Új hozzászólás Aktív témák
-
brickm
őstag
Hogy köti össze az áramkört?
A generátortól (pontosabban a fesz, szabályzótól) 2szál indul el párhuzamosan, gondoltam én:egyik az akkuhoz megy töltőfeszültségként, míg a másik az önindítóhoz, amihez szintén megy egy az akkutól.
Ilyen elgondolás szerint a töltő és a gyujtó kör egymással párhuzamos, tehát ha menet közben az akkut lehúzom, a motornak járnia kell tovább.[ Szerkesztve ]
-
brickm
őstag
Értem.
Nost a helyzet az, hogy menet közben, míg jár a motor, nem áll meg a kocsi, addig nincs baj. Viszont ha leállítod és vagy 3x újra elindítod, akkor lemerül csontra az akku. (sajnos megköpi időnként a gyertyát és kihagy egy henger, így szokott lefulladni is, tehát elkerülhetetlen, hogy elindítsd 3-4x is egy elindulás után)
Viszont az akku jó, mert amúgy meg másik autó gond nélkül megy vele.A töltésjelző lámpának viszont nem kéne világítania ha mondjuk az akku helyére beteszem az akku töltőt?
[ Szerkesztve ]
-
brickm
őstag
De eddig világított a visszajelző gyujtásadáskor. A citroenben is világít és a toyotában is világít ha gyujtást adok. Amikor indítom a motort, akkor alszanak ki.
Tölteni mindig úgy töltöttem, hogy levettem a sarut az akkuról, így nem nyírhattam ki a generátort, illetve ha sz r a generátor, (konkrétan menetzárlatos) nem kéne szinte percre pontosan 14,2-14,4 Voltot indukálni minden fázisának, nem?
A fesz szabályzót akarom még kiszedni a helyéről és megvizslatni mi lehet benne, hátha ott találok valamit, dehát onnan megy a cunder az akkura, így ha ott lenne gond, az akkunál nem mérhetnék 14Voltot 3000en pörgetve, nem?
-
jerry311
nagyúr
Hááááát...
Ez az első eset, hogy ilyet hallok. Mármint hogy minden autó leáll ha lekötöm az akkut.
Már miért kellene leállni?
Nem egyszer csináltunk olyat, hogy a lemerült akkut kicseréltük két autó közt egy indítás erejéig. (10-es kulcs volt a saruhoz, bikakábel nem). Utána simán vissza is cseréltük járó motornál.
Most hogy ez mennyire tesz jót a generátornak meg a töltőáramkörnek az másik kérdés. Szerintem kb. semennyire. Az akkut nem kell folyamatosan tölteni, tehát az a terhelés nincs mindig a generátoron. Többi fogyasztó is vagy működtetve van éppen vagy nem.Szvsz ez a leállás inkább akku vagy generátor (vagy a feszültség szabályozó) hibájából ered.
Autóvillamossági szaki majd jól megoldja.[ Szerkesztve ]
-
rlazol
addikt
de jól teszed. hátha válasz is akad...
Sziasztok!
Adott: kocsiban lemerült autóakkumulátor (3V körül), szekrényben feltöltve egy másik (12V). A feltöltöttről be tudom bikázni a kocsiban lévőt vagy mindenképp ki kell cserélnem?
(Nem véletlenül van a másik a szekrényben, nem bíznék benne, amint feltöltött a másik, azt tenném vissza. Ugyanakkor másik autó, amiről bikáznám nincs, szomszéd egyebek megkeresése nem jön szóba a riasztóhelyzet komplikáltsága miatt)
köszi!
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
seger
addikt
Az nagyon jó lenne. Közben megoldódott.
Viszont ami még van, terheléskor kerregő hangot hallok nem mindig nagyobb gázadásra megszűnik, ha visszább veszem a lábamat a gázpedálról, megint jelentkezik.... de ez sem mindig. Nyáron viszont melegben nagyon hangos. Ilyenkor többet is fogyaszt az autó.
Erre valami ötlet?
-
Predator2
addikt
Azt mondta a futóműves, hogy hátul nem fontos. Én meg csak lestem ki a fejemből, hogy most akkor én tudom e rosszul a dolgokat avagy sem. Minden esetre kicseréltetem mind a kettőt, ha már úgy is megbontják.
Attól tartok, ha erre azt mondja, hogy nem fontos, akkor milyen fontos dolgot felejt el megnézni, megcsinálni, ami miatt később is szívni fogok.Másik szerelő, aki hajtókarcsapágyat cserélt nekem.
A talpas gömbfejet az egyiket cserélte. Kérdeztem, tőle, hogy nem kellene a másikat is, arra azt mondta, hogy még jó, (nem volt túl meggyőző) "csak a gumi van szétmenve rajta".Semmi rendelleneset nem veszek észre a kocsi vezetése közben. Nem kopog, stb...semmi.
Viszont nem egy nagy durranás az a futóműves szaki akihez a kocsit viszem, de sajnos csak ez van a környéken. Még tavaly nyáron mondtam neki, hogy megbillen a kocsi, de azt mondta nincs semmi baja. Most meg ahogy raktam fel a nyári gumit láttam, hogy törött a spirál rugóm.2004-es Clio2 1.5dci 82HP
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
molnarpeter
nagyúr
Egyre jobban kormol, egyenletes haladásnál (2000-2500 körül) elkezd finoman rángatni - kulcsos autó, megelőzésképp gondoltam, már elvileg van időpontja is Egyszer már berakta magát vészmódba, de újraindítással visszaállt. Tippre döglődik a turbó, de a rángatás számomra sötét folt, talán EGR/MAP 191k a futás. Csapágy is a gyári periódus jutott eszembe, én 0W40-et adnék neki 10 ezrenként, ha már "kulcsos", illetve az 1.5 mellett erről az 1.9-ről is olvastam hajtórúdcsapágy gondokkal kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
Sanyi19
őstag
Köszi, ezeket még nem néztük. Motorhőmérséklet jeladó nem ingadozik, viszont valamiért elég hamar felmelegszik a motor ha álló helyzetben járatom. 99 fokig ment fel 10 perc járás után. Ez normális? A vízhőfok mutatója meg középre beáll, ilyenkor is meg hosszú úton is. A víz nem fogy belőle. Az olaj se. Most át lesz nézve a hűtés, mert az alsó cső teljes hideg volt a felső meg meleg mikor ezt a diagot csináltuk.
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
-
Sanyi19
őstag
-
doc
nagyúr
-
-
Jakab66[hun]
senior tag
Csak azt nem értem, ha a légtömegmérő csatiját lehúzom, akkor mitől lesz ereje az autónak? Illetve nem kellene valami jelzést adnia arról, hogy vészüzembe kapcsol?
szerk: Első körbe kerülünk egyet, megnézzük hogyan épül a töltőnyomás, mégis mi történik.
[ Szerkesztve ]
Gipsz Jakab
-
Jakab66[hun]
senior tag
Igen, pont ez a bajom, hogy van itt másik kettő 25d meg 1 30d, és azokhoz képest csak lányoskodik.
Most kivettük az EGR szeleptől a vakítást, így nem dobál semmilyen hibát, aránylag jól is megy, de még mindig nem az igazi.
Következő lépésben leveszem az EGR-t, és kitakarítom azt is. (ki van írva az agyából, a dpf szűrővel együtt, mégis gyenge és hibát dob, ha levakítjuk.)
[ Szerkesztve ]
Gipsz Jakab
-
Jakab66[hun]
senior tag
-
Jakab66[hun]
senior tag
A legnagyobb baj az, hogy amik itt vannak mérvadónak, 25d-k, azok mind ilyenek, hogy dpf-off, egr-off, írt vezérlővel. Bár pont ma volt az egyiknél, hogy az egr-el ott is gondok voltak. Az megy rendesen, magas fordulaton. 2500-nál olyat tol, hogy 80-nál vizes úton 235-ös nyári gumikkal villog a kiporgésgátló. Alatta viszont az is lányos. A másik, igaz az e39 25d, az is chippelt, az meg pont fordítva, 1500-tol tol olyat mint az állat, viszont 3500-nál picit el fogy. Mondjuk ez lehet az írt program is.
Ma ki vettük a vakolást az egr-nél, (az enyémből) megjött az "ereje" az autónak 2000-4500 ig, viszont még mindig nem olyan, mint a másik e60 2500-4500 ig. Az konkrétan a vizes úton 80-nál még meg-meg kapart. Igaz itt ugye az is játszik, hogy nem egyforma gumik, az egyik sedan, a másik kombi.
Gépen élő adatnál, mind a kettő 1.6-al tölt, normálisan felépíti a turbónyomást, és tartja is. Valami mégsem kerek.
Picit el is ment a kedvem az egésztől. Tudom, családi autó, de érzésre nem tudja a 177 lovat. Vagy ennyire nehéz lenne az e61 kasztni, hogy nem lehet benne érezni?
Megyek meg méretem padom mi a helyzet. Az meg mondja mit tud jelenleg, és hogy nagy baj van-e.
Gipsz Jakab
-
Reno7
senior tag
Az előírt üzemi nyomás 2,5-8 bar, én 4-6 barral próbáltam, patronnal. Ha letekerem azt a szelepet közvetlenül a cső előtt (ami a pisztolyhoz csatlakozik), amiben a kis golyó van a rugóval, akkor folyik a zsír magától is, szóval nem akadt el a tartály alján, de ha az elsütőbillentyűt húzogatom nem történik semmi. Egy ilyen egyszerű gépem van.
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
Trebor0522
csendes tag
Hello!
1988-as mk2-es poloról van szó 1043 cm3 HZ motorkóddal benzines az aksi nyár elején lett vásárolva de a kocsi relatíve sokat állt mostanában, úgy hogy nem volt levéve a saru akár 3 hetet is és kisebb távokra volt használva mint például az említett 5 km de 20-nál több sosem volt. A generátorból kijövő áramot közvetlen nem mértem mindig csak az aksi sarujára illetve pólusaira mértem rá mértem rá nyugalmi állapotban, illetve ha járt a motor. Valamint azt meg sem mértem, hogy ha nem csinálok vele semmit vesz-e fel áramot (ez a jelenség pl jelenthetne dióda hibát?). A dióda problémára gondoltam én is de ezt konkrétan hogy tudnám ellenőrizni? Illetve ha záraltos lenne az aksi akkor ugye holnap reggel például nem kellene indulnia ugye? Még az is számíthat, hogy az akkumulátort egy kis víz érhette ugyanis nedves környezetben szedtem ki a helyéről a lerobbanás után.
Sajnálom , hogy nem adtam elég infót, csak próbálok minél jobban lényegre törő lenni. Előre is köszi a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
firstman3333
tag
A trafó tökéletes,mint írtam ez két trafós rendszer,azaz az 1-4 és a 2-3 hengerekben egyszerre van szikra. A rossz hengerek kábeleit csatlakoztatva tökéletesen jár a két jó henger. Nekem már nagyon gyanús hogy a két henger összedolgozhat egy esetleges hengerfej tömítés átégés vagy hengerfej repedés miatt. Ha minden igaz akkor nemsoká meg fogom tudni mérni a végnyomást és közelebb leszek. Azért a fémes csattogás amit az előző hozzászólásomban írtam,az elég gyanús és érdekes.
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Nekem kapcsol....ma is néztem.
De nekem a probléma az hogy ha a belső levegő keringetésre állítom, akkor az kikapcsol. Pl. reggel hogy hamarabb melegedjen be bekapcsolom, de pár másodperc múlva kikapcsol a belső levegőkeringetés.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
-Solt-
veterán
Ha már diagnosztika... a BT-s kütyük közül van valami amit érdemes megvenni?
Van egy CDI Sprinterem ami véletlenszerűen alapjáraton elkezd úgy csinálni mintha egy henger nem menne, de ahányszor beviszem diagnosztikára természetesen nem produkálja ezt, tárolt hiba pedig nincs benne. 2006-s, elég butuska még ilyen szempontból. Arra gondoltam, hogy folyamatosan figyelném az értékeket, hátha elcsípem, hogy mi változik amikor produkálja ezt a jelenséget...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Nem biztos, hogy kihagy, csak a hangja és a járása olyan mint amikor nem megy egy henger, aztán ez egy nagyobb gázadás után amikor visszaáll alapjáratra akkor megszűnik egy ideig. A szép az, hogy nem mindig csinálja, illetve kizárólag alapjáraton jelentkezik a probléma.
Igen, common rail! [link]
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
molnarpeter
nagyúr
Köszönöm, hétfőn kiderül Az első számú készlet hüvely+dugó párosból volt 4 külön dobozzal, de botrány, hogy ekkora különbségek voltak. Ha minden igaz, az új rendelés már gyárban összeválogatott, négyesével csomagolt készlet. Ahogy nézem, a Federal Mogul szerint akár 8 ezrelék üzemanyag-megtakarítás is elérhető a súrlódáscsökkentő palástbevonatnak köszönhetően, csak ez a garnitúra Завод Двигатель (importőr szerint ez vált be) Mindenesetre első dolgunk lesz a mérés, elsősorban tömeg, plusz átmérők gyűrűhornyok közt és szoknya aljától 1 centire, csapszeggel párhuzamosan és merőlegesen is, aztán hajtókarral még egy kör...
[ Szerkesztve ]