-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
WZP
aktív tag
Sziasztok!
Idén lett 10 éves szeretett G astrám, és bekövetkezett aminek be kell... egyrészt kiszakadt a duda gomb, másrészt megindult a fényszórók sárgulása
A duda gomb is zavar... de most másodlagos.
Lámpatestekről szeretném kikérni a véleményeteket. Úgy vagyok vele, hogy nem akarom megvárni amíg botrányosan bemattul/besárgul, és cserélnék inkább... de akkor meg már valami extrábbat kéne
A lényeg: nézegettem a fekete színezésű lámpatesteket, de ahogy látom a következő az ábra:
-TYC - kb mindenhol anyázzák
-DEPO - kb mindenhol anyázzák
-HELLA - dicsérik, de alaphangon 2x annyiba kerül mint az előző kettőMi a megoldás ? A tajvaniak tényleg annyira szemetek ? A hellát rossz helyen néztem, vagy tényleg ennyivel drágább ?
Van egyéb megoldás, ami értelmesebb áron, (mondjuk 60/szett) van, de legalább úgy világít mint a gyári ?
Az ilyen angel-eye szintű telepi tuningot kerülném, mert minősége is kérdéses, de cserébe a nyakamat tenném rá hogy fényterítésben botrányosan rossz, és sokat megyek éjszaka.... szóval szemét lámpa nem játszik... Előre is köszi.Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz samu76 #61815 üzenetére
Hát köszönöm a válaszokat. Bár okosabb nem lettem. Akkor végülis érkezett egy-egy negatív, és egy-egy pozitív szavazat a DEPO-ra és a TYC-re, és 1 szavazat a HELLA szettre, ami meg 130k akkor inkább sárguljon.
ha felpolírozzák, akkor tolnak rá valami UV védős réteget, vagy visszasárgul 1 év alatt ? 50K-t nem akarnék elkísérletezni egy depo szettre ami vagy jó vagy nem.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Sziasztok!
Megvannak valakinek a pdf-ek, amik a részletes extratáblázatot, illetve részletes technikai adatokat tartalmazzák ? G Astráról lenne szó, 2006-os egészpontosan, de gondolom nagyjából megegyeznek a kérdéses dokumentumok az eredeti szériás G-sekkel. Amúgy bekerült a gép tc-n heti merítésbe, egymás után kétszer is klikk avagy egészpontosan.
Referenciának... ilyenre gondolok egyébként:
Opel Magyarországnak nincsenek már meg "a jármű korából adódóan"
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz zolikaDB #64109 üzenetére
A klímát egyébként is ajánlatos időnként megjáratni legalább egy kicsit, hogy a gáztöltethez adott olajok körbejárhassanak a rendszerben, mivel kenő (kompresszor) és tömítő (minden csatlakozás) funkciókat látnak el. Egy teljesen klímátlan téli szezon után csodálkozva tapasztalhatja az ember, hogy elszökött a gáz a rendszerből... Egyébként tudom miről beszélsz... siralmasan megy bekapcsolt klímával a gép... cserébe nekem például nem tudok róla, hogy lett volna a 10 éves gépben töltve a gáz( legalábbis 7 éve tuti nem), és még mindig hideget fúj fél percen belül bekapcsolás után
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Sziasztok!
Először is boldog karácsonyt mindekinek!
Aztán: A segítségeteket szeretném kérni. Olajat fogyaszt a motor. Nem keveset, valamint izzad is, végig a szelepfedél tömítésnél, és az olajbetöltő sapkánál is. Szelepfedél tömítés 3x volt, szelepfedél csere 1x, betöltő kupak 2x. A helyzet ugyanaz. Április óta 2 liter ment bele legalább. ÍGY néz ki a dolog. A legújabb felvetés, hogy túlzott kartergáz nyomás ténye áll fenn, és emiatt dolgozza ki az olajat, de nem tudom mit kéne tenni, ha így is van. A gép 2006-os G Astra Z14XEP motorkóddal.
Más: Fényszórót cseréltem a gép 10. születésnapja alkalmából. Ég és föld... HELLA lámpatestet, és Osram Nightbreaker Laser izzókat kapott. Az eredményt itt lehet megtekinteni
https://youtu.be/aOdAu5C0PUshttps://goo.gl/photos/zxvuk7vsA1mLBgJg7
Köszi!
Szerk: 5W30-at kap.
[ Szerkesztve ]
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz diablo1984 #67077 üzenetére
123ezer van a motorban. 99%
április óta 11ezer ment bele
a GM agyrémet ismerem, miszerint 0.6liter/1000km a hátérérték, DE
ennyinél ne legyen már kopott egy modern motor, és ne egye az olajat szerintem
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Az autó 3 évesen került hozzánk 93ezer kilóméterrel magánszemélytől, szóval elég biztos a futás
Mire gondolsz amúgy ?
@(#67080) diablo1984: végét járja ? Mire gondolunk itt ? Mit kéne tennem ? Kompressziómérés ? Vastagabb olaj ? Egér, pcv szelepek tisztítása, visszavezető csövek cseréje ?
[ Szerkesztve ]
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz mohabá 007 #67101 üzenetére
Semmi ilyesmi. 6-9 között fogyaszt, pedig nyomom neki. Motorféknél is teljesen rendeltetésszerűen működik. Ha nem nyitnám fel a géptetőt, nem tudnám hogy bármi probléma van. Hangra, viselkedésre tökéletes.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz mohabá 007 #67103 üzenetére
A nagyobb csövet le tudtam már venni korábban, az tiszta volt. A kicsi gyanús nekem. A hátsó végét le se tudom húzni akárhova is csatlakozzon az valahova a pillangószelep ház alá. Rángattam rángattam de nem jött... pedig bilincs sincs rajta
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz mohabá 007 #67106 üzenetére
Köszönöm, mindenképpen így fogok eljárni.
1-2 plusz érdekesség, amire már nem is emléleztem, csak most a régebbi képek nézegetésénél találtam:
olaj a pillangószelepház tetején
a motor állapota ránézésre nem utal arra hogy hanyagolták volna az olajcserét
[ Szerkesztve ]
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz mohabá 007 #67123 üzenetére
Ó, rajta volt/van az. A kép szerelés közben készült.
Az olajfogyasztás zavar... mert 2 éve még nem volt, de együtt tudnék élni vele, ha legalább a külvilág felé nem pumpálná
Kapcsolódó hülye kérdés: az említett szelepfedélházról jövő keskenyebb visszavezető cső másik végét nem tudom leházmozni a szívósorról, pedig azt aztán tényleg nem fogja semmi látható bilincs. Húzzam feszegessem, aztán majd lejön ? Nem nagyon mertem erővel nekimenni, mert féltem hogy valamit eltörök vagy leszakítok. Így néz ki. Köszi!
[ Szerkesztve ]
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz mohabá 007 #67192 üzenetére
Na csavarhúzóval sikerült finomal letolni a csövet. Belefújtam, és víz jött belőle. Nemtudom ez okozhatta-e az olaj izzadást a szelepfedélnél. Kifújtam a csövet, meg a motort is lecsapattam picit féktisztítóval. Most megyek párszáz kilómétert és meglátjuk visszajönnek-e az olajnyomok. Köszi mégegyszer.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz mohabá 007 #67215 üzenetére
Neked lett igazad. Egy könnyed autópályázás után rögtön visszatért.
A kis cső szerintem már tiszta, ha eddig nem is volt az. A nagy tuti az...
#67359 B-L-A-C-K: Szép! Hol csináltattad ? Mennyire alaposak ilyenkor ? ajtók alól, tömítések tövéből kiszedik a koszt ?
[ Szerkesztve ]
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz mohabá 007 #67368 üzenetére
3 különböző helyen cserélték a 3 tömítést. Nem tudom garantálni hogy 8Nm-re lettek lehúzva a csavarok, de azt tudom, hogy használtak minden cserekor valami kenőcsöt, és a kanyarokba rakták, meg ahol nem sík a hengerfej, hanem van benne ilyen U bemélyedés. Hogy előre került-e.... jó kérdés. A tömítések amúgy mind3 esetben eredeti GM darabok voltak. De egy szelepfedél tömítés csere csak nem annyira bonyolult, hogy 3 magát autószerelőnek hívó is elbaltázná... nem ? Mit javasolsz ? Még egy csere ? Hol ? Én már mindenre kész vagyok, csak tűnjön már el ez az idegesítő hiba.
Viszont erről jut eszembe, hogy akinek Z14XEP motorja van, és még nem tette, akkor csekkoltassa a vezérműtengelyek lefogató csészécskéit. Az egyik tömítéscserénél véletlenül vették észre, hogy nincsenek a csavarok rendesen meghúzva. konkrétan kézzel mozgathatóak voltak, a csavarok meg kézzel kitekerhetőek. Azóta utánaolvastam és kiderült hogy ez gyakorlatilag szériahiba
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Jól teljesített ma a gép a hóban
sajnálom szegényt így kínozni, de szerencsére eddig jól bírja
olcsó vezetéstechnikai tréningInter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
-
WZP
aktív tag
válasz urban racer #68024 üzenetére
Hát a futóművet szerintem nem arra tervezték, hogy oldalirányú behatás ellen tartsa a kerekeket. A kormányszervó, kézifék, motor, mind fokozott igénybevételnek van ilyenkor kitéve szerintem. Tréningnek hívni meg talán persze valóban túlzás. 70% fun, 30% tréning. Nem árt szerintem, ha az ember alatt életében először nem közúton csúszik meg az autó, mert akkor lenni meglepetés, meg baleset...
@zolikaDB: Az én csekély tapasztalatom szerint kb annyi hogy hirtelen kitekered a kormányt, közben rántasz egy kéziféket és már megy is a segge. Itt már mehet is vissza a kézifék. Ami nálam is fent fog most sajnos, de volt már ez olyan is, hogy negyedik kattanásnál már nem tudtam feljebb húzni. Jövőhét kedden megyek beállíttatni aztán meglátjuk.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz urban racer #68026 üzenetére
Ja.... Ha adsz hátsókerekes autót szívesen csúszkálok vele Addig marad az öreg Astra
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Sziasztok!
G Astra OPC 2.0-ról vannak valami vélemények tapasztalatok ?
1.4 16V-ben ülök most, és évjáratban downgrade lenne az OPC (2000 vs 2006), de +70 ló, és a gyönyörű kékség csábító
Amikor először megláttam elfogott a "must have" érzés.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz Petyyyyy #69713 üzenetére
Az OPC1 meg OPC2 itt mit takar ? Mindkettő G ? Amit én néztem az 2000-es 2 lityós 160 lovas a X20XER motorral.
Egy ilyen nem túl pontos keresés szerint azért elfogadhatóak a fogyasztásadatok. Így is lemegy a torkán 8 az 1.4-nek...
Az említett fórumtársnak utánanézek, köszönöm.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz Szada85 #69760 üzenetére
Köszi az infókat!
Ha venni szeretnék szerinted merre kéne elindulni ? hahun két nemturbósat látok csak. Gondolom hogy nem olyan gyakori gép, szóval nem feltétlenül van eladó jelenleg... vadul frissítgessek, vagy érdemes alapból külföldön nézelődni ?
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Óbudán vagy a közelében tudna valaki jó (Opel) szervizt javasolni, ahol mondjuk meg is lehet várni a beavatkozást, illetve meg lehet tekinteni ? OPC-ig is egyben kéne tartani a gépet
[ Szerkesztve ]
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Amikor ilyen hangok jönnek gyanúsan a lánc felől, az sok jót nem jelent. Nem igaz ?
https://drive.google.com/open?id=0B_Wf-BeGgNyxVk1WaV8zR0ZhUlZZU0FkMEV1bmd0R2k2WEUw
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Éééés ennyi. Ahogy jött a hang, úgy ment is. Ma reggeli indításnál már semmi nyoma nem volt. Ahogy semmi nyoma nem volt az előtt hogy hirtelen megjelent volna. Ilyenkor vattafak ? A feszítő haldoklik, vagy nem volt olajnyomás ? De jó hogy kispórolták ezekből az olajnyomás műszert
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz javorszky #70074 üzenetére
Szia!
Amíg nem érkezik valaki okosabb addig gondoltam megírom mit tudok én.
Ha minden igaz az a twinport machinátora, ami annyit csinál, hogy részterhelésen nem nyitja mindkét szívó szelepet, csak az egyiket. Ezzel elméletileg fogyasztást javítva. Amennyire én tudom nem a világ vége ha nem működik. Bár az lehet hogy más tészta, hogy kettő igen kettő nem... A következményeiről nem tudok pontosat, csak tippelek hogy legrosszabb esetben mondjuk minimális krafttól esel el. És azért bontanék bele másik rudazatot.
Ha már fogyasztás! Aktualizáltam az adatokat. https://www.spritmonitor.de/en/detail/787529.html
Vezet még valaki ilyet ?
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz AMD Power #70575 üzenetére
Szerintem teljesen korrekt a belseje is a G-nek. Még így hogy az első szériások már lassan 20 évesek, nem láttam még széthullott, repedezett belsőt. És még nem is kopogós kemény műanyag a műszerfal. Az ülések is amennyit én láttam nagyon jól tartják magukat(bár abból még láttam kiszakadtat).
Plusz még nem is visz csődbe https://www.spritmonitor.de/en/detail/787529.html
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz Luck Dragon #70861 üzenetére
Z14XEP mindenhonnan kimarad szegény
De feltételezem hogy arra is a 10év/150k km áll. Akkor valóban megérett már a gép a vezérléscserére, mert még eredetivel megy. (2006-os)
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
random kérdés, hátha valaki tudja.
Z16SE motor bowdenes vagy villany gázpedálos ? Én úgy tudom a motorkód elején a Z vagy az X jelöli ezt, de a tulaj állítja, hogy bowdenes. 8 szelepes SOHC szóval nem mai konstrukció, így nem is elképzelhetetlen...
2003-as G astra az alany.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz SeatZola #71651 üzenetére
Senkit nem érhet nagy meglepetésként sajnos.
Kár, hogy az időseknek eszükbe sem jut megkérdezni egy hozzáértőt, illetve fiatalabbat, és beleszaladnak ilyenekbe.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz #81556480 #71971 üzenetére
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/11/22/a_tuz_csodakra_kepes/
Mindenkinek aki a fakuló műanyagok miatt aggódik
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz AMD Power #72414 üzenetére
Amikor olvastam, hogy megvették a franciák és "költséghatékonyítani" akarnak, az első gondolatom az volt hogy el fogják cseszni a családi napokat.
Hát sajnos igazam lett. Kopaszi gáton kb semminek és senkinek nincsen hely, autós programok kizárva. Megközelíthetőség, parkolás is kérdéses eléggé... hát ez van sajna. Meglátjuk milyen lesz...
Mindenesetre idén már biztosan nem vonulok fel a Hungaroringen
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz kmarci25 #72423 üzenetére
Bár a francia vonalnak sem feltétlenül örülök, nyilván nem emiatt van. Szerintem viszont egyáltalán nem földtől elrugaszkodott gondolat, hogy a tulajdonos váltás után kiadták az ukázt, hogy "spórolni spórolni spórolni..." oszt ezt a hozománya.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz Petyyyyy #75422 üzenetére
Így néz ki egy gyári xenon ? Én halogén lámpatestet vettem a halogén helyére induló mattulás miatt(foncsor is sérült volt). Nézegettem a füstöset is, de valami kétszer annyiba került. Szóval gondoltam elmennek a francba Xenonnál is így van ?
Más: dudagomb javítás kulturáltan G Astrában ? A kormány is kezd kopni, lehet hogy érdemesebb lenne együtt cserélni ? Van valami nem veszettül drága aftermarket kormány légzsákkal ? Köszi!
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Sziasztok!
Éppen jókor csatlakozom be a beszélgetésbe
Szada85 kollégának ez már nem lesz meglepetés, de szombat óta bővült a család, és a Z14XEP Astra G mellé köszöntöttünk egy Z20LET Astra G OPC-t.
Amennyiben a topicgazda látja ezt, kérném szépen hozzáadni az összefoglalóba őt:
262400km Z20LET Turbo
Köszi
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Tanulságos első pár napom volt az OPC-vel.
Az első amit észrevettem már első nap, hogy a sima Astra G-hez képest szörnyű a fordulóköre. Mélygarázsban ahol eddig gond nélkül elfértem minden kanyarban, most nagyon neccesen, vagy tolatgatva kell rámennem a rámpákra. Gondolom majd megszokom.
Másik: F23 váltó még erősen újdonság nekem. Őszintén szólva nem tudom valaha meg tudom-e majd szokni hogy a hátramenet jobbra lent van. Valahogy nem áll kézre hogy gyűrű+jobbra le. De együtt lehet élni ezzel is.
Majd a váltókar lötyögésével kell kezdenem valamit, mert most vagy 1,5-2 centis holtjátéka van üresben. Gondolom ott valami műanyagokat kell cserélgetni alul. Plusz 1-es és 2-es kicsit nehezen kapcsolható. De ez gondolom egyrészt a holtjáték számlájára is írható, meg ahogy olvasom az F23-as váltó egyszerűen ilyen és kész.
Ami még eléggé zavar, hogy az indexkar sokszor nem tér vissza az alappozícióba kanyarodás után. Gondolom valami el van kopva belül. Ilyenkor mit kell cserélni ? Elég a kart vagy valami komolyabbat is kell ?
ParkolóParádéra ki jön ?
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
Köszi a tippeket. Megpróbálkozom velük.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz mohabá 007 #77074 üzenetére
Apropó: tudnak olyat az opelek, hogy út szélén való parkoláshoz éjszaka csak a jobb, illetve baloldali helyzetjelzőket gyújtják ki ?
Az indexkapcsolót azóta kicseréltem. Egy 15 perces művelet igazából. A 3700 forintos utángyártott szépen teszi a dolgát, és amennyire láttam a gyári is menthető, mert nem kopás baja van, hanem durva koszolódási.
Váltóhoz a feljebb linkelt alkatrész állítólag nem jó, merthogy ez teljesen másmilyen mint az F18 és társai. Állítólag az F23 csak bowdenesként létezik, és egy 16k-s teljes felújítókészlet van hozzá csergőben. Majd szétkapom a borítást aztán megnézem közelebbről...
Ezekre a gyári OPC "snowflake" felnikre amúgy milyen méretű gumik mennek fel ?
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz Szada85 #77134 üzenetére
Szép jövőkép. Az enyém ugye 262000km, és nem tudok róla hogy valaha lett volna már csiga cserélve bár még nagyon alaposan nem néztem át a nézet szervízkönyvet. Az tűnt fel csak benne hogy kb 15k-s olajcsereperiódust tartottak vele. Z14XEP max 10k-s ajánlottja után kicsit soknak tűnik nekem.
A helyzetjelzős trükköt én nem tudtam működésre bírni. Akáthogy próbáltam index karra nem reagált a helyzetjelző. Ha a kapcsolóval felkapcsoltam akkor meg kapcsolódott mindkét oldalt. G Astrán működött ez már valakinek ? Lehet ez veki exkluzív.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
WZP
aktív tag
válasz mohabá 007 #77174 üzenetére
Akkor ez a kérdés is megoldódott.
#77178 beg: eskü nem én voltam amúgy eddig úgytűnik 11 literben megáll az étvágya. Z14XEP 7,5 literjéhez képest nem vészes szerintem.
#77179 Petyyyyy: mi ez a lurdy házas dolog ? amióta megvan az autó már megálltak egyszer mellettem és hívtak oda. mi ez a társaság ?
#77183 trassher: faszbookos bmw-s csoportban láttam embereket tárcsát+betétet keresni
Inter Arma Enim Silent Leges
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- EAFC 24
- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban