Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wesder
félisten
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
pzstm
titán
the new Vampire Survivors DLC NO ONE expected! Ode to Castlevania is coming October 31st to all platforms our biggest DLC to date, there's so much content you're guaranteed at least another 10 hours of gameplay 20+ characters 40+ weapons 1 MASSIVE stage + more!
iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!
-
seredy
tag
Lehet, van ebben valami. Nekem a játékok világa másfél hónapja nyílt ki, ahogy vettem egy Series S-t. Azelőtt max ilyen Call of Duty meg FIFA-szintekig jutottam el a PC-n. Na jó talán a Mafia volt még olyan 20 éve. Az első napokban jobb ötletem nem is volt, csak a Rocket League. Eszembe nem jutott volna, hogy itt tart a játékipar, hogy akár ilyen Fallen Order szintű cucc kvázi mozis játékélményt ad, aztán most a RDR2 megint egy külön szint. Ráadásul nem kell hozzá semmi extra, csak egy tévé és kész.
-
Wlac
Ármester
Lehet, hogy a gaming népszerűbb, mint sok más szabadidős tevékenység, de a filmek és sorozatok mellett szerintem nem fog labdába rúgni, mert azoknál sokkal nehezebben befogadható szórakozás. Hiába tűnik hasonlónak (villogó képernyőt néz az ember), igazából teljesen más. A játékok nagy általánosságban sokkal hosszabbak, mint a filmek, jellemzően sokkal jobban bele kell invesztálni az időt, ha az ember mindent látni akar. Ezt ráadásul tovább bonyolítja az, hogy eltérő platformok és stílusok vannak. Ha valaki napi 4 órát játszik, az édes kevés ahhoz, hogy mindennel képben legyen. Nem beszélve az anyagi invesztálásról.
Ellenben a filmekből ugyanennyi idő napi kettőt is meg tud az ember nézni, és összességében messze nem kell annyi időt és pénzt beleinvesztálnia abba, hogy a piacon lévő kínálat nagy részét meg tudja nézni. Ráadásul amíg a filmek passzívabb szórakozást nyújtanak, az ember ugyanúgy le tud ülni bármelyik elé, addig a gamingben ott van az ezernyi játékstílus, és szerintem a legtöbb ember nem mozog annyira könnyen köztük.Tény, hogy egyre többen játszanak, viszont a statisztikák olyan szinten becsapósak, hogy a szüleim is biztosan szerepelnek benne, pedig csak napi pár percet Candy Crushoznak.
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
_drk
addikt
A Video Game Flopped Harder Than Anything At The Box Office This Year, And The Mainstream Press Barely Noticed
https://kotaku.com/concord-sony-biggest-flop-failure-box-office-1851676475Kotaku írt egy érdekes cikket, bár a cikk elég semmilyen , de a felvetés jó, hogy a nagyobb médiumok totál leszarják a gaminget.
Mindeközben másról bőszen írnak pl most a Joker 2 bukás vagy más filmes, TV-s dolgokról.
Pedig a gaming már nem olyan távoli dolog mint a kétezres években. Abszolút nem szubkultúra, népszerűbb mint rengeteg más szabadidős tevékenység.
Legalább a Telex foglalkozik ezekkel, ha még vannak is hibák.Max arra tudok gondolni, hogy ezt a terepet teljesen át adják a "szaksajtónak" kompetencia hiányában.
-
opr
nagyúr
válasz F-ECT$ #17693 üzenetére
Wow, az szép!
Mi sajnos leghamarabb hétfő délután tudjuk megnézni. De lehet kedd is lesz belőle. Addigra meg olyan idők lesznek bakker..."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
hombre[EU]
veterán
-
.LnB
titán
válasz hombre[EU] #17682 üzenetére
De nem is jelenik meg már idén first party játék? A Stalker nem jön még például?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
opr
nagyúr
Megvan végre az Astro platina.
Masterclass pályának vagy 15-20-szor neki kellett menni, mire meglett. Nekem ez is nagyon tetszett, bár a végére úgy éreztem, hogy lehetnének erősebb ellenfelek is, ahol maga az ellenfél is kihívás tud lenni, nem csak a pályán az elhelyezkedése. De az egész játékkal szemben ennyi a panaszom... meg hogy ha 5-ször ilyen hosszú lenne is kevés lenne belőle.
Amúgy zseniális volt az egész.Nagyon kevés játék van, ami ki tudja hozni belőlem azt az őszinte örömöt, amit gyerekként éreztem, mikor leülök játszani így 38 évesen. Az Astro ilyen. Ha valaki esetleg még nem próbálta, erősen ajánlom.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
zozika84
őstag
válasz hombre[EU] #17684 üzenetére
Rendszerszoftver fejlesztesek, felhasznaloi elmeny javitasas.... Ja.... Nem
PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405
-
zozika84
őstag
válasz hombre[EU] #17682 üzenetére
Na igen. Igazi aranykor....
PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405
-
hombre[EU]
veterán
azért az mekkora szégyen,hogy idén valamirevaló firstparty jàtéka a sonynak egy 8-10órás astrobot volt, az xboxnál meg egy 5-6 hellblade mozira emlékszek...és itt az év vége.
roadmap heroes
Life, Uh, Finds A Way
-
F-ECT$
titán
válasz Bad Pritt #17674 üzenetére
A játék körüli botrányok, perek nem voltak végül elég fajsúlyosak
Erre gondoltam. Ha ott nem tudták volna megfogni a dolgot, akkor a visszatérítések és egyéb költségek mínuszba lökték volna a projektet. Szerencsére nem ez lett, mert a CDPR legalább nem tucat játékokat próbál meg csinálni.Dive ever, work never.
-
_drk
addikt
válasz negyven2 #17679 üzenetére
Szerintem már túl sokat képzelünk el az átlagjátékosokról Ránéz, tetszik nem tetszik. Csak amikor már a képeken és videokon is a klisés megszokott dolgok vannak akkor nem csoda a gyenge fogadtatás.
De ez amúgy nem csak az Ubi hibája! Most játszok a Hogwarts-cal vagy írhatnánk sok más címet is mind hasonló.Bad Pritt:
Meglátjuk, annyi hogy ezt nehéz mérni. Witcher 3nal volt 20 millió, az lement 5re, azért az még mindig jó.
Egy tökéletes Cyberpunknál azért, Rockstar és CoD magasságok lennének, vagy még nagyobb. -
negyven2
veterán
AC-k esetében eddig talán csak a Rogue volt ami esetében talán helytálló a nem teljes áras, mainline AC játék kifejezés. Far Cry-ok esetében viszont volt eddig 3 (Blood Dragon, Primal, New Dawn). Ezek nem bár nem fogytak olyan jól mint a számozott részek, de cserébe nem is kerültek annyiba.
A Mirage is olcsóbb volt mint a Valhalla. És játékok esetén azért ott van néha egy olyan tudatalatti kis dolog, hogy ha egy újmegjelenésű, franchise játék új része olcsóbb mint az addigi, akkor az általában nem azért van, mert kedves a kiadó, hanem mert tartalmilag kevesebb az a játék, mint a drágább. És a játékosok egy része elvárja, hogy egy játék következő része többet tudjon mint az előző általában ugyan azért a pénzért. Vagyis ha kevesebbe kerül a "következő" rész, akkor az nemhogy nem tud többet, de valószínűleg még kevesebbet is.“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
_drk
addikt
válasz negyven2 #17676 üzenetére
Szerintem pont ezért buktak, mert már hiába más a címe és az alapanyaga, a játék ugyan olyan semmilyen.
Mirage-nal nem volt kiírva hogy ez egy DLC game.
A Far cry 6 meg szerintem most ütött vissza, hogy rengetegen megvették és hát olyan amilyen...
Ugyan úgy az AC Valhalla is, hogy olyan amilyen, mert az Outlawst ahhoz lehetne hasonlítani. De az se kellett túl sok embernek.AC Shadows preorderről meg vita van, én ezt találtam, de valakik meg mást mondanak...
-
negyven2
veterán
De igazából az Ubisoft-al sincs gond. Mármint nem úgy azt ahogy ez a véleménycikk és ahogy a netes dolgok állítják. A Ubisoft-nak a legnagyobb gondja az, hogy még nem jött ki az új teljes értékű AC és Far Cry rész. Ugyanis mind a 2020-as Valhalla, mind a 2021-es Far Cry 6 a legsikeresebb, legtöbb bevételt termelő játékaik között van. És bár volt egy Mirage, de az nem egy teljes értékű játék (nem Ubisoft-nál, de más cégeknél, az ilyen standalone DLC-nek is felfogható részek általában sokkal rosszabbul teljesítenének, mint a fő részek).
Az Outlaws és az Avatar is főleg azért teljesített rosszabbul mint várták, mert nem AC és nem Far Cry.
Rockstar-nál is mindig is látható volt, hogy ami nem GTA az nem is hozta azokat az eladási számokat... csak ugye ők Rockstar Games, és ők részben más ligában számolják ezt a rosszul fogyott dolgot (RDR2 6 év alatt 65 millióban fogyott, míg a GTA V 6 év alatt 115 millióban).
És amit hallani lehet a korai AC Shadows előrendelésekről ott az lehetett látni, hogy a Shadows produkálta a legjobb előrendelési számokat eddig.“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
_drk
addikt
válasz Bad Pritt #17674 üzenetére
CDPR-nél is panaszkodtak, hogy a renomét nehéz lesz visszahozni.
Van ilyen jelenség, hogy csak később üt vissza a szar. Ez jól látszik most az Ubin.
Meg persze filmek és folytatásoknál, hogy előző még nagyot ment valaminek köszönhetően, aztán csinálják tovább és jön a fejre esés. -
-
_drk
addikt
válasz Bad Pritt #17670 üzenetére
Hogy definiálod a renomét?
GTA6 amekkora hype-ot kap, néha fáj.Amúgy általános telexes gaming cikk. Nekem csak a játékipar összeomlását összemossa a Ubisofttal téma nem tetszik.
Nyilván vannak gondok, de a régi összeomlást ide hozni, csak mert egy cég hibára hibára halmozott nekem sok. -
-
Bad Pritt
félisten
válasz F-ECT$ #17669 üzenetére
Kettő, ami kiszúrta a szemem, hogy a cikkel ellentétben nem vették meg a Star Wars franchise kizárólagos videojátékos jogait, a másik, hogy a Cyberpunk rohadtul nem lett hatalmas bukta, bár megérdemelte volna. Meg ilyenek, hogy az egykor nagy renoméjú cégeknél a Rockstart hozza példának. Ennél mélyebben én sem megyek bele, pongyola anyag.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
NyMRooD
őstag
válasz Döglött Róka #17663 üzenetére
Ok, de akkor lényegében minden AAA az n+1ik a saját műfajában, szóval max a nintendo játékok meg az indiek amik értékelhetőek. CoD n+1 fps, fifa n+1 focis játék, diablo n+1 arpg, Horizon n+1 openworld, AC n+1 tps, Elden Ring n+1 soul játék, etc.
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
.LnB
titán
válasz negyven2 #17664 üzenetére
A kommented elején még milyen optimista voltam, hogy egyet értesz velem... Aztán a végre ez lett: [link]
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
negyven2
veterán
Ahogy a mondás tarja... így legyen ötösöm a lottón. Már amikor megláttam a cikk címét a fb-feed-ben, szinte tudtam, hogy egy ilyen semmirekellő szutyok cikk lesz... és az is lett, mert ez, ebben az állapotában kb. nem más mint az átlag fórumpisitike féle picsogás, hogy minden sz*r, mert hát én játszok játékokkal ezért értem a játékipar működését.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
Döglött Róka
veterán
God of War - n+1ik tps action adventure game
Last of Us szintenEzek biztonsagi jatekok
Death Stranding - Kojimanak mindent elnezunk
Mario+Zelda - na ok tenyleg tudnak alkotni, de kotve hiszem hogy annyi penzbe kerulnenek mint a fentiek, elvegre az art design ugyanaz evtizedek ota.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Ryoo
senior tag
Azért egy Call of Duty aktuális évi játékát jellemzően nem 1 év alatt fejlesztik, majdnem minden évben más stúdiónak van kiadva, és azok vetésforgóban kerülnek sorra. A fortnite-val teljesen felesleges összehasonlítani, mert azon kívül, hogy az 1ik battle royal, a másiknak pedig van ilyen módja is, olyan sokban nem hasonlítanak egymásra. És olvasva, hogy milyen frissítések érkeznek Fortnite-hoz, én nem látom benne a giganagy újítást, ugyanúgy különböző hírességekkel kollaborálnak, illetve koncerteket tartanak a játékon belül, hát az meg kell oda, mint egy falat kenyér. De nyilván nem én vagyok a célcsoport, így engem nem is érdekel, és nem is szólom le. Az viszont tény, hogy a Call of Duty-nál is látszik, hogy elfogyott az ötlet, de ez ma már a legtöbb címről, kiadóról, fejlesztő csapaptról egyaránt elmondható.
Nothing Phone 2(a) , Lenovo Legion Y540, PS5
-
_drk
addikt
Az Ubinak nem jött a multi, viszont rengeteg pénzt eltapsoltak. Volt hyperspace, az évben Xdediant amivel senki nem játszik, Skulls and Bones, mind nagy bukta lett. De ahogy láttam a Siege-et is ott hagyták az emberek, tehát annak a fejlesztését is elrontották.
Ezt kéne belátni, hogy a multis irány sok esetben nem jön be.A sport játékok teljesen más állatfaj. Az inkább más szórakozásból, rajongásból eredő sikeres átvitel.
A Cod multiknak meg alig van vetélytársa. A Warzone jól be is mutatta hogy kell ezt csinálni. (Arma modból megcsinált igénytelen és szarul működő Pubg, majd ezt lelopva már jól működő de még mindig igénytelen fortnite után megcsináltak egy jól működő BR-t.
I.Skywalker:
De te nem is fogod kihúzni őket a szarból és az a nagy problémájuk jelenleg hogy elkoptak a rajongók. -
.LnB
titán
válasz Döglött Róka #17657 üzenetére
Nagy költségvetésű cím simán kockáztathat, ha azt hozzáértő stúdiók teszik. És ezáltal nem is annyira kockáztatás.
God of War (újragondolása.)
The Last of us 2
Death Stranding
Mario játékok
Zelda játékokAzt viszont aláírom, hogy nagyon-nagyon változóban van ez a trend. Sőt, lehet, hogy mostanra már neked van igazad. Szóval ez ilyen igazat is adok, meg nem is. Bár utóbbi talán a romantikus énem íratja velem csak.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
F-ECT$
titán
válasz Döglött Róka #17657 üzenetére
Nem csak a vásárlóknál nyomja el, hanem a cégeknél is. Több cég is van, ami szinte már csak a meglévő IP-ket forgatja (azok közül se mindet), és semmi újat nem hajandó csinálni. Szóval érint téged is, mert kevesebb (AAA) címből tudsz válogatni.
Dive ever, work never.
-
ldave
félisten
válasz Döglött Róka #17657 üzenetére
Csak pont az látszik, hogy ahogy csökken a bevételük a nagy AAA címekből, úgy szorulnak vissza a kísérletezősebb játékaik, mint amiket előbb említettem. Az Avatar és a Star Wars is ha nem is Ubisoft the Game teljes egészében, de majdnem az, hiába az új világ, új mechanikák.
A Slime draws near! Command?
-
Döglött Róka
veterán
válasz F-ECT$ #17654 üzenetére
Nálam nem nyomják el, mert egyáltalán nem játszom velük
Már ki volt tárgyalva, egy nagy költségvetésű cím nem kockáztathat. Nem ott fognak kísérletezni.
@.LnB: Ki védi itt az ubisoftot?
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
.LnB
titán
Válasz mindenkinek:
Én se mindig gondoltam rosszat az Ubisoft-ról! Sőt volt több olyan játékuk is amiket szerettem. De amint elkezdődött náluk ez a rossz tendencia, akkor hangot adtam neki, hogy ez nekünk játékosoknak nem lesz jó. Aztán mostanra már magának a cégnek sem az.
Én teljesen odavoltam az első pár AC-ért, a The Division-ért, The Crew 2-ért, és mindenek előtt a Rainbow Six: Siege-ért.
Kárörvendés? Ez nem kárörvendés. Csak a meglátásom beteljesülése, ami éppen történik. És a CoD, Fifa a másik. Mert többi cég látja, hogy bakker ezek évente adják ki a sz*rjaikat és milliárdokat kaszálnak. Hát akkor próbáljuk meg mi is. Önmagát generálta ez a folyamat.
Pedig van más út. És még ha nevetséges is, de ékes példája ennek a Fortnite. Lehet azt utálni. Én sem játszom vele. De az a játék folyamatosan frissül, átalakul. Mégsem kérik el évente az árát. Sőt leginkább egyszer elég minimális pénzt költeni rá, és onnantól elérsz minden tartalmat, ha játszol vele. De ott egy-egy frissítésben több tartalom van, mint az említett játékok 3 éves ciklusában.
És gondolom aki védi az Ubisoftot, az ezt is jö ötletlen találja ugye? "a következő 5 évben összesen 10 új Assassin’s Creed játékot terveznek kiadni" Jó látni, hogy ismerik a kiutat ebből a slamasztikából, jól felmérték, hogy mi is a helyes út...
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
F-ECT$
titán
válasz Döglött Róka #17651 üzenetére
Nem az a gond, hogy vannak sikeres szériák, a gond az, hogy:
-ezeket évente tolják ki, ahelyett, hogy ritkábban jönnének, de akkor jobbak / frissebbek lennének
-elveszik a fejlesztési időt, pénzt a kísérleti, új IP-s dolgoktól
-egyre többen dolgoznak rajta (hogy beleférjenek a rövid fejlesztési időbe), és ezt egyre gusztustalanabb monetizációval próbálják kompenzálniSzóval ha jól megélne egymás mellett a COD, Fifa és társai meg az újdonságot adó játékok, akkor nem lenne gond, de sajnos az előbbi teljesen elnyomja az utóbbit, főleg az AAA színtéren. Indie vonalon van kísérletezés, de ha valaki AAA szintű játékokból szeret válogatni, akkor sokszor csak ezek az évek óta futó sorozatok vannak.
(A remaster dömpingről meg ne is beszéljünk.)@.LnB: azért az elmúlt 10 évben volt pár jó vagy legalábbis jobb Ubi játék, nem?
Dive ever, work never.
-
l.skywalker
félisten
Összefoglalva tényleg jó, de azért ez nem mindenkinek volt ilyen lineáris. Én emlékszem mikor megjelent az első AC arra sem volt pénzem, hogy gyalog hazamenjek. Aztán mire lett pénzem, megszületett az első gyerekem és én - szégyen/nem szégyen - az első AC-val 2017-ben játszottam és nem is az első, hanem a sokak által lenézett harmadik résszel kezdtem. És nekem az annyira megtetszett, hogy a következő AC utána nekem már az Origins volt, majd az Odyssey és csak ezután játszottam Xbox360-on az első résszel majd folytattam a másodikkal és van még most is folytatásban. Szóval az Ubisoft kálváriája a cikkből jól átjön, de a játékosoknál leginkább azoknak fáj ez, akik az első AC megjelenése után végigkövethették testközelből az egész leépülését. Én ebből semmit sem vettem észre, számomra az Ubisoft játékok 2016 óta kivétel nélkül mind nagyon jó szórakozást nyújtottak.
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
ldave
félisten
válasz Döglött Róka #17651 üzenetére
Ráadásul azért eléggé kettős a dolog szerintem, mert amikor a talán legjobban ment az Ubinak (AC2-4+ idejében), akkor még kifejezetten kísérletező kiadónak számított, hisz ott volt a From Dust, a Rayman Origins, Legends, a Child of Light, a ZombiU, a Mario Kingdom Battles, Starlink, stb. Szóval igaz, futószalagon készültek a sikerjátékok, de mellette azok profitjából bőven finanszíroztak kisebb, érdekesebb játékokat.
A Slime draws near! Command?
-
Döglött Róka
veterán
Én ezt a kárörvendő mentalitást nem értem. Ok, neked nem tetszik valami, akkor miért fáj, hogy sikeres? Miért kell megdöglenie? Miért legyen a CoD a következő?
Én pl nem játszottam AC-vel a Black Flag óta, volt egy pici Division 1 és onnantól teljesen ignoráltam a játékaikat mert nekem nem tetszenek. Mégse fikázom ott ahol lehet.
Soha nem fogom ezt megérteni.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
.LnB
titán
A Ubisoft kálváriája tökéletesen bemutatja, mitől szenved a játékipar - @telex.hu
Mivel itt napra készek vagyunk ezekben a hírekben, ezért újdonság nem lesz senkinek, de szépen össze van szedve a sztori.
Ilyenkor szép is visszagondolni, hogy hányan hurrogtak le az elmúlt 10 évben, amikor mindig elkezdtem a "sz*r az Ubisoft" mantrámat. Persze biztos túltoltam, de azért csak nem volt akkora hülyeség. Amin csodálkozom, hogy a COD-ok még bírják szusszal. Pedig azoknak is évek óta ki kellett volna már pukkanniuk. Remélem, hogy az lesz a következő.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
opr
nagyúr
Munkahoz valo hozzaallas... Hat, mint ebben dolgozo ember, mondom neked azt (aztan vagy elhiszed vagy nem), hogy minden fejleszto, designer, stb, akikkel en dolgozok es beszeltem az utobbi idoben, az mind szerelembol csinalja. A felsovezetes ugy altalaban a gamingben mindent megtesz, hogy ezt kizsigerelje a nepekbol, de egyelore nem igazan sikerult.
"A felsovezetes ugy altalaban a gamingben mindent megtesz, hogy ezt kizsigerelje a nepekbol":
Errol amugy majd egyszer irok bovebben, ha mar nem az iparban dolgozom. Mert azert egyelore szeretnem a munkam megtartani.
Remelhetoleg ez jovo ev elejen fog bekovetkezni valamikor, mert tele van a hocipellom sok dologgal annyira, hogy en is ugy dontottem, hogy ezt mar, igy, ebben a formaban nem eri meg.Tudod ennek mi az oka?
Az, hogy aki eleg jo ahhoz, hogy jatekfejleszto legyen, az eleg jo ahhoz is, hogy kb az ipar barmi mas teruleten is helyt alljon. Es az ipar barmi mas teruleten kozel dupla fizuk vannak. Aki ennek ellenere is marad, az azert marad, mert imadja. Az egy masik dolog, hogy ettol fuggetlenul van csalad, pasi/csaj, gyerek, akarmi, es akarmennyire is szereted a munkad, azert ezek fontosabbak. Aki ezt nem erti meg, az meg kinyalhatja a... Tejfolospohar aljat."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
_drk
addikt
Munkához való hozzáállásról van szó, nem az iparról
De hát Így működik a globalizáció és vadkapitalizmus, meg ahogy fejlődés hatással van mindenre.
De nem is ez a lényeg.Azért mikor az ember vállalkozást indít, vagy többen összefogva hisznek valamiben teljesen máshogy néz ki. Ott magáért dolgozik az ember. Legtöbb esetben éjt nappála téve meg se állnak. Aztán vagy bejön vagy nem.
Ez szerintem független miben utazik az illető.Ős Blizzardosoknak azért bejött pl. De biztos van akinek ott sem.
Ma valószínű az indik ugyan ezt csinálják. Hány ember másodállásból épít ki valamit, és akkor már 8+ kitudja hány órás munkáról beszélünk.Ezzel szemben meg jönnek a hírek, hogy a Sonynak fingja nem volt róla, hogy a Csucsima 2 az nem Csucsima 2 lesz
Ubisoftnál is fogalmuk nincs mi történik...Aki ezeknek dolgozik 12 órát, szerintem magában kell keresni a problémát.
-
Döglött Róka
veterán
Ugyanez még mindig megvan, csak ma már indie fejlesztőknek hívják ezeket az embereket.
Nagy költségvetésű címeknél én sosem várok el rizikót, lehet lélektelen pénzügyi alapon nevezett kapitalista fejlesztésnek hívni őket, de ha egyszer jön a bevétel belőle akkor én nem látok ebben semmi gondot.
Az AAA címek tömegtermékek, ha szenvedélyt és újdonságot keresel akkor keress indie játékokat.Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
opr
nagyúr
Röviden: bejött a nagytőke, elszívták a tehetséget a kis-közepes stúdiók elől magasabb fizukkal, plusz a kis stúdiókat minden oldalról szopatják.
Ha független, azért. Mert kb lehetetlen normális befektetőt találni. Pláne olyat, aki nem akar mindenbe belepofázni de úgy, hogy életében nem játszott még 10 percet se semmivel a saját fütyijén kívül.
Ha meg nem független, akkor meg esélyük nincs, mert megjön monetisation manager Béla, és mindent megfojt, ami eredeti lehetne, pláne ha nincs benne mikrotranzakció.Látszik is az eredmény, roskadozik az egész ipar saját maga alatt.
Ami so-so működik, az a crowdfunding meg az, ha pár lelkes arc csinál valamit, ami valahogy kap akkora médiavisszhangot, hogy kapjanak befektetést. Bármi más meg eltűnik a zajban. Nameg versenyezzél a nagyokkal úgy, hogy nekik több a marketingbüdzsé egy darab játékra, mint neked a teljes több éves költségtervezeted, fizetésekkel, mindennel együtt.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
_drk
addikt
válasz hombre[EU] #17635 üzenetére
Nem is a szalagmeló a lényeg, hanem az alsó rétegek már nem profitálnak annyit.
Azért nem mindegy, hogy 50 fő részesül a sikerből vagy több 100 és a Kotick félék elviszik a bónusz nagy részét.Nekem csak az a furcsa, hogy a nagy szerelem projektekkel hol van a dicsekvés? "Szét dolgoztam a belem, de tessék milyen fasza játékot csináltam!"
Mindig ugyan azok a nevekről van szó, nem hogy az átlag dev, de még a nagyobbak is teljesen láthatatlanok.
Nagyon kevés Phelan féle fejlesztő van aki megnyilvánul egyáltalán a neten.[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
Biztosan higult a szakma, ez igy is van jol (ennek orulni kell), de meg mindig csak az megy jatekfejlesztonek aki az is akar lenni. Ez nem igy megy, hogy felvesznek barkit csak mert IT teruleten dolgozott. Ha UE alapu jatekon akarsz dolgozni akkor nem art ha van UE tapasztalatod. Vagy legalabb Unity-vel vagy sajat engine-nel valami. A halo-s videoban sem veletlenul volt kiemelve hogy orulnek, hogy konnyebb lesz embert talalni, igy, hogy UE-re valtottak. Itt is emberek jonnek mennek, nem feltetlenul maradnak sokaig, sok indok allhat mogotte.
-
-
ldave
félisten
válasz Döglött Róka #17629 üzenetére
Szerintem az is benne lehet, hogy akkoriban inkább az ment játékot készíteni, legyen programozó, grafikus, zeneszerző, stb, aki tényleg játékokon akart dolgozni.
Manapság meg ez is csak állás a sok közül. Nem vettek fel a Google/MS/SAP-hoz programozni rohadt sok pénzért? Nem baj, addig elmegyek az Ubisofthoz, aztán majd megpróbálom később. Nincs mögötte az a szenvedély, ami most is megvan sok-sok játékiparban dolgozónál, csak mivel nagyságrenddel többen dolgoznak ezen területen, felhígult ez a közeg.
Lehet, hogy ez romanticizmus, de szerintem van valami alapja.A Slime draws near! Command?
-
.LnB
titán
válasz Bad Pritt #17634 üzenetére
Nekem teljesen ez a kép van a fejemben a fejlesztőkről, amiket régen olvastam róluk.
Viszont ha megnézed Kojima Productions videókat, ott elég kisimultak az arcok mindig. Pedig Japán cég, biztos ők se napi 8 órát dolgoznak. Mondjuk Kojimának főzném a kávét én is napi 12 órában. Az nem zavarna.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
GEIL
addikt
válasz hombre[EU] #17635 üzenetére
Ahhoz, hogy "élvezzem a melót", szerintem szükséges egy olyan anyagi és egzisztenciális biztonság és jó háttér/ család/asszony, hogy ne a fizetésen kelljen gondolkozni és a havi törlesztőkön vagy a számlákon aggódni. Teljesen más ha már úgymond semmi ilyen gondja nincs az embernek.
Persze van a másik véglet, aki pl albérletben él máról holnapra és tojik a világra és amolyan melóshippiként a munkába temetkezik és enyhén ápolatlanul, erős borostával/testszaggal és koszos pulcsiban túlzásba viszi és esetleg még rendszeresen iszik/dohányzik/stb a meló mellett.....de amúgy meg "nagyon jó" (kihasználható) szakember.[ Szerkesztve ]
------------------------- i7 13700K - 64Gb DDR5 - RTX4070 ---------- i5 9600k - 32Gb DDR4 - RTX3060 ------------------------- ------------------------- PS5 --------------- ------------- Samsung A53 5G ------------ ------------ Xbox Series X ----------------------------
-
.LnB
titán
válasz hombre[EU] #17635 üzenetére
Szerencsére én nem panaszkodom, nem úgy jövök be reggel, hogy rosszul vagyok a munkahelyemtől. De én nagyon élesen elválasztom a munkát, a magánélettől. És szerencsére ezt nem kell erőltetnem, ez jön magától nekem. Én nem vagyok az aki otthon meséli, hogy mi volt melóba. Cserében viszont otthon eszembe sem jut a munkán gondolkodni. Ez szerintem áldás, hogy ezt megtehetem. És ebből az éles elkülönülésből jön az is, hogy a túlóra már átlépi ezt a határt.
Basszus, most esik le, hogy én kvázi lehetnék egy Severance szereplő is!
Az persze teljesen más lenne ha a saját vállalkozásomat csinálnám szívből. Bár azért látom, hogy az se mindenkinél, mindig szívből történik.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Bad Pritt
félisten
Carmack hírhedten robot volt, legutóbb talán a Joe Rogan interjúban beszélt erről, az egy érdekes anyag, Tim Sweeney sem azért volt olyan sápadt, mert kényelmes nyolc órában rakta össze az Unreal Engine-t. Tim Cain yt oldala arany még, elég cifra dolgokat mond pl. a Fallout 2 fejlesztéséről, ott se láttak sok Napot a fejlesztők egy év alatt.
És akkor az olyan dolgokra rálátása se volt az embereknek, hogy a Nintendónál mik zajlottak és hogy dolgoztak az embereik. Gyanítom, a kis japán fejlesztőmérnökök se csekkoltak ki 17:00-kor, max minden másnap.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
GEIL
addikt
válasz Döglött Róka #17629 üzenetére
"....hanem mert beérett egy generáció aki szimplán nem akar túlórázni. ..."
A 43 évemmel én nem feltétlenül tartozok ebbe a generációba, de a hideg kiráz a túlóra gondolatától is, első melóhelyemen 2003-2008-ig nyomtam elég túlórát, meg "12-eztem", meg jártam "folyamatos 8 órában" is.
Ma már chillesen és klasszikusan elegendőnek érzem a "napi 8 / heti 40 / havi 160 órát" és pont. Állandó délelőtt dolgozok, a hétvégék és a délutánok szentek és sérthetetlenek.
Sógorommal pont erről beszéltünk pár napja, aki németben melózik már 6 éve és persze "jól keres" magyar fizetésekhez képest, DE hogyan ? Heti 6 nap és napi 10-12 órával...úgy visszaosztva órabérre már nem is olyan kimagasló az eltérés közöttünk....alaphangon dolgozik 240 órákat havonta és esetenként még vasárnapi túlóra is bejátszik neki.
Jó a több fizetés, de azért számolni is kell hogy azért a zsugáért mennyi időt kell beletenni.[ Szerkesztve ]
------------------------- i7 13700K - 64Gb DDR5 - RTX4070 ---------- i5 9600k - 32Gb DDR4 - RTX3060 ------------------------- ------------------------- PS5 --------------- ------------- Samsung A53 5G ------------ ------------ Xbox Series X ----------------------------
-
.LnB
titán
válasz Bad Pritt #17628 üzenetére
Én Carmack-ékat így képzelem el. Az elején.
Csak addig, amíg annyira meg nem utálták egymást, hogy már nem tudtak meglenni egymás mellett.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
.LnB
titán
válasz Döglött Róka #17629 üzenetére
Igaz, más generáció is. Sőt lehet, hogy inkább ez a baj.
Igazat adok na, látod?!„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Döglött Róka
veterán
Nem a tőke miatt, hanem mert beérett egy generáció aki szimplán nem akar túlórázni.
Imádnivaló az ipar romanticizilása, mintha "régen" mindenki ingyen, hobbiból, fejlesztett volna csak azért hogy a nerd örüljön. Szívből fejlesztettek, igen.
Engedjük már el ezt a hülyeséget végre...
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
.LnB
titán
válasz Wesder #17626 üzenetére
Szép is az, amikor a butaság és a rosszindulat így összefonódva mutatkozik meg.
#17624ProEvoFan
Szerintem a 12 óra munka az heti egyszer is sok. Nemhogy hat nap. Mondjuk én rosszul vagyok a túlórától. Nem is emlékszem, hogy úgy igazán mikor túlóráztam utoljára, szerencsére.De azt észrevetteket, hogy ezek a crunch dolgok nyugaton, akkor kezdtek el nyilvánosságra kerülni, amikor a játékiparba elég sok tőke beáramlott. És vélhetően elég szépen kezdtek el keresni a fejlesztők. Régebben, amikor nem volt ennyire kapitalista ipar a játékfejlesztés, akkor szívből csinálták a fejlesztők, és nem volt téma az, hogy bent alszanak az irodákban hetekig..
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Bogyi007
veterán
-
ProEvoFan
nagyúr
[link] Egy 28 éves brit férfi elment Kínába és kipróbálta, milyen heti 6 nap napi 12 órát dolgozni. Most már örül, hogy kirúgták.
Kínai játékfejlesztés. -
alratar
addikt
válasz hombre[EU] #17622 üzenetére
Tehát nem lenne változás. Csöbörboől vödörbe.
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem
-
hombre[EU]
veterán
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
opr
nagyúr
válasz seredy #17615 üzenetére
+1, fórumokon megnézni a legjobb beállításokra tippeket az egy kifejezetten jó ötlet.
Nekem anno rocket league-nél segített rengeteget a dolog."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
pruzsi
őstag
Sziasztok.
Egy régi famiclonet szeretnék kipróbálni.
Mivel régi tv nincs már , HDMI átalakító kellene hozzaTudnátok ajánlani adaptert és megfelelő audio - videó kábelt ?
-
seredy
tag
Félig-meddig off, mert én Xbox-tulajként ide főleg csak nézelődni járok, de hasonló a sztorim, bár nekem még ennyi gamer-múltam sincs.
Kellett egy Jedi Fallen Order a legkönnyebb fokozaton, hogy valamennyire ráerezzek a kontroller használatára, aztán most jött a Red Dead 2, és hajaj… bár annak az irányítását többen nem szerették. Reddites kommentek alapján egy-két beállítást módosítottam, és mostmár határozottan jobb, csodálkoznék, ha a Dead Space esetében ne merült volna fel hasonló. -
Polllen
nagyúr
Amúgy ha valaki profibb akar lenni kontrollerrel, akkor az ingyenes Apex Legends firing range kifejezetten jó. Be lehet állítani, hogy a bot-k milyen mozgásokat hajtasnak végre, végtelen lőszer, meg egyebek.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz hombre[EU] #17609 üzenetére
+1
Én anno a Halo és Gears of Wars szériákban tanultam meg kontrollerrel rendesen célozni, az itt nincs uh marad a Doom."Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
ldave
félisten
válasz hombre[EU] #17609 üzenetére
Nekem PS3-on a Portal 2 volt, amivel megtanultam a kontrolleres célzás alapjait. Most sem vagyok profi benne, pvp játékban azért erősen elvérzem
A Slime draws near! Command?
-
opr
nagyúr
Ami nekem amugy meg segitett az elejen, az az, hogy alapbol felvettem az erzekenyseget, de ugy, hogy ha celzok, akkor meg kb minimum kozeleben legyen. Igy oda tudtam "rangatni" a celkeresztet az ellenhez kozel, utana meg a lassu mozgasos celzassal el is tudtam talalni. Persze ebben meg az a gebasz, hogy gyorsan celt valtani kb lehetetlen, de a semminel jobb.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Sped
aktív tag
Köszi a válaszokat nem adom fel valójában maga a játék iszonyatosan bejön csak hát az irányítás... Astro-t amúgy nyomtam az nagyon pöpec és ment is, igazából tényleg konkrétan a célzással van bajom az ilyen Dead Space típusú játékban, ami nagyon más mint amihez hozzá voltam szokva. Nade akkor sok gyakorlás és kipróbálok más stílusokat is és köszönöm a játéktippeket is mindenkitől
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
NyMRooD
őstag
Külső nézethez elég gyorsan hozzászoktam, multizgatok is úgy és van amikor egész jól megy, fps-t viszont még nem sikerült megszokni, bár nem is nagyon játszok konzolon olyan játékot (persze az is tanulható, csak idő kérdése).
[ Szerkesztve ]
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
opr
nagyúr
Tanacs, ami nekem so-so mukodott... De lovoldozni azert meg mindig eger-billzettel lovoldozok szivesen, de mostmar nem vagyok teljesen remenytelen kontival sem:
- Jatssz vegig valami jobb sztori jatekot, ahol azert kell kezelni a kontit, de nem azon van a hangsuly/stressz. Erosen ajanlom a Detroit: Become Human-t.
- Astro! Ott van a gepen ingyen. Hatalmas hiba kihagyni, nagyon fun kis jatek, garantaltan vegig vigyorogni fogsz, es kepes arra, hogy belevigye a kezedbe a kontrollert ugy, hogy nem orit meg, aztan megis 20-30 ora utan onnan, hogy nem tudsz raugrani semmire, el tud vinni odaig, hogy vegig tudod nyomni elfogadhato szinten a speedrun palyak egyszerubbjeit.
Ha meg nagyon megtetszik neked, ott az uj jatek is, ami mar nem csak techdemo, hanem egy nagyobb hangvetelu, teljes jatek, es ha lehet, meg jobb is, mint a PlayRoom.- Ha ez megvan, terj vissza a Dead Space-hez, ezerszer konnyebb dolgod lesz. Nem leszel noscope 360 teabag deathmachine 5000, de legalabb elvezheto lesz.
A fenti modszerben az a jo, hogy ugy szokod meg a kontrollert, hogy kozben nem iktatod ki az agykerged feluleti reszeit.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
_drk
addikt
Kellett egy fél év.
Open World TPS-ek nagyjából szépen lassan megtanítanak.
Azok ugyebár annyira nem nehezek, meg sokszor van közeltámadással együtt mindenféle skill és eszköz.
HZD nekem erre nagyon jó volt, végére már Hard-on nyomtam, akkor toltam sokat az Odyssey-vel is, Days Gone.
De egyébként sok játék van a mai napig ahol nem megy, Resi4-el pl megkínlódtam legutóbb, vagy ott direkt ilyen nem tudom.Pont tegnap nyomtam a Last of us1ben azt a részt ahol fejjel lefelé kell lövöldözni és ott legelőször le kellett vennem easyre, de most simán meglett.
Sok játékkal belejon az ember.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ASUS ROG Ally
- XBOX ONE S 1TB, dobozában, gyári tarozékaival és 6 hó garanciával, Bp-i üzletből!
- Playstation 5 Drive Edition 825GB, dobozában, 6 hónap garanciával, Bp-i üzletből eladó!
- XBOX Series X, dobozában, gyári tartozékaival, 6 hónap teljeskörű garancia!! Bp-i üzletből eladó!
- PlayStation 3 Slim 4.90 HFW - HEN, tele játékkal és 3 hónap garanciával eladó!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest