-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
adalbert1
veterán
Sziasztok, több márkát nézegetek, és az Astra Classic III H-k is versenyben vannak. Az lenne a kérdésem, hogy nektek mi a tapasztalatotok ezzel a típussal, milyen típushibák vannak? Itt a Focus-szal ellentétben mind a 4 fék tárcsafék? Az 1.4-es benzines motor mennyire (nem) ajánlott? Ahogy néztem 25 lóerővel gyengébb az 1.6-os benzinesnél, ez nagyon érezhető különbség?
-
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #68738 üzenetére
Alapvetően engem is az 1.6-os változat érdekel, viszont ahogy böngésztem a használtautót, 1.4-ből több olyat találtam, amibe kevesebb km-t tettek az előző gazdáik - persze ki tudja, hogy ezek a kilométeróra állások mennyire valósak.
-
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #68743 üzenetére
Igen, ettől félek én is, elég nagy lutrinak tűnik a használt autó vásárlása, minél többet olvasok róla, annál inkább tartok valamilyen átveréstől.
Abból indulok ki kilométeróra-állásnál, hogy ha egy 7 éves autót veszek, az legalább 2-szer volt műszakin, ahol elméletileg 2010 óta rögzítik az állásokat, és ez le is kérdezhető. Persze olvastam olyanról is, hogy vannak, akik műszaki előtt tekerik az óraállást, így a műszakin már a tekert lesz feljegyezve, így ezzel az összehasonlítással nem buknak le.
Viszont egy Opel szervizben ki tudják olvasni a valós óraállást, nem? Vagy akik tekernek, azok az összes helyen átírják, ahol tárolva van? -
adalbert1
veterán
H Astrában mennyire gyakran kellett az első lámpában izzót cserélnetek? Olvasgattam a használati útmutatóját, és eléggé nem tetszik, hogy a kerékjárati ív felől kell cserélni, ezt azért kulturáltabban is megoldhatták volna.
Valaki esetleg nem tudja, hogy a most hétvégi akcióban lesz K Astrára is valami nagyobb kedvezmény? -
adalbert1
veterán
válasz Tothgera30 #68801 üzenetére
Én ahogy nézegettem, azt láttam, hogy H Astrából azért már 2 millió környékén lehet jobb darabokat kifogni (igaz, csak a hirdetés alapján, élőben ki tudja milyen), 2,5 millióért pedig már csak a kínálat tetején van 1-2 darab. Ezzel szemben J Astrából 2,5 millió körül kezdődik az értelmes kínálat.
Ami engem kicsit elbizonytalanít a fiatalabb autóknál, az az, hogy ha nem céges autó volt és nincs tényleg legalább 200k benne, akkor miért cserél le valaki egy 3-5 éves kocsit?szerk.: az 1.4T-nél mennyibe kerül egy turbócsere, illetve milyen intervallumonként kell cserélni?
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz Tothgera30 #68825 üzenetére
Szerintem ha alapból egy pár éves autót veszel, és te még 10 évig szeretnéd használni, akkor jó eséllyel bele kell kalkulálni a kettőstömegű cseréjét is a költségvetésbe.
-
adalbert1
veterán
Sziasztok, a mai nappal én is csatlakoztam a topichoz, egy szürke 2006-os H Astra Caravannal (Z16XEP motorral), 150k km futással.
Rögtön lenne is pár kérdésem: vezérlés cserét érdemes Opel szervizben csináltatni? Amikor az autót vittük oda tegnap átvizsgáltatni megvétel előtt, az eladó próbált rábeszélni, mondván van kedvezmény az Opel alkatrészekre, illetve 2 év garanciát adnak rá.
Ha a kormányon az audio rendszer kapcsolói egyik oldalt sem működnek, annak kb. mekkora költség a megcsináltatása? Láttam hirdetéseket olyan 6-7k/kapcsoló áron, de azon gondolkoztam, hogy nem lehet, hogy a bekötésükkel van gond?
Illetve ha a "legbutább" kijelzője van, akkor a vízhőfokot hogy tudom kiíratni rá?
Használ valaki nem gyári audio fejegységet? Alapból szerintem a dizájnba nagyon jól illeszkedik, csak ma azért már jó lenne egy bluetooth/aux/telefon kihangosítás. -
adalbert1
veterán
válasz #45553408 #72733 üzenetére
Kösz mind a kettőtöknek
A szervizkönyv nincs vezetve (ennek ellenére a km az ügyfélkapus lekérdezés és az átvizsgálás alapján is reálisnak tűnt, utoljára 2012-ben volt Opel szervizben 8xk km-rel) - vezérlést elmondásuk szerint 3 éve cseréltek, de mivel erről semmi papír nincs, így szeretnék majd a következő hetekben cseréltetni.
Átolvastam a kézikönyvet, de arról semmilyen információt nem találtam benne, hogy milyen szervizintervallumok vannak, és akkor milyen cseréket végeznek el (a vezérlésről pont tudom, hogy 150k vagy 10 év).
Az átvizsgáláson azt mondták, hogy küldenek majd erre árajánlatot, de azóta sem érkezett meg - ha egy árban van, vagy csak egy kicsit drágább a többi cégnél, akkor én is inkább hivatalos Opel szerviznél csináltatnám.
A Schiller Opel mennyire ajánlott amúgy, mint szerviz? Ti voltatok már náluk, meg vagytok velük elégedve? Itt a közelemben pont van egy, illetve a karambolos centrumukban voltam a fóti úton a hivatalos használtautó átnézésükön.
Az Opel Astra H Hungary csoportba most jelentkeztem. -
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #72738 üzenetére
Köszi, illetve a milyen autót vegyek topicban is a segítséget! Az érkező gyerek miatt mindenképpen nagyobb, jól pakolható autót szerettem volna, de nem gondoltam, hogy ez ekkora lesz, a 206-hoz képes már-már kisteherautó
_seth_: köszi neked is szerk.: jó sok mindent kicserélsz az autódban az alkatrészkupacot elnézve
zolikaDB: 1350k volt - a felszereltsége elég alap, manuális klíma, ködlámpa, alap központi kijelző, ABS, CD30 gyári fejegység, 2 első elektromos ablak (hátsó tekerős), elektromosan állítható tükör.
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
Lenne egy gyors kérdésem: tegnap megvolt az első tankolás is a H Astrába, az normális, ha a tanksapka kattan egyet, ha teljesen becsavarom? Vagy akkor már túlhúztam?
szerk.: illetve ti csomagtér hálót használtok kombiban? Tényleg nem mozgolódnak alatta annyira a csomagok?
Illetve ti miben tartjátok a csomagtartóban a kocsis cuccokat? Nekem régebben egy szimpla hátizsákban voltak (vontatókötél, tartalék izzó, csavarkulcs meg fogó, ha gyorsan kellene, duct tape , stb), de úgy elég nehezen kereshető/átlátható.[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz amargo #72882 üzenetére
Szép összefoglaló, H Astra mellett még nézegettem a J Astrákat is, igaz én keretemnek eléggé a tetején voltak, úgy voltam vele, hogy inkább veszek olcsóbban egy H-t, így marad bőven pénz is a fenntartásra, minden cseréjére, stb.
Egyelőre a 206-hoz képest ez is sokkal komfortosabb minden szempontból, igaz, még a forgalomban szoknom kell a méretét (és emiatt a parkolást is). Amin meglepődtem, hogy a csapott hátúhoz képest a Caravan csak kb. 30 cm-vel hosszabb, ennél többre számítottam.
Viszont 4-5 éven belül, ha cserélem, akkor szerintem maradok az Astránál, vagy a J-nek a végét, vagy a K-nak az elejét fogom keresni, igaz kicsit aggaszt, hogy ezekből már alig készül szívó motorral.
Lopás ellen nekem Casco-m van, igaz, egy régebbi Vectránál (amire a beépített alkatrész kupacot elnézve az árát még egyszer elkölti a tulaja) ez gondolom nem opció, tuti keveset fizetne a biztosító lopás esetén. -
adalbert1
veterán
válasz Szada85 #72888 üzenetére
Igen, a turbót csak mint egyik hibaforrást írtam, mint írtad, még több is lehet. Ennek ellenére amerre halad a világ és az autógyártás, nagy valószínűsége van, hogy 5 év múlva szinte már csak ilyenre fogom tudni lecserélni a szívó motorral szerelt autót (esetleg még valami elektromos is tetszene, de nem hiszem, hogy 5 éven belül akár használtban is elérhető áron legyen majd).
MyOpel-re ti regisztráltatok? Van valami előnye? Beregisztráltam, de sok érdekességet nem találtam az oldalukon...
-
adalbert1
veterán
válasz AMD Power #72895 üzenetére
Egyelőre további információ nélkül én még nem temetném, kíváncsi leszek, hogy külsőre is inkább a francia márkához fog idomulni, vagy csak az alkatrészek fognak egyezni, esetleg közös platformra építik majd. Azért egy jelenlegi Corsa vs. 208 tartós tesztet is megnéznék, kíváncsi lennék, hogy melyik szerepel rosszabbul, melyik a gyengébb konstrukció, esetleg hol van több típushiba.
-
adalbert1
veterán
válasz diegho #72968 üzenetére
Oké, lehet, hogy a gyár hibája, de azért szerintem vevőként mindenki elvárná, hogy ne egy újrafényezett autót kapjon új áron (még ha ezen kívül semmi hibája nincs is, és csak 1-2 elemről van szó) - ha esetleg erről tud a vevő is, és valami plusz kedvezményt adnak, akkor még azt mondom, hogy beleférhet.
-
adalbert1
veterán
Nektek ajtó oldalon ázott már be az autó? Konkrétan az anyósülés oldalán elől-hátul állt egy-egy kisebb tócsa az ajtókeretekben. Itt a kédergumi irányából folyik be a víz vajon? Vagy alapból rossz az elvezetés?
-
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #73018 üzenetére
Facebookon is kaptam pár tippet az Astra H csoportban, igaz, ott már ajtó szétbontásról volt szó.
Azon is gondolkoztam, hogy lehet, hogy azért vezette be a vizet, mert az útfelület, ahol parkolok, nem teljesen sík, hanem a vezető oldal felé lejt egy picit (tehát nem 180 fokos), és így a kocsi is egy kicsit ferdén áll. -
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #73020 üzenetére
Mármint lehet, hogy rosszul fogalmaztam, az ajtókárpit kibontását, és a hangszóró körüli szilózást javasolták. Mondjuk nekem ez sem tűnik túl gyári megoldásnak, nem igazán tetszik...
-
adalbert1
veterán
Azt néztem, hogy ahol felül látszanak ázás nyomok, ott a gumin gyárilag van pár lyuk - lehet, hogy ott folyt be a víz?
WP14: a felső ázás a másik oldalon van, nem ott, ahol az ajtókeret műanyag borításán állt a víz.
Köszi a tippeket, körbenézelődök még egyszer, illetve ha még eső lesz, akkor figyelgetem jobban.
-
adalbert1
veterán
Ezek így együtt mennyibe kerültek?
Kaptam a Schiller Opeltől árajánlatot vezérlés cserére, munka + anyag olyan 80k környékén van - viszont ebben a vízpumpa nincs benne (csak a vezérműszíj + görgők) - korábbi autós tapasztalataim alapján azt is illene vezérléssel együtt cserélni, nem?
Illetve ha már vezérlést cseréltetek, akkor gondoltam, hogy egybekötöm egy olajcserével, szerintetek mit lenne még érdemes ebben a körben cserélni? A hosszbordásszíj H Astránál mennyire tartós? Érdemes lenne a vezérléssel együtt azt is lecseréltetni? Illetve még a gyertyákra gondoltam, és ha már a vízpumpa is cserélve lenne, akkor a hűtővízre, esetleg fékfolyadékra.Alvázvédelem témához: elméletileg már a H Astrától (vagy talán már a G-től is ) galvanizált a karosszéria nem? Így azért annyira könnyen nem kezd el rohadni, mint mondjuk egy F Astra, gondolom ha törve nem volt, kihúzza egy 1x éves koráig bőven, nem?
-
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #73213 üzenetére
Az enyém már a 1x év elején van (idén lesz 11 éves év végén), szóval jó lenne, ha még 5-6 évet kibírna rozsdamentesen.
Valamelyik alvázvédelmes cikkben vagy fórum hozzászólásában olvastam, hogy a legnagyobb gond, hogy kevés helyen csinálják meg igazán igényesen az alvázvédelmet (tehát mindent jól lepucolva, rozsdamentesítve, mintha magának csinálná az ember).
Az autóra én is úgy tekintek, mint közlekedési eszközre, érzelmileg kötődni valami komolyabb géphez tudnék (mondjuk egy régi 911-es, vagy hasonló, igaz ez eléggé az álom kategória). Gondolkoztam én is pár dolog cseréjén (pl. hifi, így, hogy a mostaniban csak CD30 van, eléggé hiányzik egy bluetooth vagy aux), de a nem gyári megoldások szerintem annyira nem szépek, illetve akkor a rejtett menü is elveszne - gyári megoldásokból a jobb használtak meg elég magas áron mennek - így inkább elvetettem, és azt a pénzt amit így megspórolok majd a következő autóra fogom költeni. -
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #73278 üzenetére
Szép autó!
Z16XEP motornál másnak is van olyan, hogy gyújtás ráadása után egy 10 másodpercig furcsa hangot hall? Csináltam egy videót is, szerintetek ez normális, vagy döglődik valami (ha igen, akkor mi lehet)?
-
adalbert1
veterán
válasz F_Zolee #73341 üzenetére
Kemény. Kicsit sajnálom, hogy a Signum-ot kifuttatta az Opel, mikor megjelent, még nagyon tetszett a formája.
Luck Dragon: H Astra Club facebook oldalon írtak külső-belső levegő állító lapát(zsalu) hibát is, mint a hang forrását. Az opelmuhely oldalán van is róla leírás, de nem hiszem, hogy nekiugranék magamtól. -
adalbert1
veterán
válasz F_Zolee #73348 üzenetére
A Vectra mellett meg kicsit érthetetlen volt a létjogosultsága, elvégre abból is van kombi - persze ahogy olvasom, anno árban a Vectra fölé volt kicsit pozícionálva, kíváncsi vagyok, hogy az eladásokban ez mennyire jöhetett be nekik (ha annyira vitték volna, akkor talán nem váltja le az Insignia mind a kettőt - persze itt meg azon csodálkozom, hogy a Vectra nevet dobták 3 generáció után)
-
adalbert1
veterán
válasz zolikaDB #73371 üzenetére
Ezekből lehet, hogy én is beszerzek párat, nálunk elvileg 3,5 hónap múlva bővül a család
Esetleg a Tesco-ba is érdemes lehet benézni, 17-éig, vagy 18-áig 25% kedvezmény van autós cuccokra, ma vettem egy csomagtér hálót 1250 Ft-ért, illetve 2 első Valeo ablaktörlő lapátot összesen 4200 Ft-ért (lehet, hogy máshol esetleg lett volna olcsóbban is, de így kényelmes volt levenni a polcról), meg még pár szivacsot, mikroszálas törlőt, stb. Illetve kapott még egy porszívózást és mosást is az autó.Üléshuzatot ti használtok? Jelenleg még az előző tulajnak 2 trikó formájú huzata van fent elől, ezt lecserélném valami másra - illetve gyári szőnyeghez való első patentet hol kapnék (ebay?) - esetleg gyári, vagy ahhoz hasonló szőnyeg van valahol emberi áron (eddig csak a gumiszonyeg.eu-n nézegettem, de ha ott is kiválasztok minden opciót, kb. 10k-ra jön ki egy szett)?
-
adalbert1
veterán
válasz B-L-A-C-K #73383 üzenetére
Köszi szépen, igaz, egyelőre a szülésig még az izgulás megy csak, hogy minden rendben legyen, gondolom a másodiknál ez majd már könnyebb lesz.
A nagyon bazári kinézetűek nekem sem tetszenek, viszont valami ízléses jó lenne, inkább az kopjon/szakadjon, mint az eredeti huzat, gondolom ha 5-6 év múlva váltanánk, akkor jobban el lehetne adni egy megkíméltebb belterű autót.
ufonauta: köszi a tippet és a jókívánságot is, lehet hogy őket megnézem - ha varrják a huzatot, akkor nem is lehet később sem eltávolítani, csak a varrás megbontásával majd?
-
adalbert1
veterán
válasz B-L-A-C-K #73431 üzenetére
Én is vettem egyet, Újpesten a megyeri úti üzletben még volt jó pár darab mindkét méretből (4x és 5x cm). A béke téri üzlet viszont nagyon le volt fosztva, ott csak szivargyújtós töltő, elsősegélydoboz, üléshuzat, meg pár apróság volt. A zolikaDB által említett ülésvédő viszont egyik helyen sem volt.
-
adalbert1
veterán
válasz AMD Power #73557 üzenetére
Nekem külsőre annyira nem tetszik, ilyen árban szerintem hamarabb vennék Vitarát, összességében jobban tetszik az az autó. Peugeot oldalon ennek a 2008 a párja? Vajon lesznek majd olyan modellek, amik kb. csak névben térnek el (mint mondjuk az Agila - Wagon R volt)?
-
adalbert1
veterán
válasz Szada85 #73812 üzenetére
Honnan kaptál ilyen árajánlatot a Vectrára? Nekem H Astra 1.6 benzinre írt 180k-t munkadíjjal együtt az egyik Opel márkaszerviz, ebben ezek lennének benne: Olaj, olajszűrő, vezérlés, vízpumpa, hosszbordásszíj, gyertyák, hűtő és fékfolyadék, pollen és levegőszűrő (lehet, hogy még valamit kihagytam).
Ti mennyire bíztok meg a márkaszervizekben? Kb. mindegyik márkánál lehet jót és rosszat is olvasni róluk, általában az a legnagyobb parám, hogy vajon tényleg kicserélnek-e mindent, amit írtak, vagy csak papíron cserélődnek az alkatrészek... -
adalbert1
veterán
válasz Szada85 #73874 üzenetére
Igen, nyilván az alkatrész árakat én is jobban körbejárnám. Most kíváncsiságból ránéztem a unix webshopjára, Insignia 1.6 benzines turbóhoz 280k körül van a kettőstömegű, 1.4 benzines turbóhoz csak 180k körül - K Astra 1.4 benzines turbóhoz viszont csak 140k - turbó árakat hirtelen nem találtam, kíváncsi lennék, hogy ott is ilyen árak vannak-e.
Viszont itt azért kérdéses is, hogy mennyire van szerencséd, ha 5-6 évig használsz egy autót, akkor lehet, hogy nálad pont nem jön elő a hiba - viszont azért az 1.6 Insignia vs. 1.4 K Astra közötti kb. 2-szeres árkülönbség elgondolkodtató, kérdés, hogy kényelemben visszaköszön-e a különbség (most ránéztem, az 1.6-os benzines turbó K Astrához is a 140k-sat hozza).
Amúgy meg b.sszák meg a downsizingot, nekem tökéletesen elég lenne egy 1.6-2.0 sima szívó benzines autó, kettőstömegű és turbó nélkül, de ilyet már egyre kevesebb gyártó készít.Persze mivel a jelenlegi gépet is most vettem, ezért szerintem csak 5-6 év múlva cserélek, addig meg sok minden változhat - de jelenleg 2 utat látok: egy 5-10 éves használt autót venni megint 5-6 évre (Astra vagy Insignia méretkategóriát, eseteg Suzuki Vitarát), vagy egy teljesen újat 10 évre (anyagilag ez az egyik legnagyobb szívás, viszont itt ismered az egész előéletét a kocsinak, mikor mennyit mentél vele, mindent időben szervizeltettél, stb). Viszont ez jelenleg rengeteg dolog függvénye (esetlegesen nagyobb lakásba, vagy házba költözés, akkor az viszi el a pénzt, vagy jobban fizető állás - esetleg olyan pozícióban, ahol céges autó is van-, de a szülők is öregek mindkét ágon, tehát ha közelebb költöznek, akkor lehet, hogy nem is kell annyit használni az autót, ha lesz második vagy harmadik gyerek, akkor az is változtathat rajta, vagy ha esetleg családostól elköltözünk külföldre, akkor az is, ki tudja mennyit fejlődnek pár év alatt az elektromos autók, stb), tehát most még max. csak nagyon távlati tervek szintjén van jelen a dolog.
szerk.: bicikli témához: ugyan nem G Astra, de nekem a Peugeot 206-ba belefért egy 28"-as bicikli kivett első kerékkel, úgy, hogy a hátsó üléssort síkba hajtottam - igaz, kicsit kellett próbálgatni berakásnál.
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
-
adalbert1
veterán
válasz h3lios #73913 üzenetére
Igen, csak 60 napot írtál, én pedig 30-ra emlékszem, itt kicsit összekeveredik a dolog - következő váltás lehetőségkor esetleg azt is érdemes eljátszani, hogy beszélsz telefonon egy ügyintézővel, és mondod, hogy váltani szeretnél - én a legtöbbször ugyanannál a biztosítónál, akinél voltam, jobb árat kaptam így, mint amit kiküldtek hivatalos árajánlatot.
-
adalbert1
veterán
válasz AMD Power #73948 üzenetére
Valamelyik nap egy hirdetésre kattintva nézegettem az új K Astra kombi árakat, hát, egy nagyon jól felszerelt példány listaáron simán 6-7 millió volt (persze kérdéses, hogy mennyiért lehet elhozni, gondolom egy hahu keresésből kiderülne), ennyit személy szerint nem adnék egy Astráért (bármennyire is kedvelem a típust). 100 millió meg nem egy olyan nagy összeg, szerintem ha kicsit jobban költekezik valaki, akkor könnyen el lehet költeni (kapásból egy kicsit normálisabb családi ház az agglomerációban is van 30-40 millió, egy új autó is legalább 5 millió, pár utazás, stb. és már a fele oda is lenne ). Persze azért el lehetne belőle éldegélni, de igazi gazdagságnak inkább a milliárd körüli összeget mondanám.
-
adalbert1
veterán
válasz Declare #74494 üzenetére
Mennyibe kerül egy ilyen fóliázás? Ha egyszer vennék egy új autót, lehet, hogy én is bevállalnám, a jelenleginek meg már mindegy így 10 éves korában - vicces, hogy mindig próbálok a legtávolabbi, legüresebb pontokon parkolni, de néha így is rányitja az ajtót valamelyik autóstárs...
Gumi téma: mivel az autónak ez az egyetlen kapcsolata a talajjal, szerintem ezen nem szabad spórolni - érdekes, hogy nekem volt, hogy a gumis mondta, hogy ne cseréljem még le a 6 éves gumit, jó az még - igaz, hogy annyira nem volt kopott, mert csak évi 10k-t megyek, de azért öregszik rendesen, kíváncsi lennék, hogy az újkori értékeinek hány százalékát tudhatja ilyenkor (mondjuk mennyivel nő a féktáv pl.). Szóval én eljutottam oda, hogy 5, max. 6 évente gumicsere, lehetőleg az adac teszt top 3-4 típusából választva, külön téli és nyári, külön felniken.
Erről jut eszembe, ha maradt a 206-ról 4db gyári alufelni (igaz, már kopott, mert 14 éves lesz idén), 4 tavalyi gyártású Michlein Energy Saver (185/60 R15) nyári gumival, amik csak 1 szezont futottak, akkor azt szerintetek milyen áron lenne érdemes meghirdetni, hogy el is vigyék? 70-80k reális lehet érte?
-
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #74582 üzenetére
Kisgyerekek miatt nem a gyerekzár kell inkább? Ha jól emlékszem, a bezárt központi zár is kikapcsol, ha bentről nyitnád a kilinccsel az ajtót.
Még egyik általam használt autó sem ismerte ezt a funkciót, nekem már automatikus, hogy beülés után zárom a központi zárat, ennek ellenére azért hasznos lehetne.
Facebook-on Opel topicban szinte csak olyat olvastam, hogy a szerviz pénzért adta ki a carpass-t, de ha esetleg valahol valaki megkapja ingyen, akkor ne tartsa vissza az információt. -
adalbert1
veterán
Ma megvolt a vezérlés, hosszbordásszíj, vízpumpa, gyertya, olaj (+olajszűrő), fékolaj, légszűrő és pollenszűrő csere. A schiller opelnél voltam, mindegyik művelet benne volt valamelyik régi autóra kitalált szervizcsomagban, így fizettem 170k-t, végig lent állhattam a szerelő mellett. Ja az autó 1.6 benzines H Astra Caravan.
Azért az előző szervizek követtek el 1-2 érdekes gányolást, pl. volt ami nem gyári csavarral volt visszarakva, vagy pl. a gyújtótrafót lefogató 2 csavar közül csak 1 volt meg, az is olyan rövid volt, hogy szinte semmit nem tartott - kíváncsi lennék, hogy az előző 2 tulaj milyen sufni műhelybe vihette, ezt hogy hozhatták össze, mennyire igénytelennek kell lennie annak az embernek, aki hozzányúlt, és baszott a 2 csavart visszarakni, hanem a helyükre berakott egy rövidebbet.
Közben kiderült, hogy a motor és a kipufogó találkozásánál valamelyik tömítés már kopott lehet, mert gázadásra fúj egy kevés füstöt a motortér felé, de ez majd egy következő alkalommal lesz orvosolva, elég sok mindent le kell bontani hozzá, ha minden tömítést cserélni akarnak. -
adalbert1
veterán
válasz Declare #75892 üzenetére
Ilyen áron simán inkább új Astrát vettem volna, mint használtat. - Sajnos be kell látni, hogy az újautó-árak itthon meghaladják a lakosság nagy részének a lehetőségeit... Arra viszont kíváncsi vagyok, hogy mondjuk 5-6 év múlva mennyi lesz egy K Astra használtan, kb. akkor fogok majd autót cserélni, és eléggé tetszik - viszont kicsit tartok amiatt tőle, hogy már a benzinesben is van pl. turbó és kettőstömegű, így ha mondjuk 5-6 évesen megveszem, és én is hajtanám még legalább 5-6 évig esélyes, hogy cserélni kell majd mind a kettőt.
-
adalbert1
veterán
Engem inkább az zavar, hogy néha nem túl felhasználóbarát, vagy igénytelen megoldásokat alkalmaznak. Pl. H Astránál (illetve talán Megan II-nél is ilyen) izzócsere a kerékjárati ív felől - oké, egy gyakorlott szaki gondolom 2 perc alatt megcsinálja, de aki 1-2 évente csinálna ilyet, az azért bőven anyázhat. Igénytelenségre példának a kedvencem a Focus és Astra méretkategóriájú autóknál a dobfék alkalmazása hátul - szerintem sokkal rosszabb a megjelenése az autónak, ha felni van rajta, illetve ha jól tudom, gyengébb is mint a tárcsafék.
-
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #75992 üzenetére
Nem, az enyém tárcsafékes, szerintem az összes H kombi olyan, dobfék talán csak a ferdehátú változatnál van (nézegettem még Focus II-ket is vásárlás előtt, ott is pár limitált vagy külföldi kivitelt kivéve hátul mindenhol dobfék volt a ferdehátú változatnál).
"Izzócsere" szempontból azért kíváncsi vagyok, hogy a LED lámpáknál ez hogy van megoldva, lehet, hogy letöltök egy K gépkönyvet az Opel honlapról, hátha részletezik...
Igen, annyit írnak, hogy: "Hibás LED-ek esetén a cserét végeztesse el egy szervizzel."
Annak örülök, hogy fejlődik a technika, annak viszont nem, hogy lassan már mindent csak a szerviz tud majd megoldani (oké, nyilván 1 db ledet nem állnék neki kicserélni otthon ).[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz Calogero #76015 üzenetére
Elég jól fel vagy szerelve.
2 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
- a biztonsági öv vágó üvegtörő kalapáccsal eszközt hol vetted?
- hogy tárolod a cuccokat a csomagtartóban? Nekem most egy régi hátizsákban vannak, de gondolkozom valami autós táskán/dobozon (lehetőleg olyanon, ami rögzíthető), erre van ötletetek? Illetve a 2 poroltót rögzítetted valahogy (aggódok kicsit, hogy egy esetleges balesetnél személyi sérülést okozhatna, ha valahogy berepülne az utastérbe)? -
adalbert1
veterán
Sziasztok,
ma az alábbi hibával találkoztam: 2-3 perce lehetek úton, mikor kivillan a check engine lámpa, és a motor se ment 4000-es fordulat fölé. Leállítás és újraindítás után jó volt minden.
A pedálteszt az alábbi hibakódot dobta:
ECN 032500
Az oplemuhely hibakód keresője szerint ez az alábbi:
Kopogásszenzor 1 áramkör üzemzavar (1. Hengersor vagy egyetlen szenzor) B-020
Motorkód: Z16XEP - olajszint majdnem maximum, üzemanyag sima 95-ös OMV.Ti találkoztatok már kopogásszenzor hibával? Ha tényleg hibás lenne az érzékelő, akkor nem kellett volna újraindítás után is egyből hibát dobnia? Mi legyen a következő lépés? Most délután még biztos hazamegyek vele, ez egy jó 12-15km, kíváncsi vagyok, hogy újból előjön-e.
-
adalbert1
veterán
válasz mohabá 007 #78274 üzenetére
Azóta mentem 2-szer 15 km-t, és nem jött elő - lehet, hogy tegnap reggel a párás/nedves idő miatt volt rossz az érintkezés?
-
adalbert1
veterán
válasz Szada85 #78282 üzenetére
Amúgy is menni akarok toronycsapágy cserére novemberben, akkor szerintem ezt is megnézetem a szervizben - itt amúgy a vezetéket ki lehet mérni valahogy? Vagy ha szemmel láthatóan nincs megtörve, akkor honnan lehetne tudni, hogy rossz? Mondjuk most reggel is elég retek idő volt, de ma sem adta elő...
-
adalbert1
veterán
válasz Stefi_dzsi #82649 üzenetére
Szia,
most ránéztem a saját H astrámra (2006 végi, kombi), és az enyémben sincs, pár fórumon kutakodva is azt találtam, hogy másoknak sincs (persze megint másoknak meg van) - talán felszereltségi szint függő volt? A hivatalos kézikönyv is említi (igaz, ő top-tether néven), de arról nincs szó, hogy opcionális tartozék lenne.
Azt nézte már valaki a kézikönyvben, hogy az ISOFIX-es üléseket csak 18kg-ig írják? Akkor pl. egy 15-36-ost már be sem lehetne tenni? Itt kicsit ellentmondásos véleményeket találtam, valaki szerint igen, valaki szerint meg a szabvány nem engedi - úgy érzem, hogy ennek még utána kellene olvasnom.
-
adalbert1
veterán
Sziasztok,
egy Z16XEP motoros, 2006-os H Astra kombival lenne olyan problémám, hogy a motorolajszint-mérő lámpa kigyullad, pedig nívópálcával mérve a szint rendben van (5 perccel leállítás után nézem, kb. félúton van a minimum és a maximum között).
A hiba érdekessége, hogy először autópályán jött elő, miután olyan 20-30 km-t mentünk 3800-4000-es fordulaton.
Akkor ránéztem a szintre, és félúton volt a minimum és a maximum között, ezért a kúton vett olajból töltöttem rá, hogy inkább a maximum közelében legyen (omv 5w-30-at vettem, dexos2 minősítésűt, ugyanilyen specifikációkkal rendelkező GM olajat szokott kapni olajcserekor, ami kb. 10k km-enként van).
Ez a rátöltés nem szüntette meg a jelenséget, mentünk még kb. 80 km-t pályán és 50-et országúton, majd pár napig városban - akkor nem jött elő egyáltalán.
Budapestre visszafele úton a pályán ismét előjött, utána városi forgalomban viszont egyáltalán nem - egészen a következő autópályázásig utáni ismételt városi forgalomban haladásig, illetve azóta teljesen véletlenszerűen városi forgalomban is előjön, de kézzel bármikor rámérek a szintre, az megfelelőnek tűnik.Más visszajelző lámpa nem ég, pedálteszt nem ad ki hibakódot.
Mi lehet a rossz? Amik bennem felmerültek korábbi fórumbejegyzések olvasása után:
- motorolajszint-mérő (viszont akkor nem folyamatosan kellene égnie a sárga visszajelző lámpának)?
- szelepfedél tömítés (járó motornál megnéztem hogy könnyedén le tudom-e venni az olajbetöltő-nyílás kupakját, és igen, viszonylag könnyen lejött, csak egy minimális vákumot éreztem).Lassan amúgy is megyek olajcserére az Opel szervizbe, tehát velük is megnézetem, de azért jó lenne tudni, hogy mire készüljek, illetve a 78246-ban jelzett hibánál se tudtak egy egyértelmű okot megállapítani, inkább csak végigpróbálgattak mindenfélét (igaz azóta az a hiba csak 1-szer jött elő, és el is múlt).
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- DXRacer használt szék eladó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző