Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #17555 üzenetére
számít, de a súly is számít.
komplex dolog, amibe sokan azt hiszik, hogy házilag belepiszkálnak, és jobbat találnak ki, mint a gyár, pedig legtöbbször nem.
ott kezdődik, hogy nem mindegy milyen a felfüggesztés, és a súlypont.
utána ott van a gumi szélessége, meg persze a rugózatlan tömeg, amit sokan nem is tudnak mit jelent, nem hogy figyelembe vennék... pedig mind gyorsításkor, mind fékezéskor beleszól, hogy mekkora a felni és a gumi együttes tömege.csak arra akartam rávilágítani, hogy egy régi swifttől vagy egy wagonR-től ne várja senki, hogy verseny-és/vagy középkategóriás autó legyen, főleg nem kompromisszumok nélkül. ráraksz egy 15-ös felnit egyrégi swiftre, jó eséllyel jól megnöveled a rugózatlan tömeget (hacsak nem költesz el 100+ ezret valóban könnyűfém felnikre), és arra jó lesz, ha legalább nem gyorsul az autó, de legalább a fékút is hosszabb lesz, hogy azért a halálfélelem megmaradjon benne
a gyárinál sokkal szélesebb gumit felrakva rá pedig szintén rontja majd a menetdinamikát, illetve a futómű geometria se ehhez lett kitalálva, hamarabb tönkre fognak menni a futómű alkatrészei.
ahogy a wrc-knél is havas pályán szokás vékonyabb gumit felrakni azon okból, hogy pl. havon jobb tapadás érhető el a keskenyebb gumival, mert kisebb felületen a kocsi tömege nagyobb erőt fejt ki a talaja, ezáltal jobb lesz a tapadás, persze ez leginkább hóban, és esetleg határhelyzetekben jelentkezik, de hidd el, hogy egy 7-800 kg-os és egy 1500-1600 kg-os autónál érezni a tömege által kifejtett tapadáskülönbséget is.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Nők, nőügyek (18+)
- Túra és kirándulás topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OLED TV topic
- Sorozatok
- Feltámad a Hellgate sorozat
- Hosszabb bemutatót kapott a Flintlock: The Siege of Dawn
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...