-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyeniko
őstag
"...a biztonságérzet felemás, mert kanyarban meg csúszós úton hamarabb elköszön egy magas bódé..."
Természetesen, de ehhez "úgy" is kell vezetni. A feleségem abszolút szelíden vezet (mint általában a nők többsége), meg sem közelíti a határokat. A SUV-okkal (de még az ide nem tartozó Outback-kel sem) nekem sincs ingerem gyorsan gurulni, egyszerűen "nem adja magát".
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
CB
senior tag
Ebben persze igazad van. Az útviszonyokat figyelembe kell venni, mert könnyen érheti meglepetés a vezetőt.
Azt viszont biztosan kijelenthetem, hogy soha nem volt még olyan autóm, amivel ilyen biztonságosan tudtam volna bevenni egy kanyart. Semmi sodródás, csúszás. Még a rossz minőségű vidéki utakon is - ahol a kanyarban is billeg a bódé - így van ez.
De egyébkén nem billeg.
A héten voltam Ballószögön, a Solt-Kecskemét közötti szakaszon, ami köztudottan iszonyatos minőségű, úgy nyelte el, simította ki a futómű az úthibákat, hogy nem azon agyaltam végig, hogy ezen az úton járatnám az országgyűlési képviselőket.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
gyeniko
őstag
Neked milyen Subarud van?
Érdekes, hogy a korábbi (MY2007) Foresterrel nekem is jólesett időnként egy-egy gyors kanyar, de pl. a Honda CRV-vel, Jeep Commanderrel egyáltalán nem. Amint írtam, még a mostani (MY2015) Outback-kel sem, pedig ez nem is SUV.
A személyautók közül sem mindegyik "kanyarvadász", pl az S90 Volvo nagyon nem az, pedig van "dynamic" üzemmódja, amikor sok minden változik a futóműnél, váltónál, kormányzásnál, gázpedálnál, mégsem hívogat a száguldásra.
Érdekes az autók "pszichologiája": vannak modellek, amelyben néha "állattá" válik az ember, másokban pedig - teljesítménytől függetlenül - nem.Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
MasterMark
titán
Én ugyan nem mondtam meg senkinek mit hogy csináljon, de ha akarod elkezdhetjük.
Ezeket amit felsoroltál az off-roadon kívül egy egyterű is tudja, akár még több hellyel is. Vagy a berlingo féle járművek.
Egyébként itt te most az igazi rendes suvokról beszélsz.
A mostani suvokat nem is adják összekerékkel.
Te vagy az az 1% aki tényleg arra vesz suvot amire eredetileg kitalálták.
A jellemző viszont nem ez, hanem hogy a suvnak kinéző kis autókat vesznek, összkerék nélkül, mert azzal már nem is rendelhető, mivel soha senki nem megy le a kiépített útról vele.
Persze benne sincs nagy hely, mivel a suv kinézethez belülről veszik el a helyet.És akkor ezzel járkálnak a belvárosban.
Ennek így sok értelme nincs.
Persze a valódi suvokkal és ha olyanra veszi valaki amire való azzal nincs bajom.
gyeniko #8399: Erre inkább nem mondok semmit...
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #8411 üzenetére
Eddigi infók alapján a 2,4T jön Eu-ba is, így kizártnak tartom, hogy ne lenne majd magyar listaára.
Qru: Bizony, nagy duzzogva elfogadnám szívóként is.
Petkó tuti megveszi a turbósat, így asszem elkezdhetek spórolni, hogy 3 évesen megvehessük tőle. Remélem nem ezüstben vagy szürkében veszi.(ó\_!_/ó)
-
gyeniko
őstag
válasz MasterMark #8408 üzenetére
Sok igazság van abban, mit írsz: a SUV-ok nagy többségét (itthon) elsőkerék hajtással adják el. Az összkerekes drágább és költségesebb fenntartaniés valóban nem minden modellből gyártanak összkerekest. Én sem vennék 2 kerék meghatású SUV-ot.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #8408 üzenetére
suv-nak látszó nem suv, ami első kerekes, valóban nem sokat ér szerintem sem. ott tényleg a magasabb pozíció adta kényelmek játszanak csak már, a többi nem, pedig azok is hasznosak. nálunk az xtrail nagyon bevált, mint pszeudo-terepjáró (ahogy mi terepet járunk, arra még tökéletes, afrikai homokot nem adtunk neki). azért mentem már fel vele saras domboldalon a szőlőbe, ott ilyen kamu-suv-ok mind eltaknyoltak volna az első 5 méteren.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
CB
senior tag
Igen, kitaláltad. Volt egy kis hiba a gépezetben, fragola gariban javította.
Ma jól kib@sztam magammal. Asszonnyal elmentünk biciklizni a velencei tóhoz, a kerékpárhordozón meg az ignis szürke rendszámát hagytam. Elfelejtettem átcserélni.
Elöl subaru, hátul suzuki rendszámom volt. Jellemző, hogy mindezt csak este, a garázsba parkolás előtt vettem észre.
Gondolom, várhatom a büntetést, lehet magyarázkodni.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
CB
senior tag
Olyan kocsim volt.
Szuper kocsi.Kérdés, hogy honnét ellenőrzik a jogosultságot. Ha előről fotóznak, nincs gond.
Ha hátulról, akkor a kerékpárszállító rendszámát fotózták, amihez nem vettem matricát.
Majd magyarázkodnom kell, hogy nem is azzal a kocsival voltam.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Acheron
őstag
Nekem lassan ez az "autó méret". Most néhány hónap kihagyás után elő kellett vennem a kis Aurist - és bizony nagyon pici (bár szerethető) ez a "normál" méretű autó. Városban remek, de általános használatra a nagyobb testvérek sokkal élhetőbbek. Bár az Outback nem SUV (csak majdnem), de azért Parci pontjaival egyet kell értsek, bizony 40 fölött már jólesik beülni az ülésbe, nem behuppanni (azután kézzel - lábbal kimászni), Nagyon jó az emelt hasmagasság (ma pl egy nem túl ügyes Outlanderes (!) autóstársamat kellett egy padkával tarkított járdaszigeten kikerülnöm, hogy utamra mehessek, mert érthetetlen módon nem mert elindulni a forgalomban), nagyon jó a négykerék hajtás (télen hóban mindent visz), emellett a csomagtartó sík, mint az Alföld., a héten végtelen mennyiségű cuccot kellett belepakolnom - és benyelte. Előtte volt kombim (Ave 2009), az is agyon sok mindenre jó volt (sokáig szerettem, a végét ne firtassuk), de a Subi minden téren előrébb jár, még ha elektronikában nincs is úgy felszerelve.
-
Acheron
őstag
Az is kérdéses, a dízel tiltások mikorra gyűrűznek be hozzánk.A benzineseket szerintem sem fogják még bántani egy darabig. Mindenesetre közép-hosszú távon én is valamilyen hibrid technikában gondolkodok, rajta van a bakancslistámon - bár az még nem dőlt el, melyik gyártótól. Azok vélhetően még jó sokáig szaladgálhatnak mindenfelé.
Bármennyire is rossz emlékeim vannak a Toyotával kapcsolatban, de véleményem szerint ebben még mindig ők járnak az élen. Az új Camry -t pl elvinném egy tesztkörre (ámbár épp nemrég vitattuk meg, hogy a szedánokból már kezdünk néhányan kifelé kacsingatni ) -
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #8425 üzenetére
Az megvan, hogy a szmogriadó esetén az Euro5 dízel sem jöhet be Budapestre? Innen csak egy lépés a permanens tiltás. Kormi Euro4, tesómékat pl nem tudnám meglátogatni vele Németországban már most sem…
Tankoltam ma (380 megtett km): 7,52 lett a fogyim (nagyon-nagyon kevés város, sok-sok országút) moderált tempó mellett.
Most már megvan a kb 2000 km a 98-assal az átlagot nézve kb 0,5 literrel kért kevesebbet így. Maradok ennél de nem emiatt, hanem mert alul érezhetően nyomatékosabb tőle a motor.#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
Még nem láttam, de nem meglepő, megyünk Európa után. Ellenben ez még mindig "csak" speciális helyzet (szmogriadó) és területileg is egyelőre csak a fővárosra korlátozódik. Az állandó és országos tiltás még igen messzinek tűnik jelenleg. Mindemellett arról már lemondtam, hogy még egyszer dízel autót vegyek, mert bár a karakterisztikáját szerettem, de attól tartok, egyre inkább ezt a technikát teszik meg bűnbaknak a szennyező anyagok kibocsátásában (pedig nem feltétlenül), így az értékvesztésük is progresszív lesz a jövőben.Persze lehet, csak túlparázom.
Nekem most 11,17 a grandtotal, kicsivel több, mint 18 ezer megtett kilométer után. Most a melegebb időben, klímával kezd beállni a 10,5 körüli átlag (bár az utolsó etapon volt pár rohanós napom, így 11,59 -el zártam. )
(#8426) Parci: Igen, a benzines és hibrid motorjait be merném vállalni, az előzmények ellenére is.
Ezekkel az új, nagyobb lökettérfogatú hibrid motorokkal még lehet, teszek is egy próbát - de nem újonnan
A corolla kombival egy gondom lenne: bár nagyon praktikus, de nekem túl nyugis...
A céges flotta egyébként tele van Rav4 és Rx300 típusokkal, nap mint nap látom őket kézközelből, befelé vagy hazafelé menet pedig előzgetem őket ( ). Szépek, de igazából egyiktől sem dobban meg szívem - külső formára még mindig jobban bejön az a vonal, amit a te RX -ed is képvisel (a belső teret viszont elcserélném )
Egy ilyen hibrid corolla egy dologban lenne jobb, 11 helyett kb 5 - 6 literrel járnék el, éves szinten azért az nem kevés De az élmény... -
gyeniko
őstag
Mi 9 évig éltünk együtt egy Jeep Commanderrel (3.0D), nem volt szerviz igényes, sok örömet szerzett, imádtuk. Kevésen (konkrétan az észszerűségen) múlt, hogy nem Grand Cherokee lett az utódja, hanem egy OBK...
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
outsiders
aktív tag
-
Acheron
őstag
Jó irányba mentek el szerintem a nagyobb motorokkal, én is ezeket próbálnám ki szívesen. 180 és 220 lóerőnek egyébként minden normál hétköznapi szituációban elégnek kell lennie. De azért az sem mindegy, hogy miről vált az ember, közel 260 lóerő után nehéz visszább venni (ámbár a hibrid karakterisztikája sokmindent kompenzálhat, erről te tudnál mesélni az RX -ből. )
(Btw, úgy hozta az élet, hogy elő kellett venni a kis Aurist, no ez nagyon komoly élmény a 93 lóerőjével és manuális váltóval a Subiból átülve )
Egyszóval egy próbát megérne, de nem sürgős, 4 - 5 év, amíg ezek bekerülnek abba az ársávba, amit autóra szánok
(#8433) Qru: Nem is panaszkodom rá De ettől a napi 60 km ingázáshoz még nem biztos, hogy a legideálisabb választás. Ellenben roppant élvezetes tud lenni[ Szerkesztve ]
-
CB
senior tag
válasz outsiders #8428 üzenetére
....de még nincs levizsgáztatva, mert nincs rajta rendszám.
Istenem, ha nekem gyerekkoromban lett volna egy pedálos autóm....! Helyette nézhettem, ahogy a velem egykorúak azzal "száguldoztak".
Ki vele! Közületek ki tanult pedálos autóval vezetni?
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #8435 üzenetére
Igen, ingázásra nem ez a legideálisabb járgány de hát vannak egyéb szempontok is. Különben mindenki Prius-al közlekedne.
Minap láttam egy eladó Forester 2.0 XT-t (gyáril állapot, 177 ló) 2003-as 214k km van benne és 1,75M. Szép állapotban van korához képest azon picit elfilóztam kicsit.
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
Amikor az Avensist vettem, majdnem Prius lett - pont aznap hívott a megbízott kereskedő, hogy sikerült beszélni az Ave eladójával, amikor rá akartam szólni, hogy Ave helyett átnyergelünk Priusra... Lehet, azóta is békés Prius tulaj lennék (ezt nem hiszem őszintén ). Ha akkor Priust veszek, lehet sosem tudom meg, milyen dühös kis jószágok gyártására is képes a Japán ipar - utólag sajnálnám, ha a Subaru kaland kimaradt volna
-
blasko92
őstag
válasz Acheron #8429 üzenetére
Ha már dízel. Nem tudom ki szokta nézni Gajdán Miklós videóit. Itt van egy érdekes dízel bemutatás. [link]
Közben én már mentem cirka 200 kilómétert a 200 cellás sportkattal, és még mindig nem kaptam checkengine-t a katalizátorra (nincs kiütve a második szonda, és nincs kiemelve se), úgyhogy úgy tűnik tényleg tudja a gyári értéket tartani.
-
outsiders
aktív tag
Parci ezt nézd [link]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #8448 üzenetére
Ez tuti nem Exclusive felszereltségű. Se ködlámpa, se tempomat, se kormányról vezérelhető rádió, se kormánybőr és az ülésfűtés kapcsolóját sem látom... Talán még xenon sincs, az álltógomb nem látszik a képeken.
Az eleje törve volt tuti. A jobbos fényszóró új a másik nem, illetve a lökhárítón az egyik fényszorómosó takarója nincs lefényezve...
224k km... azt jó lenne tudni, hogy volt-e nagyrevízión 200k km-nél. Ha nem akkor alhangon 200k-t rá kell borítani (vezérlés, gyertyák, hűtőfolyadék) plusz a szokásos vétel utáni váltó/difi/fékolajcsere...
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Persze, tudom. Ez konkrétan a fapad szerintem a tekerős klímával, műanyag kormánnyal. Alapvetően ritka ennyiért a nem teljes hulladéknak kinéző SH Fori, azért mutattam Ez inkább ér megnézést, mint a múltkori lega kombi.
[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- Politika
- Projektor topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000