-
GAMEPOD.hu
War Thunder: Ground Forces - legördülő öszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
vhw
addikt
Értem én, hogy gőzgép... nyílván nem azzal van gond, hogy nem lehet kilőni (a Hellcatet - Jumbo meg...).
De mire a felsorolt típusok odafáradnak az objective területekre, addigra a Hellcat már szépen felbokrozva várja őket, akár egész szokatlan helyekre befészkelve. És nem az a baj, hogy olykor 1-2 ügyes szemtelenkedőt ki kell artyzni valahonnan, hanem, hogy kizárólag egy oldalra (eltekintve 1-1 egyéb nemzetnél előforduló copy-paste típustól) egyszerre falkában sok db kerül csatába - ami meg véletlenül nem az, az meg Jumbo vagy M6 (néhány UK tankkal keverve általában). Azok a típusok, amik ezen a szinten rendelkeznek még valamiféle effektív, megbízható páncéllal.
Bizonyára van valami oka, hogy miért jó, ha szigorúan egy oldalra kerül a kiemelkedő sebesség és a bizonyos körülmények között ez ellen effektíven használható páncél. A másik oldalra a közepes, vagy átlag alatti sebesség, párosítva a közepes, vagy ez alatti páncélzattal.Malibutomi:
Rank III fölé nem is szívesen mennék. BR 3-4 környékén tűnik kellemesnek, de most a küldetések miatt kénytelen vagyok/voltam magasabb ligába felmenni (kétlem, hogy a high tier jutalom tankhoz lesz türelmem) ."Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Sokáig fog még tartani ez a meta, hogy BR 4-5 környékén (realistic) a Hellcat és a Jumbo dönti el a csaták 70-80%-át? (mai tapasztalat). Nem nagyon lehet ez ellen ütőképes setupot kirakni...
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
válasz Malibutomi #10799 üzenetére
Ez a kupon dolog hogy működik?
Bármikor fel lehet rakni a marketre - amint letelik a honlapon kiírt határidő - (használatba vétel után is)?(Inkább elcserélném valami másik típusra a QF 3.7-est)
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
válasz milkabrams #10783 üzenetére
Itt mi változott, hogy ilyen irányba ment el?
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Mindigis ilyen volt a ground forces, hogy gyakorlatilag pár perces gözhenger jelent egy-egy csata (RB-ben is)? (Amit csak az tol ki, hogy olykor több perc elkocsikázni a frontra)
Van térkép, ahol 5 perc utan feltörhetetlen a spawn camp - anno mikor megjelenésnél kipróbáltam pár hétig nem volt ennyire gyors, sokszor ment az oda-vissza foglalás."Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
10k-s golden eagle kupon érdekel valakit?
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Érdekel valakit 10.000 GE-s kupon?
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
A pályák mindenképp valahogy "valósabbak", mint a wot egyszerű "pusztái", "tenyésztett" sziklái, dombjai, bokrai...
A tankok meg végülis... jól néznek ki, jobb-e vagy sem, mint amott a HD-k... nem tudom. Egy bizonyos szinttől már nem igazán ad pluszt a részletesség, mert nem arra koncentrál görcsösen az ember milyen részletgazdag a tankja, mikor az ellent lővi.A modulosdi...
Repülőknél is így van...
Ott (jobban) működik ez a modulos dolog; a tűzgyorsaság is nagyobb, így valami valamit előbb utóbb úgyis eltalál. (bár ott is vannak típusok, amiket lehet lőni perceken keresztül, az istennek nem tudod leszedni őket...)De itt tankoknál valahogy nem kerek a történet... Miért gyakran one-shot kill egy találat sofőr nyíláson, és miért nem, ha mellette 10 centivel viszi át ugyanolyan lövedék a páncélt...
Ami azt illeti az egész játékmechanika (a bázisok - pontok) nem igazán adnak teret a taktikázásnak... egyszerű rush-ra ösztönöz, aztán meg beton campre... A lemmingezés egyenesen ajánlott... aztán meg...
Pofon egyszerű, mégis érthetetlen, miért nem teszik... annyi taktikai érzék sem kell hozzá mint egy wot bázis foglaláshoz... nem kell átlátni a térképet, nem kell számolgatni hol mennyi és milyen tank jön... csak rohanni a körhöz, minél többen beleállni és lerendezni szemtől szemben - aki viszi a bázist máris gyűjti az előnyét. Ehhez képest rengetegen csak a mezőn bóklásznak.Ez a rendszer nem kedvez azoknak se, akik a másik játékban ügyesen helyezkedve be tudják védeni a bázist, visszalőni a foglalást... kihasználják a fedezékeket, a látótávot, a távolságot, rejtőzködnek stb. Itt face to face harcra kényszerítenek, ha foglalni/visszafoglalni akarsz, ilyenkor meg nem sok "skill"-nek marad hely az egyszerű túlerővel szemben. (ezen a sebzés véletlenszerűsége nemhogy javít... még rátesz egy lapáttal)
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
válasz PR0JECTNR56 #988 üzenetére
"sokkal jobban érezni a tankot"
Igen, amíg megindul, ahogy nehézkesen fordul egy helyben, egy nagyobb emelkedőn visszavált és úgy araszolva mászik ki... eddig tényleg érezni, hogy valami masszív lánctalpas dög van alattad.
De amikor akár 20-30 km/h-nál is keresztbe csúszik alattad... az már sok...
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
válasz PR0JECTNR56 #986 üzenetére
Én kb egy éve kóstoltam először bele ebbe a játékba - akkor még a repülős részbe.
Akkoriban is lényegében ugyanilyen volt a kezelőfelület... minimális változások történtek.Egyszer írta valaki valahol, hogy gyakorlatilag minden mindegy, csak ne olyan legyen mint a WoT-ban - kb. ez a mottója a fejlesztőknek.
(Ott a hangár, fent középen nagy piros téglalap logó - kiveri az ember szemét - majdhogynem WoT feeling - néha ösztönösen oda húznám az egeret, de mégis jobb alsó sarokban egy szolid "To battle" indítja a csatát...
A tankok ikonja háttal van jobbra fel néz - WoT-nál szemből, balra le...
Műszaki adatok egyiknél bal oldalon, a másiknál jobbon... és lehetne sorolni... Tényleg egy idő után úgy tűnik, hogy szánt szándékkal tesznek mindent az ellenkező helyre...)Elhiszem, hogy nem kell mindent majmolni, lehet és legyen is egy játéknak "egyénisége", de nem a felhasználóbarátság rovására kéne mennie... Saját helyzetük nehezítik ezzel, hogy ennyire szöges ellentétje még a kezelő felület is a nagy riválisnak - az egyszeri érdeklődőt rögtön egy kellemetlen helyzetbe hozzák, akár el is riasztják ezzel...
A legénység is szépen kaphatna egy kis igazolványképes adatlapot. Hogy "érzékelhető" legyen, ne csak egy arctalan setupban tologassam a csúszkákat...
Egyáltalán jó lenne tudni, hogy a pontokat most személyekre osztom, vagy "feladatkörökre" (És így ez valamennyire független a legénység tényleges létszámától - vagyis valaki több feladatot is ellát. Na ebben sokat segítene valamilyen grafikus felület, ahol látom miről van szó).
De a jelenlegi helyzet, hogy minden tanknál ott az 5 lehetséges poszt - de hogy azt most ki látja el, van-e egyáltalán dedikált rádiós vagy töltő minden tankban (még a IRL 2 személyes tankokban is?) arról fogalmam sincs...A kifejlesztett modulok miféle pluszokat adnak számszerűen az is rejtély... így az elején tökmindegy, majd minden csata után lehet valamit fejleszteni, magasabb szinten már lehetne/kellene mérlegelni.
[ Szerkesztve ]
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
válasz PR0JECTNR56 #984 üzenetére
Ahh... itt annyira kaotikus még a jutalmazás is, mint amennyire a csaták...
Ami pontokat kapok a csatában fogalmam sincs miféle kapcsolatban áll a végül ténylegesen kapott xp-vel és kredittel.Tudtommal mások eredményeit - statját sem lehet megnézni... sok szerencsét így a viszonyításhoz.
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Sose fogom megérteni miért olyan átkozott nehéz felfogni, hogyha nem foglalják a bázist, akkor kár volt belépni a játékba... ehhez is képzettség kell?
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
válasz Szepi1979 #978 üzenetére
Én nem bánom, ha nem tesz be oda, amíg mással nincs gond. (bár, hogy pont ilyen kedvezően szelektív...)
(a középső foglaló kört - ahogy én tapasztaltam - nemigen javíthatták; délről kényelmesen fedezékben lehetett foglalni, északról csak ha kiáltál az egész hadsereg elé)
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
válasz Szepi1979 #976 üzenetére
Tegnap és ma figyeltem fel erre, ma kb. 10 csatából egyszer sem játszottam Carpathian - kétszer adta be, mindkét alkalommal odaig jut, hogy beteszi a térképet a küldetés listával, vár pár másodpercet, és visszadob a hangárba. Ott felugrik a csata végi eredmény ablak - minden nulla ugye (viszont az előző játékban szerzett plecsniket kisorakoztatja fent... rejtély...) Írja még, hogy megszakadt a kapcsolat a szerverrel.
Tegnap ezt ugyanígy eljátszotta 2-3 alkalommal, egyik másik térképpel se csinálja ezt. (ahogy megfigyeltem, mintha az egy foglalópontos játékmódnál történne ez meg, mert 3 bázisost mintha játszottam volna még tegnap)
"Ok":
4-5 napja kezdtem el újra játszani a WT-vel, pár csata alatt feltűnt, hogy nem igazán stimmel a kérdéses térkép; mintha kissé felháborítóan könnyebb lenne délről nyerni. (főleg a középső foglaló pontra gondolok) Hivatalos fórumon is találtam hasonló véleményeket.
Az elmúlt 1-2 napban az is feltűnt, hogy a launchert megnyitva töltöget valamit pár másodpercig - gondoltam ezek valami mini patchek, és tekintve, hogy így egybe esett ez a két dolog, gondoltam ez valami nem túl elegáns "tűzoltás" fejlesztői részről.De ha még el is ragadtattam magam ezzel a kombinálással, akkor sem értem, miért csak ennél a térképnél tapasztaltam ezt.
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Na srácok, senki sincs fent?
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
A Carpathian térképről okkal vág ki mindig még betöltés előtt garázsba?
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
válasz donmackó #969 üzenetére
Gondolom az időpont miatt, de az a baj, hogy nincs ember a játékmódban, ilyen oldalanként 5-6-7 fős meccsekbe rak be. 1-2 ember helyből repülőben, marad a földre 3-4 tank...
A probléma meg az, hogy a 38t még APCR-rel se nagyon hajlandó átlőni egyik említett szovjet tankot se...
Ezt az arty hívogatást meg tudják a közepes tankok is. Akkor végülis milyen szerep jut a gyengébben fegyverzett, nem is túl mozgékony könnyű tankoknak?Nem értem, kisebb szintű tankkal nem játszik senki realistic-et?
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Nem tudom... ez a realistic battle...
Végülis itt mi a feladata egy könnyű tanknak? (Pz 38t ausf. F)
Direkt sebzést KV, T34, SU122 ellen nem igazán tu kitolni, ez az arty tűz is olyan, hogy hát néha-néha eltalál valamit, ha 2-3 tankra kéri rá az ember. Felderíteni nem igazán kell, bázist foglalni meg problémás, ha ilyen nehéz cuccok foglalják/védik az ellentől.A repülős rész, én néztem el valamit, vagy tényleg irányíthatatlanul vacak ebben a módban, ahol tankokkal együtt játszanak?
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Akkor most egy gyors kérdés... hol a fenébe állítottam át a váltást? Mert már arcade-ban is manuális lett... -.-'Magamat szívatom... realisticbe nyomogattam a gombokat találomra, hogy miért nem indul... hát "G"-vel sebességbe is raktam a dolgokat...
[ Szerkesztve ]
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Igen lassan lehet haladni magasabb szinten? (ez mit jelent? 4-es vagy 5-ös tankoknál jön ez elő?)
Egyébként a repülős részhez viszonyítva hogy állnak ezen a téren? Hasonló a haladási - xp/credit - sebesség? (repülőknék feltornásztam magam T3-ig még anno, hónapokkal ezelőtt... ha megyek 1-1 csatát még nem érzem, hogy mínuszba lennék.)
Egyébként van a WT-nek valami hírforrása (akár nem hivatalos, blogszerű is), ahol lehetne értesülni a játék fejlesztési irányával kapcsolatos infokról? (tervezett megjelenési idők, új elképzelések stb.)
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
A fejlődési rendszer végig hasonló elvet követ mint itt az elején TI-ből TII-be?
Szintenkén ki kell fejleszteni és megvenni 5 tankot, hogy tovább lehessen lépni? (ezekbe beleszámít a premium tank?)"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Egyébként hogy-hogy ilyen pangás van itt?
Anno minden attól volt hangos, hogy ez a játék majd hogy odab*sz...
Vagy a magyar tankos WT közösségnek nem itt van a "törzshelye"?
(pedig lehet látni magyar felségjellel mázolt tankokat - merre vannak akkor a népek?)"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Igen a sofőr nyílását kezdtem el én is lövöldözni, ahogy kiolvastam itt kicsit fentebbről (meg amennyire van időm csata közben megfigyelhető, hogy mások is ide szeretnek célozni a tankomon lévő, nem halálos találat-nyomokból ítélve).
Egyelőre még alacsony szinten vagyok; Pz III, Pz 38t és társai.
Eddig, amint kifejlesztettem egyből az APCR-t használtam, de akkor ezek szerint ez kisebb kárt tesz?
Ami a lőszereket illeti még; van 1-2 típus aminél én a sima alap lőszert teljesen haszontalannak/hatástalannak találom, így csatába se viszek egy darabot se belőle - inkább APCR. Így csata közben az "1"-es gombra a következő lőszer - általában a HE - kerül, amit automatikusan be is tölt (itt ugye nincs lehetőség kiszedni, új lövedéket betölteni?). Ez viszont nem igazán szerencsés; lehetséges a lőszerek sorrendjén változtatni?És akkor újabb tippet; kicsik között valahogy gondot okoz elbánni a Stuggal, sokan is mennek vele, gyakran is küldenek hamar garázsba, ha éppen engem szemelnek ki - van ellenük valami jól bejáratott taktika? Ezek a kis 30-50mm-es ágyúk nehezen akarják szemből átvinni.
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Legtöbbet sima rcade csatában játszogatok, már amikor játszok a WT-vel.
A repülős részben elfogadom ezt a modulsebzősdi dolgot, több száz méterről puffogtatják egymást általában "kis" kaliberű géppuskával. Nem sok lehetőség van olyan célozgatásra, mint tank-tank elleni közdelemben a földön - illetve valamit előbb-utóbb úgyis elkaszálnak a lövedékek. Egy jól odarakott sorozattól pedig már süllyed is az illető... Inkább a mozgáson/irányításon, a saját és a másik gépének ismeretén van a hangsúly...De..
a tankoknál van valami receptje a másik hatásos kilövésének/ harcképességének csökkentésére; lassabban lő vissza, nem tud mozogni stb.?
Nem csak lőni-lőni és várni mikor sorsol ki a gép?Nekem úgy tűnik még angol nyelven sincs valami hatalmas elérhető "szakirodalom", nemhogy magyarul...
Mikor-mitől számít egy tank megsemmisítettnek? Van konkrét szábályszerűség? Mennyi találat, mennyi modul, mennyi legénység stb...? Számomra annyira randomnak tűnik az egész, van benne mégis valami logika? Milyen a tankok damage modellje? Megvannak különböztetve eltérő páncélzatú részek? Van jelentősége, hogy milyen szögben, milyen felületre csapódik be a lövedék?
Milyen a spot rendszer? Mikor vesz észre valaki? El tudom rejteni a tankot?
Alapvetően milyen lőszert érdemes használni? (AP-HE-APCR...)
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Ami a mozgást illeti; egyes esetekben teljesen gördülékenyen és "folyékonyan" mozog a vas (bár a driftelés az én ízlésemnek kicsit sok...) Ám bizonyos helyzetekben az istennek nem akar mozdulni a tank. Hiába tiszta akadálymentes a talaj; darabosan, meg-meg lódulva szenved a fordulással.
Ez is valamiféle feature lenne?
Most teszt vezetésen próbálgatom a PzIII-at, van amikor szépen mozog, fordul, máshol meg akadozva... (ma már ez is okozta csúf halálomat, hogy képtelen voltam manőverezni közelharcban egy T50 ellen - nem hogy lefordult, vagy ügyesebb lett volna, egyszerűen nem csinálta azt a tankom, amit akartam)
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
válasz Th1sN04ll #190 üzenetére
à la még több irányíthatatlan random? (amit újra és újra felrónak amott...)
Nem vagyok ellene a HP csík elfelejtésének, egy részről számítóvá teszi a játékosokat, ami mégsem egy reális "viselkedés".
Legyen/lehet modul sérülés, menjenek tönkre funkciók, eszközök, amik befolyásolják a harcképességet.
De gyakorlatilag kegyelemdöfést nem tudom megadni, mert úgy gondolja a szofisztikált "nem annyira meseszerű világ", hogy; a-a, nem mondtad ki a varázsszót...Ennyire azért ne legyen reális.
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
válasz Mister_X #185 üzenetére
Itt ugye átütő lövés kellene, nem?
A tank oldalát - hátsó harmadát lőttem; motor, üzemanyagtank valami csak útba akadt 4-5 lövésnek - tekintve a tank típusát, annak páncélzatát, a távolságot (10-20 m) az átütésnek garantáltnak kellene lennie.Nem értem... amott mindenki a random miatt panaszkodik, random a sebezés, random az átütés... stb. Itt mire számíthatok, ha hiába lyuggatok egy kartondobozt?
(az eset különösen kellemetlen volt, mivel egy kiszolgáltatott tankot lövöldöztem, számomra optimális körülmények között - eközben az előzőleg kilőtt társa újra spawnolt, visszatért és kilőtt észrevétlenül.)Megértem ha még béta, és ez egy bug, de ha ez feature...
Th1sN04ll: a HP bar megadja azt a biztonságot, hogy tudom mire számíthatok, mi kell még az áldozatnak, hogy feladja. - attól függetlenül, hogy teljesen meseszerű.
Itt csak ismerhetem a löveget, az átütést, a célpontot, és annak páncélzatát... ezek a mutatók mind nekem kedveztek, sőt még extrém módon kiszolgáltatott, védekezésképtelen áldozatra is lőttem - ennek ellenére semmi... ez azért kissé...[ Szerkesztve ]
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Így késő estére - ha már ma kipróbáltam először - egy kérdés;
Mikor "lövök" ki egy tankot? Mik hozzá a kritériumok konkrétan?
Ma két BT-7 rongyolt felém - együtt voltak - én Pz III E-vel;
Az egyik egy lövés az oldalába, már füstölt is, a másik nekem jobbra tért ki, de becsúszott egy mélyedésbe, sziklák közé szorult, meg se tudott mozdulni.
Őt ~4-5-ször lőttem oldalba, motortérnél. Szépen dobálta a gép a +1 meg +2 xp-ket. De semmi... se motortűz, se kilövés...Na most, nem akarom én itt emlegetni a nagy mumus játékot, de ott tisztában vagyok vele, hogy a BT-7 oldalát bármilyen löveg átviszi, 4-5szöri próbálkozásra meg végképp. Tudom, hogy mennyi HP-ja van, tudom, ha ennyit lövök bele, akkor vége. A fenti esetben hányszor kellett volna még oldalba vágnom, hogy megadja magát?
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
vhw
addikt
Na végül csak nem kellett költeni egy vasat se holmi béta hozzáférésre - megjött ma a behívó.
Villámkérdés; lehet a toronyforgatást zárolni? Ne pörögjön már, ha körbe nézek.
szerk. ok ez megvan, de a csövet zárolja egy bizonyos irányba - ha mozgatom a testet a torony marad. Arra nincs lehetőség, hogy a testhez képest zárja a tornyot?
[ Szerkesztve ]
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem örülnek a britek, hogy mindenki Google keresőt használ
- Milyen légkondit a lakásba?
- MÁV topic
- Spórolós topik
- Delta Force béta teszt
- PlayStation 5
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Iqos cigaretta
- Automata kávégépek
- További aktív témák...
- Akció! Dell Latitude E5430 laptop (14/i5-G3/4GB/320HDD/AkkuX) - 1 év garancia, 27 % számla
- ASUS ROG STRIX SCAR III makulátlan állapotban, GTX 1650, 16Gb Ram, 512SSD, i5 9300H, 120hz, AuraSync
- VADI új MacBook Air M3 15" 8/10/16 16GB 256GB 3év gar, MAGYAR BILLENTYŰZET!
- Akció! Dell Latitude E6420 laptop (14/i5-G2/8GB/128SSD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás számítógép játékra! I7 13700K / RTX 3090 / 32GB DDR4