Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Anaren91

    senior tag

    válasz Bici #1089 üzenetére

    Megfelelő lépés az lett volna, ha nem veszed meg azt a Francia csodát :D Első autónak vettél volna inkább valami Japánt, mondjuk egy Hondát, vagy ennyiért egy jó 1.3-as Swiftet és akkor a ráncok is kisimultak volna. (Mondom ezt úgy, hogy német autóm van, de én számoltam a kiadásokkal).
    Második megfelelő lépés, hogy egy 200k-s autóra nem költesz 500k,t mert utánna is 200k-t fog érni... Jobban jártál volna ha eladod, és 700-ból veszel egy jobbat.

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bitpork #1098 üzenetére

    Ha kicsit utánna olvasott volna neten, akkor rájött volna, hogy az ilyen régi franciákkal csak a szopás van, és tekintve olcsón keresett első autót, gondolom nem szeretett volna egy vagyont rákölteni. Nem jön le a postjából, hogy egy 206 volt az álma, inkább az, hogy le tudta alkudni, ezért jó lesz az. Olcsó húsnak mindíg híg a leve. Haver ugyan így szívta meg az olcsó kabriójával, örült, hogy lealkudott 700 eurót, aztán rá egy hétre beszart a kuplung meg miegymás, máris adtak neki egy 1500 eurós ajánlatot.
    Ha kis pénzből akarsz kocsit venni, olyat vegyél amiről lehet tudni, hogy nem egy betegágy, mert véleményem szerint senki nem szereti egy olcsó autóra az autó értékének 2x-ét rákölteni, főleg, hogy utánna az értékén semmit nem fog dobni kb.
    Első autónak valami egyszerű, megbízhatót kerestem volna, főleg, ha nem nagy a rászánt keret. Vagy legalább vásárlás előtt elvittem volna átvizsgáltatni, hogy megéri-e egyáltalán megvenni. Sokszor az a pár tizes az átvizsgálásra sokat spórolhat később.

    #1099 Bici:
    Kuplung nem tudom mikor esett szét, próbaúton nem érezted, hogy valami nincs rendben? Én már itt biztos nem költöttem volna rá 160k-t. Ha meg meglátom, hogy olajos a motor alapból meg se veszem mert ott már bármi balul sülhet el.

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bitpork #1102 üzenetére

    Egy E60 535d-m van, szerinted úgy hiszem, hogy nem kell költeni az autóra? Mióta megvan, lekopogom, olyan egetrengető összeget nem kellett rá költenem, mert rendben volt tartva, viszont most jöttek elő a kopó alkatrészek cseréi, meg egy finom légtömegmérő csere (fölöslegesen) egy 3 ezer forintos tömítés miatt. Meg én alapból háklis vagyok rá ha valami nem klappol, első leendő alkalommal cserélem az alkatrészt aminek baja van. És mindíg van valami...
    Mindegyikre kell költeni, de nem mindegy, hogy milyen autóra költ az ember. Az meg más kérdés, hogy nem tudom hol szervízelteti a kocsiját, de 80k egy kipufogó cserére kicsit irreális szerintem, pont ahogy a 160k egy kuplung felújításra meg a tömítés cserére. Nagyapám 1.6 os Opeljára 56-ból kijött egy teljes kipufogó rendszer, 2 tárcsa+ fékpofák+ egy 10-es volt a szerelés.
    A sztereotípiák oka meg már lehet, hogy elmúlt az új francia autóknál, de ez a 206-os nem mostani gyártás. Az ilyen állapotban lévő 206 okat haverom 50k körül szokta megvenni bontani, mert már nem éri meg rákölteni azt a pénzt, amit rá kellene költeni, hogy normális állapotban legyen.
    700k-s kategóriában meg már azért talált volna olyan autót, amire, vagy nem kell egyből ennyit költeni ( nem csak a pénz számít, amíg szerelőnél van az autód nem tudod használni, és ez elég kellemetlen tud lenni), meg talán jobban tartja az árát, ha később el akarja adni, mert ha szétnézel a használtautó piacon a Franciák ebben nem túl jók.
    De mindenki azt vesz ami szíve vágya, valakinek bevállt, valaki meg messziről elkerüli. Szomszédomnak kombiba van 206, és már azon van, hogy elbontja, mert többet kiárulna belőle, mint amennyiért el tudná adni, megtartani meg már nem akarja mert minden világít rajta mint a karácsonyfa, arról nem beszélve, hogy drágább volt neki felújítani a futóművet mint pl nekem a BMW-n...
    De amúgy legfőképp amiért írtam, hogy meg se kellett volna vennie, az az, hogy 200k egy nagyjából 500k értékű kocsiért már alapból bűzlik, legyen az akármilyen márka. Mert egy jobb állapotő 206 még mindig fél misi körül megy... Most lett 700k ért egy jelenleg 500k-t érő autója, ami csak lefelé fog menni, elég rohamosan, és ki tudja mi fog még bedögleni rajta...

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz Pttypang #1105 üzenetére

    Ha olcsó autót akarsz venni, legyél tisztában azzal mi mennyit ér... Jótündérek nincsenek, ami túl szép, hogy igaz legyen az valszeg nem az.. 200-ért én vettem volna egy szuszkát, sőt 1.0-at még olcsóbban. Első autónak tökéletes, úgyse fogod csapatni, ha meg meghúzod akkor nem bánod annyira. Jó fél évig én is használtam 1-et, igénytelen autó, arra, hogy A-ból B- be elmenj teljesen jó, mindent túlél a motor (max a kasztni rohad le róla ). Nagyapámé volt a kocsi, egyszer elszakadt a vezérműszíj, motornak semmi baja, új szíj fel és kész. Volt hogy lerúgta a hűtővíz csövét, mert nem lett rendesen visszarakva, már gőzölt mint az állat, de úgy voltam vele, vagy kibírja azt a 5 km-t vagy nem, már nem érdekel hol hagyom ott, én nem sétálok. Cső vissza desztillált víz bele, ment tovább. Ha meg baleseted van, szarmindegy milyen alsókategóriás kocsival van, a peugeotban is ugyan úgy meghalsz mint a szuszkában, ha akkora az ütközés.

    #1104:
    Ha hengerfejes azt észreveszed mert nem jár minden henger rendesen, meg füstöl ilyen kékes fehéres füsttel. De kerülhet olaj a hűtőfolyadék tartályba, meg hűtőfolyadék az olajba is azt is észre lehet venni. Ha gyorsan fogy a hűtőfolyadékod az nem túl jó jel. Online mindent megtalálsz kb ha beírod a tüneteidet, de ha ide felteszed is válaszolnak szerintem, hogy mi lehet a gond.
    Vásárlási tippként meg nézz szét, mi mennyibe kerül. Sose vásárolj egy kategória legaljából (értem itt valamelyik kocsiból a legolcsóbbat), mert azzal tuti megszívod, nem hiába akarja eladni olcsón. Vigyél magaddal valakit aki ért a kocsikhoz valamilyen szinten, meg mondjuk egy hibakód olvasót (egész olcsón lehet már venni akár kínából is, arra, hogy kiolvasd a hibákat teljesen jók azok is). Attól, hogy nem világít a check engine lehet tele van hibával, csak ugye ha nincs izzó az óracsoportban, akkor check engine sincs :)

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz Bici #1104 üzenetére

    Utánna olvasva különböző fórumokon kb mindenhol ugyan azokat írják hibának. Hengerfej tömítés szered elfáradni, kipufogó lerohadni, kuplung szétpereg, központizár beszarik, ha napfénytetős szeret beázni, indító motort írták még, hogy szeret megmurdelni, meg a váltónál vannak valami gömbcsuklók amik szeretnek szétperegni ("ha olyan a váltód mintha puding lenne" akkor nézesd meg nehogy ott maradj valahol), ABS jeladó szeret elromlani, nameg berohadni... (ez saját tapasztalat, mind a kettő elszakadt amikor havernak csináltuk a futóművet a kombiján... istenért nem jöttek ki) És ha érzel magadban affinitást, hogy felújítod magadnak a futóművet, akkor inkább bízd szakemberre mert oltárit fogsz vele cumizni. Csináltunk már pár autót haverommal, de akkorát mint a 206-os kombijával még sose sz..tunk. 1 hónapig állt az udvaron a kocsija, mert hol nem jött ki valami, hol eltört valami, hol kiugrott a féltengely (igen mind a két oldalon sikerült ez a manőver), nem akart rá sokat költeni, de sok alkatrészből csak Lemfördert kapott arany áron, szal nem egy kellemes élmény... Sőt amikor raktuk már végre össze, rossz helyen vezettük el idegünkben már az első féknek a csövét, lehúzta a csövet, hogy szarik bele majd kilevegőztetjük. 3 napot vett igénybe, hogy valamennyire vállalható legyen a fék...

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bitpork #1108 üzenetére

    Te most értőolvasni nem tudsz, vagy direkt viszed a magadét? Semmi személyeskedés csak kérdezem, mert én sehol nem írtam, hogy van költségmentes autó. Amit használnak az kopik, költeni kell rá ennyi. Viszont ha árában vesz egy autót, annyiért amennyit egy normál állapotú valójában ér, akkor nagyobb az eséje, hogy nem egyből vedérrel jön a szar mint jelen esetben, hanem szépen apránként megcsináltatja azt ami épp előjön rajta. Kopó alkatrész el fog kopni, cserélni kell ennyi, de az, hogy féláron megvesz egy kocsit, és egyből benyeli az árának 2x-ét, ráadásul nem is számít rá, mert azt hitte jó üzletet csinált az elég fájó tud lenni. Tanulópénz, legközelebb majd jobban odafigyel.
    Nekem is vagy 250k egy komplett első fék csere, sőt idehozhatnám a párásodó fényszórómat ami kb 500k boltból, vagy egy szaros tükröt 106k-ért(csak a tükör lap) de én vállaltam, meg utánna olvstam mi mennyi mielőtt megvettem.
    De, hogy egy élő példával szemléltessem mire gondolok. Volt egy keretem, és egy elképzelésem mi kell. 3 misi. Ennyit szántam a kocsira. Megvehettem volna én is az 1.5 misis lefingott bömöst Lakatos Brendontól, aztán én is locsolhattam volna bele a pénzt, ami lehet többe fájt volna, mintha veszek egy olyat ami rendesen karban volt tartva. Minden kocsinak van kb egy fix használtpiaci értéke aminél nagyon drágábban már nem tudod eladni, költhetsz rá akármennyit is attól még nem fog többet érni. Mint Bicinek a 700k ba fájó peugeotja se fog többet érni 500-600 nál költhet még rá akármennyit is. Ezért inkább vettem egy kocsit 2.8-ért amire az előző tulaj 3 év alatt ellocsolt 2 misit, amit már nem nekem kell rálocsolni. Motor, váltó teljesen felújítva, kopó alkatrészeket cserélgetem szépen lassan megelőzés céljából.

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz 7Sony7 #1093 üzenetére

    Ha rendben van a motor, és nincs lerakódva se (ezen egy dióhéjas tisztítás segít), elvileg nem kellene, hogy kormoljon. Ha már jön a "smoke and charm" fekete füst, ott valami nincs rendben a keverési arányokkal. Álltalában az ócsó jól meghúzzuk tuning jele... Nekem előző tulaj "kiiktatta" a DPF-et a kocsiból, de egyáltalán nem füstöl, és elég rendesen meg is van húzva..

    #1110
    Francia csodás megszólalásom az saját tapasztalatokon alapul. Faternak van egy régi kangooja jó kis 1.5 hdi, csak a szopás van vele. Havernak ott a 2 literes dízel 206 kombi, motorikusan nagyon jó, csak minden más szar. Másik ismerősömnek egy 2005 környéki citroenbe megadta magát az elektronika, a kocsi árát kérték volna el a javításra. Volt barátnőm apjának a Meganeba elporladt meg elkopott a belsőtér meg az összes tömítés. Másik ismerősöm 2 motort vett egy Espacebe, de továbbra se javult meg a probléma, inkább elvitte a méhbe, mert döhében átformálta egy samuval (kva nagy kalapács, ha valaki nem ismerné.
    Nekem ez elég ahhoz, hogy életbe ne vegyek francia autót. És igen ezekből kiindulva, csak a szopás van velük, ráadásul szerelni is szar őket, ezért csinálják őket drágán... A szerelőm el se vállalja egyiket se, pedig ügyes srác, és jól dolgozik, de az "ő idegrendszere nem fog rá menni ezekre".
    Igen elvittem volna átvizsgáltatni, mert megmondták, volna, hogy ne vedd meg ezt a lepusztult vackot. És nem a költés kerülhető el, hanem a kva sok költés feleslegesen. Mert 500 ért vehetett volna olyat amin mondjuk nincs szétmenve a kuplung, nincs lerohadva a kipufogó, nem folyik az olaj, nincs baj a hűtéssel, hanem mondjuk megússza az egy év alatt egy olajcserével meg max fékbetéttel, még akkor is olcsóbban jött volna ki.

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz Spec #1116 üzenetére

    Ha megfelelően működik a kuplungod olyan nagy kárt nem tudsz tenni azzal, hogy teljesen benyomva tartod. Nyilván végig feszül a kinyomó csapágy, annak az élettartamán valamennyit rövidítesz. Akkor van gond, ha már nem emel ki rendesen a kuplungod, még akkor se, ha tökig benyomod, mert akkor szépen szétcsuszmákolja neked a tárcsát amíg állsz a dugóban.

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bucihost #1123 üzenetére

    SKF elég régóta az imparban dolgozó cég, főleg csapágyakat gyártanak igaz, de szerintem velük nem lőhetsz mellé.

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bul07 #1125 üzenetére

    Elnézve a videót megint elkezdtem nevetni magamba a sok emberen aki hajtja a magáét, hogy neki nem kell automata mer azt drága javítani, kézi meg örökélet +2 év, meg ócsó stb... Kettőstömegű 378k teli áron XD

    #1126
    Jelen esetben szerintem mind 1 melyik mellett döntesz.. ha már ilyen ramaty állapotban van az az Alfa, hogy be sem indul, akkor nem sokat foglalkozhttak vele....
    De abból kiindulva, hogy ha nem volt legalább félig a tank, akkor nehezen indult, esetleg egy üzemanyagszűrőt nem ártana cserélni, nem hiszem, hogy nagy tétel lenne.

    "How much does it cost to run a Alfa Romeo 147 hatchback?
    Alfa Romeo 147s are relatively cheap to buy. However, running costs are high.
    Servicing is as expensive as for a BMW or Mercedes, and some spares are more costly than you'd expect. To make matters worse, a few routine repairs are complicated and push up labour charges."

    Azért mielőtt belevágsz a családi projektbe, én elvinném egy szakszerű átvizsgálásra, inkább az a pár tizes bukjon, mint, hogy cumira szaladj... Használt teszt cikkből idézve: olcsó megvenni, szervizelni annyi kb mint egy BMW-t vagy Mercit, szar szerelni, ezért sok pénzt is elkérhetnek óradíjra.

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bul07 #1128 üzenetére

    Almát almához. Egy hasonló kategóriájú autón ugyan ennyi, nyilván nem egy Swifthez kell hasonlítani. Kettőstömegű minden kocsiba "drága" az árához képest, és előbb utőbb cserélni kell. De am nekem is BMW-m van, automata váltós, szerencsére nem rég még az előző tulaj újítatta fel, hasonló árban volt az is. De ha le van cserélve az olaj időben akkor nagyon nem kell félni az automatától.
    Az meg, hogy az emblémás felárat fizeted meg, részben igaz csak... Nekem 2007-es a 35d, faternak meg van egy 2011-es B7 es passat, hát anyaghasználatban ég és föld a kettő...(a négyhengeres dízel hangjáról már nem is beszélve)Nameg a motor se ugyan akkora, nem ugyan azt a teljesítményt kell elbírnia egy tömítésnek egy 350 lovas 35d ben(vagy a videóban lévő 30d esetében 230 lóerő körül) mint egy 140 lovas Passatban, nyílván drágább is lesz. De ha pl egy ugyan csak 2 literes e60-al hasonlítom össze akkor kb semmi különbség nincs árban a bmw és vw alkatrészek között... van ami olcsóbb a bömösbe.

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bitpork #1131 üzenetére

    bul07 linkelt egy videót pár kommentel feljebb. Abban hangzott el.

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bitpork #1134 üzenetére

    8th nak ment volna a válasz, elnéztem egyel, de am gyorsan rákeresve a bárdiban 750k egy lendkerék egy 30d hez.... Ezért nem veszek ott semmit kb mert ha nekem is lenne 50% kedvezményem ott mint az ott dolgozó ismerősömnek, még akkor is drágább lenne onnan akármi, mint a megszokott webshopból, ahonnan rendelni szoktam...

    Sima autófelújításról szóló videó am, nem tudom mi ebben a matamutogatós? Az, hogy egy bmw-t tesz rendbe?

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz 8th #1136 üzenetére

    Még sok az olyan ember aki nem mer online vásárolni, mert elveszik a kártyájáról az összes pénzt is, meg hát ha személyesen bemegy az az igazi. Nameg hát adnak ám 10% kedvezményt!! Csak azt nem nézi meg, hogy még úgy is 2x annyiba van, mintha megrendelné online... Majd kikopik ez a generáció aztán vakarhatják a fejüket...Na meg főleg leszerződött partnereknek szállítanak anyagot, nekik kb árban adják (ugye az 50 % kedvezménnyel) a többi magánszemély meg csak extra palimadár akit jól megfejnek.
    Olajcserekor bementem, 10l olaj 62k lett volna onnan... 31 ből meglett filterabc-től...

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz 7Sony7 #1143 üzenetére

    0 állásban semmilyen kocsin nem kellene hogy menjen. Németeknék nem kötelező napközben se főúton se autópályán a világítás ezért náluk az automata funkcióban is ki van kapcsolva a Day light, de hogy 0 ba világítson, az nem normális. Legalább is szerintem.
    Milyen Fordról van szó am?

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz 7Sony7 #1143 üzenetére

    Lejárt a szerkesztési idő, de am angolul rákeresve, hogy a fordon nem kapcsol le a lámba kb csak F150-es dobott fel. Van egy ismert hibája, beázik a szélvédő, és kinyírja a GEM modult.

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz 7Sony7 #1148 üzenetére

    Ha leállítod a kocsit is világít?

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bitpork #1151 üzenetére

    DRL nek hívják amire gondolsz. Nappali futófény vagy mi a magyar elnevezése. Ha a miatt világít állandóan akkor csak kiprogramozni lehet belőle, bár ezeknek a fordoknak elég szar a közösége, mert lószart nem találok róla a neten kb... Nekem menüben ki lehet kapcsolni, de Fordról ennyit sikerült összeszedni, hogy csak programozni lehet. De hogy pontosan melyik lámpát is kellene kapcsolnia, vagy hogy működik, semmit nem találsz róla a neten...

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bitpork #1153 üzenetére

    "Európában a skandináv országokban vezették be először a nappali menetfény kötelező használatát. A svéd autógyártók eleve úgy árulták a gépjárműveket, hogy ez már a lámpatestbe épített szériatartozék volt."
    Az meg, hogy melyik autógyártó hogyan implementálta teljesen márkafüggő, nekem is a tompított xenon baszatja ha be van kapcsolva a DRL. Annyi, hogy én a menüben ki tudom kapcsolni, mert németeknél még mindíg nem kötelező állandóan égetni a lámpát.

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz Jinxb1rd #1159 üzenetére

    50-ből vesztek egy műszakis Suzukit, és problem solved... Kimegy a világból, ha meg valami baja van pár gombból javítható...Még egy ember aki az olcsó franciával szívja meg, de biztos csak én utálom a francia kocsikat :)

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz tusi74 #1166 üzenetére

    Valszeg kiakadt a pillangószelep (elkoszolódott), vagy ha elektromos a gáz akkor az is szarakodhat. Nekem még az 1.0 es Szuszka csinálta ezt, ment magától, leszadtem a légszűrőt, és tiszta redva volt a pillangószelep, nem zárt vissza rendesen, ha elvettem a gázt. Nem volt kevem elmenni messzebb tankolni normális kúton, elmentem a helyi kútra, és a vacak benzin miatt tiszta koksz lett a szelep...
    Nem találok értelmes leírást róla, hogy a tiéden hol lehet, ha szerencséd van a motor oldalán, ha nem, akkor a szívósor alatt..

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz tusi74 #1166 üzenetére

    [link] Ez talán segít, elvileg 2004-től ez alapján le tudod venni, bár 1.2-es motor, nem tudom, hogy neked milyen van, vagy, hogy változtattak-e a helyén a nagyobb motoroknál.

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz tusi74 #1172 üzenetére

    A nehéz indítás az megint más tészta, de annak nem hinném, hogy van köze ahoz, hogy beragadt a gáz. Angol fúrumon többen írtak le hasonló esetet, volt akinek egyszer történt meg, és utánna nem tudta reprodukálni (Renault persze elhajtotta, hogy nincs itt semmi látnivaló). Pillangó szelepet nézesd meg szervízben, vagy valentin napra hívj el valakit egy romantikus pillangószelep tisztításra :D
    Nem tudom, hogy bovdenes vagy elektromos gázpedál van-e benne, de az is lehet ,hogy ha elektromos, akkor valami szenzor vacakol. Mindenképpen egy normális szervízbe kellene átnézetni.

    #1173
    Az aksi probléma valszeg valami ilyesmi lesz. Nekem a klíma kábele ért hozzá az EGR hűtőhöz, teljesen átégett a gégecső, meg a szigetelés, és letestelt a motorral. Én meg csodálkoztam, hogy miért merül le a kocsi. Forrasztás meg zsugorcső megoldotta :D

    #1176
    Erre inkább nem írom le mit gondolok mert Bitpork még a végén márka rasszistának hív :)

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz bitpork #1177 üzenetére

    Azt sose mondtam, hogy létezik olyan kocsi amire sose kell költeni, viszont vannak olyanok amire arányosan annyit kell költeni, hogy már nem éri meg. Legtöbb francia ilyen. Főleg az öregek ahol az elektronika adja meg magát leginkább. Árukat se tartják, az én szememben fillért nem ér egyik se.
    De ott a kollégám, most vett nem rég egy 2014-es Cliot, asszem 150k km lehet benne, szereti, eddig gondja nem volt vele, kinézni se néz ki rosszul. Aztán majd az idő megmondja mennyire volt jó vétel.
    Típus hibákon kívül kb ugyan az a baja a francia autóknak mint a BMW-knek. Sok a lefingott darab, mert megvenni megtudják, csak épp karbantartani nem szeretik... Aztán a sok apró elmaradt szervízből egyszer csak megindul a szartenger, ekkor meg már lehet nem éri meg költeni rá..

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz Bici #1183 üzenetére

    A főtengelycsapágy kopogó hangot ad. Olajnyomás is bevillanna nagy valószínűséggel. Olajcsere mikor volt utoljára? Ha a csapággyal van baj lenne benne fémforgács.
    De amúgy könnyen kiderítheted, hogy a csapágy e a gond. Egyesével végigmész a gyertyákon, lehúzod a kábelt, ráindítasz a kocsira úgy, hogy nincs rádugva. Mármint mindíg csak 1 van lehúzva, és mész sorba. Ha csapágy akkor valamelyik lehúzásával meg kell, hogy szűnjön a fura hang.

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz Bici #1183 üzenetére

    Jah és nem tűnne el a hang nagyobb fordulaton, sőt roszabb lenne, tekintve gyorsabban dolgoznak a hengerek.

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz Bici #1183 üzenetére

    Btw akkor is jelen volt már az eset mielőtt lecserélte a hengerfej tömítést?

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz Bici #1187 üzenetére

    Ilyen idős autónál már bármi lehet, megette már a baguetteje javát :D De ha a gyertyalehúzós módszerrel nem tűnik el a hang, akkor legalább azt kizárhatod. Gondolom nem olcsóért cserélik ki a főtengely csapágyakat, elég szopós melónak tűnik.

    [ Szerkesztve ]

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Anaren91

    senior tag

    válasz Bici #1189 üzenetére

    Minek kiszedni a gyertyát? Elég ha lehúzod róla a gyújtó kábelt.
    Az úgy jó :D kocsi nem ér már lassan annyit :D

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

Új hozzászólás Aktív témák