Hirdetés
-
GAMEPOD
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Túl hardvercentrikusan közelítitek meg a kérdést. Idén is sokkal több változás lesz szoftveres oldalon, mint a hardverben. Persze jönnek új lapkák, de az igazi innováció nem itt lesz.
Csak mondok egy példát. Ma a játékokban a GPU-kat a HLSL-en programozzák. Ez a szabvány nyelv a shaderekre, de nem elég jó már.
Nyilván egy ideig még erre leszünk szorítva, ami részben alap a szabványosságnak, de már rengeteg kutatás megy arra, hogy a HLSL mellett legyen más alternatíva.Ha megnézitek az API-kat, akkor ma három lehetőség van: HLSL (DX), GLSL (OGL) és AMDIL (Mantle). A HLSL oké, az egy jó alap, míg a GLSL nem a legjobb, de csak azért, mert nincs referenciafordító az OGL-ben. Az AMDIL nyilván azért gáz, mert eléggé alacsony szintű, így erre csak nagyon kritikus esetben érdemes direkt kódot írni. Van azonban egy nagyon érdekes kutatás, hogy ne kössük a lehetőségeket feltétlenül egy shader nyelvhez. Ha valaki mondjuk C++-ban akar shadert írni, akkor írjon. És innen egy frontend fordíthat egy hardver közeli IL-re, amiből mehet a kód a hardverre. Ebben az irányban óriási lehetőségek rejlenek, mert az eddigieknél jóval komplexebb programok is futtathatók lesznek a GPU-n, illetve a HLSL korlátjai is mehetnek a levesbe.
Maga a modell prototípus szinten nagyon működik. A Nitrousban számos shader így van lekódolva, és a GDC-n mutatnak majd egy demót, ami megalázóan jó. A probléma viszont, hogy a magas szintű kód (ami jelen esetben Bolt C++) és a hardverközeli IL-ek között nincs egységesítés. A programba kell egy fordító frontend, ami fordít AMDIL-re, PTX-re, és az Intel, meg a többi gyártó vISA-jára. Ez működik csak jó fordítót nagyon nehéz írni, és időigényes is. Sokkal kedvezőbb lenne, ha minden gyártó ugyanazt a vISA-t használná, és akkor arra lehetne készíteni egy agyonoptimalizált frontendet, vagy akár használni a Clanget, és az LLVM-en keresztül elérhető például a HSAIL.
Az nagyon látszik, hogy kezdjük kinőni a HLSL-t, és egyre többen kacsintgatnak a C++ felé.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Renault, Dacia topik
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Tőzsde és gazdaság
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- Futás, futópályák
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...
- Asus gtx650-dc-1gd5, Gigabyte gv-n95td3-512h
- Gtx 1070 8Gb/P3200 6Gb/T1000 4Gb/GTX770 3Gb/GTX570 3Gb gddr5/Nvidea K3100 4Gb/K3000 2Gb/K2100M/K1000
- Eladó új/bontatlan ASUS PRIME GeForce RTX 5070 Ti O16G - 3 év alza garancia
- MSI GeForce RTX 4060 Ti VENTUS 3X 8G OC
- Zotac GTX 1080 8GB ArcticStorm, dobozos, hibátlan
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf Gamer laptop! R5 3550H / GTX 1650 / 8GB DDR4 / 500GB SSD
- LG 27GP850P-B - 27" NANO IPS - 2560x1440 - 180Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Huawei MediaPad T5 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 7 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest