-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #92647 üzenetére
Lenne még 1, csak Elfelejtettem.
112008 az vajon mit takar?Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
válasz Markizmark #92651 üzenetére
Gázpedál jeladó (szenzor)lesz. UEC takarítás, vagy csere.
De mohabá majd reflektál a témával kapcsolatban. Övé az utolsó szó, mert az ő hangja mélyebb.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Szada85
aktív tag
válasz kuntics #92626 üzenetére
Szia.
A H Astrához képest a C Vectra érezhetöen tágasabb lesz széltében szerintem mindenképpen. 4 utas kényelmesen elfér, a hátsó középsö placc rövidebb utakra vállalható.
Rohadni elvétve rohad, ezek már alaposabb alvázkezelést kaptak, ha sérül a fényezés, akkor jellemzöen ott tud alászaladni az oxidáció azért, de porhanyós küszöbökröl, taposókról ennél egyelöre nem kell tartani.
5 ajtós kasztnival gyakorlatilag minden igényt kielégít, az 500 liter körüli kofferba az üveggel együtt nyíló csomiajtón át öröm pakolni, a sedan ilyen szempontból a szük nyílásával egyértelmüen rosszabb döntés.Az 1.8-as benzinest szeretik a tulajok, mert már van elég ereje a kasztni normális mozgatásához, a klíma sem rángatja meg annyira, mint az 1.6-ost. 200 ezer Km felett elöfordulhat olajcsipegetés, több klubtag is említett ilyet, nyilván korábbi használat/karbantartás függvénye nagyrészt az egész. Van pár közismert "típushiba", ilyenek a spirálrugók esetenkénti törése (made by kátyú), apróbb elektromos bizbaszok, de mindenre van egy csodálatos, segítökész klub, ahonnan mindenre van orvoslás, és minden extrát is utólag beépítenek a srácok, megfelelö motiváció fejében.
A FL-es Vectrák két legnagyobb újítása a front átszabása volt, a beltérben is voltak apró kozmetikai beavatkozások (szellözök körüli rész, kijelzö, kormányvezérlök módosítva, díszléc, váltógomb), illetve a FL utániak már full CAN-bus-osok, emiatt némiképp fejlettebb a rádió/multimédia, opcionálisan némelyik tud AUX és BT kommunikációt is, illetve ezek bövíthetök külsö cég gyártotta ilyen médiacsatolókkal is, míg a FL elöttiek valamivel butábbak.
-
BaKeSZ87
senior tag
Üdv Mindenki!
Leírom 2018 január végén vásárolt 2.0 DTI Y20DTH motorkódos G Astra személygépkocsimmal történt eseményeket, javításokat, hátha segít ha valaki hasonló problémákkal találja szemben magát.
Láttam, hogy Petyyyyy fórumtársnak is ilyen autója van, felvettem vele a kapcsolatot, ezúton köszönöm még egyszer a segítségét.
Első körben vásárlás után február 20-án mivel esedékes volt az olajcsere, elvittem a szerelőmhöz aki elvégezte a következők cseréjét:
- olaj, olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- üzemanyagszűrő
Ez után jelentkezett két probléma, minél többet állt az autó, annál többet kellett tekertetni mire elindult, plusz ilyenkor mikor végre járt már a motor, egy ideig ingadozott az alapjárat és előjött a check engine. Persze egyből a legrosszabbra gondoltam, a VP44 adagoló elektronikájának meghibásodása lesz biztos, halom pénzt kell költsek a még egy hónapja sem tulajdonomban lévő autóra. Google készülék segítségével a következő lehetséges okokat találtam mint például:
- Porlasztótömítéseknél levegősödés
- Üzemanyag rendszer valahol levegőt kap
Mint kiderült két különböző hiba jelentkezett egyszerre. Sikerült hozzájutnom OP-COM interfacehez mely a következő hibákat találta:
Az első hiba befecskendezési probléma, a másodikra írnak sok mindent, EGR hiba, meg fog halni az adagoló, szívócsonkot kell takarítani, stb.
Megoldás:
Vettem egy másik, gyári Purflux üzemanyagszűrőt az ALCO helyett ami bele került, hátha a tömítés nem tökéletes amit az ALCO-hoz adtak. Sajnos az üzemanyagszűrő ház egy elég elfuserált konstrukció, rengeteg helyen kaphat levegőt, olyan mint egy ementáli sajt. Pontosan nem tudom, hogy hol, de mint kiderült a ház valamelyik részén levegő jutott be, és ezért a háztól a tankig visszafolyt az üzemanyag. Alig van hely ahol a levegő bemehetett a házon, a két gyorscsatlakozónál, a ház tetején a tetőt rögzítő csavarnál, a ház teteje és a ház test között, olyan videót is láttam ahol a házon lévő elektromos csatlakozó két érintkezőjénél jutott be levegő. Lényeg a lényeg, először Golf 2 szűrő volt rákendácsolva a gyári ház helyett üzemanyagcsövekkel, majd a végleges verzió egy ha jól emlékszem valamilyen Ford szűrő lett, Ebay-ről rendelt gyorscsatlakozóval és rugós csőbilincsekkel.
Gyorscsatlakozók:
Az indítás utáni alapjárat ingadozás EGR szelep cseréje után megszűnt. Ebay-ről 8.000 Ft körüli áron jutottam hozzá új utángyártott darabhoz pár nap alatt itt volt (UK).
Következő probléma a főtengely jeladó meghibásodása volt, könnyű felismerni a hibát, a fordulatszámmérő egyszer csak nem működött, check engine, majd egyszer csak vissza jött a jel, mutató vissza a helyére. Egy jeladócsere meg is oldotta a problémát.
Mivel hónapokkal később újra előkerült a P0400 ( indítás után check engine, de amúgy semmi más szimptóma ), ezért megejtettem a szívócsonk takarítását. Ha valaki ilyesmit tervez, annak ajánlom, hogy készüljön fel egy akkora mosó edénnyel amibe belefér az alkatrész plusz ecset, majomszőr ( skót szivacs ), fogkefe, réz kefe, fékcsőkulcs, villáskulcs, nyomatékkulcs, tömítések, tőcsavar, rézbevonatos anya, rengeteg idő mire tökéletesen tiszta lesz az egész. Elég szívás munka, autószerelő vagy egyáltalán, vagy nem szívesen vállalja. Nem mondom, hogy nem fért rá a takarítás, de annyira nem volt vészesen kokszos. Azért döntöttem a takarítás mellett, mert rengeteg helyen olvastam, hogy ez a koksz az oka a P0400-nak meg a koszos EGR, na meg, hogy előkerülnek az esetleg elveszett paripák. Nem tudom el voltak-e veszve, de, hogy nem került elő semmi, az biztos, ráadásul mint utólag kiderült, a P0400-hoz sem volt semmi köze.
P0400:
A vákuum rendszerben jelentkező olaj jelezte, a vákuum pumpa elérte élettartama végét. Mivel azt mondták a boltban, hogy nagyon akciósan 64.000 Ft-ért tudnának adni egy újat, úgy döntöttem, megpróbálok egy használtat, lesz ami lesz. A használt pumpa 10.000 volt, hozzá az új tömítés 1.800. A pumpa csere, totál szívás, nem lehet hozzáférni, ezer más dolgot le kell bontani, hogy nagy nehezen ki tudd cserélni. Kézzel tekergetve érezhető volt a különbség a két pumpa között. Mióta a csere megtörtént, azóta nem jött újra elő a hiba.
A vákuumcsövek dugdosására érdemes figyelni, főleg a turbo vákuumszelepénél, mert ha véletlenül fordítva dugja fel az ember, a motorelektronika le fog tiltani mert nem tudja szabályozni a wastegate szeleppel a turbonyomást. Sötét volt már mikor ezzel szórakoztam, persze, hogy felcseréltem, aztán vakartam is a fejem mikor letiltott az autó. Szerencsére egy angol fórumon rátaláltam a válaszra, fogtam is a fejem, mikor megláttam a felcserélt csöveket.
Egyéb javítások:
Belső keringtetés motor, kesztyűtartó kengyel, váltókar persely. Utóbbiról egy fotó:
Főleg az egyes fokozatnál volt szétkopva a gyári persely, sokkal jobb lett. Ezt is ebay-ről rendeltem, 12.000 volt.
A hátsó féket is felújíttattam, 220.000 km-nél tárcsa és betétcsere történt, ahogy néztem még a gyári tárcsák voltak fent. Lassan elöl is időszerű lesz. Dióhéjban ennyi[ Szerkesztve ]
-
P1eTr0
aktív tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem van, hogy egy Corsa E-ben, a szivargyújtó 12V-os kimenete mekkora teljesítményt bír el maximum? Keresgéltem a leírásokban, de nem találtam adatot. Valszeg figyelmetlen vagyok
Egy szivargyújtós telefontöltőt szeretnék használni, ami a györstöltés miatt 22W körüli kimenettel rendelkezik.
Csak biztosra akarok menni
Előre is köszi a válaszokat.
Normális vagyok. Megmondták a hangok is.
-
P1eTr0
aktív tag
válasz Markizmark #92657 üzenetére
Köszi!
Akkor még így bőven alatta leszek Nagyon
Normális vagyok. Megmondták a hangok is.
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz P1eTr0 #92656 üzenetére
Megnézed, mekkora biztosíték van benne, gyári könyvben benne van, hol találod, majd az ampert megszorzod 12V-tal és megkapod a W értéket. Min. 10A szokott ott lenni, tehát 120W-ig jó vagy.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Tegnapi szösszenet , megtettünk egy kilencven kilométeres utat , haza fele tartva megálltunk egy bevásárló központnál. Bevásárlás végeztével az autóhoz közelítve rokonom felhívta a figyelmemet hogy valami csöpög az autóból. Motorháztető felnyitása után elkerekedett a szemem. Az akkumulátor konkrétan az egész teteje levált és a benne található nitrit folyadék szét fröccsent. Mondanom sem kell hogy marhára örülök neki.
Kérdésem az hogy a motorháztetőre került folyadékot valahogyan el lehet tüntetni?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Tikakukac
titán
válasz Luck Dragon #92660 üzenetére
Na az nem semmi.
Gumikesztyű fel és adj neki, amit kellett azt a sav úgyis megevett már.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz Tikakukac #92661 üzenetére
Hát az lesz, az a jó ahogy kívülről nem látszik, szóval kívülről semmi nem látszik az egészből. Belül meg szerintem nagy kozmetikai beavatkozás lesz, hátha lesz valami opció a szakik tarsolyában. Ha a folt nem tűnik el akkor kap egy zajcsökkentő gyári szigetelést.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Tikakukac
titán
válasz Luck Dragon #92662 üzenetére
A rozsda lesz a nagyobb gondod. Plusz a műanyagok amikre ment.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
ntomka
nagyúr
-
Gondwana
addikt
válasz Luck Dragon #92660 üzenetére
Réglert is cserélj (töltésszabàlyzò nem szabàlyzott le, az akkuban elektrolizàlta a kénsavat, màsegyéb mellett hidrogénnel/durranògàzzal felfùjta, az pukkant - tessék örülni, hogy nem alakult vissza vìzzé, mert az rànyitotta volna a szélvédőre a motorhàztetőt)
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
farkas-j
őstag
Egy igen csak érdekes filmecske.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
kuntics
aktív tag
válasz Luck Dragon #92635 üzenetére
És Szada85!
Köszönöm a segítséget,azt hiszem vectra c gts lesz a következő autóm. Persze csak ha elvitték a jelenlegi kocsit. Ha sikerül a csere,akkor úgyis visszatérek ide
-
athomi
veterán
A nagy melegben nem traktorozik a gép első indításra sem.
-
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Az utobbi időben azt vettem észre a kocsimon hogy reggel jól üzemel, délután már kevésbé.
Váltásnál darabosabb, nem lehet úgy össze hangolni a váltást, menni sem akar úgy mint reggel.
Gondolom hogy a hőmérséklethez lesz köze a dolognak.
Okozhat ilyet a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő? Nem egy nagy tétel ha érdemes egy próbára akkor ki cserélem.
Gyertyák újak, levegő szűrő is.
A katalizátor elötti lambda szonda még nincs 1 éve hogy lett cserélve gyárira.
1.6 benzines Cruze rol van szó.
Köszönöm -
Szada85
aktív tag
Csak, hogy ne érhesse szó a ház elejét a folytonos tömjénezéstöl, tegnap kicsit megnéztük annak a bizonyos lótestrésznek a rosszabbik végét is.
Cirka 100 Km-re otthontól sikerült a mutatvány, oka egyelöre ismeretlen.
Ékszíj elköszönt, az egyik vezetökerék müanyag burkolata szintén, darabjait az autó alatt sikerült lokalizálni, összerakásra esély sem volt.
ADAC drága játék ha nem vagy klubtag, az autó most az esethez legközelebbi Opel szervizben vár sorára, ma megrendelték hozzá az alkatrészt, szíjon, görgökön kívül más elmondásuk szerint nem kell, egyéb járulékos sérülés nincs. -
-
speedernet
aktív tag
Ez a hibakód olvasó használható valamire? Vagy esetleg használ valaki ilyesmit? Leírás alapján nem rossz. http://superbazar.hu/U581-kezi-autodiagnosztikai-interfesz-OBD-OBD-2-Mu
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Szada85 #92673 üzenetére
He.. Hiszen nincs két hónapja a vizsgának ha jól emlékszem.
Ez nem túl szép, sőt. Nem értem hogy fogyhatott el ez a szíj ennyire. Kérdés hogy elfáradt vagy a műanyag burkolat vágta szét? Jobbulást.
JanR - 3.2 véletlen.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Szada85
aktív tag
Köszkösz a jókívánságokat.
Valami ilyesmire tippelek én is, lehet vmelyik feszítö már nem állt oly délcegen, és valami megsérthette, onnan meg csöstül jött a sz@rlavina. Cserélve rendszeresen volt a szíj, jellemzöen a szervizek alkalmával rá volt nézetve erre is, 20-30 ezrenként cserélve is volt (ez lehet,hogy túl hosszú periódus hozzáteszem, annó a GSi-n 10 ezrenként volt)
A nagy számok törvénye alapján egyszer be kellett következnie, 17 éve autózok, sosem maradtam út szélén (eddig), a Vectrával is mentünk mostanra olyan 75 ezer Km-t bármilyen komolyabb gubanc nélkül, "ideje volt" már egy kalandnak.
Szerencsére mi jól vagyunk, az autó meg javítható (meg aztán eladható ).
(cirka 400€ volt a tréler az elsö városig, szerviz hívott, olyan 4-500€ lesz a mutatvány anyaggal, munkadíjjal, Opel márkaszervizben.)[ Szerkesztve ]
-
ricsi8800gt
addikt
válasz Szada85 #92673 üzenetére
Rossz nézni szegènyt,sajnálom,szerintem ne add el,kész lesz és hálás kis paripa lesz ez,olyan szép H Astrak meg Vectrák mennek az utakon még,Hála isten engem sehol nem hagyott ott,most már csak okoskodó kereket kellene cserélni
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
Ablakos
őstag
G Astra első féktárcsa és betét csere után fékezésnél csikorgó hang van. Ez is csak melegebb időben. Reggeli (hűvösben) indulás nincs ez az idegesí csikorgás. Mi okozhatja, illetve házilag lehet ezen változtatni?
-
bandi0000
nagyúr
Egy kis segítség kellene srácok
Sikeresen kioperáltam a régi zárbetét F Astrából, vettem egy újat, de nem megy vissza, elején asszem a 2-es állásba kell fordítani a kulcsot, akkor kb féléig becsusszan, de onnan sehova, kulcsot meg már nem engedi fordítgatni
Van ennek valami trükje esetleg?
Xbox One: bandymnc
-
-
Tikakukac
titán
-
dobcsi
tag
Sziasztok!
Hátha valaki tud tippet adni.A következő problémám lenne DVD90 fejegységgel kapcsolatban.
A fejegységen lévő nagy poti vagy forgókapcsoló szinte használhatattlan, csak ide oda ugrál ha tekergetem, a naviba szinte semmit nem bírok beírni mert csak két betű között ugrál.Kontaktspray csak ideig óráig segített.Gondolom ez csak cserével javítható, esetleg tud valaki javítási vagy beszerzési infót?Üdv:Zsolt
-
dobcsi
tag
válasz F_Gergely #92692 üzenetére
már kétszer szedtem ki a panelből a "potit" , sőt másodjára szét is szedtem, igazából semmi nem látszik hogy kopott volna, egy kicsit állítottam a lábakon hogy "talán" jobban érintkezzen, de sajna semmi változás nem történt, csak ugrál ide oda,
[ Szerkesztve ]
Üdv:Zsolt
-
Findzs
addikt
H astra z14xep automata klíma.
Ma voltam vele városban pár helyen és azt vettem észre hazafelé jövet, hogy párásodik az ablak.
Nem megy a venti egyik fokozatban sem.Első körben mit érdemes megnézni?
Köszönöm.
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz Findzs #92695 üzenetére
Nem tudom, hogy H Astránál van-e még, de az előtét ellenállás hibájának tipikus esete, amit leírtál. Egy jobb autóvillamosságis pikk-pakk kicseréli.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Findzs
addikt
válasz HoaryFox #92696 üzenetére
Gyanús volt a dolog, hogy legmagasabb fokozatban sem megy a venti.
Legalábbis c vekinél így van:
[link]Kiszedtem a kesztyűtartót és ki volt húzódva egy vezeték az ellenállásból.
Legutóbb mikor pollenszűrőt cseréltem valószínűleg véletlenül meghúzhattam.Kíváncsi lettem volna ha elviszem egy szerelőhöz legombolta volna rólam az előtét-ellenállás (gyári 20 ezer utángyártott 10 ezer) + munkadíj árát rólam? (költői kérdés volt )
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
dobcsi
tag
Sziasztok!
Azt jól tudom hogy az opelekbe (zafira b) fejegység cserénél le kell "választani" elktronikusan is, nem elég csak széthúzni és cserélni mert másképp használhatattlan?Üdv:Zsolt