-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CB
senior tag
Egy érdi találkozó nagyon jó lenne, már ha egy új Forester is belefér a csapatba.
Hacsak nem pont akkor leszek kiküldetésen horvátországban. Már ha május vége, június eleje lesz az időpont.
A sütit én sütöm, én viszem.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Petester
senior tag
Ahhoz képest, hogy eddig nem nagyon szerette vezetni, ez egy jelentős előrelépés!
Sütögetni lehet nálunk is, szerintem kényelmesebb így, mint mászkálni a városban, csak még nincs min. Bár ez rövid időn belül változhat, mert a donor Golf nagyon útban van, viszont ha az elejét levágom, amiből sütögető lesz, akkor már jobb lesz a helyzet.
Ülőhelyet viszont bőséggel tudok szolgáltatni, a terasz szettet (5 fő + 2 m-es asztal) le lehet hozni a garázshoz, ahol lehet sütögetni is, van 3 személyes kanapé, hintaágy (2 fő), több személyes függőágy is (2-3 fő). Udvarra be is lehet állni, van elég hely még forgolódni is.
A kőművest viszont hétfő óta csak ma sikerült elérnem, májusra ígérte magát, hogy jön, de remélem nem 31-re gondolt...(ó\_!_/ó)
-
gyeniko
őstag
Sziasztok, komoly kérdésem, hogy a 2017 modellévű CVT- váltós dízelek főtengelye is törik? Szemezek egy garantáltan 50 e km-t futott, szervizelt, még garanciális autóval, kb. évi 5 ezer km-t mennénk vele, szinte csak Budapesten és csakis a téli időszakban. Veszélyes vétel?
Köszi a segítséget![ Szerkesztve ]
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Köszönöm, ami helyett vennénk, az egy régebbi 3000 cm3-es V6-os dízelmotoros nagyobb autó, csak könnyebb dolga lenne ennek a "kicsi" motornak, mint a mostani nagynak. Sajnos, a napi rutin egy része rövid utakból áll: gyerek az iskolába 3,5 km, és haza is 3,5 km. Igaz, hogy fűtött (+22 C) garázsból indul az autó, ez talán segít valamennyit.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
outsiders
aktív tag
válasz gyeniko #8108 üzenetére
Teljesen felesleges ilyen használatra a dízel, sokak szerint még autó is ráadásul pont télre, amikor még lassabban érik el az üzemi hőfokot. 2.5 OBK-t vennék inkább, vagy 2.0 Forit, olyat mint CB-nek van.
Vagy még inkább egy hibridet, az hibátlan erre a mamajáratozásra.[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
gyeniko
őstag
válasz outsiders #8110 üzenetére
Igen-igen, "sokismeretlenes egyenletrendszer" ez...
Mindannyian másképpen állunk hozzá az autó vásárláshoz. Vannak akik abszolút funkcionálisak ("elvisz A-ból B-be, stb), megint mások matematikailag közelítik meg (összes költség/használati évek), vannak akik egyszerűen érzelmi alapon döntenek, stb. Bennem sok van a 2 utóbbi típusból és semennyi sincs az elsőből.
Eddig 2 Subarum volt (benzines mindkettő), most éppen nincs egy sem, de nagyon szeretnék. Zsigerileg nem szeretem a dízelt, de most látszik egy "alkalmi" vétel, amely dízel (köszönhetően a dízel mizériának) Tekintve, hogy nagyon kevés km-t menne az autó, sem a fogyasztásnak, sem a használatból eredő fenntartási költségnek nincs jelentősége. Aminek viszont van: méret, kényelem, extrák, a használati idő alatti értékvesztés + SUBARU LEGYEN! Minden érvet össze kell kaparnom a családi béke megőrzése érdekében, mert már most is több autónk van, mint ahány jogosítvánunk...Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
Petester
senior tag
Autóka leadva az automata váltós szervizben. Remélem ez már az utolsó stáció! A szerviz maga nagyon szimpatikus hely, nyugodt szívvel hagytam náluk a PDF-et. Ott volt egy Tribeca is (nem jó, mert megint rákívántam, csak ne mérnék olyan irreálisan drágán! ), Nyírő egyre több autót tol át nekik. Hamarabb is megismerhette volna őket, mert így szerintem jó pár embernek könnyítette volna meg az életét. Nekem is lassan 1 éves kaland...
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Az Auchan felvehetne reklám arcnak... Szóval a robogóba lassan belenyomtam 1000 km-t, és a 98-assal szeret a legjobban menni. Volt már benne sima Mol 95 (3,2l/100km) és Mol 100-as is (2,94l/100 km), de a 98-as tetszik neki a legjobban, 2,7-es átlagokat mérek! Mondjuk a Mol 95 volt az első tankolásom, meg még ekkor bejáratós is volt, de a Mol 100-as már a 3. tankolásom volt, így azt valós fogyinak tudom be, előtte meg 98-assal mértem 2,6-ot. Az több, mint 10%-os eltérés! Ekkora különbséget mondjuk a H6-tal nem tapasztaltam, de ott is volt fogyasztás csökkenés, kb 0,5 liter, de itt 10+-os fogyasztásnál.
(#8117) Qru
Elvileg ma kell hívniuk hogy kész, remélem nem váratnak sokáig! Szerencséjükre nem tudom a számukat, így nem tudom óránként hívni őket, hogy "mivanmár???"!(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
Én tegnap tankoltam meg asszony Corolláját, mert kivillant a szegénységjelző. Full városi üzemmódban 3ker és Szentendre vonalon mozogva sportosan vezetve lett neki 6.3 a fogyija.... Mondom f@szom nekem a bubu kevés város, sok országút és kevés pálya használatban ritkán megy be 9 alá.....
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Én nyugtatom ilyenkor magam, hogy a nagyobb homlokfelület és a négykerékhajtás.
De őszintén: Nehezebb a lábam asszonyénál Ő is sportosan vezet, nem szuttyog, de múltkor vidékre a Corollával mentünk, avval is megetettem 8 litert, pedig csak 1150kg és 97 paci
Lassan bejelentkezem június elejére Viktorhoz olajcserére meg a feltárt kisebb hibák orvoslására, úgy érzem ez is lesz egy százas a szelepfedél tömítés csere miatt... Gondolkodtam rajta a minap, hogy nem-e a Szépvölgyisek által rendszeresen túltöltött olaj nyomta ki? De kezdeni vele nem tudok semmit így utólag, kezeljük és kész.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #8122 üzenetére
Az olajat könnyű túltölteni, ha nem kalkulál a motorban maradó olajjal. Bár ez elég kezdő hiba, mert mindig van csere töltet meg száraztöltet megadva.
A másik, hogy üzemanyaggal hígul fel az olaj vagy vízzel (esetleg hűtőközeggel, ha hengerfejes).Bubi csak 1390 kg, akkor ezért eszik keveset.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Jó napot kívánok, Sláger Rádió? Küldenék egy számot a Seibikonak a Queen-től, a Show must go on! tökéletes lesz...
Ja, és még egy számot kérnék, Jimmytől, Egy jó asszony mindent megbocsát!(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #8126 üzenetére
Úgy néz ki bérletet vettem hozzájuk azzal, hogy egyszer befordultam a kapujukon...
Eddig kb 500k mínuszban vagyok csak a váltó miatt és a hiba még mindig megvan. Most csak a vezérlő tömböt kapták szét és pucolták ki. Az viszont jó, nem ott van a hiba. De nem tudják még mindig megmondani, hogy miért. A vezérelt értékei jók a váltónak, azt kell megkeresni, hogy az olajnyomás hol és miért nem épül fel. A váltósok a citromra is gyanakodnak, de én olyan szempontból kizárnám, hogy kettőből kettő nem okozhat ugyan olyan hibát (feltéve, hogy tényleg cseréltek, de szerintem ekkora öngólt nem rúgna Nyírő). A legolcsóbb lépés egy nyüves kis gumi tömítés lenne, ami az olajpumpa meghajtó tengelyén van (ezt megsérthették a citrom le és felszereléseivel). Ha ez jó, akkor vagy váltó szétborít, minden tömítés kicserél vagy citrom baj. De a váltóra magára még mindig nem mondom, hogy hibás, mert csak azóta van panaszom, hogy hozzányúltak a turbinához.
Szóval visszakerül majd valamikor a Seibikoba a PDF - kénytelen vagyok, mert a citrom miatt is náluk van a garancia helye...(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
ehhez képest a helyi szerelő(m) az új szoftverében végül meg tudta emelni az xtrail alapjáratát (700-ról a maximális 850-re), valamint talált egy főtengely-pozíció jeladó hibakódot, így lehet, hogy a lefulladós kis rohadék nyer még magának éveket nálunk. ja, 0 ft volt.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #8132 üzenetére
Azért ez lassan egy év termése, amiből a wandler volt a legdrágább. A többi eset max 30-40-50k-s kiadások voltak ( a váltósok pl. 40k-t kértek, meg 1 liter olajat kellett pótolni). Ja igen és az olajak, amit az utóbbi pár alkalommal magam vittem, csak hogy ne Castrolt öntsenek a váltóba.
Amúgy ha meg perrel fenyegetőznék, ott vérezne el a történet, hogy a nagy hengerfejmókolós beavatkozáson kívül egyszer sem kaptam munkalapot (gondolom Te sem, amikor a hátsó gátlókat rakták be). Anélkül meg mit bizonyíthatok?
Talán szerencse az egészben, hogy az autó járóképes, az utóbbi pár hónapban már annyira megtanultam kezelni, hogy chk engine hibám már nem is volt. Ha használhatatlan lenne az autó, az biztos, hogy kifakadtam volna.
De Nyírőt is zavarja ez az egész, látom rajta, ahogy azt is, hogy tényleg segíteni akar, csak mivel (saját bevallása alapján is) bizonytalanok az automata váltó javításban, eddig nem sikerült nekik semmi. És a gyári Subaru szoftver is butább, mint az, amivel a váltó javítósok dolgoznak. Olaj nyomást pl a Subaru program nem is mutat, pedig az egy elég fontos dolog lenne. És mindezek ellenére a váltósok se tudják megmondani, mi az én problémám forrása. 3 lehetséges tippből egy már kilőve, marad 2. Ez utóbbi 2 tippet meg egy füst alatt, egy szerviz látogatással meg lehet valósítani. Ha most sem sikerül, akkor tényleg el kell engedni a PDF-et, mert minden bizalmam elvesztem. De a váltósok szerint már nincs is más megoldás, ennek az utolsó látogatásnak meg kell oldania a problémám. És legyen nekik igazuk, hogy minden bizalmam visszajöjjön végre a szerelők irányába is.(#8127) MasterMark
Hogy állsz fogyasztással? 15 alatt vagy már?
Klímád, párásodásod megoldódott?(#8133) Qru
Welcome! És ha az se oldja meg? Még jó, hogy tudod, hogy nem vízkáros volt az autó, mert akkor mutogathatnának erre.(#8137) Parci
Ezt most akkor melyik autó helyett? A krupli menne el vagy a Nissan?
Amúgy nem új hirdetés, néhány hete már én is néztem.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
válasz Petester #8139 üzenetére
Nekem adott munkalapot a gátlókról meg előtte a szervopumpa felújításról is, lehet a dr. a nevem előtt félelemre intette az öreget.... Remélem vége lesz a sagának és élvezheti a család rossz szájíz nélkül a kocsit
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #8139 üzenetére
á, csak tetszik, szó sincs róla, hogy lenne realitása
amúgy sem akarnám eladni a lexet, mert nagyon jó, a krumpli nissan meg nem ér "semmit" és tökre túlzás helyette egy drága benzintemető, amikor a lexben is elférünk.
egyszerűen csak kéne, saját jogán, ráció nélkül
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8139 üzenetére
A váltó olaja nem mindegy milyen, pont mondtam Laciéknak, hogy mióta lecserélték a váltóolajat Motulra sokkal finomabb a váltó. Erre mondták, hogy igen, mert gyárilag nem Motult kap. A diffi is meghálálja a rendes kenőanyagot hosszú távon. Nem fog búgni, csörögni-csattogni tőle kb soha.
Motorolajból a Motul X-Cess 5W40-et ajánlották, ők azt teszik a benzinesekbe amúgy (jó nekem a gyárilag előírt 5W30, úgy sincs az enyémben tarcsi).
Ha vízkáros lett volna, már rég előjött volna ez a hiba, nem pedig ilyen sok évvel a vétel után. Biztos, hogy járt nyest a motortérben, így visszagondolva valószínűleg az lehetett a ludas mert azután kezdődött a hiba, hogy kicsit megrágta a hangszigetelést. Noha fognyomot nem láttunk rajta de ugye kiszerelés nélkül nehéz szemrevételezni az egészet mindenhol... Ha csak kis helyen is megrágja az oxidáció tud okozni ilyen galibákat. Ha előjön újra akkor nekifutunk a dolognak. Szerencsére nem egy vészes tétel egy új kábelkorbács.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
válasz Petester #8139 üzenetére
14 körül van mostanában az Auchan 98-assal. Ha már kicsit többett megyek és be van melegedve a motor akkor tud 13 körül is.
Klímát még nem tisztíttattam ki, múltkor megnéztük a lefolyócsövet az nincs eldugulva. Párásodik most is, de nem olyan drasztikus. Lehet valahol beszivárog a víz, de nem találtam sehol.
Klímát ha rárakom akkor rögtön eltüntetni a párát. Nem tudom, hogy le tud-e folyni, de ha nem tudna gondolom már csöpögne valahol elöl a földre, de ott minden száraz volt.más:
Ez a pöcök mi?
Plusz egy kis blog.
A Denso hibrid ablaktörlők nagyon jók eddig: [kép1] [kép2]
Illetve kesztyűtartóban a gyertyaláng led-et lecseréltem egy meleg fehér erősebb led-re: [kép1] [kép2] [kép3]
(Igen, tudom hogy nem tudok forrasztani.)szerk.: +1 kérdés, szerintetek ilyen kopással felrakjam a gumit hátra, vagy járjak a télivel? Mindkettőből van kettő, a belső fele van kopva, így egymáshoz forgatva látszik. [kép]
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8143 üzenetére
Kikapcsolás után párásodik? Akkor a páralecsapató környékén keresd a hibát.
Csak tippelni tudok, talán az ablakot támasztja meg...
Tetszik ez lapát, sokkal gyáriasabb kinézete van mint egy aeroblade-nek. Mondjuk ennyiért nézzen is ki jól.
Gumi: Határeset főleg a bal oldali. Ha muszáj felmehet de esőben különösen óvatosan menj vele.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
Páralecsapató azmiaz?
Nem támaszt semmit, mert nem ér az ablakhoz. Alatta nyílik csukódik.
Gumiból a felemásul kopottból is van kettő, meg a kvázió jóból is. Muszájni nem muszáj, csak hogy ez jobb-e mint a téli így. (Tudom-tudom túl sokat pörgök ezen a gumi témán... )
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8145 üzenetére
Párologtató. A párologtató közvetlenül a műszerfalba van beépítve és a szellőztető rendszer tartozéka. Ha ott van gubanc akkor a párát visszanyomja az utastérbe miután kikapcsoltad a klímát. De sztem egyszerűbb ha elviszed egy klímáshoz aki megnézni neked.
A téli nagyon rossz választás nyárra, nem csak azért mert botrány szar lesz a fékút vele melegben de azért is mert annyira "megég" a hőségben (elveszti a rugalmasságát), hogy a következő télen már kvázi használhatatlan lesz a télilamellák kapaszkodóképessége.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8147 üzenetére
Feltenném a nyárit lehetőleg úgy (ez nem aszimmetrikus minta, tehát nem outside-os), hogy a kopott széle legyen befelé, mert kanyarban ugye a gumi külső ívére támaszkodik az autó.
De leginkább vegyél helyette újat miután beállítattad a futóművet rendesen.#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
Ha tudtam volna már venni másikat, akkor nem lenne a kérdés, köszi.
Outside gumi, asszimetrikus a minta. (Dunlop SP Sport Maxx TT) A belső fele kopott. Ahogy a képen van összeforgatva a két belső fele van egymáshoz rakva. (Így közel van egymáshoz a minta ami látszik, hogy nincs. )
A futómű már be lett állítva mielőtt hozzámkerült, szerintem az előző tulaj darálta így le. Elöl cserélték mindkét oldalt a lengőkarokat.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8149 üzenetére
Akkor csal a szemem. Tedd fel és vízen óvatosan menj amíg nem lesz fent jobb/új gumi. Annyi, hogy a szarabb menjen hátra mert hiába az awd, orrtolósra van hangolva a futómű (mert a legtöbb ember azt jobban tudja kezelni), meg az a rosszabb ha a kormányzott keréken veszted el a tapadást mert akkor nem tudsz korrigáló/kerülő manővert kivitelezni (hátsó tapadásvesztést az esp úgy is kordában tartja (vagy legalábbis megpróbálja )).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Philips 4000i AC3858/50 légtisztító