-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz tototos #327267 üzenetére
Hova sietünk ennyire? - Két szélsőség van. Ahol lehet, akár radar fölött menni, 10 perces megállóval szükség szerint, vagy szélárnyékban vitorlázva 100-zal, néha egy-egy előzés 110-zel, amúgy 30-60 perces megálló szükség szerint.
Így a 4-5 óra alatt meg lehet tenni 5-700 km-t (125-140 km/h átlagsebesség) és 320-500 km-t (80-100 km/h átlagsebesség) is.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
szebe
addikt
válasz tototos #327272 üzenetére
Évi néhány alkalommal anyósjárat, Fvár-Viharsarok, takkra 300km az út. Egy seggel sima, de átérzem amiket írsz, annak ellenére is, hogy M44-en nem sok inger éri az embert.
A vége előtt jól tud esni a Black Sheepben egy kv, de azt már nem számolom megállónakSzóval ja, nem sokan mennek le egy seggel 5-600+ km-t. De nyilván a handrás-féle minden megállónál 1 órát ebédelünk se reális forgatókönyv, ha elektromos, ha nem.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz tototos #327267 üzenetére
Igen, szerintem az előre tervezés rettenti el legjobban az embereket. Bennük van egy ilyen zsigeri érzés, hogy nekik ne mondják meg, vagy ne kelljen már arra mennie töltő miatt, ha másik irányba menne.
Ehhez képest ott van a csomó előnye a villanyautóknak a hagyományoshoz képest.
Most már tényleg nem lehet rájuk fogni azt, hogy kiforratlan technika, megbízhatatlan, stb.
A gyulladásos esetek pár gyártási hibától eltekintve mindig valami fizikai sérülésre vezethetőek vissza.De! Abban is egyetértek a másik oldallal, hogy a nagy többségnek sajnos még nem ez az irány. Én is panelban lakom. Lehetőségem lett volna PHEV-et venni, de nem vettem mivel 2 utcányira egy bevásárlóközpontban van legközelebb töltő. Ott még a parkolásért is fizetni kell a töltésen kívül. Tehát nekem kb sose hozta volna vissza a PHEV 1,5M felárát az hogy akkuról járok.
Továbbá szerintem az is szüli az ellenszenvet az emberekben, hogy EU erőszakkal erre tereli a dolgot. Az autógyártók rákényszerülnek arra, hogy a "jól" működő belsőégésűeket elkaszálják és elektromosra álljanak át. Ezek az elektromosok természetesen nem olyan jó hatótávval rendelkeznek, mint azok amit eleve elektromosnak terveztek.
⭐ Stella
-
Shadowbull
addikt
válasz tototos #327267 üzenetére
"Mert persze egy seggel le lehet vezetni 4-5 órát, de tényleg szükséges?"
Akar 6-7-et is. Miért ne? Az ember minél kevesebb időt akar elbaszni autóban üléssel, ha megállunk akkor meg nem haladunk.
Egyébként meg a fejlődés nyilván nem áll meg, az új nagyakkus A6 eTron-ban van durván 100KWh akku, azzal elmegy az ember 400 kilométert autópályán, aztán a maradék 200at meg beletölti 15 perc alatt, nyugaton már van ehhez relatív sok töltő is. Ezzel már lehet élni, csak hát egy ilyen autó 80e euró.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
nagyúr
válasz tototos #325946 üzenetére
Este a kajáért full ev sport módban mentem, nagyon élvezetes, hogy csendben suhansz 90-el városon kívül, ezért élvezném nagyon a rendes full EV-t is, csak ez a fránya hatótáv és töltéspara, ezt nem tudom levetkőzni
[ Szerkesztve ]
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda - BMW 18" Alufelni Nyári Gumival és Szenzorral *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz tototos #325482 üzenetére
egy szint felett mind1 mibe veszed meg, az 1.4-be is annyiba kerul a kovicucc, mint a 2.0-ba
anno 12-13 eve a PuntoGT-nel szamolgattuk, hogy jon ki buli
1.4-be kovidugo + H-beam hajtokar egyutt volt 180k* (akkori EUR/GBP/USD arfolyamoknal)
1.6-ba ugyanennyi, meg venni kell egy 1.6-s Tipo/Tempra motort hozza 10-15-20k-ert
1.9-be ugyanaz, mint az 1.6 is + kell egy 182B6000-s fotengely is a 67,4->78,4mm loket miatt, + kicsit tobb a gepmunka blokk belsejeben egy kezimaroval, hogy atforduljon a fotengely
az 1.9-hez valo stroker kit dugattyu alacsonyabb a csapszeg felett a loket felevel
1.6-1.9-nel kell egy T idom a turbo vizhutes kiaghoz a futoradiator korebol, mert ott mindig forog a viz, ha jar a motor, es blokkon nincs meg ott a helye ennek kialakitva, meg a olajbetap a szinten egy T elemmel a olajnyomas kapcsolotol
szoval igazabol ~40k volt a tobbet hardver koltseg hozza, a gepmunkaval egyutt +50k a 1.4 es az 1.9 kozott
amugy a H beam hajtokar nem is volt fontos hozza, meglepoen erosen tulmeretezettek
az 1.4-1.6 elbirja 300-320loval is meg 400Nm felett a gyarival is
csak tudtunk az angol forumrol egy kontaktot postazva 45k-ert, annyiert meg en megvettem bele
430-450Nm-nel csuszik meg a 215mm-s kevlar kuplung erositett nyomolapos szerkezettel is, szoval igazabol az limitalt
volt akinek sikerult elernie azt is, 2.4bar-n fujva az 1.6-tezek akkoriban 12sec-s idoket mentek 1/4-n a street kat-ban 190km/h koruli celvonalival
100-200km/h 8sec korul
street kat: E jelu utcai semi slick gumi, kerek nem loghat ki a sarvedo sikjabol, nem vehetsz ki semmit az autobol, a potkereknek es az emelonek is benne kellett lennie a helyen a csomiban... es szuroprobaszeruen meg is neztek
--------
* ha elfujtad a gyari dugokat, akkor a Unix/Bardi ennyi volt a 4 uj dugo gyurukkel, ami nem kovacsolt (a % kedvezmeny nelkul)
de onmagaban a Wössner kovidugo szett 130k volt akkor brutto, a te nevedre szolo szamlaval
szoval a puszi %-l is annyiert/tobbert vehetted meg a 4 gyarit, amibe a koviszett is kerulttöbb drón kell ;P
-
tboldi
nagyúr
válasz tototos #325482 üzenetére
Az 1.4 T-jet is sokat elbír, gyárilag kovácsolt főtengelyt kapott, olyan 280-ig el lehet menni viszonylag biztonságosan.
Nekem az volna a célom, hogy a MiTo átlépje a 200 pacit meg a 300 nyúlmókust, ez a Garrett turbóval simán megvan. Az Abarth Grande Puntókból (100% azonos motorblokk) is így csináltak Esseessét gyári csomagban.
-
-
kisza25
félisten
válasz tototos #323577 üzenetére
Az a bajom, hogy nem jók a tapasztalataim a skoda/vw/seat ülésekkel. Volt egy fabia 6 évig, gyötrelem sz@r ülése volt, de hitelre vettem, páromnak volt vw golf kb 20 km és beállt benne a derekam, seatba is vennem kellett másik ülést+deréktámaszt, hogy jó legyen.
Pedig nekem a kia/hyundai alap ülések is jók (i20,i30, ceed, niro, carens) meg a fiat tipoban sem volt bajom. Opelben is állítgatom menet közben, mert nem akar jó lenni.
Sajnos derékfájós vagyok[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
tboldi
nagyúr
válasz tototos #321214 üzenetére
Soha nem jattoltam senkinek, amikor a Jazz-zel szívattak és jól összevesztem több vizsgáztatóval is, akkor inkább addig kerestem egy másik állomást, amíg nem jártam sikerrel. A harmadiknál össze is jött, hogy csont (és sikerdíj) nélkül átmenjen.
Az elsőnél az ültetőrugókba, illetve az E-jeles, de emelt fényű izzókba kötöttek bele. A rugó megoldódott annyival, hogy beírattam a forgalmiba az okmányirodában, ugyanis az akkor indult JSZP-ből kiderült, hogy honosításkor tettek egy hivatalos bejegyzést róla, csak kézzel elfelejtették belefirkantani a zöld papírba. Az izzókat nem bántottam.
A másodiknál aztán az eggyel nagyobb, ám de gyári, a Honda által jóváhagyott kerékméret miatt vesztünk össze, ezután mentem a 3. helyre, ahol nem volt semmi gond. Ezt a kerékméretes dolgot 2 évvel később orvosoltam egy új matricával, amin a nagyobb szerepel, azóta nyugi van ebben a tekintetben.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tototos #320937 üzenetére
Belsőbe sorolok ilyenkor szinte mindig a külső az halál ilyenkor (is). Ott 90-100 között mentem és úgy is a nyakamon lihegett egy Bimmer. Aztán a bóják között a visszatéréskor nem mert jönni, Na mondom ez csak egy csőlátó, csak egyenesben mer gyorsan menni.
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz tototos #320712 üzenetére
A BMW M5 touring plug in hibrid, ha befér a garázsba.
Amúgyis kombink van, a belvárosban ritkán járunk, így a városi parkolás nem annyira szempont.Mellé egy BMW túraendúró és nagyon megnézném, hogy a Honda Sh300-350 vonal helyett másik 300-500 ccm robogóra váltsak városi cirkálónak. Kis túlzással bármilyen más robogónak nagyobb az ülés alatti tárolója, viszont nem úgy kell felszállni, mint egy női vázas bringára...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Petyyyyy
addikt
válasz tototos #320646 üzenetére
Lada 1200S
Passat B5 kombi 1.9TDI
A8 D3 W12
Esetleg egy B7/Arteon kombi 2.0 tádé R-linye (szigorúan a 200 pacis verzió) járósnakA maradék ~50 méter egyik felét lányokra, kártyára, drogokra költeném, a másik felét meg elherdálnám.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
szőröscica
addikt
-
bandus
veterán
válasz tototos #320719 üzenetére
nem mondom, hogy nagyon sok fele jártam autóval, de ahol ezzel találkoztam, ott sehol sem működött jól. hiába jelzik táblákkal jó előre, hogy mit kellene csinálni. én mindig hamar besorolok, és hagyok magam előtt akkora helyet, ahova szintén kényelmesen be lehet sorolni. de ezt kevesen használják ki, inkább elhajtanak, hogy 5-6 autóval előrébb várjanak arra, amíg valaki beengedi őket. bosszantó, de ez van
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
szabonagyur
félisten
-
-
rbalint88
addikt
válasz tototos #320646 üzenetére
[link]
Egyebkent ez nehez kerdes, mert ki lehet maxolni egy autoval is, de a tobbseg szerintem tobbet venne (en is).
Amugy az egyik setup: egy 997.2 gts cabrio, ket egyszerubb villany napi jarosnak (felesegemnek+nekem 1-1), meg valami utazos lucccuskombi (540i/d G31 LCI, esetleg Alpina verzioban). De leginkabb egy fasza haz, akkora garazzsal, ahova ez mind befer -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz tototos #320646 üzenetére
Mivel volt aki Yarist vagy Golfot kért, a maradékot dobjuk össze és akkor példaképünk Lamborghini Revuelto-ját kérem én is (190M)
⭐ Stella
-
nagyúr
válasz tototos #320646 üzenetére
Az új M5 kombi jöhet, plug-in, megy mint a hülye, kellően nagy batár, szóval minden adott.
[ Szerkesztve ]
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda - BMW 18" Alufelni Nyári Gumival és Szenzorral *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz tototos #319743 üzenetére
Amikor vettem a szaladgálós roncsomat.. az ember vitt egy kis kört.. de nem vezettem a kocsit métert sem. amikor fél évvel később elhozta és kifizettem, akkor is csak annyit hogy beálltam vele az udvarra, majd szétszedtem. 2 évvel később kerültem meg vele először a háztömböt
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
-
nagyúr
válasz tototos #319526 üzenetére
Nem éri meg az új akkupakk sztem. Veszek egy 14 éves autót, nem fogom 24 éves koráig megtartani, addigra elrohad. Ez a 30-ból olajcsere meg számomra azért hihetetlen, mert a C corsámra nem jön ki ennyiből. Huszon X ezer a 0w30 bele, 10 rongy a munkadíj és akkor még semmilyen szűrőt nem vettem. A prius egyébként szerintem is racionális lenne, de szinte kizártnak tartom hogy le tudnám nyomni a feleségem torkán, no offense, de szerintem nem egy kifejezetten szép autó. A ceed sem az, de kevésbé megosztó talán.
-
nagyúr
válasz tototos #319518 üzenetére
150-300 ezret futott 12-14+ éves hibridek vannak ezért az árért most ahogy nézem. Prius, Yaris. Valóban jobb döntés ez? Én meggyőzhető vagyok, de pl. fogalmam sincs, hogy eg yilyen idős hibridben az akku hogy áll, mennyi a cseréje ha hozzá kell nyúlni, stb.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tototos #319405 üzenetére
👍
Az enyém is kb. reális, rendszerint ennyit tud az IHI turbó. #GT1446kell
De hozzá kell tegyem, nekem egy kerékre tapasztott gyorsulásmérővel mérték az utcán, a csak egy tengelyt forgató padon megmakacsolta magát az autó VDC-je. Olyan padra van szükség, ami mindkét tengelyt forgatja, hogy ne legyen nulla a hátsó kerekek felől érkező sebességjel.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz tototos #317627 üzenetére
Szép lassan betáraztunk február óta torx-ból, lassan minden is van ami kell. Pragmatikusak voltak, minden vagy sima torx vagy hegyes végű torx szerencsére.
Normális akna kéne és akkor nagyon nagyon sok minden megoldhatóvá válna.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
válasz tototos #317034 üzenetére
A nyugati kereskedők egy kis idő után hajlanak az alkura. Itthoni neppernek van egy szép parkoló listája és amikor úgy érzi beajánl valamit. Ha meg akarnak szabadulni tőle akkor rábólintanak és már el is ment. Erre jön még az hogy itthon elég a különbözeti áfát megfizetni ha ott kifizette így a helyi kereskedőnek viszonylag minimális veszéllyel lehet fixet keresni.
Kereskedő ismerős mostanság pl csak licit oldalon vesz kocsit. Kicsit vakon, kicsit kérdőjelesen de abból itthon is elég olcsó lesz.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz tototos #316953 üzenetére
Mert annyira unalmas jószágok ezek, hogy ez az egyetlen amire recsizni tudnak.. plusz ugye ez valós parájuk, mert ha elfogy a delej, akkor ott áll meg mint a szög.. Ez már nem az a világ ahol a kölykök falán poszteren sejtelmes fotón egy olyan tepsiforma autó van, ami 4 másodperc alatt futja a százat...
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
Dare2Live
félisten
válasz tototos #316953 üzenetére
Elmondjáka BYD problémáit is, a gyenge infotaimentet, takony kormányt... de ami miatt ez a teszt/video hatótáv vonalon hiteltelen lett az az, hogy a modosított nagy felni+odaléptek nekivel sikerült a LR hatótávját standardra hozni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
macilaci78
nagyúr
válasz tototos #315507 üzenetére
Kia Ceed kombi, 100kW dízel, 2017-es, ezzel tudom összemérni. Egy 2017-es Tesla 8mFt, egy új 17-től indul (készletes modell), 2017-ben kb 20mFt volt az új ára.
Egy 2017-es Ceed 2,5mFt, egy új 9 mFt a nagyobb motorral, anno 2017-ben az enyém listaára 6 mFt volt.Az otthontöltés esetemben társasház, nincs napelem, csak a sima lakossági tarifák vannak. A kbóta kb 2/3-át viszi el a háztartás villanyból és gázból (használati melegvíz, radiátoros fűtés) is. Egy évben 10-12k km-t megyünk, az 200-250k kW, biztosan túllépjük a kvótát. Persze így is olcsóbb, mint utcán, nyílik az olló a kettő között.
Mióta megvan a Kia, 1 év. Az utolsó tankolásig 10.163 km-t ment, 647,64 liter szaladt bele 456.571 Ft-ért.
cOxeR: áramot se tudok termelni, nincs hol, nekem ez a rajtvonalam...
Új autó is felmerült, de egyszerűen nem akarunk annyi pénzt autóban tartani, amikor avul és veszít az értékéből. Műszakilag a 2017-es Kia Ceed is nagy ugrás volt a '99-es Passat után, háromszoros áron nem hozott volna annyival többet egy új Kia, vagy ötszörös áron egy Octavia...
Az évben eddig kb 30-40e Ft üzemanyag költségem volt… - Már a robogóba is 90 ezerért tankoltam, pedig csak február óta van meg.
Amúgy egy Tesla hatótávja már tényleg kiszolgálná a belföldi igényeimet.szőröscica: Én is ezért vitettem áramot a tárolóba: kell, a rézkábel és a munka meg olcsóbb úgyse lesz. Könnyen ment, a villanyórák a garázsszinten vannak, kábeltálca van. Még egy UTP-t kellene lehúzni a lakásból, de amit a strangban láttunk, az alapján nem éreztük annyira fontosnak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz tototos #315478 üzenetére
Tegyünk mellé egy hagyományos belsőégésű autót, 7l/100km átlagfogyasztással! Azért a hibrid, elektromos felárból elég sokáig lehet tankolni, szervizelni egy hagyományos autót, pontosabban elég sokat kell menni ahhoz, hogy közlekedőedényként egy elektromos megérős legyen.
Persze zöldnek lenni, élményautót használni, stb szempontok felülírhatják.ArthurShelby: Egyszerű bérből és fizetésből élőként pont nem érdekel, hogy a fizetendő végösszeg milyen tételekből is tevődik össze.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Ármester
válasz tototos #315454 üzenetére
Többet fogyaszt igen, 3-5% legalább, de van teszt ahol 10% is van a difi, miközben sulyban talán 9 kg van a kettő auto között gyári adatok szerint. Meg gyártás függvényében volt Panasonic illetve LG akkuval szerelt is, egyik 82 kWh másik 79 kWh Nekem pana van, egyik jobban tölthető hideg időben de nem emlékszem már melyik.
Ezer megy egy dolog miatt is fogyaszt egy EV épp annyit amit, szóval elég egy szelesebb idő vagy +1 ember vagy csomag, vagy csak egy laposabb kerék.
Tesztekben is egyiken van mondjuk 20”-os kerék másikon csak 19” máris más a fogyasztás.
Igazából egy közel 2T-ás EV átlagosan 20 kWh/100 km-t kér pályán 130-al ez egy jó iránymutató.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest