Új hozzászólás Aktív témák

  • Findzs

    addikt

    Kicsit opel ellenes mostanában a légkör idebent :)

    Azt elmesélném, hogy az egyik cégnél ahol dolgoztam volt kb. 10 személykocsi meg kb ennyi árufuvarozó. A kollégáknak (férfi nő vegyesen) az volt a dolga, hogy az országot járva fel kellett keresni a cég telephelyeit. Vegyesen minden típusú kocsi volt az udvaron hasonló évjárat 2006-2012 kb. és motor. Legfiatalabb a yaris volt meg a fiesta. A fiat teljesen új volt 1 éves kb. Toyota yaris, corolla, ford fiesta, focus, H astra kombi és 5 ajtós is, G astra, renault megane, fiat (nem tudom már melyik típus). Mind benzines 1.0 -1.6 osak. A cég odafigyelt a szervizekre, saját műhely és szerelő volt, tehát egyformán karban voltak tartva. Reggelente mindig harc folyt a H astrákért, mindenki azzal szeretett volna menni. :) A G astrát csak a fékje miatt nem szerették.
    Volt olyan kolléga aki azért vett H astrát mert a cégnél megszerette.

    Nekem is volt már sokféle opelem: F astra 1.6, G astra 1.6, 1.2, H astra 1.4 2 db. Ez idő alatt ami több mint 20 évet ölel fel a vezérmű láncokon kívül meg persze a kopó cuccokon kívül olyan nagyobb problémám egyikkel sem volt. Azért is veszek mindig opelt. Bár ez megszűnni látszik mert J astra nem tetszik valamiért a K meg drága és már nyűgösebb is lesz a motorok miatt a jövőben ahogy olvasom. A H astrák meg lassan kiöregednek mint a G -k. Toyota felé fogok tovább menni vagy esetleg suzuki vitara ha cserélni fogok kocsit ami nem mostanában lesz. Vezettem is már ez idő alatt rengeteg féle kocsit ( 3 as 5 ös bmw-k, francia kocsik vegyesen, hyundai i30, ford focus, fiesta, lexus i200, toyota, suzuki, stb.) de lexuson kívül mástól nem nagyon voltam elájulva :)
    Persze nem vállalnék be magamnak egy ilyen lexust a vele járó többlet költségek miatt :)

    Minden kocsinak vannak nyűgjei. Fogadok ha benéznék egy ford vagy egy honda topikba ott is vannak nyűgök a kocsikkal. Ha gond van egy opelel csak rákeres az ember a neten vagy elviszi a szerelőhöz és talál rá megoldást lehet egyszerűbben mint más típusú kocsinál. Egyszerűen azért, mert sok van belőle és már mindenféle hibára van megoldás és ez is mellette szól. Persze suzuki is sok van de azokkal nem kell molyolni mint tudjuk, mert minél egyszerűbb egy szerkezet annál kevesebb a hibalehetőség. :)

    Az az igazság, hogy tényleg eljárt már az idő ezeken a belsőégésű motorok felett. 1876 os a négyütemű benzinmotor! Azóta már ember járt a Holdon a 2000 es években már 200 millió tranzisztort raktak egy körömnyi procimagba de a belsőégésű motor maradt (persze ebben erősen benne van az olajcégek keze is). Egyre jobban túlbonyolítják őket egyrészt a szigorodó környezetvédelmi normák miatt, másrészt van benne szándékosság is, hogy vigye az ember hivatalos szervizbe, meg vegyen újat.

    Jönnie kell már egy egyszerűbb, kevesebb szemetet termelő közlekedési járműnek.
    Már rég itt lett volna az ideje. Szóval elektromos autók előre!

    "Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

Új hozzászólás Aktív témák