-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz motoflug #77248 üzenetére
Én azt gondolom, hogy ebböl a korszakból ( 90-es évek eleje ) választva a legtöbb típusnál kell tartani a kasztnitól.
Ha OFF-os autókat is nézünk, az E36 is porlad csúnyán, a Swift Gti is, Golfok ugyancsak, de ha pár évvel újabbakat, akkor pl. az MX-5 is híresen rohadós, és lehetne sorolni a többit. Egyszerüen akkor még nem Volt akkora hangsúly a karosszériavédelmen egyrészt. Másrészt pedig egy " sportolásra" használt idösebb autónál az eröhatások is csavargatják a kasztnit, ez is hatni fog az elemek állapotára, kemény futómü, ha PU szilenteket használsz, akkor a csatlakozási pontokra is, ergo idövel mindenképp foglalkozni kell a kasztnival.A lakatolástól pedig annyira - szerintem - nem kell tartani, ha megfelelöen elö van készítve, és kezelve van a javított rész, akkor sokáig nem lesz vele gond. Plusz, ha már ott van az ember - föleg, ha van lehetösége/helye/eszköze magának csinálni, vagy találsz olyat, aki kellöen megszállot a pepecseléshez -, akkor millió finomsággal lehet merevíteni a kasztnit, ahol csak akarod ( és itt most nem a belsö bukócsövezésre gondolok, hanem magát a kasztnit, a bölcsöt, stb. ), ami megint csak jótékonyan fogja befolyásolni a kezelhetöséget.
Azt kell eldönteni szerintem, hogy az ember a "könnyebb" utat járja, ergo olyant választ, amiböl sok van ( Pl. Opel vonalon Corsa, Astra ), van alkatrész, plusz átjárhatóság az alkatrészekkel ( amivel aztán legális-illegális vonalon lehet továbbmenni ), vagy a " komplikáltabbat", és valami ritkaságot választ, amihez nehezebb motyókat vadászni, és több mindent kell magadnak kitalálni.
De ez egy olyan téma, amiröl hosszasan lehetne értekezni, ilyenre pl. tökéletes lehetne a következö tali, ha szervezödne egy.
( Ami azt illeti, mi Petyyyyy-vel az október 2-ai héten valamikor összefutunk egy minimeet-re, amire ráadásul a Gsi-vel megyek, mivel haza kell vigyem vizsgáztatni, szóval akár az is lehet egy opció a következö Topictalira, ha van rá érdeklödés. ). -
-
ArthurShelby
addikt
válasz motoflug #77248 üzenetére
Engem is érdekel ez a téma.
Nekem ez a régi autó szeretete a mazda 626-ostól jön. Annyira megvan a hangulata egy ilyennek. (örököltem egy ilyet, innen a vonzódás, 2hónapig használtam is, de al kellett adni, rengeteg gond már volt vele, illetve harmadik autó volt)
De én most az e39-ekkel szemezgetek (rákattantam, remélem elmúlik). El lehet benne férni már, de nem egy batár 7-es hajó (pont jó). Valahogy (nem tudom miért) megfogott (pedig inkább audi-k tetszenek álltában a bmw-vel szemben).
Csak közben félek tőle, mint a tűztől, hogy az egész életem rámegy a pofozgatásra, a szerelőhöz való hordásra (meg idő után anyagilag is sok lenne). Hogy mindig van valami, ami épp nem jó. Szóval jóslataim szerint max egy félév gondtalan autózás lenne, mert megint jön valami, ami elromlik.
Eddig csak opelünk volt. Kadett combi (6 litert fogyasztott, egyetlen baja a rozsda volt), zafira a, zafira c (ritkán cserélünk autót).[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
amargo
addikt
Nem egyszerű ez a karbantartás dolog / szervizeltetés. Az egyik szerelő 3-4 hét után mikor sikerül elérni persze elfelejt visszajelezni contactot megadni, de újra keresésem után is csak 1 hét után válaszol, megsértődik, hogy már nem aktuális és máshol csináltatom meg a kocsit..
Ahova meg vittem, ott meg kiderült, hogy 3 dolog + 1,- ből csak kettőt csináltak meg, utólag vettem észre, bár még helyben.. de vissza kell mennem másnap megcsináltatni. (ez pedig egy opel szakszerviz)
Ez így kicsit (nagyon!) elszomorít
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #77254 üzenetére
Az autószerelők (főleg a jók) nagyon elfoglaltak.
Csomó szervizben már az van, hogy az öreg már csak az újoncokat/gyakorlaton lévőket felügyeli. Az újonc veszi le/fel a kereket, féket... csak a nagyobb munkákhoz megy oda, csinálja meg ő. Csak az a baj, hogy ezeknél a rabszolgamunkásoknál (nyilván minél olcsóbban kell üzemeltetni a szervizt, megértem) nagyobb a szórás. Azt már nem te választod meg (mint a szerelőt). Sok a trehány, nem törődöm, jóleszazúgyis...Opel (gyulai) márkaszerviz, ahogy én látom:
-Munkafelvevővel telefonálsz, aki aztán elküldi neked az árajánlatot: nem szakmabeli, egy betanított
-Recepciós, a mindenes: ő igazgatja a kis újonc munkásokat, ő mondja meg nekik mit kell csinálni, ő sem autószerelő
-Kis szerelő, aki csinálja: ő csinálja (elején béna), kinevelik, ha jó és okos kilép a márkaszervizből, csinál egy sajátot (őt kell keresni, ő lesz szerintem a jó szakember), nem vagyok benne biztos, hogy ő is autószerlő már, és nem csak szimpla kisinas
-Karosszériás: ott ül a recepciós fele egy asztalnál, és olyan számokat tud mondani, hogy lefordulsz a székről (pl ajtócsere másfél millió)
-Autószerelő, valószínűleg a főnök: na őt még nem láttamEgyszer írtam a Maxabo fb oldalára egy lesújtó 1*-os véleményt (anno náluk volt szervizelve a kocsi, elhoztuk a téli kerekeket, meg még egy-két infó akartunk kikérni/megkérdezni, bunkók voltak). Utána rám írt valami ügyvezető igazgató, hogy mi alapján írtam ezt, szóval lehet ott is javult. Meg ott a maxabo-nál egy jófej volt (talán Suszt Ákos volt a neve, de nem vagyok 100%ig biztos)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
amargo
addikt
válasz ArthurShelby #77257 üzenetére
Nem tudom, ha az ember 1-2 százezret tervez valahol otthagyni, azt gondolnám jobban akarják a munkát és jobban is figyelnek. Mind1 legyek túl rajta és akkor nem kell jó ideig foglalkozni a kocsival.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #77259 üzenetére
"Nem tudom, ha az ember 1-2 százezret tervez valahol otthagyni, azt gondolnám jobban akarják a munkát és jobban is figyelnek."
Ő tesz neked szívességet, hogy oda mehetsz."Mind1 legyek túl rajta és akkor nem kell jó ideig foglalkozni a kocsival."
Én is ezt csinálom, de ez nem jó taktika. Hol marad a fegyelmezés...A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
amargo
addikt
válasz ArthurShelby #77260 üzenetére
Gyakorlom az assertive communication-t azért
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
WZP
aktív tag
Na. Megtörtént aminek meg kellett.
A végeredmény, bár nem túl acélos, azért nem is vészes. A 4100 körüli bezuhanás nem kéne oda.... gyári intercoolerre mondták hogy nem az igazi sokat kitakar belőle a lökhárító, illetve nem is túl nagy. Jó meleg volt a beszívott levegője a motornak...
Inter Arma Enim Silent Leges
-
AMD Power
titán
Nagyon tolják ez a joautok.hu-t.
Minőségi Opel Astrák dokumentált előélettel
16 éves G Astra 945e? 15 éves F Astra 500e.... vicc.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
wwhy
veterán
válasz AMD Power #77264 üzenetére
+1
Vicc, mint ahogy sok eladó is .... " ... a jóautók által nyújtott garancia (!?) tükröződik az árban"
Szinte fapados 1,4T J Astráért 2012, 2,8M-t kérni .... tényleg vicc.Másfél hónap keresgélés után úgy látom, hogy részemről márkaváltás lesz, gyakorlatilag 3M közelében árulják _itthon_ az Enjoy esetleg Cosmo felszereltségű, 2011/2012-es 1,4T JAstrákat ....
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
AMD Power
titán
Tudod min gondolkoztam. 2014 májusában vettem a kocsit. 13 évesen. 370.000Ft alkudva. Most ugye nézegetek más autót. 2005-2007 évjáratokat. Ha januárban megveszek egy 2006 évjáratot 12 éves lesz. Igen csak ezek már 800-900e áron mennek. Ok ,hogy klímás erősebb stb.... de akkor is 12 éves és 2x annyiba fog kerülni mint anno 13 évesen az Astra..
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
_seth_
veterán
Hol találok budapesten ilyen környezetet autófotózáshoz?
WZP: szép nagy ménes Jó a vekis videó is, cifrázták a srácok
Petyyyyy: jaja, összegurulunk még
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
amargo
addikt
válasz amargo #77254 üzenetére
Bocs, hogy még ezen rugózom, de jobban átnéztem a munkalapot és gyakorlatilag csak a vezérlés kit-et cserélték. A Vezérlőmű szimmering, ftg.e.szimmering (ez mi a tök?), szelepfedél tömítés is kimaradt, ezeket nem kellett volna cserélni? Vagy, ha jó állapotban vannak, akkor nem cserélik?
_seth_: Csepel gyártelep biztos ilyen és ezek a képek szerintem itt készültek.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Szada85
aktív tag
válasz AMD Power #77266 üzenetére
De azért azt is számold bele, hogy egy H Astra újkori ára is magasabb Volt, akár a duplája is ( infláció, magasabb bérek, magasabb elöállítási ktg-ek ), mint egy F-é, vagy egy G-jé annó. Emiatt aztán használtan Sem lesz olyan olcsó, én legalábbis ezt gondolom mögöttes oknak.
@_seth_:
A Csepel Müvek szerintem is egy elég közkedvelt fotózási helyszín ilyen gyártelepes, ipari környezethez. Teller Ede út - Színesfém utca sarkán van a behajtás. Azon belül a Csöhegesztö utcában pl. van egy szép hosszú rakodórámpa, oda is fel lehet állni fotózni.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz amargo #77268 üzenetére
Tippem szerint a ftg.e.szimmering az Fötengely-szimmeringet takarhat. Ezt, és a szelepfedéltömítést - hacsak nem hangsúlyozod ki, hogy márpedig ragaszkodsz a cseréhez -, szerintem sem feltétlen fogja egy idöszakos szervíznél kicserélni, ha nem szivárog az olaj.
Bár, ha ragaszkodsz a cseréhez, és nincs baja Sem biztos, hogy tényleg kicseréli, lehet csak kiszámlázza...
( És valahol ez tényleg elszomorító, mára ide jutott nagy része a szolgáltatóknak, hogy ilyeneken kell az embernek gondolkoznia, hogy 1. nem azt csinálja meg, amit kérsz, 2. amit csinál is sokszor hanyag, nemtörödöm módon végzik el, 3. ezen is lehet parázni, hogy tényleg megcsinálta-e, és nem csak papíron.
S ezt nem csak autószerelésnél lehetne felhozni, de az élet más területein is, legalábbis többször tapasztaltam már ilyet étteremben, internetes szolgáltatóknál, boltokban is. )
-
AMD Power
titán
válasz diegho #77270 üzenetére
Igazatok van. Csak akkor is nagy a differencia. Jó persze maguk az autók között is elég nagy eltérés lesz.
Szada85 Igen igy érthető. Jó mondjuk én csak G Astrakat néztem Opelből. De nem tudom nekem ez a 800-900e ár értük..... nagyon soknak tűnik.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Szada85
aktív tag
válasz AMD Power #77272 üzenetére
Valóban, illetve emellett szerintem - mint ahogy igaz ez minden területre - maga a piac, a kereslet is hatással tud lenni az árakra, nyilván ezzel mindenki tisztában van. Ha keresett pl. a H Astra használtan, akkor valamennyivel többet tudnak/mernek kérni az eladók, hiszen keresett termék.
Nagyon érdekes amúgy, hogy mondjuk célautóknál ( mikor barátnömnek néztünk Cabriot ) az idöszak is befolyásol, az ösztöl tavaszig tartó idöszakban nagyjából 5-700€-val olcsóbban kérették magukat a G Cabriok,mint tavasszal. De persze ez csak az ilyen "célautóknál" van így.
Nagyon OFF, tudom, de például az ingatlanpiac is nagyon hasonló.
Két éve, mikor kijöttem készítettem egy nagyjábóli kalkulációt, hogy milyen spórolási ütemmel nagyjából milyen intervallumban valósulhat meg egy otthoni használt lakás megvásárlása. Felmértem az akkori árakat - csak egy példa, 54-60 négyzetméteres 1,5-2 szobás panel Köki környékén 6,5 milliótól indult akkor, 7-8 volt egy normális, minimális frissítést igénylö.
Ma pedig, ha rákeresek a környékre, ugyanekkora lakások 15 milliótól kezdödnek a foglalkozósak, de a 20 millió sem ritka szám egy 2 szobásnál.
Simán megduplázódtak az árak, pedig se a lakások nem lettek nagyobbak, se az állapotuk nem változott, söt, két évvel még öregebb kecók. És egyfolytában azt olvasni, hogy "tovább emelkedik, nö az érdeklödés" stb..hasonlóan érdekes téma.Na OFF vége. -
Petyyyyy
addikt
válasz diegho #77270 üzenetére
Kevésbé fair a kérdés. Az vagy nem 7 éves, hanem 14 lesz amit most nézel vagy teljesen más modellt kapsz, ami tényleg 7 éves.
A lelkiismeretes/megbízható szaki kérdése pedig tényleg meredek. Én pl mindem alkalommal végignézem a műhelyben a javítást, belepofázok, vezénylek, stb. De azt is látom hogy nem mindenkinek van erre ideje.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
ixtom
tag
válasz amargo #77268 üzenetére
ftg.e.szimmering -> főtengely első szimmering (első a vezérlés felöli, a hátsó a váltó felöli)
Azt nem tudom, hogy kell-e cserélni időközönként, de ha nincs olajfolyás és nem félő hogy tönkremegy (pl. mert 15-20 éve van bent 3-400ezer km után), akkor szerintem nem kell piszkálni.
Ha direkt kérted, akkor meg kéne csinálniuk. -
AMD Power
titán
válasz Szada85 #77273 üzenetére
Érdekes az biztos. Az ingatlanról nem is beszélve. Ami szerintem nem hülyeség ,hogy inkább január - február körül veszem majd meg az autót. Lehet ,hogy akkor a kisebb a kereslet és "olcsóbban" megtudom venni az autót.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
_seth_
veterán
Köszi a tippeket srácok!
Azok az utcák, az a rámpa pont olyan amilyet keresek Csak legyen még szép idő pár napig.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
WZP
aktív tag
válasz AMD Power #77264 üzenetére
Poénból rákattintottam a linkedre és nézelődtem, erre mit találok ?
https://joautok.hu/hasznaltauto/opel/astra/astra-cabrio-18-16v/egv6z9a/
Azthiszem a tizedik parkoláson lőttem. Eladósorba került úgytűnik.
#77267 _seth_: Nahát. Be lett rakva valahova ? Feltűnt hogy sok megtekintés lett rajta.
#77276 kaszaking: [link]
Azóta tudtam meg dolgokat az autóról. A legérdekesebb hogy XEV vezérműtengelyek lettek belerakva, de nem biztos hogy teljesen okés lett a beépítés... ezzel majd kezdenem kell valamit, de még nem tudom mit.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
wwhy
veterán
válasz ArthurShelby #77281 üzenetére
Hát ez az ... nekem meg ajánlgatják a kereskedők, h vegyek fullos Merivát, mert az van nekik....
És még meg vannak sértődve, h mondom, h nem érdekel....ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
ArthurShelby
addikt
Szerintem most egyébként is mindenhol (nemcsak a joauto-n) mentek föl az árak. De azért ott tényleg nagyon elrugaszkodottak. Ha nem lenne totalcar nem tudnának meglenni sokáig.
Egy-egy kereskedőnek szörnyű stílusa van, de valahogy ez beválik nekik.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
wwhy
veterán
válasz ArthurShelby #77283 üzenetére
Mo-n mentek fel vagy vannak felhajtva .... ami Csehországtól Spanyolo-ig ~6500 EUR, az itthon kb ~8000.
Tegnap az Opel Gombos akart rámtukmálni egy 2012-es Astra Sedánt, merthogy ritka, nagyon jó felszerelés, és ideadja 2,80M-ért ... 2,89M helyett. És ez nekem milyen jó, mert náluk vásárolt, szervizelt autóról van szó, amit visszavitt a gazdája, mert váltott K Astrára ...ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
-
Szada85
aktív tag
Mindkét tengelyt kicserélték XEV tengelyekre?
Jellemzöen inkább csak a szívóoldali tengelyt szokták javasolni az XEV-böl, de ott is kiemelik, hogy a gyári vez.tengely kerekekkel nem fejti ki rendesen a hatását, szükséges hozzá állítható fokolókerék, mert fokolni kell az XEV tengelyt, hogy patent legyen.
-
-
-
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #77291 üzenetére
A kihívás ebben az - szerintem -, hogy ehhez olyan ember lenne az igazi, aki nem feltétlen csak a szerelésben jártas ( ergo a karbantartás, javítási dolgokban ), hanem mellette a motortuningban is járatos, és ez a kettö nem feltétlen jár/kell, hogy járjon együtt.
Otthon - amennyire én olvastam, hallottam - nem sok ember faragott Opelt, Z20LET-böl sincs túl sok átépített.
Akiröl én hallottam, azok pl. Voszi ( polgári nevét nem tudom ), Ö elég mélyen benne Volt az OPC tuningban, Osváth Balázs (Osi), neki több Z20LET is megfordult a kezei között, illetve Udvaros Lajos hajtott/hajt komolyabban moddolt turbós Opeleket. De ök "magánemberek", ergo nem tudom mennyire foglalkoznak mások autóival is, egy kérdést Opeles körökben mindenképp megérhet azért ( OPC Club Hungary csoportban Fb-on talán segítenek, vagy nem, néhányuknak eléggé megnött az arca ott már a Gsi-s idökben is - "Lurdy-szindróma" ).
Akik cég szinten foglalkoztak/foglalkoznak Opelekkel, Opel tuninggal, ök a Schubert testvérek, jelenleg a Schuberth Tuning Kft néven müködnek. Fb-on öket is megtalálod.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #77293 üzenetére
Már csak amiatt, hogy nem a gyári tengelyek vannak benne, hanem XEV ( azt nem tudom, hogy megkapta-e hozzá a gyáriakat is ), ergo oda mindenképpen érdemes lenne egy állítható fokolókereket is beszerezni, és kicsit játszani vele, plusz hozzálöni a programot is. Emiatt gondolom, hogy egy "hagyományos" szerelö ilyent nem túl gyakran vállal.
Vagy ha már lúd, legyen kövér alapon akkor nézni valami combosabb tengelyt bele, CatCams, Kent Cams szettet akár, csak, hogy meglegyen az elsö lökés a lejtön.
-
WZP
aktív tag
Nem kötelező amennyire tudom. Nem akarok nagy hülyeséget mondani... a többiek majd kijavítanak ha tévedek... de azthiszem úgy van hogy főleg régebbi évjáratoknál szeret megkotlani a pumpa, mert nagyon feszíti az ékszíj a tengelyét, és a legegyszerűbb akkor cserélni amikor a vezérlés is van cserélve, mert akkor nem kell újra szétborítani a motort később.
Többiek: köszi a neveket. Megnézem mit lehet tenni
Inter Arma Enim Silent Leges
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban