Új hozzászólás Aktív témák

  • Kornel

    veterán

    válasz Mercutio_ #17555 üzenetére

    számít, de a súly is számít.
    komplex dolog, amibe sokan azt hiszik, hogy házilag belepiszkálnak, és jobbat találnak ki, mint a gyár, pedig legtöbbször nem.
    ott kezdődik, hogy nem mindegy milyen a felfüggesztés, és a súlypont.
    utána ott van a gumi szélessége, meg persze a rugózatlan tömeg, amit sokan nem is tudnak mit jelent, nem hogy figyelembe vennék... pedig mind gyorsításkor, mind fékezéskor beleszól, hogy mekkora a felni és a gumi együttes tömege.

    csak arra akartam rávilágítani, hogy egy régi swifttől vagy egy wagonR-től ne várja senki, hogy verseny-és/vagy középkategóriás autó legyen, főleg nem kompromisszumok nélkül. ráraksz egy 15-ös felnit egyrégi swiftre, jó eséllyel jól megnöveled a rugózatlan tömeget (hacsak nem költesz el 100+ ezret valóban könnyűfém felnikre), és arra jó lesz, ha legalább nem gyorsul az autó, de legalább a fékút is hosszabb lesz, hogy azért a halálfélelem megmaradjon benne :D
    a gyárinál sokkal szélesebb gumit felrakva rá pedig szintén rontja majd a menetdinamikát, illetve a futómű geometria se ehhez lett kitalálva, hamarabb tönkre fognak menni a futómű alkatrészei.
    ahogy a wrc-knél is havas pályán szokás vékonyabb gumit felrakni azon okból, hogy pl. havon jobb tapadás érhető el a keskenyebb gumival, mert kisebb felületen a kocsi tömege nagyobb erőt fejt ki a talaja, ezáltal jobb lesz a tapadás, persze ez leginkább hóban, és esetleg határhelyzetekben jelentkezik, de hidd el, hogy egy 7-800 kg-os és egy 1500-1600 kg-os autónál érezni a tömege által kifejtett tapadáskülönbséget is.

Új hozzászólás Aktív témák