Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
-
anorche1
őstag
válasz Dilikutya #71686 üzenetére
Én kb. Egy hete birtoklok egy ilyen lámpát, azóta egyszer mentem vele este, és nagyon jó. Egy dolog van ami nem tetszik benne, hogy lefelé kell dönteni nagyon a lámpát hogy az utat világítsa és ne a szembejövőket, így meg hülyén nézz ki. Nem nagyon értem, hogy a mérnököknek ez hogy nen tűnt fel.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Dilikutya
félisten
válasz varsam #71695 üzenetére
Nem baj ha nincs 800lm fényereje, de akkor ne is írják rá. De ettől még nekem fényerő kell, nem olcsó kínai lámpa. Ha 15 ezer, akkor 15 ezer, látni akarok, nem spórolni.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
6030D
őstag
válasz Mikulásbá #71689 üzenetére
Nem trekkingezek, de ahogy már többször írtam, szerintem egy sima rugós is kielégíti a legtöbb ember igényét városban, töredezett aszfalton. Ahogy néztem a trekkingekbe a Suntour NCX-NEX-et rakják, de nem tudom, hogy jó-vagy sem, mert nem használtam. Majd egy szervizes vagy tulaj mond rá valamit.
-=RelakS=-: én is néztem a Fenix 3-at, a Sapphire kiadást még öltönyhöz is fel lehetne venni... csak erdőben, esésnél azért lehet, hogy elsírnám magam, akár a csuklómon van, akár a kormányon.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Dilikutya
félisten
válasz varsam #71690 üzenetére
Hát ez ööö... csodás.
Én kompakt megoldásban gondolkodom, vagyis se powerbank, se külső akku nem kell. Se két lámpa. A fénye se valami meggyőző. Ennek tuti nincs 800lm fényereje.
Továbbra is áll a kérdés az Osram lámpáról.Ez itt 700lm:
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
pc360
addikt
válasz Dilikutya #71686 üzenetére
Én ezt tudom nagyon ajánlani: Infini Micro LUXO I-273P
Pici, fémvázas, tölthető, és brutesz fénye van. 10 a nagykerára.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
-=RelakS=-
veterán
válasz varsam #71690 üzenetére
Ezek pont azok a lámpák, amiket valahogy nem szeretek.
A felsővel frankón lehet látni, de mivel közvetlenül látható a led, vakítja a szembejövőt rendesen.
A másodikat be lehet állítani úgy, hogy ne vakítson, cserébe kb olyan, mintha egy fényalagútban mennél.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
-
varsam
őstag
válasz Dilikutya #71686 üzenetére
Szia,
én most vettem ebay-en LED-es lámpát, 1500Ft-ért és brutál fénye van. Powerbank hajtja, szóval a töltés is egyszerűen megoldható, könnyen felszerelhető és tényleg nagyon erős. [link]
Sötétben: [link]
Lámpa: [link]
Egy pontba fókuszál elég erősen, de a szórt fény is bőven elég a környezet megvilágításához.Ezen kívül még vettem egy ilyen szettet is, ez kicsit gyengébb és gagyibb cucc, de ennyi pénzt bőven megért. Ezzel is lehet már látni sötétben, kettővel méginkább. [link]
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz Cathfaern #71685 üzenetére
Nincs több kérdésem, köszi.
Megnéztem, a Bryton Rider-ben is van: Built-in barometer for training with terrain.
Én azt hittem, hogy GPS-es távolság-méréssel határozzák meg a szinteket, de akkor ezek szerint nem. Csak gondolom ott még korrigálnak adott GPS-pontokkal/koordinátákkal is.Ma is tanultam valamit.
Mikulásbá: Ha jól emlékszem, akkor a Paragon-t ajánlották itt másnak, mint használható trekking villát.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Dilikutya
félisten
Látott már valaki ilyen lámpát: Osram LEDsBIKE FX70? Mennyire lehet jó? Azért az a 225lm 14 ezerért szerintem nem rossz. Venni akarok magamnak valami fényes lámpát. Nem rosszak a 6 ezres Bikefun-ok amúgy, páromnak asszem egy Spot van, jól teljesít kivilágítatlan kerékpárúton két település között is, de nekem legyen erősebb.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Cathfaern
nagyúr
"Szombaton például tervezem, hogy megyek egy 60-70 km-es túrát, 1600-1700 m-es szinttel, reggel 8-as indulással, dél körül fogok hazaérni. Akkor hányszor kellene kalibrálnom út közben?"
Egyszer se, elég induláskor. Ha meg esetleg elkap egy vihar (nem eső, vihar), akkor amíg vársz hogy elálljon, akkor úgyis ráérsz újrakalibrálni"Illetve ha ez pontosabb, mint a GPS-es, akkor a "PRO"-k miért nem ilyet használnak? Vagy van olyan Garmin, amiben van barometrikus mérés is?"
Nem néztem végig az összeset, de szerintem az alsókategóriát leszámítva mindegyikben van -
6030D
őstag
válasz joysefke #71682 üzenetére
Én szinteket megyek, nem is keveset szerintem, de biztosan nem szórakoznék újrakalibrálással út közben. Ha elfelejted a hegyen, akkor visszamész? Szombaton például tervezem, hogy megyek egy 60-70 km-es túrát, 1600-1700 m-es szinttel, reggel 8-as indulással, dél körül fogok hazaérni. Akkor hányszor kellene kalibrálnom út közben?
Szerintem ha egy ismeretlen terepen, szintrajz alapján akarod megtudni, hogy egy versenyen az adott hegycsúcs vagy frissítő előtt mennyire vagy szintben, akkor a GPS még mindig jobb, mert az csak 5-10 métert téved az adott magasságodról, de ha már mentél előtte 50-60 km-t, akkor ezek szerint a légnyomásos akár többet is. És azért egy maratonon nem hiszem, hogy megállsz állítgatni, főleg, ha nincs mihez. Tehát az adott helyen pontosabb képet kapsz, esetleg a verseny végén nem fog egyezni az össz. szintemelkedés.Illetve ha ez pontosabb, mint a GPS-es, akkor a "PRO"-k miért nem ilyet használnak? Vagy van olyan Garmin, amiben van barometrikus mérés is?
Természetesen nem kötekedni akarok, csak felvetés.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
joysefke
veterán
Mert ha ennyit téved, akkor az nem olyan, hogy egyszer megadod neki, aztán onnan számolja, mert egy hét után már a föld alatt is lehetsz.
Nem egészen.
Nekem még nem volt ilyen, tehát csak az elméletet tudom visszamondani:
-(1)Eltárolhatod egy vagy több pont tengerszint (tsz.) feletti magasságát, amelyet később a menüből visszahozhatsz és a túra elején viszonyítási pontként használhatsz.
Például, ha mindig otthonról indulsz és tudod, hogy az 150m magasan van, akkor induláskor gombnyomással azonnal 150m-re tudod nullázni a magasságot.-(2)Menet közben ha változik az időjárás, akkor szép lassan egyre nagyobb lesz a magasságmérés pontatlansága. Ezt kiküszöbölendő menet közben is újra tudod kalibrálni a gépet, amikor ismert magasságú ponton vagy. Pld. Otthonról indultál 150m magasságról és most négy órával később a 700m-es dobogókő tetején 685m-t mutat, akkor rákalibrálsz 15m-t, mert tudod, hogy a Dobogókő 700m magas.
Szerintem aki egyáltalán ilyen órában gondolkodik az szintezni akar, tehát egy csomó viszonyítási pontnak fejből tudja a magasságát, illetve még a magyar hegyeken is szokott lenni tábla, hogy milyen magasan vagy, tehát könnyen után tudod kalibrálni.
A Sigmáról tudom, hogy ha nem mozog (alszik) akkor eltárolja a magasságot és utána arra kalibrál, hiába változott a légynyomás. Ez akkor jó, ha hosszú túra közben megállsz ebédelni/sörözni közben megváltozik az időjárás, akkor sem fogja a gép azt gondolni, hogy kikapcsolt computer mellett te hegyet másztál. VDO ezt más megfontolás miatt nem így csinálja.
Amihez nekem kéne az, hogy ha megyek versenyre vagy túrára /tervezem, hogy a jövőben több ilyenen részt veszek/, akkor verseny előtt egyszer ránézek a szintrajzra, megjegyzem, hogy melyik csúcs milyen magasan van, utána pedig az órán tudom követni, hogy mennyi van az aktuális csúcs tetejéig. Ergó nem égetem el magam idő előtt és nem is óvatoskodom túl az energiámat. Ha tudod, hogy már csak 50m szint van a csúcsig, akkor az szárnyakat ad. Én nem ismerem olyan jól a túraútvonalakat, hogy fejből meg tudjam mondani, hogy mikor ér véget a következő emelkedő.
Egyébként meg egy ilyen óra minden pontatlanságával napon belül még mindig jóval pontosabb, mint bármilyen "GPS-alapú magasságmérés"...
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #71659 üzenetére
Pont ez volt a lényeg, hogy olyan legyen.
fpeter07: Igen, egy széles kormány sokat tud segíteni. Nekem a térdem se bírná a merev gépet, maximum ha nagyon óvatosba megyek. Dh gép azért más világ, még egy átlag 120-140mm-es fully-hoz képest is.
IMIIKE1998: Az egy limitált kiadású, Kona Stinky Primo volt, nem sok szaladgál belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Igen, egyszer jó lenne összenézni
Én csak azt tapasztaltam, hogy az iPhone 4S-em (ugye az csak GPS alapján tolta) elég rendesen össze-vissza mért, viszont múltkor iPhone 6S-el mentem fel irottkőre (endo-val), és méterre pontosan látszott a csúcs is, sőt még a csúcson lévő kilátó plusz magasságát is pontosan megmondta. -
6030D
őstag
válasz -=RelakS=- #71675 üzenetére
+ Cathfaern:
ki kellene egyszer próbálnia egy túrán, hogy kinek mit mér azonos útvonalon a különböző kütyüje.
Amikor haverommal egyszerre tekerünk, simán előfordul, hogy van 10-20 % eltérés a mért szintkülönbségek között ugyanazon az útvonalon, pedig mindegyik GPS-es telefon (igaz régebbi, gagyi, MTK chipes) és mindegyiken fut a Strava (ha már említetted, hogy térkép alapján korrigál).A Sigma ROX10.0 jónak tűnik, de ennyiért már lehet venni Garmint is, vagy két Brytont pánttal, p.ford.mérővel. Persze lehet, hogy többet tud a 10.0, nem néztem utána.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Cathfaern #71676 üzenetére
Sony Xperia Z3 + Strava
A Strava-ban van beépített korrekció, hogy ne a tökéletes gömb hamis adatát adja vissza, mint pl az Endomondo (az legalábbis azt csinálta régen, voltak is cifra mérések)Amúgy az első próbán a ROX 10.0-val közel három órát tekertem, akkor szinte méterre pontos volt, mikor hazaértem, bár az délután, egyenletes időben volt
A magasság mérés engem igazándiból azért érdekel, hogy a sunyi emelkedőket/lejtőket be tudjam azonosítani. Nem kicsit idegesítő ugyanis, hogy ugyanazon az útvonalon az egyik irányba úgy tekersz, mint aki nitrót szlopált reggelire, visszafelé meg a reumás csiga hozzád képest SchumacherItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #71672 üzenetére
"Nekem eddig a telefonos GPS pontosabb volt. Legalábbis indulás az mindig 210m, melóba érkezés 120m körül szokott lenni, +/- 1m.
A fenti órával mire beérkeztem reggel, 125m-t mért, mire hazaértem, 201m-t. A fenti értékekre kalibráltam induláskor. Jó, tudom, reggel meg este még a hőmérséklet is gyorsan változik, de akkor is! "Ugye két dolog:
1. Mint írtam a barometrikus mérés pár órán belül pontos, hosszú távon elmászhat az érték, szóval a reggel -> este bőven sok.
2. "telefonos GPS" ebben az esetben mit jelent? Közvetlenül a GPS mérési értéke vagy valamilyen tracker program által mért eredmény? Ha utóbbi, akkor jó eséllyel korrigálja valamilyen térkép alapján, ami aszfalton jól működik, "járatlan utakon" kevésbé.
+1 Milyen telefonod van? Mert újabbakba már tesznek légnyomás mérőt pont azért, hogy lehessen korrigálni a GPS magasság értékeket (nyilván amúgy ez a legpontosabb)
+2 Igazából az esetek jó részében nem az a lényeg, hogy épp milyen magason vagy, hanem hogy a sportolás / túra során mekkora magasságkülönbséget küzdöttél le. Szóval igazából majdnem mindegy, hogy az indulás 200m vagy 150m volt, az a lényeg hogy 600m-t másztál meg. Emiatt igazán nem muszáj minden induláskor kalibrálgatni a barométeres mérőt se (amikor meg telefon + barometrikus mérő van, akkor magától kalibrálja GPS koordináta alapján) -
-=RelakS=-
veterán
Ezért is kell minden indulás előtt kalibrálni, mert ha egy derűsebb nap után egy borúsabban indulsz, akkor más lesz a magasságod.
A Rox10.0 meg tud jegyezni pár GPS pontot, aminek a közvetlen közelében automatikusan kalibrál, de ehhez meg ugye GPS kell, hogy tudja, hol van.Idézek a BC14.12 manualjából:
2.3 A tengerszint feletti magasság mérése
A BC 14.12 ALTI / BC 14.12 STS ALTI egység a légköri nyomás alapján számítja ki a magasságértéket.
Minden idováltozás a légnyomás változását is jelenti, ezért a tényleges kijelzett magasság megváltozását
eredményezi. Az ilyen légnyomásváltozások kompenzálása céljából meg kell adni egy eferenciamagasságot
a BC 14.12 ALTI / BC 14.12 STS ALTI egységen (ez az ún. kalibrálás).
– Kalibrálás a kezdomagassággal
A kezdomagasság a szokásos indulási hely (rendszerint a lakóhely) tengerszint feletti magassága. Ezt az értéket megtalálhatja a megfelelo térképen. Az értéket egyszer kell beállítania a BC 14.12 ALTI / BC 14.12 STS ALTI egységen, és a kalibrálás csupán néhány másodpercet vesz igénybe.
– Kalibrálás az aktuális magassággal
Az aktuális magasság a jelenlegi tartózkodási hely tengerszint feletti magassága, függetlenül a kezdomagasságtól (az út kezdopontjának magassága, egy hegyi menedékház magassága stb.). Az aktuális
magasságot akkor használhatja, ha úton van, és ismeri egy referenciapont magasságát.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
őstag
válasz -=RelakS=- #71672 üzenetére
Na de pont ez az, hogy akkor minden túra elején kell egy gps képes eszköz, ami megmondja, mennyin vagy. Mert ha ennyit téved, akkor az nem olyan, hogy egyszer megadod neki, aztán onnan számolja, mert egy hét után már a föld alatt is lehetsz.
Még mindig a Bryton Rider lesz a nyerő budget kategóriában, úgy érzem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
A sigma légnyomás alapján mér magasságot. Megmondod neki, hogy induláskor milyen magasan vagy, aztán ahoz viszonyít.
Elég randa tévedésekre képes még egy ROX 10.0 GPS is, hiába van benne GPS. Mondjuk érthető valahol, mert ha út közben változik az időjárás, azt magasságváltozásnak regisztrálja
Cathfaern
Nekem eddig a telefonos GPS pontosabb volt. Legalábbis indulás az mindig 210m, melóba érkezés 120m körül szokott lenni, +/- 1m.
A fenti órával mire beérkeztem reggel, 125m-t mért, mire hazaértem, 201m-t. A fenti értékekre kalibráltam induláskor. Jó, tudom, reggel meg este még a hőmérséklet is gyorsan változik, de akkor is![ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
őstag
válasz Cathfaern #71668 üzenetére
Köszi. Érdekes, hogy légnyomás alapján pontosabb, mint a GPS-es. Kár, hogy nem tudnak Strava-t, bár ahhoz mindenképpen kell GPS.
Crytec210: ha az ember megérzi a frontokat, ami ugye nyomáskülönbség, akkor gondoltam ez is össze-vissza mérhet. De ha már egy telós GPS-nél pontosabb, akkor megéri.
jaja1981: jó ez a kerékpár, de szerintem is nagy lenne neked. Én 186 cm vagyok és a régi bringám 56-os mtb, de nagy nekem, mert hosszú. (620 mm felsőcső, 100 mm stucni). Nem a lábadnál fogod érezni, hogy nagy, hanem a vállad fárad el, mert fekszel rajta. Úgy, mint a rekun, csak fordítva.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jaja1981
addikt
válasz Cathfaern #71669 üzenetére
Meg persze.
Fekvő azért kellett, mert melóhelyre azzal jártam néha.
Ez a 7-es főút volt, Tárnoktól Fehérvár, 40-40km.
Erre tök jó is volt, de melóhelyet váltottam és már nem tudok bringával járni, és Tárnok-Tárnok, Tárnok-Érd viszonylatban nem előnyös. Nehézkes az elindulás, kisebb a manőverezési képesség, szélesebb, szóval nem kis városi használatra van.
Hát ezért.Ja, én kicsit magasabb vagyok, meg az átlépési magasságom is kicsit nagyobb.
Én szeretem, ha magasan ülök.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz jaja1981 #71667 üzenetére
Megkérdezhetem, hogy miért váltasz fekvő bringáról? (vagy nem váltasz, csak kéne ilyen is?)
"180cm vagyok és a lábam megmértem, olyan 82 cm."
Én 178cm vagyok, átlépési magasságom 78-81cm (nem emlékszek pontosan), nekem van egy 57-es biciklim, érezhetően nagy. Nem mondom, hogy használhatatlanul, de annyira nem kényelmes, hosszabb távokat mondjuk nem mentem soha vele, városi rohangálósnak volt használva. Szóval javaslom inkább az 54-eset, de legjobb lenne megpróbálni. -
jaja1981
addikt
Sziasztok,
Fekvő bringa után is mét nyeregbe pattannék.
Amire használnám a bringát az heti 2-3x 5-10km országút, de simán belefuthatok földútba is.
Erdő, downhill kizárt.Eddig is montim volt, jól bevált, ezért ebbe az irányba nézelődtem, de a Trekking bringákat sem zártam ki.
A lényeg, hogy szerintetek ez jó választás lenne?
[link]Mire kell figyelnem vásárlás előtt?
Ismeri valaki ezt a típust?
A 57cm-es váz kicsit aggaszt, de elvileg jó, a teszt-bike kalkulátor Nekem 54cm-t javasolt optimálisnak.
180cm vagyok és a lábam megmértem, olyan 82 cm.Vélemény?
Köszi.
-
korcsillio
addikt
Sziasztok.
Erről tudnátok mondani véleményt?
[link] -
-
joysefke
veterán
Sziasztok!
bicaj "computer" kéne, ami mindenképpen fontos az pedig:
-össz táv
-napi táv
-manuális résztáv (hogy teljesítménytúrán eltévedés után tudjam követni melyik EP-nál kéne lennem)
-autó start/stop
-sebesség/átlagsebesség
-idő
-Időjárásállóság
-Magasságmérés (autó/manuális)kalibrációval, és legyen pontos...-Egyelőre vezetékesben gondolkodom, montihoz lesz, félek a rádiós átvitel bénázásaitól (elem/interferencia)
-Pluszt jelentene, ha két bicajon is használható lenne
-Az is pluszt jelentene, ha övet és wattmérőt és lehetne hozzá csatlakoztatni, de ezért nem vagyok hajlandó fizetni
-Ja és legyen minél könnyebb...Eddig két modellt találtam ami szóba jöhet:
VDO M4 (ez esztétikusabban néz ki)
http://www.cycleparts.de/en/products/m4/functions.html#vergleichés
Sigma BC 14.12 alti
http://sigmasport.com/de/produkte/fahrrad-computer/topline-2012/wired/bc1412altiVélemények?
Testbike-ot már megnéztem, Sigma-ról jók a vélemények, VDO-ról nincs értékelhető vélemény (egy lehúzás van, tag úgy tesztelte a rádiósat, hogy egy másik óra is fent volt a gépen és csodálkozik, hogy 2X-es sebességet mér...)[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #71656 üzenetére
Pont egy ugyanilyet láttam ma a városban, mint ami a 2. képen van.
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #71656 üzenetére
El is hiszem, hogy lehet velük menni. Én merev bringával nem nagyon erőltetem az ugrókat. Ha rosszul érkezem le megint tönkretehetem magamat pár hétre, 1 hónap múlva meg itt az őszi szezon, kell rá edzeni. Bár a 720-es kormány igen jól kezelhetővé tette a bringát. Én nagyon meg szoktam nézni, hogy minek megyek neki.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #71656 üzenetére
Komoly bringák, de a másodiknak eléggé feka strici színvilága van.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
K Norbi
addikt
(#71653) Crytec210
(#71654) Mikulásbá Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Anno, még kezdetleges Enduro-nak én ezeket használtam.
[link]
[link]
Ezek se voltak sokkal könnyebbek mint a Vega.
18-19kg biztos volt mind a két Stinky-m.
50-60km-es túrákat nyomtam vele, 1000m feletti szinttel. Az volt aztán a szenvedés.
Akkortájt alám került volna egy 13kg-os AM gép, kb az Alpoknak is nekivágtam volna, sajnos már nincs annyi időm hegyre menni.fpeter07: Eplénybe sokat szoktam járni, mert a barátnőm szülei ott laknak az erdő lábánál, 10 perc alatt felsétálok a sípályához.
Ilyen DH gépekkel durvát lehet menni, 8-10m ugratás meg sem kottyan neki. És tulajdonképpen alig érzed. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mikulásbá #71654 üzenetére
Ezt aztán lehetne méregetni napokig.Keréknyomás,terhelés stb. változtathatja millimétereket,de tulajdonképp nincs számottevő különbség.Valahányszor (terhelve) lemértem kevesebb lett mint a táblázatban megadott.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz K Norbi #71649 üzenetére
A fordulatszam ugyanaz marad, ugyanannyiszor kattan az erzekelo.
A felnihez kozelepp ha saros a kereked, nagyobb esellyel csapod telibe az erzekelot vagy a magnest, konnyebben elhagyhatod. Nem veletlenul van az a keresztekhez bepozicionalva, azon tul, hogy jobban tartEverybody lies.
-
K Norbi
addikt
válasz Pttypang #71641 üzenetére
Én most próbáltam ki, nem mért ha hátra tettem, feltettetem teljesen a sensort az első fék alá teljesen feltoltam, így nem olyan feltűnő de jobban be kell fordítani! Viszont érzékeli jól kb 4mm hagytam sensor mágnes között. Viszont ha teljesen letettem akkor is jó volt, csak mivel kisebb kört fut a mágnes ezért sűrűbben kattogott a sensor=jobban meríti az elemet. Ha teljesen feltettem akkor ritkábban kattog. De lehet pontatlanabb lesz, ezt még le kell tesztelni csak sajna vihar van kint.
Azt fogom megnézni Gps el hogy sebességbe mennyi lesz az eltérés.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
Hatalmas volt az időfutam. Nem írom le kik nyertek érmet, hátha valakit utólag nézi majd meg.
-
TomMusic
őstag
válasz Mikulásbá #71643 üzenetére
Nekem speciel hátul jobb lett volna, mert sokkal kisebb távolság van a küllők és váz ("villa") között. Na itt éreztem egyedül a vezeték hátrányát (mert nyilván nem ért el odáig.. ). Elöl nem tudtam olyan közel tenni a mágnest és érzékelőt (amiben valszeg egy hall-elem van, ami annyit csinál, hogy mágneses tér hatására zár egy kontaktot - mint egy relé -), így kicsit technika szakkör volt, de megoldottam, egész elegánsan (alá raktam "párnaként" egy műanyag szivacsdarabot).
Papír szerint az én órámnál max. 5mm lehet a mágnes és érzékelő között, de kb. 12mm van, és jól működik, GPS-el is ellenőriztem.
Szerk.: talán azért rakják mindig előre, mert közelebb van a kormány, továbbá (ez most hülyén hangozhat) a hátsó kerék gyakrabban "változhat" (gumi, nyomás ..stb).[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
veterán
válasz Jester01 #71640 üzenetére
Én még mindig azon gondolkodom, hogy esetleg a hátsó kerékre áttegyem, nem tudom, miért mindig az első kerékre teszi mindenki.
Ha nem lennek ilyen lusta, kiprobalnam, hogy van-e gond a tavolsag miatt, habar nem sok valtozas lenne valoszinuleg, csak esetleg az elhelyezessel lehetne varialni, stucni helyett felsocso peldaul.
Everybody lies.
-
veterán
válasz Jester01 #71638 üzenetére
Te gyakran mesz hatrafele a kerekparral? o.O
Ha menetiranynak hattal, vagyis a hatso kerek fele nezne az erzekelo es beakadni, akkor kullot tör vagy legalábbis hajlít, leszakad maga az érzékelő, ha nem szakad le, akkor blokkolhatja a kereket, de legegyszerubb esetben is leuti a magnest.Ha elore nez, akkor csak erinti esetleg a magnest, ami eltolja azt, te pedig erzekeled, hogy surlodik, hozzaer, ezert megallsz es igazitasz rajta, hogy erzekeljen rendesen, de ne erjen ossze.
Everybody lies.
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #71608 üzenetére
Kipróbálnám nálunk az épített pályán, esetleg Eplényben. Ott még csak fel se kell tolni. Bár ennyiért akarok majd outit venni, hogy nagyobb távokat is le lehessen nyomni. Edzésnek mindkettő tökéletes lenne. Dh bringával a technikát lehet erősíteni, outival meg az állóképességet.
-
pc360
addikt
válasz kacsyx #71629 üzenetére
Lehet edzeni akar. Emlékszem, egyszer pont egy VEGA-t tekertem haza a városon át, 15 kilométeren, 15+ centis friss hóban, egyszer pedig szárazon 60 kilométert (haverommal felváltva, néha rendes montin megpihenve). Annál brutálisabb, kifárasztóbb szeánsz kevés volt, mint ez a kettő - felértek az egyhuzamban Balcsi-kerüléssel.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
kacsyx
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #71617 üzenetére
Na most azt mondd meg nekem, ha nincs felétek domb se, mit akarsz az összteleszkópos bringával?
-
K Norbi
addikt
válasz Pttypang #71624 üzenetére
Ez jó ötlet köszi Ebbe a videóba a csáó azt mondja inkább lentebb legyen mert küllők közelebb vannak a villához és minél közelebb van sensor és a mágnes annál jobb. De végül is mindegy. Lehet akár középre is tenni csak a sensort közelebb kell fordítani a mágneshez. Meg elmondja hogy mindig menet iránynak előre fele tegyük a küllő be ne kapja [link] vezeték nélküli méretes darab, kell a hely az elemnek. [link]
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Mikulásbá #71610 üzenetére
Be/Ki kapcsolás működik, 4 perc után kapcsol ki ha nem érzékeli a mágnest. Ha érzékeli hogy forog a kerék bekapcsol.
Hőmérője szerintem elég pontos [link]
10.000Km ig mér, Országútisoknak nem ajánlott. Viszont elem cserekor ellehet menteni az össztávolságot és nem fog törlődni.
Világítás lehetne jobb, ahogy a betekintési szög is, de olvasható simán.
Mutatja lassabban tekersz vagy gyorsabban az átlaghoz képest. +- meg valami kerék forog balra jobbra ez tetszik!
Kerék átmérőt beírtam, életkor, súly stb gondolom kb kalória égetés végett kéri. Majd hasonlítgatom a stravaháoz melyik mennyit fog mutatni össz Km, stb
Délután lemérem a sebességet viszem magammal a Mio Gps-t
Összeségében ár/érték elég jó szerkezet! Működőképesnek nyilvánítom.Kérdés: A sensort amit a villára kell kábel kötegelőzni azt hova jobb tenni feljebb vagy minél lejjebb? Vagy tökmindegy a mágnes és a sensor közötti távolság a lényeg?
[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz Mikulásbá #71597 üzenetére
Tudom, nem ilyet keresel, de szerintem teljesen jó ez is:
Echowell BRI-8 Fekete.
Az ára ellenére azt olvastam róla, hogy a piacon az egyik legjobb (mármint a gyártó), ezért (is) vettem meg. És mint kiderült, ez így van.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #71599 üzenetére
Kár, hogy ahol én lakom, nincsenek közeli hegyek/dombok. Na meg ezzel nem igen tekersz fel.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #71614 üzenetére
Alapvetően a pára, páralecsapódás és társai melyek kialakulnak. Kintről behozod a meleg lakásba a bringát, a csövek nem szellőznek ki rendesen és máris ott van a probléma, ezért írtam hogy az olcsót még csak csak kiviszi az ember de egy karbon vázat semmiképp sem vinnék ki télen.
-
deicide
veterán
válasz Pttypang #71551 üzenetére
Nem különösebben jó. Pl tegnap nekem ~260W volt a mért érték, ~35.5-es átlaghoz, ehhez képest egy másik srácnak 431W-ot, egy másiknak pedig 213W-ot hasalt. Ugyanarra az útvolnalra, együtt haladva. Komolytalan.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz imyourfriend #71607 üzenetére
Egész télen bringáztam,sem vizes út,sem só nem volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
6030D
őstag
válasz Mikulásbá #71610 üzenetére
A képen az alsó csavart lazítsd meg (ami egy vonalban van a villa közepével), akkor a "kormány el tud forogni a villában". Úgy be tudod állítani, hogy minden irányban legyen? Ha igen, akkor csak el volt fordulva. Megfelelő helyzetben húzd meg a csavart.
(Ha ez egyértelmű volt, akkor bocsi, és részvétem a karambolos villádért. )Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #71608 üzenetére
Nem lehet olyan rossz gép akkor az, csak elsőre néz ki ijesztőnek.
-
K Norbi
addikt
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #71604 üzenetére
Anno a 2000-es évek elején ez a Magellán DH váz bőven felvette a versenyt a legnagyobb nevekkel, csak sokkal olcsóbban. A villa még egy 2008 előtti, eredeti olasz gyártmány, elnyűhetetlen és hihetetlen érzékeny a csillapítása. 2008-tól a Marzocchi gyártása átkerült Taiwanra, utána már nem is voltak olyan jók.
A fékszett meg egy Hayes Ace, 4 dugattyús, irdatlan ereje van.
160k-ért ez egy nagyon jó gép, simán lehet vinni külföldi Bikeparkba így ahogy van.6030D: Egy alacsonyabb felszereltségű DH gép is kb ott van árban mint egy Trail/AM gép.
Bergamont Straitline 7.0Lesz hamarosan pár darab Bergamont Cross trekkingem, 52-es és 56-os méretben: [link]
Listaár alatt jelentős kedvezménnyel. Ha valakit érdekel írjon nyugodtan.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #71606 üzenetére
Kérdés hogy milyen értékű bringát viszel ki télen.. egy értéktelen 5-10ezer forint értékű acélvázat vagy egy minőségibb aluvázat, vagy egy karbont esetlegesen s ha belemegy a víz akkor ki sem szárad belőle. Mikor beviszed a meleg házba a -5 vagy -10 fok után, jó dolgok tudnak ezek lenni egy téli tekerés után.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz korcsillio #71600 üzenetére
Egy bringásnak kevés az a rossz idő mikor nem tud tekerni...főleg itt kis hazánkban,ahol hó minden 3. télen hull.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Runner_fxr #71599 üzenetére
A többinek is új árakat írtam, meg nem is az a kategória, amit keres, ezért nem részleteztem, ott a smile is.
Enduro-ban igazad van, de még mindig könnyebb, mint egy dh.Mikulásbá: nem lehet beállítani a villa-stucni-kerék irányát, hogy minden passzoljon? Ez így elég csálé.
IMIIKE1998: nem tudom, de ez úgyis boltfüggő lesz, mert ahol veszed, ott kell boltot nézni a környéken. Én nem adnék érte többet 2000 Ft-nál, mert nem kell nagyon hozzányúlni. (szerk.: mondtam én )
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #71599 üzenetére
Ez a gép egy igazi dh szörny.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71602 üzenetére
Egy általános kis szerviz 5000ft körül van, ez egy teljes átnézés. Mivel állítgatni nem kell rajta semmit, csak átnézni, szerintem 2-3 ezernél többet nem kérnek el. Legalább is én biztos nem kérnék többet.
-
-
nagyúr
A test rendben van,bár a rugók nem egyforma erősek.Hiába tettem másik lyukba és állítgattam a csavaron,nem sikerült egyformára belőni.
A ferdeség a villa miatt van,már rájöttem.Talán így fotózva látszik is : [link]Az első lámpával fejlemény-már egyáltalán nem működik,semmilyen kapcsoló állásban.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Braun Silk 9 Flex epilátor 6hó jótállással!
- Babyliss AirStyle meleglevegős hajformázó szett új6hó jótállás!
- UV Lámpa köröm ép0téshez. új 6hó jótállással!
- Corength dönthető pad + 20kg-os súlyzókészlet + 2x5kg tárcsa + francia rúd
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón szett - 5,4k video, 1" SONY CMOS (2S4)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest