Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyyyyy
addikt
válasz jozsi252 #41197 üzenetére
Röviden: nem. Módszertanban nincs olyan hogy "jó egy kezdőnek is", ott már elsőre a lehető legjobbaktól kell tanulni. A felhasznált eszközök az a terület, ahol nem feltétlen a legdrágább cuccokhoz nyúl az ember - hogy aztán saját tapasztalaton tanulva ráébreden, mégis a drágábbat/jobbat kellett volna venni.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
gyeniko
őstag
válasz jozsi252 #41197 üzenetére
Ráadásul nem is biztos, hogy összességeben környezet kímélőbb az elektronyos. Ez elgondolkodtató...
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
veterán
válasz Drughi #41193 üzenetére
A tartalmat kell nézni, az meg egy teljesen kezdőnek bőven jó. Én attól hányok a villanyos témába hogy tizen huszon évig elvoltak benzinessel, átülnek egy elektromosba aztán pár rá hétre már fikázzák az összes "füstös" autót. Én is szívesen beülnék egy Model 3-ba, csak marhára nincs 20 millám rá.
iPhone 13 Pro Max
-
mutyi
őstag
https://www.youtube.com/watch?v=J6AYfADMMWs
Most láttam, szerintem alapvetően egész korrekt egy kezdőnek,mert látjuk hogy mik a folyamatok, sorrendek.
-
-Philip-
tag
Sziasztok,
Csendes olvasója vagyok a topiknak jó ideje, ezúton is köszönöm a rengeteg tippet amit itt kaptam. A sok meló mellett tekinthetjük hobbinak, hogy szeretem az autóimat tisztán tartani és ápolni, ebben nagyon sok segítséget olvastam már itt.
A hozzászólások alapos olvasása után is van bennem kérdőjel, hogy mi lenne az igazán megfelelő számomra. Évente akár 60-70ekm-t is megyek, túlnyomó részt autópályán, emiatt "szezonban" sokat szenvedek a bogarakkal. A helyzetet súlyosbítja, hogy általában korán reggel és késő délután/kora este megyek, ilyenkor még több apró teremtmény aktív.
A dilemmám:
- Polír+kerámia (ennek gondolom nem tesz jót a magas ph értékű előmosó, Pl. hablándzsa ha éppen hirtelen kell nagyjából tisztává varázsolnom az autót)
- otthoni kézi mosás után minden alkalommal BSD vagy hasonlóA gyors viaszok nyilván nem tartósak és szinte minden alkalommal kezelni kell az autót, a kerámiát meg féltem a nagyon lúgos szerektől.
Fusso emiatt szerintem ki is esik a kalapból, nincs mindig lehetőségem ph semleges előmosó használatára.
A helyzetemet bonyolítja, hogy az autóm egy nagyon sötét szürke XC60, nagy homlokfelülete még inkább szedi az áldozatokat.
Előre is köszönöm a tanácsokat/véleményeket
Ti mit tennétek a helyemben?
[ Szerkesztve ]
- Rallymania -
-
Peti78
őstag
válasz Drughi #41186 üzenetére
Múltkor zsír új volvo xc 90-nel jött anya lánya, 10 centiről verették izomból a cerkából, majd félreálltak, és kikapták a baszott hengeres (seggvéreztetős) ipari papírtörlőt majd céltudatosan, körkörös mozdulatokkal abuse-olták a fényezést.
Könnybe lábadt szemekkel összenéztünk az asszonnyal, majd folytattuk a 18 éves Volvo s60 szárazolását a mikroszálas kendőkkel.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
Petyyyyy
addikt
válasz MasterMark #41180 üzenetére
Személyes receptem: How To és egy pillanatkép
Egyébként igen, áthozhatod a gépsast ha gondolod, simán megcsinálnám heccből/hobbiból. Satisfying a leder tisztítás.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
nagyúr
válasz RP1980 #41176 üzenetére
A képen nem feltétlen látszik, de a fehér rész az a kilincs anyaga, a fehér műanyag némi bemarással. Van esetleg ajánlott hely, ahova érdemes lehet elgurulni vele? Elsősorban Érd, Törökbálint, Budaörs, XI. ker, de lehet XV ker, IV. ker is, arrafelé is járok minden nap szinte.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
mutyi
őstag
Elvileg bor a kormany de nem az az erdes hanem olyan finom puha es egyenletes bevonatu. Azt majd sima nedves torlokendovel apolom
-
MasterMark
titán
Üdv,
Akkor itt is megkérdezném, hogy szövet kárpithoz, szőnyegekhez milyen kárpit tisztítót ajánlanátok?
Olyan bőrhöz való kefét honnan érdemes szerezni, illetve a bőrtisztítást hogy kell csinálni? Az IKEA-s bőrtisztító jó? Ha nem csináltam még el lehet ezt rontatni? Inkább vigyem el valahova ahol megcsinálják?
Switch Tax
-
Formaster
addikt
válasz RP1980 #41168 üzenetére
(Előre kihangsúlyozom, a túlnyomó átlagról beszélek minden esetben, kivételek lehetnek itt is)
A többség tudja mit csinál, különben nem menne ez a konstrukció. 1 biztos, hogy kint nem éri meg öreg autót tartani, itt a márkaszervizek pl 180CHF körüli óradíjakon dolgoznak, a kis szervizek is 120-140. Tehát minél újabb, garis, annál jobb.
Vegyük elsőre a lízinget, kihozod 0-1 max 2% kamatra, hastználod, amit leamortizáltál kifizeted, visszaveszik kb piaci értéken -levonás, másnap új autóban ülsz. Ami komplikáltá teszi az egy esetleges sérülés, szerződés szegés, ilyenkor az apróbetűvel számolni kell, ez az amit ksokan nem tudnak.
Hitel esetén 7%-tól felfelé, kp egyszerű belerakod a pénzt, örülsz, de a biztosítós kártalanítást sérülés esetén itt is megszívod, ilyenkor is te állsz a cerka rossz oldalán.
Amiben viszont az utolsó kettő további szívás, az az eladás. Itt is levonhatod az amortizációt, de a nagyobbik gond, hogy kinek adod el. Hirdetheted magad, mint magánszemély havi 100CHF díjon, de senki nem akarja majd megvenni, mert nem autókereskedő vagy, nem adsz garanciát és nincs neved, ahova visszamehet reklamálni. De, ha meg is próbálod eladni, eleged lesz h napi 10 telefon jön, hogy viszi még ma féláron, itt van a párnája alatt a pénz. Ez nem vicc, megtörtént, többször is tanúja voltam.
Marad a kereskedésben való leadás, mélyen a piaci ár alatt, de ott is futhatsz körbe körbe, ki ad pár százzal többet érte, majd ráunsz és leadod a következő helyen nyomott áron.
Tehát összességében a lízing a legegyszerűbb konstrukció, ha vagy annyira értelmes, hogy nem szegsz szerződést és nem éled le az autót, illetve nem a sarki fűszeressel szerződsz. Nagyjából ennyi, offolom az offot mára, ez a hanyatló nyugat
-
RP1980
tag
Ezért újat nem vennék. Ha jól látom és más nem kerülte el a figyelmem meghúzták "csak"
Képről így nem látom rendesen, de ha a nyomok a másik autó festékéből származnak (festék transzfer), akkor akár még a polír is segíthet. Ha a saját festék jött le, akkor újra is lehet fényeztetni, ami szinte biztosan kevesebb mint az új kilincs ára.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
RP1980
tag
Nincs mit!
Jó a sima mikroszálas kendő. Ha bőr a kormányod akkor azt csak (amennyire lehet) gyengéden törölgesd vele, mert a bőr és a mikroszálas nem feltétlen haverok. Sok használat (ez elég sok és erős súrolást jelent) alkalmával vékonyodhat a festék réteg.
Ecsetből kültérre az OBI ban is kapható körecseteket ajánlom. Nemrég vettem valetpro specko ecseteket és a nyelét leszámítva (ez az OBI-son fa a valetpron műanyag) kb. ugyan az a kettő.Az AF aktív habja az avalanche, arról pár fórumtárs tud bővebben beszámolni, mert tudtommal nagy megelégedettséggel használják.
-
mutyi
őstag
válasz RP1980 #41170 üzenetére
Köszi a sok infót, remélem majd kapok még ötletet a fekete küszöb védelmére is.
Rendelek ebből a spritz-ből akkor a beltérre.
Sima mikroszálas kendővel jó ha törölgetem a belső teret?
Továbbá vennék valami ecset készletet is, akár a belső elemek ecsetelésére, de főleg a külső elemek tisztítása végett, mivel a Civic-nél azért van belőle elől és hátul is bőven, amit elég nehéz tudtommal tisztán tartani.
Mit ajánlatok?Van még az AF-nek egy citrus power nevű cucca, ami bogár és előmosó termék.
Ezt érdemes használni vagy inkább valami aktív habot? mielőtt leöblítené az ember a kocsit?[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Szia!
Van ráfújós kerámia is, de az tudtommal már igen drága szint. A kisember által is használatos kerámiákat egy úgynevezett aplikátor blokkal és kendővel viszik fel. A kérdésedből kiindulva inkább javasolnám egy kozmetikában való kerámiáztatását a kocsidnak, mert bár nem egy atomfizikai feladat, de számos megelőző lépése is van.
Azt, hogy a kerámia nem csodaszer azt azért feltételezem, hogy tudod. Kövek, karcolások ellen nem véd! Egy tartós waxnak mondanám, ami madárkaki, bogarak, uv sugarak, gyengébb vegyszerek ellen ad védelmet. Az élettartalmát leginkább fizikai kontakt gyengíti. Súrolás, dörzsölés stb., persze egy erős vegyszer is kivégzi. (pl nitro higító)ha felmész a carpro magyar oldalára ott nagyon jól le van írva ,hogyan is működik a kerámia.[link]
A felnikre való kerámiát lakkra nem szokták tenni, fordítva viszont bevett dolog.
Belső műszerfalra én is a fórumban javasolt AutoFiness Spritz-et használom. Ez nem fényes, csak a színeket erősíti picit.
A küszöb azon részére nem tudok semmi tippet, majd más biztosan fog.
A fóliát épp pár HSZ.-el ezelőtt beszéltük. Tudtomal az átlátszó védő fólia (ppf) még drágább mint a színes.
-
mutyi
őstag
válasz RP1980 #41153 üzenetére
Köszönöm a hozzászólásokat.
Az autó még 5 napos, nem volt mosva, most akarom picit leöblíteni kézi mosóban,mert esett az eső és ha bár még csak 300 km van benne az eső miatt most kicsit piszkos lett.
Szóval ha kerámia bevonatot tennék rá, akkor mi lenne a menete?
Ez ilyen simán ráfújós valami lenne vagy el kellene vinnem valakihez, aki megcsinálja?
Ha mindkét megoldás járható, akkor ha más csinálja,annak milyen előnyei vannak?
Nyilván ha saját magam, akkor olcsóbb elvileg. Amiket írtál kerámiát felnire, azok a kocsira is mehetnek?További kérdéseim: Én alapvetően heti 1-2 alkalommal Budapest-Szeged között jövök-megyek és ezáltal oszkározom is. Eddig a régi kocsit nem féltettem annyira ilyen tekintetben, most nyilván a vatta újat igen.
Szóval a küszöböket mivel tudnám ápolni, ha véletlenül valaki úgy száll be/ki, hogy rálép a fekete részre?
Küszöb alatt én nem a fényezett küszöböt értem,arra lehet venni ugyebár a küszöbvédőt, én a fekete részre gondolok,mert sokan képtelen átlépni rajta,hanem arra lépkedve szállnak be.
Na ettől eddig is hülyét kaptam, szóval most valami megoldást keresek rá.
Akár valami ápoló szerre gondolok, de eszembe jutott olyasmi is, hogy tudnék-e valami átlátszó fóliát ragasztani rá. Max időnként cserélném.Belső műszerfal ápolásra mit ajánlotok? Régen a fényes ápolónak voltam híve, de szerintem egy Civic-nél már próbálnék a gyárihoz hasonló felületet biztosítani, az meg inkább talán a matt.
Fóliáztatni nem hiszem hogy fogom, elég drága kiadni több száz ezer ft-ot, de ezek szerint nem csak színes fóliák vannak, hanem áttetsző fóliák és olyan mintha az eredeti színe lenne a kocsinak, csak védik egy ilyen fóliával? Szélvédőre is van ilyen,ami védi a kavicstól?
Lehet keresek majd Szegeden valaki ügyes fóliázót és kérek árat a szélvédőre meg első lökire, motorháztetőre, bár casco-t kötöttem a gépre,mert lízinges és kötelező volt. -
RP1980
tag
válasz Formaster #41167 üzenetére
Ez a lízing kinn nagyon megy, erről láttam is egy valami riport filmet még régebben. Órákig vizsgálták a vissza adott autót és minden kis hibáért levontak.
A 10 millás árat magamból kiindulva írtma. Számomra az az a határ amit már érdemes lenne egy ilyesmi védelemmel ellátni. Viszont amíg nem lesz egy kertes házam ez a veszély egyenlőre nem fenyeget, mert a Fogarasi mellé nem fogok ilyen értékű autót leállítani.
-
Formaster
addikt
válasz RP1980 #41165 üzenetére
Azért ár alapján ezt nehéz így lefixálni. A 10 millás kategória azért nem feltétlen kifizetődő, pl egy új golf is ott kóstál, de 6-8 évesen már annyit amortizálódik, hogy a kutyát se fogja érdekelni, hogy te mibe csomagoltad. Itt nyugaton meg főleg, mikor még a +200K € autókat is lelki furdalás nélkül tolják át a gépin.
Itt még az 50-70 ezres autóknál pont letojnak mindent, belízingeli, majd 3-4 évesen már leadja ahogy a garancia lejár. Egyszerűen elkönyveli, hogy az autó annyiba van, amit havonta kifizet rá, ergó bérli.
Talán 100K felett kezdődik a móka, amikor már nem számít semmi pénz, ott már az a lényeg, hogy kié több, de ott is inkább a mutogatás számít, mintsem a valódi védelem, az valahol a gyűjtői, egyedi daraboknál kezdődik.
-
runner 125
nagyúr
válasz Formaster #41160 üzenetére
Bemutatóautónként vettem, 8 ezer km-rel, amit a városban futotta, Németországban. Tehát mondhatni h gyakorlatilag új. Szerencsére kavicsfelverődés nincs rajta.
Noh majd ha összeáll a fólia és megkenem Fusso-val, dobok be saját képeket.Varshi
Egyetértek a fehér színt illetően. Sajnos a fekete, sötétkék és árnyalataik iszonyú durván kidobják a mosási karcokat, hibákat. Pont emiatt elvszerűen nem veszek sötét járművet.
Emellett szerintem a formák jó része is egy fehér színen jön ki leginkább. Fekete autó sokszor elvesznek a részletek..
A fehér gyöngyházassága meg a non plus ultra, főleg szép napsütésben, amikor már már arany árnyalatok jelennek meg rajta.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
RP1980
tag
válasz Formaster #41163 üzenetére
10 milla felett az egészet befóliáztatnám. Nem is értem azokat akik csak az első lököst meg max géptetőt csináltatják meg. Külföldi videókban pedig rengeteg inkább az ilyen. Pl amg gtr mercit is csak így csináltatott meg az ember. Ráadásul lakk fekete volt.
[ Szerkesztve ]
-
DJ. Ru$y
félisten
Srácok!
Ez a Kärcher folyadék hígítva (magasnyomásúba 1:3 az ajánlás), mennyire ajánlott?
3300 Ft környékén hozzájutnék az 5 L-es kiszereléshez, ha minden igaz.Nincsen semmilyen védőréteg az autón, ha ez számít.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Formaster
addikt
válasz Varshi #41161 üzenetére
Persze kijön sok minden, de a kavics nem. Végeztem már piackutatást ahol élek a fóliázásra, mert úgy gondolom ez az igazi fényezés védelem és volt szerencsém pár jómódú klienshez, akik kinevettek mikor feldobtam az általad említett összeg nyugati variánsát. Azért nevettek ki, mert ez nem összeg egy ilyen tételű autónál. Ha azt mondom egy +100K € autónál, hogy 5 lepedő mégtelibe tekerni egy 300 mikronos fóliával az nagyjából egy plusz extra a lista végére. Olyan, mintha az új biciklidhez kérnél még egy sárvédőt vagy egy kulacsot.
Az eladásnál nem csak visszajön az ára, hanem ez lesz az első autó amit elvisznek, főleg ha egy self healing fólia van rajta, de ha nem és a felrakott már sérül, lehúzod és egy új fényezés van alatta.
-
Varshi
aktív tag
válasz Formaster #41160 üzenetére
Erről jut eszembe: múltkor voltam a fóliásnál, hoztak egy 1 (!) napos Merci-AMG GT-t, telibe fóliázásra, mert matt fényezése van, ami ugye gyakorlatilag szinte javíthatatlan a hagyományos módszerekkel.
Kivártam a végső mondatot: 900e felett volt az anyag+munkadíj.
Mondjuk egy 50-70 milliós autónál nyilván máshogy állunk hozzá.Nekem is (fehér) gyöngyház az autóm, de meglepően sok hiba kijött polírozással (sima 3M polírpasztával, kézzel!) olyan sebekből, ami olyan ronda volt, hogy azt hittem, fújni kell.
Amúgy most volt egy csomó fehér autóm egymás után, és megszerettem nagyon (pedig régen semmibe se vettem ezt a színt), a legkevésbé érzékenyek a sebekre, a mosásnál se kell erőlködni a szárazolásnál, nem látszanak a száradási foltok se.
Ha feketém lenne, már az 1. napon vinném fóliáztatni az elejét, meg még talán az oldalát is, ha bevásárlóközpontban parkol vele az ember... -
Formaster
addikt
Az összefoglalóban találsz egy GDrive linket a mosás menetéről. A lotus nem rossz, anno mikor néztem túlárazottnak tartottam, de már évek óta rá sem néztem. (Elkönyveltem sznobmárkának)
(#41156) runner 125 Ha új autó és hosszú távú terveid vannak vele, akkor ajánlom a fóliát, főleg gyönygháznál, mert az ilyen színeket nehéz eltalálni, illetve a gyári előnyeid neked biztos nem kell ecsetelni.
-
GasBang
csendes tag
Üdv
Mi a véleménytek a Sonax fényező samponáról? Mennyire kíméli a waxot?[ Szerkesztve ]
"Ravaszabb csak akkor leszel, ha ravaszabb ellenféllel játszol."
-
roti86
őstag
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a Sonax BSD alapáron a Metro áruházakban mennyibe kerül? Az Auchanban az hiszem 2850Ft.
-
runner 125
nagyúr
Ugyanebben a cipőben vagyok, gyöngyházfehér autóval.
A kerámia előtt én nagyon gondolkodom azon, hogy az elejét (lökhárító, lámpák, két kerékjárati elem, szenzorokkal teli szélvédő, A oszlopok) lefóliáztatom kavics ellen. Még ha bele is kerül 3-400k-ba, már egy esetleges szélvédőcsere visszahozná az árát..
Hisz a kerámia a kavicsok ellen sajnos ugyanúgy nem jó.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
polonic
félisten
Vettem armorall insect removert.
Madárszart nagyon könnyen eltávolítja, még a ragyogyultat is.
Aztán a bogarmaradvanyokkal is úgy tűnik, hogy elbánik. Igaz nem volt nagyon tele az eleje, de lehozott mindent. Van amit kétszer kellett befújni. -
RP1980
tag
Akkor meg is jöttem én a kerámia bérenc 😉
Komolyra fordítva ha valamire, akkor egy hondára tényleg kell a kerámia. Az egyik legpuhább festése van. Ha volt már bárhogy is mosva, akkor szinte biztos, hogy a megfelelő fény alatt már lehet látni karcokat. A honda fényezést karcmentesen tartani nem kis feladat. Ezért egy kerámia előtt valami igen jó szakival megcsináltatnám, mert polírozni is kihívás. Aztán valami jó kerámiát tennék/tetetnék fel.
Felnikre is mehet kerámia is, (pl. nanolex si3d, carpro dlux, gyeon rim stb., de a kasztnira való kerámia is passzol) persze az nem lesz olyan tartós mint a fényezésen, de azt ha veszel magadnak is meg tudod oldani szezononként.[ Szerkesztve ]
-
-
mutyi
őstag
Sziasztok.
Olvasgatom már pár órája a topicot, de nem nagyon tudok még eligazodni, annyira sokrétű és profi.
Szóval, most vettem egy új metál fehér Honda Civic autót.
Ehhez szeretnék kérni némi tanácsot, hogyan, milyen szerekkel lenne érdemes tisztítani, főleg kívül ,de persze a belső műanyagok tisztítására, ápolására is várok ajánlásokat.Az első kérdésem, hogy mi a véleményetek a Lotus termékekről, mert amit eddig vissza olvastam, kb. sehol sem jött elő.
Azt már kiszűrtem, hogy tűző napon, nagyon melegben nem szabad kocsit mosni a vízkövesedés miatt.
Szóval egy kellemes szűrt napfényben vagy hajnalban leginkább.
Ha elmegyek egy kézi autómosóba, ott mi lenne a menete, sorrendje egy komplett mosásnak?Jól gondolom, hogy kellene erre a metál fehér fényezésre már az elején valami kerámia bevonat?
A felnik ilyen feketés, fényes színűek. Azt pl, mivel érdemes tisztítani? Gondolom hígított sósavas cumót nem igazán szereti.A gépkocsit sajnos utcán tárolom, szóval fog kapni az időjárás viszontagságaiból rendesen. Ezt is vegyétek figyelembe az ajánlásoknál.
Előre is köszönök minden infot, segítséget, ötletet. -
japci
csendes tag
válasz ^Clown #41144 üzenetére
A hőmérséklet a rongyon található cimkétől függ. A legtöbb rongyom 60 fokos,de van pár 40es is. Mosószer az APS-nek a mikroszálas rongyokhoz való mosószere. Ahogy megfigyeltem,a foltokat nem.hozza ki. Így előtte áztatom folteltávolítós vízben a rongyokat,a durvább foltokat (amik főleg gumikédereknél keletkeznek) kézzel kidörzsölöm,es utána már elég a fent említett mosószer. A végén meg mennek a szárítóba,aztán a szárítóra,utána pedig elrakás előtt egyesével lehet átnézni őket, maradt-e valami bennük. Majd a helyhiány végett kapnak egy vákuum csomagolást...de azt hiszem,kicsit elkalandoztam. 😊
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz tibbike01 #41115 üzenetére
Mindenkitől: Kedden megyek elvileg nagyobb Tescoba, hátha találok még valami maradékot ArmorAllból mit érdemes még venni a műszerfalápolón kívül tőlük? Felni tisztítót? Esetleg TurtleWax-ból?
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
-
veterán
válasz ^Clown #41144 üzenetére
Új autómnál nekem is voltak ragacs gondjaim, mivel a védőfólia lehúzása után a szalon szart rá hogy letisztítsa a kis fekete csíkokat amik visszamaradtak itt ott.
Avery Dennison Adhesive Remover nevű szert vettem a nyomdakernél. Itthon sok helyen nem lehet kapni, de náluk igen. Igazából ennyire hatékony szert még az életbe nem láttam. Bármilyen ragacs gond van házon belül, egy kis fújás, és egyből le is jön.
Így néz ki. Sajnos drága picit, 0.5l 6200ft.Polirtech-ről vettem Shiny Garage mikroszálashoz való folyékony mosószert, ez hibátlan. 40-60 fokon mosva öblítő nélkül.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
Mauzes
addikt
Sziasztok!
Ezt látom minden ajtón a belső gumicsíkon: kép
Ha elkezdem dörzsölni, akkor elvileg lejön, fikaszerűvé válik az anyag. Bárkinek ötlet, hogy mi ez? 8 hónapos korú VW Passat...
-
Sziasztok!
Két ügyben szeretném kérni a tanácsotokat:
1. volt egy kisebb balesetem, mely során az egyik ajtót nem lehetett becsukni. Csillaggarázsos az autó, hatalmas esőfelhők jöttek, így gyorsan fóliával letakartam az autót. Mivel más nem volt kéznél, a klasszik barna ragasztószalaggal rögzítettem a fóliát az autón (tudom, nem lett volna szabad, de inkább ez, mint szétázzon).
Most jutottam el oda, hogy megpróbáljam levakarni. Sejthetitek, mekkora sikerrel jártam.... Kétféle matricaeltávolító spray-t is használtam (Tesa és Motip). A Tesa semmit nem ért, a Motip pár perc után kicsit oldotta, de nem tökéletesen. Mivel tudnám leszedni a maradék ragacsot a fényezésről?2. Mikroszálas kendőket ti hogyan mossátok (hány fokon, öblítőt használtok-e, mennyi mosószert tesztek a gépbe stb.)?
Nagyon köszi előre is!
-
csodavas
tag
válasz Varshi #41139 üzenetére
Nem gondolnám, hogy az mindenképpen a gép hibája volt. Nagyon sokszor már egy rendesen bepermetezett kárpit (legyen ez mondjuk egy normális tisztítószerrel) kefés takarítása illetve mikroszálassal való visszatörlése is csodákra képes. A takarítógép meg kimondottan csak arra szolgál, hogy a feloldott szennyeződéseket kiszívjuk. Ettől függetlenül elképzelhető, hogy a gép sem állt a helyzet magaslatán amit használtál.
A review-t pedig szívesen, remélem hasznára válik egy két fórumtársnak.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Az armorall extreme tire shine gel az jó? Ez szilikon alapú?
És az üvegre való mikroszálas kendőjük? -
csodavas
tag
Sziasztok!
Sajnos a parkside száraz/nedves porszívóval kapcsolatos kérdésemre választ nem kaptam, de ettől függetlenül megvettem a terméket. A gép egy parkside PNTS 1500D5 elnevezésű száraz nedves porszívó. Teljesítménye 1500W, szívóereje 190mbar illetve a tartálya 30L nagyságú. Rengeteg kiegészítő jár a porszívóhoz, 3 féle szűrő , megannyi toldófej, természetesen kimondottan autókárpithoz való is. Egy gyors tesztnek alá is vetettem a gépet, egy szobaszőnyeg volt a tesztalanyom. Először száraz porszívózással kezdtem, utána pedig green star-os vizes átdörzsölés után kiszívtam belőle a vizet. Enyhén nedves maradt utána a szőnyeg, ami szerintem természetes mert elég sok vizet adtam a keféléshez. Az első benyomások eléggé meggyőztek, szerintem ennyi pénzért ennyi kiegészítővel bestbuy. Valamelyik ráérős hétvégén pedig nekiesek az autónak is, óriási szennyeződés nincs az autóban, de azért utána majd írok egy beszámolót persze ha van akit érdekel. Remélem aki gondolkozik, ilyen termék vásárlásán az majd hamarabb fog tudni dönteni eme kis beszámoló olvasása után.
-
bogyo74
tag
-
d4d
tag
Megjött az Alza-s csomag, Meguiar's Gold Class és egy szintén Meguiar's, Mirror Bright carnauba-s sampon (1,4 literes). Utóbbinál érdekes az adagolás, mert a címkén valami 1 ''glug" kell 1 gallonhoz (3,78L), nos mivel fogalmam sincs mi az a glug, ezért utánanéztem és hivatalosan 1:128 a javasolt hígítási arány, ugyanúgy mint a Gold Classnál. 1 gallonhoz kb 30ml.
A Goldon gyári fólia volt. A másik is be volt bugyolálva agyonra, de az csak utólagos csomagolás volt. Mindkét sampon kupakja alatt külön is le van zárva a flakon. -
prannk
őstag
Fekete autóra melyik az ajánlott kerámia bevonat?
-
bogyo74
tag
Vettem IPA-t is. Higítva használjátok, vagy töményen?
Bogyó
-
bogyo74
tag
válasz Varshi #41114 üzenetére
Nem szívesen teszek egyértelmű kijelentéseket érzés alapján, de nekem jobbnak tűnik a CG. Picit nehézkesebb használni, viszont az eredmény számomra tökéletes elsőre. Clin esetén voltak problémás dolgok, amikor nem voltam elégedett az eredménnyel. CG-nél, mióta tudom, hogy kell használni, még az első szélvédő belső fele is tök jó lett, pedig szerintem azon látszik meg a legjobban a legkisebb tökéletlenség.
Bogyó
-
FeRRaR1
őstag
válasz Peti78 #41119 üzenetére
Valóban könnyebb a Wolf felvitele ezt alá írom. Viszont nekem a hidrofób hatás és tartósság illetve tisztíthatóság a BSD mellet szól. Lehet mert Fussora megy (Viszont előtte sem dobtam hátast a Wolftól mikor szárazolás befejezéséhez használtam...)
Majd csinálok egy teszt videót ha lesz időm / energiám / kedvem
-
Peti78
őstag
válasz FeRRaR1 #41112 üzenetére
Jobb dolgozni vele, jobban tetszik a felület, (talán színfüggő) és azt tapasztaltam, hogy tovább tart, és jobb mosni ha ezzel van kezelve. De az is elképzelhető, hogy a nagy sztárolást követően nem volt az a hűha érzés.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
M0RGI
őstag
Válaszoltak a Sonaxtól:
"Our SONAX Gloss Shampoo does not contain any wax or polymer that will make the paintwork water repellent. It thoroughly cleans the paintwork so that can be polished and waxed afterwards."
-
Varshi
aktív tag
válasz bogyo74 #41103 üzenetére
> Én legutóbb a Chemical Guys ablaktisztítóját próbáltam, és nagyon más, mint a Clin. (...) Az más kérdés,
> mióta már egészen összebarátkoztam vele, és tudom jól használni, nagyon szép eredményt érek el ezzel is.Tehát az összebarátkozás után már megközelíti a Clint, vagy jobb nála?
-
Peti78
őstag
válasz FeRRaR1 #41108 üzenetére
Kipróbálnám a wax-ot, de önuralmat gyakorlok én is. Van bsd és wolf féle WQ 2N Nano gyorsfény is.
Gyorsan hozzáteszem, hogy a kettő közül nekem a wolf sokkal jobban tetszik. Igaz, a bsd-nek jobb az illata de az annyira nem érdekel.Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
japci
csendes tag
válasz Zolinho1026 #41090 üzenetére
Koch Chemie 8.02 kihozza a 3000es csiszoläst. Ma (is) tesztelve volt Meguiars mikroszälas paddal , rupes mikroszälassal es rupes gyapjuval is ment. Nincs kizárva, hogy a 9.01 kihozza a 2000-est is. Mind a kettő kapható náluk. Én a 2000-es után csináltam egy 3000-est, aztán polír.
#Általánosságban: rövid pályafutásom alatt azt vettem észre, hogy nagyon elhanyagolt autónál jó dolog előtte minimum 3000-essel megcsiszolni a fényezést, szerintem rendesen lehet vele spórolni mind időt, mind pedig anyagot is. Vélemény? -
FeRRaR1
őstag
válasz Peti78 #41107 üzenetére
Szerintem itt komolyan sokan megvetettük a turtle termékeket. Hozzá teszem nagyrészt jogosan
Ezt a kettőt viszont betáraznám már: Turtle Wax Hybrid Ultra Thick PH Balanced Car Snow Foam illetve Turtle Wax Hybrid Sealant Hydrophobic Spray Wax Ezek mennek Amerikában és Kanadában Ice néven. Ez teljesen más kategóriát képvisel minőségben, de árban meglepően nem. Amég rá nem jönnek hogy elcseszték az árazást
Viszont annyira be vagyok tárazva mindenből hogy önuralmat gyakorlok. Tiszta szenvedés....
[ Szerkesztve ]
-
prannk
őstag
Melyik Kerámia bevonat ajánlott fekete autóra ami nem a legdrágább de nem is a legolcsóbb?
Tehát Ár/érték arányban melyik a legjobb? -
bogyo74
tag
válasz n@p@lm #41091 üzenetére
Én legutóbb a Chemical Guys ablaktisztítóját próbáltam, és nagyon más, mint a Clin. A legfurább különbség az volt, hogy míg a Clin-nel tudok egy menetben ablakot tisztítani, és kellően tiszta ronggyal nagyon szép eredményeket értem el, addig a CG esetén mindenképpen foltos az üveg a tisztítás után, és egy száraz ronggyal kell áttörölni.
Az más kérdés, hogy mióta már egészen összebarátkoztam vele, és tudom jól használni, nagyon szép eredményt érek el ezzel is.Bogyó
-
polonic
félisten
Az armor all melyik termékei ajánlottak?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest