Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
őstag
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #86584 üzenetére
"Hogy te mindig összeakadsz valami àllattal"
ne is mondd, ma pl. majdnem egy őzet kaptam oldalba még jó, hogy srégen, 'elfelé' futott át előttem. pont alsó fogásban mentem (szembeszél, persze) csak a csörtetést hallottam oldalról, mire felnéztem már ott szaladt előttem....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #87195 üzenetére
Más: múltkor voltatok egy nagy karikán. Hármashatár hegy meg Nagykovácsi környékén. Az hány km volt? Zsolt74-el egy részét bejárnánk. (Pesthidegkútiak vagyunk). Lemerítetted mind a két akkut?
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
HollyBoni
veterán
Egyik ismerősöm szeretné lecserélni az Avid BB5 fékjeit valami hidraulikusra. A keret viszont elég szűkös, olyan 20k. Ennyiért majdnem új, vagy zsír új legalapabb Shimano cuccokat látok (315, 365), illetve ősrégi sokéves dolgokat.
Ilyen olcsón van értelme hidraulikusra váltani, vagy inkább beszéljem le róla? Elvileg azért szeretne váltani, mert próbált egyet és tetszett neki. Kb. így ennyi.
Alap montiról van szó, főleg városban használva, vékonyka gumik.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ja,hogy ő is versenyezni szeretne?! Az akkor más tál tészta,ott nem a jármű megkímélése az elsődleges szempont és jól jön a kónuszos fejcső,átütő tengely,vagy integrált hajtás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz JackFeryll #87187 üzenetére
Ez így azért nehéz, mert végigmenni mindennel végig lehet, de ha már megtetszik, akkor nehéz lesz a régit fejleszteni, ha az alapja nem tuti. Használtan szerintem 200e-től indul az, ami hosszútávon megéri (pl a nemrég linkelt 2016-os Focus) és olyan 300e az, amihez nem kell egy darabig hozzányúlni. Újban 100-150e Ft plusz a fenti árakhoz, ha találsz készleten leárazva.
Én egy 27,5"-es aluval megyek (395-ös fék, átütős elöl hátul, XC32 villa, Deore/SLX, 3x10). Élvezem ezzel is, de látom, hogy miben lenne jobb egy komolyabb bringa. Mondjuk nagy tapasztalatom nincs benne, ez lesz a második évem, de azért remélem sikerül egyre jobban feljebb kúszni a listán (első harmadba).
Ja, és elsőre szerintem ne 1X-rel kezd. Bár nem tudom milyen erőnléted van, meg mennyit mész hegyen, de azért van az a mászás, amikor negyed óra után már nem árt a granny ring.Ha pesti vagy, érdemes végigmenni a boltokon, kinek mi maradt meg.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
parkr
őstag
válasz geotigris9 #87189 üzenetére
*wheels
-
geotigris9
tag
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz JackFeryll #87187 üzenetére
Olyan belső lábhosszal nekem pont jó a 21" huszonkilencesből.150-ért egy jó használtat kellene kifogni,26" van elég,de 29" ost is lehet találni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
JackFeryll
őstag
Sziasztok!
Gondolkodom hogy ki kéne próbálni a montit mert az XC(M) elég szimpatikus. Eleinte nem szeretnék sok pénzt beletenni. Ha összeszednék valami technikát (skill) és bejönne akkor beruháznék valami könnyű, modern dologra. Távol ugyan, de benne van az a lehetőség hogy teljesen átállok erre a szakágra.
Mit várhatok használtan mondjuk 150 körüli kerettel ? Szerintem alu hardtail, maximum valami régi SLX/XT körüli szett, 1 vagy 2 tányérnak örülnék, de majdnem esélytelen. Hidrós tárcsaféket szeretnék. Kerékméret valószínűleg 26-os mert az van olcsón. Valami olcsóbb levegős teló. Súlyban nem is gondolkodom, bár 26-osból még lehet nem is lenne kövér. Egyébként XL-es nem túl gyakori méretem van, esetleg egy L-es váz is nagyon kimaxolva elmegy egy 400-as nyeregcsővel (92cm belső lábhossz), kérdés hogy a kormány milyen magasan lenne.
Ez nekem direkt budget opció lenne, nem szeretnék mondjuk 250-ért venni valamit amikor 400-tól már egész jó használt hardtaileket kapni mint következő lépcső.
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #87185 üzenetére
Az nem számít, ott merevvel úgyis lassú vagyok.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
válasz geotigris9 #87174 üzenetére
Ezt így hirtelenjében találtam. Valószínűleg van olcsóbban is. Ott kell megvenni ahol olcsó. Miért vegyem meg dupla áron máshol. A gyártó 10.000-es nagyságrendben rendeli. Hidd el ennél sokkal de sokkal olcsóbban. Még mindig úgy gondolom, hogy egy fullyban semmi űrtechnika nincs, csak túlmisztifikálják. Nincs nagy fordulat, extrém hő vagy nyomásterhelés, magas sebesség.
[link]
Adottak a geometriai adatok. Csak nyomni kell. Egy Giant formátumú vállalat percenként százat csinál. Ott már a hegesztés is automata.De hangsúlyozom ez az Én véleményem, nem kell egyetérteni vele. Nem kívántam vitát gerjeszteni.
PEACE."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
h_benjamin
aktív tag
válasz Teasüti #87182 üzenetére
Hát szerintem csapágy nélkül használja Aki össze rakta nagyon pihent agyú lehetett. De gondoltam hátha nevettek egyet annyit mg ér szerintem a bicó meg venni szerintem senki nem venné mert nincs értelme XD
i5 10600KF + Z590 + RTX 3070 + 32GB + 1 TB SSD + 120GB SSD + 2TB HDD // iPhone 14
-
Teasüti
nagyúr
válasz h_benjamin #87180 üzenetére
Hát ez elég idióta kókány megoldás. Koncepció szinten is hibás elképzelés tekintve, h a kormányon van a súly - ami így felfüggesztettlen lesz (ha a villát most nem nézzük) -, nem pedig a fejcsövön. Arról nem is beszélve, hogy akkor a kormány nyaktól fogva fel- lemozog?? És szétveri a fejcsapágyat? Vagy pont nem csinál semmit, mert alig van rajta súly. Vagy mi a szar ez?
Kétlem, h teleszkópikus volna. Na meg jó merev is lehet így szerencsétlen villa.[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
PD-M530 -> PD-M520 ... 75 gr mínusz ... gyorsul a paripa
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
h_benjamin
aktív tag
i5 10600KF + Z590 + RTX 3070 + 32GB + 1 TB SSD + 120GB SSD + 2TB HDD // iPhone 14
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Vki sokat látott kolléga meg tudná mondani mi a leggyakoribb trend most a nyeregvázcső átmérőknél montikon? A merev XC vázam 31,6-os, viszont úgy fektetnék be egy Bodyfloat nyeregcsőbe, h az lehetőleg jövőálló legyen. A kérdés, hogy jobban járok a 27,2-vel és hozzá vmi persely, vagy jó lesz a mostani méret?
Köszi! -
jjeahh
nagyúr
Rengeteg nagyon hasznos infó, ezer köszönet! Le is mentettem mindent bevásárlólistára .
Esetleg valami negatív tapasztalat? Laikusként videók alapján nehéz megcsinálni? Valamit elcseszhetek? Az, hogy dzsuvás leszek tőle nem zavar .fpeter07: Erre nem gondoltam, köszi!
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
geotigris9
tag
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz geotigris9 #87174 üzenetére
jav.: listaárhoz mmmá esete van..
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz ShiTmano #87172 üzenetére
Nem akarok nagyon bele folyni ebbe, de amit linkeltél az keményen le van árazva a listához képest jó 50% környékére. Nem teljesen releváns példa.
(#87136) Runner_fxr Nem gondolkozol azon, hogy az asszonyt meglepjed valami SPD szettel, lehet bejönne neki? (Tudom te taposó párti vagy, de ő lehet nyomná patenttel is szívesen, azért ha valaki komolyan kipróbálja rá tud cuppanni.)
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #87099 üzenetére
A saját tapasztaltaim alapján nálam a gorilla szalag vált be a legjobban, messze... Nem csak a legolcsóbb és a legkönnyebben beszerezhető, de teljesítmény tekintetében is a legjobb azok közül amikkel eddig találkoztam és felmelegítve nyomtalanul el is tüntethető. Az Enve is ezt a szalagot használja nagy valószínűség szerint, szóval le lehet vonni a következtetéseket.
A klasszik gettó metódus az acélperemes gumikkal, pedig veszélyesek, a kritikus pillanatban a felni le fogja dobni a külsőt magáról, hajtogathatós gumikhoz, pedig egyszerűen nincsen szükség a szétvágott belsőre.
A lötyiből én a Stan's cuccát tudom a leginkább ajánlani, de ezen kívül a Schwalbe Doc Blue Professional se egy rossz alternatíva, csak ettől a környezeted még mocskosabb lesz. A stan's teje nálam 4 hónap használat után száradt bele a kerékbe, a súlytól viszont nem kell aggódni gyakorlatilag semmi nem marad a gumiba, kivéve, ha a csillagok úgy állnak, mert akkor érdekes dolgokra képes az anyag. [link]
Végső soron, pedig a szelep, ebből én a DT és a Stan's megoldásait tudom ajánlani, mégpedig csak is a presta szelepes verziókat, a schrader szelepes megoldás nálam eddig minden felninél eresztette a levegőt...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #87171 üzenetére
Nem úgy látom, hogy a Fox tagok "200-250 eurótól kezdődnek".
[link]
Itt még a legdrágább se éri el a 250eurót. Persze lehet keresni olyan boltot ahol ugyanezt kétszeres áron adják. Azonkívül Te sem gondolod, hogy a gyártók ennyiért kapják. Szerintem nekik fele sem."A csapágyazás sem annyi, hogy beledobjuk a legolcsóbb csapágyakat," A 2000forintos az kb egy k. jó SKF csapágy ára. Ugyanis ezek kis méretűek és nem kell nagy fordulatot kibírniuk. Azok a drágák.
Én is linkelhetnék példát: egyszer Te is linkelted azt a Cubet ami szinte full xt volt Reconnal vagy Rebával 890euróért. Ugyanazt fullyba nem kaptad volna meg 2*ár alatt(márkán belül).
"egy fully váz legyártása többe van. Sokkal több alkatrész kell hozzá, ki kell alakítani a forgáspontokat, merevnek kell lennie úgy is, hogy hátul rugózik, ennek meg ára van."
Nem is állítottam az ellenkezőjét. De, -ezt Te is tudod- a márkás vázak legtöbbjét a Giant és a Merida gyártja. Pl: Speci vázakat is, de nemrég volt a Bikemagon, hogy a még a Colnago is Tajvanon készül. Tehát nem kell arra iszonyatos mérnöksereget alkalmazni, hogy elkészüljön egy váz. Most már kialakult kategóriánként egy ideális geo. Azon belül mozognak max. néhány millimétert meg pár tized fokot. Nem kell újra feltalálni a spanyol viaszt. Ráadásul egymást is másolják sokszor még nagy cégek is. Max. X cég szól a Giantnak, hogy tegyél bele a vázba egy törést vagy egy ívet, hogy ne hasonlítson Y vázára és kész. Persze vannak pionírok is pl. Mondraker FG vázai ami tényleg nem sablon, de azoknak az ára már tényleg "téren és időn kívül van"
Szerintem anyagárban a gyártónak max. 50ezerrel kerül többe egy fully bicikli taggal(nagytételben,nagykeráron) A munkaigénye a komplett biciklinek sem sokkal több. A mérnökök díja az megfoghatatlan/ellenőrizhetetlen. Arra minden cég azt mond amit akar. Persze túldimenzionálják."Arról nem is beszélve, hogy használat közben melyik a nagyobb élmény."
Na ezzel egyetértek. Szerintem itt van a kutya elásva. Akik kipróbálnak egy fullyt az 90%-ban utána olyat akar, és kifizeti az extra felárat az extra élményért.
Szerk: Na úgy néz ki a Canyon egy korrekt gyártó Kb:max ennyi pluszba kerül a fullysítás. Más márkáknál azért nem feltétlenül így van. A úgy itt a fórumon is az az általános vélemény, hogy merevből jó/egész jól használható 300e, fullyból 600e.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #87163 üzenetére
Villany nélkülire sem lehet kijelenteni, hogy dupla áron van a fully, számos példa nem ezt mutatja.
100-150 euróért a legbutább manitou tagokat kapod meg maximum, RS, Fox tagok inkább 200-250 eurótól kezdődnek.
A csapágyazás sem annyi, hogy beledobjuk a legolcsóbb csapágyakat, egy fully váz legyártása többe van. Sokkal több alkatrész kell hozzá, ki kell alakítani a forgáspontokat, merevnek kell lennie úgy is, hogy hátul rugózik, ennek meg ára van.
Nem gondolnám, hogy mindenki fully-t akar mindenáron, sokan használnak merevet, és nem azért mert nincs pénzük fully-ra, hanem mert nekik az a legfontosabb, hogy a lehető leggyorsabbak legyenek fölfelé és sík úton.
Ilyen felhasználásra nem kell fully. Viszont amikor már inkább úgy tekintünk a montira, hogy az árkon bokron átmenjen, magabiztos legyen a legtöbb terepen, akkor nem kérdés, hogy milyen montiknak van értelme, és ez is egy elég széles tábor.
Merev: [link] 850 euro
Fully: [link] 1300 euro
450 euro a különbség, ebből kb 200 euro a tag.
250 euro meg simán betudható a váz összetettebb felépítésének.
Arról nem is beszélve, hogy használat közben melyik a nagyobb élmény.
Akkor nézzünk egy másik példát, mondjuk a drágább kategóriában.
Merev: [link] 5500 euro
Fully: [link] 6000 euro
Itt kb a tag ára fedezi az árbeli eltérést.Zsolt74: Lehet, én határozottan 3 fokozatra emlékszem a Brose esetében. Viszont ez a rendszer elég rugalmas, a gyártóknak nagyobb a mozgástere mint egy Bosch vagy Shimano esetében.
-
fpeter07
veterán
válasz Hasaggymeg #87169 üzenetére
Tavaly félmaraton lefutása után elmentem egy országúti tesztkörre. (mert csak) 20-25-el gond nélkül lehet menni. A 25-ös sebességet a 17 kg-os bringámmal futás nélkül is kemény tartani. Edzésnek jó, de nem nagy élvezet. Topicban néhányan olyan tempót mennek, hogy megérne egy elbeszélgetést: Szereted, vagy mi hajt ennyire?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fpeter07 #87168 üzenetére
Úgy érzésre annyit gondolnék én is.Az elején a placebo roppant csalóka tud lenni,de mikor elmúlik az újdonság ereje akkor kiderül,hogy minden csoda 3 napig tart.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lalakov #87114 üzenetére
"Meg lehet határozni mennyivel tud az ember gyorsabban haladni egy országúti kerékpárral, azonos erő bevitele mellett?"...szerintem aki egy jó túra-kerékpárral tud mondjuk 24-25km/h tempót 50km-en,az egy jó országútival fog 28-30-at tartani.Csoda nem fog történni,az biztos,sebességhez elsősorban láb és tüdő kell.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zsolt74
senior tag
Lehet hogy csak a BH-nak 4 fokozatú a Brose?
A többi gyártónak viszont 3?Zsolt
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #87162 üzenetére
Jogos, Én villany nélkülire értettem. Ott ami merevben 300e az fullyban 600e. Ugyanaz a felszereltség, teleszkóp stb.
Egy tag kisker(!) ára kb:100-150euro. A csapágyak darabja legyen 2000Ft és már drágát mondtam. Gondolom a himba se aranyból van. A mérnökök meg már kb. 10éve ugyanazokat a rendszereket árulják. Max kicsit finomítanak rajta. Pl. arrébb viszik az egyik forgáspontot 1mm-el.
Véleményem szerint a fullykat azért adják ennyiért mert megtehetik. Mindenki azt akar bármi áron. Mert a hátsó rugózás jó. Kényelmes, nem pattog, lefelé többszörös tempót lehet menni.
Meggyőződésem hogy egy fullyn többszörös profit van mint egy mereven.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #87156 üzenetére
Az tényleg jó ár érte, de gondolom nem új volt.
Ennyiért valóban semmi értelmes pedelec fully nincs újonnan, normál hajtással kezdődnek kb ezen az árszinten.
Azért ez a merev X 2 ár túlzás, de valóban van egy jelentősebb árkülönbség.
Merev, 500-as akkuval: [link]
Fully, 500-as akkuval: [link]
Jelen esetben 900 euro a különbség, ami nem kevés pénz, de figyelembe véve, hogy van plusz még egy teló, csapágyazott forgáspontok, illetve a mérnököknek is nehezebb dolguk van amikor egy fully-t kell tervezni, pláne középmotorral, akkor szerintem ez egy reális különbség.Zsolt74: Akkor valószínűleg már frissítettek rajta, régebben 3 fokozatos volt a Brose.
TotO': Ez esetben nyugodtan mond meg nekik, hogy szeretnél egy hajtómű cserét garanciában, mert nem volt rendesen ráhúzva, és kétszer is lelazult.
[ Szerkesztve ]
-
TotO'
aktív tag
válasz Runner_fxr #87150 üzenetére
Boltban vettem át, viszem majd vissza holnap. Azért csak nem fognak ejnyebejnyézni, hogy megpróbáltam visszaszorítani, de az mégkevesebbet tartott.
Pixel 7 || Neuzer Courier DT
-
#27813376
törölt tag
Mivel kaptam defekteket mostanába tüskék által, gondoltam szlájmot teszek bele a belsőkbe. Hát nem győzött meg. Körbeforgattam, de kétségeim vannak, hogy ez épp oda tud folyni ahova kell, akkor amikor kell. Rohadt lassan folyik benne. Forgatom a kereket, mikor a szlájm a felső részben van, érzem, amint lassan folyik le. Na majd elválik....
-
Zsolt74
senior tag
-
trialboj
őstag
válasz Vasinger! #87152 üzenetére
Abszolút semmivel sem jobb
A márka az egyetlen ami variálja az árakat, illetve már elég sok design létezik pl ebayen. A legtöbb verzió már alapból kerek, és tökéletesen illeszkedik a villanyak ívelt hídjába, a decás, pl pont nem ilyen, de azt is meg lehet oldani.
Ha nem akar tökéletesen hozzásimulni a villához, akkor miután felraktad, érdemes egy rongyot begyűrni hátulról, és előre forgatni a kereket. A rongy nekifeszíti a villának a műanyagot, és reggelre valószínűleg már tökéletesen illeszkedik a rongy eltávolítása után is. (ismételd pár napig, ha elsőre nem működött)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #87155 üzenetére
Jah, csak ezt elég jó árban vette 4k meg egy pici. Annyiért alap fullyt sem kapsz, ráadásul motor nélkül.
Fullyval egy baj van. Merev*2 az ára. Teljesen indokolatlan. Max. egy százassal szabadna többe kerülnie.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #87153 üzenetére
A Brose szíjhajtásos belül, ezért szinte alig van rezonanciája és hangja, ez egy baromi jó tulajdonsága. A többi rendszernél hallod amikor bekapcsol az elektromos motor, nem vészes, de hallható.
Merev vázban én annyira egyébként nem kedvelem a pedelec bringákat, (bár amúgy sem kedvelem túlzottan a merev vázas montikat) pedelec esetében, pláne középmotorosnál, túlzottan merev a váz. Össztelósban szerintem sokkal jobb, ráadásul pedelec esetén még az sincs, hogy az össztelóst nehezebb fölfelé hajtani. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Volt nekem is 4szögtengelyes hajtóművem 13 évig és sok-tízezer kilométerig,de nem látott az csavarrögzítőt.Zsír,bika,majd pár naponta ellenőrzés 1-2x amíg azt tapasztalod már nem lazul.
jilian...ha gondolod felhívom,hogy elmondjam neki.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #87146 üzenetére
Lehet igazad van, de tényleg mindegy is, 2-es fokozatban is állat. És ráadásul szinte néma. Azonkívül stabil és kényelmes is. Komoly cuccok ezek már.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Sziasztok!
Használt valaki ilyen kenőanyagot?Nem tudom,hogy én fogtam-e ki valami selejt flakonosat vagy ez ilyen...amint megdöntöm kicsit a flaskát ömlik belőle az anyag,adagolni szemenként lehetetlen,a padló,rongy csicsog.Annyi pozitív visszajelzés van egy másik webshop-ban,hogy gyanítom az enyém gagyi csak,gondolom lehúzták volna emiatt.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Runner_fxr
Ármester
Tapasztalatom szerint ha a négyszögtengelyes hajtás egyszer lelazul és nem veszed észre, csak akkor amikor már letapostad a hajtóművet a tengelyről, akkor ja, az többnyire kuka, vagy a fent említett kiékelős módszerrel megpróbálod orvosolni, többnyire működik is.
Boltban vetted át a bringát, vagy házhoz szállítást kértél? Bolti átvétel esetén szó nélkül viheted vissza gariba cseréltetni a hajtóművet, mivel nekik azt beállítva kell átadni. Amire általában minden szerviz felhívja a figyelmet, az a 100km-es ellenőrzés! Ez ingyenes szokott lenni, és pont azért van, hogy pl az ilyen lelazult hajtóművet még időben észrevegyék, és meghúzzák a csavart. Új bringáknál elő fordul néha, hogy lelazul a pedál vagy a hajtás. Ha nem viszed vissza 100km-es átnézésre, akkor nem kötelesek cserélni, mert a felhasználói felelőtlenség okozta a problémát. Ha dobozban szállítják ki, nem lehet 100%-os beállított állapotban eljuttatni hozzád a bringát, tehát védekezhet azzal a bolt, hogy nem volt szakszerűen üzembe helyezve a kerékpár, mivel az ilyen esetben a vásárló felelőssége. Bár én akkor is rá ellenőrzök a hajtóműre, és amit lehet beállítok, ha dobozban szállítjuk ki.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #87148 üzenetére
Erre én is gondoltam már, csak eddig még nem mentem akkora sárban, hogy a becsúszókra is felgyűrje, ez volt az első alkalom. Az első váltót viszont a sárvédő sem menti meg és azt a legnehezebb lemosni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #87134 üzenetére
Pont ma vágtam ki Coccolino öblítőből, ilyen első és hátsó sárvédőt. Remek lett, azt leszámítva hogy átlátszó.
Mellesleg decathlon alig pár fillérért lehet venni az első villához minimal sárvédőt, jól mutat, könnyű, és megóvja a becsúszót a sártól, és karmolástól.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
TotO'
aktív tag
válasz Runner_fxr #87136 üzenetére
Uh, ez nem hangzik valami jól
Mindenképp visszaviszem! Ez tényleg olyan komoly mint amielyennek hangzik? Mert akkor kb már ferde szemmel kéne néznem, ha nem cserélnek rögtön hajtóművet?
Pixel 7 || Neuzer Courier DT
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bunddog #87143 üzenetére
Nem lehetetlen, emlékszem anno, amikor először sikerült ott felmennem, elöl 26-os tányér, hátul 28-as fogaskerék. Ha azzal sikerült, a mai áttételekkel pláne nem lehetetlen.
ShiTmano: Hát igen, bár rengeteget tud segíteni fölfelé, de a technikai tudást nem pótolja a rásegítés.
A Brose-nál úgy tudom 3 fokozat van, de igazából mindegy is. Én a Bosch-al 90%-ban 1-es fokozatban megyek, e fölött már ritkán. Sík úton meg rásegítés off.[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
Zsolt74 barátommal mentünk két kisebb karikát. Pesthidegkútról a Kálvária-hegy mellett le Solymárra, és a Rózsika forrás felé vissza. Majd Pesthidegkútról a volt reptéren át az Árpád kilátóhoz és vissza. Ő a (nemrég bemutatott) villanybringájával jött. Egyenes úton még úgy-ahogy tudtam vele tartani a lépést (lejtőn még néha talán gyorsabb is voltam a fatkerék miatt), de emelkedőn -ahol Én már meghaltam- Ő ugyanolyan tempóval ment felfelé. Kipróbáltam egy enyhén emelkedő vízmosásos úton, csak 2-es fokozatban (amúgy 4 van) már ott is hirtelen olyat tolt, hogy fékeznem kellett. Hozzá kell szokni, mert megtréfálhatja a rutintalan embert. A 3-as, meg a turbó fokozat gyakorlatilag indokolatlan. Érdekes élmény volt.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
bunddog
tag
válasz Runner_fxr #87136 üzenetére
Szép Ott akarok majd felmenni, ki tudja sikerül e De lefele biztos menne
-
Apollo_21
addikt
Sziasztok!
Sokadik kérdésem lesz, remélem erre jön válasz mert ez kivételesen SOS
Váz gyári matrica szett-et szeretnék készítettni, ebben a témában keresnék vkit
Eddig a siker egyenlő a 0-val, 1van aki júni-júli-ba tudna elkezdeni foglalkozni vele és 1hó az átfutás...
Nekem ez a dolog 2hét múlva kell!Előre is köszi!
Asus ROG STRIX /ROG-Join the republic/
-
Because
őstag
aki esetleg integrálta váltana: Deore FC-M612
-
inifini
tag
Hát ebben a mai örült szélben puha voltam, a Biatorbágyi emelkedőnél visszafordultam, annyira dobált a szél + az eső is elkezdett szemerkélni, így feltekertem a Citadellához, majd a Normafára, ahol még ma is volt hó:
-
jjeahh
nagyúr
válasz geotigris9 #87135 üzenetére
Nem hülyeség, meg is próbálom, persze nem az egész bicón, csak a váltóknál stb.
andrisbandi: ezt is kipróbálom majd, csak ilyen sarason kellemetlen az erdőből berobogni a városba (én a város szélén lakom).
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #87134 üzenetére
Panelosként igen kellemetlen meglepi lehet aknára futni.
A múlt héten sikerült.
Nagy közúti híd alatt toltam át a gépet hátsó kerékre állítva, egy nagyon keskeny beton szegélyen, óvatosan, nehogy bepottyanjak a patakba. Valahol kutyagumiba léptem az 1 perces tolás alatt...Bakancsban nyomtam, és pont fenn voltak a sárvédők is, így "csak" a büdös volt probléma amíg az autómosó felé kanyarodtam. Nem néztek ám furán amikor a bakancs talpaival kezdtem a mosást
Szóval hiába nem ajánlott a nagynyomásúval lecsapatni a bringát, panelosként nincs más opció.
Lasan 20 éve így tisztítom. Persze óvatosan, de eddig megúsztam károsodás nélkül.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Runner_fxr
Ármester
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de az a hajtómű lehet tönkrement. A négyszögtengelyes hajtásnál nagyon kell arra figyelni, hogy meg legen húzva rendesen a csavar. Ha már menet közben azt érzed, hogy az egyik hajtókar lötyög, az sajnos rég rossz. Ilyenkor az történik, hogy a laza csavar miatt, szépen lassan lekúszik a hajtókar a négyszögtengely kúpos végéről, viszont közben el is nyalja egy kicsit az alu hajtókart az edzett acél tengely. Ez után már hiába húzod rá, le fog megint jönni, mint ahogy tapasztaltad is. Ilyenkor egy megoldás szokott lenni, egy dobozos üdítő, vagy dobozos sör dobozából vágsz egy kis darabot, amit a négyszögtengely egyik lapjára ráteszel, és úgy húzod rá a hajtóművet. Tulajdonképpen ki van ékelve, ez a legtöbb esetben segít, és el lehet tolni egy jó darabig a hajtóműcserét. De mivel ez egy új bringa volt, megpróbálnám garanciában elintézni a hajtóműcserét.
A hajtómű csavarra egyébként szoktam egy kis zsírt rakni, mert volt már olyan, hogy azért recsegett a hajtás, mert nem volt ott zsír, illetve szerintem jobban rá is tudod húzni, kisebb az esély, hogy kitekeredik.
Új bringáknál a hajtómű lelazulása kritikus pont, ez elő szokott fordulni. Az elején erre mindenképp figyelni kell. Az is lehet gyárilag nem volt rendesen ráhúzva.jilian: Az biztos, hogy egy fasza kis gép lesz! Nem hinném, hogy csalódást okozna.
Nálunk is egy kicsit nagy most a kontraszt a bringákat illetően, asszonyé jóval egyszerűbb, de amire használja, bőven elég. Mentünk ma egy kis karikát, nagyon tetszett neki, de azért az enyémmel is ment.
Még nem próbálta a montim, ezért nem a cross trekking-el mentem én is. Azért most így érzékelte, hogy az övé miért annyi amennyi, és az enyém miért annyi amennyi.
A végén nem bírtam magammal, és meglódítottam egy meredek utcán közel 70km/h-ra. Adorján út[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz jilian #87133 üzenetére
Kéne neki is egy hasonló kaliberű bringa ár értékben minőségben.
(Az a piros a videóban gettó más mint webshopos a videós inkább valami matt narancs szín és nem piros. Legalábbis az én monitoromon.)
Más.
Hajtókarhoz mondanám én is szoktam tenni zsírt a tengelyre (szak könyvben olvastam minden olyan pontra [kell] rakni a-hol alumínium és acél találkozik és ide is) bár nem hiszem ettől jobban rá szorulna vagy ilyesmi ráhúzásnál, de levételnél biztos nem lesz semmi gond.
Persze csavarrögzítőt is rakhatsz rá még pluszba az tutira nem fog lejönni utána, ha nem muszáj.
Bár volt olyan nekem is, hogy lelazult, de jól meghúzva már utána jó volt érzésre bikából meg kell húzni, ha van hozzá némi érzéked érzed azt a pontot a-hónan már ne tovább. Szerintem kis kulccsal is meglehet tépni csavart nem lehetetlen.Arra figyelj, hogy ne oldhatatlan csavarrögzítőt vegyél mert szétszedésnél már lehetnek gondok. (A gyengébb is meg fogja fogni kellően, ha frissiben van rárakva és összeköt.)
(Pl. ez is jó lehet [link])
És azért is fog jobban fogni ha külön teszel rá még, mert értelem szerűen az egész össze fog ragadni a menet két fele. Egyébként csak gyárilag vélhetően a csavaron(előre rárakva) van a belső meneten nincs a tengelynél, így csak fele annyit ér tartóerőben mintha mind a két felét fogná a rögzítő kötésben.
De kellően meghúzva így is elégnek kellene lennie.
És új bringán kisebb nagyobb tekerések után érdemes pár alkalommal végignézni nincs- e valami meglazulva.
(küllőket is végigpengetni nem-e laza valamelyik)
(Én már hagytam el tányércsavarokat új bringán, mert kilazultak és már csak akkor vettem észre mire három lelépett.)(#87134) jjeahh Levegőpisztoly.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #87106 üzenetére
Megrendeltem egy zöld Spectral Al 6.0-át "L" -es méretben.
(De furcsa érzés volt leokézni az átutalást...mert azért ha ezt tudná az asszony! )A 7.0 pirosban szerintem snassz. Fekete meg nincs. Meg f@szomat drága (nekem )
Így legalább boldog vagyok, hogy tegnap megvettem a kisasszonynak a bicót 170€-ért. (Genesis Princess)
Én tuti nem éreztem volna meg ezt a ~200€ -os felárat egyel "jobb" MTB-ért... -
ivana
Ármester
Ebben az esetben főleg a kenés számít mert azért rendes erők ébredhetnek azon a csavaron, lásd így simán kijött pedig volt rajta. A loctite is keni a menetet amíg meg nem szárad.
[link] Elég tág határok között mozog, pl. valamelyik hajtókaromba bele van ütve, hogy 44Nm. Az alja az ajánlottnak kb. 35.
Az nagyon a vége annak amit ki lehet fejteni azon a imbuszon, szóval húzd meg teljes erőből. A szerszámok nyele nem viccből akkora amekkora, úgy vannak tervezve, hogy nagyon ne lehessen túl húzni. -
ShiTmano
aktív tag
válasz Zsolt74 #87129 üzenetére
És akkor mi van? Gondolom a patentszemet is le tudják ugyanolyanra gyártani.
Eléggé elterjedt a 10-es rendszer, szerintem biztos van aki patentszemmel használja.A múltkor valaki linkelt Shimano patentszemet.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
TotO'
aktív tag
blue locktite nem ér semmit
Ha már itt tartunk, akkor melyik csavarrögzítő a jó erre a célra? (elképzelésem sincs, hogy ez milyen lehet, ami rajta volt alapból) közepes, vagy nagy szilárdságú legyen? (ezutóbbit kézzel még szét lehet szedni?)
Egyébként kézzel, egy ~12cm nyelű imbuszkulccsal mekkora nyomatékot lehet kifejteni? Mert megy itt a beszélgetés, hogy 40Nm kellene, de ennyit ki tudunk mi fejteni, vagy ahhoz már gép kell? másképp:
mennyire adhatok bele mindent szorításkor, mert ha úgy sem közelítem meg a 40-et, akkor nem kell félnem attól, hogy hazavágom a menetetPixel 7 || Neuzer Courier DT
-
Zsolt74
senior tag
Shimano HG54 Deore 10 sebességes MTB lánchoz gondolom NEM lehet használni patent szemet( mert forgásirányos a lánc).
Zsolt
-
ivana
Ármester
válasz HollyBoni #87122 üzenetére
Been there done that Túra gyereknek lelazult a hajtókarja a semmi közepén, még ilyen régi 14-es csőkulcsos volt, persze 14-es csőkulcsa nem volt senkinek, meg amúgy is sérült volt a menet a csavaron. Kiszedtem a sajátomat meghúztam aztán vissza raktam hozzám, kibírta a 10km-et a következő bringa boltig
40Nm egy 15cm-es nyelű imbusszal azt jelenti, hogy 400N-el kell húznod az imbuszt mert az effektív erőkar olyan 10cm akkor is ha úgy számolunk, hogy a gyűrűs és a kisujjadra ugyan annyi nyomaték esik. Vagyis rohadtul meg kell húzni.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz rétisün #87124 üzenetére
Négyszög (kép -> négyszög alakú a tengely).
Négyszögnél nagyon kevés alátétes csavarral találkoztam eddig. Na meg ha ehhez a csavarhoz beteszel egy alátétet kevésbé mélyen megy bele a menetbe, meg az is lehet utána nem fog rámenni a kupak (ha ez esetleg számít neki valamit).
[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
válasz HollyBoni #87118 üzenetére
A lényeg az egészben a meghúzás 40Nm van előírva kb. ami rohadt sok, fogsz egy imbuszt és meghúzod amennyire tudod azt kész. A terhelésből adódóan itt a blue locktite nem ér semmit.
Igen, egy idő után elvileg lejön ha nincs csavar, de gyakorlatilag ha jól rajta van ez elég sok idő. -
HollyBoni
veterán
Igen, én menetrögzítőt ajánlanék. Sosem használtam zsírt és nem volt gondom, de kipróbálhatod azt is. Ráhúzást meg azért érzéssel, vagy ha van egyáltalán erről valami adat akkor nyomatékkulcs.
Szervizt kerülném. Egy az hogy lehet kifogsz valami agytrösztöt akinek nem is kéne ott dolgoznia, másik az hogy ők csinálnak valamit és rámondják hogy oké ez jó lesz, de úgyis tesztelés után derül ki.
(#87123) ivana : Mégis van menetrögzítő kb. minden gyári csavaron...
Lejön az simán. Ismét, nem véletlen van ott az a csavar.
[ Szerkesztve ]
-
TotO'
aktív tag
Tehát tisztítsam meg majd vigyek fel tiszta gépzsírt a csavarra, illesszem fel a hajtókart, és amennyire csak lehet szorítsam meg?
Semmi alátét, menetrögzítő?
(#87118) HollyBoni: Ha jól értelek, akkor te inkább menetrögzítőt javasolsz, mintsem zsírt.
[ Szerkesztve ]
Pixel 7 || Neuzer Courier DT
-
HollyBoni
veterán
Ez oké, ezzel kapcsolatban nem mondtam semmit, csak a "hajtókart nem a csavar tartja" nettó hülyeség. Azon kívül hogy fel tudd tenni normálisan a hajtókart a tengelyre még pontosan az a dolga, hogy ne lazuljon le a hajtókar használat közben..
Zsír berohadás ellen segít, jobban nem tartja a csavart. Én a saját bringáim bütykölésénél nem is szoktam ide rakni, mert úgysem hagyom kint ázni 5 évig, eddig nem volt gondom egyszer sem. Talán ha nincs elég erőkar jobban meg lehet húzni zsírozva, de azért a menetszakításra vigyáznék.
A menetrögzítő ami rögzít. Ez sem véletlen van az összes gyári csavaron, én bepróbálkoznék vele, hátha valami iszonyat gagyit használtak a gyárban.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz lalakov #87114 üzenetére
Szvsz olyan 1,5-szer ha ilyen rugós telós trekkinged van ami nehéz is.
A méreted olyan 53-54 56 tuti nagy, kisebbet érdemes inkább venni ha két méret között vagy.
Mi az a hagyományos kormány? Kompakt kos van rajta, nem klasszik, de ez a modern forma elég jó.
Ha a full sorás sora hajtásos dekás gépről beszélünk az nem rossz. De használtan biztosan jobbat kapsz ennyiért. El lehet lenni a sorával, nem olyan rossz az, csak belépő outi szett.
A trek 105-el kb. 300 ezer lehet újonnan.
HollyBoni: a csavar nem véletlen van ott az igaz, de nem a menetrögzítő oldja meg a problémát, hanem a normális meghúzás meg a zsír.
[ Szerkesztve ]
-
lalakov
senior tag
Sziasztok!
A segítségeteket kérném.
Szeretek biciklizni, szeretem a sebességet. Eddig túrakerékpárokat használtam, az utolsó darab 16 éve a társam és összesen 4700km tettem meg vele. 39 éves vagyok, most vagy soha, hogy kipróbáljam az országúti élményt. Meg lehet határozni mennyivel tud az ember gyorsabban haladni egy országúti kerékpárral, azonos erő bevitele mellett?
Viszont semmit sem tudok a biciklikről.
176cm vagyok, ami olyan 56-os méretet jelent?
Első körben a Btwin TRIBAN 520-on akadt meg a szemem keresgélés közben, ami 150000 a Decathlonban. Ami megtetszett benne az a 3*9-es váltó és hogy van hagyományos kormányú változata.
Van egy ismerős, aki sokat teker országútival és otthon van a témában. Szerinte az előző bicikli nem lenne jó választás hosszútávon. Neki van (új) egy Trek 1.2-es váza (kék/ezüst; a szín kombinációból be lehet lőni milyen évjárat?) és Shimano 105-ös váltó szettje (50-39; 11-28, ha jól tudom). Egyrészt mit szóltok ehhez, szerintetek mennyibe kerülhet ez, illetve ti mit ajánlanátok? Létezik olyan bolt, ahol segítőkészek és nem vernek át?Köszönöm,
lalakov -
ivana
Ármester
A hajtókart nem a csavar tartja, amikor ráhúzod gyakorlatilag ki is szedhetnéd a csavart ha minden ok akkor rajta kellene maradjon.
Meg kell nézni hogy nem sérült-e a négyszög, ha nem akkor a csavart és a tengelyt is jó alaposan bekenni zsírral fogni egy rendes hosszú nyelő 8-as imbuszt és meghúzni tökig. -
TotO'
aktív tag
Megérkezett a Neuzer Coruier DT
Azonban néhány óra tekerés után (ahol azért nyilván volt olyan rész, ahol vadabbul hajtottam..) A bal oldali hajtókar csavarja elkezdett kilazulni, lötyögött, meghúztam, de ~5km után ismét..
Olvastam, hogy menetragasztó és rugós alátét segíthet. Szétszedve látom, hogy valami szárazabb kék anyag van a meneten, gondolom ez is menetragasztó akar lenni, ergo az lehet nem segítene annyit? (vagy erősebb kéne)
Illetve, hogy nincs semmi alátét, nem tudom, hogy kellene-e, hogy legyen, vagy hogy volna jó, de ha rugós alátétet raknék bele, azt a külső körhöz kellene, ugye?Vesszőparipám ez, régebbi biciklijeimen is folyton ez volt a baj, vinném vissza most is szervizbe, de nem ártana jobban átlátnom, hogy most mit lehetne ezzel kezdeni.
Mit gondoltok, mi a megoldás ilyenkor?
[ Szerkesztve ]
Pixel 7 || Neuzer Courier DT
-
Because
őstag
válasz Tothgera30 #87110 üzenetére
köszi, már be is rendeltem. még ebiknál várom az ingyen szállításos hétfőt és akkor egy one up lánckerék, mert van itthon 3 11-36 kazetta
-
Dulika1978
csendes tag
Sziasztok skacok,
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy véleményetek szerint egy 27,5ös KTM ultra cross mtb-re érdemes lenne-e egy 50-584es schwalbe big ben külsőt tenni? jelenleg egy schwalbe smart sam 54-584es külső van rajta, de mivel többet tekerek vele közúton mint terepen azért gondoltan a külső cseréjére.Esetleg még gondoltam a continental tour ride 42-584es köpenyére is de akkor már belsőt is kellene cserélnem illetve az már lehet túl bután nézne ki a montin
előre is köszi a segítséget -
Because
őstag
az 1x10-es átalakítás elhalasztva, mert az fc-m615 hajtásnál a 32-es tányér miatt a lánc nem tud felfeküdni rendesen, ki kell alátéteznem, de ehhez szerintem már másik hüvely is kell....
ja és ugye itt eltolódik a láncvonal iskormányból legalább vágtam így most 700mm
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #87096 üzenetére
Akkor meg a házakat kötöd össze. Jajj már...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jilian #87100 üzenetére
Igen, a súly az egyik legjelentősebb tényező, amikor felfelé mész. Hiába van a Strive-on az a geometria állítás, valamit biztos segít, de a lényeg a súlya.
A Spectral már alu vázzal és közepes felszereltséggel is értelmes súlyban van.Mondok még egy példát, van egy haverom akivel kb egy szinten vagyunk a lejtőzés szempontjából.
Egy 130mm-t rugózó Trail bicója volt, aztán átült egy 160-as Enduro-ra, persze kicsit jobban megy vele lefelé, de nálam most sem megy gyorsabban, pedig az én bringám 150/140-es rugóúttal rendelkezik.
Tudásban egyikőnk sem éri el az Enduro szintjét, tehát felesleges is lenne. Sőt, még az AM-et sem tudjuk kibringázni lefelé. És ezzel a montisok 90%-a így van, ebben biztos lehetsz.A szín kérdése sajnos a Webshop negatív hátulütője, én is gyakran észrevettem, hogy a gyári képen egy bringa teljesen más szín árnyalatú mint élőben. Ez a Bergamont-nál is megfigyelhető, sokszor volt, hogy míg képen csúnyácska volt, élőben szép, és ugyan ez fordítva is előfordult. A feketével nem tudsz mellélőni, de az a piros kérdéses.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #87044 üzenetére
Hát nem túl biztató, azt hittem van egy aranyközépút, ami kb bármikor használható. Azt azért csak nem szeretném, hogy aszfaltról leérve állandóan le/fel kellene vegyem.
"Én pl nyaranta ujjain nyitott sima edzőkesztyűben tekergek"
Ez azért nem lenne jó, mert az egyetlen hely ahol tényleg haszna lenne, egy egész meredek domboldal, ahol sokat segíthet a zárt kesztyű.
Arra számítottam, hogy legalább egy kesztyű vásárlásnál nem kell kompromisszumokat kötnöm. 3 ével ezelőtt mennyire egyszerű is volt még, vettem, egy bringát 60kért, 2 lámpát, és elvoltam egész évben. Most meg heteket töltök 1 szaros kiegészítő kiválasztásával.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
rétisün
veterán
válasz geotigris9 #87091 üzenetére
én a bovden befűzésére gondoltam.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest