-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Hali!
Jöttem hozzátok néhány személyes tapasztalatért és véleményért. Történt vala, hogy a főnököm kölcsön adott nekem egy Sony NEX-7 nevezetű vasat. Pár napig jártam vele a belvárost és egyszerűen szerelmes lettem a kategóriába.
Gondoltam DSLR mellé beruházok egyre én is, de ennyi pénzem nem lévén (méreg drága a NEX-7 a tudásához képest) kb 150.000 Ft-ban maximalizálom a keretem (ez csak a váz). Na most nem azt kérem, hogy soroljátok fel mit kapok ennyiért, mert ismerem a piacot, inkább személyes tapasztalatok érdekelnek.
Az nem számít, hogy mit veszítek vele egy DSLR-hez képest, mert nem helyette, hanem mellé lenne. Inkább csak a kihajtható LCD és az értelmes videózás az ami izgat. Meg persze az objektív ellátottság sem utolsó szempont (legalább jó adapterek legyenek).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz neevous #11143 üzenetére
Azzal a két Panával az a bajom, hogy nem sokkal kisebbek, mint egy DSLR ha szállításról van szó. Egész Budapestet keresztül utazom napi szinten amikor melóba megyek és jó lenne ha mindig nálam lehetne egy jó képminőséggel megáldott, de a táskámban csak nagyon kis helyet foglaló gép. Unom az Instagramot és egy kompakt nem a legjobb megoldás.
Az X100 nagy szerelmem, de nekem még mindig a fő prioritás a DSLR, azt fejlesztem elsősorban (de ha nyár végén tényleg jön a Nikon D600 és igazak a pletykák róla akkor az lesz az új vázam). Így nem fér bele a keretbe egy X100. De nagyjából az a célom, hogy egy X100 copy-t rakjak össze magamnak egy fix gyutávú (ekv. 35 mm) objektívvel. Az mindig nálam lehetne.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz neevous #11146 üzenetére
Ezeket is nézegetem, de ha nem akarom megdobni a költségvetést (márpedig nagyon nem akarom, mert Nikon D600-ra spórolok), akkor valamiben kompromisszumot kell kötnöm. Vagy a méret, vagy a kihajtható LCD vagy a videózás. Ahogy elnézem ezek képminőségben egészen azonos szintet hoznak, szóval legalább ebben nincs nagy dilemma.
Valahogy mindig oda lyukadok ki, hogy a Sony NEX 7 számomra az ideális vas. Elképesztően jó ergonómiája van és tele van igazán értelmes funkciókkal. Én egy Nikkor 50mm f/1.2 objektívvel használtam (adapterrel) és annak ellenére, hogy teljesen fém és üveg az objektív és nehezebb, mint maga a váz, simán megfogható, rámarkolható, pedig nincs kis kezem. Nagyon, nagyon, nagyon kényelmes. De ennyi pénzt nem akarok rá szánni, főleg, hogy nem fő kamerának kell.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #11150 üzenetére
Az már kissé túlmegy a kereten. Ráadásul a NEX 7 mellé csomagolt 18-55 mm objektívet sikerült már használnom... egy kalap szart se ér és egy jobb objektívvel már bőven túl vagyok 200 rongyon. Pedig amúgy tetszetős, főleg az APS-C miatt. Sokkal könnyebb hozzá (adapterrel) megfelelő objektívet találni. Sokkal olcsóbban ráadásul, mint M4/3-hoz.
-
Stauffenberg
nagyúr
Pont az a bajom, hogy pár napra kaptam a NEX 7-et és annyira megtetszett, hogy akármilyen irányból közelítek oda lyukadok ki, hogy számomra az a legoptimálisabb MILC váz. De eszem ágában sincs ennyi pénzért megvenni.
A Nikon D600 meg teljesen más történet, az független a MILC dologtól. Nekem továbbra is a DSLR a fő eszközöm, de kell egy kompakt, viszont DSLR képminőséget hozó eszköz ami nap közben és utazás közben is nálam lehet. Épp ezért különítettem el egy kis pénzt a MILC-re... a D600 bejelentés amúgy is csak nyár végén várható, megjelenés meg csak ősszel.
Van itthon DSLR-em, van a melóban is egy pár DSLR. De másod gépnek is kell valami amihez nem kell egy külön táskát cipelni. Nem kell, hogy elférjen a zsebemben, de ha egy nagyobb övtáskában vagy az utcai (nem fotós) oldaltáskám egy zsebében kényelmesen elfér akkor mindig nálam lehet.
A NEX 7-ben meg amúgy külön tetszett a focus peaking amivel pofon egyszerű manuális objektívvel az élesre állítás. Szinte versenyezni lehet a kontraszt érzékelős AF-el. Azért a régi manuális, de elsőrangú objektíveket meg lehet szerezni potom pénzekért. Szóval lehet kicsit megerőltetem magam és beruházok a NEX-5re. Legfeljebb kicsit többször eszem zsíros kenyeret hagymával a hónap hátralévő részében...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ledgeri #11157 üzenetére
Mennyire akkurátus egy LCD-n szemre fókuszálni manuális módban? Még a legjobb EVF is túl gagyi hozzá. Hidd el, nagyon jó ez a focus peaking. Én használtam már elég sokszor nagy broadcast/mozis kamerát és ott teljesen alapvető funkció, mert ott is csak LCD meg EVF van. Örülök, hogy a NEX kamerákba is beletették. Pont az a gáz, hogy más gyártók még nem alkalmazzák (akár DSLR-ben is liveview módban).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz neevous #11161 üzenetére
A focus peaking kijelzése annyira pontos, mint az AF maga. Viszont az emberi tényező miatt (egy kicsit előrébb vagy hátrébb tekered a fókusz gyűrűt) eredendően pontatlanabb az elektronikánál. Viszont még mindig sokkal pontosabb, mint szemre belőni a fókuszt egy 3" méretű LCD kijelzőn és ebben az esetben manuális objektívhez nagyon jól tud jönni.
Most arról nem volt szó, hogy a kontraszt érzékeléses vagy a fáziskülönbségen alapuló AF pontosabb-e.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Zozzer888 #11187 üzenetére
Hohóó... ha tudnád, hogy még mi mindent vesznek fel videós DSLR-el (Doktor House egyik epizódja, Avangers bizonyos jelenetei, mai videoklipek 70%-át (USA-ban, itthon pedig már bőven a 90%-át) és még sorolhatnám a végtelenségig. Ez nem jelenti, hogy nem érdemes videokamerát venni a gyerekeid levideózására, mert a DSLR videózás nagyon macerás és körülményes egy családi esemény (ballagás, esküvő, stb) felvételéhez képest ahol csak megnyomod a REC gombot a camcordereden.
A videós DSLR vagy újabban a MILC azért népszerű, mert moziszerű látványvilágot kapsz rettentően olcsón (és ezt az olcsóságot a sokszor 10 milliót meghaladó mozis kamerákhoz mérten kell érteni ahol egy 5Dmk3 egy millás ára eltörpül).
Normális kamera pedig van továbbra is. Rendszerint sokkal nagyobb méretben és 5-10x drágábban.
-
Stauffenberg
nagyúr
A Fuji is készít üvegeket, éppenséggel Fujinon név alatt. Méghozzá nem is rosszakat. A Kodak pedig rendszerint a Schneiderrel gyártatta az objektíveit... amíg még benne volt a fotóiparban.
A Konica Minolta pedig egész egyszerűen Sony név alatt tolja. A bajonett és a vakupapucs is ugyan az, szóval teljesen Minolta kompatibilis. Így az objektíveik is használhatók simán DSLR vázon átalakító nélkül.
ledgeri: Nem mondanám, hogy a Sigma nem ajánlott, vannak nagyon jó objektíveik, de érdemes alaposan utána olvasni, teszteket lapozgatni, főleg egy nagyobb értékű darab esetén. Sokszor csak fillérek választják el az eredeti (Canon, Nikon, Pentax, stb) objektívek áraitól de a minőség ingadozó.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ledgeri #11222 üzenetére
Mivel én alapvetően a fix objektívekre esküszöm ezért nem tudom nyugodt szívvel ajánlani ezeket a hatalmas átfogású objektíveket. Vannak teljesen használható zoomok megfizethető áron (most az más kérdés, hogy kinek mi a megfizethető), de a fixek képminőségét nehezen érik útól.
Ledgeri: Az a Canon objektív a szemfényvesztés művészete, mert bár mérnöki oldalról biztosan egy remekmű, de valódi használati értékben mérve nem ér ennyi pénzt. Aki ennyit kiad rá az valószínűleg nem teljesen épeszű. Ennyi pénzért három másik, szintén elég minőségi fixet lehet kapni, de ha kell a zoom akkor is megoldható több darab, kisebb átfogású, de legalább fényerősebb darabbal. Ennek nem túl jó a fényereje... ami főleg azért ciki mert 800 ezer forintért az ember nem ezt várná.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz s7evcsenko #11323 üzenetére
Azért ezzel párhuzamosan fejlődik a szenzorok képzaj tűrése is. Ugyebár a képzajt ilyenkor az növeli erősen, hogy magasabb jelerősítést alkalmazunk, ezzel rontva a jel/zaj arányon. A mai szenzorok azt a szintet hozzák ISO6400 esetén, mint egy 3-4 éves gép ISO800 mellett. Azért ez sem mindegy.
-
Stauffenberg
nagyúr
Engem kicsit kétségbe ejtett ez a Canon EOS M.
Erre vártam már 2 hónapja, bejelentik, kapunk egy EOS 650D-t egy kompakt testbe zárva, ez tök király. De olyan alapvető dolgokon hasal el az egész, mint a nem kihajtható LCD. Nincs rendes kereső (EVF vagy átnézeti) és az LCD sem barátom ha nem pont fejmagasságból fotóznék.
Pedig a 22mm F2 STM objektív igen jól hangzik hozzá (nekem nem is kéne más rá, csak az).
Most várjak az EOS M II-re vagy mi a tosz? Idegesítő.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem DSLR mellé kellene másod (avagy street fotós) gépnek, szóval a GH2 nem jó. Annak eléggé DSLR-szerű a formája, nem sokkal kompaktabb. Nekem egy tényleg igazán kompakt vas kéne.
Otthon van DSLR, melóban van DSLR. A kettő közé kellene egy jó gép ami annyira kompakt, hogy mindig a táskámban lehet, elmehetek vele bringázni meg ilyenek. Alapvetően APS-C szenzorméret felé kacsintgatok. A Sony NEX-7 eddig nálam az etalon, de az nagyon drága.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #11521 üzenetére
Azzal megint ott vagyok, mint a GH2-vel. Oké, hogy kompaktabb egy DSLR-nél, de nekem egy valóban kompakt méretű kütyü kell. DSLR-em van, nem is tervezem a megválást tőle (sőt, ősszel lépek fel Full Frame szintre). Szóval nem kell mellé egy ekkora gép, hanem egy sokkal kisebb.
A Sony NEX széria tetszik, de hazánkban kicsit túl van árazva (szerintem a NEX 5 is), viszont amennyire én tudom csak abban van focus peaking. Őszintén szólva a Canon EOS M az ami nagyon tetszik (főleg ha nem csak szenzorával, hanem képminőségével is egy 650D képességeit hozza magával). De ott meg a kihajtható LCD hiánya zavar. Bizonyára a következő EOS M már orvosolja ezt, de arra meg nem kívánok várni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #11525 üzenetére
Oszt' övtáskában elfér-e?
Hát nemtom'. Nem tetszik a nagy bumszli a tetején. Én egy ennél kompaktabb gépet keresek ami szó szerint gépvázát tekintve akkora, mint egy "igazi kompakt". De hát fene tudja, kézbe kéne vennem a G3-at, hátha mégis szerethető. Bár ettől az ázsiai álkrómozott dizájntól hülyét kapok.
Szerk: Na meg szeretem az APS-C-t. Lehet rá mondani, hogy nagyobb objektívek kellenek rá, de egy palacsintával és egy EOS M vagy Sony NEX méretével szerintem így is annyira apró, mint egy bármilyen m4/3 gép.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz TayRol #11535 üzenetére
A Sony NEX-ek jók és hajlok a NEX 5 felé, de a főnököm NEX 7-es vasát kár volt elvinnem pár napra kipróbálni, mert azóta ahhoz mérek mindent... Tele van tárcsákkal és egyszerűen álom használni. Egy régi manuális Nikkor objektív volt rajta, full fém és tömör üveg, nehéz egy dög, de egy kézzel is kényelmesen megfogtam annyira királyul megoldották a markolatot.
Aztán ki tudja, lehet elég lenne egy NEX 5 is. Még mérlegelek. Nem akarom sokáig húzni a dolgot, mert ősszel jönnek új Full Frame DSLR vázak a Canikon párostól és akkor meg arra kell spórolni.
Aztán még el kell döntenem, hogy eladjam-e egyáltalán a Pentax K200D-met és a kisebb fajta fegyverarzenált amit köré halmoztam. Szeretem a kis dögöt, de lehet el sem menne annyiért amennyire azt mondom, hogy elengedem a kezeim közül. Jól lehet vele vihar fotózni az időjárás álló váz miatt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz TayRol #11539 üzenetére
Az a bajom ezekkel a NEX vasakkal, hogy ISO 200-ról indulnak. Persze kinek mi a preferenciája, sokaknak talán nem zavaró. Másik meg, hogy néztem a NEX F3 tesztfotóit (már ahol van) és szerintem a high ISO tartományokban nem túl erős. Jobban mondva túl béna a feldolgozó motor. Azt nem tudom, hogy ez annak tudható be, hogy a Jpeg motor ennyire fos vagy RAW-ból is hasonló eredményeket lehet elérni... de azért kicsit aggasztó. Nekem semmi bajom a zajjal, sőt szeretem ha magas ISO tartomány "analógosan szemcsés". Nem akarom, hogy amiatt mert belépő szintű ezért az automatizmus megegye az én szép és hangulatos szemcséimet.
Egyre inkább oda lyukadok ki, hogy az összes hasonló árú MILC-ben van valami kifogásom amire fintorgok... Fujifilm X-Pro 1-et kell venni és le van a gond (esetleg Leicát). De arra meg a gatyám is rámenne, ennyit maximum csak rendes Full Frame DSLR-re vagyok hajlandó költeni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #11541 üzenetére
Pont a focus peaking miatt nem nagy baj az objektív kínálat nem létezése. A NEX 7-et, mint mondtam egy százezer éves őskövület full manuális Nikkor 50mm f/1.2-vel próbáltam ki és egyszerűen gyerekjáték pillanatok alatt élesre állítani vele. A keresőképbe sem kell belenagyítani hozzá.
A NEX-5N tesztfotóira még ránézek. Az előbbit a NEX F3-ra értettem (de ott gondolom eleve Jpeg fotókról volt szó, Dpreview amúgy). Most még a melóban vagyok, szóval mindenre csak felületesen tudtam ránézni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #11544 üzenetére
Milyen MILC-ed nem volt eddig?
Nekem ilyen low light peaking gondom nem akadt a NEX 7 esetében, igaz alapvetően fényerő gondom sem volt egy f/1.2 objektívvel. Illetve gond csak akkor keletkezett amikor nagy volt a mélységélesség, ekkor elég sok tárgyról gondolta, hogy éles.
schawo: Nézegettem őket is. De nem APS-C... Tudom, nehéz eset vagyok. Az agyam nem akarja megérteni, hogy miért vennék aprócska szenzorral gépet ha vehetek használhatóbb szenzor mérettel is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz neevous #11548 üzenetére
Nagyon tetszik és ha csak a fotó érdekelne akkor nem lenne kérdés, mert a bejelentése óta plátói szerelmet táplálok iránta. Viszont kell nekem videó is, ebben pedig nem túl acélos a kis X100-as. Na meg sosem tudhatom, hogy akarok-e majd később új objektívet rátekerni. Az tuti, hogy az esetek többségében egy viszonylag nagyobb látószögű fix elég lenne.
Ha vastagon ki lennék tömve akkor viszont nem kérdés, hogy a Fujifilm X-Pro 1-et vinném. Vagy onnan már csak egy lépés egy Leica. Persze Leica fanatikusként gáz ezt mondanom, de az X-Pro 1 jobb egy picit...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #11550 üzenetére
Na ez az basszus. Francért nem tudott a Canon valami értelmessel előállni...
Vagyis jobban mondva látom az irányt amit felvesz, tetszik is, csak az első gépvázukból úgy hiányzik egy tucat alapvető dolog, mintha muszáj lenne minden első generációs terméket gyermetegre készíteni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz TayRol #11552 üzenetére
Szerintem nem csak designban ver oda. Mondhatni nekem az nem mond semmit. Unalmas formavilágú DSLR igáslovakhoz vagyok szokva. Nekem a képalkotási képességek sokkal fontosabbak. De ebben is veri az X-Pro 1 az OM-D-t.
Az már csak egy hatalmas piros pont, hogy emellett gyönyörű. Persze egy Leicát sosem lehet eleganciában utolérni!
neevous: Én az X100 videós képességeit inkább csak aranyosnak hívnám. Egy beépített fix gyutávú objektívvel nem létezik komoly videózás. Mi készítünk rövidfilmeket is ahol különféle rigek, válltámaszok, steadycamek a játékszereink. Persze egy kis MILC-et eszem ágában sem lenne ilyesmihez fő kamerának használni, de persze a filmes életben jól érvényesül a "több szem többet lát" elve, szóval biztosan csatasorba állna.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mikisys #11560 üzenetére
A MILC nem DSLR helyett, hanem mellé kell. Szeretek az utcákat járva fotózni és erre sokkal jobb, mint egy DSLR. Meg legalább mindig nálam lehetne, nem úgy, mint a DSLR-em.
A tükrös vonalból meg kivárom az őszt, jönnek új Full Frame vasak és arra neveznék be.
Szerk: Oké majd írok! De ha ajánlatot tennél akkor PM-ben most is megteheted. Az adatlapomon ott van, hogy mivel rendelkezem Pentax vonalon.
Szerk2: Bocs, elfelejtettem, hogy nem írtam ki minden objektívet meg a rendszervakut sem. De PM ha kérdésed van.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem az objektív a szűk keresztmetszet, hanem a méret és a súly. Kell egy gép amit mindig magamnál tarthatok. A K200D pedig nem egy pehelykönnyű műanyag DSLR, hanem van benne anyag rendesen, ráadásul minimum fotós táska kell hozzá, nem nagyon tudom eltenni egy hétköznapi oldaltáskába (vagy akár övtáskába).
Nem tudnám mindig (!) magamnál tartani. Ez a legfontosabb nekem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz F.B.I. #11565 üzenetére
Ha az eredeti Olympust drágának találod akkor pár száz forintért lehet kapni márkajelzés nélküli darabokat is.
Szerk: A Canon 18-55mm IS II kitobjektív tényleg egy ekkora reteknagy fos? Egy ideje nem volt szerencsém kitobjektívekhez, de most kaptam tesztelésre egy EOS 650D-t a kitobjektívével és komolyan kezdek aggódni, hogy hibás az objektív. Lágy és minden tartományban tonnányi kromatikus aberrációt produkál.
Ehhez képest a G1X beépített objektíve maga az objektív megmunkálás magasfoka.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz zolka78 #11613 üzenetére
"... vagy még inkább Pentax."
Ezt alá tudom támasztani. Ráadásul Pentaxhoz M42 objektívek árán kapsz rendes Pentax objektívet is amit nem kell adapterezni és mellesleg kifejezetten minőségi darabok. Sőt, a Pentax-A objektívek rekeszét lehet vázról is vezérelni.
Másik előny a Pentaxnál az a fókusz visszajelzés. Bármilyen manuális üvegnél képes rá. Csippan egy kedveset amikor fókuszban van a kiválasztott AF mező.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Zozzer888 #11616 üzenetére
A Pentax meg nélküle. Nem véletlenül mondtam a temérdek manuális Pentax objektívet. A K-bajonett nagyon régi, ha akarod a 60 éves objektívet is felrakhatod. Nekem van egy 1962-es gyártású objektívem meg egy 1987-es is és gond nélkül használom őket.
A Pentax vázak egy elé tartott nagyítóval is elboldogulnak!
Szerk: Az, hogy adapter nélkül is képes a fókusz visszajelzésre az magával hordozza azt az előnyt, hogy egy megfordított objektív esetén is elérhető ez a funkció. Ezt Canonon chippezheted ha akarod, de ilyen nem lesz!
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Személyes véleményem szerint ne válts (kivéve ha elengedhetetlenül fontos a videó, akkor legyen a 600D).
Nem fogsz jobb képminőséget kapni azzal, ha a egy belépő gépvázat lecserélsz egy másik belépő gépvázra.
Kivétel ez alól a D90, annak jobb a képminősége és az van a legjobban összerakva ezek közül. Viszont ez a legidősebb és nem csípi annyira a magas ISO tartományokat valamint videóban is nagyon gyenge.
Ha nem létfontosságú a videó akkor én nem váltanék vázat, hanem vennék jobb objektíveket, azzal nagyságrendekkel többet javulna a képminőség. Ha létfontosságú a videó akkor 600D alatt nem nézelődnék.
-
Stauffenberg
nagyúr
A Canon teltebb színeit az okozza, hogy gyárilag magasabb értéken van a szaturáció és a vörös csatorna is kicsit erősebb.
Pont múltkor teszteltük amikor egy Nikon D800E (céges) és egy Canon EOS 5D Mark III (tesztpéldány) volt az összehasonlítás alapja. Amikor Adobe Lightroomba töltöttük be a RAW állományokat akkor a Canon teltebb, testesebb volt és még élesebb is (ami fura a D800E-vel szemben).
Aztán amikor bent jártunk a Nikonnál (a székházban), akkor beszélgetés közben derült ki, hogy a Nikon nem adja ki a RAW feldolgozó motort külsősöknek (Adobe-nak sem), így csak a Capture NX és NX2 képes a gépvázon beállított értékeket feldolgozni/áthozni.
Szóval ha a gépben beállítod, hogy magasabb legyen a telítettség, élesítést is belősz és hasonlók, akkor a Nikon Capture NX-el feldolgozva a RAW-t közel azonos színeket kapsz, mint Canon-on.
Persze ha nem veted meg az utómunkát akkor Lightroomban vagy Photoshopban is belőheted olyanra utólag.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz BiriBum #11660 üzenetére
Pedig de.
A RAW nem változik, hanem ezek az értékek kompatibilisek a RAW feldolgozóval (vagy a feldolgozó megpróbálja kitalálni). Ha a sharpent felhúzod a gépvázon, akkor Lightroomba behúzva a RAW-t az ottani sharpen csúszka is oda lesz állítva.
De be lehet úgy is tölteni a RAW-t, hogy ezeket a beállításokat ne vegye át.
Mi is ezzel szerencsétlenkedtünk a D800E és 5Dmk3 összehasonlítás alatt a legelső próba alkalmával. Néztük, hogy mitől élesebb az 5Dmk3 képe, hiszen ez fizikailag lehetetlen (22 megapixel+AA vs. 36 megapixel+NO-AA). Beletúrtunk a beállításokba és az 5D RAW esetében a saturation és a sharpen csúszka alapból nem nullás értéken állt.
Később a Nikon mondta meg nekünk, hogy ezeket az értékeket az ő RAW fájljuk esetében csak a Capture NX képes értelmezni. De azért a Canon esetében is csak annyit jelent, hogy az Adobe egy saját algoritmussal megpróbálja kitalálni, mert a Canon RAW-ja sem nyílt formátum. Nyilván maga a RAW fájl tényleg nyersen tárolódik az SD vagy CF kártyára, de ezek a beállítások ott vannak a fájlban, ezt pedig a Lightroom átveszi egy saját értelmezés szerint.
-
Stauffenberg
nagyúr
Na itt vagyok megint első MILC-em vásárlásának ügyében. Személyes tapasztalatok és vélemények érdekelnek.
Szóval kinéztem most az Olympus E-PM1-et meg a Panasonic GF3-at. Melyiket vigyem szerintetek? Én a GF3 felé hajlok a jobb videó miatt. Viszont a képeket elnézve róla nekem nagyon kevésnek tűnnek a kezelőszervek.
A Canon EOS 650D-t imádtam amíg teszteltem, de ott az érintőkijelző jól átgondolt megoldás volt és csak kiegészítő, nem elsődleges kezelési mód. A GF3-ban mennyire van jól megoldva ez?
Szerk: Ja és a következő 1-2 napban megvenném. Aug 20-ra már nem akarok DSLR-t vinni... barátnővel, haverokkal megyünk, borozunk, sörözünk, lazulunk. Francnak sem hiányzik az a 3 kiló ami húzza a vállam/nyakam.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sasa134 #11676 üzenetére
Nagyon korrekt vétel lenne. Ha a videón nem csúszna el az egész, akkor még el is gondolkoznék rajta egy pillanatig (de aztán a pillanatot követően ráeszmélek, hogy már nem ilyet akarok, hanem Full Frame vázat).
Egyébként a benne lévő szenzor nagyon jó. De a tesztfotókból nekem az jön le, hogy a fénymérő mintha egy picit jobban szeretné sötétebbre belőni a fotót, mint kéne. Bár ez lehet csak az én ízlésem, de például a Nikon vagy a Canon fénymérője egy valamivel világosabb expóra tesz javaslatot. Ez úgy tűnik Pentax sajátosság, a K200D is ilyen. Persze egyszerű az orvoslása: Egy fokkal többet engedek neki és akkor megfelelő.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sasa134 #11678 üzenetére
Nem akartam én a K30-at összehasonlítani egy FF vázzal. Csak mondom, hogy egy darabig még el is gondolkoztatott, hogy talán be lehetne rá ruházni, baráti az ára. De aztán mindig eszembe jut, hogy felesleges nekem Pentax fronton nézelődni, mert vagy Nikon vagy Canon FF váz lesz a következő.
Amúgy kitobjektív terén is elismerés a Pentaxnak! Én múltkor teszteltem a Canon EOS 650D-t és sajnos csak egy 18-55mm IS II objektív jutott rá. Na az egy kalap fos... nem képes ekkora felbontással érdemben kezdeni bármit is. Aztán kénytelen voltam rátenni egy manuális rekeszgyűrűs Nikon objektívet adapterrel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz peter9228 #13971 üzenetére
Egy jó üveggel (akár később) megtámogatva a D3200 jó vétel lehet. Egy elég jól sikerült 24 megapixeles Sony szenzort kapott (a Pentax K-30-ban is Sony szenzor van). Csak hát ha ezt tényleg ki akarod használni, akkor kell mellé egy jó objektív is (vagy leméretezel 16-18 megapixelre egy kevés élesítés korrekcióval és van egy nagyon borotva fotód).
----
De nekem is van kérdésem:
Egyre inkább érik az, hogy kellene már egy saját MILC a táskámba amolyan mindennapos cipeléshez. Nem a DSLR-eket akarom kiváltani vele (D7000, D800, 5Dmk3, stb amik vagy vannak cégesként vagy általában bérelni szoktuk), hanem kell egy agilis apró dög ha elmegyek túrázni, sétálni, stb. A Fujifilm X-E1 még kicsit odébb van ahogy azt a pénztárcámban csövező pókok is megerősítik.
Szóval az értékhatár legeslegteteje 130k, amiből csak belépő szintre futja, de látom lecsorgott már ide egy-két jobb gép is.
Szempontjaim:
- Viszonylag széles dinamika fotó és videó közben is
- Jó videós képességek + szereo mikrofon bemenet
- Intuitív kezelés teljesen manuális módban, tehát vagy legalább két tárcsa vagy jól kitalált érintőképernyő
- Teljesen manuális videózás lehetősége
- Focus peaking funkció (azt hiszem erről lemondhatok, mert Sony NEX-et nem kapok ennyiért)Az már most világos, hogy olyan gép ami mindennek eleget tesz nem létezik. Ezért is vagyok kicsit tanácstalan.
Eddig őket néztem:
- Olympus E-PM1 + 14-42mm (90k) - Egyetlen előnye, hogy olcsó és futná még mellette egy-két kiegészítőre, de azért fotózgatni is lehet vele, videóra viszont... hát... ehh...
- Nikon 1 V1 + 10-30mm VAGY 10mm objektívvel (100k) - Szintén jó, hogy olcsó, meg gyorsabb a villámnál is és a képminősége is egész jó, de annyira apró a szenzor, hogy a DOF számára ismeretlen fogalom, pedig én DOF-buzi vagyok
- Olympus E-PL3 + 14-42mm (110k) - Egy fokkal talán jobb az E-PM1-nél, meg van már kihajtható kijelzője is, még mindig bőven kereten belül, de a videója ennek sem győzött meg
- Samsung NX1000 + 20-50mm (120k) - Végre egy APS-C szenzoros kamera, aminek nem is rossz a képminősége, végre lehet nagyon szépen játszani a mélységélességgel, de nem tudom... olyan felemás az összkép, mint a következőnél
- Canon EOS M + 18-55mm + EX90 vaku (130k) - Ez is végre APS-C, meg gyakorlatilag egy EOS 650D bezárva egy miniatűr házba. A DSLR nagytesó kezelését (érintőképernyő) imádtam, de ez a gép sem tökéletes, az AF egy rakat szar, de már van vakupapucs amibe mikrofont tehetek és van mikrofon csatlakozó is és a képminősége is 100% pont olyan, mint a 650D-nek. Eddig ez a nyertes nálam, de valahogy mégis iszonyodom tőle, mert kevés az objektív hozzá (a Samsung sem áll jól ilyen téren) és ő a gyártó első próbálkozása... ha megveszem és 1 hónappal később kidob egy sokkal jobbat, akkor tökönbököm magam.
Sajnos most feljebb nem tudok menni, de a következő kiszemelt 180k körül lenne a Sony NEX 5R, annak kiváló a képminősége fotóban és videóban egyaránt, nagyon szépen bővül az objektív park, de törne le annak a baromnak a keze aki direkt nem rakott rá mikrofon bemenetet...
Kicsit olyan érzésem van, mintha az lenne a feladatom, hogy a legkevésbé rosszat válasszam...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kenguru99 #13980 üzenetére
Használt nem játszik, mert kell a számla.
Amúgy a GH2 videója nagyon meggyőző, ezzel teljesen kibékülnék, de két bajom van:
- A váz DSLR szerű formája, amitől pont szabadulni akarok. Van otthon is DSLR-em, meg cégesből is egy pár. Nekem egy ennél jóval kompaktabb gép kéne. A Sony NEX-ek tetszenek, de a mikrofon bemenet még a NEX-6-ról is hiányzik.
- m4/3 szenzorral kevesebb a szabadságom a DOF tekintetében, de ezt még lenyelném egy-két extrém, fényerős objektívvel. De ugye nekem új gép kell, maximum 130 ezerig.
A bajom az, hogy m4/3 tekintetében ezt az árkategóriát nem igazán ismerem. Egy OM-D E-M5 már bőven megfelelne az ízlésemnek, de hát az meg... A most pletykált E-P5 nagyon tetszik, elvileg az E-M5 belsejét kapná meg, de kizárt, hogy annyival olcsóbb legyen majd, hogy megérje nekem.
Lehet inkább hanyagolnom kéne ezt most és később visszatérnem a témára amikor már 200-250k körül tudok nézelődni. Ott már lenne tisztes választék. Még a végén elcsábulnék egy első generációs Fuji X100 iránt és letojnám a videót.
A Samsung NX és a Canon EOS M esetében meg a szó szerint nullával egyenlő objektív kínálat zavar. A Samuhoz vannak, de szinte csak külföldről rendelve, a Canonhoz meg a vele kiadott két objektív (egy fos kit 18-55mm és egy fokkal jobb 22mm f/2 STM).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kenguru99 #13982 üzenetére
Igazából a Canon EOS M tökéletes lenne ha nem csak két objektív lenne hozzá. Jó az AF nem egy nagy eresztés benne, de előbb vagy utóbb erre is lesz Magic Lantern amiben meg van focus peaking. Az adapter meg rohadt drága (40k) és itthon szinte senki nem árulja.
Nagyon foghíjas még a Canon rendszere. Pedig 130 ezret bőven megérne.
Egyébként hajlandó lennék kompromisszumra is, de nem tudom mi az amiről le tudnék mondani. A Nikon D3200-ban lévő szenzort akarom MILC vázban... Ja de várjunk, ilyen van. Úgy hívják Sony NEX 7 és rohadt drága.
Szerintem tényleg várakozás lesz ebből. Pedig megörültem egy kicsit, hogy már használható MILC-ek is kaphatók 100k körül. Egyébként teljesen használhatók egy amatőrnek, alkalmi fotósnak. Nekem viszont túl sok kompromisszumot jelentenének.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Pee-Tee #13984 üzenetére
Én a D3200-zat venném. Kiváló szenzort kapott ami még évekig boldogan kiszolgál és egy amatőrnek nem is biztos, hogy sok előrelépést jelent egy 5xxx szériás Nikon a 3xxx sorozathoz képest. A 24 megapixel már elég sok ezeknek a kitobjektíveknek (értsd: a benne rejlő élességet csak minőségibb objektívekkel éred el), de ez nem jelenti azt, hogy életlenebb lenne a kép a 16 megapixeles társakhoz képest (főleg akkor nem, ha visszaméretezed a 24 megapixelt 16 megapixelre egy kevés élesítéssel... akkor lemossa a 16 megapixeles társakat részletgazdagságban). Ráadásul a D3200 már videóban is kicsit finomabb.
Objektívek esetén meg te tudod, hogy mire van szükséged. Ha kell a rendes tele végállás, akkor 55-200 mm VR vagy 55-300mm VR ajánlott. De azért ez nem egy kifejezetten sportfotós gép. Ha nem vágysz teleobjektívre, akkor meg bőven elég a 18-105mm VR és a megspórolt pénzből még egy fényerős fix is belefér (pl: 50mm f/1.8 újonnan ha még kicsit hozzáteszel, vagy használtan egy makulátlan állapotú rögtön).
-
Stauffenberg
nagyúr
Akkor nézzük az elméleti oldalát és nézd meg a gyakorlatban is:
Ha veszünk egy 24 megapixeles APS-C szenzort meg egy 16 megapixeles APS-C szenzort és ugyan azt az objektívet, akkor is a 24 megapixelen lesz több információ, függetlenül attól, hogy 100%-os nézetben esetleg az életlenebb. Méretezd vissza a 24 megapixelt 16 megapixelre és korrigáld ki az ebből adódó életlenedést. Melyik fotó lesz jelentősen élesebb és részletesebb? Az amit visszaméreteztél + élesítettél vagy ami eleve 16 megapixellel jött ki a gépből? Mellesleg a Photoshopban erre 2 perc alatt csinálhatsz egy automatizálást, így több száz fotóval is egy kattintásra megcsinálhatod ezt.
A D5100 több téren valóban jobb, de szerintem ez egy kicsit mostoha gyerek, mert ha nekem nem elég a D3xxx sorozat, szerintem már sokkal inkább előrelépés a D7xxx sorozat, mint egy minimálisan jobb "ötös" széria. De a végső döntés az övé, én a felsorolt gépek közül javasoltam a jobbat.
Amúgy meg ő használta az amatőr jelzőt, amiben egyébként semmi negatívum nincs. Mi a különbség az amatőr és a hobbi fotós között?
"Az amatőr (a francia amateur „szerető, kedvelő” szóból, az amer „szeretni” igéből) vagy műkedvelő olyan személy, aki nem foglalkozásszerűen, hanem kedvtelésből – hivatalos (szak)képesítés nélkül – végez adott tevékenységet." - Forrás
Én ebben semmi olyan nem látok, hogy az "amatőr fotós" és a "hobbi fotós" között alá- és fölérendeltségi viszony lenne.
Lehet sértő módon is használni az amatőr jelzőt, de szerintem világos, hogy ez senkinek nem állt szándékában.
Nem akarok nyelvészkedni, csak rendszeres, hogy egyik fotós, grafikus, videós kijavítja a másikat, hogy "nem amatőr, hanem hobbi...", aminek nem sok értelme van.