-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
válasz AMD Power #77648 üzenetére
Én mikor a Carinát vettük ezer éve faterral, meghoztam az autót, nem álltam be az udvarba, jött a Family Frost-os srác, megáll (ismertem). Mondja, hogy ez mi? Mondom most vettük. 150k felárral el akarta vinni azonnal kp-ra, de nem kapta meg, következő héten már 350k felárral jött, de akkor sem járt sikerrel.
[ Szerkesztve ]
-
HoaryFox
Topikgazda
-
AMD Power
titán
válasz diegho #77652 üzenetére
Mondtam neki ,hogy eladó lesz ha meglesz az új gép. De az már csak 2018 lesz.
Egy ilyen autóba ez a 3 hengeres 1.2 Turbo Ecotec motor (130Le) olyan vicces nem?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
WZP
aktív tag
válasz Petyyyyy #77634 üzenetére
Azért is jó az OPC mert egy sima utcai tucat autó izmosítása, és nagyon sok alkatrész csereszabatos. És mivel tucatautó, ezért olcsó az alkatrész hozzá, de legalábbis nincsen rajta prémium. JA NEM. 3 ajtós Astra G bal ajtó gumikéder 36 ezer forint. Pfff
Inter Arma Enim Silent Leges
-
HoaryFox
Topikgazda
Akinek esetleg hiányzik a brümbrümje az összefoglalóból, esetleg kiegészítené / új képe van róla az dobjon egy PÜ-t vagy hozzászólást és beteszem szívesen
Szolgálati közleményemet olvasták!
- llwynog
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Ha 1.8-140 pacis akkor az Z18XER a motor. Itt a vezérlés csere mindennel olyan százezer forint,. Azt ne feledd el majd hogy a vízpumpa a vezérlésen kívül helyezkedik el, de célszerű a vezérléssel együttesen cserélni.
A szolenoidott is tessék utánna nézni, mert a XER mociknál szeret makacskodni. Ilyenkor főleg indulásnál kerepel. Stb de ha kell megírom az egész motor hibákat.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
JasL
senior tag
válasz Luck Dragon #77669 üzenetére
Megköszönném, ha megírnád! Mondtam a szerelőnek, nagygenerálozás lesz, kerül amibe kerül. Rozsdát is el fogom tüntettetni 99%ban, csak ott hagyom meg, ahol nagyon fájna a bontás. Aztán uánta egy ideig nem akarok hozzányúlni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz ArthurShelby #77671 üzenetére
Ez a C Zafira az egyik legszebb szerintem, talán épp a bumeráng első rész miatt.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
ArthurShelby
addikt
válasz Petyyyyy #77672 üzenetére
Most hízik a májam a dicsérettől
Egyébként szerintem is szép. Mikor kijött első ránézésre fura volt, de szokni kellett. Nekem most nagyon tetszik, az a lényeg.(A népítélet cikkem még csak az első, látszik rajta. Másrészt akkor nagyon elfogult voltam épp, mostanában kevesebbet vezetek, most talán józanabb vagyok a kocsival kapcsolatban )
Ami sok pozitívum mellett negatívum:
Az összeszerelési minőség tényleg rossz. Nagyon recseg, ropog, mikor valamit megnyomogatok a beltérben.
Ami furcsa, hogy majdnem 5l belemegy az ablakmosó tartályba, de ahhoz képest hamar elfogy (valószínűleg a lámpamosás visz el sokat).
Az eső szenzor tényleg nem a legpontosabb néha, de azért általában jó.
A navi 900 cd lejátszáson kikapcsolva bekapcsoláskor le be tud fagyni
A flexride futómű (sport/tour gomb) nem nagy szám, de nem rossz. Félek hogy drága lesz, mikor elromlik.
Tele van rekesszel, de egyik sem hatalmas (a 2 kesztyűtartó kicsi) (az újnál már a felső kesztyűtartó megszűnt, de az alső ugyanolyan kicsi )Ami pozitívum:
Panoráma üvegtető, panoráma szélvédő nagy élvezet (amíg be nem törik és kapjuk a számlát)
Az AFL fényszóró iszonyú jól világít (néha kicsit későn veszi le a reflektort magától, de lehet van már rá frissítés)
Szerintem felfele csaltak, és több mint 130 ló (CDTI). Egyesben még lassú (elég rövid is), kettesben viszont már nagyon megindul. Azért a súlya érződik, nem egy kanyarvadász
Kényelmes, jól rugózik, és ha kell megy is rendesen. Néha este csak kimennék vele az országútra és mennék...A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
AMD Power
titán
válasz diegho #77662 üzenetére
Ebben is van valami....
Ki lettek cserélve a hátsó féken a pofák. Esküszöm jobbnak érzem a féket. Tavaly mikor a komplett első fék lett cserélve , semmit nem éreztem. Ez a kis "javítást" a féken annál inkább.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Petyyyyy
addikt
válasz ArthurShelby #77673 üzenetére
Meglepő a negatív lista, de tényleg.
Az ablakmosó tartályod pedig valóban a fényszórómosó miatt ürül gyorsan. Az Astrába is szinte a teljes 5 literes belemegy.
Október 3 topiktali, csak mondom.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
ArthurShelby
addikt
-
Petyyyyy
addikt
válasz ArthurShelby #77678 üzenetére
Mert nem egy olyan kategóriába sorolnám a járgányt, ahol ez megszokott/elfogadható/megengedhető lenne. Annál azért egyszerűen jobb járgány szerintem.
Úgy alakul a kedded ahogy alakítod. De ígérem meglepődünk majd.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
#81556480
törölt tag
válasz Luck Dragon #77680 üzenetére
Jóvan, nekem mindegy, mondtam neki hogy ne vegye szentírásnak mert nemtudom. a sajátom x18xe1 az 60e és 4 év. az bizti mert az opelben lekérdeztem..
-
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #77682 üzenetére
jóvan de értsétek már meg hogy én nem tudtam milyen az Ő motorkódja, azt hittem az enyémhez hasonló 1.8.
egyébként most nagy para van, mert megyek külföldre, itt hagyom a kocsit anyáméknak és vezérlést kéne cserélni mert 5és fél éves, de csak 20e km van benne. pénz másra kellene, de így nem hagyom itt ( és menetel előtt 600km, reptér oda vissza út még benne lesz) szóval előtte vez csere.. úúúgy örülök neki..
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #77671 üzenetére
"..Előtte benzines 1.6-os A zafiránk volt…"/ami még jelenleg is megvan.. / Napi használatban van mind a kettő?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Szóval ahogy ígértem:
Ennek a motornak az érdekessége az úgynevezett VVT – Variable Valve Timing, azaz váltakozó szelepvezérlés.
Ezt az Opel (és több másik gyártó) is úgy érte el, hogy a vezérműtengelyen a sima vezérlő kerekek úgynevezett „okos kerekekre” cserélte.
A vezérlés tövében található a szívó és kipufogó oldalon is 1-1 szolenoid (mágnes) szelep, ami a kereket hivatott vezérelni/állítani (másnéven vezérlés állító szelep).A működése lényegében hasonló, mint az XEP-ben található Twinport, tehát terheléstől függően állítja a vezérlés kerekeket, amik a vezérműtengelyeket állítják, ezáltal változik a szelepek nyitásának ideje is.
A másik fontos alkatrésze a rendszernek a két vezérlés kerék, amiről előzőleg írtam.
A szolenoidok és a két vezérlés kerék alkotja együttesen a váltózó vezérlés rendszerét.
Ennek a rendszernek az egyik hátránya, hogy a gyári szolenoid szelepeken a szűrőbetétek több darabból álltak még emiatt el tudtak fordulni, amivel részben lezárták az olaj útját, ilyenkor a vezérlés állítása nem volt megfelelő a terheléshez képest.
Az új verzión már egy darabból van, a szűrő ott nem tud elfordulni.
A másik hibája ami nagyobb gondot okoz, az egy apró visszacsapó szelep a blokk oldalában, ha ez tönkremegy akkor idővel tönkreteszi a vezérlés kerekeit is amiből az következett, hogy a vezérlés nem állítódott megfelelően, és idővel a vezérlés kerekek kikoptak.
Ha ez megtörténik, akkor hallható eredménye van, ugyanis indításkor Opel-es szlenggel élve „traktor” hangot ad, tehát úgy csattog, mint egy dízel.
Kezdetben csak indításkor hallani és 1-2 másodpercig tart, később, ha romlik a helyzet, akkor már folyamatosan adja a hangot és veszít az erejéből a motor.
Az esetek 99%-ban a szívó oldali kerék megy tönkre ilyenkor, ezeknek jelenleg darab ára 55-65 ezer ft között mozog kedvezmény nélkül, bolttól függően.Ennek hibának az egyik megoldása az, hogyha a szelepet kidobjuk a blokkból és üresen használjuk, vagy kicseréljük.
Maga a kerék is ellenőrizhető, le kell bontani hozzá a vezérlést, és kézzel mozgatva óra mutató járásával megegyezően és fordítva, ha nem áll stabilan, hanem kotyog/mozog akkor sajnos már megkoptak a kerekek és csak a csere segíthet.
Ez a motor kényes az olajra, nem lehet mindenféle Tesco Value motorolajat beleönteni.
Tapasztalatok alapján legjobban a 0W40-es olajat szereti abból is Mobil 1 márkát, és nem 30 ezrenként kell cserélni hanem maximum 10 ezer km-nél, de inkább 8000-nél.Ha már indításkor traktorozik a motor, akkor némileg segít enyhíteni a problémát, ugyanis a 0W-s olaj előbb felér a szelepekhez az 5W-s társaikkal szemben így előbb állítódnak a kerekek és megszűnik a hang, persze ez nem megoldás, csak javít valamit a helyzeten, amíg a tulajdonos összeszedi az ülés alól és a résekből a cserére az összeget.
Amíg viszont nem szól bele a motor működésébe nem szükséges feltétlenül cserélni, de ekkor már a fent említett olaj használata nagyon ajánlott.
Másik ismert hibája még ennek a motornak az olajhűtő. Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj.
Ennek szemmel látható nyomai vannak, egyrészt fogy a víz a kiegyenlítő tartályból de nincs nyoma az autó alatt, másrészt a kiegyenlítő tartályban olajfoltok nyomai találhatóak, rosszabb esetben a kupakon megjelenik a "kávéhab" ami a víz és olaj keverékének kicsapódása.Ilyenkor a legtöbb szerelő egyből hengerfejtömítés átszakadását mondja, azonban első körben a szóban forgó olajhűtőt kell ellenőrizni.
Maga az olajhűtő a leömlő/katalizátor mögött található felfogatva a blokkra.
Ha a hiba fennáll akkor cserélni kell a hűtőt és a későbbiekben már nem fog előfordulni ez a hiba, mert az új hűtőnél már kijavították a hiba okát.
Z18XER Negatívum:
- Visszacsapó szelep hiba
- Elforduló szűrő a gyári szolenoid szelepeken
- Hibás gyári olajhűtő(#77671) legelek
Nagyon szép, szerintem a legszebb Zafira.tutis
Hát így esti kép alapján is tényleg patikának látszik.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #77687 üzenetére
Negatívum még a szelepfedélben lévő membrán átszakadása.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz mohabá 007 #77688 üzenetére
Nem, ugyanis ebben már nincsen. Csak a twinportosban volt utoljára.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #77689 üzenetére
De,ugyanis ebben is az van a Cromax szerint.(is )
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz mohabá 007 #77690 üzenetére
Akkor elnézést kérek, neked van igazad. Rosszul tudtam.
Bár nem így rémlik.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #77691 üzenetére
Nem hogy megszüntették volna,de pl: az újabb A12NET - NEL, A14NET - NEL szelepfedelekbe is ezt a megoldást alkalmazzák (van minek elromlani,az meg jó a szervizeknek... .)
A belevaló membránt,mivel csak filléres cucc,nálunk senki nem forgalmazza...Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz mohabá 007 #77692 üzenetére
Hát ez tényleg nem jó hír
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz mohabá 007 #77692 üzenetére
Elvileg a Bárdinál rendelhetőek. De majd megkérdezem tőlük jövő héten. Úgy is megyek hozzájuk.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
ArthurShelby
addikt
válasz mohabá 007 #77686 üzenetére
Igen, mindkettőt használjuk. Azért az új jelentősen le veszi a terhet a régiről. Pl most hétvégén sem azzal megyünk a rokonokhoz/szüretelni. (a C-n éves pályamatrica van, szóval adja magát a helyzet, hogy melyiket használjuk)
De nem adtuk el a régit, jó ha van 2 autó. Az előélet ismert, meg az ember szívéhez is hozzánőtt (hiába ütött kopott).Mivel Bp belvárosában lakunk (figyelem a kép megtévesztő, az az ősöknél készült!) így néha okosabb bkv-zni (a dugók miatt). Szóval hogy mennyire van használva az nagyon attól függ. Valamikor egyik autó sincs itthon, valamikor meg mindkettő 2-3 napig áll.
Ha kisebb távokra megyünk, akkor nyilván a benzines adja magát (ez a szabály fölül tud íródni, ha a megjelenés is fontos )Luck Dragon: Köszönöm, egyre jobban hízik a májam . Az a baj, hogy nincs túl sok jó képem a kocsiról, és most már be is van horpadva a bal hátsó ajtó (mea culpa), illetve sok kicsi karc is van rajta (késésben rohanás a nagyvárosban)
Anno volt esküvői kocsi is (én voltam a sofőr). Azután pár nappal meghajtottam az autópályán díszítéssel (van előtte utána képem, ha érdekel valakit).
Télen síelésre menet meg igazi túraautó (900l-es tetőboksszal a tetején). És még így is ment Olaszországba menet gond nélkül (160-180) (akkor még új volt nálunk a kocsi, első nagy túra, a konvojból a többiek nyomták a gázt)
A nyári alufelni (17-es), a téli acél (16-os dísztárcsával, a 2. képen az látszik). (a 2. kép az otthoni parkolóban készült).[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
elistvan
senior tag
Milyen 2 dines fejegységgel lehet szerintetek bővíteni az A merivát ami esztétikus, és okos is? (Tolatókamera, navi van benne). 100 ezer alatt.
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
trassher
addikt
Urak a jobb első fényszóróm párásodik eső és mosás után. A pipák nincsenek eltömődve, szemrevételezés során nem találtam olyan helyet ahol bejutna a víz. Hasonlót tapasztalt már valaki?
Redmi Note 7
-
_seth_
veterán
válasz trassher #77697 üzenetére
Valahol a ragasztás elengedhette a plexinél, egész kevés víztől is párásodhat.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
McDoug6lak
tag
Sziasztok fórumtársak!
Valaki hozzáértő emberke, meg tudja nekem mondani, hogy a heti Lidl akció keretében kapható emelő, felemeli e normális magasságba a G astra elejét is? Kérdésem lehet hülyén hangzik, de tavaly vettem egy szerkezetet, és bizony annak az emelési magassága igencsak soványka az első két kerék lecseréléséhez. Isten igazából az érdekelne, hogy a meghirdetett szerkentyű 357 mm emelési magassága elegendő e a kerekek le. és visszapakolásához, avagy ez is kevéske? Segítségeteket előre is megköszönöm!
Ui.: Kapott a drágaságom egy pár Njoy lámpát (kis morcoska lett), meg egy nyár végi pasztázást is