- Aliens: Dark Descent beszámoló
- Escape from Tarkov
- EAFC 24
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- World of Tanks - MMO
- GTA VI
- PlayStation 5
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
PETEE78
senior tag
Sziasztok!
Opel Zafira 1.6 comfort (benzines) 2003-as gázadásra nem húz a kocsi és ég a motor diagnosztika. Most szervizben van, azt mondják vezérlést kell cserélni, meg újra programozni. Valamint az EGR szelepet cserélték, az a hibakód megoldódott. Másnak is ez volt a hiba megoldása? üdv, Peti
You are being revived
-
ArthurShelby
addikt
válasz PETEE78 #76902 üzenetére
EGR-t sokan kiköttetik (nálunk beragadt magától ).
Ha motorvezérlő is problémás, akkor biztos volt már motorleállás, lefulladás,rángatás.
Nálunk a pillangószelep tisztítás hozta a legjobb eredményt (meg ugye az olajat kell után tölteni rendesen ha pörgeted a motort).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
PETEE78
senior tag
válasz ArthurShelby #76904 üzenetére
Ja a szerelő az EGR-t mondta kiköti, de inkább cseréltetem.Most vettem pár napja.Még csak a lomha indulás a jellemző, meg gyújtás után kicsi gáz kell mert leáll. Nagyon kíváncsi leszek. Azért mondjam szerinted a szerelőnek, hogy nézzék meg a pillangószelepet? mert konkrétan vezérlést akarnak cserélni.
[ Szerkesztve ]
You are being revived
-
ArthurShelby
addikt
válasz PETEE78 #76905 üzenetére
"Most vettem pár napja."
Ha jól értem akkor most vetted az autót. Ilyenkor szoktak vezérlést cserélni (mivel nem lehet tudni biztosan, hogy az előző tulaj mikor cserélte, és jobb biztosra menni)."Ja a szerelő az EGR-t mondta kiköti, de inkább cseréltetem."
Egy idő múlva újra elő fog jönni, el fog tömődni az egr szelep. A hiba okát kell megszüntetni.
Az opel minden benzin motorját (lehet a dízelt is) ectotec-nek hívja. Persze nyilván más a konstrukció az A, a B és a C (tourer) Zafirában, viszont a név ugyanaz.
Szóval a lényeg az, hogy ez az ecotec motor eszi az olajat (főleg magas fordulaton), és elszokott tömődni az egr.
Az oka egyrészt az, hogy idővel "kopik a motor" és a dugattyú nem illeszkedik tökéletesen a hengerben, emiatt tökéletlen égés lesz, koksz/kosz. Másik esetleg, hogy már vészesen fogyasztja az olajat (a kipufogónál egy normál autónál jobban füstöl), mert az olajlehúzó gyűrű nem működik tökéletesen és azért mindig elég az olaj (ezért van hátul füst).
Illetve nálunk is volt ecu gond, abban Bánhegyi Gábor segített (ő ért hozzá, bár ez nem oldotta meg a problémákat, igaz jobb lett).
Nálunk a pillangószelep tisztítás után sokkal jobb lett, illetve viszonylag sűrű olajcsere (kapott adalékot is, azzal kicsit talán kévésbé fogyasztja az olajat, és gyakori olaj utántöltés. (lehet volt még más is, de most hirtelen nem emlékszem)
Szerencsére nekünk még nem kellet/volt motor/hengerfej felújítás, ez nyilván a motor elhasználódásának mértékétől, és az odafigyeléstől/gondoskodástól függ.
A miénk egy 2001-es 1.6 benzin comfort (valós) 300ezer városi km-rel.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
PETEE78
senior tag
válasz ArthurShelby #76908 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ!
visszajelzek ez ügyben...You are being revived
-
ArthurShelby
addikt
válasz PETEE78 #76911 üzenetére
Szívesen! Mi sokat szívtunk (egyetlen autó volt akkor), idő volt mire jó szerelőt találtunk (rendes, és ért is hozzá).
Most hogy van egy C zafiránk is, most megint bajban vagyok, hogy jó szerelőt találjunk hozzá (illetve most lejött a teher az régi A zafiráról sokkal kevesebbet van használva).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
odorgg
addikt
válasz zolikaDB #76888 üzenetére
Nálam is ilyen hang van, csak már vissza ált az alapjárat 800-ra (szintén Z14XE).
Itt hidegen nem csinálja, hanem kb 1 percel hideg indítás után jön a ketyegés, és utána folyamatosan jelen van alapjáraton.
Hidrotőkéket kicseréltette velem a szerelő, jobb nem lett, ugyan az a helyzet most is, viszont 60k-val rövidebb lettem. Következő tipp a hengerfej felújítás, szelepek, stb cseréje, de ezt nem vállalom egyenlőre, mert az idegesítő ketyegésen kívűl egyéb hiba nincs, és nem szeretnék esetlegesen kiadni feleslegesen újabb 60 ezrest, vagy mégtöbbet, csak ha 100%-ra biztos benn a szerelő, hogy az meg oldja a gondot.
No ilyen szerelőt még nem találtam, tippelgetni alkatrészekre meg én is tudok.Ha esetleg meg találod a megoldást, velem is oszd meg mindenképp.
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
mohabá 007
aktív tag
válasz PETEE78 #76905 üzenetére
"....a szerelő az EGR-t mondta kiköti,.."
Ha ki is köti,a hibajelző lámpa jelezni fog,mivel az ECU érzékeli,hogy az EGR nem működik.(a mesterember ad a szarnak egy nagy pofont )
Ha az ECU-t újra kell programozni,minek az új EGR-el cicózni,mivel átprogramozással az EGR működése kiiktatható.(úgy érzem,ez az átprogramozási duma,csak pénzlehúzás.Ne menj bele,nézesd meg más „hozzáértő” szerelővel is,mivel nem ocsó)
"….gyújtás után kicsi gáz kell mert leáll…. "
Alapjárati probléma.Mivel nem ismerjük a motorkódot,csak tippelgetni tudnánk,azt meg minek.Pl: X16XEL-nek van alapjárati motorja, a Z16XE-nek meg nincs.
"….gázadásra nem húz a kocsi és ég a motor diagnosztika…."
Akkor hibakód is van. Az mit mond?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
diegho
nagyúr
válasz mohabá 007 #76915 üzenetére
Nálam egr miatt állt le indítás után, gázadás kellett neki.
-
ArthurShelby
addikt
válasz mohabá 007 #76915 üzenetére
"a Z16XE-nek meg nincs"
Nekünk z16xe van, és alapjárati probléma is volt. Autópályán gyorsítás után lefulladt a motor pl.Ha ki lesz kötve az egr azt tényleg érzékeli az ecu, és ezért világítani fog a "check engine" lámpa (egr állandó zárt állasú, nem tud nyitni, p0400-as hibakód, ha jól emlékszem). Ezt néha egyébként úgy oldják meg, hogy ne világítson, hogy átírják az ecu-t (de nem emiatt kell frissíteni).
Amit még akartam mondani az ecotec-ről, hogy itt a környezetvédelmi normák miatt visszavezetik a kipufogó gázt, és újra elégetik, hogy ne jusson annyi szennyező anyag a környezetbe. Viszont ez a visszavezetés a motorra nincs jó hatással. Ha jól értem ezt jelenti az egr kikötés. (de nekünk már relatíve régen volt a kálvária, és kopnak az emlékek, a rossz kevésbé marad meg hála égnek).
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
félisten
A főtengely jeladónak a testet érdemes szakítani, hogy ne induljon az autó?
-
K Norbi
addikt
válasz zolikaDB #76918 üzenetére
Nincs mit, XEP motoroknak van egy jellegzetes láncos hangjuk, annyira nagy különbséget nem hallok a Castrol után.
Castrol 5W-40 ből bevert vagy 3-4dl, 10.000Km alatt.
Meg kb 50Km és az olaj fekete volt. Amit nem értettem.
Lehet a Mobillal is ez lesz, megírom.Mobil 5W-30 ezt jobban lehet fogja csipegetni. Elválik.
Majd beszámolok róla.Motorolajbolt.hu Megbízható bolt. Hamis olajoktól rettegek, ezért mindig kijárom honnan érdemes venni olajt.
Eredeti, hologramos termék. Közvetlen beszállítónk a MOBIL termékek HIVATALOS magyarországi importőre a LUBEXPERT Hungária Kft.
Lubexpertől megkérdeztem e-mail be hogy kitől érdemes vásárolni kik a viszonteladóik stb.
És ők ajánlották ezt a boltot.
Azért nem sok webshopba kapható ilyen kiszerelésű olaj [link][ Szerkesztve ]
-
N.Ferry
senior tag
Astra G-nek oldalsó index lámpa cserénél van valami trükk, okosság vagy csak simán kipattintom- cserélem?
Walking Dead
-
N.Ferry
senior tag
-
K Norbi
addikt
1.4 16V Z14XEP
Valamit nem értek, tegnap olaj le, szűrő ki, új be. Felöntöttem kb 3,1dl olajjal maxon volt.
Beindít, olajszűrőházba beszívta lement a szint min max közé.
Jó öntöttem rá kb 3-4dl, max csík alattira belőttem. Könyve szerint 3,5L kell bele, no ott körül van.
Fél liter maradt a kannába. Reggel is megnéztem fasza a szint.Most ment az autó, megnéztem max felett van a szint honnan került bele plusz olaj?
Ez hogy lehetséges? Ilyet én meg nem láttam.
Egyébként régebben is volt így, szakszervizek azt hittem mindig túlöntötték. De akkor valójába nem.
Az olajszűrőház visszaengedné az olajt a teknőbe vagy mi?[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz K Norbi #76924 üzenetére
Ha az első beöntés után nem kocsikáztál és úgy mérted, a mostanit meg kocsikázás után akkor azért ez annyira nem csoda.
Egyébként benzinnel simán tudja pótolni magát a szerencsétlen hosszabb távon, egyik céges autóról hallottam, hogy a szint megvolt, csak az olaj olyan lett, mintha duplájára hígult volna. Lett is egy kuka motor.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
kelly416
veterán
Sziasztok!
A milyen autót vegyek topikból tanácsoltak ide. Kérdésem a következő lenne, Zafira 2.0 benzin OPC mennyire lehet zsákbamacska? Lehetőleg 2004 felettit keresek, 1,5-1,8 körüli összeget szánnék rá nagyjából, de lehet, hogy tudok olyant, amit volt kolléga hoz be Belgiumból. Szóval nem annyira a "hülyegyerek széthajtotta" dolog a kérdéses, hanem inkább az, hogy mennyi betegsége lehet ennek, mire kell odafigyelni, mennyi éves járulékos költségre számoljak nagyjából fenntartásban, ha kb. 6-7000km-t megyek vele lehetőleg inkább hosszúban, nem városban?
-
Petyyyyy
addikt
válasz Zsolt!! #76931 üzenetére
Ezt meg sem láttam, ezt a válasz nincs is itt, már jelentésre került a modkerben és törölték...
Keress másik szerelőt és rakasd rendbe. Egy normálisan karbantartott benzines motornak (1.4, 1.6 de még az 1.8 is ide tartozik) szinte nincs hangja alapjáraton.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
odorgg
addikt
válasz Zsolt!! #76931 üzenetére
Én is ezt a tanàcsot kaptam. Illetve a talàlgatás még ami megy.
Többiek:
Èn is szeretném megcsinàltatni, de amíg nem talàlok valakit aki 100%-ra meg mondja hogy mi a hiba, addig nem fogok bemondàsokra alkatrészeket cserélgetni. A hidrotőkés akcióval, így is màr 100k feletti összeget költöttem a talàlgatàsokra. Ennyiből màr egy komplett motorcsere is kivitelezhető lett volna.
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Zsolt!!
aktív tag
válasz odorgg #76934 üzenetére
Az nem kevès :0 próbáltad már különfèle olajokkal? Hangosabb vagy halkabb? Pontositok kèt szerelő mondta, hogy hagyjam az első egy öreg sufni tuningos mèg majdnem le is cseszett " öreg autó mit várok már tőle rálehetne költeni 50 ezret ès mèg lehet jó se lesz." Őt nem számítva el vittem egy komolyabb mühelybe ott se törödtek vele. 30 ezret mentem így vele a hang nem lett rosszabb a motor húz hát mèg lehet valahol megpróbálom.
-
odorgg
addikt
válasz Zsolt!! #76935 üzenetére
Igen. Volt motormosàs 2x. Semmi vàltozàs. Volt benne 5w40 2x elöbbi miatt, aztàn 10w40,ezzel mintha halkabb lett volna kicsivel. Majd még egyszer 10w40. A hidrotőkés mutatvány után most meg 5w30 van. 15000 km alatt 5x cseréltem olajat+szűrőt. Következő 10w40 lesz megint. Hang stagnált nàlam is, roszabb nem lett ez idő alatt. Csak én lettem szegényebb, és pár ősz hajszálal gazdagabb..
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
-
Tikakukac
titán
válasz odorgg #76937 üzenetére
Ami tuti, mert a XEP főleg allergiás a nem jó olajra: a hang és minden egyéb emberi érzéki dologgal elgutoljára szabad foglalkozni. A kenés a lényeg, erre is van az olaj, minden más ezután jön. Lehet csendesebb meg nem fekete stb az olaj ha fentebb mész hideg oldalon vagy teleöntöd adalékkal, de valami más drágább dolog látja kárát. Nálunk a lánc. Nem fog érdekelni, szétkapjuk a motort, totális átmosás kézzel, onnantól pedig ha eszi, ha nem, 0-s olaj. Szíjnál gyakrabban cserélni láncot drágább móka, mint mondjuk 3 tankolás után 1 deci olaj.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #76939 üzenetére
Köszönöm szépen. Akkor majd lehet, hogy mégis lesz. Face csoportok hidegen hagynak. Nekem az kínai, elérhetetlen, stb.
-
WP14
őstag
válasz kelly416 #76941 üzenetére
Z20LET motor nagyon jó, ha gondos gazdája volt, a turbo a kényes pontja, de prémium minőségű olajjal és felmelegítés nélküli "belét kitaposom" mentes és kellő visszahűtés leállítás előtt, nem lehet gond vele.
Nekem is ilyen motor van Astra G Coupémban, imádom. Mobil1 5W50-es olajjal járok, OMV 100 Motion benzint szereti. Egyéb hibája sincs több, mint bármelyik másik autónak. Megvétel előtt egy állapot felmérés Opel szervizben 8-10 ezer, ha eladó beleegyezik, akkor nem valószínű, hogy titkol valamit.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Ő a 241-pacisra gondolt ami a Z20LEH motorral kapcsolatos. Ez 2006-tól indult. Nem hinném hogy a cupédban valaha is lett volna ilyen
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
WP14
őstag
válasz Luck Dragon #76943 üzenetére
Ugyanaz a motor, csak a turbo más, de az is egy az egyben felmegy a Z20LET turbo helyére.
Terveim közt szerepel LEH turbora csere, sok Coupés ismerősöm megtette már.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
ArthurShelby
addikt
válasz kelly416 #76930 üzenetére
Zafira fórumban írj rá opc 007-re. Neki opc van (ha jól tudom árulja, szóval ezt biztos fogja mondani ). Ő egy opel márkaszervizes (talán Kecskeméten, de már nem emlékszem).
Én csak attól félnék, hogy egy opc zafira túl kemény rugózású, és főleg városban nem lehet valami kellemes.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Szada85
aktív tag
válasz kelly416 #76930 üzenetére
Üdv,
Ahogy linkelték a kinézett példányt látom, hogy B Zafi a kinézett darab.
Maga a Z20LEH Motor nem egy betegágy, de ebben természetesen döntö, hogy korábban hogyan használták - ahogy igaz ez minden típusra -. A turbó élettartama szintén korábbi használat függö, nem feltétlen kell boyracerkedni vele, hogy megöljék ( pl. tisztes Apuka hosszan hajtja autópályán, majd parkolóba kiálláskor visszahütés nélkül leállítja ), legrosszabb esetben felújítás, vagy csere, max 300 ezres mutatvány lehet, ha bekövetkezik.Ami ennek a szériának a nyügje ( szokott lenni ), az a 6 sebességes kéziváltó ( M32-es kódnévre hallgat ), ezeknél szériahiba a kenöolaj elfáradása miatti problémák, ezt megnézéskor érdemes ellenörizni, itt találsz leírást is, mire kell figyelni ( hangok, zörejek, vinnyogás, stb. ) [link].
Ha beüt a baj, ennek a javítási összege is a turbócseréhez hasonló, a rendszeres váltóolajcserével megelözhetö a gond, persze ez függ attól is, mennyit futott az autó. De ha fel is kell újítani, utána a rendszeres olajcserével megóvható az új szerkezet.Hogy a linkelt-re is írjak.
Nem szeretnék vészmadárkodni, de a mobile.de-re nézve a B Zafik 6-7-8 Ezer €-tól ( 1,8 - 2 millió HUF ) indulnak, a Hahu-n ez a legolcsóbb OPC, illetve milyen érdekes, hogy kétszer van fenn a hírdetés, amit Te linkelsz ott 1,2 millió ( 1,5 Magyar rendszámmal ), illetve[itt meg 1,9 millióért] ugyan az az autó. A következö Zafi OPC pedig már 2,3 millió, ez is árulkodhat az adott autó állapotáról.Plusz 225 ezret futott - legalább - az autó, a motorteres képen pedig annyira rozsdás a turbó környéke, hogy gyanítom még a gyári van fenn, ennél a futásnál pedig már elég valószínü, hogy közeleg egy rendberakása.
Egy szó, mint száz, nálam ezek a tények erösen kongatnák a vészharangot az adott darabnál. -
Szada85
aktív tag
Azért több diffi van a LET-LEH között amennyire olvastam róla, nem csak a turbó.
A blokk, HF alapjaiban ugyanaz, ez igaz, de mellette a LEH-nél:
- vannak extra olajjáratok a blokkban a csapágyakhoz,
- erösebb dugók vannak ( forged pistons )
- nincs kiegyensúlyozó tengely, helyette van kettöstömegü LK,
- nagyobb turbó ( ezt írtad is ),
- más software. -
WP14
őstag
válasz Szada85 #76947 üzenetére
Olajjáratokról nem hallottam, kettőstömegű közvetve része csak a motornak, én úgy tudom LET-ben is kovácsolt hajtókarok erősített dugókkal, software meg részletkérdés, enyém is 230 LE a LET turboval, LEH-hel 240 lenne, apró módosítással.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
kelly416
veterán
Nagyon szuper, köszönöm. Így azért már sokkal könnyebb szívvel vágok bele már csak a fizikai és nem virtuális nézelődésbe is.
legelek:
Ha árulja, az sem baj, meg Kecsó sincs messze, de ha nem árulja, akkor sem dőlök a kardomba, ha két szóval tud segíteni. Nagyon szépen köszönöm.Szada85:
A C-hez nincs elég pénzem, úgyhogy kénytelen vagyok csak a B-nél maradni. Sajnos. Nem tetszik annyira a C, de ha már úgyis újabb autót veszek, nem bántam volna, ha még újabb.
Nem vágyom az 300-es költséget, de nem is olyan vészes a gépjármű árához képest. Szerintem.Köszönöm szépen, akkor majd lesem, fülelem. Ez sok-nagy segítség.
Igen, később én is megláttam, úgyhogy már le is tettem róla. De már nagyon elgondolkoztam azon, hogy vagy volt kolléga Belgiumból (rengeteg autót hordanak be, hátha kedvez nekem egy annyit, hogy egy jó példányt sóz rám, anyagi kedvezményt úgysem várok/fogadok el), vagy kimegyek Húgomékhoz Stuttgartba egy-két hétre keresgélni. Ha nem olcsóbban, de legalább hihetőbb előélettel hozom haza.
-
WP14
őstag
válasz kelly416 #76949 üzenetére
Vegyél A-t. Ha valós a km, akkor kettőstömegű és váltó gondok letudva.
Sofware módosítással ez is tud 240 LE-t, semmilyen más beavatkozás nem kell. (Tudok benne segíteni)
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!