-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #9298 üzenetére
25k körül volt. Erre az árra mondtam azt, hogy bevállalom, ha nem lesz jó.
Összességében szeretem. Nincs az a brutál nagy fénye, nem sokkal erősebb, mint egy emelt fényerejű izzó, viszont nekem jobban tetszik a színhőmérséklete és szélesebb a vetítési képe, többet látok így vele az út széléből. Mástól már hallottam, hogy az olcsóbb ledeknek az a hibája, hogy elfogy a fénye arra a távolságra, ahol pont kellene, de az Osramnál ilyet nem tapasztaltam.
Eddig senki nem szólt, hogy idegen lenne a fénye. Se rendőr, se szembe jövő nem villantott.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9301 üzenetére
Igen, azért. Ha nem kapott led-el típusengedélyt, akkor sajnos nem szabályos itthon. Vagy engedélyezteted akkor bekerült a forgalmiba és úgy már legális. Tboldi pl a H&R ültetőszettet beiratta a Jazz forgalmijába, nem is kell félnie a rendőröktől már.
Igaz neki eleve benne volt a német forgalmijában szóval csak át kellett iratnia. Mert egy itthoni engedélyeztetés elég nagy szívás...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
Ahogy olvasom a halogénes lámpatestbe LED-et rakni mindenhogy illegális, és nem is lehet engedélyeztetni. Azt lehetne engedélyeztetni, ha a teljes lámpatest LED-esre lenne cserélve.
Petester: Visszament rá a burkolat ami a hátuljára jön?
Amúgy távolságiba vettem ebayes ezeröccá forintosat, majd kiderül milyen, de ha egy normális tényleg 40k akkor nem hiszem hogy sokmindenre jó lesz.
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9304 üzenetére
Igen, mert olyan a parabolatükör benne ami szórt fény visszaverésére van tervezve nem pontszerűére mint amit a LED bocsát ki.
Ha LED-es lámpatestből találsz E jelest akkor viszont elvileg be lehet papíroztatni.#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9306 üzenetére
Igaz az a legegyszerűbb ha gyári megy bele. Azt bontottan is kapsz... Csak kell hozzá ugye automata szintező meg mosó is ahogy írod.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #9304 üzenetére
Ja igen, befért és még valamennyi hely is maradt, nem kellett ráhajtogatni a kupakot. Meg ennek volt állítható a fej szöge, ugyanis 45fokban meg van döntve a tokban az izzó foglalata.
Xenon nem csak a FL-ben jött be? H6 volt a csúcs, azt hiszem egyféle felszereltséggel és nem volt benne xenon, a japánok meg csomagban adják az extrákat.
Az olcsó kínaiakkal én nem próbálkoztam, nem ismerem, csak egyszer kérdeztem egy ismerőst, aki használt és nem áradozott róla. Röviden annyival zárta, hogy pont oda nem jut fény, ahova kéne.
A refi viszont más vetítéssel játszik, lehet oda még jó lesz.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
MasterMark
titán
A mosó a lámpatestben van, csak a motor meg a vezetékezés kell, a helye megvan a tartályon.
A szintező szenzor meg nem tudom milyen fajta és hova megy.
Petester: Köszi, egyszer lehet benevezek. Úgyis már bűnöző életmódot élek.
Amúgy de xenon szerintem is csak az újabban volt, de alakra ugyanolyannak néz ki, szerintem belemenne.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
gaborbol
őstag
Elkezdtem nezegetni a 2.5-os 2015-2019 legacy-kat, aztan tegnap beleneztem par itteni Subaru forumaba, hogy kb mire lehet szamitani es el is ment a kedvem a marakatol
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9309 üzenetére
Nem tudom a Subaruban milyen van és hol de Kormiban a szintezó hátul van a hátsó tengelynél. Az enyémben van automata szintező de sosem kerestem eddig, hogy hol van. Szóval passzolok.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9312 üzenetére
Ezt nem tudtam, köszi.
Petester: Jó, hogy meglett a 3-as ülés hátra, különben kénytelen lennél ebben senyvedni:
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Többet akar a Subaruból a Toyota
Szépen felvásárolják, nem baj ez a túlélést jelenti a Subarunak.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9315 üzenetére
A TC még nem tudja, de itt a TIR-ben már benne van rég.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Ez az a Tribeca, amit néhány hónapja hirdettek, beszéltünk is róla. Ez az amit sokat állt, gázos és még váltó csere is volt benne. Csak most már kereskedés árulja.
Amúgy a debreceni, fekete 3,6-osban sínylődnék inkább, az tutibb vétel is, meg a fekete jobban áll neki, mint az a fura szürke.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyeniko #9319 üzenetére
Jellemzően Amerikában, ahol elhanyagolják a karbantartást de minimum nagyvonalúan veszik. Kinti rokonom még most is ásványi olajat használna, úgy kellett rábeszélnem a szintetikus olajra. Na most ezekbe a motorokba szintetikus 0W20 kell. A gyártó is azért tért vissza a láncos vezérlésre mert a szíj csere kint ismeretelen fogalom... Na kb itt tart az ottani átlag fejben.
Az EJ25-ökkel valóban voltak gondok (hengerferejesedési hajlam) de az FB25 főleg az update után az egyik legjobb motoruk az EJ20-as mellett/után.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gaborbol
őstag
válasz gyeniko #9319 üzenetére
USA.
Semmit nem tudtam elotte a markarol. A Legacy tetszett ,de irtak paran, hogy 150K korul eszi az olajat szepen, es nem ez lesz az egyetlen fajo pont, hanem a katalizator horror arban van hozza, amit az olaj kicsinal szepen.
Harom-negy forumba olvastam bele, es nemelyik eleg gyomorforgato.
Jottek sorba az emberek, hogy a 0 kilometeres uj auto 1000-1600 km korul mar 1 liter olajat ker. WTF?
Ez meg bejaratos, tok normails dolog... Majd megszunik!
Sokaknal az elso hivatalos olajcsere elott mar 4-5 liter olajat ra kellett ratolteni.
Subaru hivatalos valasza? 2000 Km-enkent 1 liter olajfogyi normails dolog.Be lettek perelve, a per alatt elismertek, hogy tudtak a hibarol, de nem akartak felvallalni.
Automatic / CVT Transmission:
2011-14 Forester (below VIN *529004)
2012-13 Impreza 4-Door (below VIN *033336)
2012-13 Impreza 5-Door Wagon
(below VIN *886714)
2013 Crosstrek (below VIN *856139)
2013 Legacy (below VIN *048086)
2013 Outback (below VIN *321435)
Manual Transmission:
2011-15 Forester (below VIN *543650 )
2012-15 Impreza (below VIN *270253)
2013-15 Crosstrek (below VIN *270284)
2013-14 Legacy (all)
2013-14 Outback (all)Ezeknel visszamenoleg kifizetik az extra olajat amit ra kellett tolteni a csereperiodus kozott,az extra olajcsereket, es motort cserelnek vagy komplett kocsit, ha az OLAJTESZT ezt igazolja.
Ugyfel beviszi a kocsit a MARKASZLONBA, feltoltik es mondjak, hogy ha tul sok olajat eszik akkor ingyen motor csere, de a ,meres alatt minden 1600 kilometert kovetoen hozza vissza, hogy dokumentaljak.
Nincs kedvem irogatni lelovom a poent, vannak markaszervizek szep szammal ahol tultoltik a kocsikat a maximum nivo jel fole, valamint az idoszakos meresek kozott is ratoltogetnek titokban. Nem egy kimondott kereskedes hanem sok. Sokan irnak 1 liter pluszt a nivo fole. Van akinel 4 tesztet is kell csinalni, mert a markaszerviz "elfelejtett" jegyzokonyvet irni, hogy mennyi volt benne, meg mennyit toltottek ra. A vegen persze megbuktak, hogy tul lett toltve.
Nem kap a markaszerviz penzt a gyartotol a motorcserere? Miert eri meg a markaszerviznek ilyenbe belekeveredni, el nem tudom kepzelni.A masik szomoru resze, hogy rengeteg tualjt evekig szivattak, meg kuldtek nekik az 5-8000 dollaros motorcseres arajanlatokat, hogy nem a Subaru tehet rola. Rengetegen, eladtak hibasan, becsereletkek egy ujabbra sokat buktak rajta. A masik fele, hogy ez a hiba 2018-ig fennalt a forester meg az outback eseten. Ahogy olvasom a forumokat, mar gyulnek a tulajok az uj perhez a 2015-2018-as evjaratokbol.
Az utolso dolog ami szinten szemet szur, az a titoktartasi szerzodes. Sokan irjak,hogy volt garban motorcsere, de titoktartasi szerzodest irattak veluk ala ezert reszleteket nem mondhatnak.
Hogy micsoda? Egy garancialis javitasra titoktartasi szerzodes?Nem tudom,hogy nalatok ezek a motorok vannak-e vagy nem. Valaki irta,hogy feletek pl a Cruze egy tok jo kocsi. Nalunk azt irtak rola, hogy a 2014-es evjartnal oregebbeket kerulni kell mint a lepra, a fiatalabbak viszont csak siman szarok.
Kicsit rakerestem, az itteni made is US, naltok meg del korea. Valoszinu itt van a kutya elasva.[ Szerkesztve ]
-
CB
senior tag
válasz gaborbol #9321 üzenetére
Nekem 2018-as Foresterem van. 8500 km van benne, de olajfogyásnak nyoma sincs.
Ha lenne, már eladtam volna, és amint ilyet tapasztalok megy a háztól.
De jelenleg bízom abban, hogy nem lesz, mert ilyen kezes autóm még sosem volt. Kitalálja a gondolataimat.
Tegnap Veszprém-Paks 5,8 literes fogyasztása volt. Nem a jó fogyasztásra megyek-mielőtt még valaki betámadna-hanem annyira kívánja, adja a gondtalan, nyugodt közlekedést, hogy ez jön ki a végén.
18-án viszem 1 éves szervízre, már megvettem az Eneos olajat hozzá, a többit meg rábízom a szervízre (olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő)40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
nagyúr
válasz gaborbol #9321 üzenetére
Durva dolgok mennek ott kint a szervizekben ezek szerint.
Itt a topikban néhány kivételtől eltekintve a felsoroltaknál jellemzően régebbi típusok vannak jelen. Az elmúlt közel 3 évben én nem tapasztaltam mérhető olajfogyást az olajcserék között szerencsére.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
Azért osztani kell mindent tízzel, mert sokszor user error is van. RX400h ABS kockával voltak ilyenek, tényleg paras cucc gyárilag is, de a userek parkolóból akartak leugratni a kocsival stb., amihez azért elég antitalentumnak kell lenni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaborbol #9321 üzenetére
Erről beszéltem. Sajnos ha nem 0W20 megy bele akkor elkezdi enni (5W30/5W40 nem jó bele) és az eléget olaj a katalizátorban (illetve az EGR-ben) landolt amit eltömít és tönkremegy. Plusz ugye ezek már direkt befecseisek, tehát kokszolódnak is.
Ezek ismert "hibák", vagy nevezzük inkább tervezési sajátosságnak? Ugyanezeket a hibákat megtalálod egy Toyotánál is. Bővebben: [link]A CVT váltó pl új fejlesztés (volt), sajnos a gyerekbetegségek vannak/voltak ez nem gyártó specifikus, nyilván egy kiforrottabb technika biztosabb. Ezeket már nem tesztelik élőben mert drága. Szofverrel szimulálják a várahtó kopást/élettartamot. Ha ott vmi nem stimmel a kódban akkor bizony komoly hiba tud kibukni, vagy ha a beszállító nem szállít megfelelő minőséget (például: [link] ). Fordnál pl a 2.3-as EcoBoost lett így elkottázva (rossz algoritumussal tesztelték), ott is motorcsere lett a vége, illeltve hengerfejpakolás.
Persze ez nem menti fel a Subarut nyilván.A gyártó fizeti a márkakernek a cserét (az alkatrészt és a munkadíjat is) a Takata botrány miatt visszahívás is már egy vagyon volt a gyártónak de azt nem mismásolhatták el, mert hivatalosan elrendelt visszahívás, ha nem teszik felfüggesztik a foraglamzási engedélyüket. Az USA ilyenekben nem viccel. Ez egy kis gyártónál elég nagy teher (konstrukció újrateervezése (ha megoldható), az új motorok legyártása, átszállítása a tengeren túlra és a beszerelés költsége), így megkérheti a márkakert, hogy máshogy próbálja meg megoldani a problémát. Egy ilyen kis kvázi önálló márkának egy ilyen hiba óriási kiadás amire nem feltétlenül van felkészülve. Ez persze a vevők átverése és már középtávon is óriási renomé vesztést okoz. Főleg a Subarunál, ami híresen megbízható márka és a márkahűségi mutató is náluk a legmagasabb.
Ha nem megfelelő olajat kap az nem a gyártó hibája ezért mennek az 5-8k-s motorcsere árak, ha márkakeres olajcsere volt (már pedig a garit senki nem akarná bukni pont ilyenek miatt) akkor a márkakernek kéne viselnie a költséget, amit nyilván nem akar bevállani. Mindez azért alakul ki mert a 0W20-nál jóval olcsóbb 5W30/5W40 olajat tesznek bele.
Ez itthon sincs másként. A Hondám gyárilag 0W20-as olajjal jön. Persze a márkaszervízben a jóval olcsóbb 5W40 megy bele. Szerencsére ez nem egy érzékeny motor elvan vele de érted...#nincsbennetarcsi
-
gyeniko
őstag
Az én 2016-os dízel OB-embe is 5W-30 olajat tett a szerviz az augusztusi garanciális revízión. 5 év/200 ezer km a garancia az autóra, ha minden úgy van, ahogy írod, akkor megérné nekik a drágább olaj. Vagy a dízel motorok kevésbé kényesek erre?
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyeniko #9328 üzenetére
A turbódízel egész más tészta, oda kell a vastagabb olaj, mert az hűti/keni a turbót is. A turbó nagyon fel tud melegedni, mert a fordulatszáma 200 ezer rpm is lehet, ami óriási hőterheléssel jár. Egy vékonyabb olaj simán megégne. Szóval neked a dízelbe teljesen jó az 5W30.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Petester
senior tag
"Erről beszéltem. Sajnos ha nem 0W20 megy bele akkor elkezdi enni"
Na de új autó, gyárban feltöltött olajjal? Akkor már a gyártó soron szar olaj ment volna bele? Kétlem...
"Jottek sorba az emberek, hogy a 0 kilometeres uj auto 1000-1600 km korul mar 1 liter olajat ker. WTF?
Ez meg bejaratos, tok normails dolog... Majd megszunik!
Sokaknal az elso hivatalos olajcsere elott mar 4-5 liter olajat ra kellett ratolteni."Valamelyik FB csoportban van egy tag, aki kanadai márkaszervizben dolgozik. Ő is szokott érdekes posztokat kitenni. Persze ilyen helyekről infót gyűjtve érdemes számításba venni, hogy fórumokon és szervizekben csak a bajos dolgok gyűlnek össze. Egyik barátom Ford márkaszervizben dolgozott. Ő is csak azt mondta, hogy milyen szarok a Fordok, mert csak a hibákat kapták. Ha mindenki csak tőle kért volna tanácsot, senki nem venne Fordot.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9331 üzenetére
Pont ez a baj, hogy a gyári 0W20 után/helyett később a kötelező márkakeres olajcseréken nem 0W20-at kap. Dugattyúgyűrű problémát okoz (lásd Toyota cikk) ami egyre növekvő olajfogyást okoz, az égéstérbe kerülő és ott elégett olaj meg az EGR-en átáramlik/visszaáramlik amitől az lekokszolódik és attól függően milyen poziban ragad meg vagy nem fog menni a gép vagy baromi sokat fog enni. Plusz az elégett olajkoksz eltömíti a katalizátort ami így rövid úton mehet a kukába (ez utóbbi a korai EE20-nál is probléma volt).
A Subaru klubos vezetési tréning ott volt egy srác egy SJ Forester XT-vel, ami akkor volt alig pár éves (még bőven garis) de már cseréltek neki motort benne... Mondta is "viccesen", hogy gari időn túl tuti nem tartja meg. Nincs olyan autó amiről ne lenne rossz vélemény. Ha nem megfelelően van üzemeltetve akkor mindent taccsra lehet vágni gyorsan.
Persze ejnye-bejnye Subaru de azért ezek nem egyedi hibák az autógyártásban azt lássuk be.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
-
Qru
MODERÁTOR
Átfutottam az aktuális új autó kínálatot (MY19) és elég lehangoló amit látok.
Az Impreza és XV már csak 1.6 szívóbenzinnel lesz kapható; a Levorg az 1.6 turbó helyett csak 2.0 szívóval kapható. A Forester 2.0i szívóval kapható csak, a 2.0 turbót kivezették. Az Outback csak 2.5 szívóval kapható (pedig kéne bele az a 2.4 turbó). Az Ascent ide nem jön, se a WRX/STI...
Egyszóval az EU-ban vége az erős Subaruknak.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Előbb vagy utóbb biztosan ki fogják tiltani őket. Jelen állás szerint szmogriadókor már az Euro5 dízel sem mehet Pesten..
Remélem mire az Euro4 benzin terítékre kerül addigra lesz OT rendszám Bubin. De esélyes, hogy a következő autóm már vmi hibrid/villany lesz jobb híján...#eBOXER
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
A 2,4t-t még ne várd, az a következő generációs OBK-ben lesz benne, ha egyáltalán elhozzák az EU-ba.
Ránéztem a német és svájci honlapra, ott is ugyan ez a helyzet. Svájcban még a listán van az Impreza 2.0, de oda van írva hogy MY2018.
Valószínű a környezetvédelmi kvóta miatt nem mer a Subaru éhes benzineseket forgalmazni. De az az e-boxer se lesz a sokat értékesített db. Egy lassan korosnak mondható Outlander phev dupla hatótávot tud tisztán elektromos üzemben...(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9339 üzenetére
Az az ellenérv hogy gyenge és alacsony a villanyos hatótáv. De ez egy hibrid, a HSD-nek is kb fika a hatótávja.
Azt viszont nem értem, hogy a Levorgból az FA16 DIT motort miért kukázták... Az egy (elvileg) korszerű downsize-os motor, amit a többi gyártó is nyom (Korea, Németek, Kínaiak, stb).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9341 üzenetére
Saját fejlesztésből erre futotta. Ami már csak azért is vicces, mert a HSD ingyen licenszelhető a Toyota-tól...
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Jorus! Van már új szélvédőd?
(ó\_!_/ó)
-
sattak
csendes tag
Valakinek van ötlete arra, hogyan működhetett eddig normálisan egy alapjárati motor, ami be sincs kötve a vízkörbe? Még a bekötőcső csonkok sincsenek benne. Egyre kevesebb dolgot értek.
-
nagyúr
Eddig két szélvédőcsere volt (B6-okban), azt itt csináltattuk helyben, mármint itt, Budaörsön, nem volt gond velük, egy Subarukat javító, szerelő ralis ismerősünk, a Szemán Sanyi ajánlotta őket anno.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mini-ITX
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Dark Souls sorozat
- További aktív témák...