-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz adalbert1 #68735 üzenetére
Szia.
Az 1.4-es motor kicsit kevésnek mondható a nehéz kasztnihoz.
Az 1.6-os optimálisabb választás.Motor függő a négy féktárcsa megléte. Ha jól rémlik de nagyon sok H-ál mind a négy az.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz adalbert1 #68746 üzenetére
Azt hagyjad a francba azt a nyilvános lekérdező rendszert, szart sem ér, ez ér valamit...
Valós óraállást amúgy nem tudnak, mert azt is ki lehet kerülni, viszont mint a linken írtam látod mikor volt szervizben, és az alapján tudsz következtetni. Persze ha 2007-es a kocsi, és 2010-ben volt utoljára akkor ez se sokat ér.
[ Szerkesztve ]
-
válasz adalbert1 #68746 üzenetére
Elvileg a vezérlőberendezésből ki tudják olvasni, ha még tekerve is volt.
Az én véleményem szerint,érdemes olyan autót keresni elsősorban ahol szívesen feltüntetik az autó alváz számát. Van neki szervíz könyve amit az Opel szalonból vissza tudják ellenőrizni.
Én. Vallom azt hogy magyar forgalomba helyezésüket kell nézni. De ezért már kaptam "ejnyét."
És le lehessen kérni a Kekkhtől, meg a vizsga állomásokon.Plusz azért az állapota is tükrözi az autó mivoltát. Ezért kell elvinni egy teljes átvizsgálása, legyen az független vagy Opel szakszerviz. Ez nem nagy tétel (5-10) ezer forint.
Bocsi az írásom miatt, csak telefonról vagyok.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
AMD Power
titán
válasz adalbert1 #68746 üzenetére
Az persze. Mnd1 ,hogy 300e vagy 2 millió Ft. Mindegyik lehet nagy bukta. Amúgy én is azt javaslom amit a többiek írtak. Le kell kérni az Opeltől az adatokat. Nekem mondjuk szerencsém van mert van közvetlen kontaktom hozzájuk. A vásárlás előtti átvizsgálás meg Kötelező, főleg ha tudod vinni az Opelba.
A Szerviz 4+ program keretein belüli vásárlás előtti átvizsgálás ára 4 990 Ft. Ez az ajánlat kizárólagosan a potenciális vevő részére érvényes, amennyiben az autó eladója is jelen van:
vebbful Ezt egy Szentgothárdi kedves barátom mondta meg.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
B-L-A-C-K
titán
válasz adalbert1 #68804 üzenetére
"Igen ritka eset, hogy egy turbót kompletten cserélni kelljen, a feltöltők – kevés kivétellel – kiváló minőségben felújíthatóak. A feltöltők háza legtöbbször még használható, így a régi turbót le kell adni cseredarabként. A forgórész kiegyensúlyozásakor milligrammokról van szó, ezt a precíziós munkát csak olyan műhelyre bízzuk, ahol új alkatrészeket használnak a művelethez, nem pedig bontott cuccokkal megy a kendácsolás.
A turbójavítás költsége nem a motortípustól függ, hanem a feltöltő hibájától. Ha elég a javítókészletes alapműveleteket elvégezni, akkor az ügyfél 40-45 000 forintért távozhat a felújított turbóval. Ha nagy a baj, akkor 100-120 000 forintjába kerül a javítás. A komplett forgórész cseréje nagyjából 80-100 000 forintos tétel.
A turbófeltöltő legtöbbször javítható, komplett újat nagyon ritkán kell venni
A feltöltött benzinesek a turbódízeleknél nagyobb hőmérsékleten dolgoznak, kipufogógázuk akár 900-1000 Celsius-fokot is elérhet. Ettől a hőtől megrepedhet a feltöltő turbinaháza, amire a turbócsere a megoldás. Számos autógyártó a turbót egybeépíti a kipufogó-leömlővel, amit így csak a leömlősorral együtt lehet cserélni. Ez többletköltség, de az árak erősen szórnak. Például az előző generációs Renault Clio 1,2 TCe turbója önállóan, a leömlő nélkül cserélhető, de így is többe kerül, mint az Opel 1,4 literes turbómotorjára a leömlővel egységet alkotó feltöltő, ld. a gyári alkatrészek árát.Kipufogó-leömlővel együtt és önállón cserélhető turbófeltöltők ára
Opel Astra J 1,4 Turbo, 140 LE – 162 800 Ft (leömlővel együtt)
Renault Clio III 1,2 TCe, 99 LE – 196 900 Ft (csak a turbófeltöltő)
Škoda Octavia II 1,4 TS, 122 LE – 237 000 Ft (leömlővel együtt)" -
B-L-A-C-K
titán
válasz adalbert1 #72731 üzenetére
Grat hozzá...
Vezérlés cserére kérj árajánlatot mi az akciós ár náluk, illetve kérj egy nem márkaszervizes normális szerviztől is árat, és ha nem nagy a difi akkor én márkakereskedésbe csináltatnám, ha nagyon nagy akkor értelemszerűen nem.
Többi kérdés passz, majd más megválaszolja.
-
-
-
-
kocolaci
csendes tag
válasz adalbert1 #72772 üzenetére
Amikor elégé meghúztad, akkor kattan. Ha tovább húzod, akkor csak többet kattan, de nem szorul rá jobban. Kárt nem tettél benne, nem kell aggódni.
Én az Aldi-ban kapható csomagtér takarót (vagy valami hasonló nevű) vettem, ez egy szövet réteg mindkét oldalán csúszásgátlós bevonattal. Ezt vágtam a csomagtartó méretére. B Zafirám van: a flex rendező háló a legelső pozícióban, így az ülés és a háló közé pont befér egy hat rekeszes gyöngyvászon-műanyag tároló.
A csúszásgátlós felületen mindig a helyén marad. Ami nagyobb/nehezebb/ritkán kell (emelőkészlet, vontató kötél, pokróc, kesztyű, elemlámpa, multi fogó, tablet tartók, stb.) az pedig az alsó rekeszben van.[ Szerkesztve ]
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz adalbert1 #72772 üzenetére
Ha kattan, az jelzi, hogy teljesen be van tekerve a sapka. Én azért szoktam még 2-3-at kattintani rajta, kárt nem teszel benne, ahogy előbb is említették.
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
-
Doggy dog
senior tag
válasz adalbert1 #72772 üzenetére
1; ilyen,kattan,nincs gond.
2; csomagtértálcán gondolkodom,jó lenne.Vontatókötelem van,beraktam a pótkerékhez.
Vízhőfokra: H xep/xer motornál ilyen,nincs gond.Ha túlmelegedne,van visszajelzője a műszerfalon.Dieselnél jóval hamarabb nyit,valami 90pár foknál.Off: láttam tagja lettél oahh csoportnak.Vannak ott is okosságok,én is követem
@ llwynog & Petyyyyy: jók a ledezések.Én is gondolkodom rendszámtábla világítás és első helyzetjelző ledezésen,de még nem szántam rá magam.
[ Szerkesztve ]
APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
_seth_
veterán
válasz adalbert1 #72886 üzenetére
A casco valóban nem opció. Neten már találtam 1-2 központival együtt aktiválható riasztót + indításgátlóra is pár ötletet, a gombos megoldás is jó egyébként és még egyszerű is.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Szada85
aktív tag
válasz adalbert1 #72886 üzenetére
Pedig azért a turbótól ennyire nem kell félni, picit azt gondolom, manapság csúcsra van járatva ez a turbó-para.
Való igaz, hogy egy komponenssel több van, ami elromolhat, ezzel nem lehet vitába szállni.Ugyanakkor megannyi egyéb alkatrész van, ami tönkremehet, vagy gond, ami elöjöhet ( kettöstömegü, akár a direkt befecskendezés miatti kokszosodás ), ami legalább ennyire ( ha nem jobban ) költséges lehet.
Ha pedig mégis letérdel alattad a turbó, akkor egyszer kicserélteted, és utána - persze, ha jó tulajként vigyázol rá -, akkor valószínü az egész idöszakot kiszolgálja, amíg nálad van az autó.
-
amargo
addikt
válasz adalbert1 #72886 üzenetére
Emlékszem, hogy kérdezgettél a J-ről.
Én is úgy voltam vele, hogy H-ban gondolkodtam, de végül nagyon megtetszett a J és a G után szerettem volna valami komolyabb ugrást. Na meg jó pár évig nem foglalkozni az autócsere gondolatával.
Van az autóra casco is. Kevesebbet fizet tuti, de nem semmit. Ez a nagy különbség.(#72889) diegho
DashCommand-ot ajánlom. Sokkal jobb, szerintem.
És az ODB-be folyamatos a tápellátás, tehát leszívhatja az akkumulátorodat, nekem a G-nél volt, hogy 1 hétig nem használtam és lemerült annyira, hogy már alig bírtam beindítani.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
válasz adalbert1 #73019 üzenetére
Ajtóbontás? Ne már.. szerintem ez hülye ötlet már nem azért, maximum akkor ha sérült, de elvileg nem az. Semmi más szerintem csak a tömítő gumik előregedéséről van szó. Jó hogy nem az egész oldalát le ne keljen cserélni.
Ne értsd félre, nem rád vagyok ideges, de az ilyen alapú elképzelések egy kicsit a földtől elrugaszkodott . Azért megnézném az illetékest aki ezt javasolta ,hogy ha nála is ilyen lenne ő is ezt csinálná?[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz adalbert1 #73021 üzenetére
Szilózás...vagy ma én vagyok ilyen érzékeny, de ez egyre rosszabb , inkább ne.
Ha nem vagy benne jártas, tessék elvinni egy szakihoz, végig fogja követni a beázás nyomát, és ha meg van, akkor csak "elviekben" azt kell kicserélni, és kész is. Vagy ha valami már menthetetlen, akkor azt is akkor cserélni, ne később, mert a többszöri bontást sem tesz jót az elemeknek.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
válasz adalbert1 #73026 üzenetére
WP14-igaza van, ugyan ez van ha a tető antennánál lévő szigetelő gumigyűrű is tönkre ment, ott pedig a csomagtartóban lévő hátsó tároló rekeszben van a víz. Ahol a hátsó lámpa bora rész is van.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
válasz adalbert1 #73212 üzenetére
"Alvázvédelem témához: elméletileg már a H Astrától (vagy talán már a G-től is ) galvanizált a karosszéria nem? Így azért annyira könnyen nem kezd el rohadni, mint mondjuk egy F Astra, gondolom ha törve nem volt, kihúzza egy 1x éves koráig bőven, nem? "
Én is így gondolom.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
tutis
őstag
válasz adalbert1 #73212 üzenetére
60500 ft volt összesen. Ha nem tudod mikor volt nálad olajcsere stb, akkor érdemes mindent cserélni. Olaj, szűrők, gyertya stb.. Nálam nemrég volt autó vásárlás, akkor olaj, szűrők, gyertya, fékolaj, akksi volt cserélve. Fékbetétet nem kellett, illetve a többi kopó alkatrészt. Ezek is csak a biztonság miatt lettek cserélve. Most jön a vezérlés és a hosszbordásszíj, görgők, vízpumpa. Ezek is a megnyugtatás miatt..Így már kompletten fel lesz szervizelve az autó.
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
válasz adalbert1 #73309 üzenetére
Ez az AC pumpa ahogy dolgozik indítás előtt. Ha benne hagyod a kulcsot a kocsiban de még nem indítód el, akkor időközönként elkezd dolgozni, mert azt hiszi hogy nem sokára útra kelsz vele.
Vagy ha olyan a kulcsod és megközelíted a kocsit akkor is lehet hallani, vagy ha csak az ülésen hagyod.
""Szép autó! ""-> Köszi
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
B-L-A-C-K
titán
-
ufonauta
aktív tag
válasz adalbert1 #73382 üzenetére
Gratula a jövevényhez.
Üléshuzatot csakis méretpontos az ülésre varrott cuccot szabad rárak(at)ni. Bp XIII. Csuka u. 4. A legtöbb taxis is itt csináltatja. Elmész kiválasztod a szövetet és 19-21 ezer forintért megcsinálják. Kb. 1-2 hét múlva előre egyeztetett időben elmész és 1-1,5 óra alatt rávarrják. Olyan, mint a gyári. -
válasz adalbert1 #73382 üzenetére
Többen itt Lidl autós ülés huzatot használunk, teljesen jó, csak a felhelyezése mindenkinek 4 órában tellet, erre készülj fel idegileg.
Vissza tudod keresni itt a topicba részletesen lelet írva. Na meg ki is lett beszélve, ott kezdődik hogy Black kicsit kiakadt és nem tetszését fejezte ki.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
amargo
addikt
válasz adalbert1 #73389 üzenetére
Azt kell, hogy mondjam megéri vigyázni az ülésre, mert a G astrámnál ezt hozta fel mindenki, hogy mennyire fáj neki és nem hiszik el a km- addig amíg be nem indítottuk a kocsit.
Ui és gratulálok a gyerek jöveteléhez, de még csak most fog kezdődni(#73405) férfiállat: Én indítás után még lerakom a telefont meg babrálok az kb 30sec - 1min között van, ugyan ez leállításkor is. Ha autópályáról jöttem le, mivel még onnan kb 3-5 perc a ház ott is csak 1 percet szoktam várni. Igazából a legfontosabb, hogy autópályázás után, ha a parkolóba mész, akkor várjál vele legalább 2 percet, szerintem.
Továbbá én úgy állítom is le a kocsit, hogy kinyomom a kuplungot, elvileg ezzel is lehet kímélni. Elindítani, meg csak kuplunggal lehet, ami fura volt elsőnek.[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Szada85
aktív tag
válasz adalbert1 #73813 üzenetére
Természetesen nem márkaszervíz, maszek szervíz, aki már közel 10 éve szereli a család Opeljeit, ergo mondhatni "ismerös", akiben megbízok.
Plusz öket az se zavarja, ha ott téblábolok közben.
Ebben a 100 körüli árban csak a vezérlés/feszítök/vízpumpa van benne, plusz erre jön a munkadíj, nem tudom, mennyire komplikált müvelet, ezért számoltam worst case 50k munkadíjjal, szerintem kevesebb lesz annál.Légszüröt, pollenszüröt én cserélem magamnak ( pont most csináltam hétvégén ), szóval azokkal én nem számolok, mert az anyagárban megvan. ( de számoljuk cirka 10k-val )
Az olajcsere utoljára ( 5+2 Liter olajjal, olajszürövel, ékszíjjal, munkadíjjal ) üzemanyagszürövel együtt volt 30k, a gyertyák cseréje ( ami azzal jár, hogy a komplett szívósort le kell venni a motor tetejéröl, hogy le tudd kapni a trafókat, majd hozzáférj a gyertyákhoz ) a némiképp idöigényes mivolta miatt volt 25k plusz ugye a gyertyából is másfélszer annyi kell.
Szóval ha ezeket összeadogatnám, akkor egy olyan csomag, amit Te leírtál nekem nagyjából 150+30+25+10, azaz 215 ezer Ft lenne egyszeri nekifutásra.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz adalbert1 #73860 üzenetére
Fékek, futómű alkatrészek azért gondolom drágább, bár árakat nem tudok és nem is néztem mert szerencsére még ehhez se kellett nyúlnom. Illetve gumik pl biztos drágábbak rá, mivel ugye nagyobbak kellenek, de ezeket leszámítva szerintem nem sokkal drágább a fenntartása. Na meg azért az is számít milyet fogsz ki, úgy mint bármit veszel márkától függetlenül. Nekem erre 7 hónap alatt (azóta van meg, amit mutattam számlát azt előző tulaj csináltatta még) egy aksin kívül semmit se kellett rákölteni (persze ha gumikat, meg gumiszőnyegeket, meg ilyen dolgokat leszámítjuk).
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz adalbert1 #73860 üzenetére
Ezt neked kell mérlegelned, hogy mi fér bele a költségvetésbe.
Nekem bevallva öszintén az is a rituálé része új autó nézéskor, hogy amkor már nagyjából leszükült a kör 2-3-4 variánsra, akkor rászánok egy estét, és kis Excelbe összegyüjtögetem a kinézett típusok fontosabb alkatrészárait, nyilván csak a nagyobb tételeket ( pl. féktárcsa, fékbetét, gátlók, futómüalkatrész, vezérlés, kuplung( sallangokkal ), hasonlók ) csak kíváncsiság alapon.
A Vectránál talán az is nyom valamennyit az áron, hogy azért nem mai autó, így az alkatrészárak is csökkentek, persze a Csergö-ben lehet azért aranyáron venni bármit, lásd nekem a két hátsó dob 200 ezres ajánlata.
Összességében azt gondolom, hogy - ahogy Black is írta -, maga a rendszeres karbantartás ( olajas, szíjas, vezérléses körök ) nem fog drasztikusan többe kerülni valószínüleg, amik nagyobbak ( pl féktárcsa, betét ), vagy ami komplexebb ( futómü ) az kerülhet többe, plusz, mivel újabb autó, valamivel biztosan drágábbak a cuccok, de ez idövel mérséklödik.
A finomságok pedig ( turbó, kettöstömegü, stb ) ugyanúgy benne lesznek egy újabb Astrában is ( tudom-tudom, a J-böl még Volt szipóka motoros is ), mint egy Insigniában, szóval arra mindig kell, hogy legyen a sifonérban, ha Murphy bácsi bejelölne isminek...
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- Renpho talpmasszírozó
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban