Új hozzászólás Aktív témák
-
7Sony7
addikt
Sziasztok. Futómű kérdésem lenne. F Astra. A jobb első gumi belső oldala kopik. Csak a jobb! Mit gondoltok, mitől lehet ez?
Nehezíti a kérdést, hogy lógás, kopogás nincs, talpasok, kormányösszekötő cserélve 1-2 éve, állítási lehetőség pedig (dőlésre) nincs. (tudtommal). Szemmel nézve is olyan, mintha kissé bentebb dőlne a hibás kerék, mint a másik.
Karambol nem volt, mióta nálam van 10 éve, de 22 éves a gép.
Egyébként kb mennyit bír egy garnitúra gumi: Ebben 50.000km van.-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Érdeklődnék, TDI, Bosch Ve mechanikus adagoló. Elméleti síkon:
Az adagoló befecskendezési idejét a mostanihoz képest kb 2 fokkal, ha visszább veszem, akkor már 2000 ford. körül kihagy a motor.
Lehet azt tudni, hogy mennyi fok az ideális "tartomány" (tudom, hogy fix érték, de most elméletben).
Tehát a mostani beállításhoz képest -2 foknál már dadog, akkor + mennyi fokot lehet ráadni, ami még jó a motornak?Amúgy elsősorban füstölés csökkentése a cél. Az a gyanúm, hogy kevés az előtöltés, de nem merek rá adni, nehogy kinyírjam.
Szóval ki tudja, mennyi az annyi?
-
-
7Sony7
addikt
Köszönöm, a beállítási metódus megvan, (bár attól még szívesen fogadom, hátha egyértelműbb mint ami nekem van)
csak egyenlőre nem sikerült műszert szereznem. De, ha nem lehet tudni, mennyi a "tűrése" fokra, akkor megvárom a műszert.
Egyébként, ha mondjuk most éppen hogy nem "késik" a befecskendezési idő, akkor korábbra állítva elvileg lehetséges a füst csökkentése?
Nincs nagy füst, csak gyorsításkor kicsi.[ Szerkesztve ]
-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Astra f 1.7 tdi Isuzu, bosch ve mech. adagoló viaszos hidegalapjárat emelő.
Most egy lámpánál megálláskor kb 1300 ig esett visza az alapjárat, a szokásos kb 900 helyett. Üzemmeleg motornál. Többszöri megállás után sem változott, egyébként kb ugyanolyan a gép, jól húz, stb. Mi lehet az oka?-
-
7Sony7
addikt
Igen, vissza. Vettem is vissza rajta, de most, hogy mondod, az igencsak a hideg alajárati csavar volt. 2-3mm -t is kellett csavarnom rajta, hogy beálljon 1000 re.
Most reggel indítottam (-7c), és 7-800 f/p indult be, aztán szépen felment kb 1100 ig. Nem tudtam megvárni, míg bemelegszik, úgyhogy most ennyit tudok.-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Megint itt. A reggeli téma nagyjából rendberakva, beállítottam az alapjáratot. Bár még mindig nem tudom, mitől állítódott el. Viszont:
Most, hogy belőttem az alapjáratot, arra lettem figyelmes, hogy fogyasztó nélkül (kivételesen le volt kapcsolva a ventillátor is) az alapjárat fülre stabil, de fordulatszámmérő szerint ugrál 900-1200 között!
A fűtőventillátor bekapcsolásával stabilizálódott, kikapcsolásával megint elkezdett ugrálni.Van még egy csavar a dologban:
Évekkel ezelőtt beépítettem egy két ledes vackot, ami piros/zöld mutatja az akku feszültségét. Kapcsolóra volt kötve, hogy ne menjen mindig. Ez most nem működik. Nem tudom összefügg-e?Ötlet?
-
-
7Sony7
addikt
Új infó. Az utólagos kütyü működik, csak a szarakodó gyújtáskapcsoló miatt nem ment. ( Pár napja vacakol, menet közben elveszi a villanyt a rádióról, és annak a villanyára van kötve a kütyü is.)
Viszont rámértem, 14,6v amikor stabil, viszont mikor ugrál, felmegy 16-18V ra is. Fesz szabályzó tönkrement?
-
-
7Sony7
addikt
Halló. Új téma: Opel Astra F. Elvileg az első futóműnél csak összetartás állítható. Viszont nem beállítható, mert a jobb oldali +1-2 fokot befelé dől. Alul minden ok. a toronycsapágy és a felfogatása környékén lehet olyan hiba, ami ezt okozhatja?
-
-
7Sony7
addikt
Üdv! A vízumpának van valami jellegzetes hangja, mielőtt beadja a kulcsot? Valami olyan hangot hallok az ékszíjak felől valahonnan, mint egy szárazon vinnyogó csapágy.
-
-
7Sony7
addikt
Sziasztok. 1.6 TDCI 109le, C-max. A turbó kívülről kicsit kormos. Nagy gázadásra pici koromfelhő jön ki a hővédő pajzs mögül. Ha lehűlt, leveszem a pajzsot, ha le tudom, de addig is, mennyire lehet komoly a baj?
Ja,és a motor másik oldalán, a generátor teteje olajos. Hogy kerülhet oda olaj?
-
-
7Sony7
addikt
Ijedtemben lekaptam (volna ha lejönne könnyen) a hővédőt, ott nem látszik semmi. Persze egy kis repedés nem is feltétlenül észrevehető. Hátha csak a kipuff csatlakozásánál fúj ki.
Mindenképp elviszem a dokihoz, de remélem nincs nagy baj.
Amúgy a turbó utáni nyomócsőben volt egy kis olajfilm, nem tudom mennyi az elfogadott. ?-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Közben miért is ne, kirepedt a turbócsövem. Két márkát találtam, Van érdemi különbség köztük?
AET és Meister.-
-
7Sony7
addikt
Üdv. 2.2 dízel ranger, 2017 es. Van úgy, hogy ha tartom a fordulatszámot 1700-1800 körül, időnként berángat picit, mit mikor a benzinesnél vacakol egy gyertya. Mitől lehet ez? Műszerfali hiba nincs.
-
-
7Sony7
addikt
Köszi srácok, majd kiadja magát. Lessz ami lessz.
-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Megint. A szerelő 2 hét múlva tudja megnézni. Addig is:
1.6 tdci gyorsításkor fémes hang kíséretében meg-megtorpan. Vagyis megtorpant többször is. De azóta kb 40km-t mentem, és nem jött elő. Viszont mintha kis fordulaton gyengébb lenne.
Leginkább a fémes hang zavar, mintha pl a turbó hővédő lemezének ütődne egy másik lemez. Azóta 40 kmt mentem, semmi. Egy torpanás - egy fémes hang. Mi lehet?[ Szerkesztve ]
-
-
7Sony7
addikt
Na, fejlemény: Forscan szerinti diagramból azt olvastam ki, hogy regenerálás vége fele járt, autópálya felhajtó, gyorsítás közben csinálta a megtorpanást, és valami fura hangot. Most inkább huhogó- nyekergő hangot adott, minden torpanásnál. Ha jól látom, elérte a 250kPa nyomást a turbó után, ekkor visszaesik 140-150 körül, utána megint nő, és megint vissza.
Utána kisebb gázt tartva szépen beáll.
Ebből gondolom, hogy túltölt a turbó. (Van ilyen hiba is a tárolóban). Most a kérdés az, vajon a vezérlő mágnesszelep makkant meg, vagy más a probléma?
(Jövő hétre kaptam időpontot a szerelőhöz, csak műszaki ember lévén érdekel a téma).-
-
7Sony7
addikt
Most hogy mondod.. lehet, hogy van a forscanban elvárt nyomás is. Majd ránézek. De úgy tudom, ennél 250 a max, és mivel hogy eléri, talán kinyit a túlnyomásszelep, és ez okozza a torpanást. Csak azt nem értem, miért csak regenerálás közben csinálja. Csak a turbó geometria körül gondolom a hibát..
-
-
7Sony7
addikt
Le kell vennem az ablaktörlő karokat. Akkor már gondolom illene megkenni valamivel. Tavatta, grafitos, zsírspray, vagy olaj a jobb neki?
-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Egr szelep csere után valóban kell csinálni "adaptációt" ?
Ha igen, a Forscan alkalmas erre?-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Érdeklődnék: 1.6 tdci motornál a befecskendezők tetején van egy csomó szám. Gyártási évre lehet ebből következtetni?
-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Esp-s autónál van valsmi spéci dolog, smire figyelni kell futómű állításnál? Kormányszög jeladó miatt kérdezem, mert ahol eddig csináltattam, (nem Esp-s autót) ott szemre beteszik középre a kormányt, megfeszítik valamivel, és ahhoz lövik be. Viszont ha itt a jeladó szerint pl 1-2 Fokot eltér a középtől, nem fog valamit bekavarni?
-
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #831 üzenetére
Köszi. Már csak keresnem kell Debrecenben egy helyet, ahol ezt meg is tudják csinálni. Vagy vigyaem a saját Elm-et?
Még csinálja néha, de lehet, hog az a gond, hogy forcan szerint 1,4 fokot csal a kormány az egyeneshez képest. Hátha ez megoldja. A jeladó nekem benne van a kerékagyban.-
-
7Sony7
addikt
Újra itt, helósztok.
1.6 tdci üzemmeleg motornál piros lámpa felé közeledve, üresben fékezve néha leejti a fordulatot 660 rpm- re néhány másodpercre, aztán visszaáll. Ez valami konkrét dolognak a jele, vagy tudjaafene?-
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #834 üzenetére
Akkor viszem majd a sajátot. Kerékfordulat sajnos bincs nálam.
1500 km el ezelőtt kapott vadiúj valeo egr-t, dpf tisztítást, új turbónyomás szabályzó mánesszelepet.-
-
7Sony7
addikt
Sziasztok. Kérném véleményezni a befecskendezőket. Nem tudom mennyi a megengedett eltérés. Mondeo mk4 2.0 Tdci
-
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #876 üzenetére
Köszönöm, ez jó kis videó. Viszont sajnos az ő műszere mást mutat, mint az elm327. Ő visszafolyást tud mérni, én meg kiegyenlítést. Arra gondoltam, hogy -mivel a gazda elmondása szerint a kettőstömegűnek néha hangja van - és alapjáraton kicsit remeg, búg a motor, miközben egyébként nagyon jól megy, hogy lehet a kettőstömegű "rázását" próbálja kompenzélni a motor ?
-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Az autónk a "dpf adalék alacsony szint" hibajelzést hozta. 1.6 tdci, 2008 évj. Ebbe ha jól sikerült utánajárnom Eolys176 való. 1,8 literes a tartály elvileg. Találtam Walkert, ami elvileg jó a 176 helyett, 1l van 15e, és 3l van 30eft-ért. Viszont találtam Mannol 9693-at 1l kb 6eft, és azt írja a honlapon, hogy jó az eolys tartályba is. Jóval olcsóbb lenne, ezért kérdezem, hogy tudtok erről valamit?
-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Valahol szivárog a motorolaj a vezérlés környékén, és olajos lett a szíj is. Nem mondanám, hogy tocsog, de úgy látom van kívül-belül rajta.
Úgy hallottam, hogy a vezérműszíj nem olajálló. Igaz ez?
Ha igaz, van tapasztalat, hogy kb mennyi időm van lecseréltetni a szíjat, és megszüntetni a szivárgást?
Tc4EE1 1.7 tdi. Gates szíj.[ Szerkesztve ]
-