Új hozzászólás Aktív témák
-
Szia!
Komoly baj. Ha a turbód reperdt v kifúj akkor az égés rossz lesz és a DPF-t teli fogja foschni. Ha az megtelik akkor a turbó extra terhelést kap és még rosszabb lesz. Nézesd meg és ha nem élet-halál kérdése akkor támaszd le a motorkocsi.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
Na az viszont nem mind1 mennyi. Egy turbó ha olajat fúj, akkor szívja is márpedig akkor gyanús a tengely kopás. Valamennyi kell h legyen de ilyenkor az intercooler legmélyebb pontját szokás megbontani és megnézni ott mi folyik ki. Ha csak pár csepp akkor okés. Ha sok, akkor gáz van.
Szakinak meg kell mutatni sajnos.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mennyi méter van benne?
Nekem Fordos tapasztalatom sincs, de ültem olyan touaregbe (szerencsére nem a saját volt) amivel csak tempomattal lehetett érezni hogy picit rángat/kihagy. Magasnyomású befecskendező volt a hiba.Az ilyen hibához jellemzően élőadat nézés kell anélkül még találgatni is nehéz.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
7Sony7
addikt
Na, fejlemény: Forscan szerinti diagramból azt olvastam ki, hogy regenerálás vége fele járt, autópálya felhajtó, gyorsítás közben csinálta a megtorpanást, és valami fura hangot. Most inkább huhogó- nyekergő hangot adott, minden torpanásnál. Ha jól látom, elérte a 250kPa nyomást a turbó után, ekkor visszaesik 140-150 körül, utána megint nő, és megint vissza.
Utána kisebb gázt tartva szépen beáll.
Ebből gondolom, hogy túltölt a turbó. (Van ilyen hiba is a tárolóban). Most a kérdés az, vajon a vezérlő mágnesszelep makkant meg, vagy más a probléma?
(Jövő hétre kaptam időpontot a szerelőhöz, csak műszaki ember lévén érdekel a téma).-
-
-
-
-
-
-
8
senior tag
+ szíjcsere! + zsírtalanítás ahol kell
Olajosan átugorhat[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
UFO1
senior tag
Valóban nincs csak paszta. Én rákérdeznék egy ismerős autósboltban milyennel érdemes összerakni, hogy biztos jól tömítsen. Mindenesetre egy motoröblítővel feltölteném, hogy leoldjon mindent mindenhonnan mielőtt leveszed a deknit.
Valószínű hogy kinyomó csapágy én 2-3 hónapot mentem így mert nem jöttem rá mi ez a hang. Menni tudsz vele de én minél előbb cseréltetném mert ha szétmegy a csapágy nem lesz kuplung többet és abban a sebességben tudsz csak menni miben maradt (ill. motor leállítás után tudsz váltani csak ugye sebességben indítózni ... ) és imádkozol, hogy nem kapj piros lámpát. Ez úgy kis forgalomban még csak csak de pl. egy belvárosi dugóban …? Persze ha van aki bármikor haza tud vontatni akkor nincs gond!
Leszedés után a szerelő meg tudja állapítani, hogy maga a szerkezet, ill. a tárcsa mennyire használható és akkor csak a munkadíjat fizeted meg azt a pár ezrest amennyibe a csapágy kerül, ha viszont hidraulikus kinyomó na az nem olcsó! (Viszonylag barátságos árak!) Általában együtt szokták cserélni az egészet és ha jó – jobb minőséget veszel előbb megy tönkre a szerkezet, ill. kopik el a tárcsa mint hogy a csapágy persze ez nagyban függ a vezetési szokásaidtól. Sok kuplungozás, kuplunggal állítom meg az autót a lejtőn vagy azon pihentettem a lábam. Ezek mind csökkentik az élettartamát mivel a csapágy csak akkor kopik ha ki van nyomva a kuplung.
Valószínű hogy a szerkezet lamellái fáradtak el (középen az a sok kis lemez) vagy el is tört pár belőle. Valószínű nehezebb is kinyomni. Mielőbb csere mert te is kuplung nélkül maradsz mint fentebb írtam!
[ Szerkesztve ]
-
UFO1
senior tag
Csak úgy megjegyzésként ha mindent nagyon tisztának akarsz akkor a szelepfedelet is le kéne venni mert oda is be tud rakodni az olajsár + a kartergáz fedelet. Nem tudom mekkora meló mert igazán ha ott is van lerakodás az idővel le fog kerülni alulra ezért is mondtam hagynám a fenébe. A motoröblítő lehoz valamit hacsak nem nagyon vastag a felrakodás és ha nem csináltál hasonlót nem is kéne erőltetni. Mindenesetre ha belekezdesz petróleum (+ kis ecset) nem árt ha van az mindent lehoz plusz egy kis brigéciol (az oldószeres a jó) mert az meg a petróleumot hozza le meg a gyengébb lerakodásokat. A brigéciolt vízzel kell lemosni. Ja és a tömítések mert oda kell tenni! Én azt is vékonyan meg szoktam pasztázni a lent leírt zsírtalanítás után.
Az összerakáshoz meg jó ha van benzin én speciel foltbenzint (amiben nincs aceton) szoktam használni mert nagyon gyorsan szárad és folt mentesre.Még egy tanács ha mégis le akarod szedni a deknit először motor öblítő x km és utána melegen kell leengedni az olajat de ha egyből leveszed az olajteknőt egy órán át fog csöpögni a képedbe a főtengelyről az olaj és nem is tudod majd teljesen zsírmentesre törölni a peremet pedig az a lényeg, hogy ne szivárogjon. Ezért ésszerű lenne előző este megjáratni leengedni és másnap leszedni az olajteknőt de mindenképp pár órát állni kéne hagyni. Utána beindítani már tilos! Így viszonylag száraz lesz a belseje.
Itt van egy videó a középsőt nézd meg igaz Opel de kb. így kéne csinálni. Ha sikeresen lekapartál minden régi pasztát ami nem lesz könnyű ha jól volt feltéve. Arra vigyázz, hogy éles tárggyal ne karcold össze se a blokk alját se a dekni peremét mert nem fog tömíteni. A deknit lehetőleg ne fémmel kapard le mert megsérülhet a festés rajta!
Ha minden le van kaparva ahogy a videó mutatja (tapétavágó pengével) egy 200-400-as polírpapírral nem csiszolóval átcsiszolhatod a blokk alját. A deknit nem szabad mert az le van festve arról könnyebben le is fog jönni e miatt. Ha rozsdás (nem jellemző) akkor rozsdamaró és fényes vagy matt hőálló fessékkel át kell fújni mert a rozsdán át fog szivárogni az olaj.
Utána jön a zsírtalanítás sokszor lehetőleg világos ronggyal először simán utána folt benzinnel többször és mikor azt látod már tiszta akkor még kétszer! Érdemes előtte a blokk belső falát is áttörölni, hogy onnan ne tudjon olaj lefolyni a peremre.A videón látható módon nyomd rá a pasztát ne kend szét. A közepén elvileg van egy kis mélyedés oda kell nyomni a csavaroknál körbe. Kb. 15 perced van erre mert utána kezd el bőrösödni a paszta. A csavarokat ugyan úgy el kell mosni petróleumban törlés és folt benzin legalább 2x mikor már tiszta a benzin mert különben ott fog ereszteni.
Felszerelésnél készíts oda mindent mert ha el kezd kötni a paszta nem fog egyletesen elterülni és szivárogni fog az olaj! A videón nem tudom mennyit várt a fickó de én azt javaslom 24 órát hagyd száradni és csak utána öntsd fel olajjal igaz a szerelők nem várnak ennyit de én már szívtam meg e miatt és pár hónap után kezdhettem mindent előröl.
-
Anaren91
senior tag
Ha rendben van a motor, és nincs lerakódva se (ezen egy dióhéjas tisztítás segít), elvileg nem kellene, hogy kormoljon. Ha már jön a "smoke and charm" fekete füst, ott valami nincs rendben a keverési arányokkal. Álltalában az ócsó jól meghúzzuk tuning jele... Nekem előző tulaj "kiiktatta" a DPF-et a kocsiból, de egyáltalán nem füstöl, és elég rendesen meg is van húzva..
#1110
Francia csodás megszólalásom az saját tapasztalatokon alapul. Faternak van egy régi kangooja jó kis 1.5 hdi, csak a szopás van vele. Havernak ott a 2 literes dízel 206 kombi, motorikusan nagyon jó, csak minden más szar. Másik ismerősömnek egy 2005 környéki citroenbe megadta magát az elektronika, a kocsi árát kérték volna el a javításra. Volt barátnőm apjának a Meganeba elporladt meg elkopott a belsőtér meg az összes tömítés. Másik ismerősöm 2 motort vett egy Espacebe, de továbbra se javult meg a probléma, inkább elvitte a méhbe, mert döhében átformálta egy samuval (kva nagy kalapács, ha valaki nem ismerné.
Nekem ez elég ahhoz, hogy életbe ne vegyek francia autót. És igen ezekből kiindulva, csak a szopás van velük, ráadásul szerelni is szar őket, ezért csinálják őket drágán... A szerelőm el se vállalja egyiket se, pedig ügyes srác, és jól dolgozik, de az "ő idegrendszere nem fog rá menni ezekre".
Igen elvittem volna átvizsgáltatni, mert megmondták, volna, hogy ne vedd meg ezt a lepusztult vackot. És nem a költés kerülhető el, hanem a kva sok költés feleslegesen. Mert 500 ért vehetett volna olyat amin mondjuk nincs szétmenve a kuplung, nincs lerohadva a kipufogó, nem folyik az olaj, nincs baj a hűtéssel, hanem mondjuk megússza az egy év alatt egy olajcserével meg max fékbetéttel, még akkor is olcsóbban jött volna ki.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
-
Anaren91
senior tag
0 állásban semmilyen kocsin nem kellene hogy menjen. Németeknék nem kötelező napközben se főúton se autópályán a világítás ezért náluk az automata funkcióban is ki van kapcsolva a Day light, de hogy 0 ba világítson, az nem normális. Legalább is szerintem.
Milyen Fordról van szó am?[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
Lejárt a szerkesztési idő, de am angolul rákeresve, hogy a fordon nem kapcsol le a lámba kb csak F150-es dobott fel. Van egy ismert hibája, beázik a szélvédő, és kinyírja a GEM modult.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
-
Regennél a befecskendezést elállítja egy hengernél a rendszer és megemeli a fordulatot is a nagyobb nyomás miatt. Nem értek hozzá, de szerintem akkor már határérték túllépés van amit nem tud kezelni az elektronika .
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
8
senior tag
Nem lehet, hogy tölteni kéne?
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm