-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Shadowbull
addikt
válasz Micsurin #324097 üzenetére
A valódi gond az, hogy a fizikát nem lehet megbaszni.
A benzin energiasűrűsége akkora, hogy egy tank benzinben annyi energia van, amit durván két és fél tonna akkuba tudnánk beletölteni, és 5 perc alatt megint meg lehet tankolni olcsón, minden sarkon.
Így aztán a lőtéri kutyát nem érdekelte soha, hogy durván 10-15%-os átlagos hatásfokkal égetjük el a motorban, aztán ha fűteni kellett akkor fűtöttünk a hulladékhővel.
A BEV világban ez már nem megy. Ez semhttps://marharepaszerint.blogspot.com
-
sharp4
őstag
válasz Micsurin #324097 üzenetére
Míg 1 liter benzinből/gázolajból 8-9 kWh energiát lehetne előállítani, addig még szerencse, hogy a fűtésre nem pazarol többet!
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
Ármester
válasz Micsurin #324007 üzenetére
Aki ilyenkor még esetleg kopott nyárin megy, az oroszrulettezik... sajnos sokszor azok mennek így akik semmilyen műszaki érzékkel nem rendelkeznek, pláne nem tudják megfogni az autót ha épp gond van, vagy egyáltalán nem érzékelik időben mikor még tenni lehet bármi is.
-
ParmaBoy
junior tag
válasz Micsurin #324007 üzenetére
Ja, ahogy bejonnek a fagyok. Szerencsere en annyit veszek eszre, hogy kapok mailt, hogy valami fura sarga felkialtojel lett a muszerfalon, illetve az elso teles fordoksoktol, hogy sarga vagy piros (0fok alatt) "hibajelzes". Kicsit hianyozni fog a ford, en szerettem oket flottaba tenni.
Diffidati Con Noi
-
Shadowbull
addikt
válasz Micsurin #323431 üzenetére
"Hogy ne kelljen komplett pakkban cserélni hanem lehessen cellázni"
Ezt gyakorlatilag elfelejtheted. Jönnek a modulok nélküli, cell to pack szerkezetű, ragasztóval/műgyantával/tűzgátló habbal kiöntött akkupakkok, amiket lehetetlen lesz javítani, meghibásodás esetén csere, és a hibás pakk megy a darálóba.
Ennek meg lesz egy csomó egyéb negatív következménnye.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Dare2Live
félisten
válasz Micsurin #323431 üzenetére
Cellázgatás szerintem elektromosnál nem jó megoldás csak hibrideknél.
Hibridnél egy roncstelepes cella is tök jó nem számít csak 60%os, nagyon lassan degradálódnak mert mindig ideális tartományban van az aksi... Nem ver oda a hatótávnak, hogy EVben a hibridben csak 1kmet tud nem 3at.
Jövőre elkezdenek terjedni az 1millió km = "végtelen" élettartalmú aksisk onnan még egy 7-10év és megszűnik az aku para.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz Micsurin #323400 üzenetére
Szerintem roahdt jó amúgy az autó, nagyon kényelmes, nem hiányzik egyáltalán a turbólyuk, rezonancia, bemelegítés, váltó lassúsága stb. Beszállsz azt padlózhatod kb, "büntetlenül". Ha az akku kapacitás, degradáció kicsit javul még, akkor ez simán a jövő, tényleg.
Btw simán kéne nekem elektromos, picit nagyobb hatótávval, mondjuk ilyen valós 250-300km pályán.
-
szebe
addikt
válasz Micsurin #322081 üzenetére
Maximálisan egyetértek.
Ha egy sört lehet inni, ő úgyis jobban bírja (dehogy bírja), úgyhogy kettő lesz az. Magyarok vagyunk aperitif is jöhet természetesen, aztán beül a kocsiba, reflexe meg mint a döglött lóé."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
kisza25
félisten
válasz Micsurin #322081 üzenetére
Én soha nem iszok, ha tudom vezetni fogok, de jártam úgy hogy nyaraltattam és este 7kor füvet vágtam, ittam egy sört, mert már nem készültem sehova, 21 körül hívott a vendég, hogy nincs melegvíz, ültem kocsiba (2 km -re kellett menni) mentem kb 1 km-t és akkor esett le, hogy ittam egy sört 20 óra körül. Szonda tuti kimutatja, de vezetést már nem befolyásolja. Akkor ezért elveszik a jogsim...
Vagy ha van gyereked, akkor kb soha nem ihatsz semmit, mert bármikor bármi történhet és viheted az ügyeletre. Idén kb 10* voltunk korházban (nem csak gyerek miatt, párom, anyós.... Taxi nem opció, mert 36 és 50 km-re vannak korházak.
Az egy sör/pohár bornak bele kellene férnie.
Aki iszik az most is iszik 0 tolerancia mellett is.
Tudok olyat akinek már többször ugrott a jogsi, de vezet az nélkül is ittasan.
Ausztriában működik a dolog.[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Redneck
nagyúr
válasz Micsurin #322081 üzenetére
Tudom, ismerem a társadalmunkat, csak meglepő egy büntetlen előéletű embernél, akinek közlekedési kihágása sem volt.
Bezzeg a sok jogsi nélküli renitens, meg full piás visszaeső alak, simán közlekedik.Qru:
Tényleg nem gondoltam volna, ez ijesztő.Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #322042 üzenetére
A WagonR esetén 15k-ből kihozom Shell vagy Total olajjal, Mann olajszűrővel és Filtron légszűrővel.
És én úgy gondolom, hogy ha vonzóbbá akarjuk tenni a többi eladó WagonR-rel szemben, akkor ilyenekkel lehet kiemelni, mint a friss olajcsere meg műszaki. Sőt aki ebben az árkategóriában keres, annak valszeg nem kis előnyt jelent, ha nem kell azonnal rákölteni egy százast.
-
avl
senior tag
válasz Micsurin #322042 üzenetére
en is, de szerintem azert, mert nem ilyen autoban gondolkodunk
...esetleg mert nem bizunk annyira, de ha az elado igen megbizhatonak nez ki es mutatja a friss vasarlasi blokkot, a 4l-es kanna megmaradt olajat stb.az a javaslat tetszett: megveszi es adja az autoval; az nálam is szép gesztus ...csak jo olajat vegyen ;-)
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #322004 üzenetére
Én csak azt tudom írni, amit a sajátommal tapasztaltam. 3-4-ben olyan vonyító hangja volt már, mint egy metrókocsinak, a kar is meg-megbillent 1-esben, aztán a szerelő mutatott képeket, hogy volt 1-2 csapágy, ami rögtön szétesett megbontáskor. Mindez 165k km után.
[ Szerkesztve ]
-
#214
aktív tag
válasz Micsurin #321997 üzenetére
Ha nem hetente van megszakított regenerálásod, akkor egyszer-egyszer sok vizet nem fog zavarni. Fb csoportokban olyan szeánszokat szoktak erre írni néha, hogy az már nálam is erősen túllépi az "én vagyok az autóért" határát, pedig minden autómra az átlagnál jobban odafigyelek, vigyázok.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #321987 üzenetére
Hát azért csak óvatosan (főleg, hogy túl sok cuccot tettél most bele), mert a túl magas cetánszám sem jó. Pont ezért ezek a szerek alig javítanak érdemben a cetánszámon és prémium GO mellé pláne nem javasolt ezeket öntögetni, már csak azért sem mert nem tudni, hogy a GO gyári adalékokkal nem veszik-e össze pl.
A túl magas cetánszámtól megnő a fogyasztás (ez pont ellentétes hatás fejt ki mint amit várnál/ígérnek) és lerontja a kibocsátási értékeket is (annak a DPF sem örül). Szóval olyan 45-60 közötti érték jó. A 70 felett már elég jól kijön a hátránya a dolognak.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #321966 üzenetére
Megkérdeztem havert ő a VW 2.0 CR TDI-be Spurti tölt. Nem vett észre semmi különbséget (se járáskultúrában, se fogyiban). De biztos jó valamire, pl hogy vékonyabb legyen a bankszámla. Mondjuk eleve szkeptikus voltam ezekkel de az LM adalék botránya óta pláne nem öntögetek ilyen vackokat a kocsimba. Utoljára a 120L-nél pacsáltam de ott muszáj volt a ólompótló adalékkal szórakozni.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #321880 üzenetére
Kb minden európai gyártó próbálja magát felülreprezentálni, mert a drágább modelleken van az nagy nyereség. Látod szép sorban szűnnek meg a kicsi autók Fiesta, Fabia ezek mind megszűnnek pl. Egyszerűen nem éri meg gyártani őket. Tehát a szabályozás rossz, mert kb az ellenkezőjét érték el mint akarták. A kicsi és kevésbé szennyező autókat kipusztítják.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Shadowbull
addikt
válasz Micsurin #321880 üzenetére
"Igen de milyen szempontból?"
Ezt kérdezd meg egy jogásztól. Én annyit tudok hogy ezt a témát az európai autógyártók nagyon komolyan veszik, és rendkívül óvatosak ezen a téren. Kezdve azzal hogy milyen adatokat gyűjtenek, tárolnak, és értékelnek ki.
"A rendszámom alapján a futásom meg nem az?"
Valószínűleg az is problémás.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #321857 üzenetére
Merci kiszállt a taxi gyártásból, mert már nem érte meg nekik szólt a PR nyilatkozatuk.
Persze a taxis sem teljesen sükebóka, ha vmi szr és még drágán is szervizelhető akkor nem azt vesz. Ezért lett a taxik nagy része mára Toyota.Volkswagen márka jelenlegi árrése mindössze 2,3 százalék, amit 2026-ra 6,5 százalékra szeretnének emelni a cég vezetői. ( [link] )
Tehát vagy az eladásokat pörgeti fel de nem fog menni mert már most sem versenyképes ezen az áron, a haszna meg elég alacsony így is... Vagy árat emel amitől még kevésbé lesz versenyképes mint eddig. Szóval marad a költségek csökkentése (minőség rovására, gyárbezárás, elbocsátások, bérköltség csökkentése, stb) egyelőre és elkezd jobban eladható (a kínálata lefedje és talákozzon is a kereslettel) autókat gyártani.
Nem véletlen léptek/lépnek vissza a protfoliójuk teljes elektrifikálásától. A dízelbotrány után nagyon előre szaladtak és gyorsan akartak nagyot gurítani. Még korai volt, pláne így kapkodva kvázi félig kész fércmunkákat kiadva.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
iZol92
csendes újonc
válasz Micsurin #321825 üzenetére
Igyekszem kimaradni a 60 oldalas flame-ből, de azért egy kis megjegyzés:
Szóval amiket írtál, azok többségét javították már. A Puretech-nél 2 éve új szíj van (sőt, már átálltak láncra is a legeslegújabb verzióknál), azóta gyakorlatilag nincs szíj gond.Amik vannak, mind a régebbi szíj. Ráadásul elég komoly garanciákat is adnak már ezekre a motorokra, ha márkaszervizbe viszik. Az 1.5 EcoBoost a 4-es Focustól jó, a 3-as Focus, Mondeoban problémás.
Szóval a lényeg, hogy igen, vannak hibák, problémák, de ezeket a gyártók javítják, módosítják. Nyilván azt nem vigasztalja, aki megszívja az autóval, de ettől még nem minden rossz ami új.
[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz Micsurin #321857 üzenetére
Na megnéztem
- 406e km-nél vezérműtengelyállító
- 512e km-nél kapott egy új turbot
- 570e km-nél 4 befecskendező + magasnyomású
- első szélvédőt 9x cseréltek benne
- manuális váltós, egyszer 390e km-nél lett kuplungozva, aztán 762e km-nél
- eddig 56x cseréltek benne olajat (egész jó)A többi apróság. Az durva, hogy még ablaktörlőlapát cserére is márkaszervizbe vitték
The Truth Is Out There --->
-
Shadowbull
addikt
válasz Micsurin #321857 üzenetére
"meglenne a megfelelő javíthatósági háttér."
Megvan. Hogy a gyári pótalkatrészt nem bírod kifizetni, az pont az a szociális téma, amit fentebb említettem.
*Nem lesz annyival tisztább egy EUR4 DPF-es dízeltől esetemben egy EUR5-6"
Mivel ezt pont az EU írja elő a gyáraknak, sok sikert az ellene való harchoz
"örülnek ha a 2010-es válság utáni szinte visszamásznak a németek"
Szerintem te valamit benéztél. A német gyártók eladásai 2019ben tetőztek.
"németek is nem, hogy a covid előtti szintre. A gyártók elmentek a falig, ideje visszafordulni és egyszerűbb élhető dolgokat gyártani.."
A gyártók azt gyártják amire igény van.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz Micsurin #321857 üzenetére
Ahogy a telefonod sem attól lesz "zöldebb", hogy nincs hozzá töltő csomagolva. (Szemben egy otthon 10p alatt kicserélhető akkuval vagy képernyővel.)
Rámutattál a lényegre. ha "zöld" akarsz lenni, akkor olyan terméket adj el ami 40 évig életbentartható, és életben is akarják tartani, ne olyat ami max 10 év, és utána egy rakás veszélyeshulladék. előbbi a zöldebb, utóbbi színtiszta profithajhászás.
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
Micsurin
nagyúr
válasz Micsurin #321857 üzenetére
[link] lemarad a CEIC pedig akartam linkelni. Nagyon szépen látszik mennyire eltört valami útközben.
---Qru Valahogy csak nem akarjuk megérteni az öregkontinensen a fát az erdőtől mi különbözteti meg... de elektronikai téren is ez megy, nem véletlen hogy a microelektronikát ahogy van rendelni kell és nagyon nincs jól ez így.
tboldi Tudod már hányszor megbántam? Emlékezz vissza még a Civic előtt honnan indultunk, megvan? 1.3JDT 90le GP....
Corsa02 Egyébként ehhez lenne egy prózai kérdésem és félre ne érts nem kekeckedés... 400e km-ig márkaszervizben szervizelt autó. Ez tök szép, tök jó de ezt miért nem lehet az ügyfélnek kiadni? Nekem is majd 2 hónapot kellett vásárlás után bírkóznom az olasz kereskedéssel, hogy urambocsá én vagyok a csóró kelet európai érdekelne mikor hallottak utoljára valamit a roncsomról. Ez az amit Qru írt, semmiből nem tartana kiadni a futást és a szerviztörténetet ami ismert... ha ezt le lehetne kérni mindjárt transzparensebb lenne a dolog és nem a "200k-t futott hibamentes, motorja bonttatlan" autót keresné az átlag magyar. (Meg egyébként szlovák-román-szlovén stb) A piacot is szépen beárazná, aki tudja mit vesz az végre reális áron vehetné meg a "projektet" aki meg akar egy közlekedő edényt tudna biztonsággal választani.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Corsa02
őstag
válasz Micsurin #321849 üzenetére
Egyébként a használt autó vásárlók igényei baromi magasak és irreálisak. Pláne ebben az országban ahol az óratekergetés fellegvára volt és sokszor még mindig van.
Használt autó vásároló:
Elmegy, megveszi a B8-as Passat-ot 150e km-el, belseje rendben van, szépen kitakarítva, semmi kopás, szakadás, motorjának jó hangja van. 20e km múlva kezdi beírni a részecskeszűrőt, majd befecskendezők döglődnek, majd a DSG rángat, magasnyomású megkotlik... felhív, hogy mekkora szar ez az egész, utálja a VW-t, segítsek neki már egy valag pénzt rávert. Elhozza az autót, elkezdem kiolvasni: motorvezérlőben 170e km, váltóban 460e km, BCM-ben 460e km stb...hát mondom barátom itt a baj, Te megvettél egy autót amiben sok alkatrész már kiszolgálta az árát. Egyébként a németektől behozott autó volt, 400e km-ig márkaszervizben szervizelt autó.
Na ebben az országban az autók 70% ilyen...aztán az esetek nagy %-ban ez sosem derül ki, csak az van, hogy mekkora szar ez a Passat TDi, nem ment el 170e km-t.The Truth Is Out There --->
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #321857 üzenetére
Nálunk volt pár verda ami 400k km-t futottak és egész egyben voltak. Egyszer kaptam is csereautónak egy ilyen 392k km-t futott TDI-t. Meglepően egyben volt de azért tegyük hozzá, hogy a gézolaj lopás miatt biztos hogy valamennyire előre volt tekerve az órája. Nézzük a jó oldalát, legalább időben volt cserélve benne az olaj.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #321857 üzenetére
Voltak kettővel ezelőtti melóhelyemen 1.3CDTi kulcsos Corsak amik bőven 500k körül tartottak már.
És mégis a 20 legrosszabb közé sorolták ezt a motort.
Gyakorlatilag ugyanez van a mi Lanciánkban is, aminek csak 86k-et sikerült futnia 17 év alatt, szóval van még benne bőven élettartam.[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz Micsurin #321849 üzenetére
Persze, nincs km korlát ebben, direkt követve van a hosszútáv is, jelenleg egy 979e km-t futott A6 (C7) 2.0TDi a csúcstartó benne. De nagyon sok 400-500-600e km-t futott kategória is. Sürgősségi gyógyszerszállító cégek autói, sok-sok taxi stb.
Természetes ez olyan adatok amiket utána is márkaszervizbe hordanak, külföldön sokkal több ilyen autó van itthon.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
Shadowbull
addikt
válasz Micsurin #321849 üzenetére
Pedig ez a 10-15 év és 200-300e kilométer (gyártója válogatja) ami releváns. Hogy utána mi történik, az a gyártó számára tökmindegy. Meg az új autó vásárlók számára is.
Az biztos hogy a növekvő komplexitás azt is eredményezte, hogy az öregebb autókat egyre nagyobb szívás életben tartani. De az egy teljesen más téma, leginkább szociális.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Micsurin #321825 üzenetére
Ezzel most konkrétan nem mondtál semmit.
A romló megbízhatóságot azzal tudnád alátámasztani, ha behoznád az Opel gyári meghibásodási statisztikáit, és megmutatnád, hogy az általad kifogásolt műszaki megoldás átlagban több meghibásodáshoz vezetett.
Nyilván ilyet nem fogsz tudni mutatni, sanszosan nem is látták még ilyet.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Micsurin #321689 üzenetére
Azért próbáljunk meg almát almához, körtét körtéhez hasonlítani. A K Astra 30 évvel korábbi megfelelője az E Kadett....
Szerintem ha lehetne választani, akkor az emberek 99,999%-a a G60-at választaná az E39 helyett. Mondjuk azóta egy kategóriát ugrott felfelé az autók mérete, a G60 nagyobb mint az E38...
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
macilaci78
nagyúr
válasz Micsurin #321100 üzenetére
Az enyémet haver most avatta fel. Azt mondta, sokkal barátságosabb, mint a légkulcs: nem üt akkorát a csuklóra, könnyebb is a szerkezet, nem is olyan hagos (nem jár a kompresszor) és ugye vezetékmentes.
Viszont a manualban írtakkal ellentétben a fokozat az oldási nyomatékra is vonatkozik. 1-es fokozaton (80 Nm) nem vette le a csavart, 4-esen (300-340 Nm) pedig azonnal.
Az 5Ah-s akkut a gép még mindig teljesen feltöltöttnek jelzi.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #321102 üzenetére
Szerintem ezzel nem lesz gond.
Más: Beraktam az új, sima és egyszerű W21/5W izzókat a DRL-be némi küszködés árán. Ugye már írtam korábban is, hogy megolvadoztak a foglalatok a 21 W hőjétől, most az egyiket sikerült pár mm hosszan megrepesztenem is, de a működést abszolút nem befolyásolja.
Szóval azt hiszem, megvan a következő nagyobb kiadás 2 új, gyári lámpatest formájában, ezek a Depók meg mennek a kukába.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest