Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
agyhalal
aktív tag
válasz
molnarpeter #1990 üzenetére
Találtam újabb Stabilust, de ahogy nézem, darabja kerülne kb. 24.000 Ft-ba és ennyit nem szeretnék adni érte. Gondoltam, hátha van olyan gyártó, aminek megbízható termékei vannak.
-
zsolti1
csendes tag
válasz
ParmaBoy #2008 üzenetére
Szia
Hidegen amikor beindítom ilyen halk surrogó hangja van , ha benyomom a kuplungot nem hallani majd mikor engedem fel a kulungot és kezd fogni akkor hallani. De tényleg nagyon halkan a szerelő is alig hallotta. Diagnózisa: A nyelestengely csapágy kezdi megadni magát valószínű.
Az autóra mindig is figyeltünk 90ezer km van benne.
Ami bontott váltót láttam azt be nem teszem az autóba , inkább ami benne van javítattnám meg még ha 2-3 szor annyiba kerül is . -
zsolti1
csendes tag
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni .
Egy nissan micra k13 manuális váltójának a javítására tudnátok szakembert ajánlani?
Budapest és környékén elsősorban, de ha csak máshol az sem gond.
Köszönöm. -
jerry311
nagyúr
válasz
bnorci71 #2005 üzenetére
Hat ezaz, barmi lehet.
Szerelő csak van annyira intelligens, hogy nem önt bele tömítő adalékot vizet.
Amilyen szerelokkel talalkoztam... Barmi lehet, sokszor inkabb megcsinalom magam, mert akkor jo lesz, vagy legalabb en, az amator, kurtam el nem egy profi, akinek tudnia kellett volna.
Volt mar, hogy nem akasztottak fel a kipufogot rendesen. Keptelenek voltak kezifeket rendesen beallitani, Hullamos fektarcsa hibara fekfolyadekot csereltek. Mondjuk, ez utobbi az a szerviz volt, amelyik a vezerles cseret is csak kiszamlazta, de nem csinalta meg, szoval lehet meg folyadekot sem csereltek. Futomu gombfej behegesztve lengokarba, mert nem pont az evjarathoz megfelelot rendeltek. Ekszij csere utan sivit mert csuszik = nem sikerult a feszesseget beallitani. Hutofolyadek helyett csapviz, mert az volt. Es ezek mindegyike evtizedek ota fennallo szervizekbol, vagy legalabb ennyi ev tapasztalattal rendelkezo szerelo altal elkovetett dolgok. -
bnorci71
addikt
válasz
jerry311 #2004 üzenetére
hát pontosat sose fogok tudni csak találgatok a meglévő információkból.
Csak azt nem értem egy céges flottás autóba minek öntene bárki bármit én biztos nem fogok jön a tréler hátán a kölcsön autóval és ennyi.
Szerelő csak van annyira intelligens, hogy nem önt bele tömítő adalékot vizet.De az is lehet jöttek haza az Adriáról éjszaka fogyott a hűtőfolyadék és ment bele a csapvíz.
Lényeg most tiszta a rendszer
mert nem tudtam hogy lehetetlen és megcsináltam.
Az autószerelőmet se hibáztatom messze többet töltöttek el vele mint amit kiszámlázott. Ezt a 10x öblítést meg ember nincs aki kifizesse 3napom és 2 délutánom ment el vele. Leenged feltölt felmelegít megvár amíg lehűl ami most nem sok idő egy hideg garázsban egy álló venti segítségével 30-40perc, majd megint feltölt és ismétlés.
Három napig foglalná az emelőt aknát gyakorlatilag a semmiért a műhelyben, mert a tényleges munka ebből 1 kör max 10-15perc már vakon visszadugtam a hűtő alsó csövét és pattintottam vissza a rögzítőt.Ja igen ment vele csak a 2éves 30eKm-es vízpumpát meg is ette.
-
jerry311
nagyúr
válasz
bnorci71 #2003 üzenetére
Lehet valamelyik "csoda" adalék, mert valahol csöpögött picit.
A hűtőfolyadék azért is nem csak víz, hogy meggátolja a korróziót, de másfajta inhibitor kell alu vagy "vas" blokkhoz... Lehet valaki összekeverte valamikor, aztán a jött a szokásos balkáni hozzáállás: jóvanazúgy, hát megy vele. -
bnorci71
addikt
válasz
MasterMark #2001 üzenetére
Passat 2016 2.0Tdi CRLB motorkód
amit tudok a szerviz számlékból
2022.11 hó 126420Km
vezérlés csere+vízpumpa G13 hűtőfolyadék2024.12hó 151773Km
vezérlés csere+vízpumpa, G13 folyadék, kiegyenlítő tartály csere szilikát nélkülire a régit nem lehetett kitakarítani a rozsdás szennyezett hűtőfolyadéktól ,sajna nem kértem el a tartályt és nem néztük meg van-e benne szilikazsák és hogy milyen állapotban. Ekkor 2-3x át lett öblítve talán ecettel is.A kiegyenlítő tartály ezek után is szinte azonnal ilyen lett ez a víz van az "O" jelű kannába a közelit is erről csináltam.
Megjártuk Ausztriát itthon próbából kapott egy benzinszűrőt a tágulási elé de ez ugye mivel az alsó csövön is jön-megy a víz nem sokat ért.
Berágtam vettem egy vákuumos feltöltőt 40L Ioncserélt vizet 10L G12-t és egy tágulási tartályt, 2db Mannol öblítőt 1db Motul öblítőt.Azt értem, hogy ha kiszakad a szilikazsák akkor az útnak indul ,de az ha jól gondolom grnaulátum ez meg itten ami úszik lebeg nem is tudom milyen állag. Ez olyan mintha valamilyen vegyszer veszett volna össze a hűtőfolyadékkal és valami kicsapódott volna. A csövek belsejébe is ilyen sárgás "bevonat" volt.
Hűtőteljesítménnyel nincs gond bár ugye ez most nem nehéz dolog majd +30-ba kiderül.Az autó flottás volt. A gari után az egész flottát egy szerelőhöz hordták.
-
bnorci71
addikt
Sziasztok!
Ilyennel találkozott már valaki?
VW G13 hűtőfolyadék, vezérlés cserekor cserélve lett mert rozsdás koszos volt a feltöltés után ilyen lett, át lett akkor is öblítve 2-3x ettől függetlenül
ez a sárga valami ami úszik benne és a tetején is úszik érdekes módon ahová lecseppen és elpárolgott a víz/fagyálló olyan lett mint a virágpor
10x lett átöblítve mire az alábbi eredményt elértem.
az 1-2 kanna Mannol öblítőt is kapott illetve a 7-8 Motult
természetesen ez már G12EVO
ami picit rózsaszínes az csak azért van mert az ioncserélt víz nem tisztán lett beleöntve hanem kapott egy kis G12Evo-t -
apóka
aktív tag
válasz
molnarpeter #1997 üzenetére
Igen, régen így ment.
De az ABS -sel szerelt rendszerek némelyike ezt nem igazán szereti. Ezek a cuccok nem drágák, egy fékolaj csere után visszajön az ára, ha nem viszem szerelőhöz. -
apóka
aktív tag
Ha csere közben - a tartály irányából- nem kap levegőt, ennek nem szabadna bekövetkeznie.
Én szoktam minimális mennyiségű olajat hagyni a régiből, erre megy az új olaj. Így elméletileg "folyamatos" az olaj. A légtelenítő irányából meg nem juthat vissza levegő, ha nyomást kap fentről, vagy vákuumot lentről. -
7Sony7
addikt
-
jerry311
nagyúr
-
apóka
aktív tag
válasz
bitpork #1992 üzenetére
A családban lévő gépjárműpark kora 10 évnél (1990, 2004, 2010) régebbi.
Tudom, hogy az ABS kockát vezérléssel lehet csak rendesen átmosni (Novoth Tibor útmutatója). De - és csak tisztelet a kivételnek - régebbi autókon tapasztalatom szerint nem szoktak ezzel foglalkozni az autószerelők. -
-
apóka
aktív tag
Sziasztok!
Hobbi felhasználásra melyik fékolajcserélőt érdemesebb megvenni? A jobban használhatót keresem ezekből, az ár nem jelentős közöttük.
- ez vákuumot csinál és leszívja (a légtelenítőn keresztül)
- ez meg nyomással kinyomja (a főfékhenger tartálya felől):
-
agyhalal
aktív tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani csomagtér teleszkópra megbízható gyártót? Tavalyelőtt nyáron cseréltem a gyári Stabilust, mert már nem nyomta ki a kombi ajtaját a végső pozícióba. Az eredeti teleszkóp külső részen rugó volt. A jelenlegi Maxgear, de ez már rugó nélküli. A beszerelés után fél évig szinte felb@szta az ajtót, aztán egyre többet kellett rásegíteni kézzel, most télen meg végig nekem kell emelnem az ajtót.
Olyat kellene vennem, aminél van csillapítás, hogy ha teljesen kinyílik, akkor ne remegjen bele a kocsi és ne adja meg magát fél éven belül. Ja és nem a gyárit akarom megvenni horror áron. -
wreakz
tag
Sziasztok,
Tudtok mondani egy olyan programot, vagy szolgálatást ami alapból ad egy robbantott ábrát minden alkatrészhez illetve tartalmazza a gyári lehúzási nyomtékokat illetve szögeket. (PL lásd itt )
BMWnél ismerem a ista -t viszont egy általánosabb kellene ami tartalmaz több gyártó autóit is.
Előre is köszönöm ! -
bul07
nagyúr
válasz
molnarpeter #1985 üzenetére
Az hiszem igen Ignis volt, de jó sok éve volt már
Azóta már KIA kocsija van, ott meg az ajtó nyitó bowden szakadását tuningoltuk meg egy orosz videó alapján, egy máshoz tartozó bowden darab beiktatásával
15-20e Ft helyet 500Ft-nyi alkatrészből megcsináltuk sok sok éve, és működik azóta is -
8
senior tag
lógó napellenzőt hogyan lehetne javítani?
Ha felhajtom, visszafiggyed egy kicsit, és pár perc alatt szépen lekonyul függőlegesbe. Kihajtva úgymarad azzal nincs gond.
bontott nincs, új nincs
-
bul07
nagyúr
válasz
SlyChocolate #1980 üzenetére
Azért nagyon nem mindegy melyik gyárban készül
Román conti cuccokra halottam panasztDe igaz más gyártókra is Mann szűrők se mindegy hol gyártják az adott szűrőt
-
VW
aktív tag
Üdv Urak!
Manapság melyik az ajánlott ,és megbízható vezérműszíj márka? Köszi
(2013 Dacia Sandero 1.2 ) -
SlyChocolate
senior tag
Sziasztok.
Van egy régi szívó benzines polo 3-asom a négyajtósból.
Kérdésem az lenne mi okozhatja induláskor egyesben a motor torpanását?
Úgy kérdezem ezt, hogy minden tőrődést meg kap. Jól is szalad a szekér csak ez a fránya torpanás nem tettszik induláskor.
Szerelőm a fojtószelepre gyanakszik.
Szerintetek? -
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1976 üzenetére
Sehol nem írnak hőfokot. Se a használati könyvébe se a szerelési útmutatójába. [kép] , [kép]
Szerintem az ép aktuális hőfokon kell beállítani az adott értékre, azt adják meg amivel használni kell a kocsit.Annyit ír még hogy télen +0.2bar-al felé kell eltérni a matricán szereplő értékhez képest, de ez az én kocsim könyve
-
De most így mi van, bevittem átment de semmit nem tudok a kocsiról hogy milyen állapotban van.
Nem tudom kihangsúlyozni jobban, erre van a szerelő, a műszaki vizsga nem.
(Sőt mondok jobbat, meg lehet tőlük kérdezni a vizsga után, hogy van-e valami amire rá kell nézetni szerelővel) -
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1973 üzenetére
Oké akkor azt mutatná hogy ugyan olyan, de akkor is látnád hogy mit mért. És ha látod hogy mit mért és tudott hogy mi a határ és határ közelébe mért akkor lehet készülni hogy következőleg nem fog átmenni mert jobb nem lesz, így be lehet tervezni a cserét.
Fék ott is vannak fokozatok ha olyan hiba, mert van olyan hogy kicsit szorul majd egyre jobban. Vagy két oldal közötti eltérés, hogy az egyik oldal elkezd szorulni a másik meg nem.De most így mi van, bevittem átment de semmit nem tudok a kocsiról hogy milyen állapotban van.
Guminyomás
Én úgy tudom hogy arra van megadva hogy mennyivel kell közlekedni, tehát ha ma mész vele akkor ennyinek kell lenni.Hőfok akkor gond ha mint most is nagy az ingadozás, pl múlt héten volt olyan nap hogy 18fok volt, na az aznap beállított nyomás ma már nem igazán jó mert nappal -2fokban az már 0.2bar eltérés(ha jól tudom 10fokonként 0.1bar a változás).
Na de hagyjuk mert jön a törlő hullám
-
MasterMark
titán
De pont ezaz, hogy nem mutatná. Olvasd el amit írtam. Nem graduálisan lesz rosszabb egy lengéscsillapító.
Minden autónál van eltérés hogy mennyire kell fújni a gumit személyek és megpakoltság függően.
Ráadásul ezek az értékek 16-20 fokra vannak megadva, így ha mondjuk kint 0 fok van vagy 32 fok akkor eszerint kellene átszámolni... -
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1971 üzenetére
Jó persze hirtelen hibát nem szűri ki és arra nem lehet következtetni, de egy általános képet mutat hogy milyen értékeket mérnek.
Én pl pontosan ugyan olyan guminyomással viszem vizsgára, mert amúgy kicsit túlfújt gumikkal járok, sőt ugyan az a téli gumi(lassan csere érett)
Az én kocsimnál van eltérés és nem kicsi ha teli kocsi érték és vagy ha csak egy ember, és változik hogy ép egyedül ülök vagy 3-an, és inkább mindig egy magasabb köztes guminyomással járok. (kép [link] )És azt biza megmutatná hogy éppen átment vagy bőven jó, pl a lengésscsílapító, ez volt a kiinduló hogy ezt lehetne belőle látni, így jó lenne ha közölnék a mért dolgokat.
Na mindegy.
-
MasterMark
titán
Nem tudom mennyire tudod, de az ilyen lengéscsillapító mérés nem ilyen pontos, hogy ebből ilyen következtetéseket lehessen levonni. Függ a guminyomástól, gumi mérettől, és egyáltalán nem lineárisan mutat bármit is. A lengéscsillapító is úgy romlik el, hogy vagy átenged a tömítése vagy kifele kifolyik az olaj, az nem graduális lesz, hanem egyik nap jó, aztán utána meg nem.
Ugyanígy a fékhatás mérés. Egyik nap még lehet teljesen jó, másnap megszorul a dugattyú és nem lesz jó. Nem függ a fékbetét kopottságától, mert az a legvégéig ugyanolyan lesz szinte.
Szóval különösebb információtartalommal nem bírnak ezek az adatok, azon kívül, hogy épp akkor jó-e vagy nem.
-
Pont azért amit te is szeretnél... A kopó alkatrészek milyen állapotban vannak. Ezt szajkózod most.
És hogy mint felelős vezetőként nyugodt legyél, hogy műszakilag rendben vannak-e a kocsid azon részei is amik kopnak. Egy gyengébb fékből mekkora baleset lehet, gondold csak végig. Nem a kárról beszélek, hanem a sérülésről amit okozhatsz ezzel.
Hosszabtávon ez költséghatékony, hisz nem várod meg még más is meghibásodhat, vagy ebből lehet a baj.
Amit lehet tegyün meg hogy megelőzzük a sérülést/kárt. (Persze ettől függetlenül is lehet baleset, de legalább megpróbáltá mindent megtenni) -
Ha nem lenne a szerelő haver akkor is elvinném szakihoz. Enneek nrem az volt a mondanivalója hogy haver vagy haver.
És ha a szerelő barátod nem mér akkor mégis mire alapozza hogy azok amit méréssel néznek jók is lesznek, mondjuk a fék esetén hogy állapítja meg pontosra hogy nem e megengedettnél nagyobb az eltérés akár kéziféknél.....
Ezért van a szaki, hogy tudja (mindegy hogy haver vagy nem), hidd el meg tudja állapítani.Egyszerű a sorrend pedig
(Tételezzük fel nincs baj a kocsival de közeleg a vizsga)
1. elmenni szerelőhöz hogy (készítse fel a vizsgára), nézze áta kocsit. (Még akár azt is hogy vizsgáztassa le, de persze ez nem kötelessége)
2. Amit javasol azt megcsinálni/kicserélni
3. elvinni szemlére/vizsgára
4. ha mégis találnak még valamit
5. megcsináltatni amit mondanak, hogy kell
6. levizsgáztat
7. fizet.Ehhez nem kell semmilyen pdf meg hasonló dolgok. Autó rendben, közúti használatra alkalmas, biztonságos. Ezt igazolja, hogy leműszakizott, azaz minden érték megfelelő.
De részemről ezzel le is zárnám. Mindenki úgy gondolja/csinálja ahogy szeretné. -
bul07
nagyúr
válasz
Pyttawrx #1966 üzenetére
Így megy a műszaki, megmérnek mindent és minden eredmény ott van nekik, semmibe nem telik rányomtatni a papírra.
Pont hogy nem felesleges ha kapok is érte valamit nem csak egy fecnit hogy mehetsz.
Egy kocsinál nem csak két állapot van hogy tökéletes és hogy rossz, vannak fokozatai amiről ez valós képet adna eredményekkel.Na igen de nem mindenkinek van szerelő barátja. És ha a szerelő barátod nem mér akkor mégis mire alapozza hogy azok amit méréssel néznek jók is lesznek, mondjuk a fék esetén hogy állapítja meg pontosra hogy nem e megengedettnél nagyobb az eltérés akár kéziféknél
Autópálya
Debrecenbe már én viszem őket, még Berettyóújfaluba bemegy de messzebb nem.
Van vagy volt olyan aki Berettyóújfaluig bement kocsival majd onnan tovább busszal Debrecenbe (Nem tudom él e még)
Azért ott adta meg magát mert ott volt megpörgetve és a nyomás
Ha ő használja képes már 50körül ötödikbe tenni, és alapjárati fordulat közelében is 5ben autózni. Ő sose fogja pörgetni -
Akárhogy magyarázod ez nem így megy. Én pl megnézetem szerelővel barátommal a vizsga előtt, amit kell cserélünk, majd szemléztetem a vizsgasoron. Ha ők is mindent rendben találnak akkor ennyi volt. Mivel mindig figyelek a kocsim műszaki állapotára így felesleges is amit te szeretnél szerintem. Mindegy máshogy gondoljuk.
-
bul07
nagyúr
válasz
Gézengúz #1963 üzenetére
Fú ne is mond kipufogógáz mérést
Úgy bőgették mint a fenne, persze tudom hogy ír kell, de én 3e felé nem szoktam pörgetni, nem hogy 4e felé mert biztos addig kinyomták
5-be 3e fordulaton már 120-al megy és már rég elbírja a 6fogkozatotSzomszédét sikerült úgy megbőgetni hogy a sorról nem tudott kiállni utána, szétdurrant a termosztát ház és elfolyt a hűtővíz, úgy vontattam haza majd a műanyag házat kicseréltük egy újra.
Pont akkor adta meg magát de amúgy sok videót találtam róla hogy nem egyedi annál a motornál -
bul07
nagyúr
válasz
Pyttawrx #1961 üzenetére
Szerintem pont azért fizetek hogy méréssel megalapítják hogy alkalmas e közúti forgalomra, persze amit lehet mérni.
Tehát vannak mérési eredmények és határértékek is. Így nem kerülne semmibe rányomtatni a lapra amit amúgy is adnak.Ha a lengésscsílapító határ mondjuk 40 és mérésnél 41hozott tehát ép belefért, akkor igen is lehet rá készülni hogy két év múlva nem fog átmenni és még előtte cseréltetni.
Féknél ugyan így ha mondjuk a két oldal közötti eltérés, 20 a megengedett és mérésnél 19 volt akkor átment de ott már kezd gond lenni(főleg ha első fékeknél van nagy eltérés)
Egy jó autószerelő a féket is paddal fogja leellenőrizni ha hozzányúlt, tehát nem megy ki az utcára fékezni párat (mint régen).Féknél még azt is lehetne látni hogy két évente milyen értékeket produkál, és ha elég drasztikus csökkenés van akkor ott valami van. Például előző két vizsgánál tudott mindkét oldal ilyen 2500körül , aztán harmadik vizsga alkalmával már mindkettő 1900-at tudott akkor ott már lehet valami, és lehet érdemes ránézni(még az 1900is belefér a megengedettbe ezért átmegy)
Tehát mérési eredményből még a laikusok is tudnak következtetni.
A kipufogó gáz elemzés már más tészta ahhoz már tényleg motor szaki kell hogy miért nem jó az eredmény.
Volt már hogy bementem a műszaki vizsga állomásra hogy mérjék már meg a lengés csillapítómat, hátsót, mert nemsoká műszaki lesz és olajosnak láttam ez egyiket őszi kerékcserénél. Meg is mérték, ott voltam mellette le is írtam az eredményeket, és a számok alapján mondták hogy ezzel nem lesz gond.
Bal oldal 68 értéket kapott, a jobb oldal 61-et. (És még a gumikat se engedtem le)
Még pénzt se kértek ezért a kétperces műveletértPl
Mint mondjuk Finn műszaki papír, pisti szokta mutatni hogy mit mértek, és szokott belőle következtetni is -
bul07
nagyúr
válasz
Pyttawrx #1957 üzenetére
Jó de ha pl látnám hogy a lengécsillapítók ép megfelleltek akkor tudnék tervezni vele, mert jobb nem lesz.
Vagy ha látnám hogy valamelyik fék féloldalas akkor rá lehetne nézniAzért lehetne következtettéseket lévonni az adattokból.
Amiért amúgy is fizettem, tehát valamilyen szinten jogossan várnám ell higy meg is kapjam -
bul07
nagyúr
Műszaki vizsga mérési eredményeket meglehet valahol nézni az állam rendszerébe?
Most vizsgázott az enyém és azért kíváncsi lenék hogy mi milyen értékeket produkált, hogy nincs e olyan érték ami még most ép megfelelt de két év múlva biztos nem fog jó lenni
Csak 19.5éves a kocsi -
válasz
MasterMark #1952 üzenetére
Okés, kipróbálom. Köszi!
Azért remélem, hogy csak a csavart hallom, mert amikor megmozgattam a kocsit, akkor pont akkor kopogott, amikor hallottam a kezem alatt a csavar mozgását.
Persze, ettöl még szétverhette, csak azért reménykedem. -
Sziasztok!
Az autóm elkezdett egyre hangosabban kopogni elöl rossz úton.
Ma már nagyon beteg hangja volt, szóval belenéztem, és az vettem észre, hogy a bal oldali torony tetején lévő csavar az autóra támaszkodva kotyog. Kézzel ki lehet tapintani.
A toronycsapágy fél éves, és az is látszik, hogy a jobb oldalihoz képest kevesebb menet látszik ki a csavarból, vagyis kevésbé van meghúzva.Elég, ha ezt meghúzom, vagy szerelőhöz vigyem?
Szükség esetén beszerzek olyan kulcsot, amit adott nyomatékra be lehet állítani.
Kössz szépen!
-
gabe_
őstag
válasz
Gézengúz #1947 üzenetére
Na, itt a kért beszámoló:
Még a két ünnep között vágtam plusz gumikarikarikákat a korábban írt hsz. mintájára, igaz, csak vékonyabb gumiból, de nem igazán vált be, nem éreztem különbséget.
Az új évre rávettem magam a futómű segédkeret szilentjeinek cseréjére, beszereztem a hozzávalókat is. (Szilentprés, szilentek - direkt az erősített Meyle HD-t választottam, bónusznak, ha már kint volt az egész keret, könnyebb kicserélni, a stabkar két szilentjét is - Febest)
[kép] [kép]
Lekaptam az egészet:
[kép] [kép] [kép]
A négy szilent szerintem már eléggé gatyán néztek ki, de a stabkar szilentjei viszont meglepően jó állapotúak voltak
[kép] [kép] [kép] [kép]
Pucolás, és vissza
[kép] [kép] [kép] [kép]
Jó kis meló volt, egy pár órát eltornáztam vele, de megérte, mert a kopogás megszűnt. Mellékhatásként a kocsi egyenesfutása is javult, érzésre a kormány mintha pontosabb lenne. -
gabe_
őstag
válasz
Gézengúz #1943 üzenetére
Igen, ez a futómű segédváz felfogatása, ezen már túl vagyok
[kép]
ez a kis gumialátét van csak a váz és a segédkeret között, semmi szilent vagy ilyesmi:
[kép]
Ahogy a képen is látszik, a 16-os alkatrész az:
[kép]
Én elég jó állapotúnak találtam, így visszatettem, sőt a keret első két rögzítési pontjára is ráhúztam, ahol csak egy nagy fém alátét van, de nem volt meglazulva ott sem.
Ami még érdekes, mostanában, ahogy napközben ilyen 8-9 fok van, néha teljesen megszűnik a koporászás.
Mondjuk nem lehet egy drága alkatrész, lehet, hogy megrendelem... -
chungee
addikt
Estét!
Előre elnézést ha rossz helyen kérdezem. Netet böngészve csak a Bárdi Autó webshopon találtam a komcsimhoz való indexbúrát nagyon kellemes áron. Nos én halandó civilként meg tudom venni a Bárdi Autó webshopon a feltüntetett Bruttó áronVagy csak a szerződtetett műhelyek\szerelők szerezhetik be
-
csabi98
tag
Válasz az #1936-os hozzászólásomra:
Javaslat alapján akkusaru levétel után az összes sarus csatlakozási pontot megtisztítottam ami a motortérben található! Nem változott a helyzet ezután sem!
Viszont mivel elektrohidraulikus ezeknek a szervója ezért gondoltam rá,hogy a generátortól illetve akkutól kapja az áramot a szivattyú és mivel nagy áramot vesz fel illetve generátor meghibásodásnál ez az első fogyasztó amit lekapcsol ezért is gondoltam rá,hogy talán még ez kavarhat be. Ezért megkerestem a hozzátartozó biztosítékot a tábla rajzban,kiváncsiságból próbaképp kivettem amelyik hozzá tartozik és így hidegindításnál figyelve a multimétert 5mp mulva 14,3V a töltés,ha így rákapcsolom a tompítottat akkor lemegy 14,2V-ra,bekapcsolt fűtés 2.es fokozaton+tompított és így sem megy 14V alá alapjáraton!
Nem lehet,hogy az elektrohidraulikus szervószivattyú körül lesz inkább mégis valami gubanc? Teljes vagy kezdődő meghibásodás esetén az produkálhat ilyen tünetet? De akkor ezt miért csak hidegen csinálja bizonyos ideig?
Menetközben rendellenességet nem veszek észre a szervó működésében egyébként! (Hibajelzők sem világítanak!)
Már kíváncsi vagyok erre ki-mit mond.. -
-
gabe_
őstag
Sziasztok
Adott egy 2008-as évjáratú Nissan Qashqai, a következő hibajelenséggel:
Lassú haladás (10-50km/h) közben az úthibákon a bal eleje felől kopog valami már egy jóideje. Nyáron annyira nem zavaró, de a téli hidegben rosszabb a helyzet.
A kormányon nem érezni semmi lógást, átrángatva a futóművet, a szokásos lehetőségek megnézve, nem találtam semmit.
Amik eddig cserélve lettek:Stabilizátor pálcák
Komplett lengőkar szilentekkel, gömbfejjel
Kormány gömbfej
Toronyszilentek, toronycsapágyakkal együtt (a lengéscsillapítók szárai is rendben vannak)A kopogás ugyanúgy megvan, már kezdek tanácstalan lenni. Kínomban már a első futómű segédkeretének rögzítőcsavarjaira húzgáltam rá, azok is rendben voltak, a pótkerék rögzítését is ellenőriztem, az akksi is stabilan a helyén van, nincs több ötletem, hogy mi lehet ez.
A motortartó bak is okénak tűnik, a billentésgátló is, pajszerrel feszegetve, meg amúgy sem terhelésváltáskor koppan.Nincs esetleg valami ötletetek, hogy mit nézzek még meg rajta?
-
csabi98
tag
Szia Gabe.
Köszönöm a tanácsodat!
Ez nekem is eszembejutott,hogy érdemes lenne egy akkusaru levétel után az összes létező sarus pozitív és negatív csatlakozásokat egyessével leszedni-átnézni és megtakarítani hátha csak valami kontakthiba szórakozik.
Egyébként lemértem a generátornál is közvetlen ahova csatlakozik a vastag + vezeték,de max pár tized az eltérés a sarun való méréshez képest.
Szia MasterMark.
Neked is köszönöm a tanácsot!
Az érdekesség,hogy van egy szivargyujtós telefontöltőm ami akkufeszültséget is ír üzem közben és 90%ban ott lóg a szivargyujtó aljzatban bedugva régebben ez által megfigyelve indítás után 2-3mp elteltével felment 14,4-14,5volt környékére a feszültség,de most ez is 1-2tizedni eltéréssel kb. Ugyanazt szokta mutatni mint méréseknél a multiméter úgyhogy én ebből gondoltam az elején,hogy talán valami nincs rendben,de akkor igaz lenne amit a villamosságszerelő is mondott és amíg nagyobb hiba nem lesz addig megnyugodhatok? -
csabi98
tag
Sziasztok.
Új vagyok még ebben a topikban és olyan embert keresnék tanácskéréssel kapcsolatban aki nagyon vágja az autóelektronikát,esetleg neadjisten autóvillamossági szerelő. (Sajnos autóvillamossági topikot nem találtam itt a Ph-n)
Azért ide is kiírom a problémámat előzményekkel együtt,hátha éppen valaki más fog tudni nekem ebben segíteni. (Előre is bocsánat,ha hosszú lesz,de köszönöm,ha végigolvasod és mégjobban,ha hasznos tanáccsal is tudsz segíteni!)
Nos adott az autóm: Opel Astra G 1.7d 2003
Kb. 3-4napja kezdte el azt a jelenséget,hogy a reggeli hidegindítást követően alapjáraton járatva nincs töltés! Az akkumulátor saruknál multiméterrel 12.6voltot mérek ilyenkor.
Viszont,ha adok neki egy kis gázt és ezzel 1000rpm környékére vagy picit felé emelem a fordulatot akkor a multiméter szerint 14.2volt lesz a töltésem! (Ha közben megterhelem tompított fényszóróval is akkor ezekhez a mérési eredményekhez képest csak 1-2tized az eltérés)
Ami még érdekesebb: Ha egy picit melegszik az autó mondjuk megteszek 3-5Km távolságot akkor megállásnál alapjáraton járatva mégegyszer rámérve is 14.1voltot tud felkapcsolt tompított mellett.
Töltés lámpa járó motor mellett egyszer sem világított vagy villant fel!
Mi okozhat ilyen hibát? Mit lenne érdemes megnézni?
Kb. 1 évvel ezelőtt újították fel a generátoromat 3hó garanciát vállaltak akkor rá. (Ekkor itt teljesen elment a töltésem és a visszajelzője is felvillant,szénkefe elkopása miatt teljes feszültségszabályzó,kommutátor és csapágyak cseréje volt!)
Faternak van egy nagyon jó régi villamosságszerelő ismerőse és ő adta a tanácsot,hogy hívjam fel a hibajelenség elmondásával és tőle kérjek tanácsot. (Kb. 30+ éve ebben a szakmában van az ismerőse.)
Ő aztmondta,ha hideg időben kezdte ezt (márpedig 3-4napja már voltak hidegek és akkor kezdte) akkor ez teljesen normális jelenség lehet a párás idő miatt és az is lehet hogy csak egy meggyengült belső forrasztás szórakozik,de használható így az autó és ez nem okoz károsodást illetve jelenlegi formánál nem igényel megbontást a generátor,viszont arra felhívta a figyelmemet,ha rosszabb lesz ez az állapot akkor mindenképp le kell szerelni és átellenőrizni.
Szerintetek igaza lehet? Valóban nem fog gondot okozni és járhatok így vele?A hideg idők beállta előtt mint felkészült autós egy autósboltos ismerősömmel még az akkukapacitást is megmérettem,hogy ne érjen váratlan meglepetés télen egy hidegebb napon sem! (2éves 72Ah-s akku van benne jelenleg ami mérés szerint 91%ot tud)
Mégegyszer nagyon köszönöm,ha végigolvasod és esetleges ötlettel/tanáccsal tudsz nekem segíteni! (Ezesetben akár privát üzenet is jöhet simán!) -
8
senior tag
Kerékcsapágy kérdés:
Az alkatrész Honda 42200-sea-951 (hátsó csapágy kerékaggyal együtt)
Tudom, hogy nyilván a gyári a legjobb.
SKF tudom, hogy jó.Milyen minőséget képviselnek a következők?
Febi bilstein
Meyle
SNR
FAGEsetleg olcsó forrást tudtok kerékcsapágyhoz?
-
jjohn
aktív tag
Szia!
Én ezt vettem, és nagyon bevált itt a link [GLO OBD II autós diagnosztika a telefonon Interfész diagnosztika ELM-327 Mini Bluetooth mobilról vezérelhető], Bluetooth-szal azonnal kommunikál. Nekem tökéletesen bevált Alfa 147, próbáltuk Opel Astrában is tökéletesen olvas és teszi a dolgát. Hozzá az EOBD Facile: OBD 2 Car Scanner, és a Torque appot használtam.
Tökéletesen olvassa, törli a hibákat, valós adatokat olvas, jelez ki.
Rögtön kiadta a vezérműtengely holt pontjeladó hibát, oxigén szenzort is ellenőrzi, a négyszögjelet is mutatja feszültség értékkel.
Még sorolhatnám, nekem tökéletes. Nem akarok profi autószerelő lenni, amire nekem kell arra nagyon jó. Vannak komolyabbak természetesen, de egy hibakereséshez tökéletes. -
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok,
Tudnátok javasolni milyen diagnosztikát szerezzek be egy 2012-es Chevrolet Cruze 1.7TD-hez? Ha ëM@G-ról esetleg beszerezhető onnan melyik legyen?
Köszönöm a segítséget. -
jerry311
nagyúr
Varosban lassabb a forgalom, ami azt jelenti tobb uzemora megy bele ugyanannyi km alatt, mint autopalyan. Ha rovid tavokat mesz, es nem melegszik be teljesen a motor es/vagy nem is megy sokat normal uzemi homersekleten az mind befolyasolja az olaj oregedeset es a szennyezodeseket, amit felvesz a hideginditaskor.
-
KillerATi
tag
Sziasztok!
Szokott valaki rendelni/vasarolni a szakálmetálnál? Ha igen, nálatok működik a webshop?
-
gabe_
őstag
Na, az injektorokat kimértem, rendben voltak, üzemanyagnyomást nem tudtam mérni, de a biztonság érdekében cseréltem egy benzin szűrőt is, majd a további kutakodás során meglett a hiba, egy törött szelephimba formájában:
Még jó, hogy mondtam a tulajnak, hogy ne menjen lábon tovább vele... -
gabe_
őstag
Sziasztok
Adott egy kis ronda, 2001-es Hyundai Atos, ami sajnos háromhengerezik. Előzmény, hogy kb. egy hete katalizátor hibát dobott, amit kitöröltek, kicsit meghajtották, nem jött vissza a hiba.
Tegnap menet közben elment az erő, dadogni kezdett. Leállították, majd kiolvasva, P0300, P0301 és P0303 hibakódot mutat, amik ugye égéskimaradást jelentenek.
A gyertyacsere úgyis aktuális lett volna már, emellett kapott még új gyertyakábeleket és gyújtótrafót.
A hiba sajnos nem szűnt meg, visszadobja a P0301 és P0300 hibákat.
A vákuumcsöveket átnéztem, egy kisebb repedést találtam az egyik végén, amit kb. egy centire a végétől viszavágtam, így már jó lett az, de semmi változás.Ki merre indulna tovább a hibakeresésben?
Én az injektorok megcserélésére gondoltam, hogy lássam, vándorol-e a másik hengerre a hiba.
Esetleg üzemanyagnyomás?
A korábbi katalizátor hiba okozhat ilyet?Köszönöm előre is
-
bul07
nagyúr
válasz
molnarpeter #1911 üzenetére
Nekem jó ha csak kirúgja magát, sőt a kettős állás is csak bosszant mert magas vagyok (bár nem eléggé szerintem, 187cm) és mindig tovább kell nyomjam egyből legfelső állásba
Akkor a Hart is mehet bírja, vagy egy év alatt vége lesz?
(Hart spirálrugót raktam be nyáron semmi gond vele)Igen figyelni fogok.
Bár nem is a fejbevágás miatt.
Tavasszal az öcsém cserélt egy Corsa C-nél, kioldotta az egyik felét majd nem figyelt és lecsapódott. Nem, nem vágta fejbem csak a teleszkóp kijött a hátsó üvegen keresztül.
Bontott hátsó színben egyező ajtó lett a megoldás, csak a kulcs zár lett más, na meg így a hátsó ablaktörlő is megjavult mert ellőtte nem működött. És olcsóbb is lett így mint egy új üveg berakás lett volna. Drága teleszkóp csere lett. -
jerry311
nagyúr
Diesel / benzin?
Hasznalat? Varos %? Orszagut/autopalya %?Mondjuk, 1 eves 3200-at futott olajat en nem cserelnek, de ez mar az en sajat velemenyem. (Es lehet a markaszerviz velemenye is ez volt sajnos. Velem (is) elofirdult mar, hogy fizettem el nem vegzett munkaert, mondjuk az egy vezermuszij csere volt nem "csak" egy olajcsere.)
-
fulton
addikt
Sziasztok
Szeretném a véleményetek kérni. Tegnap csináltam elsőnek olajcserét az autómon. Előtte márkaszervizbe hordtam(gari). Az autó fiatal 3 éves, utóbbi egy évben 3500km került bele, és előtte való 1 évben is 3200km (amikor is még a márkaszervizbe vittem kötelezőre). Garázsban tartom.
Véleményetek szerint ez a most leeresztett olaj nekem nem túl sötét?Arra gondolok, lehet hogy le sem cserélték az olajat előzőleg, vagy már eleve "használt" olajat tettek bele?
Kép róla [kép] -
bul07
nagyúr
Csomagtér gázrugó.
Touran 2005, 1T0827550C van most
Néha már nem tart, néha meg igen, ma is reggel nem tartott és bevertem a fejemet, most mikkor fényképeztem hogy milyen van akkor meg már tartottVisszont rákeresve nagy szórás van az árakban.
3500Ft/db-tól 13.000e Ft/db felett is kapható ehhez a számhoz.
Kérdés az hogy egy olcsóbb mondjuk Hart csak élletrtalmában lehet rosszabb vagy már kezdetektől gyengébb lesz és nem tartja meg.
Mert ha mondjuk csak annyi hogy nem bír majd 6-7évet hanem csak 4-et akkor az nem annyira gond egy 19éves kocsi esetén.
Na de ha berakom az újat és az se tartja meg és beverem a fejemet na az már gond.Kauffer rászűrve [link]
-
jerry311
nagyúr
válasz
marquuard #1908 üzenetére
Ha van saját Ford cikkszáma, akkor az szerintem elég, mert akkor esélyes, hogy a Ford sem csak párban szerelte, hanem vegyesen mondjuk Bosch vezérlót Valeo ventilátorral. Ha csak Bosch cikkszáma van, én inkább azt venném.
De ha szétszedhető (=nincs műgyantába öntve az egész nyák), akkor lehet még javítható is. -
marquuard
veterán
válasz
jerry311 #1907 üzenetére
Fan control module lesz a gond, tipikus hiba. Viszont szerencsére leszerelhető a ventiről, így arra nem lesz szükség. Bosch 1 137 328 567 cikkszámú van most benne. Cikkszám alapján vehetek bármilyen amivel kompatibilis, vagy mindenképp Bosch-t kellene szereznem? Azt nem tudom, hogy ezt a modult külön fel kell-e okosítani a kocsimra vagy bármilyen jó lesz ami cikkszámnak megfelel. Mert Amazonról 10.000Ft körül már tudnék beszerezni cikkszámnak megfelelőt de az nyilván nem Bosch, ami most benne van.
-
-
marquuard
veterán
válasz
MasterMark #1904 üzenetére
Igen, maximumon és tartja is. Van utólag beépített szintmérőm (visszahívás keretén belül építették be), de rendszeresen ellenőrzöm a folyadékszintet.
Ami a reléket illeti, elvileg az R12-es az ami a cooling fan-hoz kapcsolódik. Kézikönyv szerint:
-
marquuard
veterán
válasz
MasterMark #1902 üzenetére
Hibakódokat megnéztem, státuszuk inaktív (ez nem tudom pontosan mit jelent, OBD appban bepipáltam, hogy inaktívakat is mutasson.) Ez a lista: [link]
Hőmérsékletet érdemes néznem OBD-n keresztül? Most pl. 57 fokot mér a hűtővíz, egy bő fél órája jöttem vele haza. A hibakód kiolvasás előtt kinyitottam az ajtót, felbőgött a ventilátor és pár másodperc múlva most lekapcsolt. De ugye van, amikor végig kíséri az utamat.
Ventilátor relék esetén mit érthetek az alatt, hogy többfokozatos? Ha azt, hogy tud ez halkabban is "búgni" meg hangosabban is, akkor többfokozatos.
-
MasterMark
titán
-
marquuard
veterán
Sziasztok, van egy mk3-as Focus-om (EcoBoost 1.6) és elég nehéz normálisan leírnom a problémát, mert szerencsétlenségemre nem mindig jön elő, de mostanában sűrűbben előfordul. Függetlenül attól, hogy mentem-e a kocsival vagy nem, alkalmanként bekapcsol a hűtőventilátor, amint kinyitom a kocsi ajtaját (hallásra maximum fordulaton). Gyújtás ekkor még nincsen rajta. Előfordul, hogy bármekkora utat is teszek meg, a kocsi leállításáig folyamatosan megy a ventilátor hangosan. Motort leállítva van, hogy 1-2 percig még maximumon bőg a ventilátor, mire automatikusan leáll. De van, amikor "normálisan" működik minden, és meg se szólal a ventilátor (se ajtónyitáskor, se megálláskor).
Javasolták, hogy motortérben cseréljek R12-es relét (motorvezérlőé). Ezt most megtettem, hazagurultam 500 métert, éppen csak beparkoltam és megint felbőgött a ventilátor, ami csak a leállítást követően 1-2 perc múlva állt le.
Nem melegszik túl a motor, ez akár egy hűvös reggelen is előfordul ajtónyitáskor, hidegen. És ekkor általában a teljes megtett út alatt hangosan megy a ventilátor. Mintha valami érzékelő mérne félre, vagy nem tudom. Van ötletetek, hogy mit érdemes megnézni?
Köszi szépen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- Roborock S8 White, 2 év garancia
- Hatalmas szerszámcsomag Új!!!!!!!! Továbbértékesítésre is!+néhány ajándék CSERE IS!
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
- iPad 10 eredeti Apple cover (Smart Folio)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB RAM / 1 TB SSD
- Akció! Windows 10 pro OEM licenc kulcs 64/32 bit activation key licensz, liszensz,kulcs
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest