- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
De tudtam, hogy valaki megint be fogja irni ezt a netto baromsagot.
Nezz mar utana kicsit, mit irsz. A 30.000km az egy ilyen up-to ertek minden gyartonal. Gyakorlatilag csak arra valo, hogy a flottamegrendeleseket elhozzak.Egyetlen gyarto se mond olyat, hogy felhasznalastol fuggetlenul bir az olaj 30.000km-t.
Egyreszt, 1 ev/30.000km. Nagyon kevesen mennek am egy evben 30.000km-t.
Masreszt ott van a szamitogep, arra kell hallgatni.
A 30.000km az idealis korulmenyek kozott tarthato, enyhen szolva valoszinu, hogy a szamitogep legkesobb 15-20.000km utan szolni fog, hogy ideje cserelni.
Nyilvan, a feltetlenul szuksegesnel gyakoribb olajcsere nem art, csak a sokkal gyakoribbnak nem biztos, hogy sok ertelme van.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
WP14
őstag
válasz #81556480 #76450 üzenetére
Csak annyit akartam mondani, hogy szerintem nem szabad a gyártó minden ajánlását szentírásnak venni.
Lásd: 30 ezres motorolaj csereperiódus...(#76451) opr Nagyon divatos fölényeskedni a "netto baromság" értelmetlenséggel, csakhogy még a márkaszervizek szerelői is azt mondják többségében, hogy főleg a turbos motoroknál, 10 ezrenként "illik" lecserélni a motorolajat, de mindenképpen ajánlott, mivel a turbo élettartamára nagyon nagy hatással van. De cserélj 15-20 ezrenként, a te brutto költségeidet növeli az én "netto baromságom"
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz #81556480 #76454 üzenetére
Azzal még nincs gond, ha nem turbos, nem részecskeszűrős, nem nagy igénybevételnek kitett stb...
(#76451) opr Biztosan szól a számítógép, csakhogy az nem egy olajipari mérnök, aki tudja mennyit bír a részben általa kikísérletezett olaj.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
-
WP14
őstag
válasz Luck Dragon #76456 üzenetére
Semelyiknél, mert legoptimálisabb esetben sem bír annyit az olaj, de a kézikönyvekben annyit ír némelyiknél, nyisd ki sajátodat mi szerepel benne! Nekem nincs rá szükségem, mert turbom miatt max 10 ezernél cserélem.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
diegho
nagyúr
válasz Luck Dragon #76456 üzenetére
Az enyém pl 15-öt ír, vagy long life olajjal 30-at.
-
WP14
őstag
válasz Luck Dragon #76456 üzenetére
Astra H-nál írja pl.: Európai átvizsgálási
intervallumok
A szerviz 30 000 km-enként vagy
évente
esedékes, attól függően, hogy
melyik következik be hamarabb.
Az európai átvizsgálási ütemterv
a következő országokban érvényes:
Andorra, Ausztria, Belgium, Bosznia-
Hercegovina, Bulgária, Ciprus,
Csehország, Dánia, Egyesült
Királyság, Észtország, Finnország,
Franciaország, Görögország,
Grönland, Hollandia, Horvátország,
Írország, Izland, Izrael,
Lengyelország, Lettország, Litvánia,
Luxemburg, Magyarország,
Makedónia, Málta, Montenegró,
Németország, Norvégia,
Olaszország, Portugália, Románia,
Spanyolország, Svájc, Svédország,
Szlovákia, SzlovéniaForrás: 218. oldal
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
opr
veterán
Egyreszt megint feltetelezesekre ugrasz, senki nem mondta, hogy 15-20.000-enkent cserelek olajat, masreszt nem sikerult ertelmezned, amit leirtam, harmadreszt pedig a szamitogepnek nem kell oljaipari mernoknek lennie, de majdnem talalt.
A 30.000-es periodus egy ilyen tipikusan szuklatokoru hoborgesre valo adat, mint amit fentebb sikerult bemutatnod, plane, hogy meg a forumtarsnak is leirod, hogy olvasson utana. Hat, akkor olvass utana, mit jelent a gyarto altal odairt ertek, meg az akar 30.000 km.Konkretan annyit jelent, hogy ha folyamatosan 90km/h-val mesz egy egyenes autopalyan, kb 20fokos leghomerseklet mellett folyamatos hatszelben, akkor kibir az olaj akar 30.000km-t is. Nyilvan most tuloztam, de a lenyeg remelem atjott. Egyszeruen arrol van szo, hogy minel nagyobb szamot irnak oda, annal nagyobb esely van egy flottas rendelesre. Viszont, mivel a mernokok ugy altalaban nem hulyek, meg akkor sem, ha ket faluszeli szerelobol harom ugy gondolja, hogy azok, ezert keszulnek reszletes avulasi/evulesi modellek. Ez nem csak az olajcserere ervenyes, hanem kb mindenre, es nem csak az autoiparban, hanem mindenhol.
Ez a kovetkezot jelenti nagyon leegyszerusitve: Van egy alapallapot, ez altalaban a friss olaj, ez a 100%. Szepen megnezik, hogy milyen terheles, milyen homersekleten mit okoz. Ezeket szepen lejegyzik. Ezutan pedig a szamitogep folyamatosan kapja az adatokat a mindenfele szenzortol, es egy algoritmus szamolja, hogy az olaj milyen allapotban van. Tobbek kozott ezert is irgalmatlanul fontos, hogy olyan olajat kapjon a kocsi, amit a gyarto eloir, mert ezeket az algoritmusokat arra a fajta olajra lovik be. Abban is biztos lehetsz, hogy a szamitogep nem akkor fog szolni, amikor mar nagy a baj, hanem joval (akar 1000km-el) elotte, hogy legyen idod intezkedni. Termeszetesen ez nem a 15-20 eves tipusokra igaz, ott nincs mese, 1ev/10.000km van es kesz.
Nem a levegobe beszelek, konkretan dolgoztam mar ilyen rendszeren/algoritmuson (igaz, az nem auto, hanem repulo-ipar volt, sokkal komolyabb megkotesekkel, de az alap ugyanaz). Kozel 100%os pontossagu hosszutavu modellek keszithetok, ennek ellenere illik minimum 5-10%-ot rahagyni. Tehat amikor a gep szol, akkor meg mindig kellokeppen ellatja a feladatat az olaj, csak mar nem sokaig.Ettol fuggetlenul tovabbra is mondom, hogy a gyakoribb olajcsere artani biztos, hogy nem fog, csak nem biztos, hogy hasznalni fog.
Konkluzio: felejtsuk el a 30.000-es olajcsere perioduson a habzast, mert egy nem letezo dologrol beszelgetunk. Pont olyan, mint a gyarto altal megadott fogyasztas, az elektromos autok hatotavja, meg az osszes ilyen "akar ennyit-annyit bir" szintu netto baromsag, amivel mindenki minden aldott nap talalkozik. Nem tobb, mint a marketing egy kulonosen gusztustalan eszkoze, ami megteveszto, de sajnos legalis, mert laborkorulmenyek kozott reprodukalhato ertek, tehat "valos".
ui.: ha szeretned, konkretan le tudom irni gyorsan nyelvfuggetlen modon, akar laikus szamara is erthetoen, hogy mit csinal es hogyan kell elkepzelni egy ilyen algoritmust.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
wwhy
veterán
válasz Luck Dragon #76456 üzenetére
Még a Corsa C-nél is (12XEP, 2006) is ez a gyári adat, de a fene se tartja be; jó a fele is
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Én 10,000-ént cserélem.Eszembe nem jutna 30,000-ént. Jövőhétre kaptam időpontot , akkor kap új nyalámságot , meg szűröket. Augusztustól- augusztusig azaz egy év alatt most tettem bele 21,000-ert. De itt kettő olaj csere van, meg amit ilyenkor kell.
Plusz most szét kell szerelni az egész autót. Úgy hogy egy időre a kis karavánomat nélkülöznöm kell.
Kap új torony csapágyat, teleszkópot, ha kell rugókat is, szilentett, meg ami a kis listán van.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
WP14
őstag
Ezzel csak az az egy apró probléma van, hogy a laboratóriumi körülmények sosem tudják visszaadni a valós körülményeket, még akkor sem, ha bizonyos %-os eltéréseket beleszámolnak. Főleg, ha a Pista bácsi 4 ezres fordulaton félig benyomott kuplunggal indulva 50-60 méter haladás után vált kettesbe. Hogy tőlem is legyen egy eltúlzott példa, mert így jó, ha 5 ezret kibír szerencsétlen olaj.
De nem is nagyon érdekel, hogy ki mennyivel 10 ezer km felett cseréli az olaját, csakis segítő szándékkal írtam, hogy 15 ezer fölé nem ajánlott semmilyen körülmények közt menni, mert a motor élettartamát csökkentheti vele és nagyobb költségei lehetnek, mint egy olajcsere, akár tízszerese is.
Tehát: mindenki döntse el maga, hogy a számítógépnek hisz, vagy a szerelőjének, akihez az autóját rendszeresen viszi szervizeltetni.(#76463) Luck Dragon Szerintem nagyon helyesen teszed, hogy 10 ezrenként kapja a törődést, ha mindenki így tenne, nem lenne annyi szemétkupac hulladék ócskavas az utakon.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Tikakukac
titán
válasz #81556480 #76444 üzenetére
Qrvasok váltón és diffin nincs leeresztő, nem tudom mitől sokkolt ez téged ennyire
Ez az összekeverős dolgot pedig gondold át. Nagyon. Motorban olajcserekor mindig atomjaira szeded a blokkot és úgy töltöd fel? Ha nem akkor az első pontra se rakj több időt
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
opr
veterán
Ennyire ne nezd mar amatornek a mernokoket konyorgom. Amit leirtal, az igaz, csak akkor hidd el, hogy a szamitogep is ki fogja irni nagyon hamar, hogy olajat kene cserelni.
A problema gyokere inkabb pont ebben a gondolkodasban rejlik, hogy kiirja a szerencsetlen gep, hogy olajat kell cserelni, emberunk meg ugy dont, hogy hat hulye ez, biztos elromlott, meg most volt cserelve, es szarik ra.Az idealis helyzet szerintem is az lenne, hogy akkor lenne a csere, amikor barmelyik az alabbiak kozul bekovetkezik: 10.000km, 1 ev eltelt, szolt a szamitogep.
Egy kicsit kevesbe idealis, de meg mindig eleg jo lenne, ha mindenki csak akkor cserelne, amikor szol neki a szamitogep.
A legkevesbe idealis pedig ez a tipikus okosabb vagyok en az akarmilyen hulye mernoknel meg a szamitogep is biztos csak szar/elromlott, majd cserelem ha elertem a maximum erteket a szervizkonyvben mentalitas (vagy meg az sem, hanem a "jovanazugy, megy ez meg" mentalitas).[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#81556480
törölt tag
válasz Tikakukac #76465 üzenetére
Nem sokkolt a leeresztő, csak elmondtam.
A motor olaj az másabb mint a váltóolaj, mert az cserésre van kitalálva, de a gyári váltóolajat ha nem tudod beszerezni, és nem megfelelő olajat teszel bele, keveredéskor habosodhatnak mint írtam esetlegesen . Ezt csak arra a variációra írtam ha valaki kiszívja és bent marad 1-2 deci. mert ilyet is hallottam már. motorolajból meg azonos minősítésűt, viszkozitásút vesz az ember. és leereszti a leeresztőn
már megbántam ezt a témát, többet beszélünk róla mint érdemes. aki akarja cserélje oszt jóvan
-
WP14
őstag
Nem a mérnököket nézem kezdőnek, félreértés ne essék, hanem a számítógépet. Kétkedve fogadom ugyanis, hogy mindenféle élethelyzetet bele tudnának táplálni, de, ha még bele is tudják, annak van egy érzékelője, ami szintén nem biztos, hogy mindenféle élethelyzetre fel van készülve, főleg, amikor sokan (volt rá itt már példa bőven) nem is a gyárilag előírt olajat teszik bele, akkor honnan a cerkából tudná szerencsétlen számítógépük, hogy mi történik vele, mikor köze nincs a rátelepített programnak?
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
opr
veterán
Igen, ezt fentebb direkt kiemeltem, hogy ezert fontos, hogy a gyari(val minden teren megegyezo minosegu es mennyisegu) olaj menjen bele, kulonben nyilvan az egesz szart se er.
A masik kerdesedre a valasz, hogy dehogynem tudnak mindenfele elethelyzetet beleepiteni. Csak rossz helyrol kozelited meg a temat, de ha gondolod, ezt privatban kifejtem, sztem a forumtarsakat kezdi zaravni, es nem feltetlen erdekli, hogy hogyan is mukodik minden ilyen jellegu avulas ellenorzo/mero algoritmus.
Ezeknek egy Qrva nagy ellensege van, a gyari hiba miatti tervezes elotti anyagfaradas, vagy amikor barmi mas miatt az adott alkatresz nem felel meg a minosegi specifikacioknak. Na az az, amire a vilagon senki es semmi nem tud felkeszulni, igy elore jelezni sem.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
beg
veterán
Egyet biztos nem tud figyelembe venni, a hátramenetnél majdnem mindig számolom a fogaskereket
Vagy a kulissza kopott ki, vagy már a kuplung nem emel mint újkorában (255+ e km-nél mondjuk nem csodálom ), vagy nemtudom. De ha nem abban a szent minutumban rakom hátra mikor még épp egy minimálisat csorog előre és nem kétszer nyomok rá a kuplungra és nem áldozok szűzlányvért holdtöltekor, akkor bizony megreccsen. Azok a pici forgácsok meg mennek az olajba. Erre szerintem nincs algoritmus, amúgy minden másban tökre egyetértek veled.[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
WP14
őstag
Sok mást sem tudnak az algoritmusok. Pl. honnan tudná, hogy egy nagy sebességgel megtett autópálya szakasz után visszahűlt-e megfelelően a turbo és csak utána lett leállítva, beleégett-e némi olaj esetleg, avagy nem... De csak nem privátban kellett volna kérdeznem akkor az algoritmusokról, ha van rá érdeklődés itt is.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
opr
veterán
Hat, vannak modszerek az allag meresere is, persze azok finoman szolva nem tokeletesek (nem is lehetnek, kulonben ertelmetlen lenne a labor, mint olyan). Illetve igen, egyeb muszaki hiba/tervezettnel nagyobb alkatresz kopas, stb-t termeszetesen nem lehet ilyenekkel merni.
Nameg, van egy dolog, amit nem irtam le, de trivialis. Az osszes ilyen modszertan a maximalisan rendelheto garanciaido vegeig van "kiszamolva", utana marad a tippeles es a megszokas.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
beg
veterán
válasz Markizmark #76475 üzenetére
Na ezt még nem próbáltam, legközelebb tesztelem. Köszi
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Doggy dog
senior tag
válasz Luck Dragon #76452 üzenetére
Műanyag kupak van rajta,nem gumis.
Mikor hozzám került a felső csavar felületi rozsdás volt,nem volt összegyógyulva.
Szerelő nyakig feltöltötte réz-pasztás-zsír valamivel (szakzsargon )
Két hete néztem volna meg,de semmit sem látni belőle,tele van még zsírral.
Alulról nem tudom milyen lehet...@ diegho
Ki kell próbálni a kísérő fényt,simán működhet ott is szerintem.
A többi okosságot programozni kell.Rec-nek lennie kell+carpass code-nak.
Ha ezek megvannak,meg kell nézni op-commal,mit lehet programozni.
Akkor (talán uec-ben,nem biztos) lehet a gyári rádió kódindexét állítani.
Programozott hangzásmódok,érdemes megnézni,brutál különbségek vannak.
Ezek szerintem nem csak H-nál elérhetőek.
Meg kell nézni.APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
-
diegho
nagyúr
válasz Luck Dragon #76479 üzenetére
És ezt csak programozással lehet előhozni?
-
Doggy dog
senior tag
-
-
válasz diegho #76485 üzenetére
REC az egy panel , ha jól rémlik akkor nálunk a csomi tartóban van.
Bár itt már valaki leírta, mit és hogyan.
BarKomfortablakprogram
Tech2-vel programozható, hogy az autó nyitott állapotban a nyitó gombbal lehúzza az ablakokat. Ugyanez érvényes zárásnál is. Figyelem: a távirányítón a gombot folyamatosan nyomva kell tartani,
mivel a REC (hátsó elektronikus központ, a bal hátsó lámpánál) közvetlenül kezeli az ablakhajtó motorokat.
Ha azt szeretnéd, hogy folyamatos nyomva tartás nélkül, a bezárásra automatikusan felhúzódjanak az ablakok, ehhez külön modul szükségeltetik. (kb. 8000 HUF, C***** Uniwin ablakfelhúzó modul)Indexautomata
A Triplázó index ugyebár 3 villog 1 érintésre. Ezt lehet csökkenteni 1, ill 2 villogásra.Hazakísérőfény
Időzíthető 0-255mp között. TECH2vel programozható át. Továbbá a tompított fény „elsötétedése”-dimmelése is kikapcsolható TECH2vel.Bekapcsolt Világítás emlékeztető hang
TECH2vel ki-be kapcsolhatóVészvillogó- indexhang
Tech2vel halkabbra vehető az index hangja. Erősség 1-5 terjed.Üléshasználatérzékelő
TECH2-vel kikapcsolható, így nem sípol, ha az utas nem köti be magát.Rendszámvilágítás
TECH2vel programozható, hogy nyitott csomagtartónál be v. ki legyen kapcsolva.Vészfékvillogás
TECH2-vel aktiválható. 70km/h sebesség felett történő vészfékezésnél vagy nagyobb fékezésnél villognak a féklámpák.Állandó világítás
Ha pl. azt szeretnéd, hogy ne kelljen felkapcsolnod a lámpát mindig, hanem folyamatosan égjen ha jár a motor. TECH2-vel Programozható, 5 variációban. Ha az OSS nem találja a REC-ben van.
Vigyázat! Kanyarodó fénynél nem ajánlott.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
beg
veterán
válasz Markizmark #76475 üzenetére
3-ból 2x jó volt, a harmadiknál szerintem nem vártam eleget. De az átlagomon sokat javított, köszi a tippet
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
beg
veterán
válasz Markizmark #76492 üzenetére
Ettől tartok én is. Létezhet hogy a gyári kibír 255e km-t? Előző tulaj elmondása szerint nem cserélte még, ő az apjától kapta anno.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Szada85
aktív tag
válasz Doggy dog #76497 üzenetére
Yep, C Veci csoportban is most járt így egy Tag, aki szintén addig Tetrisezett az OpCommal, amíg agymosta az ECU-t... Utána rögtön jött a csoportba kérdezni, hogy save game nélkül innen hogyan tovább?.
To all:
Próbálta már valaki ezt a fajta Osram Diadem index izzót?
[link]Mondjuk már megrendeltem, csak kíváncsi vagyok, van-e esetleg valakinek ezzel tapasztalat?
Ha nincs, akkor most leszek én az úttörö...
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Egérpad topik
- Háztartási gépek
- Filmvilág
- alza vélemények - tapasztalatok
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest