-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Sziasztok, sajnos a Zafira lámpája továbbra is beázik, a búra nem repedt, nem sérült, első körben egy tömítéscserén agyalok, aki esetleg már csinált ilyet, tudna segíteni abban, hogy mivel érdemes azt felragasztani a lámpára?
És hogy jöjjön egy kicsit hosszabban is a kocsiról, előre is bocs a kisregényért, de lehet hogy valakinek segít ha Zafira B-t keres. A márciusi a vásárlás óta megtett majd 8500 km alatt semmi extra nem történt. Igaz egy 5,5 éves autónál 100.000 km alatt az lenne a normális, hogy a kopó cuccokon túl nagyon ne legyen még meglepetés.
Annyi, hogy a nyaraláson jött egy nyest, ami szétrágta a szélvédőt takaró felső gumit, mindkét oldalon szimmetrikusan, így azt kellett cseréltetnem, mert nagyon zavart, és egy szellem check engine miatt megismertem a csornai Opel szalont is, ahol bemutattak egy klassziker pingvinezést, mert nem tudták kiolvasni a hibakódot, ami aztán magától kialudt, remélem hogy nem jön újra elő.
Ami jó a kocsiban, az pakolhatóság/ és a percek alatti harmadik ülésnyitás, mondjuk ebben a két gyerekülés valamelyest lassít. Az 1.8 benzin 140 lóereje nekem elég, a váltó is korrekt benne. 8,5 liter körül járunk vele vegyesben. Olajat nem zabál, 8500 km alatt nagyjából 2 decit töltöttem utána, vizet sem eszik. Ülés (állítható háttámlás) rendben van, A futómű nekem meglepetés volt, azt hittem hogy jobban fog tengeni-lengeni, de nem, elég stabil. Az utólag berakott tolatókamera jó ötlet volt, valószínűleg már bőven visszahozta az árát a nem megtört elemekben. A klíma normálisan működik, a hátul ülők sem panaszkodnak, mondjuk a menüből való ki-be kapcsolástól néha égnek áll a hajam.
Ami zavar, azok majd mindegyike apró-bosszantó hiba, aminek valszeg köze van ahhoz, hogy valahol spóroljanak az autón. A kesztyűtartó világítás vacakol. Az antenna és a borítása már mállik (Hacsak nem volt totálkáros a kocsi, és egy 1X éves autó tetejét hegesztették rá antennástul). Valahol a csomagtérajtónál belül is csöpög néha a víz. Az A oszlop egy iskoláscsoportot is kitakar. Egyesben kis sebességnél valami kerreg, lehet hogy a kipufogó egy kicsit kifúj, ami ahogy nézem egy szépen rozsdállik is. A rádiócsere után berakott kínai rádió klasszikus rádió vétele nem jó. Próbáltam a leghátsó sort olvasólámpáját ledesíteni, a can-bus kompatibiliseket sem fogadta el, így csak elől, a középső izzó lett cserélve végül. A bal visszapillantó tükörlapja - ezen már a nagyobb tükrök vannak - valamiért rezeg. A búra nem ütött, nem repedt, a lap rendesen benne van, ennek ellenére már kis sebességnél is folyamatosan rezeg. A hátsó sor középső ülésének fejtámlája nem húzható rendesen vissza, mert az a 3 forintos fémpöcök valamiért eldeformálódott. Mondjuk ez a hibalista nem egy világfájdalom, a nagy része egy délután alatt orvosolható, és remélem, hogy ennél komolyabb hibákat nem kell majd leírnom róla.
No money, no honey.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MasterDeeJay #92790 üzenetére
Nem írtál pontos motortipust, ezért feltételezem, hogy max X18XE1 a motor. Ha ez igaz, akkor a relék olyanok, mint az X18XE b vekimé. Akkor pedig a hiányzó reléd a motortérben, [a szekunderlevegő befúvás reléje.]
A tükröknek nincsenek reléi, de a tükörfűtésnek van.
További relék a motortérben: [kép]
A biztitáblád valszeg ilyen, itt is vannak a klímának reléi:[kép]
A szabadon lévő cső, biztos, hogy csak úgy van oda bepattintva, vége csak úgy eldugva, mert normál állapotban ott a csőrögzítő simán szabadon van, ott cső nincs rögzítve. [kép]
Nézz szét a szívókamra, fojtószelepháznál, ( ameddig a cső hossza engedi) hogy nincs e szabadon lévő csőcsatlakozás, mivel a szabadba semmi nincs kivezetve.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz mohabá 007 #92803 üzenetére
Nagyon köszönöm a választ!
Ez már a Z18XE. De ugyan az a relétábla. Gondolom akkor a szekunder levegő nem kötelező elem.
Az utastéri biztosítéktáblát még megnézem. Ott ami mókolva van az az ablakemelő mert a gyári vezetékelése rossz és ez miatt direktbe az aksira van kötve egy biztosítékkal, nem pedig a gyújtásra. Ugyanígy a rádió is fixen van bekötve gyújtás nélkül.
A cső amióta megvettem ott volt csa lefelé hajtva az ABS csatija alá nyúlt, de nagyon kevés olajszerű valami volt a csőben és látszólag teljesen szűz vége van mintha sosem lett volna használva. Keresek szabad helyet, elég hosszú a folytószelepig simán elér.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
F_Gergely
őstag
válasz davenport #92805 üzenetére
én múlthéten vettem egy tubussal, 2700 forint volt márkaüzletben 310 ml.
Szerintem a legjobb cucc, én antennatömítéshez vettem de kb mindenre jó és nyom nélkül eltávolítható ha kell, fényezésben nem tesz kárt, hőálló, vízálló és a rázkódást is bírja gond nélkül. Nem szárad ki, nem reped szét. -
Tikakukac
titán
válasz F_Gergely #92806 üzenetére
Ezt a nyom nélkül eltávolíthatót azért óvatosan. Nekünk sárfogók voltak még ezzel megerősítve a csavarokon felül. A küszöbről 2-3 éve nem bírom leszedni. Vagy az anyag sérül vagy lejön, kettő együtt nem. Fényezésről lejön, viszont nagy melegre lágyul is, képes ragadni és mocskolódni. Sok helyre jó, de óvatosan.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
aktív tag
válasz F_Gergely #92806 üzenetére
Igen néztem, nekem igazából a lámpa műanyag hátulja és a tömítés közé kell. A tömítés meg a cucc együtt 6.000 forint, ami a legolcsóbb utángyártott komplett lámpa (DEPO) kb. fele. Bontottal nem akarok próbálkozni, mert valszeg ott is kakukk már a tömítés. Aztán gondolom pár év múlva kezdhetem majd a jobb oldali búrával a mutatványt.
No money, no honey.
-
Tikakukac
titán
válasz F_Gergely #92808 üzenetére
Ezért mondom, én is ezzel próbálkoztam, félig-meddig sikerült.
davenport: Ja, hogy lámpához. Nekem a csomitartó ette meg a balost, de a jobbost is. Tömíteni tömít. Ocsmánynak ocsmány, mert mivel sosem köt meg, így egy rakat ráragadt az ajtóra, aztán mikor már kellően poros és koszos lett, akkor abbahagyta. Szóval lehet megoldás, de a tuti: bontott gyári. Nekem elöl is bejött, ha van fölös 10k-k hátra is jön egy pár.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
odorgg
addikt
válasz MasterDeeJay #92811 üzenetére
Nálam 200kPa van, de a klíma nem megy.
Mondjuk jó lenne tudni hogy mekkora nyomás kell ahhoz,hogy bekapcsoljon a kompresszor.Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Findzs
addikt
válasz ntomka #92729 üzenetére
"Jobb hátsó ködlámpa meg azóta sem akar működni. Mértünk is, nincs kábel szakadás, sőt, a can bus jelet meg is kapja, csak a feszültség nem jön meg lámpa kapcsolásnál, szóval ebből valamikor villamosságis lesz egyszer, műszaki előtt legkésőbb."
Nekem sem ég a jobb oldali hátsó ködlámpa. (H astra)
De szerintem nem is kell neki csak bal oldalonSőt azt tanácsolják ha mindkét oldalon van gyárilag hátsó, akkor vegyük ki a jobb oldaliból az izzót ugyanis könnyen összetéveszthető a féklámpával.
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
válasz ntomka #92817 üzenetére
Ha kinyitod a könyvét a 184 oldalán ez olvasható :
"Hátsó ködlámpa (bizonyos
országokban csak az egyik oldalon)"Nekem úgy rémlik hogy csak a bal hátsó világít . Lehet nem kellene bolygatni , mert szoftveresen van korlátozva. (Gondolat).
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
ntomka
nagyúr
válasz Luck Dragon #92818 üzenetére
Akkor korábban miért világított? Közben rájött, hogy ez nem az az ország?
ツ Headphones on - World off
-
-
Findzs
addikt
válasz ntomka #92817 üzenetére
Nekem ez a 2. H astrám de az előzőben sem világított a jobb oldali.
Ha mégis világítana az lenne az első dolgom, hogy kiszedem az izzót belőle mert nem szeretném a mögöttem jövőt megtéveszteni vele.Mondjuk én 1 évben max ha 1-2 alkalommal kapcsolom fel a ködlámpákat csak extra nagy ködben.
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
ntomka
nagyúr
Ok, akkor nem piszkálom. Műszakiig nem is terveztem már. Ott meg majd megkérdezem, hogy így átmehet-e.
ツ Headphones on - World off
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz ntomka #92826 üzenetére
Át fog az menni.
Alapértelmezésként csak a bal oldalon van hátsó ködzárófény, így lehet tudni autó halad előtted. Ugye bal oldal van közelebb a terelőhöz - ha motor lenne, jobb oldalon haladna, záróvonalhoz lenne közelebb a kódlámpa.Nem is tudnék Opelt mondani, amiben jobbos köd is lenne hátul. Az Astra is olyan, stekkerben ott a helye, de nincs kifúrva a hely az izzónak.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok,
egy elég zavaró hibával kapcsolatban szeretném a tanácsotokat kérni. Hát ha már járt így valaki. Egy Astra H-ról lenne szó Z16XE1 (Z16XEP) motorral.
A probléma, hogy teljesen random, de inkább melegebb időben (vagy bemelegedett állapotban) fogja magát és leáll a kocsi magától. Ez olyankor szokott előfordulni, ha már csak lassan pár km/h-val gurulok és állóra fékezem a kocsit. Ilyenkor hirtelen leesik a fordulatszám, a motor leáll. De semmi rángatás vagy egyéb más, mint ha csak kulccsal leállítanám a motort. Ezek után simán újra tudom indítani, viszont előfordulhat, hogy leáll ismét kis idő múlva, de nem 100%. Miután újraindítom, az ESP lámpa égve marad és hibakód is lesz: [CIM] [ABS] . CIM hibakóddal kapcsolatban, nem tapasztalok semmit, ami a hibás kormányoszlop modulra jellemző lenne (duda és lámpa például).
Menet közben is fordult már elő olyan, hogy mint ha le akart volna állni ilyenkor torpant egyet (mint ha kb. fékeztem volna hirtelen egy kicsit) kidobta az ESP lámpát és működött tovább minden mint ha semmi sem történt volna.Hát ha összefüggésben lehet vele:
Holtponti jeladó cserélve lett kb. másfél éve, mert nem akart indulni sehogy sem az autó (persze nem ez volt a hiba). Delphi márkájut kapott.
Az EGR (Pierburg) is szinte új 7-8 ezer km van max benne, de kitakarítás után is jelentkezett, illetve visszaraktam a gyáriját megtisztítva, de azzal se lett jobb.
Generátorra rámértek, rendben van a teljesítménye.Valaki esetleg járt így? Vagy van valakinek valami ötlete merre lenne érdemes elindulni?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
[ Szerkesztve ]
-
FoLey-v
addikt
Se fogkrém,se netről rendelt cucc nem segített a bematult lámpán. Szakik szépen ki polirozták és garanciát is adtak.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
-
FoLey-v
addikt
válasz Luck Dragon #92836 üzenetére
Köszi én is elégedett vagyok vele. Már csak a jobb oldali első ajtón kéne polír meg két lököst újrafényeztetni.
tibbike01
[link][ Szerkesztve ]
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
-
FoLey-v
addikt
válasz Luck Dragon #92839 üzenetére
A javításra 18 hónap garanciát vállalunk! Helyszíni javítást is vállalunk.
Ha esetleg karcolás vagy újra bematulás következne be. Valahogy így hallottam a fickótól.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
-
Tikakukac
titán
válasz ntomka #92847 üzenetére
Hát a folpack semmiképp. Kifejezetten erre való fóliát kell venni. Ha kellően bonyolult a lámpa és nem nagyon penge az ember, ezt tényleg szakemberre bíznám. Polírozni ha csiszolópapírod van meg polírgéped annyira nem halál, de a fóliához türelem kell meg kellő kézmunka.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban