-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabyka666
addikt
Üdv!
F Astrán a váltószoknyát mennyire bonyolult cserélni? Úgyértem, szét kell-e bontani az egész boxot, vagy felülről rá tudom könnyen húzni?
Köszi a segítséget előre is!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Markizmark
addikt
válasz csabyka666 #76053 üzenetére
Nagyon könnyű cserélni, kipattintod a keretet és a váltógomb nyakán lévő vájatban elvágod a műanyag kötegelőt és felfelé lejön könnyen.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
csabyka666
addikt
válasz Markizmark #76054 üzenetére
Ohh na szuper, akkor nem keresek meg szerelőt ezzel a problémával. Olyannyira szétesett, hogy látom alatta a cuccokat.
Köszi!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
zolmesz
aktív tag
válasz AMD Power #76034 üzenetére
Nekem is egy ex-cégautó G Astrám van, de annyi előnyöm is, hogy tudom, ki hajtotta a cégnél, mielőtt megvettem 185000 km-es állapotban. Én
2007-es Classic II-es, 1.4-es benzines. Nem egy erőmű, de csak bekapcsolt klímával érezni kissé, hogy kevés a 90 lóerő, és elinduláskor kevés a nyomaték, de azt sem vészesen. Sok luxus nincs benne, de ezen átlépek azzal, hogy így kevesebb minden tud meghibásodni
De megbízható, jól bírja az autópályát is, de araszolva a 35 fokban, 4 személlyel, klíma mellett sem volt vele gond.
Általában csak hétvégén, magánutakra használom, 1,5 év alatt kb. 7000 km került bele, szóval túlhajtva sincs. -
adorjant
senior tag
válasz AMD Power #76025 üzenetére
Engem komolyan érdekel, hogy mit értesz ez alatt, hogy kis benzinesnek ez sok, dízelnek nem, illetve az évi 20-30e kilométer miért lenne túlzó?
Szerintem csupán csak az történik, hogy kezd kifehéredni a piac, ettől persze a roncsok nem fognak eltűnni, de legalább megmozdult valami.@DeFranco: a legtöbbet talán az számít, hogy milyen olaj volt benne, és milyen időközönként volt cserélve. Sajnos gyakori a lánccsere, ezt bele kell kalkulálni manapság
[ Szerkesztve ]
-
válasz DeFranco #76057 üzenetére
Szerintem nem a lánc hanem Ennyi idő után maga a feszítő görgő(k) elfáradnak és nem feszítik meg a láncot. És emiatt zöröghet ,csöröghet. Ezáltal átugorhat és elmehet a vezérlés.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Luck Dragon #76059 üzenetére
na, rákérdeztem, elvileg álló helyzetben is csörög. a garázsfeljáró enyhén lejt felfelé (tehát a kapu magasabban van az utcaszintnél) és pl. ott beállva autóból kiszállva már hallatszik is a csörgés.
Ennyi idő után maga a feszítő görgő(k) elfáradnak és nem feszítik meg a láncot. Ezáltal átugorhat és elmehet a vezérlés.
Ez most akkor mit jelent? Elég a feszítőket cserélni vagy a feszítők meg is ették a láncot?
-
beg
veterán
válasz Luck Dragon #76059 üzenetére
Ahhoz piszok sokat kellene nyúlnia, hogy a fogaskeréken átugorjon. Akkor már nagyon csúnya hangja van alapjáraton is mikor lóg mint a gatya.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Jó de az autó 2004-es ez alatt gondolom én a feszítő görgő nem volt cserélve. És ha az megadja magát attól lehetséges nem?
Vagy már be van álva és már nem is pörög. Bár az már komoly lenne.Egy biztos, szerintem a feszítő görgő a ludas
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
beg
veterán
válasz DeFranco #76060 üzenetére
Álmoskönyv szerint 200-300-at simán elmegy a lánc (van akinél ennek a duplája is), a 100k-at extrém esetre írtam. 40k-nél nagy gebasznak kell lennie ha az a baj, ott maximum valami anyaghiba lehet.
Melegen is csörög alapjáraton? Ha csak hidegen, az lehet hidrotőke is, az melegedésre elhallgat.
Azon kívül az alcsony fordulatnál terhelés meg megint más, az az elégtelen égés ahogy írtam.You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
-
beg
veterán
válasz DeFranco #76064 üzenetére
Mindenképp. Egy ügyes szerelő hüvelykujjal megmondja hogy elég feszes-e, onnan meg lehet a görgők felé vándorolni tovább. Lehet valamelyik csapágyas lett.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
DeFranco
nagyúr
öö... nem ismerem a motorteret, de gondolom a feszítő görgő a láncot feszíti, a lánc meg gondolom porvédett helyen van bezárva egy fedél alá, értelemszerűen a feszítőkkel együtt, tehát meg kell bontani hozzá a vezérlést, hogy hüvelykujj általi diagnosztikát lehessen csinálni, nem?
az elégtelen keverékképzést hogyan lehet diagnosztizálni? esetleg hibakódot dob rá a rendszer, érdemes ránézni obd kütyüvel?
-
beg
veterán
válasz DeFranco #76066 üzenetére
Igen, kicsi bontás kell hozzá. A becsörgést nálam is csinálja néha, mivel vacak a lambdám arra gyanakszom hogy nagyon dúsítja vagy szegényíti a keveréket. Aztán néha öngyógyul. Van obd-m, hibakódot ez nem dob.
Szagszervizben pontosabban meg tudnák mondani drága céleszközzel hogy mi a helyzet.[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Markizmark
addikt
válasz Luck Dragon #76059 üzenetére
Láncos motorokban nem nagyon vannak feszítő görgők.
Ennyiből áll a teljes szett fogaskerékkel, feszítővel és mindennel együtt X10XE esetén:A képen látható műanyag idomokon csúszik a lánc, melyek közül az egyiket valószínűleg olajnyomással feszíti neki a láncnak a visszatérő ágban. Görgő nem szokott lenni. Ezek a műanyagok szoktak esetleg elkopni, vagy a gyenge feszítő munkahenger illetve olajnyomás gondok okozzák a csörgést.
Láncos autó is simán át tud ugrani, ha álló motornál rükiben előre felé meggurul az autó, vagy fordítva.
Fordult már elő nem egyszer, hogy a nap végén rendben leállított autó reggel csattogva jár, emiatt.Egyébként a teljes szett ára nem több 40k-nál. SKF, fogaskerékkel, feszítőkkel, lánccal, tömítéssel.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
beg
veterán
válasz Markizmark #76068 üzenetére
Az olajnyomás gond érdekelne. Nem dobja olyankor a dzsint a műszerfalra ha nem elég a nyomás? Olajam van, maxon van. Gondolom az olajnyomást csak szervizben tudják mérni. (Mert ugye minek már a pógárnak ilyen irreleváns infó, míg a régi vasakban még megtalálható volt.)
Mindegyik láncosnál csak fogaskerekek vannak? Mert akkor rosszul tudtam.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Markizmark #76068 üzenetére
tehát akkor te mit mondasz, mi a verdikt? ha jól értem ne is keressünk feszítőt mert nincs, és ez értelemszerűen azt is jelenti, hogy biztosan lánccsere lesz a megoldás? vagy van még alternatív ok, amit érdemes ellenőriztetni?
-
-
Markizmark
addikt
A lámpás általában már csak akkor jön elő, ha nagyon alacsony a nyomás. A nyúlott lánc és a gyengülő feszítés együttesen már okozhat csörgést. Lehet, hogy megvan a rendszerben a kellő nyomás, de a kopott munkahenger nem tudja hasznosítani. Ilyen esetben még olajfogyás sem szokott fellépni, mert a munkahenger mellett elfolyó olaj a lánchoz folyik, amiről pedig alul visszafolyik a karterbe.
(#76070) DeFranco: Egy alapjárati olajnyomás mérés rendesen üzemmeleg motornál nem fog ártani, de inkább érdemes a lánc burkolat alá nézni, hátha vannak látható nyomok.
Itt jól látszik egy Ford Transit vezérlése. Nincs görgő, csak 2 vezérműkerék, 1 adagoló kerék és 1 főtengely kerék. Sárga műanyagok vezetik a láncot és a baloldali műanyag feszíti is a balra mellette látható feszítő munkahengerrel.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
AMD Power
titán
válasz adorjant #76058 üzenetére
Egy atlagos ember aki benzines auto vesz nem megy tobbet evi 15.000km-nel. Nagyon max 20.000km. De ezekre a celokra nem kis funyiro benzines autokat szoktak venni. Erre ott vannak a dizek autok. Szoval mikor egy alig 10 eves kis benzines autoban 250-300e km van, az kurv* sok.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Dave46
tag
Sziasztok, C Corsába melyik benzines motort ajánlanátok nyugodt szívvel? Zömében városi használatra lenne, de hébe-hóba rátévedne vele az autópályára is. Előre is köszönöm a hasznos tanácsokat.
It's never your successful friends posting the inspirational quotes.
-
AMD Power
titán
Akkor nem csak én gondolom úgy ,hogy évi 15e km alatt benzines a jobb. De ez inkább a 300e km futott 10 éves benzines Astra problémámra is "válasz".
Ha mindenképpen német egyterűre vágyna a kétmilliós álomhatár közelében, jól járhat egy Zafirával, de talán érdemesebb 1.8-as szívó benzinest választani, ha nem megyünk évi 15 ezer kilométernél többet az autóval. Kicsit többet fogyaszt, mint ez a dízel, talán az olajat is csipegeti, cserébe jóval kevesebb csapdát rejt és nincsenek igazán drága alkatrészei.
Amúgy jó a teszt. Szépen egyben van a gép. Bár itt meg ez a 9 éves dízel autó 140.000km kicsit kevéskének tűnik. Pont a másik véglet.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
válasz Dave46 #76074 üzenetére
Munkatársamnak Corsa C-je 1.4-es motorral vette, csak ajánlani tudom, mint városban és azon kívül helyt áll.
Piacon hamar elkapkodják, érdemes a hahu autóvadász progiját használni.AMD Power
Hát ez nem egyszerű. Én úgy gondolom hogy év 20,000-km is bőven megéri a benzines. Tán félve hozom fel a 25-őt is. Amit meg írsz hogy 300,000-futott csodák vannak az általad írt összeghatáron, ez sem reális, hisz hahun ahogy tegnap is linkeltem vannak jó gépek, átlagban 200,000-Km alatt futottakat hozz fel nekem. Nem azt mondom hogy nincs, de azért csak elvétve. Vagy megváltozott a keresési feltételed, vagy mi keresünk más kép rá. De a lényegében maga a belső formavilággal sem tudsz megbarátkozni, akkor most ez hogy is vanA káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Skizz
addikt
Hello,
H astránál van valami mód arra, hogy az automata ablaktörlés bekapcsolva maradjon? Vagy minden indításnál fel kell pöccinteni a kart.
-
Jól tudom mindig indításnál fel kell pöccinteni a kart. Meg néha érdemes a kis lencsét vagy érzékelő-felületet tisztán tartani a portól, szennyeződéstől.
Viszont a hátsó törlőlapát automatikusan bekapcsol, amennyiben az ablaktörlő be van kapcsolva, és hátrameneti fokozatba kapcsolsz.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Skizz
addikt
válasz Luck Dragon #76078 üzenetére
Azért ezt meg lehetett volna oldani okosabban is. Ha már automata..
-
-
Skizz
addikt
válasz Luck Dragon #76080 üzenetére
Na jó, de ott úgyis le kell állítani a motort, nem?
-
adalbert1
veterán
válasz Calogero #76015 üzenetére
Elég jól fel vagy szerelve.
2 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
- a biztonsági öv vágó üvegtörő kalapáccsal eszközt hol vetted?
- hogy tárolod a cuccokat a csomagtartóban? Nekem most egy régi hátizsákban vannak, de gondolkozom valami autós táskán/dobozon (lehetőleg olyanon, ami rögzíthető), erre van ötletetek? Illetve a 2 poroltót rögzítetted valahogy (aggódok kicsit, hogy egy esetleges balesetnél személyi sérülést okozhatna, ha valahogy berepülne az utastérbe)? -
Calogero
addikt
válasz adalbert1 #76082 üzenetére
Szia!
kalapács: [link] De láttam már a vaterán is.
Poroltó: [link] [link] Van tartója és azt rögzítettem a csomagtartó oldalsó kárpitjához kb így van elhelyezve [link]A Opelbe tárolótáskában (Praktikerbe vettem) voltak a többi cuccok, a táska patenttal és tépőzárral volt rögzítve a hátsóűléshez.
A Volvonak két szintes csomagtér padlója van ahol elférnek a holmik [link] [link][ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz mohabá 007 #76084 üzenetére
Hmm itt is lesz, mert a gyári lánc ismét fos. Ez a negyedik szett 165k km alatt. Szerelők válasza: ennyit bír. Én válaszom: szerintem nem plusz gyanúsan kenési-feszítési gondja van a motornak.
Opeles voltban voltam még patentekért, kérdeztem eladót tud-e Nyiregy körül becsületes szerelőt, fizetek többet is csak legyen rendes a munka. Ő érdekesen csóválta a fejét, hátul a másik kolléga levest ebédelt és majdnem megfulladt a röhögéstől. Tényleg ennyire nincs rendes autószerelő már? Én 6-ot ismerek, abból 5-ről tudok olyan sztorit amiért nem vinném soha oda a kocsit.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Cserélt itt valaki toronycsapágyat ez mekkora meló És milyen márkában szabad gondolkodni?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Szada85
aktív tag
válasz Dave46 #76074 üzenetére
Szia,
barátnömnek 1 literes ( Z10XE ) C Corsája Volt, mint friss jogsis, elsö autónak, nem egy szélvész, cserébe a fogyasztása is baráti volt, szerintem városba önmagában az sem rossz választás, pályán a komótos 130-as sebességre még elég, belsö-sáv-terrorizálásra már értelemszerüen nem az igazi. A mi tapasztalatunk, hogy egyszerü, olcsón fenntartható kisautó.Viszont - mivel némi plusz kraft sosem árt, ha van a sifonérban, szükség esetére - én is egy 1.2 16v, vagy 1.4-et néznék, ezek jellemzöen némiképp jobban is felszereltek, plusz a power is ott van, ha kell. Szerintem.
-
Petyyyyy
addikt
Heyho urak!
G Astra tulajokat kérdezném: jelentkezik bármi remegés a kormányon 110km/h felett? Hétfőn centíroztattam, de így is remeg a kormánykerék kicsit. Nem visz egyik irányba sem, de fura. Max ránézünk kövi héten.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
csabyka666
addikt
Üdv!
Ez a szofita izzó passzol az F-es belső világításába (előre és hátra is)?
Köszi a válaszokat előre is!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
diegho
nagyúr
Ez az izzó való a Meriva belső lámpáiba ugye?
-
Zoja™
őstag
válasz csabyka666 #76095 üzenetére
Méretre jó lesz hozzá.
-
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
diegho
nagyúr
válasz Luck Dragon #76098 üzenetére
Gyakorlott szakember viszonylag gyorsan kicseréli, de otthon ne állj neki, a rugót elég macerás visszarakni, ha nincs megfelelő szerszámod, amivel összenyomod. Márkából én Meyle-t rakattam bele, de gyakorlatilag bármelyik gyári minőségű jó. Ha már cseréled, akkor érdemes a szilenttel együtt szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW topik
- EA Sports WRC '23
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- BestBuy ruhás topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- DIGI internet
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal