Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Hát ha valami gyorsan mozgó alanyt akarsz lekapni bemozdulás nélkül, akkor azért nem biztos, hogy a használt obid fogja alapvetően meghatározni a választott záridőt.
"Bocs, nekem a rangefinder vonalra áll be alapból az agyam, nem az slr-re"
Te véletlenül fotózás szempontból nem digi kompakton kezdted a szocializálódást?
Ez a fajta kategorizálás elég nehezen értelmezhető úgy, hogy ilyen téren a távmérős és az SLR vázak között baromi sokáig egyáltalán nem volt különbség.
Persze tudom mire céloztál, a kis Fujikon nincs záridő tárcsa, no de a ma divatos dupla vezérlőtárcsa semmiben se különbözik ettől fotózás technikai szempontból és hát most mégiscsak erről volt szó, nem?
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #946 üzenetére
Én azért többnyire a használom a rekesz prioritást, de ha a téma, a helyzet úgy kívánja simán átkapcsolok én is M-be. Például vakuzásnál jellemzően M-be szoktam tolni minden vázam. És meg kell jegyeznem így nem is volt soha gondom a vakuzással se Canonnal, se Nikonnal, de még Panasonic-kal se!
Szóval ha engem kérdezel akkor szerintem lehet nyugodtan támaszkodni adott helyzetben az automatikára is, viszont ha valaki kicsit is komolyan veszi a fotózást az nem árt ha előbb megtanulja a full manuál kontroll alatti fotózást is. És ha ezt elsajátította onnantól kezdve már nyugodtan lehet használni az automata funkciókat is.
Aztán max ha a gép nem azt teszi amit szeretnénk, csak az ember átkapcsol Manuálba és a probléma megoldva.Mert hát nincs olyan automatika ami minden helyzetben ki tudja találni, hogy mi mire gondolunk, erre bizony még a Fuji se képes.
-
MC Pite
veterán
válasz Gondwana #947 üzenetére
Elsőre úgy gondolnám hogy auto isonál nem túl sűrűn kell olyan zársebebesség, főleg az x100 obija mellé... Amikor olyan témát lősz, akkor meg rátekered. Gondolom én... (Mármint az auto iso -paraméterezhetősége- a különböző obik miatt hasznos, gondolom. Most csináltam is külön profilt a makró obinak, meg a többinek, így legalább nem kell menüben turkálni érte, előző rendszernél ezt nem szerettem.)
Stauffenberg: Asszem értem. Bár akkor furcsa kissé... X-E1/X100 már M módban választható hogy mit mutasson, kézenfekvőbbnek tűnik, meg hát főleg a vezérlés miatt. Mert a 2 tárcsa alatt először nem arra gondoltam amire te . Az igazi fényképezőgép rekeszgyűrű meg záridő tárcsánál kezdődik (Bocs, nekem a rangefinder vonalra áll be alapból az agyam, nem az slr-re )
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Gondwana
addikt
... és a beharangozottal ellentétben auto ISO Shutter limit maradt 1/125 a hőn áhított 1/500 helyett az X100s-nél...
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Stauffenberg
nagyúr
Szeretem a teljes kontrollt és nem szeretem, hogy a saját gépem nem bízik bennem. Nagyon jó stabilizázor van ebben a 16-50-ben. Az esetek többségében még simán kitartom kézből azt amiről a gép úgy gondolja már nem lehet. Az eredmény meg, hogy folyton a plafonon van az ISO teljesen feleslegesen.
Na meg van egy olyan fétisem, hogy a módválasztó tárcsa legyen M módban. Mindig, minden kezem ügyébe kerülő gépet így használok. Ezért is a mániám, hogy egy igazi fényképezőgép a dupla vezérőtárcsánál kezdődik. Önsanyargatás? Lehet, de én így érzem szórakoztatónak.
-
MC Pite
veterán
Focus peakinggel hasonló az eredmény nekem mint G2őn nélküle (utóbbi képe kb zajmentes belenagyításkor) - igaz, nem ugyanazokkal az üvegekkel próbáltam. De nagyban függ az üvegtől is, a Plannarral könnyű, nagyon penge, kontrasztos, de a jupiterrel vért izzadtam fókuszálásnál. Főként nyitva hasznos, amikor látom ahogy a sáv végigsöpör, de videók alapján a sony erősebb/színesebb segítsége ide is elkéne, ez is fw könyörgési listán van . Igaz, nikon kijelzős/belenagyítós módszerénél ezerszer jobb eredményt ad (5100), de asszem milc fronton ebben is alulról súrolja az átlagot, használható, pont.
Split screent néztem több videón, dícsérik, de nekem a szemem kifolyik, és a fp-nél is kevésbé látom a videókon hol a gyíkba az élesség. Kis pöcs keresőben egyetlen pici narancssárga folttal is hasonlóan működik a FED-en, mégis így használták, csak most már jobban esne ha ezt annál erősebben/jobban láthatóan csinálná az X-E2.
Pana szintű nagyítással Sony szintű fp-el ha kérhetném .FEDman, Hirdetésből akkor szedjem ki az mft adapert?
Stauffenberg: Mi visz rá a manu iso+M használatra röviden (az auto iso A/S, néha M helyett)?
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Gondwana
addikt
Az X100s split-screen MF-je sok gyakorlást igényel, alapvetően még mindig gyakran kapom magam azon, hogy nem az elcsúszás, hanem az általános élesség alapján tekerem.
(Á, egy cseppet sincs leterhelve a Fuji szervere... 15k/sec jön lefelé az új FW...)... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
FEDman
addikt
A Pana G3-on én szerettem.
A Fuji féle focus peaking-el kapcsolatban még azt tapasztaltam, hogy azonos beállítás mellett nagyon más az LCD-n és az EVF-ben.
Elsőre max annyi tűnt fel, hogy az EVF-ben kevésbé erőteljes a kiemelés, de valójában ezen túl sokkal finomabb is! Értem ezalatt, hogy az LCD-n bár nagyon határozott, de sokkal nagyobb tartományban jelez be annál, mint amekkora valójában a mélységélesség, ami hát érthető okokból nem tesz jót a pontosságnak.
Ezzel szemben azt tapasztaltam, hogy az EVF-ben érezhetően kisebb tartományban jelez be, ami miatt itt pontosabb fókuszt érhető el.[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
a gyűrűnél szerintem fontosabb, hogy konkrétan ellenőrizni tudd az élességet. a ricoh is tud kép-a-képben belenagyítást, meg minden fityfrancot, tök jó. mégis, olyan zsizsikes a belenagyított kép, hogy semmit sem ér. ezért reménykedem az x-e2 split screen cuccában, hátha azzal tényleg könnyű és gyors az mf.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #935 üzenetére
Persze, már próbáltam az MF-et az X-E1-en, azért is tudom, hogy pont a hüvelyk ujjam alá esik a belenagyítás. Viszont eddig csak az XF 35/1,4-gyel próbáltam és ott az elektronikus élességállító gyűrű miatt nem egy élmény az MF, úgyhogy majd az igazi próba az lesz ha majd rendes manuális obival is ki tudtam próbálni.
A fp eddig nekem se nagyon jött be, elég elnagyolt. De azért próbálgatom majd még ezt is. -
HÁZIGAZDA
én is agyaltam már ezeken, de első körben egy jó mf segéd kéne. talán az x-e2-féle split screen már olyan. vagy nem, nemtom. aztán egy jó stabi kéne (nekem) . aztán meg egy csomó pénz. és ha mindez megvan, ugyanúgy nem cserélgetném az obikat, hanem használnám a kényelmes szuperzoomot...
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
MC Pite
veterán
Tököm a mobilos felület használhatalan kis ablakába, sorry a hibákért...
FEDman: Deee, azért . Engem annyira nem villanyoz fel, de kíváncsi vagyok rá. Sok manuálobi nincs ami jó és nem drága, af-esek (dslren) meg még drágábbak...
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Ezt azért posztoltad hogy buzdítsunk arra hogy vedd meg?
Stauffenberg, ha akarod jöhet privátba is: Kérdeztem 1-2 ismit mi a manu iso+M módbak? A meg S meg néha az M módbak értem, állványon a manu isot is; de azt látom csak hogy több idő próbálkozni, visszanézegetni hogy jó lett-e, ergó idő és energiapazarlás. (ill ilyen esetben hogyhogy nem használt X-E1?)
De sose kaptam választ csak hogy csak...[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #925 üzenetére
Egy jó kis fix obi kellene neked még ahhoz az X-M1-hez.
És ha már témánál vagyunk, ha ekv. 35mm-es manuális obit szeretnél akkor lehet a Speed Boosteren is el lehetne gondolkodni.
Pont most agyaltam én is ezen egy csomót. Az eredeti Speed Boostert tuti hogy imádnám, de a 100e Ft körüli árával nem tudok megbarátkozni. Van még Lens Turbo 30e körül, annyit még adnék is érte, ha az eredeti minőségét hozná, de ahogy néztem az azért nem az a minőség. Ha meg netán csalódnék benne ahhoz képes meg marha sok az a 30e Ft.
Szóval nyuszi voltam és nem mertem belevágni.Pedig ezt elnézve lehet hogy bátrabbnak kellett volna lennem?
Sehogy se tudok ebben a kérdésben dűlőre jutni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Én feltettem tegnap X-A1-re az új firmware-t ami pontosabb AF-et ígér. Mivel a pontossággal nem, csak a sebességgel volt eddig is gond, ezért különösebben nem vettem észre semmi különbséget. De ez is 36 megás volt.
Amit én változtatnék:
A tárcsák funkciójának felcserélhetősége nekem fontos lenne. A hüvelykujjamhoz közelebbi tárcsa állítja a blendét, míg a felső a záridőt. Mivel én mindig full manual módban használom, ezért a zársebességet sokkal sűrűbben állítom, mint a rekeszt. Kényelmesebb lenne fordítva.
Hiányolok videózás közben egy halom funkciót. Ugyebár nincs manuális vezérlés felvétel közben és ami még feltűnt, focus peaking sem. Az egy dolog, hogy a Fujifilm nem akar ezekből videós gépet csinálni, oké, ezt már elfogadtam. De a manuális vezérlés és a focus peaking nem tudom miért nem érhető el felvétel közben. Ezek simán pótolhatók egy FW frissítéssel.
A beépített vaku kompenzációja csak menüből állítható. Még Fn gombra sem programozható. De mivel Fn gombra amúgy sem raknám (az az ISO bérelt helye) ezért jó lenne ha a Q menübe bekerülne.
Apropó Q menü: Jó lenne ha át lehetne szabni a saját szájízem szerint. A legtöbb benne szereplő beállításra nincs szükségem, de sokat meg betennék ide (például az előbb említett vaku kompenzációt).
Azt hiszem az első két nap után ennyi észrevételem van, már amit szeretnék a következő FW frissítésben látni. Ezektől eltekintve csípem a kis dögöt.
-
MC Pite
veterán
Itt egy jó fw táblázat, dátumokkal, utolsó upgrade + funkcióival, így könnyen látható ha valakinek kimaradt valami.
Még valami, ez nagy upgrade, 36 megás, és minden beállítást (dátumot is) vissza fog vágni alapra (X-E1-nél legalábbis). Menün végigfutva több X géppel rendelkezők végre át is nevezhetik a fájlneveket.A live view kép változtatás opciós, menüből kapcsolható [link]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz Stauffenberg #917 üzenetére
Nikonon nem ilyen: ok, jobbra, ok, jobbra, ugyanazzal az ujjal, lassan. Dátumra törlés sincs sajna sok gépben, ebben sem. Több helyen kérték ezt is a fujitól, meg hogy alapból ne a mégsén álljon a sima törlés (így előbb egyet felfelé kell még nyomni). Nikonon 2* kuka gomb, kész; legjobb a kuka+ok lenne. Hu, tényleg, friss fw, kapcsolom a gépet, töltöm Előbb is sorozatoztam, az újban már nem különnfjl neve lesz végre
Parci +1
Nekem bejön az elporlasztós effekt törlésnél[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #917 üzenetére
"Engem inkább az a béna áttűnés effekt bosszant amivel a képek törlésekor arcba vág."
És valóban! Gyönyörű retro váz, ehhez szerintem egész jól passzoló letisztult külsejű menü, aztán törlésnél a semmiből egyszer csak beugrik ez a comodore 64 szintű effekt..
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem értem mi a gond a több kép törlésével. Kijelölsz egyszerre többet és kukázod. Mint bármilyen más vázon.
Ez Nikonon sincs másként, pedig melóban ott van nálunk a D7000 és a D800E is. Vagy én siklottam el valami felett?
Szerk: Engem inkább az a béna áttűnés effekt bosszant amivel a képek törlésekor arcba vág. Tiszta kilencvenes évek. Pár éve vettem apámnak karácsonyi ajándékba egy olcsó 20e forintos Fuji kompaktot, na az is pont ilyen. De az is pont ilyen mikor "kizoomolsz" a képnézegetőben és négy fotót rak ki, kettőt nagyobb, kettőt kisebb méretben. Én többre értékelném, ha négy egyenlő részre osztaná a képernyőt és nagyban jelenítené meg őket.
Ezek olyan apróságok amikre az előzetes kipróbálás során nem figyeltem fel, most meg jól megleptek. Nem különösebben izgatnak, de azért egy kicsit gáz. Ha már a gépek küllemére ennyire gondosan ügyelnek, akkor a menü is lehetne egy kicsit igényesebb.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Jah, ph-n senkitől nem olvastam, de titeket nem idegesít a több kép törlésének a módja? Egy kép is so-so, de nikon ezt sokkal szebben oldotta meg. Így több szemetet(tesztelgetés főként) importálok.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Köszönjük, ilyet vártunk
Tegnap megint videóztam, 27/3,2 vs 55/4 af (én is lássam mennyi a difi) meg csipogós gomblenyomós a 35el.
Olvastam több helyen hogy válogatós a fuji a kártyákra, te mit használsz? Gondolkodom hogy azért lenne nálam relatív gyors mert jellemzően S/M F beállítások mellett nyomom? (Annyi tartalék marad fineon, hogy a biztonsági tartalék rawokat sose használtam; és ha nincs vmi elbaltázva normálon is tök jó.)
Nu, megnéztem, igen, indexképet tol, mikor kiírja az exif infókat, akkor van rendes kép a kijelzőn. Mondjuk egy bútoros homogén háttér előtt pici kontrasztos cucc és egy csillogó vízcseppes képnél látszott a többinél nem, utána mondom jah, tényleg . A képváltás, keresés gyorsan gyors, nem értettem miben tartja vki lassúnak.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
FEDman
addikt
Ami még kimaradt a két rendszer összehasonlításából az az objektívkínálat. Ilyen téren mind a két rendszer elég jól áll, viszont azt azért el kell ismerni, hogy mFT fronton sokkal kisebb érvágás egy kis fejlesztés.
Értem ezalatt, hogy az mZuiko 45/1,8-at még lövésem sincs mivel fogom pótolni. Ha AF-es portré obit akarok akkor van az XF 60/2,4 az nekem túl lassú, túl makró.
A Hamarosan érkező XF 56/1,2 meg maga a tökély, de hogy mikor fogok tudni kipengetni annyi pénzt amennyiért azt majd vesztegetni fogják..
Az extra nagylátó dettó, a XF 14/2,8-cat mintha csak nekem tervezték volna, csak hát az se éppen olcsó. A XF 10-24 szintén.Ettől függetlenül én is úgy vagyok vele, hogy minden nyűgjével együtt is vidám az élet a Fujival!
-
-
FEDman
addikt
Ettől függetlenül ha olyan a téma akkor Raw + Jpeg-ben fotózok továbbra is, de azt is elsősorban csak azért, ha 1-2 képet mondjuk expoban nagyon elrontanék, akkor azokról tudjak a vázba épített konverterrel egy korrigált Jpeg-et legyártani. Így ha ezzel megvagyok már megint csak a Jpeg-ek kerülnek fel a szgépemre. Ami azért jó, mert így megmaradnak a Fujis színek.
Ha netán érdekelne készítettem egy kis tesztecskét az X-E1 beépített konverteréről is.
Az első egy módosítatlan szándékosan túlexponált Jpeg, a második ugyanez PS-ben -1EV-vel visszahúzva, harmadig pedig szintén -1EV csak az már vázon belüli Raw konverzió eredménye.
-
madgie
titán
-
HÁZIGAZDA
én akasztottam ki a fórummotort
amúgy készül a háttérben egy rendszer, ami pont az ilyen, informatív hozzászólásokat kiemeli, feltaggeli, hogy aztán ezekből később egy ügyes tudásbázis bírjon keletkezni.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
FEDman
addikt
Még mindig viszonylag kevés tapasztalatom van a Fujival, de ahogy ígértem írok pár gondolatot a váltásommal kapcsolatban.
Bár annyira talán nem fontos, de a történethez hozzá tartozik, hogy eredetileg nem is terveztem a rendszer váltást. Szerettem, szeretem az mFT-t és alapvetően egy PanaLeica 25/1,4-re vártam, hogy felbukkanjon emészthető áron. Sokáig hiába, aztán megjelent egy, de az is picit az elképzelt ár felett. Pár napra rá meg találtam egy használt XF 35/1,4-et szinte pofátlanul olcsón, amit egyszerűen nem hagyhattam ott!
Na innentől elindultam a lejtőn lefele, mert hát ha már itt ez az obi akkor kell alá valami váz is, így lett fix obi mell még egy X-E1 + 18-55 is. Ez végeredményben azért anyagilag már így is elég húzós volt, meg amúgy se szerettem volna két rendszert egyszerre fenntartani így a m43-as felszerelésemet most fájó szívvel eladom.És hogy milyen a Fuji a Pana után? Gondolom most sokan valami elég egyoldalú diadaljelentést várnak, hogy milyen jól döntöttem, de a történt azért ennél sokkal összetettebb.
Azt persze kár is tagadnom, hogy hamar megszerettem az új cuccot. Nem nehéz szeretni a Fujit, de azért van sok olyasmi is ami Panában megvolt itt viszont nagyon hiányozni fog.Kezdjük talán a vázak építési minőségével. Talán sokakat meglep amit mondok, de építési minőségre én nem érzem jobbnak az X-E1-et a G3-nál.
Ehhez persze hozzá tartozik, hogy a G3 ilyen szempontból sokkal jobb, mint azt sokan gondolják. Az X-E1 meg nem teljesen olyan, mint amilyen a képek alapján gondolná az ember. No nincs gond a Fuji építésével és anyaghasználatával, valószínű inkább csak a súlya miatt maradt el az az érzés amire a képek alapján számítottam. Sokat fotóztam régi klasszikus filmes vázakkal és ennek megfelelően, mikor látok egy ilyen X-E1-hez hasonló vázat akkor egyből társítom hozzá ezeket az élményeket. Még a Yashica FX-2 vázam is olyan érzés, mint amivel akár a szöget is be lehetne verni a falba.
Nos az X-E1 a retro külső ellenére nem ilyen. Persze jól össze van rakva, leginkább azért marad csak el a kellő hatás, mert megdöbbentően könnyű. Az X-E1 + XF 35/1,4-et konkrétan könnyebbnek éreztem, mint a Pana G3 + 20/1,7-est. Pedig nem az, nagyságrendileg súlyra hasonló a kettő. Valószínű csak a picit vastagabb váz miatt van ez az érzés.Szóval az a mellbevágó "igazi" fényképezőgépet tartok a kezemben érzés kicsit elmaradt. Persze míg a minőség érzetre kicsit negatívan, addig a kényelemre meg pozitívan hat a kis súly. A nagyobb nehezebb XF 18-55-tel viszont már hozza azt a súlyt, amit úgy ránézésre minimum elvár az ember.
A zárhang viszont ennek az ellenkezője. Ilyen téren, míg a Pana viszonylag keményen fémesen csattan, addig a Fujira a halkabb tompább klattyanás a jellemző. Na ezt imádom és itt tényleg olyan érzésem van, mintha egy igényes régi filmes vázzal fotóznék.
Aztán persze az XF 35/1,4 AF motor hangja meg megint egy olyan dolog, ami meg rendesen visszaránt a digitális valóságba.
Ezzel el is értünk a legkényesebb pontra, az AF rendszerhez. Sok kritika érte a Fujit ilyen téren, hozzáteszem joggal. Igencsak mélyről indult ilyen téren a Fuji. Az X-E1 például kiadásakor még különbséget tett a homogén függőleges és vízszintes kontraszt között. Utóbbira egész egyszerűen nem volt hajlandó élességet állítani. Ezt szerencsére azóta egy firmware-rel orvosolták, most már nem válogat a felületek között.
Ami a sebességet illeti nem egy szélvész, nem éri el a legjobb mirrorless vázak szintjét, de annál azért jobb, mint amire számítottam. Az expo gombot egyből tökig lenyomva single fókusz mellett nem lehetetlen vele utcán sétáló embereket elkapni.XF 35/1,4 OOC Jpeg nyitott rekesz
Szóval azért lehet vele szép dolgokat lőni, csak ennél többet nem érdemes tőle várni.
Ami viszont engem kifejezetten zavar az a működése. Főleg gyengébb AF motoros XF 35/1,4 kontra Lumix 20/1,7 összehasonlításban érezni ezt.
Mindkét objektívben hangos AF motor található és bár a Panáé szerintem egy leheletnyit hangosabb, mégis számomra a Fuji hangja az irritálóbb.
Ennek oka elsősorban a működésben keresendő. A Pana AF sokkal határozottabb. Bár zümmög az AF motor és nem is túl gyors, de mivel elindul majd szinte minden esetben határozottan beáll így mégse olyan zavaró. És egy pontra újrafókuszálásnál is csak egy nagyon minimálisat pulzál. A Pana AF-e működés közben sokkal intelligensebb, komolyan néha mintha gondolkozna, nem úgy a Fuji.
A Fujinál ezzel szemben nyoma sincs a Panánál megszokott és általam nagyon megszeretett határozottságnak. Az X-E1 az XF 35/1,4-et körülményektől függetlenül hisztérikusan megrángatja jó nagy kilengéssel előre-hátra, mielőtt beáll. És ezt minden körülmények között. Ha sok fény van és már egy előre befókuszált pontra fókuszálok még egyszer akkor is jól megrángatja az obit. Ettől függetlenül teszi a dolgát ahogy azt kell, csak látványra nem túl kellemes ez a rángatás.
Gondolom ilyen téren az X-E2 már biztos jobb és ha mást nem is, de a szenzorba integrált PD AF-nek köszönhetően már egy kicsit biztos határozottabb lett ennél.Ja és ha már szóba került az egy pontra fókuszálás, a Pana G3-on ha gyors egymás után nyomkodom félig az expo gombot egy pontra nézve akkor azt lekövet szépen, beep, beep, beep..
Na a X-E1 ilyet nem tud. Ha gyors egymás után nyomom le félig az expo gombot, akkor a másodikra már egyszerűen nem indul el. Mintha még gondolkozna valamin. Szóval ilyenkor két expo között fél-1 másodpercre fel kell emelnem az ujjam ahhoz, hogy a következő nyomásnál is elinduljon az AF.
Tudom ez így leírva nagyon apróságnak tűnik, de engem mind közül ez az ami leginkább zavar a Fujiban. Finoman szólva nem tesz jót a gyors reagálásnak. Ezt még erősen szoknom kell.És úgy általában kicsit lassabban működik az X-E1, mint a Pana. Képnézegetésnél például először egy nagyon picit életlen képet dob be, majd egy olyan szűk másodperc múlva élesedik be a kép. Na ilyet is rég láttam már.
Ezzel persze együtt lehet élni, csak szokjam meg végre, mert egyelőre még mindig azt hiszem emiatt gyors visszanézésnél, hogy életlen képet lőttem, pedig nem is.Ami a keresőt illeti az számomra 1-1-es döntetlen.
A Fuji keresőképe szebb, a Panáé viszont kevés fényben kevésbé szaggat. Ezt még össze tudtam nézni egy az egyben. Kevés fény mellett ahol a Pana még nem szaggatott, ott a Fuji már igen. Pedig a Fuji fél FÉ előnyben volt az obik miatt XF35/1,4 kontra Lumix 20/1,7Az LCD kijelző minősége nagyon jó mindkét gépen, csak a Fujié nem dönthető, ami nagyon-nagyon hiányzik is! Sőt az érintőképernyőről is le kellett mondanom, ami szintén egy érvágás.
Pár éve még nem hittem, hogy ennyire jó dolognak fogom tartani az érintőképernyőt, de be kell, lássam az AF pont áthelyezésére ennél egyszerűen nincs jobb megoldás.Végül pár szó a képminőségről is. Nyers teljesítményben szerintem sokkal kisebb a különbség a két váz között, mint azt sokan gondolják. A Panát is simán elküldtem iso3200-ig és most az X-E1-et is. Jpeg-ben még azt se mondanám, hogy iso3200 mellett kevesebb a zaj a Fujinál, mert nem. Inkább csak szebb a kép, jobb a Jpeg motor, jobb a dinamika. Pixel kukkolva kevésbé digitális ízű, finomabbak a részletek. Persze ezek sem elhanyagolható dolgok. A Raw + LR meg nem az X-Trans erőssége. No mondjuk mióta megvan a Fuji azóta nem is LR-oztam.
Ami az objektíveket illeti az XF 35/1,4-gyel szemben nagyon magasak voltak az elvárásaim és ezt úgy néz ki hozza is, imádom a képét!
Az XF 18-55/2,8-4-et nem terveztem. Nem is nagyon érdekelt az obi eddig, de jött az X-E1-gyel csomagban. Na ehhez képest nagyon pozitív meglepetés mind építésben, mind képminőségben. És bár alapvetően fix obi párti vagyok, de komolyan elgondolkoztam azon, hogy ezt lehet mégis megtartom.
Ami még említést érdemel a Fujis színek és képi világ. Ez is vonzott és tetszik is amit látok. Olyannyira, hogy bár elég rendesen Raw + LR függő voltam és ehhez képest most a Fujival újra alapvetően Jpeg-ben tolom, ha mást nem a színek miatt is.
Nagyjából ezek az élmények gyűltek most össze, bár ahogy elnézem így is szófosásom volt, úgyhogy ezzel most gyorsan be is fejezem.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #899 üzenetére
Jól mondod, Amerikában nem hogy nem kapni a 11-22-őt, de ott még be se jelentették hivatalosan. Az EosM2-est már Európában se..
Ez így jelenleg egy rossz vicc a Canontól.
No de szerintem eljön még az az idő amikor ezt ők is komolyabban fogják venni.Vagy legalábbis szerintem előbb vagy utóbb kénytelenek lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #897 üzenetére
A Popco már jó ideje a kedvenc oldalam. Bár koreaiul ugyan én sem tudok, de szavak nélkül is roppant informatívak a tesztjeik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest