Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz TommyY2 #49822 üzenetére

    Igazából én nem szeretek olyanért fizetni amit én magam is meg tudok csinálni egy csupán köztudatban lévő tapasztalat miatt. Bszéltem már néhány autószerelővel, de egyik sem az anyatejjel szívta magába a tudást meg a rutint.

    Az ESP/ABS kocka (hívhatjuk ahogyan akarod, mondjuk hidroaggregátnak ;) ) tulajdonképpen egy hidraulikus szeleptömb, ami közvetlen kapcsolatban áll a féknyergekkel (pl a Te S-Cross-odon is). A féknyergekhez egy tömlő megy tudtommal, kiegyenlítőből sincsen csak 1, tehát valahol becsatlakozik az üzemi fékvezetékbe, a nagy számok tövénye alapján oda fog érni egyszer a fentről betöltött friss folyadék, bár ezt csak a józan paraszti logikám diktálja...
    Amikor légtelenítik a diagnosztikai műszerrel, akkor kivezérlik nyitásra az összes szelepet benne és így átjárhatóvá válik, tulajdonképpen ennyi a trükk, amit otthon nem tud senki megcsinálni megfelelő műszerezettség hiányában.

    Nekem az autó karbantartása nem nyűg, hanem hódolhatok a bütykölési kattanásomnak, aknával és csáposemelővel nem kihívás olajat cserélni például, de lehet hogy a fék kapcsán nem fogom megúszni a szervizt, most néztem hogy egy BP-i szerviz 13ezer forintért cseréli az általad írt módszerrel az összes folyadékot és ebben az anyagár is benne van, ennyit talán megér, de még rákérdezek a régi szerelőimnél is, ha van gépük, akkor hozzájuk viszem, mert oda vihetem én a folyadékot (és azt öntik bele amit én viszek) és ott állhatok az autó mellett.

    A garanciát meg itt már leírták páran, h mennyire készségesek a márkaszervizek, de nekem az nem éri meg, hogy 4 év alatt elköltök 40+100+40+100 = 280k-t szervizre egy hibátlan autóra ami addigra fog futni 10-15ezret... és ha például én cserélek olajat, akkor tuti friss olaj lesz benne és ki is lesz cserélve pl a pollenszűrő... :U

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Új hozzászólás Aktív témák