Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
válasz 2ozzmexy #49621 üzenetére
Elolvastam, de csak a fényerő van benne, és nem, nem kapcsolgat magától ha lejjebb veszem. A fényerő alatt ott van, hogy nappali mód, de állítani nem lehet rajta.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
-
válasz 2ozzmexy #49638 üzenetére
Ha a műszeregység fényerejét maxra veszed, akkor éjszaka sem kapcsol át sötét módba semmi, akkor sem ha megy a tompított.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
válasz 2ozzmexy #49640 üzenetére
Ja igen, a fényre nem nagyon figyel, az igaz.
Ünnepi ruhába öltöztem kicsit.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
-
őstag
válasz 2ozzmexy #49723 üzenetére
Köszönöm, gondolom akkuban akkor is SS kell ha én kilőttem a start stopot permanensen.
Kérlek küldj egy linket privátban a hozzászólásról ahol leírtad (nem sikerült megtalálnom, és nem emlékszem kb mikor volt, biztos egy olyan időben amikor nem olvasgattam itt).Szerk: Csiga8, köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz 2ozzmexy #49723 üzenetére
Már egy 1999-es Swift generátora is 50A-es. Pont az a gond, hogy a kisebb akkut nagy árammal tolja vissza a generátor. A nagyobb akku jobban tolerálja ezt, valamint kevésbé terheli az indítás miatti nagy áram leadás.
Az akku töltéséhez idő kell. ( kémiai folyamat) Átlagos elővárosi használatban min. 8 km kell, hogy visszatöltsön a generátor.
Az 1986-os II Golfomba 70A-es, a II octaviába tán 90A-es, a B7 Passatba meg 140A-es generátor van. A rövid távok a gond, nincs ideje visszatöltődni. Ezt is a nagyobb akku tolerálja jobban.
Ahogy idősődik az autó, a csatlakozók némileg oxidálódnak, kopik az önindító, stb. Picivel nagyobb áram kell az indításhoz. Gyárilag a lehető legkisbbet teszik be, de nem véletlenül nagyobb az akkutálca.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #49723 üzenetére
Nem is tudsz csak 1 edénymérettel nagyobbat beletenni, mint ami benne van. Ez a szélesebb 75ös körüli akksik.
Most vettem a trakiba valami 100ahsat noname 30 ezer volt 2 év garival. Persze ebbe nem megy bele, csak a 2 év gari jó dolog és nem volt drága, firststopposok 100ahsat 34ért adtak volna 1 év garral. Majd megnézem minek becézik, másik trakiban 75ah starter márka monbat csoport 21 volt de csak 1 év gar. Az bika jó akksi. 43ért biztos nem venném meg a gyári exxideot, ha 3 évet bír. Annyit elmennek ezek a noname dolgok is. Ha ss ha nem. Én se startstoppolok egyébként. Tuti nem költök akkura ennél többet.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
-
-
csiga8
senior tag
válasz 2ozzmexy #49759 üzenetére
Ahogy írták előttem is.
Ha a negatívot kezded leszedni, bármilyen fémhez hozzáérhetsz, minden negatív, nem lesz semmi.
Utána a pozítívnál szintém bármihez hozzáérhetsz, mivel nincs fenn a negatív, megintcsak nem lesz semmi.
Visszafelé szoktam kezdeni a pozitívval, érhetek bárhova, nem lesz semmi. A negatív meg adja magát.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49759 üzenetére
A valóságban a szabad elektronok áramlanak a telep negatív pólusa felől a pozitív pólus felé (ez a töltésáramlás valódi iránya).
Ezzel ellentétben a megállapodás szerinti áramirány mégiscsak a telep pozitív pólusa felől a negatív pólusa felé mutat.A saruk felhelyezésének sorrendjére teljes mértékben igaz a fentebb is írt villáskulcs elmélet.
TommyY
-
csiga8
senior tag
válasz 2ozzmexy #49795 üzenetére
Ha emlékeim nem csalnak, a DOT3 előtti időszakban a Castrol gyártott olajat a fékhez, innen maradt meg a fékolaj megnevezés a köztudatban.
A DOT3, DOT4, DOT 5.1 glikol-éter bázisú fékfolyadékok.
A forráspontjuk más. A DOT3 200 C fok ( dobfékhez), DOT4 230C fok ( tárcsafék és általános felhasználás), DOT 5.1 260 C fok ABS/ESP rendszerekhez
A DOT5.0 teljesen más, szilikonbázisú, leginkább amerikában használják.
/ a fékfolyadék tartály kupakjára ráírják mi a min. ami beleveló/
A hűtőfolyadékból csak töményet vegyél, G12, G12+, ez alubarát. (általában rózsaszín)
Magadnak bekevered kb -35C fokra, azt csókolom.A váltóhoz keress gyári szervízkönyvet, vagy majd itt segítenek. Ha nem, megnézem a Würth WOW-ban.
Esetleg itt az olajválasztóban rákereshetsz: [link]
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49804 üzenetére
Jó dolgokat írtál, a gyertya árán meglepődtem, főleg, hogy csak 60e km a csereperiódus.
A váltó olajat előbb-utóbb én is lecserélem, csak a garancia miatt várok még.
Én DOT4 Plusz fékfolyadékot választanék (ebbe több kell, mivel arról megy a kuplung is), valamint kék fagyállót, mivel gyárilag is az van benne (még soha nem használtam rózsaszínt, lehet, hogy jobb?).TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49808 üzenetére
Én úgy tudom, hogy ebben a fajta ABS kockában (az ESP miatt is) különleges eljárással kell kicserélni a fékfolyadékot.
Állítólag szárazra kell szívni a teljes rendszert, hogy a szennyeződések kikerüljenek a kockából. Utána lehet átmosni és az új folyadékkal feltölteni, majd ODB-n keresztül megjáratva az ABS-t, kilégteleníteni.
Ha hülyeséget írtam, majd a szakértők kijavítanak, nekem így mondták.Egyébként nem tudom, hogy pumpálás nélkül gravitációval kifolyik-e?
TommyY
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #49813 üzenetére
A számlán rajta lesz, hogy csere, meg az ára :-)
Volt korábban egy hszed váltó olajjal, hogy gl4 vagy jobbat teszel bele. Talán így írtad, de nem emlékszem. A gl5 az nem jobb hanem más. Az a hipoid fogaskerekű difibe kell, de nem jó a váltóba mert megeszi a bronzot tehát a szinkront.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #49813 üzenetére
Ja és sok szar nincs a fékolajba csak víz meg kopadék, le kell cserélni kétévente vagy pápá abs kocka. Én nem aggódok a Novoth féle cserén, nekem radaros autóm van, mindig dolgozik az abs kocka mozog benne az olaj. Más telente 2x mozdítja meg a szelepeket benne, ha tényleg megcsúszik az autó.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49812 üzenetére
Amikor a Renault Scenic-ben (ami már 19 éves, de van bent ESP is) cseréltettem fékolajat a Renault szervizben, igaz, hogy pumpálva cserélték, de rátették a számítógépet, ami bekapcsolta a gépkocsin a légtelenítés funkciót.
Végre sikerült találnom egy lelkiismeretes magán szerelőt, aki mindent szépen el is mond, ismeretsége révén megkérdezi a márkaszervizeket is, és annak megfelelően elvégzi a javításokat, folyadék cseréket.
Egyébként hozzád hasonlóan én is keveset megyek (évi 3-4e km, főként rövidtáv), valószínű, hogy én se fogom igényelni a +7 év garanciát (nem szeretnék feleslegesen rengeteg pénzt kidobni, főleg, ha ott se lehetek mellette).
Azért még arra nem "vetemedek", hogy saját magam szervizeljem (esetleg, ha lenne egy aknám, de nincs, utcán meg végleg nem).
TommyY
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #49823 üzenetére
Én pár járműben légtelenítettem már féket, nem sikerült így kinyitva leengedve. De azoknál nem arról volt szó, hogy csak lecserélem az olajat hanem szerelés után légtelenítés.
Szerintem ha így zéró tapasztalattal ugranál neki inkább vidd be a szervízbe, ez itt a fék, ha lenyomod a pedált az jó, ha működik.
Motorolajat ha magad cseréled akkor könnyen megspórolod a szervízdíj felét akár. Itt ha valami nem sikerül, valahogy sikerül fellevegősíteni, akkor lehet vakarni a fejet.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49823 üzenetére
Épp most jöttem a szerelőtől, a Splash-en cserélt hűtőfolyadékot és fékfolyadékot.
A fékolajat egy kicsi vákuumot csináló kézi pumpás-tartályos eszközzel cserélte (lehet ilyet kapni a boltokban), szerintem az neked is jó lenne. DOT4 LV (tabletről nem tudok képet feltenni) fékolaj került bele, ami jobb minőségű és hosszabb csereperiódusú (akár 5 év).Van valami gond a Splash hátsó fékrendszerével, mert, ahogy szívta a fékolajat, állandóan levegős volt és a vákuumot se tartotta meg. Amikor pumpáltam a fékpedált, akkor meg fura berregő hang jött a főfékhengertől. Érdekes módon a fék jól fog, legalábbis az elsők a pedál nem esik be.
Tudja esetleg valaki, hogy mi lehet a gond, illetve hogy lehetne kideriteni? ABS kocka, vagy főfékhenger?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49856 üzenetére
Csak érdekességképpen, ilyen fékolaj került a Suzukiba, és ettől fogva nem fogok hinni mindenféle "szakembernek, hogy jó az bele", utána járok a dolgoknak (a tervező mérnökök nem hülyék, érdemes alapul venni a gépkönyvet) és próbálom megadni a gépkocsiknak a legjobbat.
Ez, ahogy mondták, jó minőségű és hosszú csereintervallumú, akár 5 év, de attól függetlenül, rendszeresen fogom mérni műszerrel.
Ahogy a mostani szerelőm mondta, érdemes olyan helyről vásárolni, ahol vállalnak garanciát a termékekre (nem árulnak hamisítványt), pl. Unix, Bárdi.
Írtad a plusz áramforrást, azt hová?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #49878 üzenetére
Működni fog a pótkerekes trükköd szerintem. De azt is szokták, h út szélén levő víz elvezető vályu fölé állnak a kocsival.
Amúgy vannak elbaszott konstrukciók. Az inisignián plö csak csáposról, vagy aknáról lehet cserélni motor olajat, pontosabban annak a szűrőjét. Kapna tölem a f@szkorbáccsal, aki így tervezte a mocit...
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #49975 üzenetére
Gépkönyvben le van írva, hogy ha nem hűtöd nagy menés után, akkor nincs gari? Én td subaru gépkönyvét átlapozva csak annyit találtam, hogy ajánlott utána járatni. Arról egy szó se volt, hogy ha ezt nem teszed, akkor ugrik a gari. Szóval ez így nem szabályos, szerintem.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
BBke
tag
válasz 2ozzmexy #49977 üzenetére
Nem olvastam, egy ismerős autója produkálja ezt a hibát. A csörgést hallottam. Egyből mondtam neki, hogy ez a turbó. Suzuki szerviz is megerősítette ebben. Mondták neki, hogy ne használja... karácsony elött. Január 4-én nyit a szerviz. Viszont az autóra szüksége van. Gondolom Te nem autószerelő vagy... velem ellentétben.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
őstag
válasz 2ozzmexy #50066 üzenetére
1értek veled!
Amikor megvettük másnap márkaszerviz, mindent javítani ami hibás-kopott, a "még jó lesz"-ist! Természetesen a kötelező folyadék és szűrők cseréjén kívül. Még a lassan visszahúzódó vezető oldali övet is cseréltettem. Természetesen az akku sem maradt ki a sorból. Megnyugvás, h rendben van. Főleg, h a Zasszony használja, para nélkül engedem minden nap útjára vele, és azért még így sem 100, hisz azért csak tíz éves!Joe
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #50094 üzenetére
Zsigulim (gyári) valami 140 körül megy, de nem az árokba, nincs abban semmi kunszt úton tartani. Mármint. Na. Sokaknak ez mégsem sikerül, de eddig nekem még szokott.
Szervó beparkoláskor jó. Ha gurul az autó már nem kell. Én egyébként a szervós traktort is úgy használom mint a másikat amiben nincs. Meg a Suzukit is. Álló helyben nem tekergetem, csak mert könnyű tekerni és vagány.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Chereiose
addikt
-
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #50106 üzenetére
Mennyi ideig melegíted, illetve hűtöd?
Volt több cikk is, amiben írták, hogy nem szabad sokáig melegíteni (kb. fél perc után el kell vele indulni és finoman terhelni).
A mostani autószerelőm azt mondta, hogy nem árt neki, ha több percig melegítjük, sőt, jót tesz a motornak is, meg az olaj se fog túlzottan elsavasodni.Az a baj, hogy mindenki mást mond, te mit tudsz róla?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz 2ozzmexy #50106 üzenetére
Furcsa, én azt hittem, hogy tempomattal lehet a legjobban tartani a fogyasztást, meg ugye az adaptív vissza is gyorsít egyenletesen. Még gondolkodtam is, hogy kiveszem és "vezetek" én, de aztán már csak kényelemből is úgy hagytam. Na majd legközelebb megnézem manuálba mennyit megyek.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #50102 üzenetére
Nem vágom a Bogarat, ismerősnek van zetor super 50 az olyan mint te mondasz, de azért mert rugózott az első futómű. Abban az a durva, hogy nincs nyomtávrúd, mert keresztben van egy laprugó és ahogy rugózik változik a nyomtáv. HA jól emlékszem.
Azt sem vágom valóban miről beszélsz. Minden attól függ milyen az áttételezése a kormánynak. Ha rövid az irányítókar az első keréknél akkor kisebb fogaskereket raknak a léc fölé, könnyebb tekerni, de többet is kell. Ha ezt egy segédirányítókarral csinálják meg, mint a Ladánál, akkor meg úgy. De az nem azért van, hanem a rugózás miatt.
Szóval nemtom mit kéne értenem ebből, de megmondom őszintén nem is nagyon érdekel :-) majd ha módomban áll, alánézek egy bogárnak.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen