-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DjDanee87
addikt
válasz HoaryFox #93670 üzenetére
A termosztát cserét végül a szerelőre bíztam. A drágábbikat (45e Ft-os) választottuk bele. Ha a szervizkönyve valós a kocsimnak, akkor volt cserélve a termosztát 25000 km-el ezelőtt is. Ráadásul ahol műszakiztattuk mondták, hogy volt náluk szintén H Astra termosztát problémával és az elsőre belerakott új termosztát nem volt jó, másodikat kellett rendelniük.
Így végre hibakód mentes a kocsi. Egyedül annyi gondom van vele, hogy 90-100 km/h között fura búgó "hullámzó" hangja van. A szerelőm látatlanban csapágyra gondolt, de megpróbálva nem jött rá, mi adhatja a hangot. A kipufogó tartó gumikat mondta, hogy érdemes volna cserélni, de nekem nem áll össze a kép, az hogy tudna csak abban a szűk tartományban hangot generálni.
-
nagyúr
válasz DjDanee87 #93703 üzenetére
Simán bármi rezonálhat. És a mellette lévő alkatrész is.
Régebben a kipuffogó volt ilyen, csak egy bizonyos fordulatszámnál rezonált. De ott illendő módon mindig. Ja vítás után csndben volt.
Legutóbb a nyári gumiba szorult be valami... azt hittem, csapágyas a kisöreg. Téli pacskerokat feltettem, csend lett. Csere után megnéztem, és ott figyelt befúródva egy fémdarab, az okozta a hangot.
110-nél ha nem ül senki az anyósülésen, akkor az rezonál. Ilyenkor kénytelen vagyok vagy lassítani, vagy gyorsítani (forgalomtól függően).Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
ntomka
nagyúr
válasz DjDanee87 #93705 üzenetére
Nekünk 130-nál kezdett el rázni a kormányon, nem nagyon, de azért mégis. Kiderült téli felrakásnál, hogy egy törött 10-es kapupánt csavar fejét koptattuk elfelé. Szintén tavasszal vásárolt nyári gumival, szóval, hogy idén vetted, semmire nem garancia, első kanyarban kaphatsz defektet.
ツ Headphones on - World off
-
Tikakukac
titán
Ha már gumicsere meg szezon. Pótkerék. Biztosan tudom, hogy a pótkerekünk gyári, soha senki sem foglalkozott vele, szalonból jött az autó ugye, 1 tulaj. Néha illik legalább felfújni azt a gumit a csomitartóban, tegnap néztem rá, hogy lecseréltem a téli garnitúrára a nyáriakat és bezony, 1.3 bar volt szerencsétlenben. Pont annyit ért, mint a semmi, ha ezt felrakták volna, ugyanúgy kuka, mint egy defektes abroncs.
ProtipA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Lajos1966
tag
válasz DjDanee87 #93710 üzenetére
Az a morgó hang kb.2800-3000 fordulatszámnál jelentkezik általában.Ez az XER motorok sajátossága (nekem is ilyen motor van az autóban).Sokan próbálták kideríteni,hogy mi lehet.Az általános vélemény leginkább az,hogy ezen a fordulaton kezd el dolgozni a változó szelepvezérlés.Eleinte engem is zavart,de már megszoktam.
-
pisti525
csendes tag
Sziasztok, bocsánat a témába vágásért!
Utólag, A Vectrába, ki szerelt be utólagos, távirányítós központi zár egységet ? Az autó eleve rendelkezik vezérlővel, csak távirányítani szeretném! Ebben kérném segítségeteket!
-
stickermajom
addikt
Ide is berakom: [kép]
Ma cserélték a fényszórót, az új már párásodik.
-
Tikakukac
titán
válasz stickermajom #93714 üzenetére
Nem tudom mennyire kell szétkapni szegényt mikor cserélik, ködlámpával voltam úgy, hogy nagy takarítás és szerelés után egy hétig volt még benne pára, azóta semmi. Igaz, itt konkrétan zubogott a víz benne mielőtt beraktam őket.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz stickermajom #93716 üzenetére
Plexit kétlem, nekem a belső test a kérdéses, abból mit kell átmenteni ilyenkor. Várj rá, ha nem melegedik majd ki és ugyanúgy párásodik, akkor verd szét a fényszóróval a munkapultot. Azt tutira megértik
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Petyyyyy
addikt
válasz stickermajom #93714 üzenetére
Kéretik visszavinni, megreklamálni.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
nagyúr
Ó, hát hogy jártam szegény öreggel (Astra F, 2000-es kiadású, 1.6 75LE, x16szr).
Múlt héten szombaton lemerült az akksi; kicseréltem. De a motor gyújtáselosztója alatt olajfoltot vettem észre.
Hétfőn álltam a piros lámpánál, és a motorvisszajelző sárgára váltott. És úgy is maradt.
Aztán elmentem tankolni, tele is tettem a puttonyát, erre szól a kutas, hogy valami folyik a kocsiból... hár persze, hogy a benzin volt az....
Gyorsan haza... beindításkor nem világított a motorvisszajelző, és egészen hazáig meg sem nyikkant.
Otthon megálltam, kinyitottam a kaput, és mire visszaültem, megint világított a motorvisszajelző... eh... na ez meg mi?
Leparkoltam az udvarban, még mindig csöpögött a benzin...
Azt vettem észre, hogyha megyek az autóval, akkor hosszú távon sem jelez a motorvezérlő. Ha állok 2 percet egy helyben, akkor megjelenik a hiba.
Sokk volt ez keddre, és elvittem a szerelőhöz az igáslovat.
Először az olajszivárgást nézte meg. Egy tömítés a ludas.
A benzin pedig a lyukas cső miatt volt.
Aztán nézegettem a motorteret amíg ő szerelt, és észrevettem, hogy valami úgy üresen lóg. És valami levegőcső lehetett, aminek a pipás része (kis piros pipa) elöregedvén törve fityegett. Ez lesz a motorvezérlő-visszajelző figyelmeztetés oka? Na akkor gyorsan még megnézte a többi ilyen gumis végű csatlakozást is, talált is egy másikat. Azt is megcsinálta. És tényleg ez volt a hiba oka, mivel elkészült 1 nap alatt az autó, teszteltem.
Na és ahogy egy ilyen idős autónál már az lenni szok’, a benzincső cseréjénél kiderült, hogy a bal hátsó rugó törött... természetesen csere.
Egyetlen kisautónk első olyan baja/bajsorozata, ami komolyabb. És ez leginkább a korral jár, nem mással. A gumi végű csatlakozások csoda, hogy eddig bírták. majd’ 20 éves motornál ez volt az első olajcsöpögés.
A mostani hibák orvoslásának összköltsége megállt 30kHUF-nál.
Szóval nem panaszkodhatok. Igaz, a 157e km az nem sok, nincs is agyonhajtva; nem padlógáz-padlófék módon vezetjük. Első saját pénzünkből vett családi autónk.
Nézegettem, hogy olyan 300k körüli árú a piacon. Hát annyiért nem is érdemes eladni.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
aktív tag
válasz cappa72 #93719 üzenetére
A korábbi offtopic 2002-es Octavia is nagyjából tavaly, tavalyelőtt kezdte el játszani a motortéri műanyag, és gumi biszbaszok öregedése játékot 250.000 körül a többi kopó mellé. (nívópálca hüvely, nívópálca cég, vízcső, kiegyenlítő tartály), de ez benne van a pakliban, viszont egy idő után, normálisan karbantartva tényleg eléri azt a pontot az ember, hogy az autó használati értéke már bőven meghaladja a valódi értékét. Viszont, hogy on is legyen, két szerelő között ingadozom a X. kerületben a Knecht vagy az Ódor. Valakinek van esetleg velük tapasztalata?
No money, no honey.
-
syberia
veterán
Sziasztok!
Opel Corsa B 1.4i (C14NZ) nemrég cseréltem gyertyákat, mert az előző szett egy kicsit túlment a csereperióduson, esős időben már nagyod dadogott kis fordulatszámon, legutóbb pedig már alig akart hazahozni, "szakaszosan" vette fel a fordulatszámot.
Szervizben gyertyakábel szett és a trafó (még a gyári van bent, lehet hogy nem tett jót neki az elhasználódott gyertyákkal járó plusz terhelés) cseréjét is javasolták, megrendeltem mind a kettőt. A gyertyakábelek cseréjétől nem tartok, amikor a gyújtáselosztó fedelet cseréltem, akkor is meg tudtam jegyezni a bekötési sorrendet.Az lenne a kérdésem, hogy a trafó cseréjekor az áramtalanításon kívül mire kell ügyelni, vagy jobban járok ha szakemberre bízom? Az alkatrész két pólusához csatlakozó kábel rögzítési módját még nem néztem meg, de ha forrasztva van akkor marad a szaki.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Fulár
senior tag
Szomorú vagyok,hogy hülye vagyok az autókhoz de félek ez már nem is fog megváltozni.
Korábban már írtam,hogy az 1.2-es 17 éves G Astra talán hengerfejes lehet.A vezetőülésben ülve a bal oldal felől a beindítást követően egyből erős...."folyadék áramlási hang"hallható.Sajnos ezt nem tudom leírni másképp.Hallani kellene.Nem folyadék bugyborékolás csak erős"áramló hangszerűség."De érdekes módon már tünetet nem produkál.A kiegyenlítő tartályba nem bugyog a víz és a lötty szép tiszte benne.Nem fogy és nem is forralja a vizet.Olajbetöltő nyílásnál nincs gyanús lerakódás.Mihamarabb elviszem szervízbe és elrebegek pár imát....
De közben nehogy jó legyen felütötte a fejét még egy jelenség.A bal hátsó kerék környékéről alacsony sebességnél ütemes kattogás vagy inkább ütemes"ütődő"hang hallatszik ahogy forog a kerék.Érdekes,hogy magasabb sebességnél egyből elkussol.Alánéztem és mint laikus nem láttam semmit sem ami letört vagy lógott volna.Hogy ez mi a rosseb lehet.....
Mihamarabb elviszem szervízbe,hogy fény derüljön erre a két dologra és ha nem megyek csődbe miatta akkor jövő tavasszal kap új félbetéteket és tárcsákat.De én onnantól kezdve megfogadtam,hogy egy fillért sem költök rá többet természetesen a kötelező karbantartásokon kívül.Ha felmerül még valamilyen komoly probléma akkor inkább megpróbálom elpasszolni bőven áron alul.
Egyébként ha hengerfejes akkor mire számíthatok?Egy 80-100 ezer forintra?Persze tudom,hogy ezt így nem lehet megmondani hiszen csak a kibelezés után fog kiderülni,hogy mi a helyzet.
Ha viszont nem hengerfejes akkor mi a fene csinálhatja ezt.... -
diablo1984
veterán
Ha más tünete nincs, akkor nem hengerfejes, egyszerűen lehet levegős a fűtőradiátorod és abban hallod a bugyogást. A hátsó féked lehet behúzott kézifék állapotban odarohadt a dob belső oldalára és egy vállat képzett, ami haladáskor hangot ad! Az nem hiba, majd lekopik, vagy megszokod, de ha nem parkolsz lejtőn, akkor inkább hagyd a kéziféket, mert ha egyszer úgy marad, akkor az nagyobb cumi.
A hátsó kerék hangtól függően akár kerékcsapágy is lehet, vagy gumi centír, de ezeknek is van egy(más-más) hangja!
[ Szerkesztve ]
-
Fulár
senior tag
válasz diablo1984 #93723 üzenetére
Köszönöm!Bár igazad lenne! Már múlt hónapban meg kellett volna nézetnem de akkor lettek megcsinálva a használt autó vásárlása utáni kötelező körök:Olaj-olajszűrő-benzinszűrő-Pollen és légszűrő-gyertya és hűtőfolyadék csere.Anyagilag akkor màr nem tudtam màst bevállani.
-
ElRamos
tag
Sziasztok!
Astra H-ban kiégett az első lámpám távolsági fényszórója. Mit ajánlatok? Gondolom ilyenkor párban kell cserélni, mert lehet holnap meg kiég a másik
Köszönöm!
-
hódmaci
senior tag
válasz stickermajom #93513 üzenetére
Szia!
Kicsit régebbi de most oldódott meg.
A megoldás:
Márkaszerviz, Kamera-szoftver frissítés.Most várom az estét, és kiderül a vallatásnál.
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Lenne egy kis gond, G sedan.
Ha jobbra forditom a kormanyt menet kozben, surolo hangot hallok a jobb elso kerek felol.
Ha balra fordulok, nincs hang.
A fektarcsa belso oldalan levo lemez nem er bele a tarcsaba, amit en lattam.Mi adhatja a hangot?
Toltok fel videot nemsoka, remelem, hallatszik benne. -
nagyúr
Most, hogy kicsit többet vezetem az F Astra-t, bizony érzi a derekam, hogy nem a legkényelmesebb hosszú távon. Jó lehet bele más modell deréktámaszos ülése? Próbálkoztam a netet túrni, de nem igazán találtam erre választ. Vagy van valahol olyan bolt ahol kapható még egyáltalán ülés ehhez a régi típushoz?
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
athomi
veterán
Úgy egy hónapja írt az OAHH fb csoportba egy tag, hogy a XER motorján már kétszer cseréltek nála okoskerekeket, de ismét "traktorozik" a motorja, úgy hogy csak több mint 60.000 km van a kocsijában. Okoskerekes hibát jelző hibakódokat is kapott.
Most kiderült, hogy egyszer sem cseréltek nála szolenoid szelepeket, mert mindig csak okoskerék hibakódja volt. Amúhy hol nem, mint márkaszervizben? Most utoljára csak szolenoid szelepeket cseréltek nála az okoskerekek helyett és egyelőre úgy néz ki megoldódott a probléma, nincs se traktorhang, se hibakód.Szóval úgy néz ki a hibás szolenoid szelep is generálhatja az okoskerekek hibakódját. Elképzelhető, hogy nálam sincs kopva az okoskerék, mivel furcsa mód egy hosszú útnál a motor már alapjáraton is rondán traktorozott, rondán indult, mindezt szinte egyik napról a másikra. Ráadásul ugye nálam idővel jóformán megszűnt a hiba, ha ennyire kopott lenne az okoskerék, akkor nem gondolnám hogy rá 2 hétre meg szinte megszűnik a hiba, bár a hibakód maradt, plusz néha indításokkor most is hallható egy pillanatra a traktorhang. Valószínűleg megpróbálom - ha már itt a lakásban az alkatrész - csak a szolenoid szelepek cseréjét, hátha megoldja a gondot.
-
zolikaDB
veterán
válasz diablo1984 #93734 üzenetére
Arra nem is gondoltam, megnezem majd...
-
Lajos1966
tag
válasz athomi #93733 üzenetére
A szolenoidok hibájára is van hibakód,szívó és kipufogó oldalira is!Sajnos el kell,hogy szomorítsalak,de abban az esetben,ha már üzemmeleg motor esetén is traktorhangja van a motornak az nem jelent mást,minthogy az okoskerekek elkoptak!Ott már a szolenoidok cseréje nem fog segíteni.A szolenoidok cseréje a hidegindításkor jelentkező traktorhang esetén segíthet.
[ Szerkesztve ]
-
pisti525
csendes tag
Sziasztok, ha távirányítóval nem zár az autót , nem csinál semmit, mi hiányzik belőle ? Régebben kikelett kötetve belőle , folyamatosan zárt és nyitott , azóta megcsináltuk , vissza szeretném rakni hogy távirányítóval is tudjam zárni és nyitni . Most csak kulccsal tudom csak. Vectra A , 1994
-
Sanki
addikt
Ezek a kínai olcsó fékfolyadékmérők mennyire megbízhatóak?
Illetve, otthon mennyire necces a fékfolyadékot cserélni? Astra G Z14XEP
Kell hozzá spéci szerszám?
Nálam 2017. decembere óta van az autó és én még nem cseréltem, szóval ideje lenne.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Én nem mérném. 2 évente csere. Ennyi.
Akna vagy csápos kelleni fog. Másról nem tudok ami nagyon spéci lenne. Villáskulcs meg cső és flakon. Ennyivel még ezek a kocsik beérik. Ja meg pumpálós ember.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
zolnagy
őstag
Elvittem a Corsámat első kötelező szervízére. Gyakorlatilag egy olajcsere volt (elsőnél ez nem meglepő). Viszont lapozgattam a szervízkönyvét és sehol nincs leírva az egyes km-hez vagy időhöz kötött csereperiódus. Azaz, hogy mikor ajánlott gyertyákat cserélni, vezérlést cserélni, szűrőket...stb. Nyilván vannak dolgok, amiket józan paraszti ésszel nem lépek túl, de furcsa, hogy nincs leírva, hogy mi a gyár ajánlása az egyes cserékre? Vagy ezt máshol kell keresnem?
-
zolikaDB
veterán
válasz diablo1984 #93734 üzenetére
Csak a féktárcsa melleti lemez volt a ludas. Látszólag a helyén van. Nyomkodtam kicsit a TÁRCSA FELÉ (neki a tárcsának), és már nem súrol... Friccek...
-
zolnagy
őstag
válasz stickermajom #93743 üzenetére
Valószínűleg ott volt a márkaszervízben is, csak nem szúrta ki a szemem
Nyilván a 30e olajcsereperiódus egy vicc (nem csak ennél a márkánál, hanem mindegyiknél). 10-15e ként biztos cserélem benne.[ Szerkesztve ]
-
Zabagep
csendes tag
Sziasztok! Adott egy C Corsa 1.3 cdti 2006-os. Egr tisztitast vegzett rajta egy szervíz, mellé, egy nyomás érzékelőt cserélt. Eddig nagyon jó, hiba lámpa már nem világít . Viszont most gyorsításnál alsóbb fokozatokban mintha megtorpanna, és csak utana "indulna meg". Szerintetek mi lehet ez? Légszűrő az előző olajcserevel lett cserélve kb. 3000 km-e. Valakinek volt már ilyesmi? Köszi a segítséget előre is! :)
-
FoLey-v
addikt
Nah igaz pár napja jött vissza az autóm a szerelőtől. Nem csak a fűtőmotort kellett cserélni,hanem az előtét ellenálást is. Sőt villamosághoz kellett vinni az autót,mert valamelyik vezeték rossz volt.
A jó hír,hogy már van fűtésem és az autó elinduláskor már nem érezni azt a apró rángatást amikor félig nyomom be a kuplungot. Remélem kiütötték azt a két hibakódot is amit kértem még mellé.• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
Fulár
senior tag
Ne haragudjatok,hogy megint jövök a laikus láma kérdeseimmel és egyúttal szeretnêm megköszönni a sok eddigi segítséget is!
Anyagilag nem győzöm egyben de szépen apranként szeretném rendberakatni a verdán az összes olyan hibát amiről tudok.Azaz inkább karbantarásnak mondanám.(G Astra.1.2. 2002-es)
Ahogy fentebb is írtam a legelső és legfontossabb az a nyomorult folyadék"kluttyogás"felderítése.
A fékek rommá vannak kopva.Cserélni kell a fékdobokat-féktárcsákat ezek minden velejárójával együtt.Arra lennék kíváncs,hogy átlagos árakkal számolva vajon mekkora összegekre lehet számítani?
Ja,még amit majdnem elfelejtettem.Extrém módón párásodik a szélvédő.Lekezeltem párásodás elleni cuccal de semmit sem ért.A borotvahabos módszer is csak nagyon kicsit.Ha lelövöm a ventillátort vagy a klïmàt akkor egyből jön a pára és nem làtok szart sem.Elképzelhető vajon,hogy a"csappanytú"belső keringetés módban megadta magàt....?Más ötletem nem nagyon van.Reménykedtem benne,hogy a pollen szűrő csere és a pàramentesítő cucc majd segít de sajnos ugyan olyan rossz a helyzet.Màr-màr életveszélyes.Ezt is megnézetem majd.
A tanulságot levontam.Öreg használt autó vásàrlása esetén könnyű lukra futni!És aki annyira tàjékozatlan vagy inkább hülye....az autókhoz mint én az ne sajnálja az az X összeget és nézesse àt a gépet mielött megveszi mert a makulàtlan külső bizony rejtegethet kellemetlen meglepetéseket.
Azóta bújom a netet és próbálok okosodni és ha visszamehetnék az időben pár hónapot biztosan nem venném meg ezt a tréfit. -
Tikakukac
titán
Pollenszűrőt szedd ki. Rakok rá egy kisebb összeget, hogy agyig el van tömődve kosszal meg minden szeméttel. Tipik párásodás probléma.
Meg ja, motoron a kupak ha lezárva maradt, az is ilyen lesz.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Szada85
aktív tag
A ventin a belsö keringetés csappantyújának mozgatókar törése rendkívül gyakran elöfoduló hiba a G-nél, így nagy esély van rá, hogy az (is) hozzájárul a párásodáshoz. Simán a kesztyütartót kell kikapni (4 vagy 5 patentot kell elcsavarni, plusz a világítást elötte kikötni), majd az ülés felé ki tudod húzni, mögötte pedig máris látszódik a ventilátor a csappantyúval.
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban