Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz dom1n0 #295795 üzenetére
Hányadik bringád lesz ez tavaly február óta? Minek mellé a körítés meg történet ?(mármint magadnak) Vegyél egyet, ha van rá zsé, aztán max eladod
Egyébként szerintem ez az "útkeresés" érthető, hiszen sok dolgot még nem próbáltál, és nem tudod, hogy mi az, ami (vagy amik) bejönnének. Én is így vagyok vele, és minél többet megyek, annál inkább látom, mi jön be, és mi kevésbé. Lehet, hogy második bringának országúti helyett egy gravelt fogok venni, mert felénk sok az ilyen erdei út, de még mindig azt érzem, hogy egyelőre sokkal-sokkal többet mennék azzal, ami van, mint amennyit tudok. Ez március óta tartó folyamatos esőzés kikészít...
De mondom, ha van egy montid, én megnézném, hogy jönnek be az erdei trailek meg a komolyabb mászás (és persze a sár), és ha az nem igazán, akkor egyértelműen gravel, nincs is kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
(ex)Cat
senior tag
válasz Roland861010 #295797 üzenetére
Szerintem kezdj el futni!
-
(ex)Cat
senior tag
válasz dom1n0 #295795 üzenetére
A gondolat jó, de aztán jön a lejtő és az vizes aláöltözet hűteni fog rendesen
Amúgy a Z2 (alja) teljesen jó irány (szerinem). Télen - bár ugye mit nevezünk télnek? - vagy inkább mondjuk azt, hogy 8-10 fok alatt nem a tempó a lényeg. Tekerj csak, hogy szokjanak el az izmok, a segged ettől a mozgástól. (nekem amúgy sokkal jobban bejött a kinti hajtás, mint a görgőzés, de anno csak buta görgőm volt, lehet egy zwift-tel más lett volna a hatás)
Szóval hidegben ne a wattokra törekedj, inkább csak a jó érzést adja az, hogy kint nyomulsz. Aztán persze jó az emelkedő is, csak oda jobban kell tudni öltözni. -
Roland861010
veterán
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #295795 üzenetére
igen, egyre szélesednek a gumik, a leggyorsabb gravel külső a conti race king 2.2-es
szélesebb külső = több lehetőség, ill. alacsonyabb nyomáson lesz kb. ua. gördülési ellenállásod, azaz kevésbé fogsz terepen elpattogni.
cube esetén a villában biztos elfér nagyobb, váznál már vannak kétségeim.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
dom1n0
senior tag
válasz (ex)Cat #295791 üzenetére
Lehet egyébként arra kell valóban törekedni, hogy rosszabb időkben tényleg ilyen nagyon laza z2 alja tekerések legyenek, ne izzadjon be az ember, én mondjuk azért gondoltam a szintezésre mert akkor azért bemelegszik az ember, talán kevésbé? fázik..
Ringman: 50-es? Ahogy nézem ezeket amiket nézte, 45-ig lehet pakolni.
Tin: Hát igen, csak nagggy a csábítás a gravel vonalra
-
balintbaba
tag
+1, ez a Cube Analog tök jó gép. Nem hiszem, hogy a linkelt gravelek sokkal többet hozzá tudnának adni élményben a kerékpározáshoz. Én nyomnám vele, ha pedig komolyabban gondolnám a terepkerékpározást, akkor kezdenék el nézelődni új bicó után.
Mondjuk úgy nehéz, ha már befészkelte magát az embér fejébe az új kerékpár gondolata.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #295790 üzenetére
úgy látom, hogy nem a belépőszinttel indítanál próbaképp
szerintem érdemesebb már olyan bringát venni, ami min. 50-es gumit fogad.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
(ex)Cat
senior tag
válasz dom1n0 #295778 üzenetére
Mondjuk szerintem - bár ezt csak vélemény, mert személyes tapasztalat nincs - télen ha van sík terep, az kevésbé problémás. Mármint emelkedőn tuti jobban izzadsz, ami a melegebb ruházat miatt problémás lehet. Szóval én inkább törekednék vmi lazább tekerésekre.
A fák amúgy sok védettséget nem adnak. bár erődben azért biztosan, de a levelek híján azért keresztül hussan a szél ott is.
Amire oda kell figyelned inkább, az a lábfej és a kezed. Ha azok fáznak, akkor semmi se lesz jó. De ezt csak a tapasztalat mutatja meg, hogy kell-e téli cipő, vagy elég a nyári egy kamáslival. Meg hát ugye, hogy mi a leghidegebb amiben még kimégy.
Én jellemzően olyan mínusz 5 fok alatt már nem nagyon megyek ki, kivéve, ha tényleg szépen süt a nap, mert akkor muszáj Ja és ilyen időben arra figyelj, hogy ha olyan helyre mégy, ahol csak föld út van, az a napsütés hatására igen gyorsan sárrá változik Én januárban vagy 1.5 órát küszködtem mire visszajutottam az aszfaltra. Ha akkor esetleg hallotta valaki a nem épp hal monológomat, szerintem jót röhögött rajtam. -
dom1n0
senior tag
válasz balintbaba #295787 üzenetére
Ez ami itt van nálunk az utca végén, pl elég fasza hely, ez ilyen erdős, mezős terep:
Nem túl nehéz, valamiféle nyom szokott lenni rajta.
Illetve kijárnék vele a mátrába, cserhátba, ott az ilyen utakat még nem igazán ismerem
Orbába 35-ös a leírás szerint bemenne, de azt nem annyira dzsuváznám összeGravelből egyelőre 3 befutó lenne,
egyik az Orbea Terra: [link] (külföldről persze...)
Másik a Cube Nuroad Slx [link]
Harmadik az YT Szepter Core 3: [link] -
Tin
veterán
válasz MPowerPH #295759 üzenetére
Sajnálom a helyzeted, de szerintem a keserűséged miatt ne állj belém, tök felesleges. Valószínűleg nem követted a történet hátterét, ezért vonsz le hibás következtetéseket. A fitneszt meg lehet fikázni, de neki sokkal inkább kellene most egy olyasmi (akár gravel), mint valami olasz vintage országúti. Az edzet(len)ségét meg nem én mondtam, hanem ő. Szerintem ilyen valakinek nem valami nehezen hajtható bringa kell elsőre.
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #295734 üzenetére
-
balintbaba
tag
válasz dom1n0 #295778 üzenetére
Muti milyen utakon szeretnéd használni. Ha tényleg csak döngölt földúton, könnyű sík terepen, akkor gyorsabb lesz a gravel, egy merevfarú vagy teljesen merev monti viszont kényelmesebb és sokoldalúbb. Amúgy 30 km/h alatt nem hiszem, hogy olyan sokat számítana a plusz aero, amit egy gravel ad egy montihoz képest.
Amúgy az Orbeádba mekkora gumi fér el? Ha 35-ös vagy esetleg még nagyobb, akkor lehet nem is kell másik bicó, ha tényleg könnyű a terep. Kell egy kerékszett ballonosabb gumikkal, egy plusz sor és féktárcsák.
De lehet az lenne a legjobb, ha mindkettővel tudnál menni. Rendeznek mostanában olyan tesztnapokat, ahol a nem ebike-okat is ki lehet próbálni?
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz (ex)Cat #295775 üzenetére
legutóbb fentről lefelé tekertem be, szerintem az is jó, bár nem tépem le a kormányt, nincsenek 1000 wattok
metódus itt: [link]
eredmény itt: [kép]
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
dom1n0
senior tag
Na 2 gravel 1 monti-ra eddig, köszönöm mindenkinek.
Montim van egy alap Cube Analog (Alu váz, alap Judy teló, Sram SX váltó) igazából teszi a dolgát, egy dolog amit észrevettem, hogy az outi után dögnehéz , meg lendületesen menni vele azért más mint az outin persze, de majd ha meglesz az Assioma pedál meglátjuk milyen wattokat kap
-
jjeahh
nagyúr
válasz dom1n0 #295778 üzenetére
"Ugyanitt az is érdekelne, szarabb, őszi, téli időkre hogy szoktatok beöltözni?"
Őszi, téli ruházatba . Kesztyűt, csősálat, sapkát, balaclavat, ruházatot viszonylag olcsón is meg lehet úszni decából és aliról, de a cipő sajnos drága. Nem vészes, de általában valamivel drágábbak az azonos szintű nyári cipőknél. Cserébe nagyon megéri, egy téli cipő sokkal jobb a kamásliknál minden szempontból.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #295780 üzenetére
legszívesebben mindenemet merinora cserélném (valójában keverékek szoktak lenni), de kurvadrága.
volt a decában egy gravel felső, sajnálom hogy nem vettem többet belőle, azt városi közlekedéshez szoktam hordani a sok zseb miatt, meg nem pro cut, szóval a köldököm nem látszik ki
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #295778 üzenetére
gravel, aztán eladhatod az outit is
Ugyanitt az is érdekelne, szarabb, őszi, téli időkre hogy szoktatok beöltözni?
a bar mitten sokat segít a kéz esetén és venni kell egy rendes téli cipőt + vastag zoknit, aztán nem fogsz fázni.
mivel télen nem számít a sebesség sokat, így ezt az mtb-s nadrágot húzom fel, alá mehet aláöltöző is (rövideket nem betétesben tekerek), vagy betétes nadrág + térdmelegítő, ha fáznál benne.
mínusz pár fok alatt softshell túranadrág, de ezt most télen fel sem vettem, nem volt hideg hozzá - valami ilyesmi, már nem árulják azt, amit vettem [link]
---
btw szerintem öltözködés szempontjából a nyár szarabb, ott naptejjel kell tökörészni.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
mauimagic
senior tag
válasz dom1n0 #295778 üzenetére
Országútizás után szerintem bejönne a gravel, a monti jóval lassabb, főleg érzetre és síkon.
Én 5 fokig elvagyok hosszú mez+gatya+kesztyű kombóban, alatta kell rendes kesztyű + téli cipő, de ez elég egyénfüggő.
Szerintem 2 megközelítés van:
Rövid, 1-2 órás bringázásnál kb mindegy, csak ne fagyj szét.
Hosszabbaknál okosan kell öltözni és persze z2 játszik inkább ilyenkor. Nagy DH előtt 0 fok alatt én így is öltözni szoktam, mert különben szétfagyok.
A szélálló és lélegző anyag csak a marketingbekben létezik, legalábbis én még olyannal, ami működik is hosszú távon, nem találkoztam, pedig az alis/aldis szaroktól a 100k-s hardshellig mindent próbáltam.Elöl szélálló, hátul lélegző mellény pl nagyon jó dolog, decában vettem tavaly gombokért, ilyen merinói birka izé
-
dom1n0
senior tag
Ritkán szoktam, de most tanácsot kérek, ne kíméljetek.
Rájöttem, hogy szeretnék menni szezonon kívűl is heti 1-2 alkalommal kint, viszont fázós vagyok, + a hideg szelet is nem igazán bírom, ezért gondoltam ki, hogy országút helyett, inkább mennék terepen, ott egyrészről a fák adnak szélvédettséget, illetve szinteket is hamarabb találok talán a közelemben.
Elsőre logikus lett volna erre a gravel, viszont balintbaba írására/hatására elgondolkodtam hogy lehet egy normális montival jobban járnék kint.
A gravel előnyét abban látnám, hogy azzal ha úgy adja be, aszfalton is el lehet közlkedni talán kényelmesebben az őszi/tavaszi időszakokban vegyesen, illetve a pozi is rajta országútis ugye...
Az lenne a célom, hogy szezonon kívűl is heti 8-10 óra aktív órám legyen, és ebből minél kevesebb a görgőn.
Ugyanitt az is érdekelne, szarabb, őszi, téli időkre hogy szoktatok beöltözni?K.Ö.SZ.I.
-
addikt
válasz (ex)Cat #295775 üzenetére
én csak így bandázsolok. lentről felfelé.
hit kérdés, de szerintem ha lentről jössz felfelé, akkor a felső fogásban a lefelé/kifelé csúszó tenyered pont nem görgeti fel a bandázs peremét 500km után“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
balintbaba
tag
válasz fulton #295770 üzenetére
Nem mindenkinek jön be a full fekete szerkó, plusz lehet az autós is könnyebben észrevesz, ha nem full ninjában tolod neki.
Egyébként meg már országútira ülni is bumzis, az igazi férfiak kivarrva, bajusszal tolják neki valami Csepel Deepspace gravelen. Én is csak kiállva tekerek, nehogy már bumzinak nézzenek, hogy valami több órán keresztül nyomja a seggem, és ezt még élvezem is.
[ Szerkesztve ]
-
(ex)Cat
senior tag
Kezdett már el [így] bandázsolást vki?
Én valahogy nem mertem még, pedig szerintem jobban néz ki, de félek tőle, hogy előbb-utóbb felgyűrődne az alja. -
addikt
válasz vendingo #295769 üzenetére
a modernebb gatyák panelekből állnak, mind a nadrág varrásai mind a szivacs (gél) betét kialakítása olyan, hogy összehajolva fejtse ki a megfelelő hatást. elképzelhető például, hogy combodnál, ahol a kerékpáros nyereghez már nem ér hozzá a lábad a motor nyergen még nyomódni fog a varrás
nem lebeszélni akarlak róla, csak jelzem, hogy készülj felméret ügyileg ha valahol szorít, az később is szorítani fog, a mai normális anyagok nem nyúlnak egy fél méretnyit használat közben.
arra ügyelj, hogy ha leülsz, akkor ne csússzon fel, a gyűrődés pont olyan, mint a varrás - zsibbasztó“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #295766 üzenetére
Úgy vannak felöltöztetve mint valami giccsparádés barbie coming soon öltözős homártasi talalkozó.
cél figyelemfelkeltés mint No1. -
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #295765 üzenetére
Felpróbáltam pár ilyen futóst és rájöttem, hogy hátul kevés a hely benne és elöl a pánton zavarnak a zsebek bringázás közben, pedig futni pont kellenek a kulacsok miatt is. Az Uswe meg most nagyon megy, valszeg simán lenyomták már népszerűségben a Camelbak-ot, de amióta megvan az Osprey Syncro 12, azóta ugyanilyenre vágyok, kisebb méretben. Annyira más világ a fém vázas hálós megoldás, annyival jobban szellőzik, hogy kész megváltás számomra. Kár, hogy nem másolja le több márka, asszem még a Deuternek vannak hasonlók. A derékpánton lehetnének zsebek és lehetne olcsóbb is, de elnézem ezeket a hibákat neki, mert számomra óriási előny a háló. Most egy ilyenem van az Osprey 12 mellett, de belerohadok és az alsó pántokat ki kellett cserélni, mert tépték szét a mezt .
szerk: el is felejtettem, nemrég adtam el ezt is, mert izzaszt, másképp nagyon fasza cucc volt
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz vendingo #295764 üzenetére
motorozáshoz? ezeket kerékpár nyergen üléshez fejlesztik, nem vagyok benne biztos, hogy a motor nyereg más kialakítása miatt nem fog nyomni olyan helyeken, ahol nem is gondolnád
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
balintbaba
tag
válasz Csokicsibesz #295762 üzenetére
Nálam működött az MI dekódolás:
"Összességében a fórumozó azt fejezi ki, hogy a rózsaszín és pepita mintás Lycra ruházatot túlzottan feltűnőnek és szokatlannak találja a kerékpáros világban, és kíváncsi, hogy ez a trend régebben is jelen volt-e."
Amúgy meg:
-
vendingo
veterán
Első bringás gatya vétele előtt állok.
Decathlonban nézegettem őket, de nem tudtam eldönteni, hogy melyik méret lenne az ideális számomra. Volt ami feszesen, enyhén szorosan állt rajtam, illetve az eggyel nagyobb, ami szintén feszesen állt, de 1-2 helyen elég lazának tűnt.
Idővel tágulnak, nyúlnak ezek? Vegyem azt ami mindenhol frankón rámsimult, de érzésre kissé kicsi , aztán majd idomul idővel?( lehet csak fura volt bő ruházat után)
Motorozni kellene, ha ez számít bármit is. Legolcsóbb modellt nézegettem. ~4k huf. Érdemes ebben gondolkodni, vagy jobban járnék egy minőségibbel?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
MPowerPH
félisten
válasz Csokicsibesz #295762 üzenetére
Segitek. Gondolom zavarjak a rozsaszinu kerekparok, kiegeszitok.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Novics
senior tag
válasz zsocy #295740 üzenetére
Ritka, mint a fehér holló, de létezik. A boodabike-ot nem tudom, hogy mennyire tartod gettónak, de pl a Santosnak is van ilyen modellje - bár róluk sem hallottam korábban - vagy ott van a Schindelhauer, amit már korábbról ismertem is.
A gondom csak az, hogy azért okés, hogy eladom a motort, és annak árából vennék bringát, node nem a teljes összegből!Ez a Microshift, ez milyen már? Amikor letettem a bringát még sehol sem voltak, nem hallottam róluk semmit, és igazából - bár tudom, hogy nem a kinézet a fontos, de egy 850 ezres bringára ránézve azért nem akarom a fogamat szívni - nem nagyon győztek meg. A teljes rejtett bowdenezés nekem már alap, meg olyan... gagyi kinézete van a váltókarnak. (boodabike bringán ez van). Szóval egyelőre meg vagyok lőve.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #295747 üzenetére
Azt tudom, hogy az Aonjie nagyon jó, de nem olcsó. Ha megfizethető kell, én a Decathlonból vennék: [link]
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
Leirom majd, de en is ugyan ezeket hallgattam 1 honapig. Aztan meg szerencse, hogy Zolira hallgattam.
Mindenkinek mas a celja a bringaval, nem kell degradalni senkit, mert nem akar fitnes -re ulni. (btw, arra uljon a nyugdijas, ne egy fiatal, eleteros ember)
Tovabba szerintem nem okos dolog masok eronletet degradalni a magade ala. Attol, hogy te nem vagy valamire kepes, nem azt jelenti, hogy mas sem tud.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
lsebestyen
addikt
válasz Napfénysüti #295752 üzenetére
Igen, ezzel adták a bringát. Tartalékba, Alpokba jó lesz még, de itthonra szerintem elég lesz a 36/30.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Roland861010 #295751 üzenetére
A típus jó, nekem is Culebrom volt 105 (5700) váltással, azzal voltam az Alpokban. Kezdő outinak teljesen rendben van. A gyári kerékszettje mondjuk rettentő alap volt, azt cseréltem.
Més que un club!
-
dom1n0
senior tag
válasz Roland861010 #295751 üzenetére
Nem rossz, vedd meg
fuéton: Nem a Giro-ra gondolsz?
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Az országúti világban mi ez a koketta pepite rózsaszínecske lycra? akit feszt tol elém a youtu.
Értem h marketing szempontból figyelemfelkeltő de nah
Régen is dominance volt ez a "pasis" szín?dom1n0:
Biztos ..fogalmam nincs[ Szerkesztve ]
-
Napfénysüti
nagyúr
-
addikt
Help!
A baloldali fékkarom (Shimano 105) nem tér vissza alaphelyzetbe, kicsit "behúzva" marad. Amúgy működik, tárcsa nem súrolja a betétet. Neten rákeresve, nem egyedi probléma, de mi a megoldás? WD40? Mintha azután kezdte volna el, hogy lemostam a bringát. Kimostam valami kenőanyagot ott?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
dom1n0
senior tag
válasz Roland861010 #295748 üzenetére
Nyugtass meg, hogy ez komédia, vagy valamilyen szociális kisérlet amit csinálsz.
Leírtad hogy nagy. Akkor hogy lenne jó?
-
Roland861010
veterán
válasz Roland861010 #295726 üzenetére
Amúgy ez a Focus jó lehet ?
200k! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #295743 üzenetére
Kihasználom, hogy éppen itt vigéckedsz és megkérdezlek mint micimackó szakértőt, van-e ajánlott Alis bringás hátizsák? Valami kisméretű. áramvonalas kellene, pl. ehhez hasonló. Nem kell vízzsák, ha esetleg van is benne kiszedem, étel, + ruha meg esőkabátot szoktam szállítani benne. Köszi.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #295730 üzenetére
Nem tudom hova töltöttek és mennyit, de mikor visszavittem szervizelés után, hogy 2 cm odalett a mozgásból (levegőmentesen sem koppant a villa lent), azt mondták, hogy Jaj, lehet kicsit sok olaj került bele mert ezeknek a Judyknak nagyon kicsi a térfogata. (Dr. Bike)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Sleek
senior tag
válasz ZavaBalazs #295737 üzenetére
Nem dehogy szívatásból linkeltem. Kereket nem néztem pontosan át Semmi rosszindulat nem volt bennem . Szerintem elvitték a gépet mert nem találom én sem
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
(ex)Cat
senior tag
válasz Novics #295739 üzenetére
Én nem láttam még szíjas gravelt. Boltban legalábbis semmiképp.. Nagyon ritka valami lehet, ha létezik is egyáltalán.
A gravel meg király dolog! De agyváltó, szíjhajtás.. erre kíváncsi leszek...
Szerelegetni amúgy annyira én se tudok/akarok/szeretek, de 1-1 lánccsere, tisztítás/karbantartás azért nem olyan nagy dolog. Sőt, igazából ez a része még olyan jó érzés is, hogy a lemosáson lívül is törődök vele. De persze meg tudom érteni azt is, hogy vki nem akarja ezt. -
mauimagic
senior tag
válasz Runner_fxr #295738 üzenetére
Látom valamit konyítasz a témához, ezért kérdezem:
Villánál/tagnál az alap szervizeket rendszeresen megcsinálom, de a damper service-t inkább szakira bízom, miután jópár éve megszivattam magam egy Float DRCV-vel.
Viszont a mostani (34 SC), meg az előző (Pike) villánál/tagnál is azt érzem, hogy 1 év után (3k km) semmi problémám nincs se a csillapítással, se a lock-al.
Van értelme így a damper service-nek, vagy amíg nincs baja, ne foglalkozzak vele? -
Novics
senior tag
Üdv Urak!
Elkövetem azt a hibát, hogy visszamerészkedek a topikba.
Kicsit elhanyagoltam a bringázást az utóbbi jó pár évben, költözés, aztán család, meg lustaság, meg...
Amíg a Balcsi mellett laktam - és boldog szingli pasi voltam - addig viszonylag sokat tekertem. Outiztam, aztán egy egysebességest hajtottam. Azzal is gond nélkül körbetekertem a Balcsi, akár két egymást követő hétvégén is.
Most, hogy elért az életközepi válság, megint nyeregbe pattannék. Most már stabilabb az anyagi helyzet, nem kell feltétlenül minden kompromisszumot megkötnöm, és akár a régi vágyam, a szíjhajtás is szóba jöhet. (No azért nem egy Rohloff agyváltóval...)
Outinál kényelmesebb, de mindenképpen koskormányos bringát keresek, szóval gravel lesz a befutó, az tuti. Komoly hegymászást nem tervezek, csak a környékben - Tolna megye - tekergés, tehát olyan nagy áttétel tartományra nincs szükségem. Ezért is izgatja a fantáziámat a szíjhajtás, meg az agyváltók - ja igen, bringát sem szeretek szerelni, láncot karbantartani.
Az olvastam, hogy a szíjhajtásnál a "lánc"vonalra nagyon kell figyelni. Az okés, hogy a szaki belövi összeszereléskor, de ha mondjuk terepen kapok egy defektet, akkor mennyire macerás a szerelés? (Nem mintha amúgy olyan nagy defektszerelő lennék. )
Van itt esetleg olyan perverz alak, aki gravelen használ szíjhajtást? Külföldi webshopokban sem nagyon lehet ilyen setupot találni, nem túl elterjedt.A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ixion77 #295735 üzenetére
A vékonyabb olaj hamarabb elfogy, könnyebben kihordja a becsúszóra, szóval a vékonyabb olajat akkor tenném bele, ha amúgy is rendszeresen szét van szedve. A sűrűbb olaj annak való aki szökő évente egyszer viszi szervizbe a teleszkópot. Én amúgy javarészt Motorex teleszkóp olajokat használok, ezt teszem RS és FOX telókba is (RS Reverb-be is), soha semmi gond nem volt vele.
[ Szerkesztve ]
-
krono.
tag
Ahogyan futólag olvastam a témát (no offense Rolandnak, de hamar átment ignorálásba az agyam, mikor a usernevet megláttam ), igazából konkrét elképzelés sincs, hogy mi lenne neki jó, de még árban sem sikerült belőni a keretet, láttam már 150től 400ig mindent.
Egyébként át tudom érezni a problémát, hasonlóan voltam mikor saját "gravelemet" vásároltam, csak nem egy topikot, hanem egy barátot terrorizáltam.
Akkoriban használtan még vagy nem nagyon voltak itthon, vagy elképesztő árakban gravelek, végül egy régi ultegra szettes cyclocross bringánál kötöttem ki. Egyébként nem gondolom rossz vételnek továbbra sem, de lehetett volna optimálisabb gépet venni (Triban GRVL 520-at pl).Próbálj meg minél újabb és standard megoldásokat használó bringát venni. Nekem ez a régi ultegra elég macera, nem nagyon kapható hozzá cucc, az is inkább drágán, ráadásul ez a hajtás is hiába felsőpolcos, egy modern tiagra vagy 105 jobb vétel lett volna, tudásban is biztosan kb ugyanazt tudná pár gramm híján, és minden sarkon akasztasz hozzá bármit.
Ezeket az olasz különlegességeket engedd el, régiek, ritkák, bármi kelleni fog, csak a macera lesz. Ráadásul ezek még ilyen mai szemmel már abszurd gumiméretet képesek fogadni, hamar ráeszmélhetsz, hogy neked több komfort kéne, szélesebb gumi, neadjisten földütakra is keverednél (ha már MTBről indultál), csak akkor már késő lesz.Épp ezért a például már sokszor ajánlott Decathlonos bringa is jó lehet, akár használtan, emlékeim szerint az országúti felszereltséggel is egész széles gumit tud fogadni, modern hajtás, lehet upgradelni később, ráadásul sokaknak esik meg rajtuk a szeme mint első bringa, ezért szerintem eladni sem lehet olyan nehéz.
Igazából minden tudással fel vagy vértezve, amire szükséged van ahhoz, hogy vegyél valamit, minden adható véleményt már megkaptál, újat már nem fogsz kapni. Fixen nem ez lesz a legjobb vétel, de ha ésszel választasz, nem is lesz rossz. Láttál már annyi bringát hirdetve, hogy látod hozzávetőlegesen mennyibe kerülnek a 105-tel szerelt, az ultegrával szerelt bringák, stb nem fogsz borzasztó ajánlatot venni valószínűleg.
Már csak azt kell eldöntened, hogy még hirdetéseket akarsz böngészni hetekig, a legjobb ajánlatra várva, vagy élvezni a tekerést is. Repül a nyár, hidegben, esőben, sárban kezdőként tippre nem fogsz tekerni, használd ki a jó időt.
-
Ixion77
addikt
válasz Runner_fxr #295730 üzenetére
Köszi szépen a választ!
Akkor nem izgulok hogy mostantól light lesz benne heavy helyett.
"a viszkozitásokkal lehet játszani, annak függvényében, hogy például milyen gyakran van szervizelve a villa"
Ha "nehezebb" olaj van benne (magasabb WT/cSt), akkor ritkábban kell szervízelni? (Lehet, hogy ezért változtatta meg a Sram az előírást ) Vagy pont hogy akkor kell gyakrabban?
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
(ex)Cat
senior tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #295537 üzenetére
De nem mindegy, hogy az olaj többlet a lábba kerül vagy például a motion control csillapító egységbe. A lábba csak a kenés van, persze nem baj ha követi az ember a gyári előírást, általában én is azt szoktam, de kenésnek jó többféle olaj is, a viszkozitásokkal lehet játszani, annak függvényében, hogy például milyen gyakran van szervizelve a villa. 5 vagy 10ml semmit nem befolyásol a mozgásban. Annak sincs különösebb jelentősége, hogy 7,5 vagy 10w az olaj. A csillapítás sokkal érzékenyebb erre, mert ha ott eltérsz a gyári viszkozitástól akkor módosul a villa csillapítása, illetve ha túl töltöd nem mozogja ki az útját mint a Te esetedben is, sőt akár a csillapítás is károsodhat ha kap egy nagyobb ütést túltöltve. Ha meg kevesebb a csillapításban az olaj, elmegy a lock és a csillapítás is csökken vagy megszűnik. Szóval a lényeg a csillapító egység, ott érdemes pontosan a gyári előírást követni. A kenésnek jó többféle olaj és mennyiség is, persze túlzásokba itt sem érdemes esni.
[ Szerkesztve ]
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz lsebestyen #295615 üzenetére
90-es a gyárim.
Néha elgondolkodom hogy picit hosszabbra cseréljem de már lassan hat éve elvagyok vele.Més que un club!
-
Roland861010
veterán
Na elmentem kipróbáltam ezt az L-es Focus Culebro-t.
200k lenne viszont nagy..90-es stucnival használta a srác is. Viszont az új bringája M-es 100-as stucnival.
Nekem is kényelmesebb volt. -
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #295722 üzenetére
szerintem is nagy továbbra is a tányér, kéne még egy 44-28-as verzió is (vagy 42-26, de az már lehet túl kicsi a 80-as bcd-re, nem tudom) de a 46-30 + 11-36 az nem rossz már aszfaltra (gondolom megy a 11-40 is, csak konzervatív megint a shimano), átlagembernek földúton könnyebb kell.
én az outi tányéroknak nem látom létjogosultságát (itt az alföldön)
sramnál ott van a 38-44 xplr-ben, vagy lehet mtb váltót is hátra tenni 10-51-es sorral
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #295721 üzenetére
Gravelen mondjuk Alföldön az 1x-et használnám simán.
azt hiszem most délután 1x váltottam 16 km-en, de lehet egyszer sem, mondjuk ez most a aszfalt volt
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
balintbaba
tag
válasz Ringman #295716 üzenetére
Persze, ha valakinek kell az első váltás gravelre, akkor vegye, és a japánok nem nagyon dobnak ki rossz dolgokat ebben az árkategóriában.
Viszont nem nagyon látom kinek kell egy 48/31-es hajtómű kis kazettával hátul. Ennyi erővel országúti szettel is lehetne menni. Azért a 48 vagy 46-os lánckereket átlagos Józsinak nem lesz egyszerű kihajtania egy rosszabb minőségű földúton, emelkedőn meg kevés lesz a 31-36. Oké, hogy 46-os kazettát is bele lehet tuszakolni, de most a gyári specifikációról beszélünk. Nekem gravelnél az egytányéros megoldás sokkal szimpatikusabb.
De én itt csak pofázok, nem is ültetem még gravel biciglin, és sok esetben nem is érzem létjogosultságát az ilyen kerékpárok létezésének.
-
Fall-N
veterán
Szerintem a 3x9 lefedire gondol. Én sem vennék már 3x9-et. MTB-n és trekkingen 1x, outi vagy gravelen 2x10/11/12-t vennék (mellesleg neki nem opció amúgy sem, mert outikat néz, ott nincs tripla hajtás). Gravelen mondjuk Alföldön az 1x-et használnám simán.
Vétel szempontjából az a kérdés, hogy mennyire hóbort ez vagy kitartó. Ha hosszú távon is fog tekerni ls nem hagyja abba, akkor érdemes venni kezdésre is akár középkategóriás outit vagy gravelt. Az viszont igaz, hogy olyan áttétel kell, ami nég kezdő bringásnak megfelelő. Később úgyis kopni fognak a hajtás részei, utána variálhat vele.
De én is azzal értek egyet, hogy kell venni egy új biciklit a Decathlonban például, azt meg van oldva. Én nem vennék sosem használtan semmit.
[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
válasz Roland861010 #295641 üzenetére
Lehet mert mar a böriben ül. En is rairtam F. Roland egyik hirdetesere , de nem reagalt
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #295714 üzenetére
Pár éve voltunk Görögországban. Oda-vissza 6 határátkelésünk volt, mind átlag 2órás volt.
Meg is beszéltük, hogy ide se járunk sűrűn. Szörnyű volt, görög határnál már 39 fok volt kifelé.
De akkor ez azóta sem lett jobb. Vissza Tompa felé jöttünk, hátha jobb lesz, de az se volt gyorsabb. -
kenguru99
senior tag
válasz Hasaggymeg #295714 üzenetére
Horvátország és Bosznia felöl megközelítve semmi gond nem volt a határokon. Leszámítva hogy dél Boszniában helyenként földút volt az országút. (2019-ben)
-
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #295713 üzenetére
Nem is nagyon értem a Shimanot ezzel az első váltós megoldással.
ők tudnak rendes első váltót csinálni
2x12 az állítólag kelendőbb oem-eknél, ezért ezzel jöttek ki előbb.kicsit eltávolodik egymástól a 2 gyártó (másban is pl. sram kisebb tányérok + kisebb hátsó sor 10 fogaskerékkel, nagyobb láncfeszítés, a végén lehet az outi váltót is dobják, xplr lesz outi sorral is), ami nem baj szerintem, mindenki megtalálhatja a számítását. (még logikus lépés lenne a sramtól, hogy megveszi a classified hub-ot gyártó céget).
a campa ekarnál látszott, hogy 13 sebi nem megy már mechanikusan rendesen, csak elektromosan.
sramot nem próbáltam, de most mind3 bringa shimano, nem hiszem hogy vennék 1 sramos bringát, mert így elég sok minden cserélhető a bringák között (még egy óccó 11 sebis mecha fvk-t kéne szereznem a tiagra helyett)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mondok egy rosszat is srácok, ha ne adj isten Montenegróban bringáznátok, vagy Szerbiában, vagy kisfaxomon, de amiért a szerb-magyar határon terveztek hazatérni, számoljatok azzal, hogy visszatérni kishazátokba nem lesz egyszerű, és minimum 2-4 órát fogtok xopni Röszkénél. Ilyent utoljára a parasztváltás előtt tapasztaltam a kommunista Román határnál erdélyiként.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz Ringman #295709 üzenetére
13 sebi nagyon nem hoz lázba, bár szerintem ezzel simán jobb rendszer, mint az említett 2x12-es GRX Di2. Nem is nagyon értem a Shimanot ezzel az első váltós megoldással.
Nem vagyok egy nagy rajongó típus, de egy F1 pilótával együtt tekerni nagyon jó lehet. Valtteri meg rohadt jó arc. Lazaságban a névrokona (Valter ) ellentéte.
Hasaggymeg: bicóval kellett volna lábon kimenni, és akkor zöldhatáron senki nem állít meg. Vagy nem tetszik a bikepacking?
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Roland861010 #295701 üzenetére
campát nem vennék, ott tényleg minden egyedi, nehezebb beszerezni, shimano sokkal jobb ilyen szempontból.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Tin
veterán
válasz Roland861010 #295701 üzenetére
Figyelj Roland, elmondom még egyszer azt, amit én kezdőként megtanultam erről az elmúlt bő 1 évben, és jól tennéd, ha hallgatnál rá, különben később fogod megfizetni az önfejűséged "árát" (időben, pénzben, szívásban).
Nagyon szépek ezek a csodabringák, de ezek nem neked valók. Nem vagy elég edzett jelenleg még egy kompakt hajtóműhöz sem, ha mászni is akarsz, ezért a legjobban egy 0.7-4 közötti áttételtartománnyal jönnél ki, ami egy 3x9-es rendszer, vagy egy megfelelő 1x11 vagy 1x12-es. Voltál ott, nem volt jó, eladtad.
Ezeken a csodagépeken meghalsz. A kompakt hajtómű 50x34 és 11-32 vagy hasonló, szerencsés esetben 1-5 közötti tartomány, aminek az alja még akkor is combos egy rendes emelkedőn, ha már van párezer km a lábadban, de amiket linkelgetsz olasz csodák, azokon nem kompakt hajtómű van. Nem tudom milyen, de ezek ránézésre is 1.5-nél kezdődnek, amihez vagy egy bivaly láb kell, vagy teljes sík. Tényleg ott akarsz menni?
Kettő: a régi gépek nem annyira kényelmesek. Egy mai gravellel vagy fitnessel nagyon jól ellennél, de szerintem ezek a csodagépek inkább céleszközök, az áttételből is láthatóan, vagyis minden lesz a menés velük, csak szuper kényelmes nem. Nem beszélve arról, ha a váz csak mondjuk 25 széles gumit tud, te meg majd a virsligumikon fog menni a jó magyar utakon.
Ez csak két dolog volt. A topikban van olyan, aki sok év és több tízezer km után is mellényúl vásárlásnál, vagy szenved a beállításokkal, és nem vagy ott, hogy ráülsz egy gépre, és megmondod, hogy neked 2 centivel rövidebb stucni kell. Magyarul jó eséllyel fog fájni a hátad, vállad vagy könyököd, amint elkezdesz rendesen menni, és akkor aztán add ezeket a jó csődöröket, csak aztán tedd fel a kérdést, hogy kinek? Merthogy jól néznek ki, de ezek eladhatatlanok.
Elmondták neked sokan, sokféleképpen: vegyél egy alsó kategóriás vagy legalább rohadtul sztenderd bicajt, és kezdj el azon bringázni. Elmondhatom még háromszor vagy négyszer, te pedig linkelgetheted az olyan gépeket, amik újonnan olyan emberek álmai voltak, akik előtte annyit tekertek bringával, amennyit te a következő években biztosan nem fogsz, de ha így folytatod, a topik szépen lassan berak téged egy olyan dobozba, ahol rá fog beszélni az elsőre, csak hagyd már abba a kínlódást, és amikor idejössz kérdezni a rossz döntésed után, még jól meg is kapod majd, hogy szóltunk előre.
Nem bántani akarlak ezzel, és nagyon remélem, hogy eljut amit írok oda, ahova el kell jutnia, különben bármit veszel, azt megint cseréled majd, és te leszel az, aki mindig tekerni akar, de semmi sem jó neki.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
nagyúr
Élni és élni hagyni
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #295698 üzenetére
Ora alatt is valtozik. Nem csak ennyit nézek
Vannak részletesebb időtime ablakok.
Így vannak a lyukak is mikor eliszkolhat az ember kicsit, de erre nem lehet tervezni sok órás utat hiába változik órás lebontásban es a felhőradar kép.Hat 2 eve olyan jó szaraz idő volt emlékszem rá (bringas szempontbol). Földesek úgy könyörögtek az esőért.
De akkor nem bántom az idojarast, ragyogó idönk lesz e nyáron
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Roland861010 #295701 üzenetére
Wilier? Igen.
Akkor veddmegveddmegveddmeg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Házimozi belépő szinten
- Okos Otthon / Smart Home
- Villanyszerelés
- Elemlámpa, zseblámpa
- JavaScript topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest