Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz meroly #13054 üzenetére
városban/országúton talán 3-5 deci előnye lehet az ezresnek, viszont pályán szerintem ez megfordul, úh. szerintem inkább 1.2, mint 1.0.
ez 5 évesen 1,3 milla, szerintem 10 évesen bőven többet fog még érni, mint 500k.
az új swift is 1 milla körül megy még 8 évesen!
az enyém is eladó lesz kb. 2 év múlva, 7 évesen, milla körül szeretnék kiszállni belőlefenntartása jelenleg lényegesen drágább, mint a régi swifté, bár így is olcsóbb, mintha hasonló francia/német autóm lenne, nem beszélve arról, hogy nem kell vezérlést cserélni
(#13056) fokukac : nekem csak 4,38-at sikerült mennek egyszer tele tankra mérve az ezres stiftemmel
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz g4besz #13079 üzenetére
van benne igazság, nekem az ezres swiftbe elf 10w40 ment, mert azt tudta olcsón elhozni a szerelőm a márkaszervizből
ha következetesen le van cserélve az olaj, akkor nem lehet baj belőle.
egy újabb gépnél, mint a splash-em viszont már nagy különbség van az olajok között. a gyár megengedi a félszintetikus 10w40-et is, de szerintem nem szabad beletenni. ami bevált, az az eneos sutina 5w30, sokkal szebb hangja volt, mint a jelenleg benne lévő eneos premium hyper 0w20-al, úgyhogy 10k km után cserélem le, és megy bele megint az acea08-as sustina.még annyi hozzáfűznivaló, hogy egy 0w40 biztos jót tenne egy régi swiftnek is, ahogy Doze is írta, de ez már csak extra törődés, nincs rá szükség igazából.
-
-
Kornel
veterán
Téli gumi tapasztalatok:
nem érdemes budget kategóriát venni, megspórolsz x ezer ft-ot, amit elbuksz máshol, legfőképp a fogyasztáson, és esetleg vészhelyzetben, ha lekoccolsz valamit.
nokian wr d3-at vettem, C C besorolás, és jobban fogyaszt a kocsi, mint a nyári uniroyal rainexperttel, ami ugyan nevéhez hűen nagyon jó vizen, szárazon is jó, de többet eszik, mint egy nagyon jó téli gumi. sikerült megint 5 alá vinni a fogyasztásom, mondjuk biztos a 0w20-as olaj is segít benneszóval ha már a kocsin spórolunk (mert a suzuki kevésszer rolmlik el), akkor a gumin ne tegyük
más: beszéljetek le a legújabb agymenésemről, egy ilyenen gondolkoztam, mondjuk ez biztos nem enne 5 litert, max. 50 km-en
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
eneos sustina 5w30.
(#13090) giigz : gyár szerint és a márkaszervizek szerint is jó bele a 10w40. csak az felejtik el, hogy 15 ezres csereperiódusnál ez már nem fog úgy teljesíteni a vége felé, mint egy "jobb' olaj, főleg ha sokat, vagy teljesen városban használják. ilyen esetben a szervizkönyv is rövidebb csereperiódust ír elő, de ezt már mindenki elfelejti, pedig nem véletlenül vannak ezek leírva.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
mi a budget gumi?
el kell keserítsek mindenkit, mert a kormoran nagyon az, de a barum, sava, sőt a vredestein, hankook stb. is ide tartozik.
az élmezőny elég szűk, conti, michelin mindig ide tartozik, aztán 1-2 márkának vannak jól sikerült szériái, amik még felveszik velük a harcot, érdemes minden évben megnézni az adac teszet.
a gumisom és a bolt is magától mondott két márkát, amit nem érdemes megvenni, kormoran és kingstar, nem is akartam olyat venni, csak úgy maguktól megjegyezték.
használt gumit meg minek venni? főleg téliben. lehet egész nyáron azzal mentek, ami nem rendeltetés szerű használat, és mondjuk kapsz egy durrdefektet valamikor, emellett ha nem is volt fent, akkor se tudod, hogy hol tárolták pl.
a használtnál már az is jobb, ha veszel egy barumot vagy savat, és meg van oldva a gumikérdés minimum 3-4 évre.ha nincs sok pénz, akkor sava.
most nézem 155/70r13-ban elég szűk a választék, és az árak is el vannak szállva, úgyhogy én tuti nem tennék rá mást, mint ez a sava, majdnem annyi, mint egy használt gumi
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #13118 üzenetére
nekem az m13a-ból nem sikerült 6 liter alatti átlagokat menni, igaz még bejáratós volt a verda, meg a szutyok 10w40 olaj volt benne.
-
Kornel
veterán
elmondom az alap nissan q 4 milla, menj be egy kereskedésbe, kérdezd meg, az, hogy mit írnak alapárnak, az édes mind1.
a nissan q és a suzuki s cross egy árban van, valamelyik tesztbe le is írták.ha már az áraknál tartunk:
Swift 1.2 GS AAC 3 990 000
SPLASH 1.2 GS megújult modell 3 157 000ehhez képest:
1.0l EcoBoost (100LE) M5 4 130 000 Ft Technology Limitált széria* 5 ajtós
1.4 Turbo ECOTEC® Start/Stop 4 260 000
88 kW/120 LEezek után ki vesz ma mo-on suzukit????
-
Kornel
veterán
nem, nem erről van szó, hanem arról, hogy a suzuki alkatrészeinek több mint 50%-a magyar kisipari munka, amit bizonyít a régi swiftek berva lengéscsillapítói miatti visszahívása, illetve az én törött első 2 rúgóm, de sorolhatnám még. érdekes a kyb gátlóknak semmi baja nem volt, csak a magyarnak???
én a suzuki helyett nagyon gyorsan átgondolnám a beszállítók minőség ellenőrzését, mert jelen helyzetben én úgy állok, hogy többet nem veszek suzukit, pedig vettem már újan is (swift 2 glx), használtan is (swift 1.0,splash 1.2) -
-
Kornel
veterán
pár kérdés, hátha valaki tud válaszolni.
ma elég sokat ültem a dugóba, ezért csekkoltam a kocsit az elm327 obd2-vel.
ugye nincs hőfokjelző műszer a splash-ben, ezért nézegettem kicsit.
ha haladok, akkor 80-85 fok között van a vízhőfok, viszont ha egy helyben állok, akkor 90-97 fokig is felmegy, 96-97 foknál kapcsol a venti, 5 másodpercet megy, majd visszaesik 90 fokra a víz... normális, hogy ilyen magasra hagyja felmenni a hőfokot? eddig is nézegettem, de nem vettem észre ezt... lehet ez attól, hogy vékony olaj ment bele (0w20), illetve kicsit túl is van töltve... mondjuk lehet leengedek belőle holnap, mert már idegesít.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ok, akkor megnyugodtam, kösz az infot megint
viszont találtam egy nagyon jó dolgot: ez krva jó lenne a kocsiba csak kicsit sokallom az árát... meg mit kezdjek a ködlámpámmal, amit 25k-ért vettem? nem kell valakinek? (swift2/splash-be biztos jó, sx4 is asszem)
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
hát... szerintem kár vele foglalkozni... ez már csak szőrszálhasogatás a gondos tulaj részéről
az a baj, hogy a splash-ben nincs vízhőfok jelző... ha elmegy a víz, akkor vége a motornak. volt már rá példa amúgy swift2-nél is, bár ott könyebb észrevenni a hőfokjelző miatt.
amúgy most jöttem rá, hogy kb. 1-2 hónapja folyamatosan be van dugva az obd2 adapter, az nem eszi az akksit? mert nem vettem észre, hogy nagyon merülne tőle, indul faszán
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ködlámpám nekem is van, csak nem vagyok vele 100%-osan elégedett.
amit linkeltem az led ködlámpa és led nappali fény egyben... nyilván attól függ, hogy hogy kapcsolod.a másik amit gondoltam, hogy a ködlámpába lehet izzót cserélni, veszek bele 2 led izzót, oszt kalap kabát, erősebb is, nem is drága... ha E jeles, akkor ebbe se lehet belekötni, nem?
-
Kornel
veterán
na ez jó ötlet, akkor nem kell a trafóval szenvedni, nincs kedvem ilyenekhez...
lehetni biztos nem lehet, de szerinted melyik rendőr vagy vizsgabiztos néz be a ködlámpa foglalatába, hogy mi van benne? rá is keresek ezekre a h11-es 100w-os égőkre... kérdés, hogy a kábelezés és a biztik bírják-e, nem akarom felgyújtani a kocsimamúgy az nem meríti az akksit, hogy folyamatosan be van dugva az obd2 elm327?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
splash gyári fejegységéből (ua. mint a swift2) szeretném az aux bementet kivezetni, mennyire nehéz? nekiálljak otthon, vagy esélytelen?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
én azt hiszem 158 ft-on vettem fel, szintén 2008-ban.
10 év, kezdetben 28k volt a törlesztő... most 45-50k lenne simán, szóval örülök, hogy már nincs meg
meg lenne benne 170k km... az meg nem kevés már... így "csak" egy ezres swiftet "amortizáltam" le... viszont hálát adok az úrnak, hogy nem volt vele komolyabb balesetem, mert akkor lehet nem ezeket a sorokat gépelném -
Kornel
veterán
srácok.
a hitel nem ördögtől való.
széchenyi is megmondta, hogy hitel nélkül nincs gazdaság.
viszont jelen magyar körülmények között tényleg kockázatos, itt senki se lehet benne biztos, hogy holnap is lesz-e még munkahelye, vagy tudja-e üzemeltetni a vállalkozását.
de ha csak a szomszédba szétnézünk, akkor teljesen más kép fogad, 2-3% THM, havi 100 EUR törlesztő pl. egy dacia sandero-nál, de szerintem egy suzukinál is simán... ja és minimum 1500-2000 EUR egy segédmunkás fizetés is.
szóval van ahol megéri hitelt felvenni, és sok kockázata sincs, de az tényleg nem erre fele van -
Kornel
veterán
2008.03. talan...
10 ev 0 kezdovel xd
viszont olcson kaptam meg, ha nem szallt volna el a forint, akkor siman vegig lehetett volna fizetni, 3,2-re jott volna ki kamattal mindennel. (2,6 volt a kocsi - 1.3 glx cd ac)
szoval tanulsag, hogy addig nyujtozkodjunk, amig a takaro er, most pl. x-szer annyit keresek, megse engedek meg magamnak csak egy fele ennyibe kerulo kocsit. -
Kornel
veterán
válasz batai15 #13279 üzenetére
hm... nekem tetszik az új swift sport, meg nagyon keveset eszik, és emellett megy is.
a régi swift sport egy az egybe meglenne a splashem árából, de az meg "sokat" eszik
pedig amúgy kénemod: na jó, egy százassal meg kéne tolni
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz meroly #13289 üzenetére
ha rám hallgatsz, akkor nem veszel használt gumit 6-7k-ért...
9700 Ft-ért vadi új sava van ingyenes szállítással. -
Kornel
veterán
8490 ha jól láttam... néztem én is, hogy ajánljam itt, de soroksáron egy db se volt tegnap.
a tankra visszatérve, nekem 45 liter a tank, ami egyes autóknál lehet kicsit, de suzuki fogyasztáshoz mérten szerintem elég nagy. ha kigyullad a sárga lámpa, akkor 36-38 liter megy rá a kúton, amiből elmegyek 700-750 km-t simán, ami nekem elég. azt meg senkinek sem javaslom, hogy állandóan porzó tankkal járjon, elég nagy trutyi van a magyar benzintől a tankok alján, nem tesz az jót semminek.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ha már fagyálló... én 4,5 évesen cseréltem a gyári folyadékot, zöld cucc ment bele, nem ilyen rózsaszín alu blokkhoz való, baj ez? az autósboltban (suzukival foglalkoznak) azt mondták simán jó bele, más nem is volt náluk. viszont mióta lecseréltem azt vettem észre, hogy jobban fűt, ha felvenném maxra a fűtést, ki se lehetne bírni bent
-
Kornel
veterán
milyen kocsid van pontosan?
gondolom a 100k-s (ami valójában 105k) gyertyacsere periódusból ítélve swift2/sx4?
itt 45k a váltóolajcsere periódus, legrosszabb esetben is, de sűrű város, vagy szélsőséges használat esetén ez még kevesebb. és ez nem opció, enélkül ezek a váltók meghalnak, lehet akármilyen ismerősöd is, valószínű nem ért hozzá. az swift2-től, de inkább az ignis-től kezdődően a suzuki váltói pocsékok, lengyel gyártmány, néha az előírt váltóolaj csere mellett is szétmegy a nyelestengely csapágy, de egyéb baja is vannak, ez viszonylag könnyen orvosolható. szóval én legfeljebb 45k km-enként lecserélném, de ha városban van használva, akkor inkább 30k km-enként, az olajat pedig 10k km-enként. ja... a gyertyákat cseréltem 75k-nál, előttem csak városban volt használva a kocsi 60k km-t, és simán csereérett volt... csökkent is a fogyasztás utána![ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #13369 üzenetére
egy jól megtervezett, és legyártott váltó valóban elmehet élettartamáig olajcsere nélkül, de a suzukinál egyik sem mondható el. a váltó egyértelműen a leggyengébb része az autónak, nem véletlen a 45k-s váltóolajcsere periódus, ami a legrövidebb az autógyártók között.
(#13368) pjen : ha most nem 105k-nál, hanem 75-nél cserélsz gyertyát, akkor anyagi csődbe fogsz menni? hidd el, ezeket meghálálja a gép, a váltóolaj csere meg nem opció, hanem kötelező, a gyár szerint is, ami pedig sokszor elég optimista, ld. félszintetikus 10w40-es megengedett olaj, ami vicc, és a szervizek is ezt használják...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép