Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Sziasztok!
Tudtok kifejezetten megbizhato karosszerialakatost?
Egy '99-es Nissan Almeraval kellene csodat tenni.Kossz!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #554 üzenetére
Koszi!
Arat azert nem mondtam, mert nem ertek hozza, es eddig tobb karosszerias mondta azt, hogy nem vallalja, igy nem akartam meg ezzel is szukiteni.
Meg fogom kerdezni a felsoroltakat.
A Balassagyarmati muhely adatai is johetnek, egyszerubb egyben vegighivni oket.Koszonom!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Van egy '99-es Peugeot 306-osom 1.4 benzines motorral.
Három gondom van vele:
1.) - Néha indítás után 2-3 perccel elkezd rángatni, főleg alacsonyabb fordulaton, de kb. 1 perc alatt elmúlik. Ha kinyomott kuplunggal pörgetem kicsit a motort, akkor valamivel hamarabb elmúlik. Jól sejtem, hogy gyertya? Sejtelmem sincs, hogy az előző tulaj mikor cserélte.
2.) - Néha visszaváltáskor, amikor a motor magasabb fordulatra kapcsol, akkor a rádió elhallgat egy pillanatra. Ez generátor? Nem olyan gyakori, szal ezzel csak akkor foglalkoznék, ha mást tönkre tud tenni.
3.) - A váltókar nagyon laza. Anniyra, hogy kinyomott kuplunggal is néha recsegve veszi be pl. a rükit, és más sebességeket is néha mintha nem akarna bevenni. Azért gyanakszom a kar és a váltó közti szerkezetre, mert amúgy is nagyon lötyög, és kicsit olyan érzésem van váltáskor, mintha valami puha fémet görbítgetnék.
Erre van házi megoldás? Nagyon szét kell szedni mindent?Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Peugeot 306 1.4 8V 75LE - egyre gyakrabban csinálja, hogy indulás után nem sokkal rángatni kezd a motor. Tegnap odáig fajult a dolog, hogy nem tudtam vele elindulni, mert olyan volt a motor járása, mintha egy 30 éve be nem indított motor lenne, pedig akkor 3 órája mentem vele 20km-t, és reggel kutya baja nem volt.
Ilyenkor eléggé füstöl is a motor.
Amikor éppen nem csinálja, akkor is kicsit mégis, mert a gázpedál útjának legelején szokása ilyenkor is rángatni picit. Ez nem fordulatszámfűggő, hanem a pedál állásától függ.
Eleinte azt hittem, hogy a gázbowden akad, de már nem így gondolom.Amikor a motor bemelegedik, akkor a nagy rángatás megszűnik, de a pedálút legeleje akkor is akadós marad.
Ez mire utalhat?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Peugeot 306-tal jártam szervízben.
Két költséges dolog merült fel, amit szeretnék olcsóbban megúszni:
- Lengéscsillapítók elöl, hátul: 65+munkadíjra jött ki sachs+japanparts akatrészekkel.
Nekem neten sokkal alacsonyabb alkatrészár jött ki, de már nem emlékszem, hogy hol.
- Kipufogó dobok tövénél szét van rohadva, és egyben csak 100k felett cserélhető. Erre javasolták, hogy valami spéci kipufogóssal javíttatsam meg.Tudtok javasolni kipufogós szakit, aki jól dolgozik, és megmenti, amit lehet, illetve alkatrész webshop-ot lengéscsillapítókhoz?
Bp-en 3. kerületben vagyok, de elviszem bárhova értelmes keretek között. :)
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #985 üzenetére
Köszi szépen!
Van még egy probléma, ami leginkább zavar: A motor (néha kicsit, néha nagyon) rángat közepes hőmérségleten, és ilyenkor néha nem indul be.
A szervízben kicseréltek mindent próbaképpen, végül semmi nem oldotta meg a problémát, gyertyákat is cseréltek, az sem.
A szerelő computerre gyanakszik, de ez csak gyanú.
Azt, hogy hőmérséklet függő, eléggé jó biztonsággal ki merném jelenteni, persze nem száz.Mire tippelnétek?
Vagy hova érdemes vinnem az ilyen rejtőzködő hibával, ahol nem kérik el az összes pénzt a világon?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Oks, köszi a tippet!
Utánakérdezek a szerelőnél, hogy mi volt benne az árban.
A felsoroltak cseréjét nem lehet megúszni?
Aza hogy állapítható meg, hogy ezek cserések-e?
Ugye egy max. 350 ezer Ft-ot érő kocsiról van szó.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Ez annyiban változott, hogy abszerviz után már hidegen, melegen is rángat, és random átmegy traktorba a hangja alapján. Ilyenkor életveszélyesen rángat, dudálnak mögöttem, h menjek már, stb.
Mivel csak gyertyacsere volt, így arra kezdek tippelni, hogy valami kontakthiba van.
Szerintetek hova kéne vinnem, ahol van elég türelem, vagy tapasztalat az ilyenek felderítésére?Kössz!
(#990) alpenwetter: Sajna, nincs donornak hely; 10 emeletes panelben lakom, ahol mindenkinek egy autója lehet a parkolóban.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Bp-en és környékén tudtok-e szerelőt ajánlani a következőkre egy 1999-es Peugeot 306 1.4 benzines kocsihoz:
1.) Kipufogó javítás - a katalizátor mögött végig van rohadva a csövek és a dob csatlakozásánál. Nem zárkózom el sport kipufogótól sem, ha nem sokkal drágább, és van olyan az élettartama.
2.) lengéscsillapító csere / felújítás - Olyan megoldás is megfelel, hogy én veszem meg az alkatrészeket. Felújítás is jó lehet, ha megéri.
3.) Futómű átnézés, korrekció - sajna megtaláltam egy-két durva kányút nem lassan. Egyiknél azt hittem, hogy kettétörik az autó. Nem érzek változást azóta, de szeretnék biztosra menni.
Kössz!Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
autó: Peugeot 306 1.4 benzin
tünetek:
1.) bemelegedett motornál, az autó álló helyzetében nagyon gyorsan megy fel a víz hőmérséklet vadiúj termosztáttal is
2.) működés közben, régóta járó motornál, 90 fokos vízhőmérsékletnél a hűtő (radiátor) felé vezető vastag gumicső meleg (de simán megfogható), maga a radiátor hideg, max a motor felől sugárzó hő melege érezhető rajta
3.) 100 fok körül kapcsol be a venti
4.) hidegebb motor esetén 92-93 fok körül van egy visszaeséte a vízhőmérsékletnek; gondolom itt nyit a termosztátLaukisként nekem az a furcsa, hogy nem forró a hűtőradiátor.
Merre keressem a hibát?A szerviz elfoglalt és messze van ahhoz, hogy ne próbáljam meg magam diagnosztizálni legalább a gondot.
Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #1076 üzenetére
110 fokot is láttam már a mutatón, de csak egyszer.
100-at többször.
Vízpumpa csere az elmúlt egy évben nem volt, és az autó előéletét nem ismerem sajnos.
Kaptam egy táblázatot az eladótól, de azt sajnos ellopták a táskámmal együtt.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Az nem lehetséges, hogy a cső és a hűtő között nem folyik át valami?
A légtelenítő csap nem tud zárni? Nemrég légtelenítették a termosztát csere után, nem lehet, hogy ott történt valami?Úgy tudom, hogy ha a vízpumpa rossz, akkor fűtés sincs a kocsiban, márpedig van, és egész tűrhetően meleg a levegő.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Egy éve vettem egy Peugeot 306 1.4 benyás kocsit.
Szervízben átnézve az derült ki, hogy a lengéscsillapítók cserések és van kicsi olajfolyás a motorban. Ezzel lealkudtam 200-ra.
Leírom, hogy azóta mi mennyibe fájt, és kérnék pár tippet majd, hogy mit hogy kellett volna.tünet: kuplung szét van esve + olaj folyás a szelepfedél tömítés sarkán
megoldás @ szervíz1: kuplung csere + szelepfedél tömítés csere + ékszíj csere
ár: összesen 160 ezertünet: rángat a motor
próbálkozás @ szervíz1: gyertyacsere
ár: 10 ezer
tünet: még mindig rángat
megoldás @ szervíz2: gyertyacsere zavarszűrősre, mert az előző nem ilyet tett bele, kábel csere, hőgomba csere
ár: összesen 40 ezertünet: kipufogó rohad, zajong
megoldás: csere: 80 ezeráltalános szervíz: olajcsere, szűrők, stb.
ár: 30 ezertünet: víz hőmérséklet 110 fokra is felmegy
próbálkozás @ szervíz3: termosztát csere + víz utántöltés: 30 ezer
tünet: még mindig ugyanaz
megoldás @ szervíz2: hengerfej tömítés csere, mindennel, ami ilyenkor kell (beleértve az olajcserét, szelepfedéltömítést, amit nemrég cseréltek, vezérműszíj, vízpumpa, stb.)
ár: még nem tudom mennyi lesz, de eddig 170-180 körülre tippeljükMindez összesen eddig 500ezer Ft ráköltés a 200 ezres autóra kevesebb, mint egy év alatt. És még hátravan a lengéscsillapítók cseréje, mert nagyon kivannak.
Első autó, nincs semennyi tapasztalatom autó karbantartásban.
Szerintetek, mikor mi lett volna a jó döntés, esetleg mikor kellett volna kiszállni belőle?
Az nyilvánvaló, hogy nem érte meg, de nem tudom, hogy vételkor hogy lehettem volna okosabb, és mindenképp szeretnék tanulni az esetből, hogy egy drágább verdával a jövőben ne játszam el ugyanezt.Köszi előre is a tippeket!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Pttypang #1090 üzenetére
Fizettem, ő mondta a lengéscsillapítót és az olajfolyást.
Utólag belegondolva; a kuplungot és a kipufogót is észrevehette volna.
A hengerfejtömítés várható hibáját lehet valahogy előre sejteni?Köszi a linket!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Anaren91 #1097 üzenetére
Ezt én is érzem, de amikor belevágtam, nem tudtam, hogy mennyi lesz a ráköltés összege. Kb. 500-600 között akartam elsőre autóra költeni. Gondoltam, a 200-as autóra nem kell összesen ennyit költeni. Tévedtem.
Melyik lépésnél kellett volna azt mondanom, hogy eladom? (Már miután megvettem.)Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Anaren91 #1100 üzenetére
Nos, vásárlás elött hónapokig gugliztam a témában, és szinte mindenhol a "szarolasz", "kukafrancia", "über-német", "rohadó japán" infókba botlottam.
Sokan cáfolták mindegyiket, de sajnos nem tudtam végső következtetést levonni. Mindenkinek volt határozott véleménye, de másoknak meg ellentétes.
Szóval márkára, típusra nem tudtam szűrni netes infók alapján.Azért vettem meg végül ezt, mert teljesen tanácstalan voltam és olcsónak tűnt.
Amúgy nem volt próbaút, mert akkor még nem volt meg a jogsim, és mivel egy modern erős turbodízelen tanultam, gondoltam úgysem tudok egy 21 éves gyenge benzinesről sokat megállapítani. Ez be is igazolódott, mert két hónapig agyaltam azon, hogy vajon én vagyok ilyen béna, hogy nem tudok rendesen elindulni, vagy a kuplung szar.Magamnak a következő tanulságokat szűrtem le:
1.) Nem vittem magammal olyan embert, aki kipróbálja az autót. Ez megoldódik magától, mert már van rutinom.
2.) A szerelő is hanyag volt, mert sem a kuplungot, sem a kipufogót nem vette észre.
3.) Vásárlás elött utána kellett volna néznem, hogy mibe fáj a problémák javítása.Ha van még javaslatotok, akkor elfogadok többet is.
A jövőbeli autóvásárlás felé nézve (még odébb van, de fel akarok készülni) a következő kérdéseim vannak:
A.) A hengerfej tömítés hibájának mik az előjelei?
B.) Találok valahol neten infót arról, hogy milyen típusoknak milyen várható hibái vannak? A költségesebbek érdekelnek főleg. pl. hengerfej, vagy főtengelycsapágy, vagy komolyabb rozsda, féltengely törés, vagy bármi, ami drága.
A fórumokat szoktam olvasgatni, de valami összesítő oldal nincs, hogy ne kelljen 20 típus fórumát átolvasni?C.) Tudtok javasolni megbízható szervízt, ahol lelkiismeretesen és alaposan átnézik az autót? Ahol van rázópad, fékpad, meg minden.
Köszi szépen!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Főtengelycsapágy kopásnak mik a jelei?
(Peugeot 306 1.4 benzin.)Nálam az van, hogy hidegen a motor kissé kásásan kavargó hangot ad ki, ami a melegedés során elhalkul, majd átmegy kereplő, kicsit dízeles hangba. Az utastérbe nagyon behallatszik.
2000 alatt nem nagyon hallani, és 3000 felett is elhalkul a motor egyéb hangja mellett.
A kettő között állandó fordulaton, és nagy gyorsításnál hallani, kisebb gyorsításnál elhalkul.
Motorfék üzemben semmit nem hallok belőle belülről.Először azt hittem, hogy valami cső, vagy lemez rezonál melegen, de a szerelő szerint főtengelycsapágy kopás. Sajnos ezt egy hengerfej tömítés csere után állapította meg, ahol mindent is cseréltek, és csapágyat csak újbóli teljes szétszedéssel lehetne cserélni.
Persze, csak fülre állapította meg, aminek nyilván hiszek, de valami szalmaszálba próbálok kapaszkodni, hogy hátha mégsem az.
A fenti tünetek szerintetek is főtengely csapágy kopásra utalnak?Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Anaren91 #1186 üzenetére
Okés, megnézem. Köszi!
A főtengely végében lévő csapágy nem lehet? Ha igen, akkor gondolom a gyertyás módszerrel nem lehet kideríteni.
Kopogósnak is lehet nevezni a hangot végülis. Felveszem holnap videóra hidegen és melegen is.Olajcsere úgy 3000km-rel korábban volt.
Nem mondták, hogy lett volna benne forgács.Az olajnyomás csak indításkor villan be egy kicsi időre.
Igen, már elötte is csinálta, őszintén szólva jó rég csinálja.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Anaren91 #1188 üzenetére
Majd szereznem kell megfelelő szerszámot, mert az Obi-ban nincs olyan mélyre nyúlós szögben is működő csőkulcs, ami a gyertyákhoz kell.
260ezer km sok? Vagy az előző tulaj ennyire erőltette alacsony fordulaton?
Nem maga a csere drága, hanem hogy teljesen szét kell szedni a motort; szelepfedél tömítéssel, hengerfejtömítéssel együtt, plusz az ilyenkor szükséges csavarcserékkel, stb.
300-at mondtak rá.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Anaren91 #1190 üzenetére
Köszi a tippet!
Csapágyas a motor, de nem az adja azt a belülről is jól hallható hangot.
A váltórudazat kotyog, mint a fene, átveszi a motor rezgését, és az hörög ezerrel.
Szerzek hozzá felújító szettet.Viszont pár napja elég érdekes élményben van részem.
Nagyobb fokozatokban csúszik a kuplung, ha olyan 2500 körül odalépek neki. 3300 körül áll meg.
Nézem nagy csodálkozva, hogy micsoda gépállatban ülök, ami ötösben kipörgeti a kerekét, de nyilván a kuplung az, pedig nincs még egy éves.
Nemtom, mi lelte, pedig nem fog nagyon felül, és nem is szoktam rajta pihentetni a lábam. Remélem, nem olajos.
Igaz, hogy pont egy kölcsönadás után kezdte csinálni, de csak nem égették már el a kuplungot pár nap alatt.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy 1999-es 1.4-es szívó benzines Peugeot motor esetén mennyi idő, mire az olaj eléri az üzemi hőmérsékletet?
Amikor a víz eléri a megfelelő hőmérsékletet, akkor még nagyon hideg hangja van a motornak, és a szokásos csapágyas hangja csak 5-10 perc után jön meg melegben, hidegben 10-15 perc is néha. Kb. 1 perc járatás után elindulva.Arra akarok a válaszokból következtetni, hogy a motor vagy a váltó csapágyas.
Gondolom a váltó később melegszik át. Ha a fent említett időnél hamarabb felmelegszik az olaj, akkor a váltó csapágyas, de ha a motorolajnak kell ennyi idő a bemelegedéshez, akkor az is lehet csapágyas.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Peugeot 306 első ajtózárhoz hogy lehet hozzáférni?
Be van ragadva, és ki akarom pucolni.
Kívülről a wd40 nem segített.Kössz!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Egy 1999-es Peugeot 306 1.4-es 8 szelepes benzin motorja erős kopogó hangot hallat, amikor átmelegszik.
Másik tünet, hogy magas fordulaton nagyon melegszik.A szervizek szerint főtengely, vagy dugattyú, de az biztos, hogy szét kell kapni a motort teljesen.
Mindezt egy évvel a hengerfej tömítés, síkolás, és szelepfedéltömítés és minden egyéb járulékos dolog cseréje után. :(A kérdésem, hogy egy ilyen mókát meg lehet úszni nem drágán?
Valami varázs szerelő kellene, aki csodás módon szét tudja szedni, majd összerakni anélkül, hogy mindent is cserélni kelljen. Vagy ilyen csak a mesében létezik?Köszi előre is!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Tudtok javasolni megbízható lakatos, fényezőt köszöb és kerékjárat rozsda kijavítására?
Bp környéke előnyben.
Kösszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Olyan szervízt keresek, ahol van rázópad, és elég alaposak ahhoz, hogy megkeressék a futómű kopogás okát, amit a márkaszervíz nem talált meg sokadszorra sem.
Előny lenne, ha nem csak a futóműhöz értenének, hanem a hajtáslánchoz is, mert lehet, hogy ott is van gond.
Peugeot 308 @ 2018Újpesten lakom, de elviszem bárhova, ha jók.
Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #1767 üzenetére
Szuper, köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Van régről egy ODB2 vezetéknélküli kütyüm Aliexpressről, vagy ebay-ről.
Arra gondoltam, hogy a fordulatszám esetenkénti hullámzását (a motor puha rángatását) felderítem vele, ha már a szervíz "nem tapasztalja a hibát", és minden mást már kipróbáltam. Én a folytószelep indokolatlan zárogatására tippelek.
A lényeg, hogy jobbhíján elkezdeném nézegetni az eseményeket, mármint ha ez egyáltalán így műxik. Tök kezdő vagyok az ODB-s témában.A kérdések:
- ODB-n keresztül ezek az infók elérhetőek?
- ha ezeket elkezdem olvasgatni, az látszik a computerben? Van esetleg read-only mode?
- garanciavesztést kockáztatom ezzel?Addig nem nyúlok hozzá, ameddig nem mondja valaki szakértő azt, hogy odafigyeléssel nem lehet baj.
Kössz előre is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
PSA 1.2 Puretech 130 ló
Nem mindig csinálja, leginkább, amikor átmelegszik teljesen, és akkor is főleg ha állandó fordulaton tartom, vagy kicsi gázt adok.
Olyan infóra vagyok kiváncsi, hogy pl. a computer megkapta XY szenzortól az adatot ebből kifolyólag zárta a folytószelepet.
Ilyesmi adat kiolvasható?
mod: az autót szinte újonnan, 5000km-rel vettem, azóta rángat.
Tudtommal van benne kettőstömegű.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Bp.-en és környékén keresek jó lakatost.
Peugeot 206 RC, köszöb, illetve szerkezeti elemeket (pl. motortartó elemek) érintő rozsda.
Illetve ganítom, hogy van bőven nem egyből látható rohadás is (gyanús, hogy az előző tulaj rárakta a rozsdára az alvázvédőt, üregekkel mit sem törődve), ezeket is fel akarom deríteni.Előre köszi a tanácsokat!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #1840 üzenetére
Köszi, megnézem.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...