Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
ne aggódj szerintem a splash-em se kivétel ez alól, mivel kurvára szar a kuplungja, ezáltal a váltás is, de attól se lennék meglepődve, ha a kuplungot kicserélve is szar maradna. bár lehet nem ilyen vészes a helyzet, mert a váltóolaj időben le volt cserélve (45k és 75k km-nél), és olyan tiszta volt, mintha új lenne. Szóval bízom a legjobbakban, ha meg nem, akkor meg megy bele egy bontott váltó
Egyébként kollégám magyarázta, aki maszekban autót szerel, az a szakmája, hogy 1.3-as swiftekben az 1-es fogaskereke műanyagból van remélem az enyémbe nembár egyénként ez a cikk egy rég köztudott témát taglal, miszerint a suzukik váltója szar, ami igaz is, viszont szerintem közrejátszik az is, hogy a suzuki userek 90%-a a tipikus kapalos ember, ha nem is szó szerint, de átvitt értelembe mindenképp. A szomszéd elindulni se tud a swift2-jével, -20 fokban is padlógáz utána kuplung ráenged, recseg az egész... nem csoda ha kuplungot és váltót kell cserélni majd ezek után
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #12447 üzenetére
Szerintem a cikk elég szépen leírta, hogy mi a szitu...
Milyen autó amugy?
Szerintem megúszod egy nyelestengely csapággyal, az meg 3-4 ezer ft, ahogy néztem... persze szétszedni meg összerakni egy fél nap.
Én ha cseréltetem a kuplungot, biztos ami biztos nyelestengely csapágy és váltó kulissza csere meglesz, annyit megér, nehogy újból szét kelljen szedni.
Amúgy megvoltak a váltóolaj cserék 45k km-enként? -
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #12449 üzenetére
az a baj, hogy tényleg tönkremegy a váltó ezekben, főleg ha nincs cserélve az olaj.
de szerintem nem olyan nagy tétel, 100k alatt megúszható kuplunggal együtt. (nem kell váltót cserélni, csak felújíttatni)
más autóknál egy-egy elektronikai probléma alap helyzetben több pénzt visz el.
viszont az idegesítő, hogy ennyire alul tervezték ezeket a váltókat, illetve ha már így sikerült, legalább csináljanak rá visszahívást... de ha nekik mindegy, akkor majd a vevőknek is az lesz, és vesznek dacia-t majd. az oké, hogy szar, de ez is[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #12453 üzenetére
hidd le nekem se esne jól, de lehet megvan olcsóbból is... csak hát szét kell kapni hozzá.
de szerintem nem lesz semmi baja, ha nem akad a váltó, akkor messze van még attól, hogy meghalna.
amúgy engem is nagyon idegesít a dolog, mert ha jó lenne a kuplungom meg a váltóm, akkor semmi baja nem lenne, és meg lennék vele elégedve. -
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #12456 üzenetére
én még lehet ráfanyalodok egy jó állapotú bontottra, múltkor volt 12k km-es bontott splash
-
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #12465 üzenetére
sx4 ilyen keveset eszik?
ilyen kevés km-el?
amúgy kipróbálnék egy sx4-et, ha valaki ideadja egy körre... az érdekelne, hogy stabilabb-e annyival, hogy megérje-e lecserélni a splash-t rá
bp és miskolc jöhet szóba -
Kornel
veterán
válasz anonymus89 #12469 üzenetére
na, ha összefutunk valamikor megejthetünk egy üres úton/parkolóban egy tesztet, csak hogy nehogy leamortizáljuk a másik kocsiját
nekem egy bajom van a splash-el, hogy nagy tempónál (>110-120)nagyon szélérzékeny...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
most mit nem értesz?
felmész a hegyre, tegyük fel fogyaszt 8 litert az enyém egy meredek lejtőn...
lefele végig motorfékkel jövök, mindig a megfelelő fokozatba kapcsolva, hogy az autó ne legyen se túl gyors, se túl lassú, emellett nyilván használhatod a féket is, kiegészítésnek, de lejtőn lefelé illik kímélni, nehogy elmelegedjen... ez egy suzuki nem túl acélos fékénél könnyen előfordulhatna. tehát ergo lefelé 0 a fogyasztásod, ha végig motorfékkel jössz, de legyen 1 liter, ha néha van egy kis egyenes szakasz is benne. ha ugyanolyan hosszú a le és a fel szakasz, akkor evett kemény 4,5 litert a hegyen, amíg egyenesbe enne mondjuk 5 litert.
itt annyit használsz ki, hogy a modern befecskendezős motorok motorfék üzemben nem fecskendeznek be benzint az égéstérbe, tehát lefelé akár 0 fogyasztással is tudsz menni valahonnan, ha megfelelő sebességfokozatban mész. -
Kornel
veterán
nekem kijelzi az átlag, és a pillanatnyi fogyasztást is, tudom váltogatni, szoktam is, ezzel "megtanulva" a kocsim karakterisztikáját, azt, hogy melyik fordulatszám tartományban a legkedvezőbb a fajlagos fogyasztás, illetve az érzékeidre hagyatkozva segít belőni a nyomatékcsúcsot is, így ezek segítenek, hogy minél kisebb fogyasztással tudjak közlekedni. szerintem ezt nem kell megmagyaráznom, megmagyarázza helyettem a spritmonitor, ahol is ezen típusnál a 3. legjobb fogyasztást produkálom.
szóval kerekítve eljárok 5,3 literből, ebben benne van tél, nyár, minden...
ha hegyen át megyek, pl. eger-miskolc, akkor ott megállok 4,5-ből is, és nem tartom fel a forgalmat, csak ésszel vezetek.motorfék üzemben pedig egy modern injektoros autó, mint itt mindenkié nulla litert fogyaszt, ha tetszik, ha nem. ilyenkor a motor a belső súrlódása révén fejti ki a fékező hatását. Amikor motorfék üzemben működik a motor, akkor a kerekek hajtják a motort, de a befecskendező rendszer érzékeli a fordulatszámot, valamint azt is, hogy a fojtószelep zárva van, tehát nem nyomjuk a gázt. Ezt tolóüzemi muködésnek nevezi a szakirodalom is, természetesen nem azonos a motor üzemszerű működésével. Ha így lassul az autó, akkor a tüzelőanyag-fogyasztás nulla, a befecskendező szelep(ek) nem kap(nak) jelet, nem nyitnak ki. Amint elér a fordulat egy előre beprogramozott határfordulatot (általában 1200-1500 1/min) akkor a szelepek ismét jelet kapnak, és az alapjárati szabályzás bekapcsol, ha ilyenkor kikuplungolunk, akkor az üresjárat szépen beáll. forrás
itt még annyit lehet tenni, hogy megnézed a kocsid leírását, hogy tolóüzemben melyik fordulaton kapcsolja rá a BC az alapjárati befecskendezést a motorra, mert akkor tudod, hogy mennyi az a fordulat, ami felett tartanod kell a kocsit, hogy nulla legyen a fogyasztásod...
ugyanez igaz egyenes úton is, amikor piros a lámpa, vagy feltorlódik előtted a forgalom, akkor illik motorfékkel kigurulni, hidd el, drasztikusan csökkenni fog a fogyasztásod... én nem szoktam tötymörögni, a hungárián is tolom le a sok birkát, aki a belső sávban 50-el vánszorog, de amikor tudom, hogy nem lehet haladni, akkor kihasználom a kocsim mozgási energiáját... ha egy hibrydem lenne, 4 liter alatt járnék vele, ez 100%
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #12476 üzenetére
szerintem ez kicsit magas, de nem ismerem az ignis-t.
viszont mindenképp alapjárati fordulat felett tartja ilyenkor a vezérlés, mivel számít rá, hogy vissza fogod rakni sebességbe, és ilyenkor kisebb terhelés éri a motort. (nem ránt akkorát a fordulatszám különbség miatt)
nekem gurulva 1200 körül áll be üresben a fordulatszám, ha megállok akkor visszanyomja egészen 750 körülire. -
Kornel
veterán
nekem a gyári vegyes fogyasztás 5,5 liter, én ennél most kevesebből kihozom 26.000 km alatt...
viszont nincs benne autópálya, az megdobná, nem kicsit.
viszont az előző tulajnál 7 felett állt a BC átlagfogyasztás mérője... nálam ennyit még sose mutatott, se dugóba, se autópályán! szóval ahogy mondtad is, nagyon sok múlik a sofőrön!szerpentinen meg hidd el, hogy kevesebbet eszik, ehhez annyi kell, hogy lefele végig motorfékkel menj, így a helyzeti energiádat alakítod át mozgási energiává. teszteltem már párszor, pár autóval (toledo1, swift2, swift1, splash) pár helyen (eger-miskolc a hegyen át, miskolc-dédestapolcsány a hegyen , stb...)
-
Kornel
veterán
egy kis víz befigyelt
(#12483) fokukac: +1
(#12482) karakpecze21 : szerintem ne állj ennyire negatívan hozzá, kuplung megvan 30k-ból, nyelestengely csapágy 3-4k, meg jó váltóolaj is 8k (3 liter), szerintem ez megoldja a problémát, egy próbát mindenesetre megér
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #12493 üzenetére
A GC egész pofás.
Amit én tennék helyedben, hogy magánszemélyt néznék elsősorban, ott azért sok minden kiderülhet az autó előéletéről, mert a kereskedő egy ilyen kis értékű autót le se szar kb., semmit sem fogsz tudni róla...
Az eladó meg ha korrekt, elmond mindent.
Én mindig így adtam el a kocsijaimat, sose volt még reklamáció utána!
De mondjuk rendbe is voltak -
Kornel
veterán
válasz meroly #12504 üzenetére
ne füstöljön, ne fogyjon a víz, ne egye az olajat, ha a motor rendben van, akkor nagy baj nem lehet vele szerintem. nem olyan vészesek az alkatrészárak. én jobban preferálom a magánszemélytől való vásárlást, ahol rá tudsz kérdezni, hogy mondjuk volt-e már cserélve a vízpumpa... nyilván ránézéssel is lehet levonni következtetéseket, de ha erre a kérdésre mondjuk az a válasz magánszemélynél, hogy: "mi az a vízpumpa?", akkor érdemes elgondolkozni rajta, hogy mennyire volt karbantartva.
nekem 2003-mas ezres swiftem volt, 120k km-el adtam el, amiket én cseréltem: vezérlés 2x, ékszíj sokszor, mert a rossz vízpumpa kinyújtotta, vízpumpa, fékek (tárcsa+betét), olaj+szűrők 15 ezrenként, ezenkívül a még egy szimerring volt a gyújtáselosztónál... én olyantól venném, aki így szépen el tudja mondani, és megmutatni, hogy mit mikor és miért cserélt. -
Kornel
veterán
válasz meroly #12506 üzenetére
figyelj nem drágák az alkatrészek hozzá... egyedül a vízpumpa volt húzós, 15-20 ezer kb...
vezérléscsere ha jól emlékszem 60 ezrenként kell, de ebbe már nem vagyok biztos, na az is egy nagyobb tétel, ezt mindenképp illik megcsinálni váráslás után azonnal, aki mást mond, arra ne hallgass. Ez is egy nagyobb tétel, de ha jól emlékszem megvan 20 körül... a fék se drága, de én jobb minőséget rakattam bele, mint a gyári, így az is 20 körül volt mindennel... de nyilván ezeket jobb esetben nem azonnal kell rákölteni, ezért lenne érdemes valami megbízható embertől venni.
Én azt mondom, veszel egy jó állapotút, amire költöttek, ha találsz valami hibát (szar a fék, stb.) azt lealkudod keményen, a vezérlést kicseréled, így nagy bajod nem lehet vele, mert amúgy egy nagyon igénytelen jószág, a szó jó értelmében.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz meroly #12535 üzenetére
hat... szoktal te a hungarian jarni? 50-el vanszorognak... persze a belso savban... nekem ott 80 a tempo... ezert lehet hogy szidnak, mert cikazok ki-be, hogy haladjak, de nekem van igazam, mivel le kene huzodniuk a kulso savba.
ha pav 2 kene a b-s jogsihoz is, akkor nem lenne ennyi tehetetlen blfsz az utakon.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #12541 üzenetére
4,6M lesz az alapár...
szerintem csereakcióban hozzádvágják majd 4 milláért...
nem olcsó, de ez már nem is egy régi swift -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
srácok.
suzukiba ezt a váltóolaj ajánlott, igaz?
Castrol Syntrans Transaxle (TAF-X) váltó hajtómű olaj váltóolaj 75W-90
szerintem a hónapban megejtem a kuplungcserét, nyilván megy vele együtt a váltóolaj is.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Cheesy #12558 üzenetére
vegyél egy szép 1.3-ast, 3 ajtóst, és csináld meg házilag GTi-nek
-
Kornel
veterán
válasz meroly #12566 üzenetére
egy futomuveshez azert elvinnem vetel elott, hogy mennyit kapott az eleje, illetve meg van-e rendesen csinalva. motort meg hidegen nezd meg, ne fustoljon, ne legyen a viz olajos, az olaj meg vizes, probald ki, hogy huz-e...
ja ugye senki sem remeli, hogy egy ilyen idos auto serulesmentes lesz? foleg ennyi penzert
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
szerintetek belenyomjam a 0w20-as eneos-t télire a splash-be?
az 5w30-as sutina árát már sokkalom egy kicsit... 15k/4liter -
Kornel
veterán
válasz trassher #12575 üzenetére
ugyan már...
elég precíz kis szerkezet ez a k12b...
viszont találtam egy ilyet, ti bele mernétek ezt tölteni? sose láttam még ilyet, hogy gyári suzuki olaj... miért nem ezt használják a márkaszervizekbe???
ez így együtt elég olcsóra jön ki!
szerintem megpróbálom a 0w20-at télre -
Kornel
veterán
válasz trassher #12591 üzenetére
ja, van benne valami.
viszont ha csak városba veszi, akkor azért fél literrel beljebb van fogyasztásba az ezressel, elvileg.
mondjuk ez se biztos, de azért a nagy számok törvénye...
majdnem ezres splash-t vettem, ilyen okok miatt, de nem bántam meg az 1.2-t se... jobb fogyasztásom van vele, mint az ezres swifttel volt mondjuk az ezres splash-el szerintem 5 alatt lennék nagy átlagba is (tél,nyár)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- DIGI Mobil
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Kupon kunyeráló
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Wise (ex-TransferWise)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...