Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gothmog
senior tag
"ööö, de van. ha az egyiknek kedvezel, a másik megharagszik rá, és/vagy el is megy. azt mondod, hogy játszottál vele, ezért nem értelek."
Akkor elmagyarázom: igen, vannak olyan banter-ek a játékban, amikor mondjuk egy falusival beszélgetsz, és ha X és Y is a csapatod tagja, és mondasz valamit, és azt a szitut betervezték a készítők, akkor X is reagál valamit arra, amit mondtál, és Y is reagál. Ezekkel én is találkoztam (ebben a játékban is). Egyiküknél felmegy a megítélésed, a másiknál pedig mondjuk esik. Nagyon tetszik, életszerűséget csempész az egészbe, mert nem csak egy mágus meg egy tolvaj császkál veled, hanem azt az illúziót kelti, hogy érző/gondolkodó/saját véleménnyel rendelkező társak.
DE: én arról beszéltem, amikor például privátban - teszem azt a tárborban - beszélgetsz valakivel. Mondjuk X-szel (csecsemőnyúzó) is és Y-nal (szimpi lányka) is. A valóságban azok a dolgok is kiderülnek, mert feltehetően X és Y is szoktak beszélni egymással, legalább néhány szó szintjén, a játékban viszont nem - ott megteheted azt halál nyugodtan, amit én a példában írtam. Soha, ismétlem, soha nem fog kiderülni a játékban és nem fogja befolyásolni a többi karakter hozzád való viszonyát az, hogy miként viselkedsz privátban egy másik karakterrel.
És ez nem feltétlenül probléma, hiszen "tökéletes realitást" nem szabad elvárni egy játéktól, de azt mondani erre, hogy ez teljesen így van, és tök reális... és értetlenkedni afölött, hogy ez bárkit is zavarhat... hát most mit mondjak erre?
Arról nem is beszélve, amit HaaS írt: hogy a játék jutalmaz - a legoptimálisabb felépítésű partival és a legerősebb karakterekkel, meg a lábukat szét-tárogató karakterekkel -, ha mindenkivel úgy viselkedsz, ahogy az neki tetszik (privátban), ha mindenkinek megoldod az ügyes-bajos dolgait, függetlenül attól, hogy az az ínyedre lenne-e vagy sem. Magyarán akkor vagy a legjobban jutalmazva, ha a lehető leggerinctelenebbül viselkedsz.
Hangsúlyozom, nem kényszerít erre a játék, nekem fel sem tűntek ezek a dolgok anno, de el tudom képzelni, hogy van, akit zavar.Az ajándék dologra pedig: hát nem kívánom Neked, de ha egyszer netalántán megbántanál valakit egy életre, nézd már meg, hogy ha ajándékkal megpróbálod kiengesztelni, az felviszi-e nála egyből a megítélésedet, sőt, ha mindjárt három ajándékot adsz neki, akkor háromsoros értékkel.
És még egyszer, utoljára mondom, engem ezek a dolgok a játékban nem zavartak, ami nem tetszett, azt nem csináltam/nem vállaltam el/nem mondtam: tulajdonképpen pont, hogy szerepet játszottam, mert nem azt néztem, hogy miként pörgetem ki minél teljesebben a játékot, hanem hogy mit tenne a karakterem, így például lemaradtam egy egész mellékküldetés sorozatról (bérgyilkososról) többek között.
De ne próbáljuk már meg ráfogni, hogy ezek (ajándék stb.) pont így működnek a valóságban, mert nem, nem így működnek.
Részemről ezzel be is fejeztem: peace, béke, happiness, plusszos varázscuccok, anyámkínja
[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
nuke7
veterán
"Csak mert a DAO olyan fene reális ebből a szempontból, hogy ott soha nincs ilyen gáz... s ha mégis lenne, hát az ajándék mindent rögtön megold" ööö, de van. ha az egyiknek kedvezel, a másik megharagszik rá, és/vagy el is megy. azt mondod, hogy játszottál vele, ezért nem értelek.
én pont ezért 2 karaktert csinálok párhuzamosan, az egyik kicsit sötétebb, a parti azon részével van jóban, a másik meg morálisan inkább a "jók"-hoz húz...
az ajándék meg nem old meg mindent, ha arra gondolsz, hogy végigcsinálod-e egyik-másik kísérőd sztoriját, az más... mert ha mondjuk Te rossz arc lennél velem folyton, mert gyerekeket vágsz fel, de segítesz megölni azt aki tönkretette az életemet... háát, nem biztos, hogy ugyanannyira haragudnék rád.https://youtube.com/user/nuke7
-
HaaS
addikt
Az, aki mindenféle szerepet eljátszik, az a színész. Fizetik érte, ez a munkája.
Fantasy szerepjátékban Te a valóságot keresed? Ezt az új, ertéelklabosbrikkeslefizetőst? Szópoperát? Ez téged motivál? Rendben.
Szóval nem értek egyet, nem mozgunk egy vonalon, ha a szerepjátékról van szó, és felesleges erről beszélgetni.
Még nem nőtt be a fejem lágya, ez van!szerk: gothmog: mindenkinek mondd azt, ami tetszik neki, jaja, nagyon kell!
[ Szerkesztve ]
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
Gothmog
senior tag
Hát, szerintem most kissé nagyon melléfogtál. Én mindenesetre elképzeltem, ahogy HaaS olvassa az irományodat és hangosan fel-felröhög közben.
Nem bántásból, de HaaS kolléga vszg. több szerepjátékot (számítógépeset egészen biztosan) ismer és játszott végig, mint amennyiről Te egyáltalán hallottál.
Sőt, nálam is biztosan többet ismer, pedig én is jócskán 100 fölött vagyok a végigjátszott számítógépes RPG-k számát tekintve... (oké, ebbe gondolatban belevettem talán kiegészítőket is, de nagyon-nagyon sokat ismerek. Gyakorlatilag majdnem csak rpg-kel játszom, és nem mostanában kezdtem bele...)Korát tekintve pedig - tippemre, amit az általa ismert és kedvelt játékok alapján lövök be - jó 30-as lehet.
Amit meg a való életről írtál... hát, ha a DAO szerinted olyan jól mutatja a való életbeli dolgokat... hát...
Most őszintén, a való életben, közös társaság esetében mennyi idő alatt derülne ki (egy eltúlzott példával élve), hogy a "kaotikus gonosz" haverodnak rendszeresen a csecsemők felnégyeléséről röhögcsélsz, hogy így szerezz nála jó pontot és megbecsülést, míg a szimpi angyalka lyánykának meg arról, hogy mennyire szereted a kisgyerekeket, milyen aranyos kis cukorfalatok... naná azért, hogy nála is frankó legyél. Közös társaság (ha úgy tetszik csapat), mindig együtt lógás: szerinted mikor bukna ki a lóláb? Mikor derülne ki, hogy egymásnak ellentmondóan "vélekedsz" bizonyos dolgokról, és mit szólnának hozzá az érintettek? Vajon egy csinos nyaklánc és egy deluxe csecsemővagdaló bicska (ajándék!!!!) megbékítené mindkettőjüket? Sőt, ha kettőt is adsz nekik, akkor még jobb leszel, mint voltál?
Csak mert a DAO olyan fene reális ebből a szempontból, hogy ott soha nincs ilyen gáz... s ha mégis lenne, hát az ajándék mindent rögtön megold!!!Én különben minden számítógépes szerepjátékban önmagamat próbálom megvalósítani, legalábbis morális értelemben. Néha megpróbálok ettől eltérni, de ez minden alkalommal unalomba fulladó játékot eredményez.
És félreértések elkerülése végett: NAGYON szeretem a DAO-t, az utóbbi néhány év terméséből nálam kedvenc státuszban van, de engem nem zavartak a HaaS által leírtak, mert úgy játszottam, hogy nem éltem vissza ezekkel a lehetőségekkel, eszembe sem jutott. Ettől függetlenül viszont nagyon is egyetértek az általa leírtakkal.
Egy bizonyos korban fogékony az ember bizonyos viselkedési mintázatok elsajátítására és "megtanulására", és nagyon nem hasznos, ha ilyennek képzeli el a világot és ezen "szocializálódik". Persze SZVSZ., tehát nem muszáj velem/velünk egyetértenie másnak.[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
nuke7
veterán
"Egy igazi szerepjátékos nem más szerepét játssza el, hanem önmagát próbálja megvalósítani a játékban." -> pont nem. egy igazi szerepjátékos szerepet játszik. pont. ha ezzel Te nem értessz egyet, nem mozgunk egy vonalon ha a szerepjátékról van szó, felesleges erről beszélni.
Dragon Age-ben pedig teljesen reális, hogyha egy illető jobban szeret téged, szívesebben megy érted a csatába, nem csak kötelességből... Szerintem Teljesen a helyénvaló ami ott történik "tápolás" néven, nézd csak meg, hogy a való életben hogy van.
Egyébként lehet, hogy nem jutottál el odáig, de választani kell a két csaj között, kérdőre is vonnak, ha mind2-t megprobálod... ha sten-t akarod tápolni, alistar nem lesz a barátod, stb, stb.
Itt igazából a VÁLASZTÁS-on van a hangsúly és a lehetőségeken.
"A játék megjutalmaz azért, hogy így csináld, hiszen megéri, erősebb lesz a parti. Ez a lényeg, amit a játék kínál." -> a való élet is megjutalmaz érte, nemtudom, hogy Te hány éves vagy de így van.
"hogy kényelmesen hanyatt tudja vágni a világ megmentésére induló kis csapat egyik tagját, akkor gratulálok, hajrá, így tovább." -> hogy ezzel mi a gondod, azt végképp nem értem, nekem tuti szukségem lenne ilyesmire ha grey warden lennék véletlenül, nagyon jo opció.
"aki felül tud emelkedni a játék iránymutatásán" -> ilyen konkrétan nincs a dragon age-ben, pont erre büszkék a készítők is, csak választások vannak, nincsen jó vagy rossz opció, ugyanúgy, mint a valóságban, minden szürke.
"Na meg a csodálatos divatmelegség" -> igen, ez vicces szerintem isvégezetül pedig nem tudom, hogy mennyi idős vagy, szoktál-e papíron is, esetleg emberekkel szerepjátszani; és esetleg mennyit tapasztál már meg a "valóság"-ból, de a hozzászólásod alapján vagy nem vagy még elég idős hogy értékeld a választás lehetőségét egy ilyen jellegű rpg-ben, vagy a való élettel van bajod, és nem akarod, hogy az tükröződjön a fantasy játékokban, vagy egyszerűen nem jön be neked a dark-os hangulat és van egy konkrét, szűk elképzelésed, hogy mi az a nagybetűs RPG és más nem lehet szerinted az.
https://youtube.com/user/nuke7
-
HaaS
addikt
Ez inkább nekem szól.
A gond ott van, hogy ha folyton megütközöl valamin, és nem találod a helyed, akkor nincs szerep, ha nincs szerep, akkor meg nincs játék. Ez szerepjáték, egyben.
Minden amit mondtam, tudomásom szerint így van a játékban, nekem vicces. Mondjuk nekem nagyon sok minden vicces. Ha meg bárkinek az a szerepjáték, hogy elképzeli, hogy a többi csapattag mélyen alszik (vagy hogy kézen fogja a kiválasztottat és elkúszik egy holdsütötte kis tisztásra), hogy kényelmesen hanyatt tudja vágni a világ megmentésére induló kis csapat egyik tagját, akkor gratulálok, hajrá, így tovább.
Aztán felváltva nyalja a popót/segget, hogy erősebb legyen a parti, akkor legyen úgy.
A játék megjutalmaz azért, hogy így csináld, hiszen megéri, erősebb lesz a parti. Ez a lényeg, amit a játék kínál.Egy igazi szerepjátékos nem más szerepét játssza el, hanem önmagát próbálja megvalósítani a játékban. Tisztelet Gothmognak és mindenki másnak, aki felül tud emelkedni a játék iránymutatásán, és szarik bele, hogy mit _lehet_ csinálni.
A gond az, hogy sok fiatal játssza a játékot, akik fel sem fogják, miről szól az egész, és sikerélményt keresnek... őket jól megeteti a DAO. Lefizeted, ágyba viszed... zsíír... húú még van egy, amelyik nem volt meg, ott mit kell mondani, hogy sikerüljön?
Na meg a csodálatos divatmelegség. Minek? Akkor miért nincs benne inkább orgia, a csapat összegabalyodva, lihegve fetrengjen a tábortűz körül... inkább. Csak ezt is mi a fenének, azt nem értem. Jöjjenek a travik is akkor. Miért csak lávák? Közben meg meg kéne menteni a világot .Szőrszálhasogatás... inkább vélemény, hogy esetleg elgondolkodjanak rajta mások. Vagy átjön, vagy nem. Nekem mindegy...
[ Szerkesztve ]
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
nuke7
veterán
ezzel vitatkoznék kicsit, ugyanis hiába van számítogépen A dolog, még mindig SZEREP és JÁTÉK...
tehát az összes dolog ami zavar téged csak felfogás kérdése.
hogy ott van mellette x cm-re az csak egy ábrázolás, hogy jobban el tudd képzelni, de pl. nem tudod h mekkora a parti telephelye... vagy hogy tudsz mást választani, lehet, hogy csak annyi az egész, hogy ők is ott vannak, csak épp alszanak, esznek, vásárolnak, stb. ezért simán tudsz szonlni neki, hogy gyere már.
minden amit mondtál szerintem csak szőrszálhasogatás és egy szerepjátékos ezen nem akad fenn...https://youtube.com/user/nuke7
-
-
Egy apró javítás:
Az AD&D-nek 2 kiadása volt (AD&D és AD&D 2nd Edition, ez utóbbi volt az alapja a BG1-2 + PST + IWD1 játékoknak), így a D&D3E gyakorlatilag már a negyedik kiadása volt a rendszernek.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
Gothmog
senior tag
Telitalálat, és teljesen jogos!
(Csak én úgy vittem végig, hogy nem volt agyba-főbe ajándékozás, a láva forró elfet az első ilyen jellegű megjegyzése után páros lábbal rúgtam ki a csapatból, csapattagot csak a táborba visszatérve váltogattam - különben ezt nem is teheted meg mindenhol - stb. Magyarán, nem kényszerít rá a játék, ugyanakkor tálcán kínálja ezeket a dolgokat a játékos felé, tehát jogos a meglátásod, mint rendszerint )Privit megnézem majd valamikor, csak most éppen csak ide tudtam ülni kicsit a gép elé
nuke7: NWN az D&D 3. kiadás (nem AD&D, az ugyanis a D&D 2. kiadással egyenlő ). Rendes asztali szerepjátékokkal 1993-1997 között játszogattam, azóta nem vonz az "élő" műfaj. De azért köszi az infót.
[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
nuke7
veterán
jah, szerintem ha papíros rpg érdekel - magyar - a M.A.G.U.S. új törvénykönyve eléggé jó lett, én mostanában azzal játszom pár sráccal, és nagyon tetszik ahogy felújították a tizen-egynéhány éves rendszert, úgy, hogy a harcrendszer keveset változott, és szerintem az egyik legjátszhatóbb.
https://youtube.com/user/nuke7
-
nuke7
veterán
Egyet is értek veled, meg nem is. az NWN rendszere igazi AD&D volt, csak lemaradt már a grafikai fejlesztésben és kicsit kinőttem belőle - valljuk be, a DA igencsak felnőttes tartalommal bír, ezután nehezen mennék vissza végigjátszani a legújabb NWN kiegészítőt, csak ha nagyon sok időm lenne
az igaz, hogy a tömegigény elment egy kicsit a casual gamer-ek felé pl. a civ5 is "egyszerűbb" mint a civ4 öcsém szerint...
DE lehetne ettől még jó játékokat csinálni!!! én Pl. ha megunom a parti menedzselést - mert ilyen is van - akkor ott a Witcher, és remélem gyorsan jön a Witcher 2! Ami szerintem egy nagyon-nagyon jol sikerült rpg és eddig szerintem a mass effect és a DA között van/volt...
igaz, hogy fix a fő karakter de nem kellett partit menedzselni és a hangulata meg a játékmenet valami iszonyat jól el volt találva.
Az oblivion elvileg jo játék, a fallout 3-mal meg nem tudtam játszani, mindig meghaltam
(de az oblivion-t még ki akarom probálni )
szoval igen, van egy casual gamer-ek felé tendáló játékipar, remélem a witcher nem lesz ilyen (szerintem egyébként ebben közrejátszik a laptop-ok és konzolok térnyerése )az meg, hogy ki olvassa el a hosszú cikkeket igen érdekes dolog. Először is nyilván az, akit érdekel, hogy miről szól. Másodszor viszont ki van mutatva - jó magyarosan mondtam - hogy azok akik sokat neteznek, azzal fejlesztik az agyuk egy részét, viszont a hosszantartó koncentrációjuk és az információ- és szövégértsük romlik, ergó egy hosszú cikkből már nem biztos, hogy ki tudják szűrni a lényeget...
https://youtube.com/user/nuke7
-
HaaS
addikt
...prv ment.
Egyébként - ha jobban belegondolok - az a baj, hogy valahogy hiába van az egész világ tökéletesen kialakítva, van mögötte történelem, hiába mindenki valakinek a valakije, az egész paródiává porlik, amikor vértől szeplősen nyávogni kezdenek a karakterek, és kiderül az egyik tagról, hogy forró, mint a láva. Olyan borzasztóan rémisztő, annyira idegen világ, hogy nem akarok részt venni benne, nem érzem a helyem. Elindulunk, megállunk, elindulunk, megállunk. Egyszerre lépjééééé!!! Oppá, lefejelted a festékesbödönt? Várjál, most ideteleportálom a sejtburjánzós kutyust, az erre a csatára jobb lesz. Nálad van a bőrkabátom? Nem, nincs... Nálam négy darab full plate armor van, belegyömöszöltem a gatyómba. Na jó, akkor megkérdezem a biszexuális barátnődet, hátha nála van. Egyébként szerencséd, hogy mikor olyan durván kikezdtél velem tegnap, akkor pont nem figyelt oda, pedig mindketten 42,7 cm-re álltunk tőled. Egyébként ha odaadod azt a nyakláncot, akkor annyira beléd fogok majd szeretni, hogy jobban harcolok majd, mert fűt a láv.
A lényeg, hogy meg kell menteni a világot. Mindig ez a lényeg. Nade ezt a világot? Ezeknek? Minek? Nyalják egymást körbe, bánom is én... csak hagyjanak ki belőle.
[ Szerkesztve ]
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
Nekem alapvetően tetszik az új irányvonal, a DAO bár egy nagyon jó játék, a harcrendszere túlbonyolított és lassú.
Túlbonyolított? Váháhá, olyan egyszerű, mint a szög. Pont ez a baja, elveszi az RPG feelinget.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
animatrix11
őstag
"harcrendszere túlbonyolított és lassú."
egyáltalán nem az, épp az volt benne a jó, ráadásul ha 2 másussal mentem megint még volt a taktika mintha rugó, harcosból volt több, nagyon jó a harcrendszere, remélem nem rontják el nagyon, nem tudom mit kell ezen felpörgetni, azzal nekem is volt gondom hogy a hülye rugó beszaladt a tömegbe aztán levágták a sebességgel egyáltalán nem volt baj amiben lassú a harc az pl a king's bounty igaz az stratégia de iszonyat mennyire vontatott...
nem baj ha hosszabb szövegek vannak csak ez is magyarul legyen mint az 1. rész a bg2nél becsokiztam mennyit kellet fordítani
Hardvert vásárolok nagy tételben is!!! Elérhetőség: 18. kerületben.
-
animatrix11
őstag
Elolvasva az interjut kicsit megnyugodtam hogy mégsem b@sszák el annyire mint ahogy eddig hittem, nagyjából a harcrendszer megmarad és nem a h'n's felé megy annyire el, ilyenekkel játszanak az agyatlanok, meg lehet ugyanugy állitani taktikázni meg minden, remélem a story is jó lesz viszont a főhős nagyon nem jön be Hawke ilyen nevet berakni egy rpgbe...
remélem csajozni is lehet majd, bár félek azt kiszed, pedig poén voltHardvert vásárolok nagy tételben is!!! Elérhetőség: 18. kerületben.
-
Gothmog
senior tag
Hahó, mester! Írtam, hogy azokból viszont sajnos nem csináltak számítógépre játékot, csak papír alapon vannak meg.
De ha érdekel, szerintem például a hazai fejlesztésű Codex kapásból jobb rendszer, mint a Drakensang-é. (Mondjuk 1997-1998 táján voltam képben utoljára Codex ügyben, így nem tudom, mi lett belőle.)Lényeg a lényeg, a Drakensang a számítógépre elkészített játékoknál (az utóbbi bő tizenöt évet tekintve) koronás főnek tekinthető a szabály-háttérmechanizmusok összetettségét tekintve. (Bár nálam a ToEE D&D 3.5 implementációja - a maga jóféle körökre osztott harcrendszerével, és minden kis szabályra odafigyelésével (Co8 patch után) - még mindig az élen jár. Néha végig is játszom időről-időre, csak és kizárólag a harcrendszere miatt )
Endure. In enduring, grow strong.
-
Gothmog
senior tag
Az AD&D egynémely balgaságai régen is feltűntek sokaknak. Pl., hogy hazai vonalat említsek, már a hazai M.A.G.U.S.-ban is (valamikor a 90-es évek elején) sebzéscsökkentő értéket adtak a páncéloknak (ráadásul minél nehezebb volt a páncél, elvileg annál ügyetlenebbül mozogtál benne). Csak hát, pc-s fronton AD&D, majd D&D 3-3,5 kiadás voltak terítéken szinte kizárólagosan, legalábbis a kardos/varázslós vonalon (3. kiadástól azért - a példánál maradva - már picit próbálták egyensúlyozni a helyzetet az adott páncéltípushoz tartozó max. ügyesség bónusz definiálásával)
A pc-s Drakensang szabályrendszere tényleg nagyon frankó, tulajdonképpen az egyik legjobb amit számítógépes rpg-nél láttam (papír alapon már nem feszít annyira, mert vannak jobbak, csak azokkal szemben ezt ugye legalább megcsinálták számítógépre is, ami a mi szempontunkból cseppet sem elhanyagolható ). Mondjuk azért nagyon gonoszan megjegyezném, hogy valószínűleg a Sárkányénekben is félig trollok a karakterek, mert úgy regenerálják vissza a hp-jüket, hogy csak les az ember De ezt leszámítva tényleg üdítő jelenség volt a mai palettán (hát igen, szívesebben is játszanám a DAO-t is egy Drakensang rendszerbe implementálva Hmm, fordítva viszont semmiképpen sem ... a Drakensang nálam pont a gyengus történet és felejthető karakterek okán maradt le a klasszikusi címről)
Különben néhány "szabályrendszeri" dologban azért a DAO is okosan volt elkészítve. Ilyen például a páncélok sebzéscsökkentő értéke (és nem az AC itteni megfelelőjét nyomják a csillagos égbe), vagy például, hogy a tőrök részben ügyesség alapon sebeznek, és sokkal de sokkal gyorsabb velük az ember, mint mondjuk egy kétkezes pöröllyel.
Na de azt hiszem, ezt már tényleg kiveséztük anno, úgyhogy nem is járatom tovább a bagólesőmet
[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
Vistaboy
veterán
Akkor már értem, hogy manapság miért megy el minden normálisabb szerepjáték a hack&slash akciójátékok irányába.
Egy RPG-ben a történet a lényeg, hogy minél jobban megismerd az adott világot (Pl. én még az egyedi fegyvereknek a származására is kíváncsi vagyok), és eléggé felbosszant az, hogy lassan már a szerepjátékokban sincs semmi ilyesmi, csak az akción van a lényeg.
Lustulnak az emberek, bezzeg még a Commodore-64 idejében a szöveges kalandjátékok milyen népszerűek voltak, de most már, ha egy játékban 5 percnél több beszéd van, akkor mindenki csak a Space-t meg az Escape-et nyomkodja.
Erre lehetne inkább fogni az elkonzolosodást, nem magára a PC-re.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
HaaS
addikt
Hidd el, hogy nem zavar, ha tetszik az embereknek, Neked, de már beszéltük. Én képtelen vagyok befogadni ezt a... khm, szóval egyszerűen idegesítenek ezek a robotok. Hiába a sztori, meg a lór. Nekem ez így nem megy.
Ha egy rpg-ben valami javítás kéne, az maga a szabályrendszer, ami szerint működik. Évekig az AD&D volt minden, még a ToEE is szuper volt, de azért lássuk be, pölö a hatalmas páncélokban eltalálhatatlan lovagok már ordítottak a változ(tat)ásért. Aztán jött a Drákenzáng, és lekevert egy irgalmatlan pofont. Ezt így kell.És nem, nem vagyok hajlandó fémpáncélban varázsolni. Nem. Ooobilvion, eheheh... vaníliapuding, kihajtja úúú, még a mostani vasakon sem fut fullon úúú...
szerk: (#22)Verrion: ez egyszerep játék...
[ Szerkesztve ]
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
#51736960
törölt tag
nem értem, mi ebben a szégyen
attól még, hogy valaki felületesen olvas internetes anyagokat, lehet művelt és tájékozott ember... (nem magamra gondolok, csak úgy általában mondom).
meg azért legyünk őszinték, az internet lényegében 90% trash, szemét, értéktelen szar cuccokkal van tele, ezeket szűrni kell, képesnek kell lenni arra, hogy néhány pillantással felmérje az ember, mit érdemes elolvasni...
szerk: Vistaboy, ne vedd magadra, nem a cikkedről beszélek
[ Szerkesztve ]
-
Gothmog
senior tag
"DAO ...harcrendszere túlbonyolított és lassú."
Nem, a DAO harcrendszere pont, hogy túlegyszerűsített és pörgős
(Nekem még így is nagyon bejött, a sztorival együtt meg tulajdonképpen mindent vitt nálam, és nagyon elégedett voltam vele (bocsi, HaaS )... mert a konkurens játékok harcrendszere rendszerint még primitívebb és pörgősebb ebből a szempontból, tisztelet a kivételnek)Csak mivel a Te véleményed képviseli a tömegigényt, ezért abba az irányba fejlesztenek ma már mindent. Lehet olvasgatni, van itt pl. olyan hozzászóló, aki szerint az is gáz, ha már egy partit kell menedzselni, és nem lehet csak úgy menni és ütni...
Aztán idővel meg eljut oda az ember, hogy már azt hallja mindenhonnan, hogy az Oblivion meg a Fallout3 az igazi erpégé...[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
temes69
aktív tag
kiváncsi leszek rá, hogy milyen lesz. az első rész az bejött, meg is vettem. viszont ismét megszívtam a mentésekkel, mert persze hogy nem raktam el őket. erre..... pont mint az mass effectnél, ott is így jártam... mindegy anélkül is végigtolom majd. azt viszont nagyon remélem hogy nem mennek el a látványban a jrpg-k felé. nekem teljesen bejött az első rész látványvilága is.
-
Derrewyn
senior tag
válasz #51736960 #15 üzenetére
Nem csak szvsz, ez így van.
Egyszerűen annyi információ ér mindenkit, hogy szükséges szűrni, a többség ezt a hosszú szövegek átugrásával teszi meg. Ha valakit igazán érdekel, akkor elolvas egy ilyen interjút, de a nagy többség valójában csak a lényegre kíváncsi.
Én elolvastam a fordítást, mert engem érdekel.Nekem alapvetően tetszik az új irányvonal, a DAO bár egy nagyon jó játék, a harcrendszere túlbonyolított és lassú.
Örülök annak is, hogy a főhős hangot kap, tényleg elveszett kicsit a többi karakter között.Egyelőre kíváncsian várom, hogy sikerül-e annyira jó játékot csinálniuk, mint amilyennek elmondják.
@Morden24
Pontosan. Ezért rakják ki a lore-t is ilyen Codex menü alá, ahol csak az olvassa, aki akarja, szerintem a többség nem olvasott el pár szócikknél többet.[ Szerkesztve ]
-
#51736960
törölt tag
én nem értek az újságíráshoz, úgyhogy csak a saját véleményemet mondanám el:
úgy vettem észre, hogy egy internetező ember nem is olvas igazán, csak érdekes képeket, szavakat keres egy adott oldalon, ha felkelti az érdeklődését egy érdekes cím, odakattint, beleolvas, visszakattint, átmegy másik oldalra, stb...szerintem az emberek szívesebben olvassák a rövidebb, lényegretörő cikkeket, ahonnan gyorsan és könnyen kinyerhető az adott információ, aztán már lehet is tovább menni.
de ez csak szvsz
[ Szerkesztve ]
-
Vistaboy
veterán
válasz #51736960 #13 üzenetére
Lehet benne valami, de akit érdekel a dolog, az szerintem örülne minden friss információnak, amit kaphat a játékról.
Erről azok a 20 oldalas hardvertesztek jutnak eszembe, amikor 10 oldalon keresztül csak különféle táblázatok szerepeltek, mégis képesek voltak oldalakon keresztül vitatkozni rajta, hogy emitt 0.0001 FPS-el több, vagy 0.0001 mikronmásodperc eltérés van XY hardverek között. Na, én például azokat léptetem el.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Vistaboy
veterán
Mi az, emberek? Lusták vagyunk olvasni?
Amit az első kiszivárgott gameplay videó topikjában kitárgyaltunk vagy kérdeztünk, mindenre itt van a válasz.
Fél napig fordítottam, mégsem érdekel senkit? Bezzeg a videót kismillióan megnéztétek, és kommentek is voltak, itt meg - tisztelet a kivételnek - semmi?
Hát, ez szép, mondhatom.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Lenry
félisten
nekem tetszik
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
nuke7
veterán
hát őszintén az első robbanásos kép a dragon age 2-ből egléggé gyengusnak tűnik nekem, még talán az 1nél is rosszabb grafikával... csak nekem van ilyen érzésem?
Morden24: +1 nekem se igazán jön be a 2. rész eddig... szerintem érte kritika a tul kevés kasztot, és azon pl. nem változtattak...
Azon meg kicsit ki vagyok akadva, hogy konkrét főszereplő lesz! nagyon-nagyon mass effect felé kezd elmenni ez a játék és szerintem - mindkettő nagyon jó - az volt eddig a legjobb, hogy mind2 teljesen más volt, most meg elindultak egymás felé..[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
L3zl13
nagyúr
A FF-k eddig pont kimaradtak az életemből, (pedig talán a legismertebb jRPG-k), így hát nem tudok nyilatkozni róluk. A többiben, amivel játszottam viszont nem rémlik ilyesmi. És mint te is mondod, nyugati filmekben, könyvekben te is tudsz hasonlót. Ezért nem értettem miért írod rögtön a jRPG-k javára az ötletet.
Ami a wRPG-s példát illeti, talán a KOTOR2 belefér ebbe a kategóriába.
Aki hülye, haljon meg!
-
Verrion
tag
Megint lehet csapatot pátyolgatni...
Ezt hogy unom már... -
wikings2
őstag
Hát
Ez kimeírtő cikk volt Nekem ez jobben tetszik mint az első.Talán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.
-
HaaS
addikt
Lehetne inkább olyan, mint a Nirvánában, amiben Christopher Lambert a főszereplő: a játék avatarja megtagadja a játékos utasításait, átveszi az irányítást az élete fölött, na meg tanítgatni kezdi a mellékszereplőket is. Azt már csak óvatosan említem, hogy hatással bír a játékos életére is, ezáltal a játékos az általa játszott játék avatarja lesz, a játék avatarjának valós avatarja!
Gondolom minden érthető.(Joystick egyébként Hüvelyknek is tartozik, király.)
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
Morden24
nagyúr
FF-sztorikban pl. alap, hogy minden karakter érti, hogy mi van, a játékos meg "lassan beletanul", a karakterek sztorizása segítségével. Én nyugati játékokban nemigen tudok ilyen példát mondani (az amnéziás nem ér), filmekben már igen, regényekben pláne.
Sectumsempra - For Enemies
-
L3zl13
nagyúr
Ez a fajta visszatekintős történetmesélés nem tudom mitől jRPG-s. Rengeteg könyvben, filmben láttam már hasonlót. Ellenben jRPG-t most hirtelenjében egyet sem, és más távol-keleti történetben sem érzem jellemzőbbnek, mint a nyugatiakban.
Más dolgokban szerintem is látszik a távol-keleti hatás. De ezt meg nem tudom mennyire eseti (értsd "végigjátszottak valami jRPG-t") és mennyire a távol-keleti filmek és játékok hatásának jele a nyugati film- és játékgyártásra általában.
A Hawke névről amit írtál, egyet értek. Reméljük, hogy az a "fantáziátlanság" amit tükröz nem jelzés értékű a játék egészére.
Aki hülye, haljon meg!
-
pengegyerek
aktív tag
Nekem így elolvasva a változtatásokat vagy éppen, hogy mik maradnak meg tetszik a DAO2 sokkal jobb is lehet mint az 1... Legalább is bízom benne, hogy jobb és szebb lesz olyan jó vagy még jobb történettel mint ami az 1. részben volt.
Alig várom má r"Aki pálinkát iszik a temetőbe kiviszik ki pálinkát nem iszik azt is oda temetik."
-
Morden24
nagyúr
Aha, tehát végigjátszottak valami jRPG-t, és úgy döntöttek, hogy feltalálják a spanyolviaszt ezzel az "új típusú sztorivezetéssel"? Merthogy a távol-keleti történetekben jellemző, hogy a főhős/főkarakter közel 100%-ban ismeri a történetet, és a nézőnek/olvasónak/játékosnak csak apránként tárja fel...
Egyébként nekem eddig ez a koncepció kicsit olyan nem tudtuk, mit is csináljunk-nak tetszik. Az összes sztoriíró az SWTOR-on dolgozik, vagy mi? Mert erősen olyan érzésem van, hogy a DAO összeollózott, kicsit életlen, kicsit koncepciótlan világát itt nem akarják továbbépíteni, hanem inkább összezsugorítják. Persze remélem tévedek.Na mindegy, eddig nem vagyok hanyattesve a DA2-től. A Hawke név meg egyszerűen komolytalan egy önmagát komolyan vevő dark fantasy játékban. Kb. olyan fantáziátlan, mintha valami 12 éves WoW-os listájáról került volna le a Darkwolf, Shadowlord meg agyon Y-ozott műanyagnevek közül. Sőt, annál rosszabb, mert ez egy használt vezetéknév...
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest