Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #17189 üzenetére
kérdés, hogy lesz-e idén tél
-
Kornel
veterán
senkinek nem kell swift2-höz H&R rúgó szett meg két első koni str.t gátló?
-
Kornel
veterán
van mit rajta csinálni, ugye nem új autó, és nem a felső árszegmensből szemezgettem.
most pl. hátsó dobot cserélek, de 11k-ért van hozzá, úgyhogy nem nagy összeg.
6-7 litert eszik, bazi nagy, és nagyon kényelmes egy suzukihoz képest.
persze mindig lesz rajta mit csinálni, de 3-5 éves távon tervezek vele, amíg összerakom egy új/újszerű mk4/mk5 mondeo-ra a keretet -
Kornel
veterán
Nem egeszseges hosszu percekig alapjaraton ketyegtetni egy hideg motort, foleg nem egy japo benzinest.
Megoldas az allofutes, ha fedett helyen van, ahol van aram, akkor egy elektromos verzio meg megfizetheto is, vagy hazilag is kivitelezheto, egy kazan mar nem nagyon eri meg viszont. -
Kornel
veterán
válasz batai15 #17324 üzenetére
Inditasz, 10-15 mp alatt mindenhova eljut az olaj, de meg minusz 20 fokban is max 1 perc, meg felvesz egy kis hot a motor, utana pedig finoman kozlekedve kell bemelegiteni a motort, kb. 2000 rpm korul tartani a fordulatot. Kisebb se jo, mert kisebb az olajnyomas es meg nem alakult ki a rendes olajfilm reteg, de nagyobb se, 3000 fele nem forgatnam amig nem.uzemmeleg.
Ha egyhelyben jaratod, sokkal lassabban melegszik, mert nincs terheles, es ugyanugy nem alakult ki a rendes olajfilm, viszont pluszba meg alapjarton jol lemossa az uzemanyag a hengerfalrol azt is, mi van.
Legjobb az allofutes, ahogy elobb is irtam.
Skandinav orszagokban gyakori. -
Kornel
veterán
szívemből szóltál.
suzukit az vegyen, akinek csak a költségek fontosak, abban tényleg verhetetlen.
de ha más is számít, akkor nem pálya.
nekem 3 suzukim volt, swift2, swift1, splash, de elég is volt egy ideig, max. egy kizashit próbálok majd ki, de most életem első dízelét ízlelgetem éppena többieknek meg annyit, hogy suzuki elől nem húzódik le senki, nem enged el senki, ha haladni akarsz akkor se, így most elég furcsa volt, amikor mindenféle jelzés nélkül elengedtek már párszor, amikor látták, hogy haladni akarok.
ez se a kocsi hibája, hanem a magyar mentalitásé, de ezt első kézből tapasztaltam.
tesóm pl. megmondja, hogy ha suzukit lát akkor vagy megelőzi, vagy lemarad, de közelében nem marad
és ezt nem csak tőle hallottam már.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
bammek, persze, ebben igazad van, ha a racionális érveket nézed.
de ha nem ez a fontos, akkor...
nekem azért volt suzukim sokáig, mert olyan autó kellett, ami soha nem hagy ott, és ritkán és tervezhetően kell csak szervizbe vinni (persze viszonylag fiatal kocsik is voltak), mivel bp-ről jártam vidékre kocsival, kocsihoz voltam kötve munkába járáshoz.
most váltottam munkát, ha épp nincs kocsi, akkor megyek bkv-val, szóval nem érdekel, hogy mennyire megbízható, az meg, hogy többet kell rá majd költeni ellensúlyozza az, hogy jobban érzem magam benne, kényelmesebb, és ha baj van, akkor nagy eséllyel jobban járok, mintha kisebb autóban ülnék.
én azt mondom, hogy ha csak suzukira telik, akkor nem kell mást venni, de ha van rá több, akkor meg egyszer élünk, nem?most ott van, hogy akarsz majd saját suzuki, annyiból amibe az lesz, vehetsz egy a4-et vagy egy passatot is, ne mondd, hogy rosszabbul éreznéd magad bennük. bár mondjuk a passat nekem pont nem jön be
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ez is tény.
de már ez a megközelítés se túl jó, mert beleülsz egy minőségi új nagyobb autóba, aztán tart amíg a garancia érvényes, utána már elég zsebbenyúlós tud lenni egy két dolog ott is.
szóval az autóvásárlás nem egyszerű történet, és mindenképp bukta, csak az a kérdés, hogy mekkora.
egyébként én is azt tervezem, hogy 3-5 év múlva veszek egy közép felső kategóriás vasat újan, lehetőleg minél több garival, egyelőre mondeoba gondolkozok, de az új mazada 6 is tetszik, addig még úgyis sok víz lefolyik a dunán. -
Kornel
veterán
most mondok valamit.
3,5 egy jobban felszerelt swift szinte, de egy sx4 is akörül mozgott kb.
ennyiért veszel mondjuk egy fullos fluance-ot, ami méretben és kényelemben is messze veri a suzukit.
van hozzá 5 év gari, 10 ezrenként lecseréled az olajat, az is elmegy nagyon sok km-t hiba nélkül, mondom úgy, hogy utálom a francia kocsikat, soha nem vennék, de még mindig értelmesebb alternatíva szerintem.
de sok más márkát fel lehetne hozni, aki szintén nem akar franciát, az már nézhet ennyi körül kia-t vagy stb.
az a baj, hogy a válság óta erősen túlárazzák a suzukikat. -
Kornel
veterán
na az ilyet bezárnám.
rendszám azonnal le, kocsi bontóba, tulajnak 1 év fegyház.
de a TC-t is megbüntetném pár millára, hogy ilyenekhez adja a kedvet másnak. -
Kornel
veterán
ahogy mondtad is, második autónak veszik, asszonynak városba gyerekkel szaladgálni, bevásárolni.
mert megtehetik.
egy hyundai vagy egy kia szerintem műszakilag is felveszi a versenyt a suzukival, minden másban pedig veri, és kb. egy árban vannak. nem véletlenül mennek.
franciát mondtam én is, hogy fenntartásokkal kezelném én is, de mondjuk 5 év gari sok mindenre elég.
ha már új autóról beszélünk.
összességében a suzukinak is meg lenne a helye a piacon, csak alacsonyabb áron.
az az igazság, hogy nem nagyon látom a "magas" árat a kocsin. (ha gondolod leírom részletesen is mire gondolok, nem nagy dolog, de pl. egy normális ülést ugyanannyi megcsinálni, mint egy szart)(#17415) roberto211 : 3 körül tudod mit hozol el
egy swiftet barátom
egy scross 5 milla.
4-ért kapsz egy fapadot, amibe szó szerint semmi nincs, kb. lada szint[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #17417 üzenetére
Nem az alaparra gondoltam, kedvezmennyel egyutt 4 milla az scross, de az a gl, ami tenyleg fapados, azert minimum a glx kell, az meg mar majd' 5 milla.
Doze: sok evig ultem suzukiba, a legjobban az ules idegesitett, meg a regi swiftben valahogy jobban ultem, de a swift2/splash/sx4 ulesenek a hattamaszto resze szerintem kritikan aluli, konkretan szelesebb a hatam, mint amire terveztek, persze a japok kicsik, de bamek nem japanba vagyunk. Erdekes modon egy liananak meg tudtak jo ulest tervezni... Nem ertem, mert ezek tenyleg filleres dolgok, hogy milyen az ules ergonomiaja.
Mod: VAG meg tul van arazva, meg a skoda is, es a minoseguktol se vagyok elajulva.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #17421 üzenetére
Qashqai kb. Annyi mint az SCross.
Azonosan felszerelve, kedvezmenyekkel stb.
Par szazezer a kulonbseg koztuk.
Minosegben pedig elverzik az SCross.
Nem a muszaki tartalomra gondolok, a benzines M16A a suzukiban az orok elet plusz egy nap, szerintem minden idok legjobb motorjai kozott a helye az M1xA motorcsaladnak.
De akkor is egy millaval olcsobban kene adniuk, akkor lenne realis. -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz tboldi #17425 üzenetére
itt egy összehasonlító teszt.
azt azért előre elárulom, hogy ez a 4WD terepre azért nem jó, jobb mint a semmi, de nem kell tőle sokat várni.
amit eddig is megemlítettem a suzukik hátrányaként, azt itt mind megteszik a cikkben:Mégis a Nissan kidolgozás, összeszerelés és minőség tekintetében is egyel magasabb szintet képvisel, amelyet ráadásul sokkal fejlettebb opciókkal fokozhatunk.
a Qashqai vezetőjét viszont jobban körülölelő, kényelmesebb fotel kényeztetni, amellyel együtt a jobban szigetelt beltér lágy kényelembe ringat.
Motorikusan mindkét versenyző a dízel alternatívával válik igazán éretté, de a felépítési jellemzőkben egyértelműen az SX4 előtt áll a Qashqai: csendesebb, finomabban rugózik, precízebben, gondtalanabbul irányítható, miközben kanyarban gyorsabb, avagy stabilabb tud lenni. Így pedig az ebben a tesztautóban komótos és nem kimondottan takarékos motor ellenére is győzedelmeskedni tud a fejezetben.
szó mi szó, ahogy említettem is az M16A szerintem a világ egyik legmegbízhatóbb motorja, de még akkor is ott van a többi idegesítő dolog, ami miatt nem vennék ennyiért suzukit.
C alternatívának ott van a hyundai ix35, van sima szívó benzines belőle, megbízható is, lehet kicsit drágább, de szerintem próbáld ki mindkettőt, mielőtt 10 évre megveszel egy autót 5-6 milláért, és közben meg nem fogod majd szeretni a hibái miatt.
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
ne haragudj de 4-et ér max., de már az is túlzás lenne.
új mondeo 5,6 milla, de kp-re is 6M.
kell ennél több?
én ültem ilyenbe, kb. a superB ellenfele.
a passat is szűkebb belül.
tdci meg mára elég kiforrott technika már, 10 év simán benne van.
amint megvan a pénz rá, én veszek egy ilyet
persze csakis turnier-t, mint a mostani.ja és ha már itt járunk, ennyi egy jobban felszerelt scross is. (persze nem annyira jól, mint egy ford)
nincs kérdésem[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
persze.
de fórumtárs is elindul C tervnek a honda tourer felé.
ami szerintem lehet drágább is, mint egy mondeo kombi.
ez a crossover meg egy vicc, városba fölösleges, terepre úgy se jó, divatolni max., de szerintem otromba mind.
egy jó kis kombi minden szempontból sokkal praktikusabb.
szerintem.egyébként 3-5 évre számoltam mire megveszek egy ilyet, de jó lesz az hamarabb is szerintem
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Magyar gyartasu suzukikban a lengescsillapitok se valami minosegiek.
100k km-nel mar kb. Cseresek, persze lehet meg hasznalni, de nem az igazi.
Kyb vagy sachs kell helyette, esetleg koni. -
Kornel
veterán
Gyerekek.
Ha elpattog, vagy ha megbukik vizsgan az mar regen rossz.
Azt aki megvarja megint olyan, mint aki valtoolajat se cserel, mert jo az.
90k km bp-en es 58% korul voltak az elso gatlok a splash-be. Megmerve.
Akinek az jo, annak csak gratulalni tudok -
Kornel
veterán
válasz F_Zolee #17543 üzenetére
nana.
asszem 4,5 colos a felni szélessége a vagyonőrnél.
szóval max. a 165-ös abroncsszélesség jó rá.
ha kell mutatok táblázatot is.
persze felmenni felmegy a szélesebb is, de olyan könnyen le is fordulhat a felniről kritikus helyzetben a gumi.
185 széles gumit meg végképp nem ajánlott 4,5 széles felnire rakni szerintem[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz F_Zolee #17546 üzenetére
nekem ezres swiften volt 165/55 r13, a 155/70 r13-nak a váltómérete, sokkal jobb, mint a 155.
meg elég is arra a kocsira.splash-re raktam 195-ös gumit, de nem volt jó vele, sokan még 205-öt is felraknak az új swiftre, csak nem tudom mire jó.
nem véletlenül találta ki a gyártó, hogy milyen gumiméretet rak egy autóra.