Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50553 üzenetére
Teljesen jó lesz, szerintem ennél komolyabb már OP lenne bele, csak ne felejtsd el 4 év után kicseréltetni...
Most belenyomhatod a Motul-t is, de abból 1L olyan 6ezer körül mozog és abban az autóban semmivel sem fog többet tudni...
Vagy ezt is megnézheted: Castrol Brake Fluid DOT 4 (olyan 3200/L áron szokott lenni)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50556 üzenetére
[link] amit most hirtelen találtam, ez mind jó bele és akadnak olcsóbbak is, szerintem a lényeg az hogy ki legyen cserélve, egy febi vagy egy K2, esetleg Textar is bőven jó bele és lényegesen olcsóbb, bár itt már annyira filléres a különbség hogy nem érdemes sokat vacakolni vele, ami van és nem noname az jó is lesz bele. Csak 4 év múlvane felejtsd el kicseréltetni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
csiga8
senior tag
válasz AMD Power #50546 üzenetére
A fogyasztás sok mindentől függhet, de teljesen természetes, hogy az E10-el többet eszik.
A premium üza. nem csak oktánszámban jobb. Az etanol fűtőértéke jóval kiebb, ráadásul hamarabb "romlik", nyálkás, akár gyantaszerű ( barna) lerakódás keletkezik.
( Aki télire tesz el motort, tudja miről beszélek, és azok tudják, miért is jobb pl az OMV premium)Nem akartam az Auchan reklám filmhez ( mert nem több) hozzászólni, de ha már..., szóval azért - szándékosan- sok mindent kihagytak a mérésből, tájékoztatásból.
Nem linkelek, Gajdán Miklósnak van néhány üzemanyagos videója, érdemes megnézni, jó gondolatok vannak benne és sok igazság.
Elmondja ( ó is) miért is jobb az ETBE az etanol helyett. Nála elhangzik, miért jobb a premium üza a normál helyett. / Nem, nem lesz tőle duplaturbós hatás /Az etanol ( egresszív) korrozív hatása az ETBE-val kilőve, + a premium üza-ban több tisztító és kenő adalék van. A dugattyú tűzgát alatt az első kompresszió gyűrű kapja a legkevesebb olajat és a legnagyob ( hő is) terhelést. Az adalékolt üza a kenésben-súrlódásban ( kopáscsökkentés) segít hosszútávon. Ugyanez mondhahtó el az injektornál, kopáscsökkentő...
Érdemes megnézni: [link]
Más szemszögből is van megközelítés pro-kontra. Szintés hasznos kis videó: [link]
kb 18.30-tól lenne az Auchanos hú de jó benzin (hülyeség) cáfolása, de az egészet érdemes megnézni az elejétől.
A végén Balázsék a kisgép szervízes részben gyakorlatban mutatja meg az E10 átkos hatását.
Kisgépeknél ( általában 2T, fűkasza-láncfűrész) nagyon hamar előjön az átkos E10 miatti lerakódás, eltömíti a járatokat.
Lehet venni ( baromi drága, Mo-n nem is nagyon láttam) előre bekevert ( 1:50) etanol mentes benzint. A viszonylag magas üzemi fordulatszám ( 9000 rpm körüli ) az etanolnak a káros hatása a lassú égése, a hosszabb ideig tartó lángfront miatt van.
A normál benzin 30-40 m/s sebességgel viszonylag rövid idő alatt elég, utána forró gáznyomás nyomja lefelé a dugót. Az etanol miatt az égés elnyúlik, sokkal tovább melegíti a hengert, dugót. Azok ugye ( kényszer) léghűtésesek, nem vizesek, érzékenyebbek erre.
A gyártói előírás szerint max 10% etanol tartalom mellett üzemeltethetők...A lassabb égés miatt a régebbi, nem nagy fordúlatú motoroknál "alulról" némileg nyomatékosabb lesz a motor, ennyi előnye van.
A dzsuvát sajnos nem feloldja, hanem leoldja az etanol. Magyarul nem bontja apró részekre, hanem darabokban hagyja, ezzel dugulást okozhat. ( jellemzően szűrő) A premium üza-ban található +adalék pedig feloldja. Az Auchanos pedig..., hagyjuk.
-
Tomeeka28
aktív tag
válasz AMD Power #50571 üzenetére
Nekem a Groupamánál benne volt a kötelezőben a Fiaton. Most Allianz van abba nincs, de ha gáz van, Suzuki jön. Amúgy szerintem jó dolog adott egy plusz biztonság érzetet a 17 éves autóba
[ Szerkesztve ]
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50565 üzenetére
A többiek megelőztek, de én is hasonló jókat kívánok hozzá, remélem elégedetten fogod használni és kívánom hogy az assistance-ra se legyen szükséged... Engem is ravettek anno az Allianz-nal évi 3600-ért, amiből pár év alatti évi 20 lett.
A nagyszervizt biztosan meg fogja hálálni, mert szerintem mióta lejott a sorrol, azóta nem kapott annyi törődést mint nálad fog már az elején."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50575 üzenetére
Azzal nincs is baj, szerintem pont ennyit kellene minden használtautó vásárlónak tennie és ugrásszerűen javulna az autók műszaki állapota, de a többség egy nyomorult olajcseréig nem jut el... Amúgy elárulom hogy amit tervezel azt nagyszerviznek hívják, és legrosszabb esetben 5 évente illene minden autón megcsinálni...
A többséget az földhöz vágja, hogyha újra kell gumizni a vasat... még a Vitarát is újra lehet 150-ből, az SX4 szerintem 100 körül meg fog állni, de még ennyit sem tesznek meg, ezért lehet látni 10+ éves gyári abroncsokon futkorászó autókat, mert hála az égnek (meg a modern anyagoknak és gyártástechnológiáknak) a gyári Conti EcoContact abroncs ahogyan öregszik felkeményedik, tehát nem kopik, így az 1,6mm-es jogszabályi határt 20 évesen fogja elérni. Hátha el tudod passzolni azokat amik rajta vannak..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50577 üzenetére
Előre is tehetsz, de kell róla műbizonylat. Oldalüvegekre max 70% amiért nem kötözködnek, a hátsó szélvédőre és a két hátsó ablakra bármilyet tehetsz, akár SK is, arra tojnak magasról, az első szélvédő izgatja őket meg az első két ajtó.
Ha elfogadsz egy tanácsot (ismét): UV szűrős legyen, mert csökkenti a beltér fakulását és kevésbé fog egy hőtárolós kályhára emlékeztetni strandolás után.
Mellesleg aki nem szeret jeget kaparni, annak ajánlom figyelmébe, ugyanis a Vitara gyári fóliázott ablakai nem jegesek...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
-
-
válasz AMD Power #50598 üzenetére
Nem, a Casconak külön bónuszfokozatai vannak.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Siriusb
veterán
-
Siriusb
veterán
válasz AMD Power #50620 üzenetére
Ma reggel kellett épp egy satut nyomnom, mert egy gyalogos hirtelen azt gondolta, jó ötlet átkelni az úton. Dombnak felfelé, vizes útburkolat, szemerkélt az eső és sötét volt még. Szerencsére a Falken téli nem csúszott.
Később macisajt mögül jött ki tempósan a női vezető, aztán sűrűn szabadkozott is. Szerencsére ez a piacnál volt, s ott amúgy is óvatosan közlekedik az ember. -
dethroner
veterán
válasz AMD Power #50621 üzenetére
Én arra jártamban párszor toltam benzint és dízelt is auchanból, minden alkalommal nagyon jól ment az autó és a fogyasztás is kevesebb volt mint a mol üzemanyagokból. Ha tehetném, mindig auchant tankolnék.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz AMD Power #50637 üzenetére
1 literből 1dl etanol, az meg aszem a 2/3-a energiatartalomba, így 33,3ml az etanolmentes benzinhez képest olyan mintha nem is lenne.
Így a 95-ös 1 litert számolhatod 0,9666-nak.
Csak ettől fixen 8,7 helyett mindenképp megeszik 9,0-et.A többi valami dugulás, szorulás, más gázállás, más forgalom. Elég, ha szarabbnak érzed, és jobban nyomod kicsivel.
-
dethroner
veterán
válasz AMD Power #50645 üzenetére
Csak a lukoil weboldalán nem volt semmi elérhető infó az etanol tartalom módosulásáról, az összes többin egyértelmű volt az üzemanyagok tartalma. Ezért 2019 decemberében rákérdeztem emailben, amire ezt a levelet kaptam:
Itt egyértelműen azt írja, hogy a prémium is e10-nek felel meg. Úgy látszik azóta történt változtatás.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
-
dethroner
veterán
válasz AMD Power #50680 üzenetére
Szóval kiadsz a talicskáért majdnem 2 millát, tolod bele a minőségi alkatrészeket a nagyszerviz során, fóliáztatsz, casco, asszisztencia meg a halál tudja még mi, és amikor zavar a lyuk a fejegység alatt, akkor sajnálsz pár ezrest azért, hogy minőségibb kinézetet kapj?
Hát, te is fura csillagzat alatt születtél
Hozzánk alig került be egy subaru 2 évvel ezelőtt, már szerveztem a gyári cd-s fejegység cserét és nem sajnáltam 300 dollárért hozatni egy ismerőssel Kínából egy fejet.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Gyöször
senior tag
válasz AMD Power #50767 üzenetére
Nekem a fogorvosomnak mindig vasárnap este képződott hétfő reggel 10es időpontomra valami halaszthatatlan hivatalos ügye. Mikor már szabaddá tettem magam. Egyszer úgy 100 ezernyi bevételt buktam ezen. Valószínűleg egyébként lovacskázni ment a tanyára. Rohadtul nem érdekel ha lovacskázni akar valaki, de akkor mondja azt. Én is szeretem ha képembe hazudnak. Még nem tud róla, de ezután a 100as után már más a fogorvosom, de nem fogok neki hazudozni. Nem vagyunk egyformák, pedig azt kéne tennem nekem is. Mikor az Scrossom kellett átvenni nekem is elhalasztották és akkoriban bazi nagy jégesőket mondtak. Megkértem a csajszit, hogy guruljanak már be vele a szervízbe, ha épp van szabad hely. Mondta, hogy persze van is hely jó hogy mondtam majd beáll vele. Szerencsére nem esett jégeső akkor, de azért a vihar után motorra pattantam. Szerinted is az udvaron vigyorgott rám életem első autója? :-) nyilván mégsem volt hely a szervízben. Nem tudhatta a szalonból.. :-)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #50777 üzenetére
Grat! Sok balesetmentes kilométert vele!
A rádiót ki tudod húzni előre, meg kell nézni, mert a Sonynak van (volt) olyan lába amin ha +12V-t kap akkor azt érzékeli h a boltban van. A másik lehetőség, h ki kell kapcsolni belőle ezt a módot, tudod mint a Samu okosTV-knél...
Kellene egy pontos típus és nézni hozzá kezelésit, hátha abban le van írva.
Az a tároló max a mobilodhoz elég, esetleg napszemüvegnek... Lehet egy 2 DIN fejjel jobban járnál, szerintem így csak elpazarolt hely, de ez magán vélemény."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Siriusb
veterán
válasz AMD Power #50817 üzenetére
A hőmérő a külső hőmérsékletet mutatja. Amennyiben az a fagyponthoz közelít, "f" jelzés látható a kijelzőn. (Megjegyzés: a megjelenített külső hőmérséklet nem a pillanatnyi valós hőmérsékletet mutatja, amikor egyesben bénázol, vagy megállsz kiflit venni).
Amennyiben valami problémája van a hőmérőnek, vagy a slusszkulcsot az "ON" állásba fordítod, a kijelző nem biztos, hogy mutatni fogja a hőmérsékletet.
Az "f" jelet mindig láthatod, amennyiben a külső hőmérséklet cudar, még abban az esetben is, ha egyébként a kijelző nem mutatja a hőmérőt.És a lényeg:
Mértékegység váltás: nyomd le és tartsd úgy a kilométeróra váltógombját, s fordítsd el a kijelző választó gombot.indicator selector knob nem tudom pontosan, micsoda, de gondolom ugyanolyan cucc, mint amivel a kilométerórán mutatott össz/egyedi megtett kilométerek közt váltasz.