Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboldi

    nagyúr

    válasz TommyY2 #50107 üzenetére

    A hosszas melegítéssel nem csak az olaj savasodása és benzinnel telítődése a baj, hanem a kipufogóban kicsapódó pára is (meleg gáz és hideg csövek). Menet közben, részterhelésen sokkal hamarabb túllendül ezen, mint egyhelyben állva. 30-60 másodperc untig elég, azalatt minden kényes ponthoz eljut a kenőanyag még nagy hidegben is.

    Én úgy szoktam, hogy indítás után becsatolom az övet, meg baszkurálom a rádiót, illetve ha szükséges, kiveszem a kesztyűtartóból és felveszem a napszemüveget, és már el is telt ez az idő.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz TommyY2 #50107 üzenetére

    Azért is mondanak eltérő dolgokat, mert sokszor egy szempont szerint vannak vizsgálva a dolgok. Pl.: csak a lehető legkisebb fogyasztás, vagy a környezetszennyezésre van kihegyezve, esetleg a motor élettartalmára, vagy, hogy hogy lehet anyagilag a legjobban kijönni.
    Több vagy az összes szempontot szerintem még sosem vizsgáltak.

    Pl.: a legkisebb fogyasztás valszeg árt a hardvernek, és így is pl. a költségeknek is, holott kisebb fogyasztásra alapesetben kisebb költségre gondolnál.
    Olajcsere-környezet viszonyban pl., hogy ne cseréld gyakran az olajat, csak azt nem mondják, hogy helyette cseréld többet a motor alkatrészeit. Kevesebb olajjal azt hiszed, hogy kíméled a környezetet, de lehet, hogy többet ártasz, hogy dobálod ki a tönkrement vasakat a szemétbe.

    Érv pl., hogy ne járasd álló helyben, mert égeti a benzint, közben nem jutottál odébb 1cm-vel sem, és még ki is pufog. Ugye csupa pazarlás és környezet. Egy kalap alatt viszont nem említik, hogy hidegen szenvedi el a motor a kopás 75%-át. Persze van fizikai és technikai ellenérv is az álló helyben járatáshoz, szóval ez ilyen ördögi kör is, mindennek van előnye és hátránya, néhol meg ami előny, az máshol hátrány.

    Olyan igazán jó megoldás nincs, ha mondjuk nem akarsz benzint pocsékolni sem, motort idő előtt felújítani, lehetőleg keveset szennyezni a környezetet, stb.
    Az arányokat tudod ide-oda tologatni, attól függően, hogy kinek hiszel.

    Ami biztos, hogy a szélsőségek tuti rosszak. Nagyon sűrű olajcsere, nagyon ritka olajcsere, nagyon sok álló melegítés, azonnali elindulás, alacsony fordulaton tartás, hidegen pörgetés, alacsony fordulaton erőltetés, stb. stb.

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz TommyY2 #50107 üzenetére

    Elnézést az ily' késői válaszért (és BUÉK!), kb 30-50 másodperc közöt szokott ketyegni alapjáraton, de ennek is megvan az oka, előfordul hogy heteket áll, ezért gyakorlatilag szárazon indul a turbó, mert az öszes olaj lefolyt addigra, az akku sincsen a toppon, ezért szoktam hagyni ketyegni, ezt a szívóbenzinesnél is így csináltam. Hűteni olyan 25-45 másodperc, de amikor már közeledek akkor figyelni szoktam h 3ezer fölé ne nyomjam neki és motorfékkel lassítok hogy tudjon hülni már.
    Sokáig nem érdemes melegíteni, mert alapjáraton minden alap, tehát az olajnyomás, a víznyomás minden alulról karcolja az elégséges határt és ugye ez egy szélsőség, mint azt tudjuk ezeket kellene minimalizálni...

    Én úgy szoktam, hogy kinyitom, beültetem a gyereket, beindítom, kiütöm a SS-t, bekötöm a gyereket, beállítom az időt a fedkamon, visszaragasztom a hátsó kamerát, megemelem az ablaktörlőket, kihajtom a tükröket, leveszem a kabátot, rádugom a kocsira a telefont, világítás és rajt. Szóval beindítás után 25-30másodperccel elindulsz és 1800 és 2500 között tartod, ha megjött a víz akkor lehet emelni, de nem az égig (olyan 3-3500-ig szoktam engedni), a víz után olyan 20-25km-t még mész és akkor lesz üzemin az olaj, na onnantól lehet rúgni neki.
    Hűtés hasonló, beállok, fények OFF, üres, kézifék, leveszem a telefont, felveszem a kabátom, kiszállok, behajtom a tükröket, kikötöm a gyereket, még pakolászunk hátul közben ketyeg és leállítom, bezárom.

    Az olaj savasodása ellen a legjobb az autópálya, hogy az egész blokktömb átmelegedjen és kiégjen belőle a benzin meg a többi kosz, ez segít a kokszosodás ellen is. Mivel vízhűtésű a turbód, így a hűtővizet is cserélni kell, tehát ahogyan korábban írták, első és legfontosabb hogy legyen egy karbantartási terved, utána el lehet gondolkodni azon hogy melyek azok a dolgok, amiket Te is meg tudsz csinálni és mi az amihez mindenképpen szakszerviz fog kelleni.

    #50109 Chereiose : Nem, mert a tempomat-nál ha benyomod a set-et egy lassítás után, akkor a maximális nyomatékkal gyorsít (tudod, F1), ezért sem ajánlják a bejáratás alatt a használatát, mert nem illik egy bejáratós mocitól a maximális nyomatékát lekérni... ;) Mint mondtam, tudsz vele vitorlázni, ha játszol a gázzal, mert 6-osban kb 0 a motorfékje, így tempomat nélkül kevesebbet fogyaszt. De ez minden autónál így van, mivel a tempomat a nevéből adódóan a sebességet tartja, domborzati viszonyok stb neki DC (don't care), és tartja is, bármi áron... ha ehhez 25L/100km-es fogyasztás fog társulni akkor is.
    Az index-es Vitara fórumon az igazi fogyasztási nácik 5,2-el járnak el országúton (hogy milyen áron azt most hagyjuk), csak ehhez 90-el mennek a kamion mögött km-eken át, lejtőn kiveszik üresbe, minden lámpát és települést kigurulnak, tehát nem fékeznek, hanem km-ekkel előre elengedik a gázt és hagyják 50-re csökkenjen a sebességük. Gondolom Te meg autózni szeretnél... Úgyhogy ne sajnáld, nem véletlenül szerelnek dízel-hybrid rendszert a SUV-okba, ha benzinessel csinálnák amint lemerül az akku, annyit enne mint egy Kraz, 100-on 100-at... :DDD (A Vitara nem SUV! Igen messze van egy XC40-től, vagy egy Land Crusier-től, de egy Rav4-től is, nem hiszem hogy egy kalap alá kellene venni őket, mind motorikusan, mind méretileg)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Új hozzászólás Aktív témák