Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #46695 üzenetére
Én Sonax BSD-t akarok majd venni, állítólag az is csodákra képes.
-
Tigerclaw
nagyúr
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 2ozzmexy #46882 üzenetére
A Varta es Bosch ma mar ugyanaz mas cimkevel.
Black - S3
Blue-S4
Silver-S5A Jaszplasztik amolyan fekete lo szamomra. Tobb neven gyartanak, forgalmaznak akkut. Van Jasz-Akku, meg tobbfele Electric Power neven, de nem tudom melyiket gyartjak, melyiket forgalmazzak. Nekem volt motor akkum toluk, ami nagyon rovid ideig birta, de az elvileg kinai gyartmany volt, nem magyar.
A Seatban most ment tonkre egy 5 eves Exide Premium, de szerintem nem az akku volt a hibas, hanem hogy motorcsere miatt tobb mint fel evig allt az auto a szerelonel es gondolom nem toltotte. Most meg futtatom rajta a Ctek toltom recond programjat, hatha megjavul alapon.
Ma amugy sajna a legtobb akkutol nem varhato tul hosszu idotartam. Urban legend, hogy az uj autokba epitett akkuk mas gyartosoron keszulnek, ezert joval tartosabbak, mint amiket utolag vesz az ember. Fura lenne, de tenyleg tartosabbak a gyari akkuk.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
hcs57
őstag
válasz 2ozzmexy #46893 üzenetére
Nem, már régebben tankoltam. Tankolás óta ment kb 450 km-t. Így talán nem a betöltő gumicső. Menet közben nincs benzinszag, de ma reggel a munkahelyemre érve sem éreztem úgy , mint otthon a garázsnál.
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 2ozzmexy #46913 üzenetére
En arra tippelek, ha mar jart autovillamossag-szerelonel a kocsi, az biztos ranezett az akkufeszultsegre, akar inditas kozben, akar terhelovillaval, vagy valami profibb muszerrel. Ha nem tette meg, akkor az nem autovillamossag-szerelo. Ez a step one ilyen hibajelenseg eseten. Szoval lehet hogy megtortent csak nem lett leirva nekunk.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
őstag
válasz 2ozzmexy #46938 üzenetére
Én ehhez az olajcserés témához nem értek, de tud extrém lenni a felhasználásom, tényleg sok a város. És minden suzuki szervizben azt hallom (voltam párban) hogy a szívóknál lehet lazán kezelni az olajcserét, de az új turbóbenzineseknél nem (egy kilométerrel se többet...). Erre megkérdezem hogy sok várossal évi 2? Heves bólogatás. És nem hiszem hogy a 20 ezer forintomra hajtanának...
Egyébként karbantartás mániás vagyok azt belátom. Most ez a turbó vízcsere is felkeltette érdeklődésem És jó eséllyel nem 10 évig lesz nálam, lehet hogy már jövőre cserélek... De biztos látszik hogy hülye vagyok mert a drágán adott használt autóim is gyorsan elviszik. -
Zolás
addikt
válasz 2ozzmexy #46943 üzenetére
[link] Ez lenne az.
Egy garnitúra gumi mindenképp kell rá, plusz olajcsere, és nagyon rozsdásak a fékek, úgyhogy az is esedékes. Szükségpótkerék van benne, meg pár szerszám egy zsákban, szóval a gyári pótkerék meg defektjavító készlet az nincs. Van hozzá egy garnitúra téli valami alufelnin aminek nincs márkája, és 16 colos, 2015ös barum gumival. Alkudni nem lehet, mert nagy rá a kereslet, valaki úgyis elviszi ennyiért.
Akárhogy számolom, ez az autó 4.5 millió forint mire hadra fogható. Az egy kicsit sok.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 2ozzmexy #46943 üzenetére
A szivargyujto aljzatot mar reg nyugdijazni kellett volna es kitalalni helyette valami mast, aminek a kontakt felulete joval nagyobb es az anyaga is jobb vezeto. Meg kis fogyasztasu dolgok eseten is szinte megegeti az ember kezet, mikor kihuzza, vagyis tul nagy az aramsuruseg.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
őstag
válasz 2ozzmexy #46981 üzenetére
"...a jelenlegi használtautó kínálatot elnézve h nem újat venni manapság nagy meggondolatlanság..."
ilyen új autó árak mellett teljesen logikus
Értem én, hogy ez a Suzuki topik, és az egyik legolcsóbb és legracionálisabb új autó.. de ha valakinek nem felel meg a márka méret-kényelem-anyagminőség-teljesítmény-kialakítás (stb.) tekintetében, akkor nagyon könnyen 6-7+m környékén mozog az árcédula.
Az értéktartást nem értik még sokan - nem oly bonyolult ez: akinek van egy pár éves, az nem nagyon akar megválni tőle, kereslet pedig van rá, mert egyszerű, megbízható stb. Az olcsó jó autó jobban tartja az árát, mint az alapból drága, költséges üzemeltetésű prémium.
A használati érték számít a használt piacon - ezt jól mutatják pl. az 1m környékén ragadt, idősebb (akár 15 év + japán) autók.
Egy jó állapotú F Astra, vagy régi Swift sem tud olcsóbb lenni normális állapotban egy összegnél (3-350k?), mert ha nem rohad szét, akkor a világból kimegy. Megvannak ezek az ársávok, és itt már nem számít, hogy újonnan mekkora különbség volt az árak között (bmw-k meg hasonlók), a "bekerülési költség" átfordul fenntartásiba. Egy pár éves Suzuki várható fenntartási költsége a piac szerint elenyészőAz alap felvetés, miszerint #csakAzÚj -> igen, Suzuki oldalon az elmúlt pár év alapján valid. Ha amúgy is 4M körüli keretet szán rá az ember.
Úgy nagy általánosságban? Egy ismerősnek próbáltunk a 7 személyes új autó kategóriában nézelődni. 10+ éves távlatra nem tudtam volna megmondani, hogy mivel fog kevesebbet sz*pni - a varrógépmotoros turbóbenzin Ford vs. VW dízel vs. akármi, és ezek mind normálisan felszerelve 8M+ környéke. Nyilván a támogatás kihasználása lett volna a lényeg, de még azzal együtt sem vállalta be.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz 2ozzmexy #46979 üzenetére
Ja, vicc a hazai használtautó piac ha sokszor nyerek is rajta. Most éppen szívok vele mert a családban kellene valakinek egy kis használt suzuki, de vicc árak vannak. 10+ éves kis autók 1,5 millióért, 7-8 évesek 2-ért stb... Akkor szoktam felröhögni kínomban amikor meglátom a Gusztáv által egy ideig árult GA Balenókat 100 ezer kilométer felett 3 évesen eredeti ár felett. Ami egyébként full logikus full fapad (rádió + klíma, még tükörállítás sincs...) volt 2,7 milláért.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 2ozzmexy #47007 üzenetére
Szóval a lényeg h most nagyon sok olyan embernek van komoly prémium autója akinek amúgy biciklire sem futná (persze intelligencia meg vezetési kultúra a fasorban sincsen hozzá, az előzékenységet hírből sem ismerik), ezért is van olyan állapotban a használtautó parkunk, amilyenben. Ez okozza azt hogy például gyári fékfolyadékkal futnak 15+ éves autók, vagy gyári lengéscsillapítókkal és rugókkal rójják az utakat a 20 éves szívóbenzines autók, mert nincsen ott a családtagok mögött sem több 10 év tapasztalat ilyen téren, hogy valaki elmondja nekik, hogy noha műszakin nem vizsgatétel, de akkor is ki kell cserélni mert más életével is játszol... vagy amikor vezetni tanultak akkor nem üllt ott mellettük egy tapasztalt autós több generációnyi tapasztalattal hogy "ezt ne csináld még egyszer, mert úgy elfognak vinni mint intercity a hamburgeres bódét..."
2001-ben a Corollát 4,3M-ért vettem (full fapad, újonnan szalonból!), csak hogy érezzétek mennyire könnyű is manapság autóhoz jutni, és akkor a 180ezres nettó fizu kib***ott jónak számított... most sokan a duplájáért sem kelnek fel reggel az ágyból, ehhez képest az 5,1M-s Vitara árán rugózni... innen kicsit szerelmeskedésnek tűnik az apróval...
Ennyit változott a világ, és akkor csodálkoztok hogyha kiakadok amikor azt olvasom h "nyugaton mennyivel jobb", persze, de jobb is lesz mindig, 50 év Szovjetúniót kell kihevernünk gyerekek, az nem megy 5-10 év alatt... sajnos még 5-6 generációnak fel kell nőnie h kinőjünk a balkán-keleti blokkos megszokásokból, és ez nekünk (leendő) szülőknek a felelősségünk, és csak remélni tudom h senki sem fogja számon kérni rajtunk, mert akkor fájhat majd a fejünk...
Elnézést a hosszúság miatt, ismét elkapott a gépszíj.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #47009 üzenetére
Teljes mértékben egyetértek veled. Az is tény,hogy sok ember lába kilóg a takaró alól. Sőt... de az is tény,hogy az autózás luxus. Most is és 10 éve is az volt. Valóban sokan járnak olyan autóval amihez az anyagi helyzete egy nulla. Sok BMW stb....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47015 üzenetére
Én sem pofáztam vissza a tapló osztrák határőrnek csak megjegyeztem magamnak, hogy ez tényleg kiskirálynak érzi magát az alközlegény rangjában A túltárolt gumi meg olyan hogy akik eladják azok meg esküdöznek hogy milyen szuperül van tárolva és nem számít... Mondjuk én éppen a 4 évszakos emberke vagyok, és 2-3 évente cserélem (első pillanatban amikor valami nem tetszik, CC+ 2 évesen ment a levesbe, Nexen 1 éves és még nincs panaszom).
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #47059 üzenetére
Érdemes. A 1880-as már elég gyors a gyárihoz képest, persze minden évjárat más-más verzióval jött ki, enyém talán 850-essel, de nem emlékszem. Frissítettem néhányat de 1870-es és az utolsó 1880-as már használható minden szempontból, elég jó a rádióvétel, jó a telefonkapcsolat, jó a BT, stb.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #47104 üzenetére
Ha a sarkokhoz öntapadó korongot (csúszásgátló) teszel akkor nem fogja bántani a fényezést. A zörgés ereje is csökken. Nekem hungarocell szerű anyagból van a négy sarkánál felragasztva, kb. 5 mm vastagságú és teljesen jó.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
spsalvia
csendes tag
válasz 2ozzmexy #47106 üzenetére
Köszi szépen!
Ezek szerint bírja a túlnyomórészt városozást, nem kell különösebben foglalkozni vele, ez jó hír.
A turbó részével tisztában voltam, ezt tesztvezetésen el is mondták. Igaz, ez tavaly volt, amikor még lehetett részecskeszűrő nélkülit, csak sajnos, akkor nem tudtam megvenni. Illetve vacilláltam a használt és új között, de úgy látom használtban is elég szépen elszálltak az árak... -
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #47106 üzenetére
Lassan nem tudom kinek hogy szabad szólni már
Szóval azért óvatosan az olyan kijelentésekkel mint hogy
tartósan (1-2 óra) folyamatos emelt fordulaton nagy sebességgel közelekedés kell, tehát autópálya és nyomni neki vagy 140-150-el óraszerint, ha csak 100-110-el gurulgatsz 6-odikban a pályán, az kevés...
Ezt túlzásnak gondolom. Igaz, nincs a kezemben a gépkönyv, de inkább abból idézz és azt kéne mérvadónak tekinteni, hiszen olyat sose fognak írni hogy 1-2 órán keresztül szabálysértést kövess el.
Nekünk volt egy boxerdizel subaru, abban 2 liter TD motor volt, ott azt írta a gépkönyv, hogy ha kigyullad a részecskeszűrő lámpa, akkor nagyjából 20 percig hajtsak legalább 60km/h sebességgel. Tehát nem lehülyézek senkit, de azért inkább a könyvét olvasd el hogy javasol a gyártó, mielőtt városi legendákat adsz tovább
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #47121 üzenetére
Nem reagáltam volna úgy, mivel az autó nekem egy tárgy, egy közlekedőedény és nem pedig szívszerelem. Ami szar, az szar. A háromhenger, literes motor, nagy bádogbódéval szar kombináció, szerintem. Ahogy ugyanezt mondom a literes vitara scross duóra is. Swift még elbírná ilyen kicsi motorral, de a 3 henger ott is fájna.
Nekünk a Subaru 2500-at forgot 130-nál, mégis úgy találta a japán hogy elég ha kb 60-nal megy az autó. De sebességfokozatra már nem emlékszem, lehet kettesben kellett volna tolni nekiA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47129 üzenetére
Mondjuk odáig eljutottam hogy a turbótól annyira nem félek Most a jelenlegi életszakaszomban ezektől a technikai dolgoktól nem annyira a 250-300k miatt félek hanem a ne hagyjon az út szélén/ ne kapcsoljon vész üzemmódban előzés közben rész miatt. Mondjuk megint a nemsokára érkező hibrid toyotákat nézegettem (alapvetően azért a sok városi km miatt)...
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #47132 üzenetére
Papa velem már játszotta el előzés közben (60-al ment főúton 90-es táblánál). Kimentem mellé, és mikor észrevette, h előzöm, elkezdte neki nyomni, szemből meg jöttek, hát nem volt egy vidám élmény. Nem álltam meg neki utána, mert sejtettem, h 8 napon túl gyógyult volna az öreg.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47132 üzenetére
Azért az erő vesztés menet közben az veszély. Nevezhetjük bárminek a mellettünk lévőt, de ha már 2 sofőr (vagy 3...) kell a veszély elhárításához az nyilván problémásabb. Lehet hogy nem paraszt, csak bamba. Vagy éppen a holterében vagy amikor elmegy a kraft, és tudja hogy jössz csak nem érti miért nem érkezel. De nyilván szerencsére ez nagyrészt elméleti kérdés, de a közlekedés veszélyes üzem.
Az i30-as esetben (nekem is az volt ) ha jól értem amit leírtál, én is maximálisan segítettelek volna (önérdekből is, és tudva hogy mindenkinek a saját élete a fontosabb), de a bocsánatkérésed utána elég keményen elküldtelek volna melegebb éghajlatra (ha közben bűnbánóan bólogatsz akkor utána otthagylak, ha visszaszólsz akkor megpróbálom jogászként hivatalos úton ha tudok bizonyítani).
Ha veszek valamit az nem kamu hibrid lesz hanem "rendes" (most ez szerintem még kb = toyota, mondjuk működési elvében a renault e tech is tetszik de ott még adnék egy pár évet neki hogy más letesztelje a megbízhatóságot ).
Nekem 8,2-es átlagot "vall be" a kocsi (és arra még rátehetsz +0,5-öt kb, ez utóbbi 40k+ km). Automata, allgrip 1.4t Scross Zuglói lakosként, start stop permanensen kinyomva. És városban ha nagyobb családdal (2 vagy több autóval) megyünk véletlenül egy helyre mindig elég nagy előnnyel érkezem. Nem gyors hajtok, csak jelentősen gyorsabban érek el a megengedett sebességig mint az átlag (és szívből utálom a zöld lámpánál lassan reagálókat, de nem dudálok csak magamban "dicsérem" őket).
Szerk: Ncc10701 ilyen esetben kb. jogos védelem ha máshogy nem megy mint hogy ráhúzod (olyan barom is van aki amikor feladod az előzést akkor lassít)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47135 üzenetére
A ne bambuljon résszel egyetértek, de sajna mindenki hibázik. Én is szoktam néha, pedig alapban azért figyelek és haladok.
A power elmegy kategória szerintem elfogadhatatlan aránylag új autótól (bár előbbi estre ha bocsánatkérést ezzel kezded akkor én is iszok veled egyet és örülök hogy megúsztuk, erre tényleg nem hepciáznék). Bármelyik autó tenné velem menne eladósorba. Már a nem indul kategóriát is nehezen tűröm (akksi meghalt felmentő tényező, meg legutóbb ami történt velem az scrossban hogy a "védelmi" benzinelzáró mikro kapcsoló ment tönkre, ki is hajítottam az autóból hogy ilyen jól dolgozik és még magamtól is megvéd).
-
beef
őstag
válasz 2ozzmexy #47135 üzenetére
"ha a nem tudja felvenni a forgalom ritmusát akkor nem való az útra."
Ah régi szép élmények Bukarest felé, amikor még csak bemutatóban volt némi autópályájuk.
Ott beálltál a kamion mőgé ami lakott területen kívűl 70, belül 70-et jelentett, más opció nem létezett és reménykedtél, hogy nem téged vesz ki a román rendőr a kilométeres sorból. -
őstag
válasz 2ozzmexy #47139 üzenetére
Hát részvétem, az én régi (2007-es, 1.4-es) i30-am 10,5 év alatt ilyet nem csinált. Egyszer elhasználódott a kuplung és éppen rossz helyen voltam (nyaralás), de arról valószínűleg én is tehetek (láma vagyok nem ismertem fel a jeleket).
Romániában Brassóban egyszer voltam kocsival (éppen az új Scrossal), azaz kétszer mert először és utoljára... Biztos csak pechem volt de annyi nyers agresszióval (utakon kis dacia ha felfelé le is marad, de lefelé legalább 1 centire jön a hátsódban a keskeny rossz úton), és rosszindulattal (akkor sem vált a kis bolt aprót ha vásárolok, mert tudja hogy kell a parkoláshoz, nem ad kávét sem csak ha apróm van és nem a legnagyobb címlettel próbálkoztam közel sem).
-
válasz 2ozzmexy #46273 üzenetére
Nakérem, nem felejtettem el, ma volt meg az 1 éves szerviz.
~46ezerbe fájt, mindennel együtt, Győrben történt, ahol vettük a kocsit. Olajcsere (ECStar, flakont mondjuk nem láttam, csak egy töltőpisztolyt. ), szűrőket cseréltek, féket tisztították ki, meg ajándékba egy ózonos klímatisztítás. Kb 1 óra volt.
[kép]„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47129 üzenetére
Pár javítás röviden, mert nekem nincs kedvem ennyit pötyögni.
- De igen, a benzinesek is tudnak kormolni, főleg a közvetlen befecsis motorok (pl. VW TSI vagy akár a saját Honda Jazzem, pedig ez szívócsőves );
- Egy egyszerű, fix geometriás turbó felújítása szerintem megvan 100-150k-ből, de biztosan 200k alatt, 300-ból már új darabot is vehetsz;
- És az 5 vagy 6 hengeresekkel mi van?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
válasz 2ozzmexy #47143 üzenetére
Ez van, a 15k-n én is néztem egyet, dehát lenyelem, hogy ennyi és cserébe remélhetőleg tankolni kell csak az autót, és nem fog váratlanul behalni semmi komoly alaktrész.
Légszűrőt azt mondták nem volt szükséges, ezért nem cserélték. 6000km van benne.
Szűrő az szoszo, ha megrendelném az eredetit meg otthon cserélném, nekem se jönne ki sokkal olcsóbbra, szerintem az nem vészes.[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs