Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Jack@l #28172 üzenetére
a munka érdemi részéből is láthatsz, amikor pl a 40 gigás leak-et nézed. Ezekről mind mind nem beszéltek, és várhatóan ennél is több ilyen van. Az SQ42-ről egyáltalán nem beszélnek, nem láttuk az eredményeit annak a több hónapos mocap-perfcap shootnak, amit mutogattak. Én most kb balance-ban vagyok magamban a költött pénzzel és a kapott értékekkel (pláne ha majd megkapom az sq42-őt), ugyanakkor tisztában vagyok azzal, mennyire lehetetlen dologba vágták a fejszéjüket... a többit meg meglátjuk, az esélyt megkapták...
GypsFulvus2: én sem írtam hogy nincs igazság abban amit írt, azt írtam hogy sokféle ember támogatta a projektet. Van aki hirtelen felindultságból van aki sokszor utánanézve és előtte elmerülve a körítésben, van aki sokat fizetett, más keveset, van aki korán, van aki később... Ez így van rendjén. Nehéz dolog ennyi ember figyelmét, érdeklődését fenntartani, érthető hogy tartani akarják a bejövő összegek áramlását (ha annyira pénz kellene nekik, már rég kidobálhatták volna a meglévő darabokat, azokból újabb és újabb milliók estek volna be), a concept sale-eket szerintem is túltolják, de ha úgy nézzük hogy minden hajónál van concept sale, hangar ready sale és esetleg flight ready sale, akkor érthető hogy ahogy egyre több outsource-os emberrel dolgoznak, egyre több hajó kerül a pipeline-ba, és éri el az első fázist. Az hogy mindig bevárnák a flight ready szintet az újabb conceptekkel, csak lassítaná a párhuzamosítást (pláne hogy a concept arányaiban a kisebb feladat az összes közül, talán 30-40%-ot mondtak). Tehát érthető is, ugyanakkor persze hogy én is szeretnék minél több saját magunk által tapasztalható javulást és fejlődést. A scope hatalmas, nem hiszem el hogy komolyan gondolkodnak ilyen Retribution méretű hajókban, de ha megfelelő mennyiségű asset összegyűlik, talán még nem is lehetetlen. Azt hogy ezt hálózatilag hogy oldják meg, elképzelni nem tudom. De kihívás van bőven, az biztos.
Ugyanakkor elmondták, hogy sok dolgot megosztanak, de nem mindent. Nem teljesen átlátszó ez, hisz egy szint fölött méginkább a munkra rovására menne. Most is mondták mennyi munkakörön megy a munka (design szinten kitalálni az olyan munkaköröket mint a személyszállítás, a kísérés, stb), a webes csapat pedig külön dolgozik tőlük, bár én is szívesebben látnék inkább starmap-ot mint egy olyan kis játékot, amit most is adnak majd a starliner mellé, bár sokszor ezek pet-projektek (amiket ismerek én is itt a cégnél), tehát nem szigorúan munkaidőben készülnek, és semmiképp se munka helyett.
Leépíteni pedig egy ideig szerintem nem fog kelleni a csapatot, pláne hogy a CIG egy része (nem tudom hány százalék de nem kevés) nem CIG dolgozó, hanem freelancer. Freelancerek jönnek-mennek mindig munka mennyisége függvényében. Szóval náluk a flutuáció mindenképp ismert, akár milliókat keres a cég hetente, akár csak ezreket.
Ha pedig marketing és programozó... Nem nagyon tudok arról hogy hirtelen felvettek volna egy rakat marketingest, ugyanakkor a csapathoz csapódott most vagy 20 ex-crytek-es programozó és egyéb dolgozó. Ők alakítják most a netkódot, és ők azok akik már az alap cryengine-t is kifejlesztették. Szóval az nincs rossz kezekben az biztos
Az imagine star citizen videó pedig tudtommal fan videóként indult legalábbis, a fanok pedig gyártják a jó videókat, csak mazsolázgatni kell belőlük.
Viszont az tény, és látni kell, hogy a játékfejlesztésnek csak egy kis százaléka (pláne eleinte) látványos. Napokat, heteket lehet elszöszmötölni azzal, hogy a hálózati adatcsomagok x százalékkal gyorsabban érjenek meg, és ebből az a backer akinek csak mesélnek róla, max pár számot lát. Ez neki nem látványos, míg valójában lehet hogy borzasztó sokat jelent. Tudom én is a saját munkámból kifolyólag, hogy van amikor az a munkám hogy pár komplett képernyőt megcsináljak, ilyenkor a project managerem meg tudja nézni, le tudja ellenőrizni, szép, látványos dolog, úgy érzi bővül a program. Máskor meg két hétig csak a multithreadingben ülök nyakig, amikor próbálom azt elérni, hogy lehetőleg kevesebb felesleges hívás fusson ki a szerver felé. Ebből a user még csak teljesítménybeli növekedést sem feltétlen tapasztal. És utóbbi munkából van több, nem a látványosakból.
GypsFulvus2: szkeptikusnak egészséges lenni. Nem kell minden további nélkül benyelni bármit, akár amit még ők is mondanak. Sok stretch goal még akkor született, amikor a projekt kicsi volt, mára lehet hogy feleslegessé vagy idejemúlttá vált. Azt kevésbé szeretem, amikor olyan dolgokat kérnek számon, ami még akkor született, amikor a program kb öt bolygóból meg néhány hajóból állt
A program változik, a mérete változik, ebből fakadóan változik az is, amit majd szállítani fognak. Nincs minden stretch goal elfelejtve (ezért is dolgozzák át a hajókat modulárissá), de nem minden úgy lesz, ahogy még két éve tervezték és mondták. Ez egy ilyen dolog
"Sandy meg a többiek hasznossá tehetnék magukat máshogy,"
hát nem tudom, elnézve a fórumokat, illetve azt hogy mindenféle eseményekre kijussanak, az már így ahogy van nem kevés munka sem Sandy-nek, sem a public relations csapatnak. És nem gondolnám hogy az ő munkájuk kevésbé fontos a projekt sikere kapcsán, hogy kávét kelljen a programozóknak hordozgatniuk. Iszonyat sok szervezést kell végezniük a merchandise, irodák, események és egyebek terén.A modularitás sem kis munka már amúgy, de ugye elmondták hogy sok esetben azért kell módosítani pl a pilótafülkét, hogy le tudják csökkenteni az animációs variációs fázisokat. Van nagyvonalakban 4-5 fajta fülke, amibe be lehet szállni, ennek megfelelően alakítják ki és át a hajókat, mert 30 hajónál nem lehet 30 féle animációt csinálni mindenből. Meg kell találni azt a sweet spotot, amikor nem tűnik ismétlődőnek az amit látsz, de valójában piszkosul ismétlődő
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Diablo IV
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xbox Series X|S
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- RAM topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12600 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB CM CMP 510 Corsair 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T15 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 4500 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest