-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Scharm1976
tag
Multkor hallottam az egyik kollegamtol, hogy az egyik irodahaz melygarazsaban egy ilyen elektromos autot toltott valaki a fali dugaljbol.
Az uzemelteto ezt meglatta es kihuzta a kocsibol a kabelt, arra hivatkozva, hogy ezt senki sem fogja neki kifizetni, hogy itt toltogetik az autot.www.flickr.com/photos/scharm/
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezért tartom jobb ötletnek a cserélhető akku koncepciót. Megállsz a csereállomásnál, kicseréled, kapsz újabb X kilométer hatótávot és nem kell a töltésre várni, de a jelenlegi akku technológiák mellett ez még csak sci-fi. Senki nem fog barom nehéz dobozokat cserélgetni 200-300 kilométerenként.
Freddy: Valószínűleg az elektromos üzem sem kevésbé környezetszennyező teljes ciklusokra vetítve, ezt sok tudományos modell is leírja, csak így a városok légszennyezése redukálható. Nonszensz, hogy sűrűn lakott városokban durrugtatod el a légszennyezés javát, az ott elők életminőségét csökkentve.
-
Mathiask
senior tag
válasz Stauffenberg #7952 üzenetére
"ezt sok tudományos modell is leírja"
Tudnál párat belinkelni?
Azért valamivel hatékonyabbnak kéne lennie az elektromos motornak, mint a jó esetben is 40% hatásfokú szénhidrát alapú hagyományos motoroknak. Még ha beleszámoljuk az extra környezet szennyezést jelentő aksikat is. (bár ugye az üzemanyag sem a benzinkút alatti olajmezőből jön) -
Freddy76
addikt
válasz Mathiask #7953 üzenetére
Nem azzal van a baj, hogy az elektromos motor nem hatékony, nagyon is az. Csakhogy az elektromos motor árammal működik, amelyet sokszor nem hatékony, környezetszennyező módszerekkel termelnek meg.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Mathiask
senior tag
válasz Freddy76 #7954 üzenetére
Hát ha tippelnem kéne még egy gáz, vagy esetleg egy szénerőmű is hatékonyabb, mint megannyi külön pici benzinmotor.(mindet külön fel kell fűteni, sok alkatrész(relatív rövid élettartammal), stb.) Egy nagy erőműben ami esetleg megy éjjel nappal évtizedekig nem megy el úgy kárba energia, mint mondjuk egy hideg reggeli napon beindított motornál, mikor az automata szívató többlet üzemanyaggal látja el a motort, stb. Nagyban azért hatékonyabb megtermelni, mint külön külön, ha ugyanazt a kőolajat égetnénk is el az erőműben. Meg aztán pont nálunk 40% fölött van az atomenergia, aminek pl az életciklusára(építéssel, bontással) vetítve nagyságrendekkel kisebb pl a CO2 kibocsátása.(persze van más mellékterméke) De lehetne említeni, hogy a vezetéken szállított energia szenved kevesebb veszteséget, vagy a kamionon a kúthoz szállítás, stb.
Mondjuk ezt így józan paraszti ésszel nem tudjuk megítélni szerintem, ezért is vagyok kíváncsi azokra a tanulmányokra. De ha tippelnem kéne azért az elektromos autó mindent egybevetve is környezetkímélőbbnek kéne lennie. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mathiask #7953 üzenetére
Szerintem könnyedén találsz ilyeneket bármilyen nyelven. Magyarul például itt egy rövid hír a Norvég Műszaki és Tudományegyetem kutatásáról. Nem mindegy, hogy milyen árammal eteted az autót és mennyit használod, hogy ellensúlyozza a jóval több terheléssel járó gyártást.
De szerintem ezt itt ebben a topikban felesleges folytatni.
-
Segnior_Barthez
senior tag
üdv urak.az x30 elé beékelt raynox nagylátó sem hoz csodát a sarkokban, de minek is hozna
https://www.flickr.com/photos/57762354@N03/
-
Gondwana
addikt
Abszurdisztán: pár hónapig nem használhattam a garázst, mert 80db napelem foglalta el (100 és 170W-osak), Magyarországra már nem lehet őket eladni, itt, Szerbiában meg kimutyizták a teljes megújulóelektromos kvótát, legálisan nem lehet több on-grid rendszert telepíteni.
Ma megsétáltattam az X100T-t, az élmény számomra teljesértékű! Infrázni is, AF-mezőt váltogatni is, sirályt fotózni zaka-zaka-zaka-hangú követő AF-fel, szóval nagyonbegyere-gép.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Gondwana
addikt
A gépből kihulló végtermék gyakorlatilag ugyanolyan, próbálgattam a CC-t, de valahogy nekem inkább Astia.
Az ugyanolyan képhez történő eljutás útja az egyetlen változás (az elforgó EVF-et még szoknom kell, jó fazon, de a megszokás mégis nagy úr, valószínűleg mégis ki kell majd ezt kapcsolnom).
Akkut talán picit jobban zabálja a T mint az S (egy órányi fotózás alatt 115 expó, 4.1V-ról 3.75-ig merítettem le az akkuját)
Az igaz, hogy amit nem lehet 35mm-en lefotózni, azt amúgy se lehetne lefotózni, de sokszor nagyon jól jött a TCL (most kettőm is van, pedig előtte mennyit sírtam, hogy nem lehet sehol szerezni)Solar: szépen lassan elfogynak majd feketén, tanyákra, nyaralókba, tartalék-rendszerekbe veszegetik azért a népek.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
MC Pite
veterán
Számomra (fontosabb dolgokban) a T többet lépet előre mint az S... Az S olyan mint az X20. Van benne pár jó fejlesztés, de az X30/X100T amire nyitnám is a bukszát.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
gorgo
őstag
válasz Mathiask #7953 üzenetére
Nem kell ehhez sok modell: az elektromos energia távolra szállítása még a robbanómotorok hatékonyságánál is rosszabb (erőmű > végfelhasználó). Ha ezt ráadásul fosszilis tüzelővel állítják elő, akkor meg az maga a szopás.
A villanyautó ott jó, ahol sok kicsi nap/szél/víz/atom erőmű van, mert nem kell messzire szállítani az energiát. Az esti kisebb fogyasztású időszakban a fölös megtermelt áram mehet akksikba kvázi ingyen...
Norvégiában egy mezei tesla kúton 10 csonk van, nem kell sorban állni. És reteksok tesla és Nissan, mivel a magánemberek számára ingyenes az elektromos energia..."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
jmakk
őstag
Belépek reggel, látom 25 új hsz. "Hohóó, biztos bejelentették az X-T10-t...", mondom magamban. Oszt a nagy ló****t! Csak offduma a villanyautókról...
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
-
madgie
titán
A wifit és az arcfelsimerős AF-et szerintem ordas f@sság volt kispórolni az S-ből.
Erre még rálicitál a Fuji azzal, hogy azért sem adja oda a Classic Chrome-ot, pedig rég van (nem publikus) firmware-ük erre, Zack azzal tesztelte a CC-t, mikor még nem jött ki a T.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Freddy76 #7964 üzenetére
Azon kívül, hogy 5-ször annyit fogyasztott a 10-ed akkor teljesítményű autód, tényleg ugyanaz a motor. És még sorolhatnám.
Mathiask: a szénhidráttól legfeljebb hízni lehet. Egyébként a szénerőművek hatásfoka kb. ugyanott van, mint a modern dízeleké. Ettől még persze a villanyos hajtásé a jövő.
De inkább fotózzatok, az jobban szórakoztat és abból többet tanulok. -
HÁZIGAZDA
az ilyen szoftveresen visszatartott dolgok, mint szegmentáló tényező mindig azt mutatja, hogy egy gyártó kifogyott a szuflából. a fujinál annyira gáz volt az af, hogy egy generációt el lehetett lőni arra, hogy megcsinálták. a keresőn is fűrészeltek. most viszont az van, hogy nincs igazán tovább, ha majd jön új szenzortechnológia, akkor megint lehet menni egy-két kört. addig meg az ilyen mesterséges feature-visszatartás van, mint anno a canon 300d-nél.
kaizen my ass!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
rumos14
nagyúr
16-55 teszt. nem pípeltem végig, sztem optikailag erős darab, és a bokeh is kellemes.
hátránya stabi hiánya, a magas ár és a nagy méret (fizika...) -
Gercsa
senior tag
Sziasztok!
X30-hoz keresek UV szűrőt, úgy olvasom a külföldi fórumokon, hogy elég problémás.
Nem merek vakon berendelni külföldről.Van valakinek esetleg tippje, itthon elérhető valamelyik boltban olyan ami már bizonyítottan jó?
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
-
HÁZIGAZDA
aki ennyire félti a cuccát, úgy sem tesz kárt benne. viszont ráraksz egy gagyi optikai réteget az obi elé, amin trillió japán mérnök dolgozott sok-sok évet, hogy tényleg olyan jó legyen, amilyen. soha, soha nem tennék uv szűrőt az obira, nd és polárt is csak akkor, átmenetileg, ha az adott képhez éppen kell.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
tacto
aktív tag
Elöre is elnezest, de a dolog egy napig ervenyes termeszetenel fogva beirom ide. Szoval, holnap Magyarorszagon, Budapesten (belvaros) jarok elörelathatolag. A nem hasznalt Samyang 12mm-esemtöl megvalnek egy topiklako szamara, a többit privatban.
-
madgie
titán
Hopp, az Iridient Developer már "tudja" a Classic Chrome-ot
-
gorgo
őstag
az Iridient az csak mac only, ugye?
egyébként meg szerintem alapvető algoritmusbeli különbözőség miatt nem tudja kopp azonosra kihozni az LR profil a gépekét. Megcsinálták a lehető legközelebbire, aztán annyi. Ha nem ez az oka, akkor pedig szándékoltan különbözik..."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Mr.Zazi
tag
Egyáltalán nem meglepő eredmények, de az mindenképp érdekes, hogy az 50-140 elég jó helyen végzett. Gondolom nem a magyar piac a húzó ország
-
Scharm1976
tag
www.flickr.com/photos/scharm/
-
Scharm1976
tag
www.flickr.com/photos/scharm/
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Politika
- Ukrajnai háború
- Gyúrósok ide!
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Milyen program, ami...?
- Assetto Corsa Competizione
- További aktív témák...