Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz Stauffenberg #22494 üzenetére
anno egy nikongay ismerősöm (azóta már letiltott) azzal fikázta az E520-asomat, hogy neki külön gomb van a WB-re is....namármost, oké, én is rátettem Fn gombra, de ő valszeg állandóan neonnal és izzólámpával kivilágított alagutakon és pincéken keresztül fotóz napfényben, hogy szükség legyen eme dedikált gombra
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Stauffenberg #22494 üzenetére
Igen, a második tárcsa hiányzik a NEX3-on (illetve tulajdonképpen még egy rendes sincs...). A Canonnal is mindig Av-ben fotóztam, az első tárcsa volt a blende, a hátsó palacsinta meg az expókorrekció. Élességet manuálisan szinte soha nem állítottam, a középső fúkuszpont gyors és pontos fókuszálást adott. (kivétel néhány agyon-közgyűrűzött makrófelvétel, az természetesen MF-fel készült).
A kis NEX egyetlen tárcsája is igen szerencsétlen, túl könnyű fordítás helyett véletlenül megnyomni valamelyik oldalát. Amúgy érdekes, hogy ezzel a kis gyösszel viszont legtöbbször a DMF-et használom, focuspeakinggel. Nekem tetszik, bevált, az AF meg úgy alapból lassú, és gyakran téveszt is. Most, mióta megvettem a fix 50-est, megint kezdek kedvet kapni a kattogtatáshoz. (Az előző két évben alig fotóztam, ráuntam a cipelésére is. Csak a kirándulásokhoz, motorozáshoz kerestem helyette valami pici, olcsó vackot, de a "csúcskompaktok" képminősége a kis érzékelőjük miatt számomra elfogadhatatlan kompromisszum lett volna. Tavaly éppen akciózták a kis Sony-t, ezért lett ez, de vásárlás előtt rengeteg mintafotót végig nézegettem, így végülis tudatosan választottam. Az optikai kereső hiányzik a legjobban, rémes dolog LCD-n komponálni, főleg ha még a focuspeaking is be van kapcsolva... )
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #22488 üzenetére
Nem arról van szó, hogy a Canon APS-C szenzorok használhatattlanok lennének (ha valaki pl. kompaktról vált rögtön a megváltás), hanem, hogy ma nem éri meg a befektetést mert relatíve drágán (különösen a gyengébb szenzort fényerősebb üvegekkel kompenzálja) lesz egy nem túl mobilis rendszere.
Ma már ott tartunk, hogy a legújabb Canon APS-C szenzor (70D) is max. pariban van az újabb mFT szenzorokkal. Nem DxO szerint, hanem saját tapasztalatból. Az újabb üvegek mind piszok drágák, és nem feltétlen jobbak az újabb 3rd party verzióknál (eleve fényerős APS-C üveg szinte nincs is).
A FF-et meg a sajtófotózást kár idekeverni, mivelhogy ez kevésbé jellemző hobbira.Az xxxD kategória meg sohasem volt az ergonómai csúcsa, sőt ma már az xxD-t is sikerült butítani (pl. hol van az már, hogy tárcsánként más-mást lehet vezérelni egy funkció gomb után).
Az, hogy ki mit szokott meg (mert ugye a Canon egy időben a FF szenzorával sokakat vonzott) megint kár ide keverni. Számomra pl. az érintőkijelző nem a közeljövőben fogja a dedikált funkciógombokat kiváltani. Fókuszkijelölésre jó, egyébként ha más nincs.
Persze csodák nincsennek a többi APS-C DSLR se sokkal jobb vagy mobilisabb ha valaki rendszert akar építeni.
Hobbi szinten ma inkább érdemesebb MILC-ből válogatni. Sokkal kevésbé valószínű hogy nyűggé válik a hurcolászása.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #22496 üzenetére
X-A1-en még ISO gomb sincs
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #22495 üzenetére
Régebbi vázakon volt ilyen, de az is egyetlen gombra volt téve emlékeim szerint. Ez olyan sok? Mára meg amúgy is felszívódtak vagy bekerültek valami más alá másodlagos funkciónak.
Persze ezek mind erősen szubjektív dolgok. Én nem csípem a Nikon logikát, mert nem látok benne logikát. Egyes vázakon az ISO gombját behányják az LCD képernyő bal oldalára a nagyító ikonok mellé, ami nem a legszerencsésebb, megint más vázakon meg a felső tárcsa tetejére, ahol meg még az előzőnél is rosszabb helyen van, mert még nehezebben érhető el. Az AF funkciókra és a WB-re is igaz ez. Canon-on ezeket oda csoportosítják mutatóujj alá.
Nekem így logikusabb, másoknak meg amúgy. Történet vége.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #22494 üzenetére
Print vagy Share, voltak azért régebben facepalm-os gombjaik.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #22491 üzenetére
"Ez a MINDENT KIHÁNYUNK A BURKOLATRA ÉSZ NÉLKÜL -nem nagyon jön be."
A Canon vázak kezelését főként azért szeretik, mert nincs feldíszítve mint egy karácsonyfa. A legfontosabbakat a mutatóujj alá tették, mutatóujjal lenyom, hüvelykujjal teker, boldog. A Nikon ezzel szemben a gép minden zugába tárcsákat, gombokat, pörgettyűket tesz és ezek látszólag szisztéma és fontossági sorrend nélkül vannak felhányva.
Az 5Dm3 kezelésénél inkább érzem, hogy olyan fotósoknak tervezték, akik tényleg fotóznak. Nagyon sok fotóriporterrel, műtermi fotóssal, tájfotóssal, utcai fotóssal beszélgettem már és jellemzőbb, hogy a Canon-ok kezelését tartják logikusabbnak. Ez persze teljesen szubjektív, vannak akik már annyira megszokták a Nikont, hogy el sem tudják képzelni hogyan lehet normálisan kezelni egy Canont.
"Második tárcsát bezzeg jusztazért se raknak fel soha, csak a tekercselős palacsintát."
Nem tudom miről beszélsz. Két tárcsa van, egy mutatóujjnál, egy hátul hüvelykujjnál. Ha a belépő gépekről van szó, akkor meg az összes Nikon is csak egyetlen tárcsás, semmivel sincs előrébb, de cserébe még érintőképernyő sincs, ami kiváltaná a második tárcsát (mert képes rá, tapasztalat).
"Csomó olyan gomb van aminek még értelmét is sok Canon fan vitat a nevesebb darabokon is, a pozíciójuk meg dettó..."
Mint például?
(#22493) bogyo112: Nálam ezért kezdődik ott egy géppel való ismerkedés, hogy tudom-e full manuális módban rendesen kezelni. Ilyen szempontból a szintén kicsi Fujifilm X-A1-em nagyon jó. De NEX-nél maradva meg a NEX-5 vonal volt az ami dupla tárcsát kapott már. NEX-3-at (bármelyik verziót) pont ezért nem vettem volna soha magamnak.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Stauffenberg #22490 üzenetére
Nekem anno Canon 30D-m volt 7 évig, imádtam az anyagát, fogását (pláne portrémarkolattal), és a "burkolatra kihányt" kezelőszerveit. A mostani kis Sony NEX-3 menüben turkálásától viszont agyvérzést akarok kapni még most is (meg attól, hogy tekerni akarok a blendén, és az expókorrekciót vagy az ISO-t sikerül állítani), közel egy évvel a megvásárlása után. A Canon viszont nagy volt és nehéz, az ember csak akkor vitte magával, ha "fotózni indult", a kis MILC ilyen szempontból verhetetlen (2 obival, zsebállvánnyal, makro-közgyűrűkkel, pótakkuval is elfér a legkisebb Sony videokamera-táskában, és messze nincs egy kg az egész). Még motorozáskor is simán a vállamon lóg, egész nap sem zavar.
Mondjuk a csupasz középkategóriás Canon vázért 2006-ban 280 ezret kellett leperkálni, a NEX-et meg a 16-50-nel együtt vettem tavaly akciósan az MM-ben 90k-ért. Az érzékelőgyártás fejlődése viszont tagadhatatlan, a kis NEX-é veri az öreg Canont. Mondjuk a canonos színvilágot imádtam, a Sony-val nagyon szenvedek még mindig a RAW-konvertáláskor, hogy valami hasonló végeredményt kapjak
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #22490 üzenetére
ez szubjektív, d800-at nem fogtam, az 50-60-70d-t nem tudom rendesen megfogni, a d7000 meg számomra egy álom ergonómiailag de amúgy ja, belépő szinten a nikonok anyagminősége sem valami nagy szám, egy d3200 vagy d5200 egy gx1, e-p1 vagy e-pl5 (ezeket tapogattam) mellett kimondottan gagyinak tűnik, de legalább normál átlagos műanyag, a belépő canonok borítása mindenen túltesz, de a 60-70d-t is nagyon rossz érzés tapizni a lényeg: ki kell próbálni, meg kell tapogatni, van akit nem zavar, mindenkinek mások az igényei, ízlése
(#22491) Colonel993: a 650, 700d gombjaira már nem emlékszem, de a 60d-jé tényleg szörnyű, a play a gép egyik oldalán van, a delete a másikon, a tekerentyű túl sima, csúszik, és nehezen jár, a gombok fele lágy, hosszú utat jár be, nem érzem, hogy megnyomtam-e rendesen vagy sem, ezért néha kétszer nyomok meg valamit, + ehhez még hozzátesz a sok esetben tetűlassú reakció...mondjuk én ezekkel is együtt tudnék élni, ha egy gép minden másban jó és szerethető, képes vagyok megszokni az ilyesmit
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Colonel993
senior tag
válasz jjeahh #22489 üzenetére
Aztán ott vannak még a kezelőszervek/gombok, amikben valahogy nemigazán ésszerű a Canonék szellemisége...
Ez a MINDENT KIHÁNYUNK A BURKOLATRA ÉSZ NÉLKÜL -nem nagyon jön be.
Csomó olyan gomb van aminek még értelmét is sok Canon fan vitat a nevesebb darabokon is, a pozíciójuk meg dettó...Második tárcsát bezzeg jusztazért se raknak fel soha, csak a tekercselős palacsintát.
Valakinek bejön, főként videósoknak de mostanában egyre jobban irtózom a Canon gépektől, pedig gondolkodtam a rendszerre váltásán Pentaxról, de erős visszalépés volna...
Pedig ugyan úgy adapterezhet rá minden, van kis felbontás tartalék, instant portrémarkolat mindenre meg úgy eleve nevesebb rendszer.(Ezért a jövőre marad és egyedül Nikon mint feljebb lépés, de iszonyat drága lesz)
||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #22489 üzenetére
Ami azt illeti én a belépő Nikonok anyaghasználatától sem vagyok elájulva. A kezelésüket meg egyenesen rühellem belépőtől a top kategóriáig, pedig velük dolgozom már két éve. A D800E után kézbe venni egy EOS 5D Mark III-at olyan, mintha angyalok csókolgatnák a mancsomat.
Én nem a belépő Canon-ok anyaghasználatára vagyok kiakadva, azok mindig is ilyen műanyagok voltak, sokkal gázosabb amit a xxD vonallal műveltek. A 40D, 50D után a 60D nagyon lelombozó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #22488 üzenetére
a canon-oknak nekem inkább az anyagával van bajom, sztem mindenképp érdemes megtapogatni, engem nagyon irritál még a 60-70d is..rossz tapintású, csúnya, kopik, sérül...szal gáz szenzor fronton nekem a mai lapkák közül bármelyik megfelelne, sőt az ósdi 12mp mft-vel is elégedett vagyok, számomra a színek, és ezáltal a könnyű feldolgozhatóság sokkal fontosabb...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rudeee #22483 üzenetére
Általában én képviselem itt a "Nem Pixelkukkolók Világszövetségét", szóval egy kicsit azért megvédeném a Canon EOS 700D-t. Szerintem jó gép, az érintőképernyője telitalálat, nagyon sokat segít a kezelésén. A szenzor a DxO szerint elavult, ezáltal a legtöbb fórumharcos szerint is, de a gépet még sosem használták. Nálam volt a tökéletesen ugyan olyan elődje (650D) két hétig, én kedveltem, egyáltalán nem tudom rá azt mondani, hogy nem lehet vele fotózni. A dinamikája relatíve szűk (az újabb Sony szenzorok amik a Nikon, Pentax gépekben is vannak tudnak 13,5 EV dinamikát), az EOS 700D a DxO szerint tud 11,2 EV-t, vagy éppen a legkedvencebb DSLR-em a Canon EOS 5D Mark III is csak 11,7 EV-re képes. Ez egyszerűen annyira szar, fos, undorító, használhatatlan, hogy az Associated Press, World Press Photo, Reuters, Getty Images, Flickr statisztikák szerint a szakmában egyik legelterjedtebb típus. Ők bizonyára mind hülyék, akik azt sem tudják mit csinálnak vagy mit vesznek.
Szóval alaposan túl van ez reagálva. Vannak a fotózásnak olyan területei ahol ki lehet hozni a 13,5 EV-t tudó szenzorok előnyét, de általános, hobbi, amatőr felhasználás mellett ez inkább csak a pixelkukkolókat érdekli. Arról nem beszélve, hogy sokan jobban kedvelik a Canon által nyújtott dinamika látványvilágát, ami egyébként még így is az analóg film + fotópapír felett van. Én biztos vagyok benne. hogy a Canon szándékosan tartja ezen a szinten a dinamikát, nem mindenki szeretne feljebb menni.
Ennek ellenére a felsoroltak közül én sem őt venném az első helyre. A Nikon belépő gépei az utóbbi időben jobban szoktak sikerülni, ettől függetlenül alaptalannak érzem a 700D fikázását.
MILC-ek közül:
Sony A6000 - Nagyon jó kis váz. Pont. Ennyi az előnye. Objektívek terén harmatos a felhozatal. Én akkor venném ha az ember nem riad vissza a régi manuális objektívek használatától, nagyon jól használható focus peakinget tud.
Felvenném még a MILC listára:
Fujifilm X-E1 - Kifutó darab azért férne be a keretbe, a kitobjektíve (18-55mm f/2.8-4.0) egyszerűen világklasszis, leveri minőségben a DSLR-ek olcsó fixeit. A képminőség szintén kifogástalan. Objektívek drágák, de nagyon minőségiek.
Olympus OM-D E-M10 - Egy svájci bicska (by madgie), ez most az egyik legkedveltebb MFT váz, nagyon egyben van. Objektív kínálat van bőven, olcsóbb is mint a Fujinál, de azért ez sem az olcsóságáról híres (ahogy egyik MILC rendszer sem).
DSLR-ek közül:
Pentax K-50 - Ajánlott gép, főleg ha az ember sokat van a szabadban még szar időben is, mert időjárásálló, bírja a strapát. Objektív kínálat bőséges, de a használt piac kicsit kisebb mint a Canon-Nikon vonalon.
Nikon D5200 - Nem éri meg a D5300 a felárat, főleg ha nem nagyon videózol. A benne lévő szenzor még a DxO vallás híveit is letaglózza. Objektív kínálat az egyik legnagyobb, használt piacon bőség van, olcsóságra sem lehet panasz.
Canon EOS 700D - Én csípem őt, a szenzort már kifejtettem korábban, az objektívekre meg ugyan azt lehet mondani mint a Nikon esetében. Azért figyelembe kell venni, hogy az olcsó fixek minőségben fel sem vehetik a versenyt a MILC-ek fix üvegeivel, nem véletlenül drágábbak azok.
Ez nem rangsor volt, amit itt leírtam azok az általam ajánlottak, amit kihagytam, azok nem biztos, hogy neked a legjobb vételek lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz rudeee #22483 üzenetére
A felsorolt dslr-ekből talán a pentax a legkomolyabb. A canon szenzora ma talán a leggyengébb, de ez iso1600 alatt valszeg nem igazán számít...d5xxx gépek keresőjét érdemes lenne kipróbálni, nemrég itt többen írták, hogy jóval sötétebb, mint a d3xxx gépeké. Milc: olympus miért maradt ki? e-pl5 duplakit + pana 20mm F1.7 vagy olympus 45mm F1.8 nem férne bele a keretbe?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lassú Víz
addikt
válasz rudeee #22483 üzenetére
Olympus E-M10-est nézted? Ebből még le lehet csippenteni majd 15%-ot.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
rudeee
senior tag
Sziasztok!
Legutóbbi hsz-em óta eltelt kb. 2-3 hét, de egyenlőre nem döntenem.
Akkor pont nyaralás előtt álltam és nem akartam pár nap alatt elhamarkodottan határozni, így még választás előtt állok.
Azóta sokat nézelődtem és olvasgattam a topicot is. Kicsit nyitottabban állok a dologhoz, ezért néhány gépet felsorolnék amik a nézőpontomba kerültek lehetőségként.
A max. keret amit rá tudok fordítani az 220.000-250.000MILC vonal:
- Samsung NX300 (18-55 obival)
- Sony A5000 (16-50 vagy 16-50 + 55-210 obival)
- Sony A6000 (16-50 obival) - ez már az összeg határánál mozogDSLR vonal:
- Sony A58k (18-55 obival)
- Canon EOS 700D (18-55 STM obival)
- Pentax K50 (18-55 DAL WR)
- Nikon D3300 (18-105)
- Nikon D5200 (18-105)
- Nikon D5300 (18-105) - ez már összeghatáron túl vanJelenleg egy Panasonic DMC-TZ6-os kompakt gépem van amivel alapvetően elégedett vagyok, mert a kategóriájában egy nagyon jó gép volt és most sem csinál rossz képeket, viszont szinte semmit nem lehet állítani rajta, a képességeit már jó ideje kinőttem.
Szeretnék egy jóval komolyabb gépet ami nem korlátoz a használatban.
Felépítésileg és fogás szempontjából a DSLR formavilága nagyon bejön, de a kompakt hatású MILC elől sem zárkózom el hiszen eddig is kompakt gépet használtam.
Videós képességek nem számottevők, annyi hogy 720p-ben 30p vagy 50p azért nem lenne hátrány.
Kihajtható vagy dönthető kijelző nem annyira lényeges, persze ha van az csak plusz pont.
Alapvetően amatőr szinten, de mindent fotóznék vele, ezért is gondoltam hogy a géptől függően később szükség lenne egy telére és egy fényerős fixre az alap obin kívül.
Az MILC vonalon a kiszemelt típusoknál nem vagyok képben hogy elérhető árban vannak-e ilyen objektívek, de azt láttam hogy nem olcsóak.
A DSLR vonalon valamivel több az obiválaszték és kicsit jobb árban is mozognak.
A RAW jó minősége fontos lenne, de a jpeg motor is gépenként nagyban eltérő ahogy olvasgattam.DSLR:
A Sony A58K fogása kényelmes, viszont az obiparkkal nem vagyok képben, de árban ezek sem olcsók.Canon EOS 700D (fogásilag a kedvencem) viszont a 18MP-s szenzorára sokan írtátok hogy nem egy korszerű darab. Obiból a 18-135 lenne a legjobb, de árban nagyon határeset.
Pentax K50 (sajnos még élőben nem láttam) nagyon dicséri mindenki, viszont az ebben lévő 16MP-s szenzor jobb-e vagy rosszabb mint a Canon 18MP-s szenzora ami már szintén nem mostani?
A pentax obiparkjában van-e használható tele és fényerős fix tűrhető árban?A legjobban a Nikon szériába ástam bele magam. Ott úgy néztem hogy a 18-105 mellé egy 35/1.8 fixet vennék majd.
A Nikonok közül a D3300 és D5300-nak van a legjobb fogása, mert a hüvelykujjnál lévő kiképzés itt támaszt a legjobban, viszont a D5200 is vállalhatónak tűnik. Tudásban és árban nem tudom melyik érné meg a leginkább. Szenzor szempontjából nagyon dicsérik.MILC:
Samsung NX300-ról jókat írnak. Elvileg ha jól vettem ki, akkor a 18-55 obival jó választás lehet az NX3000 20-50-eséhez képest. Az obik bővíthetőségéről nem sokat tudok.Sony A5000 és A6000 elvileg nem rossz gépek, de az obikínálatot szintén nem ismerem.
Ami számomra minden gép esetében fontos lenne, az a stabilizátor vagy a vázban vagy az objektívben (így az alapobiban is). Amatőrként az a biztos ha valamelyik rendelkezésre áll.
Lényeges lehet még az AF milyensége hogy mely gép milyen módon kezeli azt, mellyire pontosan talál fókuszt. Ezt ti tudjátok a leginkább hogy melyik és miért jobb.Kicsit hosszúra sikerült, de próbáltam összeszedni a gondolataimat és várom a tanácsokat, javaslatokat (akár többet is) hogy mit lenne érdemes választani.
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
bignor
tag
-
kátú
őstag
válasz Nagya21 #22479 üzenetére
elfogult vagyok utálom azokat akik isznak meg azokat is akik kurváznak de általában akik ilyesmit csinálnak nem is szeretek egy társaságban lenni mivel (nemtudom hogy miért) imádnak belémkötni és nem szeretek verekedni ha nem muszaj de már volt példa ilyenre
It still works!
-
kátú
őstag
Komolyan mondom 17 vagyok de én még egyetlen selfit sem lőttem
It still works!
-
jjeahh
nagyúr
selfie kamera hello kitty speciál edizsőn + szelfi monopod
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jeni
félisten
válasz rbalint88 #22470 üzenetére
ÁÁÁ az nem jóóó!
mert a ma divatos TRENDI vagyis a szelfizést mint igényt még körbe se jártuk !
erre csakis az Olympus XZ2 ami nem cserélhetős obis,és a cserélhetősben a Samsung NX kihajthatós,az Olympus E-PL5 és a Panasonic G/GH alkalmas.
(az utolsó mondat tartalmát a 4/3 topikból csentem el-ezért bocsika - Mercutio- ) -
kátú
őstag
utolsó hülye kérdés 80-90 ezer forint között ti újonnan MILC vagy DSLR gépet vennétek de csaj újat
It still works!
-
kátú
őstag
-
Tin_Shield
őstag
Az EOS-M rendszer sorsa láthatólag egy csöppet sem izgatja a Canont, max. akkor érdemes beleugrani ha nem zavar kiforratlansága és ha megelégszel azzal amit most kínál a rendszer, nem vágysz többre.
Samsungban sokkal több a lehetőség, de arra fel kell készülni hogy a használt piac itthon (még) gyakorlatilag nem létezik, eladni sem könnyű ha nem jön be, és bővíteni is csak bolti új cuccokkal tudod (vagy e-bay). -
imibogyo
veterán
válasz jjeahh #22464 üzenetére
Nem. Viszont volt szerencsém kipróbálni úgy 10 percre egy USA kiküldetés kapcsán. Bár nem ezzel az objektívvel. Nagyon profi gép, de tényleg nem ez a keret. Most a CNC gépem fontosabb. Kevesebbet az sem visz el sokkal, viszont több a munkalehetőség vele főállás mellett.
-
kátú
őstag
Samsung NX200 vagy Canon EOS-M ?
It still works!
-
imibogyo
veterán
válasz Stauffenberg #22459 üzenetére
Az ISO emelés annyira nem játszik, mert én már ISO 800-on is zajosnak érzem néha a képet, ISO 1600-on pedig már egyértelműen (és nem vagyok egy nagy utómunkázó típus, saját használatra készülnek a képek). De akkor oda lyukadunk vissza, hogy vennem kell egy komolyabb objektívet és egy vakut, ami döntés, már schawo válasza után is megszületett. De köszi a pontosítást és a segítséget!
Lassú Víz:
Tehát neked olyan váz kell amelyiken magasabbra tolhatod az ISO-t úgy, hogy a megnövekedett zaj és az elvesző részletek még vállalható végeredményt adjanak.
Ez volt az eredeti kérésem is, hogy ajánljatok ilyet. 250k lenne rá. Van ilyen? Vagy nincs ennyiért és inkább maradjak a fényerősebb obi + vaku mellett?[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
addikt
válasz imibogyo #22456 üzenetére
Elméletileg azonos ISO, blende, záridő géptípustól függetlenül ugyanazt a világossági szintet kell eredményezze. Még az SLT esetében is, mert úgy kell
enekalibrálni az értékeket a gyártóknak, hogy a félig áteresztő tükör hatása ne látszódjon a fotós számára. Fényerősebb objektívvel veszik a mélységélesség, ami olykor előny, olykor hátrány. Egy nagy térben sem megoldás az egy vaku, mert a fénye a távolság növekedésével négyzetes arányban csökken. Hiába nagy a kulcsszám vagy a közelieket égeti ki vagy a távoliak maradnak sötétben.Tehát neked olyan váz kell amelyiken magasabbra tolhatod az ISO-t úgy, hogy a megnövekedett zaj és az elvesző részletek még vállalható végeredményt adjanak.
szilu7: Dehogy kell olyan. Buknánk a kis mélységélességet, meg hosszú záridős képeket ha úgy lenne. Olyat szeretnék amelyiken az ISO csillió is pont olyan alacsony zajt meg sok részletet ad mint az ISO 100 vagy 50 ahol van.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz imibogyo #22456 üzenetére
Fényerős objektív kell neked. A Sony SLT rendszerében a fényerő veszteség 1/3 - 2/3 EV között van valahol a mérések szerint, ezt simán ki tudod korrigálni egy picivel tágabb blendével és egy picivel megemelt ISO-val.
Ha nem akarsz ISO 800 fölé menni, akkor vaku és csutkára kinyitott blende kell. Anno az egyetemen bulifotózással csináltam egy kis mellékest. Szarfos kit zoom objektívvel (f/3.5-5.6) meg egy 36-os kulcsszámú vakuval ISO 200 a legtöbb esetben elég volt. Ez egy olyan váz volt, amin az ISO 1600 volt a maximum, de kb csak mutatóba, mert ISO 800 is már bőven bajos volt zaj szempontjából, így ISO 400 fölé nem akartam merészkedni.
-
Colonel993
senior tag
válasz imibogyo #22456 üzenetére
Úgy érzem fogalom zavarban vagy és nemigen tudod mi is az ISO érzékenység...
Egy modernebb szenzor se fog összeszedni több fotont ISO 100-on mint a régi... Sőt pont ugyan annyit...
De ISO 10 000-en is ugyan annyi fotonnal gazdálkodsz
Szimplán a szenzor érzékenységét nőveled ami az 1 pixelre eső fény/szín aktiválásához szükséges Fényérték igény küszöbét tolod lejjebb...Viszont a magasabb érzékenységen;érzékenyebb lesz mindenre a szenzor.. Ami a zajt hozza magával az elektromos mivoltja miatt is.
||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
jjeahh
nagyúr
válasz imibogyo #22456 üzenetére
"Jobb low-light képességekről volt szó, hogy rövidebb záridővel is tudjak éjszakai fotókat készíteni, anélkül, hogy mondjuk az ISO-t az egekbe kellene tornásznom."
hú sztem gyorsan vedd át az alapokot, lehetséges, hogy azután elégedettebb lennél..bulifotózni én ugyan nem szoktam, de koncertfotózni igen, iso400 fölé nagyon ritkán kell menjek helios-al, vaku nélkül amúgy a világ legjobb szenzorával is emelned kell az iso-t, hogy gyorsabb záridőt kapj, ha rövidebb záridőt akarsz gyenge fényben, alacsony iso-n, nem jobb szenzor kell neked hanem fényerősebb üveg.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
imibogyo
veterán
válasz Stauffenberg #22453 üzenetére
Azok a beállítások a makróra vonatkoztak, nem az éjszakai fotózásra úgy általában. Mondjuk makróra a vaku lenne a megoldás már látom (anélkül elég szenvedős), de az éjszakai fotózást az sem oldja meg, főleg ha "távolról" akarok lekapni valamit, mondjuk buli-összképet.
Lassú Víz:
Állványra kell rakni, önkioldóval.
Állványon volt, 10 másodperces önkioldóval, és majd 1 másodperces záridővel. Tudom mehetnék feljebb a záridővel, de épp erre irányult a kérdés, hogy van-e olyan gép (jobb érzékelővel például), amivel nem kell ISO-t és záridőt növelnem (mondjuk a mostani 1 másodperchez és ISO 100-800-hoz képest) ahhoz, hogy jobb makró, vagy low-light fotókat tudjak lőni, úgy 250k-val bezárólag.Elsősorban egyébként NEM statikus témákkal van a bajom. Egy csavarnak mondhatom, hogy itt maradsz 20 másodpercet, de mondjuk egy társaságnak nem nagyon...
Akár több másodperces expo alatt sem zajosodhat be ISO 100-on.
Nem is a zajosodással van bajom. Szóba sem került. Jobb low-light képességekről volt szó, hogy rövidebb záridővel is tudjak éjszakai fotókat készíteni, anélkül, hogy mondjuk az ISO-t az egekbe kellene tornásznom. Ez volt a kérdés, hogy ezért érdemes-e drágább vázra váltanom? A Helios olyan amilyen rajzolatban stb.-ben, viszont fényerős, ezért nem értem, hogy mi okozhatja nálam azt, hogy csak nagyon kompromisszumosan tudok este fényképezni. Az utcán és kerti-partikon, amikor magam is a "tömeg" része vagyok ritkán rohangálok állvánnyal és a több másodperces expo sem túl kecsegtető.A háttér sötét és világos határvonala, a csavar dupla árnyéka mind user error.
A makró kép csak egy gyors példa volt arra, hogy majd 1 másodperces záridő kell ahhoz is, hogy egy bő 400W-al közelről megvilágított kicsi területről ilyen "világosságot" kicsikarjak. Hogy jön egyáltalán ide a kérdésemhez a kompozíció milyensége (ami amúgy nekem tetszik, ha teljesen homogén lenne, akkor baromi unalmas is egyben, a dupla árnyék ok, de egyelőre ez van)? Nem ezekkel van bajom, hanem azzal, hogy hogy lehet, hogy egy F2-es objektívvel is majd egy másodperces záridőt kell használnom mondjuk egy ilyen fotóhoz. Nem mondhatom nekik, hogy "hé maradjatok úgy 1-2 másodpercig, mert különben sötét lesz a kép".Persze tudom vaku meg jobb objektív, csak azt nem tudom, hogy ha beáldozok ezekre egy komolyabb összeget, akkor azokat ki tudom-e majd használni ezzel a vázzal, vagy érdemesebb előbb a vázat magát cserélnem. Ez lett volna az eredeti kérdés, hogy 250k-val bezárólag érdemes gépet cserélnem, vagy kísérletezzek és gyakoroljak tovább egy élhető kompromisszumig ezzel a géppel. De már úgy döntöttem marad ez és gyűjtök egy jobb objektívre, valamint egy vakura, amikkel két legyek ütök egy csapásra, amellett, hogy remélhetőleg jobb képeket tudok lőni, például lesz AF-em.
-
Lassú Víz
addikt
válasz imibogyo #22450 üzenetére
Ez nem a gép hibája . Állványra kell rakni, önkioldóval. Akár több másodperces expo alatt sem zajosodhat be ISO 100-on. Előtte WB állítás. A háttér sötét és világos határvonala, a csavar dupla árnyéka mind user error.
Oldalain kivágott kartondoboz és pauszpapír tárgysátorként, hungarocell lap ellenoldali derítéshez nem drága dolgok. A rajzolaton viszont tényleg a Helios lecserélése fog segíteni.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
addikt
válasz bignor #22451 üzenetére
Ha olcsón kapod egy 12-60 (14-54), 50-200 párossal, vagy ajándékba valakitől, aki sajnálja eladni azon az áron amin el lehet, de valójában már alig használja, akkor igen. Egyébként rajtad ragad egy nem bővíthető szett. Az f2-es SHG objektívek mögé inkább vesznek egy E-M1-et mintsem olcsón elpasszolják azon kevesek, akik egyáltalán megvették azokat.
Statikus témákhoz egy első generációs mFT váz fillérekért van, és ahhoz már érdemes fényerős fixeket venni, vagy ha van a fiókban egy elfekvő Helios 58 f2 az is használható lesz. Ott már a mélységélesség is inkább a rendelkezésedre áll mint kompozíciós eszköz, ellentétben az f/sötét kitobikkal. Fókusz tévesztés legfeljebb amiatt van, hogy az AF keretben másra áll rá az automata mint szeretnéd. De a kézi élességállítás sokkal könnyebb mint az OVF-es DSLR-nél, ha arra kényszerülsz. Végül, de nem utolsó sorban egy mFT felszerelés mindig ott lehet nálad ellentétben egy DSLR-rel. A magam részéről Pana G3, G5, G6, Olympus OM-D sorozat gépei közül választanék pénztárcától függően, a kereső miatt.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
válasz bignor #22451 üzenetére
Akkor is, most is ugyan olyan jó képet készít. De csak fotózni lehet vele, nincs videó. Mai új gépekhez képest picivel kisebb dinamika és rosszabb ISO teljesítmény. No meg a kijelző se megapixeles. De ez attól is függ mennyire zavar a képzaj. Asszem ugyan az a szenzor van benne mint az E600, E30, E5, E-P1, E-PL1, E-P2, E-PL2, E-P3, E-PL3, E-PM1 vázakban. Nagyon jó JPG motor miatt nem szükséges RAWozni, bár abban vannak még tartalékok.
Kezdő gépnek persze! De ez attól is függ mennyiért. És a második legfontosabb tényező, mit csavarsz fel rá? A 14-42 kitobi is egész jó ha nem akarsz sokat belefektetni, volt már 15 vagy 12 ezerért is. Ha több kell, helyette van még a 14-54 és a még jobb 12-60, persze ezek sokszoros áron. 14-45-ös régebbi kitobit ne vegyél, meg Sigmát se. Olcsón nagylátó irányba nem tudod bővíteni. A 9-18-at 80-100-ért árulják. Telére van a 40-150 4-5,6 ami nem valami csúcs, cserébe olcsó. A régebbi 40-150/3,5-5,6 viszont egész jó, csak kicsit nagy. Fixekkel sajnos nincs olyan jól ellátva mint a m4/3. Van a 35/3,5 makróra és 50/2 inkább portréra, mindkettő szerintem elég jó. A 25/2,8 sajnos nem emelkedik ki hogy megérné megvenni.
Mennyiért adják azt a 620-ast? Mennyit szánsz rá?[ Szerkesztve ]
-
bignor
tag
Sziasztok!
Olympus e-620 dslr mennyire állja meg manapság a helyét? Kezdő gépnek megfelelő lenne? Tudom, hogy az oly már nem fejleszt ebbe az irányba, de ez nekem nem jelentene problémát.
-
imibogyo
veterán
válasz MrChris #22447 üzenetére
+ schawo
Köszönöm mindkettőtöknek.
Idő közben kísérleteztem jobb beállításokkal és jobb megvilágítással (sajnos nincs normális vakum, ezért állandó megvilágítással operálok). Ezt sikerült kihoznom egy 8 mm-es csavarból. Az objektív egy Helios 44M-4 F2 50 mm-es, ha jól emlékszem F6-on lőttem a képet, ISO 100-as beállítással és talán 0,8s záridővel.
Érdemesebb akkor talán objektív (vagy vaku) vásárlás felé kacsingatnom. Alapvetően egyébként tényleg nincs bajom az A58 minőségével, csak azok az apróságok, amiket említettem. Ami akár még tanulással/gyakorlással is áthidalhatóak. A fordítható kijelző is inkább plusz lenne, kényelmi dolog, mint annyira eget rengetően fontos valami. A távirányító vásárlása is okés, csak hát okostelefonom már van és a Sony AS-15-nél szerettem ezt a funkciót.
Na mindegy. Egyelőre elnapolom a kérdést.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz imibogyo #22435 üzenetére
Innen zajban fölfelé fullframe alatt csak hangyaf..znyi különbségeket találsz. Fullframe meg nem fér bele a keretbe. Ennyiért videó minőséget sem találsz számottevően jobbat. A wifi az első 10 percben érdekes, utána rá se nézel (egy távirányító sokkal olcsóbb, mint 200-225 pénz).
A fejlesztés egyetlen értelmes iránya maradt a kihajtható kijelző. Kérdés, hogy lesznek-e jobb képeid, vagy annyival kényelmesebbé teszi-e az életed, mint amennyit erre rá kellene költeni.
A pénzből inkább vegyél fényerősebb objektívet, az sokkal hasznosabb.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
kátú
őstag
Milyen MILC gépet ajánlotok 100000 forintig?
It still works!
-
MrChris
nagyúr
válasz imibogyo #22435 üzenetére
Ez egy elég új gép, nehezen fogsz jobbat találni ennyiért. Canon vonalon a xxxD vonal szenzorilag nem előrelépés számodra, abban már igen öregecske, viszont DSLR vonalon a 70Dben talán meg van amit keresnél. Talán neked is elég ISO-ban, wifi, artikulatív kijelző, elég jónak tűnő ALL-I videós képesség... mint fényképező is nyilván teljesen jó megoldás, csak épp 270.000 pénz
Még amit igen ajánlanék az a Pana GH3, de abból ennyiért csak használtat tudsz venni. Szerintem az egyik csúcs videós képű-képminőségű gép. Wifi, pörgethető kijelző, kis méret, jó videós tulajdonságok.
Mióta sikerült jól beállítanom a Win7 színkezelést a LR-al kiváló képeket tudok kihozni PanaG6-omból, előtte nagyon tartottam a Pana színeitől, mert nem tetszettek a fénykép színképességei de mostanra mindez elég jól megoldódott, valszeg nálam-gépemben volt a hiba. Ennél a GH3 az új szenzorával csak még jobb lehet.
A Nikont egyáltalán nem ismerem, de mintha videóban az nem a legjobb választás lenne. -
jeni
félisten
-
sideburns
aktív tag
NX300: 3,3" AMOLED érintőképernyő ( 768000 pixel), hibrid AF (kontraszt érzékelés 257 ponton, fázis észlelés 105 ponton), 1/6000 mp legrövidebb záridő
NX3000: 3,0" felhajtható TFT LCD (IPS) képernyő ( 460800 pixel), kontraszt érzékelős AF (21 ponton, makró módban 35 ponton), 1/4000 legrövidebb záridő -
jjeahh
nagyúr
rossz kérdés, mindkettővel lehet jó képet lőni és akár egy d800-al is lehet sz*rt, ezen a szinten már inkább a júzeren múlik, hogy "szép" lesz-e a kép vagy sem...inkább az igényeid alapján válassz sztem, pl. méret-súly, kezelőszervek, ergonómia, építési minőség, kereső, obipark, ficsőrök...te tudod mire van szükséged, a fényképezőgép csak egy eszköz, a jó képeket te lövöd
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
kátú
őstag
Melyikel lehet szebb képeket csinálni egy Samsung NX1100 al vagy egy Canon EOS 1100D vel?
It still works!
-
jeni
félisten
gondolom csak szoftveres szolgáltatásokban van különbség az NX300 és az NX3000 közt?
-
imibogyo
veterán
Sony A58-ról szerintetek mire lenne érdemes tovább lépnem? Alapvetően nagyon elégedett vagyok a mostani géppel, tehát, méret, kezelhetőség, forma stb. tetszik, ezeken nem is szeretnék nagyon változtatni. Sőt a képminőség és szolgáltatások is rendben vannak az én igényeimnek az esetek 95%-ban, de az a maradék 5%.....
Az az 5% pedig a következő:
- éjszakai képek és makró (gyorsan fogy a fény az A58-on (szerintem a félig-áteresztés a ludas)
- teljesen kihajtható, forgatható kijelző (oktató videóknál nagyon jó lenne)
- videós képességekben, minőségben kicsit többet vártam (főleg a Sony AS-15-öm után)
- Wifi, vagy okostelefonos távirányítás hasznos lenne, nem szeretnék venni még egy távirányítót is külön (ez egyébként nem annyira fontos, csak láttam, hogy van ilyen is és amikor például a műhelyben rögzítek, akkor hasznos lenne)Nem feltétlenül csak Sony érdekel (ezért is hirdettem meg a komplett rendszeremet), de ha azt mondjátok, hogy érdemes csak a vázat cserélni, mert tudtok értelmes áron, értelmes alternatívát az A58 leváltására Sony-ból, akkor részemről az is tökéletes, mert a jelenlegi géppel sincs semmi minőségbeli bajom, egyszerűen csak egy kezdő gép, ennyi. A keret olyan 200-250.000 Ft, feltéve ha elviszik a jelenlegi cuccost.
[ Szerkesztve ]
-
kátú
őstag
és átalakít9k léteznek? pl egy samsung NX 3000 re fel tudok tenni egy Canon DSLR obit átalakítóval?
It still works!
-
kátú
őstag
Az objektívek felfogatása az szabványos vagy gyártónként változik??
It still works!
-
Colonel993
senior tag
Nem az a baj, hogy régi...
Hanem az irreális ára.Fele ennyi IRÁNYÁRRAL van fent most az enyém (bár inkább állványra cserélném)
És nemrég raktam össze egy (eredeti)portrémarkolatos K20D-t 3 akkuval, IR távirányítóval 58e HUF-ból.Teszem hozzá, a K-30 -amhoz hozzá se nyúlok... a K20D viszont mindig nálam van.
K100D meg még mindig veri mindkettőt ISO-ban[ Szerkesztve ]
||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Egyik ismerős szeretne belekóstolni kicsit a fotózásba, de anyagiak terén nem akar annyira belelendülni még a dologba. A kompakttal való fényképezésen túl van, képminőség (zaj, élesség, raw) és szolgáltatások terén (pl. manuális beállítások) is szeretne feljebb lépni. Családon belül tudna kölcsönkérni (komolyabb) objektívet is, Nikon bajonettel, így DSLR-en gondolkozik egyelőre. 30e Huf környékén keresne egy vázat, amivel tud fényképezni (videó, élőkép, beépített fókuszmotor nem kell). Jelenleg a D40x, D60 felel meg ezeknek az elvárásoknak, ha jól láttam.
Érdemes ilyen árkategóriában régebbi DSLR vázakon gondolkozni, vagy jobb lenne még gyűjteni hozzá? Más gyártok (Canon, Pentax, esetleg Sony, stb.) kínálatában nagyobb/jobb a választék ebben az ársávban? Mennyi expóig érdemes venni ilyen idős vázat?[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
válasz Stauffenberg #22419 üzenetére
Bocsi, de melyik ez a topic pontosan? A rövidítésről nem ugrik be most semmi sajnos.
-
kátú
őstag
találtam használtan egy pentax k100 ast 60 ezerért megérné megvenni?
It still works!
-
jeni
félisten
válasz Stauffenberg #22422 üzenetére
-
jeni
félisten
ha használtan vennél egy D3200-t vagy a D3100-t amit a tulaj eddig használva rajta marad a vázon vagy a objektív külső falán átadás előtt nem törölte le puha ruhával a cuccot,,de a Nikonra 3 év bolti garancia van rá.
pl.:ha használt kocsit veszel,tutira veszem,hogy nem patyolat tisztán kapnád meg az Opel Zafirát! -
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék venni az Olympus márkaboltból egy E-PL5 dupla kittes gépet, ezért, ha esetleg valaki rendelkezik Olympus klub tagsággal az kérem privátban keressen meg, hogy valahogy kapjam meg a 15% klubtagsági kedvezményt.
Természetesen nem ingyen kérném a segítségétÜdv,
bogarfx -
jeni
félisten
az aprón vannak használtan jobb gépek garanciával!
egy Pentax esetén 5000 expó még nem tekinthető agyon használtnak!
pl.: maga a zárszerkezet 100000 leütésre van tervezve!
azért írtam,hogy bolti garanciával is meg lehet venni használtakat aminek semmi baja,NA JÓ van rajta néhány új lenyomat!
ha magad szeretnéd felbontani akkor igen vedd a boltokban bármelyiket és az zsír új lesz drágábban,mint egy jobb gép használtan.azért megnéznék egy Nikon D90-t használtan és egy új Canon EOS 1100-t.
-
kátú
őstag
válasz Stauffenberg #22412 üzenetére
Köszönöm
#Jeni használt képet semmi képp nem veszek
It still works!
-
kátú
őstag
Sziasztok! Melyik a legolcsóbb DSLR gép a piacon újonnan?
[ Szerkesztve ]
It still works!
-
Viszlát
addikt
válasz Stauffenberg #22408 üzenetére
Ertem, koszi. Azert ez egy kicsit kiabrandito. A hatvanezres dash cam megcsinalja gond nelkul 1080p eseten is a valtast, nem gondoltam volna, hogy ezen a szinten ez meg gondot okozhat.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Lassú Víz
addikt
válasz Freddy76 #22397 üzenetére
Freddy, ne humorizálj , 1100d-re keresi. Tudom, hogy a jó üveg gyenge vázon jól teljesít, de azért mégis ha lenne keret egy ilyen obira akkor nem 1100d lenne a váz.
Vaku valami Yongnuo, Canonosok, meg a vaku topikban biztosan megmondják, ha valamelyiket jobb elkerülni. Arcokhoz vaku nélkül olcsó 50-es, Vakuval meg f5.6-ot bármelyik obi tudja amelyiknek jó a látószöge, de f4 is megvan a nagy látószögű oldalon. Kérdés, hogy a sötét (kit)objektív mennyire fog fókuszt találni egy villódzó fénnyel megvilágított izgő-mozgó masszán.[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Viszlát
addikt
válasz jjeahh #22401 üzenetére
Neem, nem csak a zoomot, idővel tervezek több objektívet is. Köszi az összehasonlítást.
(#22402) schawo: értem, köszi az infót. Tudok USA-ban is vásárolni, de akkor előtte mindenképpen rákérdezek a limitre.
(#22403) erzol: most hallok róla először, úgyhogy gőzöm sincs...
(#22404) Stauffenberg: köszi neked is a részletes választ. Szeptember közepéig szeretném megvásárolni, lesz néhány program amihez nagyon jó lenne ha már akkor rendelkezésemre állna. Amúgy is, gondolom a 7D ára az kicsit magasabbra lesz pozícionálva, mint amiben én gondolkodom...
A mit fotóznék kérdésre: szaladgáló gyerekeket viszonylag ritkábban, viszont szaladgáló négylábúakat annál gyakrabban. Persze elő fog fordulni a táj/portré/épület téma is, de szeretnék egy univerzálisan használható gépet, ha egy mód van rá, nem kötnék kompromisszumokat.
Időről-időre élő eseményről kell felvételt készítenem, képességeit tekintve tökéletesen megfelel egy fényképezőgép is ehhez, mindössze annyi a probléma, hogy ezek az események általában 45-50 percesek, így elég kellemetlen, ha kiesik akár pár másodperc is. Persze nem a világvége, de ha valóban igaz, hogy EU-n kívüli gépeken nincs ez a limit, akkor ez is megoldódott. A 4GB-s fájlméretről pont az 5DM3 egyik tesztjénél olvastam, hogy automatikusan új fájlt kezd, nem szakad meg a felvétel:
"The camera is also happy to record for its maximum 29:59 minutes without a risk of overheating in normal working temperatures, and can split a single clip across multiple files so that it isn't impeded by the 4GB file limit of the FAT 32 file system."
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
jeni
félisten
Hello
Az MM áruházban barna kivitelben Samsung MX-Mini 60000 Ft
A fehér kivitelben 100000 Ft.
Az MX-3000 barna 80000 Ft.-Szerintem a 3000-s barna kivitelű nagyon jó ár érte.
Mint írják kisebb mini kiadású Samsung és nagyon szép képet csinál. Az aksiját mintha egy Note III telóból vették volna ki. -
Stauffenberg
nagyúr
Én még sosem próbáltam, de a 2.3-as ML dokumentációja szerint nem oldja fel a 30 perces limitet. De a helyzet ennél spártaibb, mivel van egy 4 GB-os fájlméret limit is, ezt magas bitrátával 12 perc környékén éri el.
Hiába na. Azt hiszik sokan, hogy mivel sok profi videózik ezekkel a gépekkel, ezek már profi videókamerák is. Nem, ezek nem azok. Ezek fényképezőgépek, amik tudnak valamennyire videózni is. Aki látott már testközelből igazi professzionális videokamerát, az tudja miről van szó. Egyébként meg ott van a Canon Cinema-EOS sorozata (C100, C500, stb). Nem feltétlenül jobbak képminőségben, de már rendelkeznek azokkal az interfészekkel amikkel integrálhatók egy stúdió workflow-ba és ilyen-olyan szoftveres limitációk sincsenek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Viszlát #22400 üzenetére
Szerintem most már várd meg a szeptembert, mert lesz Photokina, minden gyártó ott fogja eldurrantani az összes puskaport és tömegével jelentenek be újdonságokat. Ha tényleg jön a 7D Mark II és tényleg olyan lesz ahogy azt pletykálták, akkor kemény egy vas lesz annak ellenére, hogy marad az APS-C formátum, de ez a 40D miatt ismerős lesz.
A 6D vs 5D Mark III kérdés végére könnyen pontot lehet tenni ha tudod, hogy mit fotóznál. A 6D is remek Full Frame gép, a legolcsóbb a Canon kínálatában, de azért fapados. A legfontosabb különbség az AF rendszerben van, az 5Dm3 jóval komolyabb (41 kereszt-típusú fókuszmező, ezzel szemben a 6D csak egyetlen ilyennel rendelkezik). Szerintem a 6D főleg portréfotósoknak meg táj/épület/enteriőr/csillag fotósoknak lett kitalálva, szóval akik nem olyan mozgalmas témákat fotóznak. Az 5D Mark III meg sporton kívül szinte mindenre jó, egy hangyafasznyit univerzálisabb.
Nem ugyan az a szenzor van bennük, de annyira kicsi a különbség képminőségben, hogy ha valaki vakon meg tudja mondani, hogy egyik vagy másik fotó melyik gépből esett ki, annak leteszem a hajam.
Magamnak inkább 6D-t vennék és a megspórolt pénzen meg eggyel több objektívet. De csak mert nem fotózok szaladgáló gyerekeket.
A fél órás limit sajnos mindig ott lesz. Nem tudom amúgy mihez kell az ennél hosszabb snittek rögzítésének lehetősége. Mi sokat videózunk ezekkel a Canon vázakkal (főleg inkább 5D Mark III-al), de még sosem okozott gondot.
-
titán
válasz Viszlát #22400 üzenetére
EU-s (adó) jogszabályok miatt van a félórás limit, nem a gyártók szívatása, ennek megfelelően minden EU-ban forgalmazott készülékre vonatkozik. Viszont az EU-n kívülről származó darabok (ugyanazon típus esetén is) általában nem limitáltak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
jjeahh
nagyúr
válasz Viszlát #22400 üzenetére
nagyvonalakban amiben tudtom szerint rosszabb a 6d: kereső (97 vs 100%), zársebesség ( 1/4000 vs 1/8000), af pontok (61 vs 11), fejhallgató kimenet, memó kártya foglalat (2 vs 1), + egyéb apróságok, ficsőrök a menüben, és valamivel komolyabb felépítés elvileg...szal sztem nem rossz gép, mondjuk a zár számomra érthetetlen miért csak 1/4000-et tud, amikor a 60d-ben lévő is 1/8000-en csattog...persze ha csak a zoomot használnád rajta akkor kb. mindegy gondolom
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Path of Exile 2
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Facebook és Messenger
- Samsung LCD és LED TV-k
- ASUS routerek
- Windows 11
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest