Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
hódmaci #9224 üzenetére
Lehet tudni a konkrét hibát, illetve a típust?
Nálunk egy Aldis kábele lett zárlatos (user error, látszott amikor repedezett be a sok tőben hajtogatástól a vezeték), azóta Lidl-ös van. Egy 155 Ah-s traktor akkura szoktam feltenni talán legtöbbször, meg össze-vissza néhány kicsit tölt (50-90 Ah). -
hódmaci
senior tag
válasz
hódmaci #8987 üzenetére
Sziasztok!
Érdekességképpen annak (is) aki kíváncsi az értékekre ha ilyen vagy hasonló akkumulátort vásárolna:
A kezdeti értékek itt. Ezek a vásárlás napján mért adatok.
Felkerült töltőre illetve utána be az autóba itt pihent 24h és a következőket mértem:
SOH 100% 880A
SOC 100% 12,81V
R= 2.58mOhm
Varta Silver Dynamic AGM 580 901 080 80Ah CCA 800A -
Brogyi
őstag
válasz
hódmaci #8992 üzenetére
Reggel mérj rá az UNI-T-vel. Az értékek jók, ahogy korábban írták. A műszered használd, és majd tapasztalatból meglátod mennyire jó értéket mutat. Természetesen ezek egy picit szórnak. A kereskedőnek az-az érdeke, hogy magas értéket mérjen a műszere. Nincs ezzel baj, mert a te műszered is jó értéket mutat.
Őrülj neki, hogy 100% felül van, mert nem volt olcsó, és csípné a szemem ha 100% alatt lenne.
Qru
Ha Rocket bevált akkor én azt választanám megint. Talán a Yuasa lenne a másik választásom. -
Brogyi
őstag
válasz
hódmaci #8930 üzenetére
A SOC-ot felejtsd el. SOH fontos. A műszer típusától függően 100%, vagy több. Esetedben
800A felett kell lennie. A belső ellenállás pedig olyan 0.004 körüli értékre emlékszem.
Visszatérve, én nem mertem megkockáztatni azt, hogy egy kellemetlen helyen áll meg. Ott hagyod, és kicsontozzák.
Az SOC csak a töltöttségi állapotot mutatja. Bár ha alacsony akkor az a boltot/tárolást minősíti, nem az akksit. -
Brogyi
őstag
válasz
hódmaci #8928 üzenetére
Ha a műszer jobb fajta kínai volt akkor bőven cserés. 50%-nál már csere érettre jelöli a legtöbb műszer. A tied 37.5%-os. Persze ahogy írtad indít az még, de a mai autókban rengeteg a fogyasztó, és főleg arról megy a START/STOP. Ilyenkor már szokott apró jelek jelentkezni. Indítás után a rádió elugrik, felejt, START/STOP nem megy, regeneratív töltés nem megy ha van ...
A bátrak az első nem sikerült indításig nyomják. Én nem mertem kivárni. -
Laybee
őstag
válasz
hódmaci #8926 üzenetére
Tudom, csak tele van vezerlőpanelekkel és jobb ha ezek nem kapnak impulzust. Ezért is éli világát a Lidl töltők, Ctekek, Noco-k, és az Optimate töltők. Ezeknél nem kell levenni. De cserébe nem is lesz feltöltve rendesen. Meg ha fel is töltenéd, egy hét múlva nem látszana belőle semmi.
-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
hódmaci #8296 üzenetére
Ki kell választani az egy szem nyomógomb nyomkodásával a programot, ahogy nyomod a gombot, változik a piktogram. Úgymint motor, autó, és hópihe ikon.
A kijelzőn az akkumlátor feszültsége látható. Ha kiválasztod a piktogrammot, automatikusan elindul a töltés, mutatja továbbra is a feszültséget, meg négy csík az akku töltöttségét. Ha mind a négy csík megvan, nem villog, akkor végzett a töltő, csepptöltésre áll.
Áramszünet esetén nem indul újra tudtommal. Nem tudom ez másnak mekkora gond, nálunk évek óta nem volt áramszünet.... -
válasz
hódmaci #6737 üzenetére
Erre csak egy értelmes és biztonságos megoldás van. Időnként odamegy valaki és pár órát rádugja a töltőt. Őrizetlenül nem szabad semmilyen elektromos kütyüt rákötni, mert bármikor leéghet az egész kóceráj autóstól. Vagy ha ritkán használod és nem kell programozni bonyolult dolgokat, ki kell venni az akkut és magaddal vinni ahol tudod rendszeresen töltögetni.
-
válasz
hódmaci #6734 üzenetére
Nem tudom az ilyeneknek mi a célja. Őrizetlenül (éjjel-nappal folyamatosan) egyébként sem szabad töltőt bedugva az akkun hagyni a tűzveszély miatt. Az 1A-es töltésével kb arra lenne jó, hogy egy feltöltött akkut ne hagyjon lemerülni, de ugye az előbb említett ok miatt ez kiesik.
-
ddsteel
aktív tag
válasz
hódmaci #6718 üzenetére
Hali, nekem is sokat áll a kocsi, 5 éves start-stopos honda. Ilyenkor télen csak 7végén használom. 2-3 hetente teljesen feltöltöm úgy, hogy 1 napig rajta van csepptöltésen. 5 napig nem hagyom rajta, mert az akkuba nem lehet vizet önteni (még garis és egyébként sincs rajta kupak) és ha jól gondolom, még a csepptöltés is jár minimális gázképződéssel, így nem szeretném teljesen elfőzni a vizet belőle azzal, hogy 5-6 napig rajta van a töltő. CTEK 5-ösöm van egyébként,ennyit megérdemel a kocsi, bár korábban lidlis volt, azzal sem volt semmi baj,de eladtam és vettem ezt. Én ezt a módszert ajánlom: 2-3 hetente töltsd fel egy intelligens töltővel, hagyd rajta méd fél-1 napot. Én így csinálom, bár persze nem vagyok szaki.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- A komplett platformot kínáló cégeknek kedvez Donald Trump vámpolitikája
- Xbox Series X|S
- iPhone topik
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Projektor topic
- Politikai mémek
- Okos Otthon / Smart Home
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mobilinternet
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest