Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz WP14 #76455 üzenetére

    Egyreszt megint feltetelezesekre ugrasz, senki nem mondta, hogy 15-20.000-enkent cserelek olajat, masreszt nem sikerult ertelmezned, amit leirtam, harmadreszt pedig a szamitogepnek nem kell oljaipari mernoknek lennie, de majdnem talalt.
    A 30.000-es periodus egy ilyen tipikusan szuklatokoru hoborgesre valo adat, mint amit fentebb sikerult bemutatnod, plane, hogy meg a forumtarsnak is leirod, hogy olvasson utana. Hat, akkor olvass utana, mit jelent a gyarto altal odairt ertek, meg az akar 30.000 km.

    Konkretan annyit jelent, hogy ha folyamatosan 90km/h-val mesz egy egyenes autopalyan, kb 20fokos leghomerseklet mellett folyamatos hatszelben, akkor kibir az olaj akar 30.000km-t is. Nyilvan most tuloztam, de a lenyeg remelem atjott. Egyszeruen arrol van szo, hogy minel nagyobb szamot irnak oda, annal nagyobb esely van egy flottas rendelesre. Viszont, mivel a mernokok ugy altalaban nem hulyek, meg akkor sem, ha ket faluszeli szerelobol harom ugy gondolja, hogy azok, ezert keszulnek reszletes avulasi/evulesi modellek. Ez nem csak az olajcserere ervenyes, hanem kb mindenre, es nem csak az autoiparban, hanem mindenhol.

    Ez a kovetkezot jelenti nagyon leegyszerusitve: Van egy alapallapot, ez altalaban a friss olaj, ez a 100%. Szepen megnezik, hogy milyen terheles, milyen homersekleten mit okoz. Ezeket szepen lejegyzik. Ezutan pedig a szamitogep folyamatosan kapja az adatokat a mindenfele szenzortol, es egy algoritmus szamolja, hogy az olaj milyen allapotban van. Tobbek kozott ezert is irgalmatlanul fontos, hogy olyan olajat kapjon a kocsi, amit a gyarto eloir, mert ezeket az algoritmusokat arra a fajta olajra lovik be. Abban is biztos lehetsz, hogy a szamitogep nem akkor fog szolni, amikor mar nagy a baj, hanem joval (akar 1000km-el) elotte, hogy legyen idod intezkedni. Termeszetesen ez nem a 15-20 eves tipusokra igaz, ott nincs mese, 1ev/10.000km van es kesz. :)
    Nem a levegobe beszelek, konkretan dolgoztam mar ilyen rendszeren/algoritmuson (igaz, az nem auto, hanem repulo-ipar volt, sokkal komolyabb megkotesekkel, de az alap ugyanaz). Kozel 100%os pontossagu hosszutavu modellek keszithetok, ennek ellenere illik minimum 5-10%-ot rahagyni. Tehat amikor a gep szol, akkor meg mindig kellokeppen ellatja a feladatat az olaj, csak mar nem sokaig.

    Ettol fuggetlenul tovabbra is mondom, hogy a gyakoribb olajcsere artani biztos, hogy nem fog, csak nem biztos, hogy hasznalni fog.

    Konkluzio: felejtsuk el a 30.000-es olajcsere perioduson a habzast, mert egy nem letezo dologrol beszelgetunk. Pont olyan, mint a gyarto altal megadott fogyasztas, az elektromos autok hatotavja, meg az osszes ilyen "akar ennyit-annyit bir" szintu netto baromsag, amivel mindenki minden aldott nap talalkozik. Nem tobb, mint a marketing egy kulonosen gusztustalan eszkoze, ami megteveszto, de sajnos legalis, mert laborkorulmenyek kozott reprodukalhato ertek, tehat "valos".

    ui.: ha szeretned, konkretan le tudom irni gyorsan nyelvfuggetlen modon, akar laikus szamara is erthetoen, hogy mit csinal es hogyan kell elkepzelni egy ilyen algoritmust. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák