-
GAMEPOD.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Asteroth86
kezdő
Èrtem ès bele se akarok gondolni hogy máskèpp hogy megy ezen a rostàn àt de maradjunk annyiban hogy most sokkal jobban aggódom a csomagok megléte felől. Majd idővel ugyis elválik mi lesz. Egyetlen egyszer volt olyan a múltban ahol a Nav reptéri igazgatósàga a csomag össz. èrtèke miatt megakasztottàk a csomagot. Akkor egèsz egyszerűen beszèltem Novàk Nàndor pènzügyőr Őrnagy ès szakértővel aki engedèlyezte az Áfával terhelt szàmlàk bemutatàsát elektronikus formàban ès ezutàn útjàra engedtèk a csomagot.
[ Szerkesztve ]
-
Asteroth86
kezdő
Mondjuk ez tènyleg èrdekes amit mondasz de egyébként a különálló rendelések mint 54000 Ft alatti (150 €alatti) vásàrlàsok igen. Ez nem az első ilyen összegű rendelèsem ami több rendelèsből tevődik össze aminek az összèrtèke meghaladja a fennt nevezett összeget. Sőt èppen csütörtökön kaptunk egy halom x box one szèriàhoz rengeteg alkatrèszt ès az is bőven az èrtèk felett volt. De másképp hogy működne a dolog? Te kifizeted eladókènt xy mennyiségű rendelèsedet ami nem èri el a hatàrt ugyebàr. Az eladók rendelèsenkènt becsülettel feltöltik a IOSS-ba a àfàval terhelt szàmlàkat ès utána valahogy kell hogy legyen egy módja annak hogy ez valamiért mègis több csomagtestvèrèvel egyetemben problèma nèlkül egy csomagon osztozva ne akadjon fennt.
Valószínűleg az lesz amit leírtàl ès ami nincs itt az reklamàlható miutàn lejàrt a szállítás /vèdelmi idő. Tiszta sor. Tudom hogy azoknak akik màs csomagjait vettèk kèzbe azok nagyobb falakba ütköztek de itt egyértelműen nem vitatkozhat sem az eladó (holott nem az ő hibája) sem pedig az Ali. Bàr ötszintèn megmondom neked jelenleg jobban örülnék ha az àrú kerülne elő.
[ Szerkesztve ]
-
Asteroth86
kezdő
Bocsànat ha fèlrevezető volt. Végig 2 koedukàlt csomag volt a törtènet szereplői. Azt nem mèltattam említeni hogy ez 7 rendelèst foglal magában. Legközelebb leírom.
Èn is remèlem hogy ekkora pech nem lètezik mert a kèsedelem egy dolog de ha meg se kapjuk akkor van igazàn a nagy baj.
-
Asteroth86
kezdő
Leírom pontosabban de a törtènet szempontjából nem releváns. 7 rendelès összesen. 2 koedukàlt csomag. Az egyikbe 3 a másikba 4 rendelès került. Èn az Aliexpress saver illetve standard shippinget hasznàlom minden esetben. Èn tudom hogy nem minden esetben lesz ebből UH...BE stb. Viszont èn màr többször tapasztaltam hogy nem mindig van ebbe logika hogy melyik kap èlből EO szàmot vagy Belga szàmot stb. Eladó függő is. A 7 rendelès összèrtèke 130 ezer ft kerekítve de mivel Vas megyèben egy szórakoztató elektronika szervíz vagyunk igy ebből az következik hogy maga a 400 száz ezer ft. a kiesett eddigi bevétel a kèsedelem miatt. Hisz itt vannak bizonyos chipek, egyéb alkatrészek melyek elengedhetetlen a szervíz munkàkhoz. Alibaba-ról csak olyan dolgokat rendelünk pl. ami nagyon gyakori fogyó alkatrész ès tènyleg èrdemes akkora tètelben rendelni.
-
Asteroth86
kezdő
Az! 226 ember dolgozik a Ghiblinèl ès mielőtt eljutottam a Ghibli reptèri raktárvezetőhöz előtte az első szemèly a Ghiblinèl aki felvette nekem a telefont azt mondta hogy ő senkit nem tudd kapcsolni aki èrdemben tudna segíteni. Nyilvàn ezt nem nagyon nyeltem be ès addig èrveltem amig szàmról-szàmra eljutottam a megfelelő szemèlyhez. Nekünk ebből a 2 csomag eltűnése miatt közel 400 ezer ft-os szervizelési projekteink làtjàk kàràt ès nem beszèlve arról hogy az ügyfeleinknek nem tudunk mondani semmi elfogadható magyarázatot.
-
Asteroth86
kezdő
A csomagokat a Cainaio kinàban a koedukàlt raktárban egybecsomagolja tehàt ök hibáznak ha az 1-1 csomag más-más közösített csomagba kerül.
Nèzd nem akarok senkit fárasztani feleslegesen a csomagszàmaimmal mert èn is ugyanazokat a platformokat hasznàlom amit ti is ès èvek óta èvi 500+ rendelèst zavarok le tehàt annyit fogsz làtni amit èn is leírtam.
Abban igazad van hogy adatbázisból közlik az információkat a NAV ès a Ghibli is ès tulajdonképpen senki nem làtta soha fizikálisan a csomagokat. Tehàt vègsoron bàrmi lehet.
Engem leginkàbb az èrdekel ami mèg nem tiszta de ki akarom deríteni hogy ki vàllalja a felelősséget vagy melyik az a szerv aki vègsoron vissza tudja valahogy követni hogy mi törtènhetett.
[ Szerkesztve ]
-
Asteroth86
kezdő
Akkor jól értem ők nyilvántartják, levámoltatják stb. azután meg nem tudnak róla semmit hogy mikor és kinek adták át?
Igen V nagyon jól megragadtad a lènyeget. Pontosan ezt törtènt.
Másik dolog az akkor miért csak Cainiao kezelési bejegyzéseket látok és ők meg nincsenek megnevezve?
Igen csak a Cainiao kezelèsi bejegyzèseket làtod illetve èn is mert ugyanazokkal a platformokakkal dolgozzom mint te. A Ghibli munkássága a folyamatok között csak a hàttèrben lètezik de van.
-
Asteroth86
kezdő
Nem nincsen sajnos nincsen ilyen bejegyzèsem hogy az EO központi raktárába èrkezett volna. Nekem màr több mint 2 hete hogy a 2 koedukàlt csomagom "Import clearance success" bejegyzést kapott.
Most tegyük fel igazzad van ès màsnak továbbítjàk. Akkor is ha ezen a szàmokon nem èrkezik több bejegyzès akkor pedig szàmot kellene vàltania ès valami másik szàmra kellene èrkeznie valami informâciónak nem?? Èn nem tudom elkèpzelni hogy ez ezutàn nulla infóval eltünik az ètterbe.
De èn nem gondolom hogy ez a helyzet hisz mikor a Ghiblinèl a raktárvezető rànèzett a csomagszàmokra akkor nàluk a pontos nevemet ès címemet mondta vissza. Akkor hogy menne egy másik címre?
-
Asteroth86
kezdő
Megnéztem a tièdet. Nem az èn csomagjaimnak nincsenek ilyen szàmai. Csakis OE szàmot kapott minden rendelèsem aztán került egy màsik alà ami ugyebár a koedukàlt màr. Sőt mindegyiknèl ott a bejegyzés hogy beèrkezett a budapesti reptère. Majd ezután a többi folyamatot követően elkallódott.
-
Asteroth86
kezdő
Annyit mèg hozzà kell fűzni hogyha meg a koedukàlt csomagnàl stimmel az utolsó 7 szàmjegy tehát orszàgkód ès irányítószám akkor el tudom képzelni hogy az önálló rendelèsek OE szàmai mielőtt alà rendelődnek ennek a koedukàlt OE szàmnak hogy màr ott eleve èrdemes ellenőrizni ezt a szàmot.
-
Asteroth86
kezdő
Ezzel kapcsolatban most amit írsz szkeptikus vagyok a saját esetemben ugyanis az OE nyomonkövetősi szàmok utolsó 7 szàmjegye ha Magyarország mindig 360-val kezdődik ès az utolsó 4 szàm pedig a lakcímed irányító szàma . Tehát mikor arról beszélünk hogy valaki olyan csomagot kap mint te akkor màr eleve mikor a rendelèseid azonosítót vàltottak mert ugyebàr a koedukàlt csomagunk kap egy generàlt nyomonkövetősi szàmot, akkor ott az utolsó 7 számjegy is gyanús lesz. Pl. Èn Kőszegszerdahelyi vagyok tehát az èn utolsó 7 szàmjegyem mindig 3609725-re fog végződni ès ez nálam stimmel.
[ Szerkesztve ]
-
Asteroth86
kezdő
Igen ha a tàplàlèklànc csúcsát nèzzük akkor a gazdálkodó szerv a Cainiao de a munkát a Ghibli vègzi ès az Express one esetèben a Nav Reptèri Igazgatósàg is megerősítette hogy az express one àlltal kezelt küldemènyek kivètel nèlkül a Ghibli kezei között fut àt. Ez a nem talàltàk törtènettel az baj hogyha tényleg nincs ott fizikàlisan akkor a kèrdès hogy hovà vittèk? Melyik kamionra raktàk? Annyira nincs messze az központi raktàr. Az express one azèrt mondta el nekem hogy velük vannak leszerződve mert kerestem azt a felet ahol kèrdezösködhetek hisz ök mèg nem vették át akkor valahol kell lennie. Persze elküldöm.
[ Szerkesztve ]
-
Asteroth86
kezdő
Igen! Köszönöm. Na most bocsànat hogy reagálva erre itt folytatom. Igen persze V igazzad van ők a hàttèrben vannak ès szortiroznak,raktároznak picit de mègis a folyamat rèsze mègha nem is làtod egy nyomonkövethető bejegyzèskènt. Szàmonkèrhetőek is hisz ha a központi raktàrba nem èr be a csomagod akkor annàl a folyamatnàl mègha nem is làtjuk valami logisztikai problèma van.A statisztika is azt mutatja hogyha több mint 3 hete ahogy a Navos Úriember irta az emailben hogy a gazdálkodó szerint a csomagok szállítása folyamatban van akkor itt valami baj van.
-
Asteroth86
kezdő
Veled V nem szeretnèk vitatkozni mert tudom hogy te ezekben a témákban topon vagy de elmondom mièrt írtam amit irtam. Miután feltűnt az késlekedés elkezdtem utánajárni. Első az express one volt aki tàjèkoztatott hogy a csomagok mèg vàmraktàron vannak ès nem lettek mèg àtszàllítva a központi raktárba. Kèrdeztem ki az üzemeltető. A Ghibli. Felhívtam a Ghiblit ès hosszú telefonálgatàsok utàn megkaptam közvetlen a Ghibli által üzemeltetett reptéri raktàr vezetőjènek a telefonszámát. Felhívtam aki elmondta hogy a vámraktàrukban csak addig tartózkodnak a csomagok amíg a NAV ellenőrzi az IOSS-ból feltöltött szàmlàkat ès miutàn minden rendben van kap a raktàr egy listát ami alapjàn felpakolják a kamionokat ès iràny az express one központi raktàr. Az úriember megnézte a csomagszàmokat ès közölte hogy nàluk nincs. Utána felhívtam a NAV reptéri igazgatósàgot akik szintèn utànanèztek ès ezt a vàlaszt kaptam Email-be.
"A keresett csomagokkal kapcsolatban tájékoztatom - a szabad forgalomba bocsátás során nyilatkozattevőként eljáró gazdálkodó tájékoztatása alapján, hogy azok szállítása folyamatban van. A kiszállítást az Express One Hungary Kft. fogja végezni."
Ennyit èrtem el hogy egymásra mutogatnak ès közbe sehol sincsenek a csomagok.
Ne haragudj ha valamit itt a proceduràba nem helyesen irtam le de pontosan azt irtam le amit a NAV ès a Ghibli mondott nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Asteroth86
kezdő
válasz mályva #55246 üzenetére
Szia mályva,
Nekem èppen 2 ilyen csomagom ami 3 hete "Import clearance success" státuszban van ami ugye annyit tesz hogy a vàm szabadforgalomba bocsátotta a csomagokat. Ugye addig amig a vàm nem èr ehhez ponthoz addig egy vàmraktàrba kerülnek a csomagok amit a Ghibli nevű cèg üzemeltett. A One express a Ghiblivel van leszerződve ès miután a vàm szabadforgalomba bocsàjtja utána a Ghibli átszàlitatja a One express budapesti központi raktàràba.
Mályva nekem az lenne a kèrdèsem felèd hogy az ilyen csomagodat ami hosszú ideig ebben a státuszban volt/van nem tudom azt vègül később megkaptad???
Nekem ez egy új keletű problèma mert eddig minden Aliexpress csomagom a vàmeljáràst követően max. 5 napon belül a express one-nàl volt. Hozzáteszem azóta 5 később rendelt csomagomat is màr kiszállította azóta az Express one.
Előre is köszönöm a válaszodat.
-
Asteroth86
kezdő
válasz bbsofficial #45079 üzenetére
Dispute-ok kapcsán nem hiszek a kibúvókban. Ha valaki jól tudd érvelni és rendelkezésre állnak a bizonyitékok akkor nem kell semmiféle kibúvó. Aliexpress is a te oldaladra áll, ha becsületes vagy és kifogástalanul bizonyitod az igazad. Sőt talán még egy visszaküldési lehetőséget sem ajánl fel, hanem egyből "full refund" .
-
Asteroth86
kezdő
válasz Tamas1982.1 #45106 üzenetére
Az első dispute kapcsán, amit töröltél ott az Aliexpress hogy ítélte meg a reklamációdat? Jogosnak ítélte? Be tudtad bizonyitani, hogy rossz szabványt vettél hiányos termékleirás miatt? Ezek igy az elmondottak alapján nem derültek ki a számomra és felveti a kérdést, hogy ha újra dispute-ot nyitsz, akkor nem-e magadat szivatod. Az Aliexpress a jövöbeli vitáid megítélésénél azt is figyelembe veszi, hogy mennyire voltak hitelesek a reklamációid a múltban.
[ Szerkesztve ]
-
Asteroth86
kezdő
Köszi a választ. Az biztos, hogy valami szokatlan történt vagy történik, mert ez a 2 küldemény már kb. a 20. ezzel a feladási lehetőséggel ugyanonnan és eddig mindegyik ilyen csomag 1x kapott egy security return bejegyzést a kinai postától. 2 lépést vissza majd előre és szállítási időben igazából nem volt releváns. De most, hogy első ilyen "return" után mikor már azthittem legközelebb csak a Magyar posta érkezteti akkor elkezdödött az ördögi kör újra és újra. Igy 1 hónapos csúszással már nem olyan vicces. Azt meg nehéz elképzelnem, hogy logisztikai megszervezési problémák miatt késleltetik mert nincs elég árú amiért megéri megtankolni a repülőt kerozinnal. Szóval jobb híján várok és figyelek. Az eladó maga is rámírt, hogy megérkezett-e mert nem érti mi történik.
-
Asteroth86
kezdő
válasz Tamas1982.1 #45070 üzenetére
Ha sehol nem volt feltüntetve, hogy milyen szabványhoz való, akkor úgy gondolom, hogy a dispute jogos a hiányos termékleírás okán. Viszont ha akkár a "specifications" vagy "item description" lehetőségnél ez megtalálható, akkor nem. Illetve még esetleg ami elkerülheti az ember figyelmét, hogy van lehetőség a szabvány kiválasztására. Ha van. Szóval, ha egyik se áll fennt, akkor jogos. Ha sajnos igen, akkor legfeljebb egy visszaküldésre van lehetőséged arra hivatkozva, hogy nem a számodra megfelelő terméket vásároltad meg de akkor a posta téged terhel. Ennél az árkategóriánál úgy gondolom egy visszaküldés nem térül meg.
[ Szerkesztve ]
-
Asteroth86
kezdő
Sziasztok. Kedves Nagyúr, ránéznél nekem kérlek 2 küldeményemre? Mi lehet az oka annak hogy ezeket folyamatosan visszaküdik a "társasjáték" első mezejére újra és újra. Már többször miután megkapták a magyar bejegyzést miszerint át lett adva nemzetközi szállításra, eddig mindig visszahívták.
LX645177145CN
LX645148158CNKöszönöm előre is a választ.
-
Asteroth86
kezdő
Tudom, tudom. Nem is akartam, hogy ismételd magad. Persze hogy belefér a védelmi időbe. Engem sose zavartak az elnyújtott szállítások meg egyéb komplikációk. Ettől persze az ilyen izgalmak nyugodtan elkerülhetnek ha lehet. Nekem az a végkifejlett számít, hogy megkapom termékem vagy a pénzemet vissza.
Mindenesetre nehéz olyan eladót találni még nagyon pozitív visszajelzések mellett is, aki megmondja a frankót és nem kerülgeti a forró kását.
-
Asteroth86
kezdő
Kicsit visszatérve erre az esetre. Az eladó nem volt hajlandó újraküldeni a terméket arra hivatkozva, hogy meg kell rendelnie a terméket a gyártótól és az is 4-5 nap addig pedig megérkezhet. Beküldtem neki a screenshotot miszerint 11 van készleten Ali szerint. Erre persze nem reagált csak annyit, hogy nyugodjak meg és amint megérkezik újraküldik. Írtam neki:
Mi mást tehetnék...
Azóta se mozdult vissza a termék az eladóhoz. Nem tudom ilyen esetben meddig ülhet a helyi kinai posta rajta amig visszajuttatják.Másik pedig ami ma fogadott, hogy az eladó teljesen kiűritette a store-t. Nincs elérhető termék. Na ez mi? Leltár? 😅
-
Asteroth86
kezdő
Elnézést. Szóval az egyszeri vámkezelési megbízás kitöltésénél ha a csomag fizikálisan kinából van feladva de a magyar posta rendszere szerint a feladó ország Szingapúr akkor melyik az elfogadott?
Kinában adták fel. Kapott egy SG azonosítótt és Kínából Szingapúrba ment, majd onnan Magyarországra. Eddig mindig egyértelmű volt nekem. De ebben az esetben nem vagyok biztos. Tudom, hogy ők nem figyelnek más nyomonkövetőket és a logika azt diktálja, hogy Szingapúrt írjak be, de mondom megkérdezzem.
-
Asteroth86
kezdő
Azt szeretném kérdezni, hogyha a csomag valójában kinába lett feladva SG azonosítóval de a magyar posta rendszerébe Szingapúr a feladó akkor melyiket fogja a vám elfogadni? Előre is köszönöm a választ.
-
Asteroth86
kezdő
Ezzen is egy kicsit elgondolkodtam. LX644835708CN
Itt "Guangzhou City- t átadták a légi közlekedésnek" október 12-én és ezután egy ilyen megjegyzéssel "security return" visszaküldték a nemzetközi kicserélőbe.
Ezután pedig újra végigment ugyanazokon az állomásokon mint már előtte és újra átadták a légi közlekedésnek. Ilyet se láttam még.[ Szerkesztve ]
-
Asteroth86
kezdő
Értem. Akkor pontosabban fogalmazok. A címkén olvasható volt a nyomonkövetési szám és a feladó adatai. Ahol pedig az én címem volt ott nyomokban valamikor írás lehetett. Feltételezhetően valami ráfolyt és címem helyén egy kiszáradt folt maradt ahol helyenként haloványan felismerhető volt néhany betű. Valahogy így képzeld el.
-
Asteroth86
kezdő
Én is megnéztem a követési számot. Nekem volt egy hasonló esetem ahol a külföldi posta már bejegyezte hogy visszaküldésre kerül. Felhívtam a Magyar postát és kiderült, hogy olvashatatlaná vált a címzés és ennek hiányában visszaküldésre fog kerülni. Viszont a ügyfélszolgálatos hölgy felajanlotta, hogyha megmondom a pontos címet akkor intézkedik és visszaforditja a csomagot. Ez igy is történt és egy kis késsésel de megkaptam.
-
Asteroth86
kezdő
Köszi még1x. Van egy opció a Track24-nél hogy forditson angolra. Nekem megfelel. Bár az tény, hogy a Belgiumi bejegyzést már csak az egyik nyomonkövetővel láttam amit az összefoglalóban találtam a kérdés után. Sokan szidják a track24-et, de én amondo vagyok azért sokat megtudok belőle.
-
Asteroth86
kezdő
Lenne még 1 kérdésem kedves Nagyúr. Gondolom mint én és sokan mások kapnak csomagot hollandián keresztül. Már megvannak a szokásos egymást követő státuszok a fejembe és az egyik útban lévő csomagom szintén hollandián keresztül érkezne és érdekes lett számomra. Előrdulhat az, hogy kimarad néhány lépés és megis megjön a csomag? Mert ennél ez történt.
LT296222545NLÁltalában mielőtt jelentkezik az első bejegyzés a Magyar postánál láttom előtte, hogy pl.
Arrived in the sorting center majd insert into bag(PostNL) . Majd pedig a Magyar posta első bejegyzése következik miszerint felvétel a feladótól.
A fennti nyomonkövetési számnál az említett 2 lépés kimaradt és élből következett a Magyar posta "felvétel a feladótól. Tegnap előtt.
Előfordul ez másnál is és megis megérkezik a küldemény? Kellene ilyenkor aggódnom?
Köszi a választ előre is
[ Szerkesztve ]
-
Asteroth86
kezdő
Köszönöm és nagyon szuper ez a fórum. Az összefoglaló is nagyon jó. Én kb. 5 éve rendelgetek Aliexpreszről és ez az első alkalom, hogy vmi szokatlanba belefutottam. Ezért bátorkodtam ide írni. Bár én az összefoglalóban említett nyomonkövetők egyikét se használtam eddig. Én a track24-et használom jelenleg. Mindenesetre örülök hogy rátaláltam erre a fórumra. Tanulni lehet az itteni dolgokból.
-
Asteroth86
kezdő
Írtam az eladónak, hogy küldjön másikat. Válaszul azt kaptam, hogy holnap továbbítja a kérésemet az illetékesek fele. Amint kap választ jelentkezik. Hogy érted hogy akkár elküldi újból akkár nem én visszakapom a pénzem? Ha az eladó a várakozás ellenére elküldi és még relative időben ideér akkor mi jogom lenne a visszatérítésre? Lehet valamit nem tudok, ezért kérdem. Köszönöm
-
Asteroth86
kezdő
Sziasztok. Szeretném kikérni a véleményeteket a következő témában. Alieszpresz rendelésnél China EMS azaz E-packet postázási lehetőséget választottam. A csomag szépen útjára is indult. Aztán 4 nap után mikor ránézztem feltünt, hogy viszakerült ugyanabba a Shanghai kerületbe ahonnan elindult. Ezt furcsáltam és felhívtam az angol nyelvű ügyfélszolgálatot ahol közölték, hogy az ellenőrzés során kibukott és visszaküldték a feladónak. Na mondom "szuper". Írtam az eladónak aki a reakciója alapján tőlem tudta meg mi a helyzet. Majd megigerte miután visszakerült hozzá, újra feladja. Alapvetően ezzel így nem is lenne gond. Mindenki hibázhat. Kérdes az lenne, hogy mi lehet az oka amiért visszaforditják és, hogy miért állhat 6 napja egyhelyben. Mert állitolag ezt rendes postai kézbesítő visszavisszi. Tracking Nr. :LX252390298CN
Kinek milyen tapasztalata van?
Köszönöm előre a válaszokat
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- RAM topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hisense LCD és LED TV-k
- Eredeti játékok OFF topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- További aktív témák...