-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
japci
csendes tag
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kérni. Szeretném szebbé tenni az autóm fényezését. Próbáltam lefotózni a jelenlegi állapotát:
Ő lenne maga a kocsi:
Ezt a gépet néztem ki:
https://www.nordex-tools.com/aufbereitung/poliermaschinen/polierer/poliermaschine-titan-dual-action-tda21-exzenterpoliermaschine
Még viszonylag emberi árban van, és szerintem elég jó paraméterekkel rendelkezik. Tudnátok véleményezni a gépet?
Egy korábbi hozzászólásból idézve:
"Kezdetben vennék:
Menzerna 2500-as paszta + bordó korong
Menzerna 3800-as paszta + sárga korong
"
A fent állapotban látható (már ha látható) fényezésre minimális rutin mellett elég lehet ez a kettő féle polírszer ezekkel a korongokkal vagy kell a 400-as?
Még korábbról van AG HD Waxom. Ez jó lenne 3. lépcsőnek szintén géppel felvinni?Érdekelne még, hogy a kis szűk helyeket hogyan csináljátok meg? Például az ajtók feletti részt, ahol az esőelvezető csatorna is van, első sárvédő alja, csomagtér, tetősín alatt, stb. Szóval ahol egyszerűen nem fér be a gép/szivacs.
Az utolsó kérdésem pedig az lenne, hogy ezzel mit lehetne kezdeni:
Kösz szépen előre is a segítséget.
Üdv.
-
japci
csendes tag
Találtam fehéret is, gondolom az lesz a legkeményebb.
-
japci
csendes tag
válasz Petyyyyy #32962 üzenetére
Erre már más is kíváncsi volt az autoglym oldalán és ezt a választ kapta:
"Minden műanyagápolóban ami egy picit is tartós, található valamennyi szilikon. Az arányok inkább az érdekesek és az, hogy felhordás után mennyi idő után lesz olyan állagú a bevonat, hogy nem tapad bele a por. A VRC antisztatikus bevonatot hoz létre és kb a felhordás után 10-20 másodperccel, teljesen száraz hatású lesz…"
-
japci
csendes tag
válasz FeRRaR1 #33143 üzenetére
Azért annyira ne rettenj el, vedd a bátorságot, és írd össze azt a listát. Jelenleg az információ gyüjtö szakaszban vagyok, mint te annak idején. Igaz, már vagy 20 autó mögöttem van, de csak elméletileg.
Jó, van egy F Astra, ami gyakorlatilag is mögöttem van. Állítólag az ajtó éleknél szürke az alapózó.Amúgy motorkerékpárt polírozott már itt valaki? Olyan nagy különbség gondolom nem lehet, de például az érdekelne, hogy mondjuk a fusso mennyire höálló?
-
japci
csendes tag
válasz Kereplő #33387 üzenetére
Elég korrekt leírás. Annyival egészíteném ki, ha szabad, hogy szerintem nem teljesen mindegy, milyen a folyékony mosószer.
"
- Enzimmentes
- felületaktív anyag tartalom 5-15 % közötti
- Szappantartalom 5 % alatt
- optikai fehérítőt ne tartalmazzon
- öblítőt ne használjuk.Ezzel megakadályozzuk az akár 30 %-os nedvszívás-csökkenést.
"Az infó érdekes helyről érkezik, ami nem más, mint a mosható pelenka. Foltok vannak ott is, elhihetitek, és fontos, hogy a nedszívóképesség is megmaradjon. Amúgy szerintem vannak érdekes hasonlóságok még a cikkben, amit esetleg lehet hasznosítani mikroszálas kendőknél is.
Forrás: http://strami.blog.hu/2018/01/25/a_moshato_pelenkak_mosasa_tarolasa
-
japci
csendes tag
válasz Kereplő #33745 üzenetére
Én az előző autómmal jártam úgy, hogy cserés lett az ablaktörlő, gondoltam veszek Bosch-t, mert az jó. Olcsó nem volt, de legalább jó sem lett. Csíkozott. Olvastam egy másik fórumon, hogy csak a gyári a jó. Jobb lett volna vásárlás előtt elolvasni persze. Meg is rendeltem a gyárit, majd amikor megjött a Bosch ablaktörlő, ami ugyanolyan, mint amit én vettem előtte, néztem, mint a lukinyúl. Nem is értettem, de nagyon alaposan megnézva az ablaktörlőket a nagyon sok jegyű gyári szám(?) a lapátokon csak majdnem volt ugyanaz. Mondjuk 16 karakterből az első 15 volt ugyanaz, de az utolsó nem. És hogy-hogy nem, a gyári tökéletesen működött.
[ Szerkesztve ]
-
japci
csendes tag
Mosókarcokkal megfűszerezett krómkilincsre lenne esetleg valami tippetek? Magamtól kettő variációt látok:
1. Mikroszálas kendő + Menzerna 2200 vagy 3800 (400 esetleg?)
2. Ugyanez, csak géppel, puha szivaccsal.Köszi előre is a tippeket.
-
japci
csendes tag
válasz weres78 #34625 üzenetére
Ilyenem van, ezzel utána kenjem át? Vagy mivel lehetne még utána kezelni?
-
japci
csendes tag
válasz RP1980 #34703 üzenetére
Én használok koszradírt a szélvédő belső oldalán, sima vízzel és szerintem elég jó. Valóban enyhe súroló hatása van, de ha a 4nullás acélgyapjú nem bántja az üveget, ez sem fogja.
Amúgy nekem eddig e legjobban bevált módszer: száraz mikroszálassal áttörlöm alaposan, vizes koszradír, majd egy "hepe-hupás" mikroszálas és ablaktisztító.
-
japci
csendes tag
válasz rasotamas #35101 üzenetére
Foliatec féknyeregfesték pontosan ilyen. Kerék le, drótkefével tisztítasz, ha kell, maszkolsz, ecsetelsz,kész. Sok jutub videó is van róla természetesen.
2 hónapja csináltam, szóval a tartósságról még nem tudok mit mondani. Leírást alaposan olvasni: a kicsi az edző, nem lakk. -
japci
csendes tag
válasz rasotamas #35105 üzenetére
Azt nem írtad, hogy olcsó is legyen. Ha piros autóm lenne, akkor piros lenne a féknyereg is. Viszont abban Formasternek igaza van, hogy akkor már úgy kell kinéznie annak a résznek, ahogy annak ki kell néznie.
Nyilván, ha minden feltétel adott, el lehet vinni homokfúvatni, és mondjuk összekötni egy fékolaj cserével, de sima drótkorong-fúrógép kombóval is lehet eredményt elérni.
Itt úgy gondoltam, minek is ezt festeni? Miután először vizet ért, megtudtam.
Az, hogy fested-e, ahol nem látszik, rajtad áll. Ha nincs szétszedve, azért elég macerás. Én bevallom, nem festettem le. Ellenben a féktárcsának azt a részet ami a felni "folytatása", azt is lefestettem, sőt, körbe is egy kicsit, ahol nem volt semmi szín. -
-
japci
csendes tag
válasz rasotamas #35116 üzenetére
A drótkoronggal vigyázni kell, nyilván alap a védőszemüveg, és a füldugó sem utolsó szerintem. Repked mindenfelé. Nekem hajban és ruhában is volt. A ruhát nagyon át kell nézni mosás előtt, mert a fém szálakat még a venis sem annyira hozza ki . Én ilyennel csináltam, de nyilván számtalan féle van. Azt vegyed, amelyikhez megfelelő szerszámod van. Arra azért vigyázz, ha mondjuk flexxel csinálod egy brutál drótkoronggal, akkor (is) óvatosan. Ha megnézed, a féknyergen van alul és felül is ilyen"csúszórész", ami egy ilyen hernyó gumival van védve a por és minden egyéb ellen. Na, szóval abba ne húzzad bele, mert akkor ha akartad, ha nem, szét kell szedni és ki kell cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
japci
csendes tag
Valakinek ilyennel van tapasztalata? Ez egy mosás utáni üres, tisztító járat, minden nélkül. 1-2 hónapja előjött, hogy habos marad még öblítés után is a gép és kell rá indítani extra öblítést. Az alsó szűrőt, ami igazából egy fura alakú műanyag, kipucoltam, de nem segített. 4 féle porral/géllel próbáltuk, nem segített. Okozhatja ezt az, hogy a kocsis mikroszálasokat mosom benne?
-
japci
csendes tag
válasz gaborka8x8 #35146 üzenetére
Ha szabad kérdezni,mennyiért szokták megnézni,hogy kell-e ezeket cserélni? Csak,mert ha ezért fizetsz is,akkor én szerintem rájöttem,miért röhögnek ki. Ha megnézed,1000 forintért már kapsz egy liter teljesen jó minőségű fékolajat. Annyi ugyan aligha kell,de 250ml-et mondanak kerekenként. Szóval ha én "pék" lennék, örülnék,ha mindenki hozzám járna ellenőriztetni ahelyett,hogy lecserélné.
Amúgy meg pont az üzembiztonság miatt kell lecserélni. A fékolaj nagyon sok vizet fel tud venni. Namost,ha nem cseréled,akkor lehet mondjuk olyan,hogy elkezd befogni a fék. Nem kell neki nagyon,szinte észre sem veszed, de pont elég ahhoz,hogy egyrészt hamar a tárcsát is cserélni kell,másrészt pedig annyira elmelegedhet,hogy azon a keréken megszűnik a fékhatás. Aztán ha benéz a ló az ablakon,az annyira nem vicces.
Amúgy meg,nézzél bele a fékolajtartályba. A fékolaj az kb víz tisztaságú. Ha olyan a 18 éves is,akkor az ász. -
japci
csendes tag
válasz jozsi252 #35174 üzenetére
Ugyan nem volt még garanciális autóm, de nehezen tudom elképzelni, hogy ha én azt mondom a szervízbe, hogy márpedig 0w-20-at raktok bele, akkor ne az kerüljön bele. Főleg úgy, hogy ez a gyári előírás. Amúgy a Hondákba is 0w20/0w30-as olajat kell/lehet tölteni, igaz, itt nincs olyan kitétel, hogy ha ettől eltérsz, akkor utána vissza kell térni. Na most, ha én, egyszerű parasztgyerek megveszem a 0w20-as olajat (Mobil1) 10,5 fontért , akkor vajon a szervíznek mennyibe kerül? Fel tud kúrni, amikor 98 forintot spórolnak ezzel autónként, mert ki lehet számolni, hogy az mennyi 3 millió eladott autónál! De ki a szart érdekel, ha letérdel az autóm?
-
japci
csendes tag
válasz nandow #35260 üzenetére
A koszradírt tuti kipróbálnám a helyedbe. Ha sérült a műanyag, akkor szerintem csak a koszt lehet kiszedni és akkor annyira nem látszik. Bár remélem, valaki tud rá valamit,mert úgy tűnik,ez egy Accord típushiba lesz. 😊 Nekem a csomagtérajtó belsején vannak ilyen ocsmányságok.
[ Szerkesztve ]
-
japci
csendes tag
válasz rasotamas #35259 üzenetére
Tuti meg lehet,de az is biztos,hogy soha nem csinálnám. Ott azért egy elmozduló tuskó át tudja rendezni a motorteret,esetleg az olajteknő beszakad,ilyenek. Nincs a közeledben ilyen szereld magad műhely,ahol x pénzért kapsz egy helyet,akár emelővel,és vannak opcionálisan bérelhető szerszámok?
-
japci
csendes tag
válasz SSJmeszes #35568 üzenetére
Szia.
Lexol Vinylex. Azért nézd meg. Én ezt használom,és meg vagyok vele elégedve. Mellékesen jó az illata is.
Ja,ha konkrétan a shiny garage termékpalettájából gondoltad,nem szóltam.
[ Szerkesztve ]
-
japci
csendes tag
válasz BigBlackDog #37154 üzenetére
Milyen kesztyűben pontosan, ha szabad kérdezni?
-
japci
csendes tag
Tapasztalatotok szerint mennyi polír pad kell egy autóhoz? Legyen a példa kedvéért egy 1 éve polírozott kombi, aminek max egy "frissítő" polír kell mondjuk fusso előtt és legyen egy városi kisautó (sötét színű), amin bár mély karcok nincsenek, de tiszta mosókarc az egész autó, esélyes, hogy több, mint tíz éve semmilyen ápolást nem kapott.
A másik kérdésem az lenne, hogy szerintetek fehér autónál működhet a menzerna 3in1? A cél nem showshine lenne, arra nyilván nem való, de hátha van valakinek tapasztalata, mégis mit lehet vele elérni.
Előre is köszi.
Üdv.
-
japci
csendes tag
válasz Formaster #38465 üzenetére
Dual-action gép az éppen most főszerepet játszik a Dilemma című rövidfilmbe. Nem igazán tudom eldönteni, hogy ezt vagy ezt kéne venni. A fő kérdés az inkább, hogy megéri-e a Rupesnek a szemmel is jól látható felára? Valakinek esetleg tapasztalat a két gép közül valamelyikkel, vagy általában vélemény?
Nem napi használatban lenne a gép, évi pár autóról beszélünk, egyelőre.
-
japci
csendes tag
válasz RP1980 #38468 üzenetére
Utánanéztem a Makitának, gondolom a po5000c-re gondoltál. Nagyon jó tipp volt, kösz szépen. Tetszik, hogy lehet kapcsolgatni a forced funkciót, ellenben ennek köszönhetően csak 5,5mm a hub. Viszont ahogy láttam videókban, nagyon szépen lehet vele dolgozni. Esélyes, hogy ez lesz akkor.
-
japci
csendes tag
válasz RP1980 #38470 üzenetére
Igen, a pad-es kérdést így gondoltam, hogy egy autóra akkor mennyi kell, de akkor lépcsőkent kb.5-el meg lehet oldani. Nyilván ez sok egyéb tényező függvénye, de kiindulásnak jó lesz.
Arra viszont szeretnélek megkérni, hogy a sárkánnyal te közöld, hogy amíg én polírozok, addig ő mossa azt, amit levettem, mert én ekkor nem szeretnék ütéstávolságon belül tartózkodni...
Tisztításról majd nézek valamit, köszi.Formaster: kompresszor még lenne, de ülepítő (vagy mi a neve annak, ami megfogja a vizet, esetleges olajat) az nincs, így azzal nem szeretném fújogatni a korongot. A "centrifugás" tipp viszont jó, kösz szépen.
-
japci
csendes tag
válasz jozsi252 #39046 üzenetére
A B oszloptól előre a százalék kiszámításánál figyelembe kell venni azt,hogy a 70% a gyári,fóliázatlan üveggel együtt értendő. Az újabb autóknál már gyárilag is van valamennyi szűrés.
Az előző autóm az első szélvédő kivételével körbe volt fóliázva. B oszloptól hátra legsötétebb,első kettő oldalablak pedig csak UV. Én is szerettem volna a szélvédőt is megcsináltatni,de nekem akkor - 4éve kb- azt mondták,hogy megcsinálják szívesen,de ahhoz ki kell venni a szélvédőt. Nekem ennyit nem ért. A fólia Llumar volt,semmi gondom nem volt vele. Én a Thomyfolia-nál csináltattam. Volt később egy kis garanciális problémám,azt jól kezelték,ellenben,amit akkor tanultam meg: ha legközelebb viszem fóliáshoz,akkor mindent körbefotózok előtte gondosan,főleg az ajtópaneleket. Mert nekem összekarcolták az egyiket,de akkor és ott nem néztem meg alaposan és fotóim sem lettek volna, hog, az biza nem ott amikor idehoztam a kocsit.
Holnap fóliázunk egy kis kiát, kíváncsi leszek,hogy sikerül. A saját kks jazzemet megcsináltam már,tökéletes nem lett,de első próbálkozásra nem rossz azért. -
japci
csendes tag
válasz polonic #39053 üzenetére
Nem állítom, hogy nem lehet lefóliázni kiszerelés nélkül, de nekem azt mondták, hogy ők úgy vállalják, mert úgy tudnak minőségi munkát végezni. Egyrészt ugye ez jelentőset dob az áron, másfelől a gyári ragasztásnál sok jobb nincs. Amikor visszarakják a szélvédőt nem jó lesz, vagy nem és beázik. Aztán lehet vele szaladgálni megint.
- jozsi252: szerintem ez részben lutri, hiszen nem tudod, ki csinálja majd a kocsid. Lehet, hogy egy jó hírnevű cég éppen felvesz egy új embert, aki elrontja. Megesik. Más kérdés, ha egy komoly cégről beszélünk, akkor a felelősséget is vállalja utána. Minden esetre szerintem a fotózás jó dolog előtte. A másik, ami szerintem a cégre nézve sem sértő, korrekt megoldás, hogy amikor leadod a kocsit, megkéred a munkafelvevőt/főnököt, nem tudom pontosan kit, hogy szánjon rád 5 percet és járjátok együtt körbe a kocsit kívül-belül és nézzétek meg, van-e a munka előtt bárminemü sérülés a kocsin.
Amúgy előre még okos dolog biztonsági UV fóliát rakatni. Egyrészt nehezebb betörni az ablakot, de ami talán fontosabb, hogy ha behatás éri az üveget, például amikor telibeverik a kocsit oldalról, akkor nem hullik az ember ölébe az egész, minimalizálja a további sérülés kockázatát. Aki pl. gyereket szállít elöl, fokozottan fontos ez, persze csak szerintem.
-
japci
csendes tag
válasz RP1980 #39492 üzenetére
Miben nyilvánul meg a rémálom (Honda)? Éppen ezeken kezdenék. Megvettem az itt tanácsolt Makitát, és ha valami csoda folytán időm is lesz, nekimennék a Jazz-nek. Csak ezért kérdem, mire figyeljek? Mármint puhaHondaLakk specifikusan mire figyeljek.
- jozsi252
Én is pontosan így gondoltam. Csak ugye, ki nem profi ma már? Én is elmentem valakihez - aki profi - , hogy majd jól el lesz mondva minden és sebes lesz az állam a nap végére. Teljesen haszontalan nem volt, azért pár dolgot tudott mutatni, de a tükröt fényeztetni utána nem volt vicces, mert hogy ott sok lett a meleg nagyon gyorsan egy adott helyen, és nem meglepő módon ezt a lakk nem tolerálta.
Szóval inkább jutub videók, aztán pár bontott elemen gyakorolni.
-
japci
csendes tag
Használat után a gyurmát lehet valahogy tisztítani, vagy kuka?
-
japci
csendes tag
Sziasztok.
Motorháztető kőfelverődésből hogy szedem ki a waxmaradványt? Kicsi barányhimlős lett az eleje.
A másik kérdésem az lenne,hogy mit tudnátok ajánlani zöld rupes pad+ fg400 helyett,ami többet vág ugyanazzal a géppel (makita po5000c)
Köszi előre is -
japci
csendes tag
válasz runner 125 #40699 üzenetére
Az értéktartással azért vitatkoznék. Szerintem kevés autó tartja jobban az árát. Annyit hozzátennék,hogy csak a mazda6-okat kísérem figyelemmel,a többi típust nem.
-
japci
csendes tag
Üdv!
Utobbi két hétben tudtam foglalkozni a polírozás témával. Jelenleg azt próbálgatom, hogy milyen lenne komolyabban csinálni ezt a dolgot. Három autót is megcsináltam gyors egymás után, hogy lássam, milyen az, amikor meg kell csinálni, nem pedig kedvem van hozzá. Ez mondjuk inkább mellékszál, ami lényegesebb talán, hogy nekem fogalmam sem volt például, mennyi egy autónak az anyagköltsége. Nyilván ez rengeteg dologtól függ. A [link] elt xls-ben egy elhanyagolt 3 ajtós bordó minihez felhasznált anyagok láthatóak. A felhasznált anyagokat lemertem elétte-utána, igy kaptam egy kb. képet arról, mennyibe kerültek az anyagok. Igyekeztem mindent beleszámolni, de mondjuk "Gép kopáshoz" nem igazán tudtam mennyit írni. Három gépet is használta, ezek nyilván egyszer elromlanak, azokat meg kellett venni. Valakinek adta már meg magát polírgép? Ha igen, mennyi autó után?
Főleg érdekességnek teszem közzé a táblázatot, de minden építő jellegű kritika érdekel.
Csináltam még egy Kia Picantot és egy Honda Jazz-t, arról is megvannak az adatok. -
japci
csendes tag
válasz Formaster #40887 üzenetére
Pontosan abban a reményben töltöttem fel, hogy valaki „beleköt”. A honnan hová-ról [ide] rakok egy videót és egy [képet] . Sajnos a Miniről nem csináltam utána képet/videót. Felvittem a Jazzről és a Kiáról is az adatokat, [itt] vannak. Érdekes, hogy a Jazz-re már 56 g FG-400 ment el. A minibe több karc maradt, mint a Jazz-be, érezhetően nehezebben adta magát. A cél valahol a korrekciós és a fényesítő polír között volt. Egyik autó sem volt nevezhető megkíméltnek. Nem akartam mondjuk két hetet tölteni csak egy autóval és az is könnyen lehet, ha három hetet töltenék vele, akkor sem tudnám megcsinálni rendesen. A Jazz volt az első autó, amit csináltam, most igyekszem tapasztalatot gyűjteni.
A következő autó egy 2003-as fekete Kia Sorento, ott szerintem legalább egy elemen a csiszolást is ki fogom próbálni (rupes x-cut).
Műhely rezsi nincs, a szomszédnak a garazsát, annak a fedett elejét tudom használni.
A gép fogyasztása szerintem jogos, oda beszerzek majd egy fogyasztásmérőt. Valamit azért odaírtam.
Ami tetszik, az a fejlesztési költség. Erre így nem gondoltam. Persze látom, hogy összeveszek mindenfélét kipróbálni, de nevet még nem adtam neki.
A munkaórákat azért nem írtam be, mert egyrészt elfelejtettem felírni, másrészt pedig nagyon sok. És ez főleg abból adódik, hogy kezdő vagyok. Könnyen lehet, hogy egy tapasztaltabb versenyző kihoz egy sokkal jobb eredményt negyed ennyi időből. Azt egy távolabbi lépésnek érzem, amikor az időt kell optimalizálni. Először szeretném az elgondolt eredményt elérni.
Egyelőre ezek a gépek vannak: [1] , [2] , [3]
Nem Rupes/Flex, de azért noname-nek nem nevezném őket. Vigyázok rájuk, aztán meglátjuk, hogy bírják. Ha lesz velük tapasztalat, megosztom mindenképpen.
Korongnál szemmel is jól látható kopást a zöld rupesnél láttam. Nyilván nem kukás még, de sok autó nincs benne. Itt sem zárom ki, hogy kevés polírszert használtam, és azért kopott a kelleténél jobban. Ezért írtam 15-öt, de itt is jogosnak érzem a kritikát.
Megérkeztek már a mikroszálas korongok (Meguiars es Rupes), meglátom nemsokára, azok milyenek. Rendeltem hozzájuk Meguiars Ultumate Compound-ot és KC H8.02-t. Kíváncsi leszek az FG400-hoz képest.
Kiprobáltam még [ezt] is, és elég jó vele dolgozni.
Pad Prime nincs.
Gyapjúval még nem dolgoztam, de mindennek eljön az ideje. Az amúgy csak rotára jó, nem? Mert az egyelőre még nem van, nem mertem venni.
Milyen rétegvastagság mérőt használtok ti?
-
japci
csendes tag
Lenne egy kérdésem. Mi a helyzet a műanyag lökhárítókkal, ha polirozásról beszélünk? Ott vakrepülés van? Mivel, ha jól tudom, nincs olyan rétegvastagságmérő, ami működne műanyagon.
-
japci
csendes tag
Kerámiából a 60ml mennyire elég? Megfordítva : mennyi kerámia kell egy kocsira?
-
japci
csendes tag
válasz Mauzes #41074 üzenetére
Bár nem engem kérdeztél, de talán segít. Szerintem a legnagyobb hiba, hogy túl sokat kennek fel, és "felhős" lesz valamint nehéz visszatörölni. Keveset kenj. A keveset pedig itt látod. Hang nem szükséges, elég megnézni, mennyit rak rá a srác. Persze az egész videó hasznos.