-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ntomka
nagyúr
válasz Tikakukac #93150 üzenetére
Kollégám megkérdezte pár hónappal vásárlás után szeretem e az új autót. Mondom jól megy, de ez egy opel, mit lehet rajta szeretni? H Astra kombi, ez egy igásló, nem azért vettük, hogy szeressük, hanem ellássa a feladatát. Arra jó tökéletesen (nekünk) eddig.
ツ Headphones on - World off
-
-
tibbike01
őstag
Sziasztok,
Mit gondoltok erről a J astráról? Városba 2 személynek jól működne? Fogyasztása mennyi lehet kb?
-
Tikakukac
titán
válasz ntomka #93151 üzenetére
Ahhoz képest amit nálunk kap a verda, valóban csoda, amilyen megbízható. De. És itt a de. Azért nagyon vastagon be is kéri ezért az időt meg pénzt, ahhoz mérten, hogy gyakorlatilag egy tömegautó, tucatmotorral. Ha valaki nem bontózik vagy ért a témához minimálisan nyugodtan lehet számolgatni, hogy egy szívósor-lánc-lambdaszondák majdnem gazdasági totálkárra rakják a kocsit. 56k most egy első lambdaszonda, 35k a másik, 60k fölött a vezérlés, szívósort meg még a szerelők is Gödöllőre küldik, 50k. Plusz munkadíjak. 300k-t úgy rá tudtam volna locsolni egy nem sokkal kétszer ennyit érő autóra ha a szondák nem csúsznak el 1 évet, mint a sz@r. Ami sok. Többiről nem beszélve.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ntomka
nagyúr
válasz Luck Dragon #93152 üzenetére
Semmi vezetési élmény nincs benne, így nehéz megszeretni. A csomagtartó azért klassz, azt sosem hittem, hogy magát a kombiságot viszont megszeretem. Ezután nehéz lenne fő autónak nem kombit elképzelni a jövőben.
ツ Headphones on - World off
-
aktív tag
válasz ntomka #93156 üzenetére
Mikor a Zafirát kerestem szembejött ez a cikk.
Most hogy megvan a kocsi, már értem hogy miért írta ezt, mert bár k... jó, hogy ekkora, zokszó nélkül viszi a nagypapát, nagymamát, a gyerekeket, a barátaikat, ez egy használati tárgy, annak viszont nagyon praktikus.No money, no honey.
-
Gergőke88
addikt
ricsi8800gt:
Hu kicsit óvatosabban, és ha lehet magyar nyelven fogalmazz kérlek.
H Astra és J között több száz kg különbség van súly tekintetében.
Nekem van tapasztalatom vele, neked nincs.
De tessék egy példa [link][ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz athomi #93158 üzenetére
Futómű. Kettes fókába átülve volt max 10 ló előnye. De apám, hogy azzal itt a töltésen végig bekanyarogni... nem egy világ. Ezt az Opel akkor tudná, ha ráköltenék a futóműre utólag 400k-t.
Az, hogy egy dízel mikor betölt a turbó megindul, hát induljon. A Ranger is ahhoz képest amekkora szutyok 2300 körül érzésre szétszabdalja az utat. Ettől még venné a tök magánra.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Gergőke88
addikt
válasz stickermajom #93163 üzenetére
Pontosan.
Van tapasztalatom bőven J Astrával és K-val is.
A szívó rövid távokon feleségemnek elmegy 8,5 körül városban.K pedig 1,4 t 150le automata simán 7,5l. Pedig csak városban megy, igaz használva is van a startstop.
Lényeg, hogy kutya legyek ha az 1,4 J automata 8 alatt elmegy városban (nem kisváros!).
-
athomi
veterán
válasz Tikakukac #93162 üzenetére
Apunak is Focus 2 van. Jobban fekszi az utat a H-tól, játékosabb is, de azért ég és földnek én nem mondanám. A Bükk - Mátra túrát pedig az 1.6 szívó H Astrával nem túlzottan szerettem, a Focus 2 1.6 TDCI-t sokkal kényelmesebb volt használni és nem a futóműbeli különbségek miatt.
-
ricsi8800gt
addikt
válasz Gergőke88 #93161 üzenetére
És gondolod az ott le írtakra lehet alapozni?Én azt nem hiszem hogy ez a kocsi városban 10L be enne,nekem klímával se evett 9 pedig régebbi konstrukció motorikusan meg stb.Ha meg még is be eszi a 10l ez a J akkor soha többet Opel
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
Tikakukac
titán
válasz ricsi8800gt #93166 üzenetére
Épp itt a lényeg. Régebbi konstrukció. Motor számottevően fogyiban nem került előrébb. Viszont egy F Astra és J Astra között van majdnem fél tonna. Szerintem nem kell nagyon ecsetelni, hogy miért eszik annyit.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz ntomka #93168 üzenetére
G-ben is azért van rövidebb váltó kicsi motorokhoz, hogy ne kelljen a kuplungot leverni róluk ha mégis beülne 3 ember meg esetleg lenne klíma.
Esztelenül rövidre vagdalni az áttételeket sem lehet, ott aki azt akarja, hogy menjen valamennyire, turbó kell. Szívóval is lehet dolgozni, csak nonstop 4000 körül pörgetni a motort és gázfröccsözni az azért fárasztó. És fog enni az 1.6 szivattyú is 10 fölött, mint a szemét.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
ntomka
nagyúr
válasz Luck Dragon #93170 üzenetére
Már megszoktam, de utálom, egy traktor váltó. Nálam a listán még a vezetési élmény rontásában:
- Elektromos, fokozat-állás nélküli bajusz kapcsolók.
- Fostos CIM modul, és index érintkezői, szögjeladó (mindig szivat, hogy indokolatlanul visszaveszi az indexet a legkisebb kormány mozdulatra).
- Semmilyen futómű.
- Kicsi lábterek (ha hátratolom az ülést, senki nem fér el hátul).
- Gyári kartámasz szar.
- Digit klíma vezérléshez menüben kell turkálni.
- Elektromos gázpedál köszönő viszonyban sincs a lenyomás mértékével.Ettől függetlenül örülök, hogy ez a kocsink, praktikus a kombi és tényleg jól teszi a dolgát az A-B utazásokra.
ツ Headphones on - World off
-
adalbert1
veterán
válasz Tikakukac #93051 üzenetére
Tényleg, csak a sok H astra fórum bújás után mindig egyből az ugrik be a Z14XEP-re.
A fenntartásban egyetértek, szerintem kb. az F Astra lehetett az, amit még olcsón fenn lehetett tartani, én a saját családi F-ünket sokkal jobban szerettem, mint most a H-t (ennek ellenére ma már csak muszájból ülnék egy 5 generációval ezelőtti autóba).
A gyakori hibákkal is egyet tudok érteni, sokszor nem az zavar, hogy ki kell fizetnem 20-30-40k-t, hanem hogy megint lehet szervizlátogatást szervezni, azon agyalni, hogy ne valami kontárhoz kerüljön az autó (lásd a 10W40-es story-kat itt a fórumban is), meg hogy 1-2 napig akkor megint nem lesz autóm.
Csikós Zsolt tesztje az új K Astra motorokról: azzal egyetértek, hogy ez a szabályozás nem feltétlen jó, és még így is kihozták amit ki lehet a helyzetből az Opelnál.
Viszont az utolsó mondat eléggé kiveri a biztosítékot, miért ne mondhatnám erről, hogy szerintem sz.r, és nekem nem kell? Különösen vicces ez egy olyan személy szájából, aki 10-20-30+ éves autókat hajt, tehát rá semmi hatással nincs ez a szabályozás, max. teszteken ül ilyen autókban.
Ami meg külön aggaszt, hogy vajon ezek a motorok mennyire lesznek tartósak, mennyi fog belőlük futni 10-15 év múlva? Ha csak az Astra kapja meg őket, mennyire lesz vajon hozzáértő szerelő?
Ha most új autót vennék, akkor szerintem kerülném az Astrát, bár a Focusokban is már csak 3 hengeres motorok futnak, szóval nem tudom, hogy ebben a kategóriában mi lenne a jó választás (igazából egy elektromos autó lenne jó, csak amíg kb. 2-szer annyiba kerül, mint egy hasonló benzines, és egy ház sem ártana mellé, ahol tudom tölteni, addig nem igazán alternatíva), amit nyugodt szívvel megvennék, és meg is merném tartani 10 éves koráig. -
-
Tikakukac
titán
válasz adalbert1 #93173 üzenetére
Pontosan. A költség az egyik része. A nagyobb, hogy a most kb. okés autószerelő július legelején úgy, hogy a műhelye közös az egyik rokonommal és barátunkkal és neki a felesége is anyám főnöke adta ki augusztus végére az időpontot. És így is 6 órát számolt fel, hogy ott voltam és tekertem a csavart meg takarítottam ezerrel. Ha nem vagyok ez 2 nap és rengeteg logisztika és még költség. Ez itt a gond. Ezért örülök, hogy ha Pesten vagyok 10 percre van minden BKK-val. Saját autót nem bírnék fenntartani.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!Mint laikus szeretnék feltenni egy kérdést.2002-es 1.2 G Astrát vásároltam nagyjából másfél hónapja,Szerencsére idős bácsi orvoshoz járó autója volt.Fűtött garázsban tartott.Szóval tipp-topp de azért vannak hibái.Az egyik,hogy a váltókaron hátramenet kapcsolásakor fennragad a"gyűrű".Eddig nem volt nagy gond csak idegesítő.Kézzel vissza lehetett tuszkolni.De pár napja olyan tisztességesen fent ragad,hogy szenvedés visszatolni és amíg ez nem sikerül addig állok ott mint a batyu f*sz.Ezzel lehetne valamit kezdeni házilag?
Itt van pár kép róla.Csak úgy elkattintott nem megkoreografált képek de ha esetleg megütik a mércét akkor mehetnének az összefoglalóba.
Ma holnap 40 éves vagyok de friss a jogsim és ez az első autóm és nagyon megszerettem.
(Opel Astra G.1.2 75LE.160 ezer kilométert futott.Ez valós!érték)[ Szerkesztve ]
-
Dinnye83
újonc
Sziasztok
G astra z14xep motorral. Eddig az volt a problémája, hogy ha csak annyira nyomtam neki, hogy tartsam a sebességet akkor rángatott kicsit, mint ha néha motorfék ütemben menne. Gyertyákat cseréltem, de maradt a hiba. Ha a légtömegmérő csatiját lehúztam, akkor nem csinálta, csak elég gyengécske volt. A fojtószelepet kitakarítottam ma. Vastag fekete olajos koromréteg volt rajta, most csillogós. A rángatás gyengébb lett, de az alapjárat ingadozni kezdett. Kb másfél másodpercenként ingadozik 760 és 860 közt. Mi lehet vele?
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz Dinnye83 #93178 üzenetére
Ha a fojtószelepház ki lett takarítva, szerintem ajánlatos egy "ECU reset"-et megcsinálni, ami abból áll, hogy 20-30 percre lehúzod az akkusarut, majd visszateszed, használod a kocsit. Ilyenkor nagyon sok paramétert újratanul, ami az esetleges lerakódások miatt már nem érvényesek, de még azokat veszi figyelembe.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
FoLey-v
addikt
válasz adalbert1 #93173 üzenetére
Nekem az új K Astra kifejezetten tetszik. Gondolkoztam már azon hogy kihozom a szalonból,de ilyen motor választékkal hát nem is tudom...
ON:
Felteszem a kérdéseimet:
Miért nem megy a levegőrendszer? Hiába állítom 7-es fokozatra akkor sem hallom és érzem.
A másik kérdésem,hogy első alkalomnál levő elindulásnál a kuplungnál fura kattogó hangot hallok.
Most jöttek elő ezek a hibák..
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ntomka #93171 üzenetére
"...Elektromos gázpedál köszönő viszonyban sincs a lenyomás mértékével..."
Lehet, hogy mindez nem véletlen:
Elektronikus gázpedál: E-GAS
"...Ennél a megoldásnál a gázpedál lenyomásával csupán egy, vagy két potenciométer tengelyét mozgatjuk. A motorvezérlő egység e jel alapján, egy egyenáramú motor (ritkábban léptetőmotor, pl. BMW) segítségével, szabályozottan állítja be a mindenkori aktuális fojtószelep helyzetet. Ez nem egy öncélú hightech megoldás, több annál. Környezetvédelmi okokból ugyanis kerülni kell a fojtószelep hirtelen zárását (megnövekedett kip. gáz NOx tartalom), illetve nyitását (erősen megnövekedett CO tartalom a gyorsításkori keverékdúsítás miatt).
Itt van nagy jelentősége az e-gasnak, ahol a fojtószelep nyitás szabályozottan, csillapítottan történik. Persze, nem szabad elhallgatni, hogy ez némi dinamikacsökkenést okozhat..."Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz mohabá 007 #93182 üzenetére
Ez mind jól hangzik. Egészen addig, amíg az ember nem ül olyan autóban, amiben szintén wireless megoldás van, mégis képes lineárisan működni a gázpedál.
Opelnél állítólag ez direkt ilyen. Mert így lehet elmaszkolni az elég khm. nem túl acélos váltót. Dinamika ugyanez. 20%-ot nyomsz le a pedálon, a verda már dűti a benzint meg levegőt befele, te meg elismerően vered a kormányt, hogy megy ez vazze. A turpisság akkor van, amikor félig és telibe nyomott pedálnál sem változik a dinamikán semmi, tehát gyakorlatilag parkettázva közlekedtél eddig is Agila/Vagyonőr tesztben Karotta vagy 20 éve még a golden ages kezdetén nagyszerűen meg is mutatta, nekem onnan maradt meg és direkt figyeltem minden Opelben. F sedan volt az oktatós kocsi, ott is elindulásnál kellett megválasztani, hogy fél gázt akarok vagy teligázt, onnantól a pedál ON/OFF módon ment.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
kocolaci
csendes tag
Szia!
Valóban, szét kell szedni. De hogyan? A váltógomb leszedhető és legalább egyszer visszarakható úgy, hogy ismét erősen rögzüljön (ragasztás nélkül is). Leszedés: erősen megfogva jobbra-balra kissé forgatva (pár fokot) és felfefé húzva. Nehezen jön le, nagyon nehezen. Viszont ha lent van a váltógomb és lehúztad a gyűrű mechanikáját, akkor látni fogod, hogy a váltórúdon a műanyag "persely" szét van repedve, amiatt feszül rá a gyűrű. Én reszelővel és csiszolópapírral levettem az átmérőjéből, majd kenés és mehet vissza. Ha már le lesz szedve a váltógomb, akkor érdemes lehet a váltószoknyát is cserélni, amit így könnyebb. Jó szerelést![ Szerkesztve ]
-
Fulár
senior tag
válasz kocolaci #93184 üzenetére
Köszönöm szépen!Nagyon rendes vagy!
A miértjére azért nem têrtem ki mert a logikai érzékem és a kézügyességem az ilyesmihez a 0 felé konvergál.Én sajnos csak a számítógépek,mobilok stb.javïtásában érzem otthon magam.De egy kedves kollégám viszont nagyon ügyes amatör szerelő és kölcsönösen kisegïtjük egymást.Bár ezt ő még nem tudja de ez az ő projektje lesz csak úgy mint a napokban esedékes olaj,szűrők és gyertyák cseréje is. :) Én meg figyelek és megpróbálok tanulni! -
ricsi8800gt
addikt
A nap első indítása [link]
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
Findzs
addikt
Kicsit opel ellenes mostanában a légkör idebent
Azt elmesélném, hogy az egyik cégnél ahol dolgoztam volt kb. 10 személykocsi meg kb ennyi árufuvarozó. A kollégáknak (férfi nő vegyesen) az volt a dolga, hogy az országot járva fel kellett keresni a cég telephelyeit. Vegyesen minden típusú kocsi volt az udvaron hasonló évjárat 2006-2012 kb. és motor. Legfiatalabb a yaris volt meg a fiesta. A fiat teljesen új volt 1 éves kb. Toyota yaris, corolla, ford fiesta, focus, H astra kombi és 5 ajtós is, G astra, renault megane, fiat (nem tudom már melyik típus). Mind benzines 1.0 -1.6 osak. A cég odafigyelt a szervizekre, saját műhely és szerelő volt, tehát egyformán karban voltak tartva. Reggelente mindig harc folyt a H astrákért, mindenki azzal szeretett volna menni. A G astrát csak a fékje miatt nem szerették.
Volt olyan kolléga aki azért vett H astrát mert a cégnél megszerette.Nekem is volt már sokféle opelem: F astra 1.6, G astra 1.6, 1.2, H astra 1.4 2 db. Ez idő alatt ami több mint 20 évet ölel fel a vezérmű láncokon kívül meg persze a kopó cuccokon kívül olyan nagyobb problémám egyikkel sem volt. Azért is veszek mindig opelt. Bár ez megszűnni látszik mert J astra nem tetszik valamiért a K meg drága és már nyűgösebb is lesz a motorok miatt a jövőben ahogy olvasom. A H astrák meg lassan kiöregednek mint a G -k. Toyota felé fogok tovább menni vagy esetleg suzuki vitara ha cserélni fogok kocsit ami nem mostanában lesz. Vezettem is már ez idő alatt rengeteg féle kocsit ( 3 as 5 ös bmw-k, francia kocsik vegyesen, hyundai i30, ford focus, fiesta, lexus i200, toyota, suzuki, stb.) de lexuson kívül mástól nem nagyon voltam elájulva
Persze nem vállalnék be magamnak egy ilyen lexust a vele járó többlet költségek miattMinden kocsinak vannak nyűgjei. Fogadok ha benéznék egy ford vagy egy honda topikba ott is vannak nyűgök a kocsikkal. Ha gond van egy opelel csak rákeres az ember a neten vagy elviszi a szerelőhöz és talál rá megoldást lehet egyszerűbben mint más típusú kocsinál. Egyszerűen azért, mert sok van belőle és már mindenféle hibára van megoldás és ez is mellette szól. Persze suzuki is sok van de azokkal nem kell molyolni mint tudjuk, mert minél egyszerűbb egy szerkezet annál kevesebb a hibalehetőség.
Az az igazság, hogy tényleg eljárt már az idő ezeken a belsőégésű motorok felett. 1876 os a négyütemű benzinmotor! Azóta már ember járt a Holdon a 2000 es években már 200 millió tranzisztort raktak egy körömnyi procimagba de a belsőégésű motor maradt (persze ebben erősen benne van az olajcégek keze is). Egyre jobban túlbonyolítják őket egyrészt a szigorodó környezetvédelmi normák miatt, másrészt van benne szándékosság is, hogy vigye az ember hivatalos szervizbe, meg vegyen újat.
Jönnie kell már egy egyszerűbb, kevesebb szemetet termelő közlekedési járműnek.
Már rég itt lett volna az ideje. Szóval elektromos autók előre!"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
ntomka
nagyúr
válasz Findzs #93187 üzenetére
Én totál egyet értek veled. Nekünk az opel mellett az is szólt, hogy a szerelők ismerik, szívesen nyúlnak hozzá, és ezt már ilyen rövid idő alatt is visszaigazolták. A fiattal sem volt több gondunk, mint ezzel, de azt valamiért utálja a szerelők nagy része. Gondolom a műszaki megoldások miatt.
ツ Headphones on - World off
-
athomi
veterán
-
Magnum_
nagyúr
válasz ricsi8800gt #93191 üzenetére
Ajandek ar.
Alkatresz mennyi is volt? 120 korul?
I humbly and respectfully decline™
-
diablo1984
veterán
Sziasztok. Létezhet olyan, hogy az asszony astrájában(H, 1,4 90ló) az akku meg akar makkanni, mert épp annyira lemerült, hogy pont nem tudta megtekerni a motort, közben minden villogott, de pár perc töltésnél már beindult, csak a szervó nem ébredt fel. Tekertem anélkül és az olajból egy kicsit kinyomott a tartályon, megállítottam a motort, megtöröltem a tartályt, lemostam féktisztítóval, újraindítottam a motort(immáron nem kellett segítség) és a szervónak kutya baja! Létezik, hogy alacsony akkufesznél a szervó motorját nem indítja el?
(akku egyik cellájából hiányzott fél deci víz, nem kizárt, hogy akkucsere lesz a dologból.....) -
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #93193 üzenetére
Indulás után ha a generátor jó, akkor szerintem ilyesmi nincs, de hajrá. Akksicsere aztán kiderül.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ntomka
nagyúr
-
diablo1984
veterán
válasz ntomka #93196 üzenetére
Aha, szinte csak rövidre. Most októbertől lesz napi 22km oda-22km vissza munkába járós autó, mert eddig helyben szaladgálós volt, mióta 1,5 éve megvettük.
A generátor is tölt, az akku 8 éves, így nagyon nem tartom kizártnak, hogy itt a vég. Csak nem tudtam, hogy létezik ilyen, hogy a szervó nem "indul". De azóta jön, megy, dudál, fordul, estére felraktam az okos töltőre, az egyik cellából kb fél deci víz hiányzott a többihez képest, meglátjuk. Minden esetre egy akkura félre rakom a lóvét.....[ Szerkesztve ]
-
ntomka
nagyúr
válasz diablo1984 #93197 üzenetére
Akkor nem kérdés, hogy kezdd akku cserével.
ツ Headphones on - World off
-
diablo1984
veterán
válasz ntomka #93198 üzenetére
Az lesz, ez nem is kérdés, mikor az asszony hívott, hogy csak kattog a kocsi, mondtam neki, hogy vagy önindító, vagy akku. Hazajöttem, rámértem 12v volt az akkuban, ami gyújtás ráadáskor 11,8ra esett vissza, indításkor még alább. Ráraktam a töltőt 5 perc után már indult is az autó, na még akkor nem volt szervó.
Egyértelműen akku, az önindító azóta is szépen teszi a dolgát, csak itt van a határa a megfordulok-nem forduloknak.
Itt az volt inkább a kérdés, vagyis inkább a tapasztalati része, hogy képes a szervó gyenge akkunál nem menni, ezen akkor ne lepődjön meg senki. -
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #93199 üzenetére
Ez a szervó nem menés azért fura, mert ha a generátor elvben jó, akkor erősen kétlem, hogy képes vagy akkora ampert fogyasztatni az autóval, hogy a szervó nem menjen. Ott valami más lesz. Az akku gyenge, okay, de ez ha már jár az autó nem nagyon kell perdöntő legyen.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.